|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2021-01-27 ps2017-079-05-025-057 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

57. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 641/ - prvé čtení

Date2021-01-27
Meetingps2017/079
Agenda Itemps2017/079/057
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/079schuz/s079194.htm

Select a sentence

ps2017-079-05-025-057.u1.p1.s1 57.
ps2017-079-05-025-057.u1.p1.s2 Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 641/ - prvé čtení
ps2017-079-05-025-057.u1.p2.s1 Z pověření vlády předložený návrh uvede místopředseda vlády a ministr vnitra Jan Hamáček, kterému dávám slovo.
ps2017-079-05-025-057.u1.p2.s2 Prosím.
ps2017-079-05-025-057.u2.p1.s1 Děkuji.
ps2017-079-05-025-057.u2.p1.s2 Vážený pane místopředsedo, kolegyně, kolegové, velmi stručně bych představil vládní návrh novely zákona o úřednících územních samosprávných celků a dalších souvisejících zákonů.
ps2017-079-05-025-057.u2.p1.s3 Hlavním cílem je oblast vzdělávání úředníků obcí a krajů.
ps2017-079-05-025-057.u2.p1.s4 Snažíme se reagovat na vývoj, ke kterému došlo v této oblasti od roku 2003, a na poznatky z aplikační praxe.
ps2017-079-05-025-057.u2.p1.s5 To znamená: zejména řešíme větší zaměření průběžného vzdělávání na odborné znalosti úředníků, na snížení rozsahu povinného vzdělání úředníka z 18 pracovních dnů během tří let na 9, zavedení možnosti získat zvláštní odbornou způsobilost i osobám, které nejsou úředníky, zefektivnění systému akreditace vzdělávacích institucí a vzdělávacích programů.
ps2017-079-05-025-057.u2.p1.s6 Součástí návrhu jsou také novely zákonů o sociálních službách a o sociálně-právní ochraně dětí.
ps2017-079-05-025-057.u2.p1.s7 Děkuji.
ps2017-079-05-025-057.u3.p1.s1 Děkuji a vidím, že je tady změna zpravodaje, takže necháme hlasovat o změně zpravodaje.
ps2017-079-05-025-057.u3.p1.s2 Původní měl být pan poslanec Ivan Bartoš.
ps2017-079-05-025-057.u3.p2.s1 Změna zpravodaje na pana poslance Ondřeje Profanta.
ps2017-079-05-025-057.u3.p3.s1 Zahájil jsem hlasování.
ps2017-079-05-025-057.u3.p3.s2 Kdo je pro?
ps2017-079-05-025-057.u3.p3.s3 Kdo je proti?
ps2017-079-05-025-057.u3.p4.s1 Hlasování pořadové číslo 229, je přihlášeno 86 poslankyň a poslanců, pro je 73, proti není nikdo, návrh byl přijat.
ps2017-079-05-025-057.u3.p5.s1 Prosím pana zpravodaje, aby se ujal slova.
ps2017-079-05-025-057.u3.p5.s2 Prosím, máte slovo.
ps2017-079-05-025-057.u4.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-079-05-025-057.u4.p1.s2 Vážení, kvalita služeb poskytovaných státem občanovi je závislá na dvou oblastech: na tom, jak vypadají organizační systémy, které mají službu zajišťovat, to znamená normy, role, procesy, finance apod., a na kompetencích daných pracovníků, kteří systém udrží v chodu.
ps2017-079-05-025-057.u4.p1.s3 Tato novela je pochopitelně zaměřena na kvalitu vzdělávání úředníků, takže tu druhou problematiku.
ps2017-079-05-025-057.u4.p1.s4 Jedná se primárně o úředníky územních samosprávných celků.
ps2017-079-05-025-057.u4.p1.s5 Cílem je tedy zajistit, aby měli úředníci kvalitní vzdělávání, takové, které jim umožní získat kompetence pro poskytování co nejlepších možných služeb.
ps2017-079-05-025-057.u4.p2.s1 Nicméně tato novela je spíše marginální úpravou.
ps2017-079-05-025-057.u4.p2.s2 Obecně se zabývá zpřesněním některých částí zákona upravujících například podobu vstupního vzdělávání, otevírá také možnosti získat zvláštní odbornou způsobilost i pro neúředníky.
ps2017-079-05-025-057.u4.p2.s3 Sleduje zefektivnění práce Ministerstva vnitra, zejména v oblasti akreditací.
ps2017-079-05-025-057.u4.p2.s4 Co však naopak neřeší, je náplň samotných vzdělávacích kurzů, diverzifikace či individualizace ve vzdělávání úředníků samospráv.
ps2017-079-05-025-057.u4.p2.s5 Nicméně jedná se o posun pozitivním směrem.
ps2017-079-05-025-057.u4.p2.s6 Děkuji.
ps2017-079-05-025-057.u5.p1.s1 Děkuji panu zpravodaji a otevírám obecnou rozpravu, do které nemám nikoho přihlášeného.
ps2017-079-05-025-057.u5.p1.s2 Podívám se, jestli se někdo hlásí z místa.
ps2017-079-05-025-057.u5.p1.s3 Nikdo se nehlásí, obecnou rozpravu končím.
ps2017-079-05-025-057.u5.p1.s4 Nyní se budeme zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání.
ps2017-079-05-025-057.u5.p1.s5 Nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru.
ps2017-079-05-025-057.u5.p2.s1 Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako výboru garančnímu.
ps2017-079-05-025-057.u5.p2.s2 Navrhuje někdo přikázání jinému výboru jako výboru garančnímu?
ps2017-079-05-025-057.u5.p2.s3 Nikoho nevidím.
ps2017-079-05-025-057.u5.p3.s1 Zahájil jsem hlasování.
ps2017-079-05-025-057.u5.p3.s2 Ptám se, kdo je pro?
ps2017-079-05-025-057.u5.p3.s3 Kdo je proti?
ps2017-079-05-025-057.u5.p4.s1 Hlasování pořadové číslo 230, přihlášeno 86 poslankyň a poslanců, pro 72, proti nebyl nikdo, návrh byl přijat.
ps2017-079-05-025-057.u5.p4.s2 Konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako garančnímu výboru.
ps2017-079-05-025-057.u5.p5.s1 Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalšímu výboru.
ps2017-079-05-025-057.u5.p5.s2 někdo návrh na přikázání dalšímu výboru nebo výborům?
ps2017-079-05-025-057.u5.p5.s3 Nikoho nevidím.
ps2017-079-05-025-057.u5.p5.s4 Takže končím prvé čtení tohoto tisku a děkuji panu ministrovi a panu zpravodaji.
ps2017-079-05-025-057.u5.p6.s1 Dalším bodem, který budeme projednávat, je

Text viewDownload CoNNL-U