|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2021-01-20 ps2017-079-02-008-014 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

14. Návrh poslance Petra Dolínka na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změně některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 374/ - druhé čtení

Date2021-01-20
Meetingps2017/079
Agenda Itemps2017/079/014
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/079schuz/s079084.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 219 • previousnext

ps2017-079-02-008-014.u12.p10.s1 Sněmovní dokument 7234 umožnit širší využití zařízení pro provozní informace.
ps2017-079-02-008-014.u12.p10.s2 Současná úprava vymezuje jejich užití striktně na informace významné pro bezpečnost a plynulost provozu.
ps2017-079-02-008-014.u12.p10.s3 Rád bych dosáhl toho, aby bylo možné zobrazovat na nich i další informace, které jsou pro provoz významné z jiných, ale relevantních důvodů.
ps2017-079-02-008-014.u12.p11.s1 Děkuji a přihlásím se v podrobné rozpravě.
ps2017-079-02-008-014.u13.p1.s1 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u13.p1.s2 Paní poslankyně Monika Oborná vystoupí v rozpravě.
ps2017-079-02-008-014.u13.p1.s3 Prosím.
ps2017-079-02-008-014.u14.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-079-02-008-014.u14.p1.s2 Tak jenom velmi stručně ke svému pozměňovacímu návrhu, který spočívá...
ps2017-079-02-008-014.u14.p1.s3 nebo jeho cílem je uznání řidičské skupiny na traktory pro zahraniční pracovníky v rámci posílení obsluhy zemědělské techniky v zemědělství a lesnictví.
ps2017-079-02-008-014.u14.p1.s4 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u15.p1.s1 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u15.p1.s2 V rozpravě vystoupí ještě s přednostním právem pan zpravodaj Dolínek, pak pan předseda Jurečka.
ps2017-079-02-008-014.u15.p1.s3 Prosím.
ps2017-079-02-008-014.u16.p1.s1 Děkuji, pane předsedající.
ps2017-079-02-008-014.u16.p1.s2 jsem se nestihl písemně přihlásit do rozpravy, tak jsem toho takto využil.
ps2017-079-02-008-014.u16.p1.s3 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u16.p2.s1 mám tři pozměňovací návrhy.
ps2017-079-02-008-014.u16.p2.s2 Dva jsou variantní, jeden je samostatný.
ps2017-079-02-008-014.u16.p2.s3 Je to ten, který jsem již jednou zde načítal.
ps2017-079-02-008-014.u16.p2.s4 Vláda ve svém stanovisku navrhla drobnou technickou úpravu v textaci změny zákona, takže to zde navrhuji.
ps2017-079-02-008-014.u16.p3.s1 A potom, jak jistě víte, i v médiích jste se o tom mohli dočíst, a s řadou kolegů, například s Helenou Válkovou, Milanem Pourem, Ondřejem Profantem, Janem Čižinským, Leo Luzarem, Jiřím Miholou a dalšími jsem o tom komunikoval, jsme zde před létem měli návrh zákona o předjíždění na komunikacích ve smyslu cyklistů, a to aby byl odstup jeden a půl metru při předjíždění.
ps2017-079-02-008-014.u16.p3.s2 Dobře víme, že v posledních měsících bohužel byla řada tragických nehod, některé končily opravdu smrtí cyklisty, a jsem se s kolegy dohodl, že než abychom plénum Sněmovny zaplevelovali projednáváním toho zákona individuálně, tak se to pokusíme načíst jako pozměňovací návrh zde, protože Sněmovna vlastně sama rozhodne v ten okamžik.
ps2017-079-02-008-014.u16.p3.s3 Je jedno, jestli to jde jako samostatný nosič, nebo jestli to je součást tohoto zákona.
ps2017-079-02-008-014.u16.p4.s1 bych vás chtěl jenom požádat: ten sněmovní tisk nebo ten pozměňovací návrh jeden číslo 6148, druhý 6282.
ps2017-079-02-008-014.u16.p4.s2 Rozdíl je v tom, že jeden jasně říká, že tam, kde je to technicky možné a bezpečné, se musí předjíždět cyklista ve vzdálenosti jeden a půl metru, a po diskuzi a odborném semináři, který proběhl zde ve Sněmovně, a po diskuzi s BESIPem a třeba i s dopravními podniky některých měst jsme se dohodli, že je zde variantní návrh, že jeden a půl metru, ale v místě, kde je takzvaná zóna třicet nebo kde je třicet kilometrů za hodinu, stačí jeden metr.
ps2017-079-02-008-014.u16.p4.s3 To přesně řeší ty užší části měst, kde jsou tyto zóny vyznačeny, a tím pádem samozřejmě tam není potřeba jeden a půl metru.
ps2017-079-02-008-014.u16.p4.s4 V rezidenčních zónách opravdu metr stačí, když jede automobil vlastně takřka rychlostí toho cyklisty.
ps2017-079-02-008-014.u16.p5.s1 Chápu, že to je trošku kontroverzní téma, ale chtěl bych říct, je to daleko prospěšnější téma, než co jsme zde řešili několik hodin, a to je alkohol u cyklistů.
ps2017-079-02-008-014.u16.p5.s2 Alkohol u cyklistů určitě nemá takový vliv na bezpečnost jako předjíždění cyklistů.
ps2017-079-02-008-014.u16.p5.s3 Takže bych chtěl požádat, abyste se na svých klubech tomu věnovali se stejnou péčí jako tomu předchozímu tématu.
ps2017-079-02-008-014.u16.p5.s4 A proč jsem upozorňoval na čísla těch materiálů: vám to s kolegy, s odbornou veřejností rozešlu i do e-mailu.
ps2017-079-02-008-014.u16.p5.s5 Máme tam zhruba dvacetistránkový materiál, který jasně ukazuje, kde se dějí ty nešvary a jak na sociálních sítích někteří řidiči dehonestují cyklisty a ještě se předhánějí, kdo toho cyklistu vezme víc zblízka apod., kdo ho ohrozí na životě nebo na zdraví.
ps2017-079-02-008-014.u16.p5.s6 To je důvod, proč to předkládáme.
ps2017-079-02-008-014.u16.p5.s7 Je to opravdu jenom zase zlepšení bezpečnosti na komunikacích a další podklady pošleme písemně, protože uznávám, že opravdu jsme dneska měli dlouhý jednací den, a myslím si, že to raději projednáme případně na on-line konferencích.
ps2017-079-02-008-014.u16.p5.s8 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u17.p1.s1 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u17.p1.s2 Pan předseda Jurečka vystoupí v obecné rozpravě a připraví se pan poslanec Kohoutek.
ps2017-079-02-008-014.u17.p1.s3 Prosím.
ps2017-079-02-008-014.u18.p1.s1 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u18.p1.s2 si dovolím tady okomentovat pozměňovací návrhy, ke kterým se následně přihlásím.
ps2017-079-02-008-014.u18.p1.s3 Protože více než před rokem se tady řešila problematika tranzitní dopravy, a především na silnicích nižších kategorií, jako jsou silnice II. a III. tříd, a tehdy návrh nebyl úplně ideálně formulován a jsem se pokusil tento návrh vztáhnout na ten nejpalčivější problém, a to jsou silnice II. a III. tříd a tranzitní vozidla nad 12 tun.
ps2017-079-02-008-014.u18.p1.s4 Takže dovoluji si tady předložit návrh, který by se týkal omezení této tranzitní dopravy na těchto komunikacích u vozidel nad 12 tun.
ps2017-079-02-008-014.u18.p1.s5 Samozřejmě počítám tam také s výjimkami pro různé kategorie vozidel, integrovaný záchranný systém, autoškoly atd., ale i zároveň možnost krajských úřadů, aby mohly umožnit, pokud je to nutné z hlediska místní situace, aby takováto doprava tam mohla býti směřována, pokud třeba rekonstruují silnici I. třídy apod.
ps2017-079-02-008-014.u18.p1.s6 Nicméně pro mnoho krajů by to byla opravdu velká pomoc.
ps2017-079-02-008-014.u18.p1.s7 Jednak jejich komunikace jsou často ve stavu, kdy na to nebyly nikdy konstruovány, na takový provoz, na takovou zátěž, je to problém bezpečnosti dopravy a je to problém pro mnoho měst, obcí a obyvatel, kteří tam žijí, protože to ohrožuje bezpečnost lidí.
ps2017-079-02-008-014.u18.p1.s8 Takže to je jedna část.
ps2017-079-02-008-014.u18.p2.s1 Pak se také zabývám problematikou přetížených vozidel, kdy dneska je velkým nešvarem to, že nám jezdí vozidla, která jsou o několik tun, jsou případy, třeba i o více než 10 tun přetížená, a mnoho firem vlastně si z toho nic nedělá, protože je tady dneska možnost v legislativě, řekl bych, slepé místo - nevím, proč tam vzniklo, z jakého důvodu, ale řidiči mohou odmítnout vážení.
ps2017-079-02-008-014.u18.p2.s2 Mohou to odmítnout a tam potom pokuta hrozí pouze do 30 000 korun, takže tam řeším to, že ten řidič to vážení odmítnout nemůže.
ps2017-079-02-008-014.u18.p2.s3 Takže to je další část.
ps2017-079-02-008-014.u18.p3.s1 A pak tam ještě řeším jednu část, aby bylo umožněna a více zpřístupněna otázka měření rychlosti obcím a zároveň také následně i jednodušší výběr sankcí z těch obcí, pokud zajistí adekvátní kvalitní pracovníky tak, aby to nemusely dělat jenom obce s rozšířenou působností, protože mnoho obcí dneska je v situaci, kdy občané požadují po vedení obcí, aby zajistili měření, ale ti starostové jsou v neřešitelné situaci, protože následně přijdou na ORP a řeknou: Umožnili byste nám, abyste nám spravovali tady ty pokuty a jejich administraci a výběr?
ps2017-079-02-008-014.u18.p3.s2 Ale tajemníci a vedení ORP obci řeknou: V žádném případě, my tady máme tolik agendy, že nechceme rozšiřovat další agendu, nechceme na to nabírat lidi, a vlastně je to opět pro mnoho obyvatel neřešitelný problém v tom, že starostové jim potom nemohou vyhovět a to negativní dopady opět na bezpečnost obyvatel těchto obcí, které nemohou řešení najít.
ps2017-079-02-008-014.u18.p4.s1 Takže tolik tyto pozměňovací návrhy, ke kterým se přihlásím.
ps2017-079-02-008-014.u18.p4.s2 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u19.p1.s1 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u19.p1.s2 Pan poslanec Kohoutek vystoupí v obecné rozpravě, zatím jako poslední přihlášený.
ps2017-079-02-008-014.u19.p1.s3 Prosím, máte slovo.
ps2017-079-02-008-014.u20.p1.s1 Děkuji za slovo, pane místopředsedo.
ps2017-079-02-008-014.u20.p1.s2 bych se rád za kolegu Kotena přihlásil k pozměňovacímu návrhu číslo 3801.
ps2017-079-02-008-014.u20.p1.s3 Odůvodnění je načtené v systému.
ps2017-079-02-008-014.u20.p1.s4 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u21.p1.s1 Tak toto je v podrobné rozpravě, ale dobrá.
ps2017-079-02-008-014.u21.p1.s2 Poprosím vás, abyste vystoupil ještě jednou potom v podrobné rozpravě.
ps2017-079-02-008-014.u21.p1.s3 Jelikož nevidím nikoho dalšího přihlášeného, končím obecnou rozpravu.
ps2017-079-02-008-014.u21.p1.s4 Zeptám se, jestli je zájem o závěrečná slova.
ps2017-079-02-008-014.u21.p1.s5 Prosím.
ps2017-079-02-008-014.u22.p1.s1 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u22.p1.s2 Opravdu jedna věta.
ps2017-079-02-008-014.u22.p1.s3 Pokusím se s panem zpravodajem zabezpečit stanoviska ke všem těm věcem, co zazněly.
ps2017-079-02-008-014.u22.p1.s4 Je to velmi široký vějíř věcí, takže pokusíme se zabezpečit před hlasováním odborná stanoviska příslušných útvarů.
ps2017-079-02-008-014.u22.p1.s5 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u23.p1.s1 Tak a zahajuji podrobnou rozpravu, do které mám přihlášené poslance Kotena a další.
ps2017-079-02-008-014.u23.p1.s2 Pan poslanec Koten tady není, takže jedeme dál.
ps2017-079-02-008-014.u23.p1.s3 Paní poslankyně Pastuchová, připraví se paní poslankyně Ožanová.
ps2017-079-02-008-014.u24.p1.s1 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u24.p1.s2 se hlásím ke svému pozměňovacímu návrhu v systému pod číslem 2416.
ps2017-079-02-008-014.u25.p1.s1 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u25.p1.s2 Paní poslankyně Ožanová, připraví se pan poslanec Feranec.
ps2017-079-02-008-014.u26.p1.s1 Dobrý den.
ps2017-079-02-008-014.u26.p1.s2 Hlásím se ke svým dvěma pozměňovacím návrhům, a to návrhu 3253 a návrhu 5351.
ps2017-079-02-008-014.u27.p1.s1 Pan poslanec Milan Feranec vystoupí, připraví se pan poslanec Čižinský.
ps2017-079-02-008-014.u28.p1.s1 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u28.p1.s2 Tímto se hlásím k pozměňovacímu návrhu pana poslance Kotta, sněmovní dokument 5706.
ps2017-079-02-008-014.u28.p1.s3 Odůvodnění: odkazuji na vystoupení v obecné rozpravě a na písemné odůvodnění pozměňovacího návrhu.
ps2017-079-02-008-014.u28.p1.s4 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u29.p1.s1 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u29.p1.s2 Pan poslanec Jan Čižinský, připraví se paní poslankyně Oborná.
ps2017-079-02-008-014.u29.p1.s3 Prosím.
ps2017-079-02-008-014.u30.p1.s1 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u30.p1.s2 Přihlašuji se ke sněmovnímu dokumentu 7231, 7232, 7233, 7234, 4489, 4491, 7226, 7227 - promiňte, 7228, 7229 a 7230.
ps2017-079-02-008-014.u30.p1.s3 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u31.p1.s1 Paní poslankyně Oborná.
ps2017-079-02-008-014.u32.p1.s1 se tímto chci přihlásit ke sněmovnímu dokumentu pod číslem 2919.
ps2017-079-02-008-014.u32.p1.s2 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u33.p1.s1 Pan poslanec Dolínek.
ps2017-079-02-008-014.u34.p1.s1 Děkuji.
ps2017-079-02-008-014.u34.p1.s2 Tímto se hlásím k návrhům pod číslem 6148, 6282 a 2607.
ps2017-079-02-008-014.u34.p1.s3 Děkuji, pane předsedající.
ps2017-079-02-008-014.u35.p1.s1 Pan poslanec Jurečka.
ps2017-079-02-008-014.u36.p1.s1 Děkuji.

Text viewDownload CoNNL-U