|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-11-12 ps2017-062-09-007-505 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

505. Ústní interpelace

Date2020-11-12
Meetingps2017/062
Agenda Itemps2017/062/505
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/062schuz/s062324.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 1675 • previousnext

ps2017-062-09-007-505.u1.p1.s1 505.
ps2017-062-09-007-505.u1.p1.s2 Ústní interpelace
ps2017-062-09-007-505.u1.p2.s1 které jsou určeny předsedovi vlády České republiky nebo vládě České republiky jako celku a ostatním členům vlády.
ps2017-062-09-007-505.u1.p2.s2 Dnes bylo za účasti ověřovatele vylosováno pořadí poslanců, v němž budou vystupovat a podávat ústní interpelace nejprve na předsedu vlády Andreje Babiše či na vládu České republiky jako celek, a to v čase od do hodin, na ostatní členy vlády pak od do hodin.
ps2017-062-09-007-505.u1.p2.s3 Seznamy poslanců podle vylosovaného pořadí vám byly rozdány do lavic.
ps2017-062-09-007-505.u1.p3.s1 Upozorňuji všechny poslance a interpelované členy vlády, že pokud budou vyčerpány interpelace na předsedu vlády, bude ihned zahájen blok interpelací na ostatní členy vlády.
ps2017-062-09-007-505.u1.p4.s1 Nyní dávám slovo panu poslanci Petru Bendlovi, který bude interpelovat předsedu vlády ve věci rychlodráhy Kladno a byl vylosován na prvním místě.
ps2017-062-09-007-505.u1.p4.s2 Prosím.
ps2017-062-09-007-505.u2.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající.
ps2017-062-09-007-505.u2.p1.s2 Vážený pane premiére, dovolte, abych se na vás obrátil s interpelací týkající se dopravního spojení Praha Letiště Ruzyně - Kladno.
ps2017-062-09-007-505.u2.p1.s3 Nebo řekněme pojem, který se vžil, je rychlodráha Kladno.
ps2017-062-09-007-505.u2.p1.s4 Mezi středními Čechami a Prahou existuje jeden obrovský problém a ten se jmenuje dopravní obslužnost, kdy jsou to desítky tisíc lidí, které denně dojíždí do Prahy, ale jsou to také desítky tisíc lidí, které dojíždí denně z Prahy do středních Čech.
ps2017-062-09-007-505.u2.p1.s5 A jedna z věcí, která nás trápí, je železniční spojení mezi Prahou a Kladnem.
ps2017-062-09-007-505.u2.p2.s1 Když bych měl být objektivní, musím tady zmínit, že s vaším ministrem, tehdy ještě členem ODS Richardem Brabcem, jsme byli u toho, kdy první myšlenky spojení drážního mezi Prahou a Kladnem vznikaly, kdy se začalo projektovat.
ps2017-062-09-007-505.u2.p2.s2 Vím, že v tuto chvíli konečně po těch desítkách let jsou některé části zmiňované stavby připraveny, jsou ve fázi vydaných územních rozhodnutí a podobně.
ps2017-062-09-007-505.u2.p2.s3 Proto by zajímalo, jaká je aktuální situace.
ps2017-062-09-007-505.u2.p2.s4 Zdali existuje i finanční připravenost státu se této dopravní stavbě věnovat, zdali existuje finanční krytí a zdali počítáte s tím, že se v okamžiku vydání stavebního povolení, případně spuštění výběrových řízení v souladu se zákonem, stavba spustí, a zdali jste připraveni na to, aby tato stavba mohla začít.
ps2017-062-09-007-505.u2.p2.s5 Děkuji vám za informace.
ps2017-062-09-007-505.u3.p1.s1 Děkuji.
ps2017-062-09-007-505.u3.p1.s2 A prosím pana premiéra o odpověď.
ps2017-062-09-007-505.u3.p1.s3 Než dorazí k mikrofonu, seznámím sněmovnu s omluvenkami.
ps2017-062-09-007-505.u3.p1.s4 Omlouvá se nám pan ministr zahraničních věcí Tomáš Petříček z jednání od do konce jednacího dne z pracovních důvodů, pan ministr vnitra Jan Hamáček z jednání Poslanecké sněmovny do hodin z pracovních důvodů.
ps2017-062-09-007-505.u3.p1.s5 A slovo pan premiér.
ps2017-062-09-007-505.u3.p1.s6 Prosím.
ps2017-062-09-007-505.u4.p1.s1 Takže dobrý den všem.
ps2017-062-09-007-505.u4.p1.s2 Děkuji za slovo.
ps2017-062-09-007-505.u4.p1.s3 Vážený pane předsedající, vážené poslankyně, vážení poslanci, děkuji za dotaz.
ps2017-062-09-007-505.u4.p2.s1 Ano, rychlodráha Kladno je projekt, kterého historie sahá do devadesátých let, kdy byly vlastně zahájeny první studie a byla založena akciová společnost PRaK, a. s., ale vzhledem k různým názorům rozdílných městských částí Prahy se tento projekt z dlouhodobého hlediska, nerealizoval.
ps2017-062-09-007-505.u4.p2.s2 A de facto v posledních letech, když jsme skutečně se rozhodli to realizovat, tak to jasné kontury.
ps2017-062-09-007-505.u4.p2.s3 My jsme nejdřív po přípravě, samozřejmě, v září 2017 zrealizovali potřebný obchvat z Prahy-Žvahov do blízkosti Hostivic, to byla investice za 517 milionů korun, která byla potřebná na to, abychom přistoupili k dalším investicím.
ps2017-062-09-007-505.u4.p2.s4 A ten projekt samozřejmě za nás velkou prioritu.
ps2017-062-09-007-505.u4.p2.s5 A my ho chceme skutečně posunout dopředu a také se to daří.
ps2017-062-09-007-505.u4.p3.s1 Pro celý projekt modernizace trati Praha-Masarykovo nádraží - Kladno-Ostrovec odbočkou na Letiště Václava Havla Praha byla dne 19. listopadu 2019 schválena aktualizace studie proveditelnosti, podle které se dále postupuje v přípravě staveb.
ps2017-062-09-007-505.u4.p3.s2 Připravována je varianta plné dvoukolejné elektrizované trati s předpokladem zvýšeného rozsahu provozu spěšných vlaků mezi Prahou a Kladnem.
ps2017-062-09-007-505.u4.p3.s3 Elektrizace bude připravována ve formě střídavé trakční soustavy.
ps2017-062-09-007-505.u4.p3.s4 Současně bylo navrženo mimoúrovňové křížení v místě železničního přejezdu ve Wolkerově ulici v Kladně.
ps2017-062-09-007-505.u4.p4.s1 Paralelně je připravována též stavba tzv. zaokrouhlování, to je spojka z letiště do Jenečku.
ps2017-062-09-007-505.u4.p4.s2 Pro umožnění přímé vozby vlaků Kladno - letiště a též pro umožnění jízd z Hostivice na letiště bude nutná změna územního plánu Hostivice.
ps2017-062-09-007-505.u4.p4.s3 A zadává se dokumentace pro územní rozhodnutí.
ps2017-062-09-007-505.u4.p4.s4 Se záměry na rozvoj Letiště Václava Havla je to koordinováno.
ps2017-062-09-007-505.u4.p5.s1 V roce 2020 byla ukončena, nebo teď se končí de facto, rekonstrukce Negrelliho viaduktu, vlastně první stavby celého nového železničního spojení.
ps2017-062-09-007-505.u4.p5.s2 Ta rekonstrukce začala v dubnu 2017 a teď končí v listopadu.
ps2017-062-09-007-505.u4.p5.s3 Stojí 1 mld. 960 mil.
ps2017-062-09-007-505.u4.p5.s4 Je to velice složitá, ale krásná, de facto i historická stavba v délce 1,2 kilometru.
ps2017-062-09-007-505.u4.p5.s5 Takže je to první stavba celého nového železničního spojení.
ps2017-062-09-007-505.u4.p5.s6 A v případě stanice Praha-Masarykovo nádraží je schválen záměr projektu a požádáno o vydání územního rozhodnutí.
ps2017-062-09-007-505.u4.p5.s7 Řeší se negativní vyjádření památkářů.
ps2017-062-09-007-505.u4.p5.s8 Správa železnic předpokládá zahájení této stavby ke konci roku 2022.
ps2017-062-09-007-505.u4.p6.s1 Pro úsek Praha-Bubny, Praha-Výstaviště byl schválen záměr projektu, je vydáno pravomocné územní rozhodnutí.
ps2017-062-09-007-505.u4.p6.s2 Projektuje se dokumentace pro stavební povolení, zahájení stavby předpokládá Správa železnic v roce 2022.
ps2017-062-09-007-505.u4.p6.s3 Řeší se koordinace se stavbami hlavního města Prahy a architektonická podoba stanic a zastávek.
ps2017-062-09-007-505.u4.p6.s4 Pro úsek Praha-Výstaviště, Praha-Veleslavín byl schválen záměr projektu, proběhlo geotechnické řešení tunelového průchodu mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín, což povede k dalšímu sledování tunelu tzv. jižní variantě.
ps2017-062-09-007-505.u4.p6.s5 Územní řízení bude rozděleno na úsek Výstaviště-Dejvice a Dejvice-Veleslavín.
ps2017-062-09-007-505.u4.p6.s6 Pro úsek Praha-Veleslavín, Praha-Letiště Václava Havla je schválen záměr projektu.
ps2017-062-09-007-505.u4.p6.s7 Byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí.
ps2017-062-09-007-505.u4.p6.s8 Územní řízení bude rozděleno na tři části.
ps2017-062-09-007-505.u4.p7.s1 Současně probíhá intenzivní spolupráce s hlavním městem Prahou se zaměřením na řešení - (Čas, pane premiére.)Jo.
ps2017-062-09-007-505.u5.p1.s1 Pan poslanec případně možnost vám položit doplňující dotaz, pokud zájem.
ps2017-062-09-007-505.u5.p1.s2 zájem.
ps2017-062-09-007-505.u5.p1.s3 Prosím.
ps2017-062-09-007-505.u6.p1.s1 rozumím tomu, že pan premiér málo času na to, aby prostě odpověděl.
ps2017-062-09-007-505.u6.p1.s2 Pokud mi to pošle písemně, tak mu budu vděčný, abych měl tu informaci kompletní.
ps2017-062-09-007-505.u6.p1.s3 To, co by zajímalo, jsou zejména termíny tam, kde jsou vydána územní rozhodnutí v jednotlivých částech, jaké předpokládáme termíny stavebních povolení.
ps2017-062-09-007-505.u6.p1.s4 Pan premiér tady mluvil o těch částech, které se týkají Prahy, Buben, Veleslavínu, Výstaviště, letiště apod.
ps2017-062-09-007-505.u6.p1.s5 A by zajímala i ta část Kladno-Ostrovec, protože tam vydáno územní rozhodnutí podle mých informací bylo.
ps2017-062-09-007-505.u6.p1.s6 Jak to vypadá se stavebním povolením a zdali i tam je připravenost případného finančního krytí, nebo jak to tam časově vypadá.
ps2017-062-09-007-505.u6.p1.s7 Děkuji vám.
ps2017-062-09-007-505.u7.p1.s1 Děkuji.
ps2017-062-09-007-505.u7.p1.s2 Prosím pana premiéra o odpověď na doplňující dotaz.
ps2017-062-09-007-505.u8.p1.s1 Takže ano, ten úsek, který zajímá pana poslance, to znamená Praha - Ruzyně - Kladno, byla v létě 2020 doplněna žádost o územní rozhodnutí.
ps2017-062-09-007-505.u8.p1.s2 Stavební úřad v Kladně územní řízení stále neoznámil.
ps2017-062-09-007-505.u8.p1.s3 Původně mělo být oznámeno v září 2020.
ps2017-062-09-007-505.u8.p1.s4 V úseku Kladno - Kladno-Ostrovec již bylo vydáno pravomocné územní rozhodnutí, projektuje se dokumentace pro stavební povolení, zahájení stavby předpokládá Správa železnic v roce 2022.
ps2017-062-09-007-505.u8.p1.s5 Takže předpoklad dokončení spojení mezi Prahou-Veleslavínem a Letištěm Václava Havla Praha i Kladnem je v průběhu roku 2028 a dokončení úseku Praha-Výstaviště - Praha-Veleslavín se předpokládá koncem roku 2028.
ps2017-062-09-007-505.u8.p2.s1 Takže určitě panu poslanci můžu poskytnout veškeré podklady a informace.
ps2017-062-09-007-505.u8.p2.s2 Je to prioritní projekt.
ps2017-062-09-007-505.u8.p2.s3 Ten úsek Kladno-Ostrovec - Kladno-město se počítá, je to v délce šest kilometrů, že se začne stavět v listopadu 2021, měl by být hotov v listopadu 2023, to stát tři a půl miliardy korun, délka šest kilometrů, probíhá zpracování dokumentace pro stavební povolení.
ps2017-062-09-007-505.u8.p2.s4 Takže všechny ty úseky z Prahy do Kladna jsou velice detailně naplánované.
ps2017-062-09-007-505.u8.p3.s1 Finanční krytí.
ps2017-062-09-007-505.u8.p3.s2 Samozřejmě se s tím počítá, protože jak je známo, hlavně v rámci této krize pandemie jsme řekli, že se chceme proinvestovat, a Správa železnic a Ředitelství silnic a dálnic jsou hlavní investoři za stát.
ps2017-062-09-007-505.u8.p3.s3 Tak proto to prioritu i ve finančním krytí.
ps2017-062-09-007-505.u8.p3.s4 Děkuji.
ps2017-062-09-007-505.u9.p1.s1 Děkuji za přesné dodržení času.
ps2017-062-09-007-505.u9.p1.s2 Dobré odpoledne, vážené kolegyně, kolegové.
ps2017-062-09-007-505.u9.p1.s3 Další v pořadí je pan poslanec Ondřej Veselý s interpelací na pana premiéra.
ps2017-062-09-007-505.u9.p1.s4 Prosím, máte slovo.
ps2017-062-09-007-505.u10.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající.
ps2017-062-09-007-505.u10.p1.s2 Vážený pane premiére, kolegyně, kolegové.
ps2017-062-09-007-505.u10.p2.s1 Pane premiére, dovoluji si vás oslovit s touto interpelací, která je spíše míněna jako prosba, prosba sportovních organizací a obcí, které letos čerpají investiční sportovní dotace.
ps2017-062-09-007-505.u10.p2.s2 Jak je známo, tak od 1. prosince přebírá oblast investičních sportovních dotací Národní sportovní agentura, nicméně tedy přechodné období, kde sportovní dotace za letošní rok udělovalo ještě Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, a následně pokud budou doúčtovány nebo administrovány po 1. 12., tak není jasné, jestli je bude doúčtovávat a doadministrovávat právě Ministerstvo školství, anebo právě Národní sportovní agentura.
ps2017-062-09-007-505.u10.p3.s1 Na to navazuje druhý problém.
ps2017-062-09-007-505.u10.p3.s2 Letošní rok, jak všichni víme, je velmi mimořádný a kvůli nouzovému stavu a řadě opatření v oblasti pandemie se zřejmě část sportovních akcí nepodaří letos dokončit, nebo budou dokončeny způsobem absurdním, jako že například ještě vlhké stavby budou osazovány nábytkem, který tam potom zplesniví.
ps2017-062-09-007-505.u10.p3.s3 To znamená, že by to byly marně vynaložené prostředky.
ps2017-062-09-007-505.u10.p4.s1 interpelace se týká tedy prosby, zda byste byl schopen jako premiér rozhodnout, řekněme, tento kompetenční spor a zároveň ve chvíli rozhodnutí, i který orgán dokončovat administrativně letošní dotace, tak abyste na apeloval, aby ty sportovní dotace byly prodlouženy, respektive doba pro jejich realizaci byla prodloužena tak, aby byly smysluplné a odpovídaly omezením v důsledku nouzového stavu a pandemie.
ps2017-062-09-007-505.u10.p5.s1 Předem děkuji za sportovní kluby a obce za váš kladný náhled na tuto problematiku.
ps2017-062-09-007-505.u10.p5.s2 Děkuji.
ps2017-062-09-007-505.u11.p1.s1 Tak děkuji a poprosím pana premiéra o odpověď.
ps2017-062-09-007-505.u11.p1.s2 Mezitím přečtu omluvu.
ps2017-062-09-007-505.u11.p1.s3 Pan ministr Karel Havlíček se omlouvá dnes od hodin do konce jednacího dne z důvodu pracovních povinností.
ps2017-062-09-007-505.u11.p1.s4 Prosím, máte slovo.

Text viewDownload CoNNL-U