|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2021-03-09 ps2017-087-05-001-491 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

Informace vlády České republiky o otevření škol

Date2021-03-09
Meetingps2017/087
Agenda Itemps2017/087/491
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/087schuz/s087157.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 158 • previousnext

ps2017-087-05-001-491.u1.p1.s1 Informace vlády České republiky o otevření škol
ps2017-087-05-001-491.u1.p2.s1 Předám řízení schůze, ale prosil bych, minimálně předsedu poslaneckého klubu hnutí ANO, aby sdělil, za jak dlouho tady může být ministr Plaga, respektive někdo, který přednese tu zprávu z pověření vlády.
ps2017-087-05-001-491.u1.p2.s2 Chápu, že tohle zařazení bodu nemohla vláda čekat, a proto bych tedy požádal pana poslance Jaroslava Faltýnka jako předsedu klubu, aby zjistil...
ps2017-087-05-001-491.u1.p2.s3 Plaga není.
ps2017-087-05-001-491.u1.p2.s4 Tak máme tady přítomné dva místopředsedy vlády (ministryni Schillerovou a ministra Havlíčka), takže je požádám, aby se poradili.
ps2017-087-05-001-491.u1.p2.s5 Můžeme požádat paní kolegyni Hyťhovou, aby zopakovala požadavek, a mezitím se místopředsedové vlády dohodnou.
ps2017-087-05-001-491.u2.p1.s1 Děkuji za zařazení tohoto bodu, děkuju moc všem, kteří pro to hlasovali.
ps2017-087-05-001-491.u2.p1.s2 Prosila bych tedy někoho kompetentního z vlády, buď tedy pana premiéra Babiše, nebo pana ministra školství Plagu, či někoho jiného v zastoupení, kdo by nám přednesl informace vlády o otevření škol.
ps2017-087-05-001-491.u2.p1.s3 Bylo to prohlasováno, takže mělo by se to normálně projednávat.
ps2017-087-05-001-491.u2.p1.s4 Děkuju.
ps2017-087-05-001-491.u3.p1.s1 Děkuji.
ps2017-087-05-001-491.u3.p1.s2 Mám informaci, než předám řízení schůze, že je připraven pan místopředseda vlády, ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy Havlíček.
ps2017-087-05-001-491.u3.p1.s3 Prosím o klid.
ps2017-087-05-001-491.u3.p1.s4 Prosím o klid!
ps2017-087-05-001-491.u3.p1.s5 Ale ještě než jsme se na tom dohodli, se hlásil pan poslanec Marian Jurečka.
ps2017-087-05-001-491.u3.p1.s6 Udělím vám slovo a zároveň předám řízení schůze.
ps2017-087-05-001-491.u3.p1.s7 Máte slovo, pane poslanče.
ps2017-087-05-001-491.u4.p1.s1 Děkuju.
ps2017-087-05-001-491.u4.p1.s2 Vážený pane předsedající, mně se chce parafrázovat, že bychom k tomu mohli udělat nějakou anketu na Instagramu a mohli bychom příště pořadí schůze tady schvalovat podle anket na Instagramu nebo na sociálních sítích.
ps2017-087-05-001-491.u4.p1.s3 Nezlobte se na , ale prostě jestli tady nevědí poslanci, koaliční poslanci, o tom, jakým způsobem zařazují body na program schůze, tak je to vypovídající o tom, jakým způsobem vy vůbec fungujete jako koalice, jakým způsobem funguje vláda.
ps2017-087-05-001-491.u4.p1.s4 Vy tady prostě zařadíte bod, hlasujete pro něj, víte, co to znamená, ale nemáte vůbec žádnou dohodu s ministrem, který přijít tady ten bod vysvětlit.
ps2017-087-05-001-491.u4.p1.s5 Přitom tady byly body, které dávaly mnohem větší logiku, které jsme navrhovali my, dávaly prostor, aby ten ministr přišel, aby ty věci vysvětloval.
ps2017-087-05-001-491.u4.p1.s6 To jste nepodpořili, ale v závěrečném hlasování přijdete a prohlasujete tohleto.
ps2017-087-05-001-491.u4.p1.s7 Běžte to někomu vysvětlovat.
ps2017-087-05-001-491.u5.p1.s1 Děkuji.
ps2017-087-05-001-491.u5.p1.s2 Prosím pana místopředsedu vlády, aby podal informaci k bodu.
ps2017-087-05-001-491.u6.p1.s1 Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, nechci fušovat nikomu do řemesla, ale pokusím se zrekapitulovat alespoň teď ten stav, jak máme na vládě v rámci jednání o školách.
ps2017-087-05-001-491.u6.p2.s1 To, kdy se otevřou školy, pochopitelně dneska nemůže nikdo přesně stanovit s ohledem na to, že musíme čekat, jak se bude vyvíjet pandemická situace.
ps2017-087-05-001-491.u6.p2.s2 V každém případě ale mohu dát informaci o tom, jakým způsobem se dneska připravují školy na to, aby se otevřely, a mohu potvrdit to, že rozhodně zahájení výuky pro žáky bude prvním z opatření v rámci uvolňování.
ps2017-087-05-001-491.u6.p3.s1 Za prvé: Testování.
ps2017-087-05-001-491.u6.p3.s2 V rámci testování škol dorazilo a postupně doráží řádově 3,5 milionu testů a samotestů.
ps2017-087-05-001-491.u6.p3.s3 Samotesty se dnes převádí na Správu hmotných rezerv.
ps2017-087-05-001-491.u6.p3.s4 Je pravda, že část těch testů půjde ještě pro státní správu, nicméně zbytek se bude pro školy dokupovat.
ps2017-087-05-001-491.u6.p3.s5 Bude se počítat s tím, že v momentě, kdy se začne uvolňovat, se začne postupně testovat.
ps2017-087-05-001-491.u6.p3.s6 To znamená ten režim, který byl nastaven a který by měl být jedním z pilířů toho, že tam nedojde v čase k problémům, bude naplněn.
ps2017-087-05-001-491.u6.p3.s7 Současně, jak jste určitě zaregistrovali, se začíná očkovat.
ps2017-087-05-001-491.u6.p3.s8 Učitelé se mohou registrovat.
ps2017-087-05-001-491.u6.p3.s9 To znamená: druhý klíčový pilíř toho, abychom se z situace dostali, abychom mohli školy uvolnit, je očkování minimálně pro část učitelů, jak se hlásí.
ps2017-087-05-001-491.u6.p3.s10 Rovněž toto postupně probíhá.
ps2017-087-05-001-491.u6.p4.s1 Co se týká dodržování všech parametrů a tak dál, to je všeobecný požadavek, který není spjatý jenom se školami.
ps2017-087-05-001-491.u6.p5.s1 Faktický termín zahájení výuky v tuto chvíli není možné stanovit.
ps2017-087-05-001-491.u6.p5.s2 Počkáme si na výsledky po třech týdnech lockdownu.
ps2017-087-05-001-491.u6.p5.s3 Zatím -
ps2017-087-05-001-491.u6.p5.s4 možná jste to zaregistrovali - se to začíná vyvíjet tak, že bychom mohli říct, že se to lepší, alespoň částečně, to znamená, že by nemusela ta trajektorie růstu být tak, jak byla v minulém týdnu.
ps2017-087-05-001-491.u6.p5.s5 V každém případě po 14 dnech se ta situace vyhodnotí a teprve poté budeme moci dělat jakékoli závěry ve smyslu jakéhokoli případného dalšího uvolňování.
ps2017-087-05-001-491.u6.p6.s1 Ale mohu potvrdit za vládu to, že školy budou rozhodně prvním segmentem, kde se uvolňovat bude.
ps2017-087-05-001-491.u6.p6.s2 To, jaká budou pandemická čísla, aby se mohly otevřít ročníky takové či onaké, bude spíše na vyjádření zdravotníků, epidemiologů a všech, kteří jsou s tím spojeni.
ps2017-087-05-001-491.u6.p6.s3 Čili krátce jenom za .
ps2017-087-05-001-491.u6.p6.s4 Děkuji.
ps2017-087-05-001-491.u7.p1.s1 Děkuji.
ps2017-087-05-001-491.u7.p1.s2 Prosím, aby se slova ujal navrhovatel tohoto bodu, paní poslankyně Tereza Hyťhová, která, pokud by souhlasila, se pak stane taky zpravodajkou.
ps2017-087-05-001-491.u7.p1.s3 Prosím, máte slovo.
ps2017-087-05-001-491.u8.p1.s1 Souhlasím a děkuji.
ps2017-087-05-001-491.u8.p1.s2 Děkuji panu ministru Havlíčkovi, který tady vystoupil.
ps2017-087-05-001-491.u8.p1.s3 jsem ovšem s jeho slovy velmi nespokojená, protože v podstatě jsme se nedozvěděli vůbec nic.
ps2017-087-05-001-491.u8.p1.s4 Chápu, že pan Plaga sem nemohl rychle přispěchat, a rozumím tomu.
ps2017-087-05-001-491.u8.p1.s5 Na druhou stranu pan Plaga tady není přítomen téměř nikdy.
ps2017-087-05-001-491.u8.p1.s6 Nechodí ani na interpelace, tudíž není prostor se ho na cokoli ohledně otevření škol zeptat.
ps2017-087-05-001-491.u8.p2.s1 Proto bych ráda navrhla nějaké usnesení, aby tento bod dával smysl.
ps2017-087-05-001-491.u8.p2.s2 Bylo by to usnesení, které by říkalo - ještě ho zformuluji, ale význam by to mělo takový, abychom byli pravidelně informováni od ministra Plagy, jak probíhá aktuální situace ve školách, jak probíhá proočkovanost učitelů, jestli jsou zajištěné testy ve školách, zkrátka abychom průběžně věděli...
ps2017-087-05-001-491.u8.p2.s3 Poprosím o klid.
ps2017-087-05-001-491.u9.p1.s1 Ano, dámy a pánové, prosím o klid.
ps2017-087-05-001-491.u9.p1.s2 Ještě jednou prosím o klid, může pokračovat tento bod.
ps2017-087-05-001-491.u9.p1.s3 Děkuji.
ps2017-087-05-001-491.u10.p1.s1 Děkuji.
ps2017-087-05-001-491.u10.p1.s2 Abychom zkrátka jako Sněmovna průběžně věděli, jak situace ve školách vypadá.
ps2017-087-05-001-491.u10.p1.s3 Je to z důvodu toho, že se nás na to ptají učitelé, žáci, ředitelé škol, zkrátka by chtěli vědět, jestli je vůbec šance, nebo jaká je pravděpodobnost, že se v tomto školním roce otevřou školy.
ps2017-087-05-001-491.u10.p1.s4 Mně opravdu nejde o to, tady grilovat pana ministra Plagu, na druhou stranu musíte uznat jako celá Sněmovna, že pan ministr Plaga zde není přítomen, není to jenom dnes, zkrátka sem do Sněmovny nechodí, nechodí na interpelace a není prostě prostor, kdy se ho zeptat, a je to potíž.
ps2017-087-05-001-491.u10.p1.s5 Posílala jsem mu před čtyřmi týdny písemnou interpelaci, dodneška nemám odpověď, což považuji za naprosto skandální, protože ti lidé nemůžou čekat týdny a měsíce, takže proto jsem to tady dneska navrhla, a děkuji.
ps2017-087-05-001-491.u11.p1.s1 Děkuji.
ps2017-087-05-001-491.u11.p1.s2 jsem ještě neotevřel rozpravu, takže nemohu dát prostor k faktickým poznámkám.
ps2017-087-05-001-491.u11.p1.s3 S přednostním právem se hlásí... pan předseda Zbyněk Stanjura dává přednost panu předsedovi Faltýnkovi.
ps2017-087-05-001-491.u11.p1.s4 Prosím, pane předsedo.
ps2017-087-05-001-491.u12.p1.s1 Děkuji za slovo, pane místopředsedo.
ps2017-087-05-001-491.u12.p1.s2 Mně se podařilo dohnat pana ministra Plagu, který je zrovna na jednání výboru v Senátu.
ps2017-087-05-001-491.u12.p1.s3 bych navrhl přerušit tento bod do přítomnosti pana ministra.
ps2017-087-05-001-491.u12.p1.s4 Buď to stihne dneska, anebo tam ve čtvrtek zařazen bod, mám pocit na 11. hodinu, čili do přítomnosti pana ministra.
ps2017-087-05-001-491.u12.p1.s5 Děkuji.
ps2017-087-05-001-491.u12.p1.s6 Ano, je to procedurální návrh.
ps2017-087-05-001-491.u13.p1.s1 Ano, návrh na přerušení do přítomnosti pana ministra.
ps2017-087-05-001-491.u13.p1.s2 Protinávrh?
ps2017-087-05-001-491.u13.p1.s3 Tak protinávrh pana poslance Ondráčka.
ps2017-087-05-001-491.u14.p1.s1 si dovolím protinávrh, protože jsme si schválili v rámci schůze, že ve čtvrtek od hodin budeme jednat o maturitách, je to bod pana poslance Pojezného, takže předpokládám, že pan ministr Plaga na ten bod přijde.
ps2017-087-05-001-491.u14.p1.s2 Takže jestliže přijde na 11. hodinu, projednáme ty maturity a následně hned můžeme přerušit do projednání bodu pana poslance a hned navázat na toto, tímhle způsobem.
ps2017-087-05-001-491.u14.p1.s3 Ano, a tam to bude v podstatě rychlé, předpokládám.
ps2017-087-05-001-491.u15.p1.s1 Pan předseda Zbyněk Stanjura, také s protinávrhem.
ps2017-087-05-001-491.u16.p1.s1 mám protinávrh, abychom ten bod přerušili do , aby pan ministr přišel.
ps2017-087-05-001-491.u16.p1.s2 Jestli si chce Poslanecká sněmovna udržet aspoň elementární důstojnost, tak se sebou nenechá tak cvičit.
ps2017-087-05-001-491.u16.p1.s3 Před deseti minutami jsme rozhodli, že ten bod bude jako bod číslo 1, teď tu máme dva návrhy, jeden do přítomnosti ministra, a ten taky nemusí přijít, nebyl tady asi čtvrt roku, takže to může být za čtvrt roku znova - možná se ukáže někde v kuloárech a zašpitá: s premiérem nesouhlasím, a radši uteče - a druhý návrh je do čtvrtka, ale to je jiný bod, maturity, to není otevření škol.
ps2017-087-05-001-491.u16.p1.s4 Z vystoupení pana vicepremiéra jsem nabyl dojmu, že vláda vůbec nic neví.
ps2017-087-05-001-491.u16.p1.s5 Tak přijde ministr školství a řekne: Jsem ministr školství a nevím, nic nevím.
ps2017-087-05-001-491.u16.p1.s6 Anebo může použít oblíbenou odpověď ministra zdravotnictví, že školy se buď otevřou, nebo neotevřou, situace se buď zlepší, nebo zůstane stejná, nebo bude horší.
ps2017-087-05-001-491.u16.p2.s1 Pan poslanec Volný z ANO, protože tu máme dva, na pokřikuje: Co jiného může říct.
ps2017-087-05-001-491.u16.p2.s2 Tak vám napovím, co může říct.
ps2017-087-05-001-491.u16.p2.s3 Pan ministr školství může říct: Připravuji otevření škol, podmínkou je například, že bude tolik a tolik proočkovaných učitelů, k dnešnímu dni je tolik, tento týden se proočkuje tolik, příští týden tolik, tolik, tolik, současně jsou další podmínkou pravidelné antigenní testy pro školáky, máme zařízeno tolik, tolik, tolik, tehdy to přijde, tehdy to přijde.
ps2017-087-05-001-491.u16.p2.s4 A k tomu může říct: a k tomu, pokud bude epidemiologická situace taková, či onaká, tak to spustíme.
ps2017-087-05-001-491.u16.p3.s1 Mluví se tady měsíce o otevření škol, pak vláda rozhodne a zjistí, že nemá testy, pak se tady dohaduje premiér s vicepremiérem, kdo udělal větší šméčko při nákupu antigenních testů, ty se nějak nakoupily přes odpor premiéra, který říkal, že to je zlodějna, pak o tom vláda ani nehlasuje a teď se ty testy nepoužijí pro žáky, ale rozdávají se veřejné správě.
ps2017-087-05-001-491.u16.p3.s2 Takže kde máme zajištěné testy pro testování žáků, když ty, které byly pro žáky, se dneska používají jinde?
ps2017-087-05-001-491.u16.p3.s3 Kolik máme naočkovaných učitelů?
ps2017-087-05-001-491.u16.p3.s4 To jsou přece základní věci, které ten ministr musí mít promyšlené a vláda to musí mít promyšlené - nějaké podmínky.

Text viewDownload CoNNL-U