ps2017-079-02-008-014.u12.p10.s1
Sněmovní dokument 7234 má umožnit širší využití zařízení pro provozní informace . ps2017-079-02-008-014.u12.p10.s2
Současná úprava vymezuje jejich užití striktně na informace významné pro bezpečnost a plynulost provozu . ps2017-079-02-008-014.u12.p10.s3
Rád bych dosáhl toho , aby bylo možné zobrazovat na nich i další informace , které jsou pro provoz významné z jiných , ale relevantních důvodů . ps2017-079-02-008-014.u12.p11.s1
Děkuji a přihlásím se v podrobné rozpravě . ps2017-079-02-008-014.u13.p1.s1
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u13.p1.s2
Paní poslankyně Monika Oborná vystoupí v rozpravě . ps2017-079-02-008-014.u13.p1.s3
Prosím . ps2017-079-02-008-014.u14.p1.s1
Děkuji za slovo . ps2017-079-02-008-014.u14.p1.s2
Tak já už jenom velmi stručně ke svému pozměňovacímu návrhu , který spočívá . . . ps2017-079-02-008-014.u14.p1.s3
nebo jeho cílem je uznání řidičské skupiny na traktory pro zahraniční pracovníky v rámci posílení obsluhy zemědělské techniky v zemědělství a lesnictví . ps2017-079-02-008-014.u14.p1.s4
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u15.p1.s1
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u15.p1.s2
V rozpravě vystoupí ještě s přednostním právem pan zpravodaj Dolínek , pak pan předseda Jurečka . ps2017-079-02-008-014.u15.p1.s3
Prosím . ps2017-079-02-008-014.u16.p1.s1
Děkuji , pane předsedající . ps2017-079-02-008-014.u16.p1.s2
Já jsem se nestihl písemně přihlásit do rozpravy , tak jsem toho takto využil . ps2017-079-02-008-014.u16.p1.s3
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u16.p2.s1
Já mám tři pozměňovací návrhy . ps2017-079-02-008-014.u16.p2.s2
Dva jsou variantní , jeden je samostatný . ps2017-079-02-008-014.u16.p2.s3
Je to ten , který jsem již jednou zde načítal . ps2017-079-02-008-014.u16.p2.s4
Vláda ve svém stanovisku navrhla drobnou technickou úpravu v textaci změny zákona , takže to zde navrhuji . ps2017-079-02-008-014.u16.p3.s1
A potom , jak jistě víte , i v médiích jste se o tom mohli dočíst , a s řadou kolegů , například s Helenou Válkovou , Milanem Pourem , Ondřejem Profantem , Janem Čižinským , Leo Luzarem , Jiřím Miholou a dalšími jsem o tom komunikoval , jsme zde před létem měli návrh zákona o předjíždění na komunikacích ve smyslu cyklistů , a to aby byl odstup jeden a půl metru při předjíždění . ps2017-079-02-008-014.u16.p3.s2
Dobře víme , že v posledních měsících bohužel byla řada tragických nehod , některé končily opravdu až smrtí cyklisty , a já jsem se s kolegy dohodl , že než abychom plénum Sněmovny zaplevelovali projednáváním toho zákona individuálně , tak se to pokusíme načíst jako pozměňovací návrh zde , protože Sněmovna vlastně sama rozhodne v ten okamžik . ps2017-079-02-008-014.u16.p3.s3
Je jedno , jestli to jde jako samostatný nosič , nebo jestli to je součást tohoto zákona . ps2017-079-02-008-014.u16.p4.s1
Já bych vás chtěl jenom požádat : ten sněmovní tisk nebo ten pozměňovací návrh má jeden číslo 6148 , druhý má 6282 . ps2017-079-02-008-014.u16.p4.s2
Rozdíl je v tom , že jeden jasně říká , že tam , kde je to technicky možné a bezpečné , se musí předjíždět cyklista ve vzdálenosti jeden a půl metru , a po diskuzi a odborném semináři , který proběhl zde ve Sněmovně , a po diskuzi s BESIPem a třeba i s dopravními podniky některých měst jsme se dohodli , že je zde variantní návrh , že jeden a půl metru , ale v místě , kde je takzvaná zóna třicet nebo kde je třicet kilometrů za hodinu , stačí jeden metr . ps2017-079-02-008-014.u16.p4.s3
To přesně řeší ty užší části měst , kde jsou tyto zóny vyznačeny , a tím pádem samozřejmě tam není potřeba jeden a půl metru . ps2017-079-02-008-014.u16.p4.s4
V rezidenčních zónách opravdu metr stačí , když jede automobil vlastně takřka rychlostí toho cyklisty . ps2017-079-02-008-014.u16.p5.s1
Chápu , že to je trošku kontroverzní téma , ale chtěl bych říct , je to daleko prospěšnější téma , než co jsme zde řešili několik hodin , a to je alkohol u cyklistů . ps2017-079-02-008-014.u16.p5.s2
Alkohol u cyklistů určitě nemá takový vliv na bezpečnost jako předjíždění cyklistů . ps2017-079-02-008-014.u16.p5.s3
Takže já bych chtěl požádat , abyste se na svých klubech tomu věnovali se stejnou péčí jako tomu předchozímu tématu . ps2017-079-02-008-014.u16.p5.s4
A proč jsem upozorňoval na čísla těch materiálů : já vám to s kolegy , s odbornou veřejností rozešlu i do e - mailu . ps2017-079-02-008-014.u16.p5.s5
Máme tam zhruba dvacetistránkový materiál , který jasně ukazuje , kde se dějí ty nešvary a jak na sociálních sítích někteří řidiči dehonestují cyklisty a ještě se předhánějí , kdo toho cyklistu vezme víc zblízka apod . , kdo ho ohrozí na životě nebo na zdraví . ps2017-079-02-008-014.u16.p5.s6
To je důvod , proč to předkládáme . ps2017-079-02-008-014.u16.p5.s7
Je to opravdu jenom zase zlepšení bezpečnosti na komunikacích a další podklady pošleme písemně , protože uznávám , že opravdu už jsme dneska měli dlouhý jednací den , a myslím si , že to raději projednáme případně na on - line konferencích . ps2017-079-02-008-014.u16.p5.s8
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u17.p1.s1
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u17.p1.s2
Pan předseda Jurečka vystoupí v obecné rozpravě a připraví se pan poslanec Kohoutek . ps2017-079-02-008-014.u17.p1.s3
Prosím . ps2017-079-02-008-014.u18.p1.s1
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u18.p1.s2
Já si dovolím tady okomentovat pozměňovací návrhy , ke kterým se následně přihlásím . ps2017-079-02-008-014.u18.p1.s3
Protože už více než před rokem se tady řešila problematika tranzitní dopravy , a především na silnicích nižších kategorií , jako jsou silnice II . a III . tříd , a tehdy návrh nebyl úplně ideálně formulován a já jsem se pokusil tento návrh vztáhnout na ten nejpalčivější problém , a to jsou silnice II . a III . tříd a tranzitní vozidla nad 12 tun . ps2017-079-02-008-014.u18.p1.s4
Takže dovoluji si tady předložit návrh , který by se týkal omezení této tranzitní dopravy na těchto komunikacích u vozidel nad 12 tun . ps2017-079-02-008-014.u18.p1.s5
Samozřejmě počítám tam také s výjimkami pro různé kategorie vozidel , ať už integrovaný záchranný systém , autoškoly atd . , ale i zároveň možnost krajských úřadů , aby mohly umožnit , pokud je to nutné z hlediska místní situace , aby takováto doprava tam mohla býti směřována , pokud třeba rekonstruují silnici I . třídy apod . ps2017-079-02-008-014.u18.p1.s6
Nicméně pro mnoho krajů by to byla opravdu velká pomoc . ps2017-079-02-008-014.u18.p1.s7
Jednak jejich komunikace jsou často ve stavu , kdy na to nebyly nikdy konstruovány , na takový provoz , na takovou zátěž , je to problém bezpečnosti dopravy a je to problém pro mnoho měst , obcí a obyvatel , kteří tam žijí , protože to ohrožuje bezpečnost lidí . ps2017-079-02-008-014.u18.p1.s8
Takže to je jedna část . ps2017-079-02-008-014.u18.p2.s1
Pak se také zabývám problematikou přetížených vozidel , kdy dneska je velkým nešvarem to , že nám jezdí vozidla , která jsou o několik tun , jsou případy , třeba i o více než 10 tun přetížená , a mnoho firem vlastně si z toho nic nedělá , protože je tady dneska možnost v legislativě , řekl bych , slepé místo - nevím , proč tam vzniklo , z jakého důvodu , ale řidiči mohou odmítnout vážení . ps2017-079-02-008-014.u18.p2.s2
Mohou to odmítnout a tam potom pokuta hrozí pouze do 30 000 korun , takže já tam řeším to , že ten řidič to vážení odmítnout nemůže . ps2017-079-02-008-014.u18.p2.s3
Takže to je další část . ps2017-079-02-008-014.u18.p3.s1
A pak tam ještě řeším jednu část , aby bylo umožněna a více zpřístupněna otázka měření rychlosti obcím a zároveň také následně i jednodušší výběr sankcí z těch obcí , pokud zajistí adekvátní kvalitní pracovníky tak , aby to nemusely dělat jenom obce s rozšířenou působností , protože mnoho obcí dneska je v situaci , kdy občané požadují po vedení obcí , aby zajistili měření , ale ti starostové jsou v neřešitelné situaci , protože následně přijdou na ORP a řeknou : Umožnili byste nám , abyste nám spravovali tady ty pokuty a jejich administraci a výběr ? ps2017-079-02-008-014.u18.p3.s2
Ale tajemníci a vedení ORP obci řeknou : V žádném případě , my už tady máme tolik agendy , že nechceme rozšiřovat další agendu , nechceme na to nabírat lidi , a vlastně je to opět pro mnoho obyvatel neřešitelný problém v tom , že starostové jim potom nemohou vyhovět a má to negativní dopady opět na bezpečnost obyvatel těchto obcí , které nemohou řešení najít . ps2017-079-02-008-014.u18.p4.s1
Takže tolik tyto pozměňovací návrhy , ke kterým se přihlásím . ps2017-079-02-008-014.u18.p4.s2
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u19.p1.s1
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u19.p1.s2
Pan poslanec Kohoutek vystoupí v obecné rozpravě , zatím jako poslední přihlášený . ps2017-079-02-008-014.u19.p1.s3
Prosím , máte slovo . ps2017-079-02-008-014.u20.p1.s1
Děkuji za slovo , pane místopředsedo . ps2017-079-02-008-014.u20.p1.s2
Já bych se rád za kolegu Kotena přihlásil k pozměňovacímu návrhu číslo 3801 . ps2017-079-02-008-014.u20.p1.s3
Odůvodnění je načtené v systému . ps2017-079-02-008-014.u20.p1.s4
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u21.p1.s1
Tak toto je v podrobné rozpravě , ale dobrá . ps2017-079-02-008-014.u21.p1.s2
Poprosím vás , abyste vystoupil ještě jednou potom v podrobné rozpravě . ps2017-079-02-008-014.u21.p1.s3
Jelikož nevidím nikoho dalšího přihlášeného , končím obecnou rozpravu . ps2017-079-02-008-014.u21.p1.s4
Zeptám se , jestli je zájem o závěrečná slova . ps2017-079-02-008-014.u21.p1.s5
Prosím . ps2017-079-02-008-014.u22.p1.s1
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u22.p1.s2
Opravdu jedna věta . ps2017-079-02-008-014.u22.p1.s3
Pokusím se s panem zpravodajem zabezpečit stanoviska ke všem těm věcem , co zazněly . ps2017-079-02-008-014.u22.p1.s4
Je to velmi široký vějíř věcí , takže pokusíme se zabezpečit před hlasováním odborná stanoviska příslušných útvarů . ps2017-079-02-008-014.u22.p1.s5
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u23.p1.s1
Tak a já zahajuji podrobnou rozpravu , do které mám přihlášené poslance Kotena a další . ps2017-079-02-008-014.u23.p1.s2
Pan poslanec Koten tady není , takže jedeme dál . ps2017-079-02-008-014.u23.p1.s3
Paní poslankyně Pastuchová , připraví se paní poslankyně Ožanová . ps2017-079-02-008-014.u24.p1.s1
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u24.p1.s2
Já se hlásím ke svému pozměňovacímu návrhu v systému pod číslem 2416 . ps2017-079-02-008-014.u25.p1.s1
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u25.p1.s2
Paní poslankyně Ožanová , připraví se pan poslanec Feranec . ps2017-079-02-008-014.u26.p1.s1
Dobrý den . ps2017-079-02-008-014.u26.p1.s2
Hlásím se ke svým dvěma pozměňovacím návrhům , a to návrhu 3253 a návrhu 5351 . ps2017-079-02-008-014.u27.p1.s1
Pan poslanec Milan Feranec vystoupí , připraví se pan poslanec Čižinský . ps2017-079-02-008-014.u28.p1.s1
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u28.p1.s2
Tímto se hlásím k pozměňovacímu návrhu pana poslance Kotta , sněmovní dokument 5706 . ps2017-079-02-008-014.u28.p1.s3
Odůvodnění : odkazuji na vystoupení v obecné rozpravě a na písemné odůvodnění pozměňovacího návrhu . ps2017-079-02-008-014.u28.p1.s4
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u29.p1.s1
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u29.p1.s2
Pan poslanec Jan Čižinský , připraví se paní poslankyně Oborná . ps2017-079-02-008-014.u29.p1.s3
Prosím . ps2017-079-02-008-014.u30.p1.s1
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u30.p1.s2
Přihlašuji se ke sněmovnímu dokumentu 7231 , 7232 , 7233 , 7234 , 4489 , 4491 , 7226 , 7227 - promiňte , 7228 , 7229 a 7230 . ps2017-079-02-008-014.u30.p1.s3
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u31.p1.s1
Paní poslankyně Oborná . ps2017-079-02-008-014.u32.p1.s1
Já se tímto chci přihlásit ke sněmovnímu dokumentu pod číslem 2919 . ps2017-079-02-008-014.u32.p1.s2
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u33.p1.s1
Pan poslanec Dolínek . ps2017-079-02-008-014.u34.p1.s1
Děkuji . ps2017-079-02-008-014.u34.p1.s2
Tímto se hlásím k návrhům pod číslem 6148 , 6282 a 2607 . ps2017-079-02-008-014.u34.p1.s3
Děkuji , pane předsedající . ps2017-079-02-008-014.u35.p1.s1
Pan poslanec Jurečka . ps2017-079-02-008-014.u36.p1.s1
Děkuji .