|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-09-30 ps2017-058-06-002-100 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

100. Vládní návrh zákona o opatřeních k přechodu České republiky k nízkouhlíkové energetice a o změně zákona č. 165/2000 Sb., o podporovaných zdrojích energie, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 966/ - prvé čtení

Date2020-09-30
Meetingps2017/058
Agenda Itemps2017/058/100
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/058schuz/s058181.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 251 • previousnext

ps2017-058-06-002-100.u1.p1.s1 100.
ps2017-058-06-002-100.u1.p1.s2 Vládní návrh zákona o opatřeních k přechodu České republiky k nízkouhlíkové energetice a o změně zákona č. 165/2000 Sb., o podporovaných zdrojích energie, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 966/ - prvé čtení
ps2017-058-06-002-100.u1.p2.s1 Z pověření vlády předložený návrh uvede místopředseda vlády, ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy Karel Havlíček, kterému předávám slovo.
ps2017-058-06-002-100.u1.p2.s2 Prosím.
ps2017-058-06-002-100.u2.p1.s1 Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, zákon o přechodu k nízkouhlíkové energetice můžeme nazvat rovněž jako jaderný zákon a je to zákon, který by měl mimo jiné ukázat cestu, jakým způsobem budeme dále postupovat v budování jádra nebo v přípravě nového jaderného bloku v Dukovanech.
ps2017-058-06-002-100.u2.p2.s1 Určitě sledujete tento klíčový projekt, troufám si tvrdit, nikoliv pouze vládní projekt, ale je to klíčový projekt České republiky, který za poslední rok nabral velký obrat, protože pouze za posledních 13-14 měsíců se nám podařilo vytvořit nejenom jízdní řád budování nového jaderného bloku č. 5 v Dukovanech, ale máme připraven model financování, máme připraven model investorský, máme připraven model dodavatelský, máme uzavřeny klíčové smlouvy se společností ČEZ mezi státem, resp. Ministerstvem průmyslu a obchodu, a společností ČEZ, a máme před sebou nový zákon, který by měl být dalším kamínkem do mozaiky tohoto náročného projektu.
ps2017-058-06-002-100.u2.p2.s2 Současně začínáme vyjednávat notifikaci, nebo zahajujeme notifikační proces v rámci nejdříve prenotifikace, pak notifikace s Evropskou komisí, což by mělo být ukončeno na konci příštího roku.
ps2017-058-06-002-100.u2.p2.s3 A paralelně společnost ČEZ zahájila, anebo zahajuje v tuto chvíli jednání s potenciálními dodavateli.
ps2017-058-06-002-100.u2.p3.s1 Zákon je navrhován Ministerstvem průmyslu a obchodu a principiálně jde o to, že musí řešit tržní selhání v případě výstavby nových jaderných bloků, které identifikovala sama Evropská komise.
ps2017-058-06-002-100.u2.p3.s2 Situace na trhu se spíše zhoršila a de facto neexistují v současné době tržní podmínky pro investice do jakýchkoliv nových zdrojů základního zatížení, nebo bez emisních zdrojů, které tedy nejsou realizovány bez veřejné podpory, které garantují návratnost investice.
ps2017-058-06-002-100.u2.p3.s3 Návrh zákona proto zavádí institut smlouvy o výkupu elektřiny, tzv. off-takeový kontrakt, mezi státem reprezentovaným Ministerstvem průmyslu a obchodu a investorem.
ps2017-058-06-002-100.u2.p3.s4 Oprávněným investorem v tomto případě je společnost Dukovany II.
ps2017-058-06-002-100.u2.p3.s5 S ohledem na nadcházející tendr, nový zdroj, a jak jsem zmiňoval, notifikační jednání s Evropskou komisí ohledně slučitelnosti podpory s pravidly vnitřního trhu v Evropské unii je tedy návrh zákona v některých aspektech obecnější, ponechává flexibilitu pro budoucí smluvní vypořádání mezi státem a investorem, čili společností ČEZ, resp. Dukovany II.
ps2017-058-06-002-100.u2.p4.s1 Mechanismus stanovení výkupní ceny však vychází z principu energetického zákona, který dobře známe v rámci podporovaných zdrojů energetických, kdy vycházíme z ekonomicky oprávněných nákladů a určitého přiměřeného zisku podobně, jak jsem říkal, jako je to u obnovitelných zdrojů energie, a zahrnuje současně i kontrolu překompenzace.
ps2017-058-06-002-100.u2.p4.s2 Model financování přechodu na nízkouhlíkovou energetiku vychází z financování podpory podle zákona rovněž o podpoře obnovitelných zdrojů, a to skrze tzv. regulovanou složku ceny elektřiny, eventuálně státní rozpočet.
ps2017-058-06-002-100.u2.p4.s3 Protože jak víme, na obnovitelné zdroje energie vynakládáme celkem asi 47 mld. korun, 29 mld. korun, resp. 27 mld. korun vynakládá stát přes rozpočet, zbytek platí spotřebitelé, případně spotřebitelé, tedy fyzické osoby, případně firmy.
ps2017-058-06-002-100.u2.p5.s1 Nicméně, a to je důležité říct, předpokládáme, že v kontextu růstu ceny silové elektřiny by neměly být na financování smlouvy o výkupu negativní, anebo výrazně větší dopady na spotřebitele, nebo na státní rozpočet.
ps2017-058-06-002-100.u2.p5.s2 Zjednodušeně řečeno, vycházíme z toho, že se na základě zejména ceny zdrojů, myslím tím ne zdrojů energetických, ale zdrojů peněz, vypočte návratnost, vypočte ji společnost Dukovany II, protože to v tom bude sehrávat naprosto dominantní a klíčovou roli.
ps2017-058-06-002-100.u2.p5.s3 Čili vstupní cenné investice, cena zdrojů, přiměřený zisk, s ohledem na to, jestli se to dopočte na dvacet let, třicet let nebo čtyřicet let, vypadne cena výkupní, kterou bude realizovat státní organizace pod Ministerstvem průmyslu a obchodu.
ps2017-058-06-002-100.u2.p6.s1 V současné době se pohybujeme někde mezi 50 a 60 eury za megawatthodinu, ale zatím je to pochopitelně předběžné, protože vycházíme z nějakých indikací toho, kolik by mohl nový jaderný blok stát.
ps2017-058-06-002-100.u2.p6.s2 A pochopitelně vycházíme i z ceny financování, přičemž jedním z těch, kdo by měl být zdrojem pro toto financování, čili kdo by půjčoval peníze, by byl stát, a to do výše 70 %.
ps2017-058-06-002-100.u2.p6.s3 30 % si budou vkládat investoři, resp. investor v tomto případě.
ps2017-058-06-002-100.u2.p6.s4 Z toho se vypočítá tzv. průměrný vážený náklad na kapitál, tzv. WACC, a poté z toho vypadne ta výkupní cena.
ps2017-058-06-002-100.u2.p7.s1 Tu cenu zafixujeme, což vlastně bude znamenat to, že dopředu budeme vědět, jak se ta cena bude pohybovat.
ps2017-058-06-002-100.u2.p7.s2 A pak jsou dvě možnosti.
ps2017-058-06-002-100.u2.p7.s3 Buď se ta cena bude pohybovat, že bude vyšší.
ps2017-058-06-002-100.u2.p7.s4 V tom případě na tom, myslíme tím na trhu, v tom případě na tom vyděláme, a ta regulovaná cena elektřiny bude moct být o něco nižší, pochopitelně za tento zdroj, což je nějakých 10 %.
ps2017-058-06-002-100.u2.p7.s5 Anebo to bude opačně, což nepředpokládáme, ale musíme s touto variantou rovněž pracovat, a poté by to šlo na vrub státního rozpočtu, případně spotřebitele.
ps2017-058-06-002-100.u2.p7.s6 Ale vzhledem k tomu, že se bude jednat o relativně malé částky - v tomto případě i kdyby ta cena se pohybovala někde na úrovni 20, 30 eur, což je podle našeho názoru velmi, velmi nerealistické, bude se jednat o roční částku, která se bude muset doplácet v řádu třeba 150, 200 korun, což na to, že to je roční částka, v roce 2036 je v zásadě pod rozlišovací schopnost.
ps2017-058-06-002-100.u2.p7.s7 Jinými slovy, tento model bude garantovat v lepším případě levnější cenu elektrické energie - z tohoto zdroje pochopitelně, pouze je třeba vždycky dodávat.
ps2017-058-06-002-100.u2.p7.s8 V horším případě náklady na spotřebitele v řádu desítek nebo nízkých stokorun za rok, a je to varianta, která ale, jak jsem říkal, se nepředpokládá.
ps2017-058-06-002-100.u2.p8.s1 Na základě usnesení vlády byl do návrhu zákona zapracován rovněž i § 4 o financování výstavby nízkouhlíkové výrobny elektřiny, a to prostřednictvím poskytnutí právě návratné finanční výpomoci, kterou jsem teď zmínil.
ps2017-058-06-002-100.u2.p9.s1 Jedná se o klíčový zákon pro přípravu celého nového jaderného zdroje a pro zajištění návratnosti celého projektu, pro jeho financování.
ps2017-058-06-002-100.u2.p9.s2 Bez tohoto zákona by v dané době nebyla možná jeho realizace.
ps2017-058-06-002-100.u2.p9.s3 jsem chtěl poděkovat všem členům výboru pro jádro za velmi konstruktivní jednání.
ps2017-058-06-002-100.u2.p9.s4 Myslím si, že po dlouhé době zde máme, byť velký projekt, tak projekt, na kterém je v zásadě shoda.
ps2017-058-06-002-100.u2.p9.s5 Netvrdím, že se shodujeme se všemi politickými stranami úplně na všem.
ps2017-058-06-002-100.u2.p9.s6 Ale to, že chceme dobudovat jádro, to, že to jádro by mělo stát v Dukovanech, to, že to jádro bude mít výkonnost 1 200 megawattů, to, že to jádro bude mít nějaký časový harmonogram, počínaje vlastně tím, co činíme teď, kopnutím do země rok 2029, konče tím, že přibližně kolem roku 2036 by mohlo být hotovo, tak myslím, že je zpráva dobrá.
ps2017-058-06-002-100.u2.p9.s7 Děkuji i za vstřícnost všech politických stran v rámci naší předběžné, v uvozovkách džentlmenské dohody, že bychom tento zákon měli zvládnout do konce roku.
ps2017-058-06-002-100.u2.p10.s1 Na závěr mi ještě dovolte říct, že jádro v rámci EU je v situaci nikoliv utlačované, jak se někdy jeví, je v situaci náročné.
ps2017-058-06-002-100.u2.p10.s2 Nicméně poměrně sebevědomě si některé země prosazují svoje jaderné zdroje.
ps2017-058-06-002-100.u2.p10.s3 Přibližně 11 zemí je vysloveně projaderně orientovaných.
ps2017-058-06-002-100.u2.p11.s1 to říkám proto, že v současné době jste možná zaznamenali to, že relativně neutrální Nizozemí, Holandsko, které se tvářilo dlouhou dobu tak, že nebude dále pokračovat ve výstavbě jádra, resp. bude ho utlumovat, přišlo podle našeho názoru prostřednictvím premiéra a ministerstva hospodářství s revolučním sdělením, a to minulý týden, kdy prohlásilo, že je připraveno budovat deset nových jaderných bloků.
ps2017-058-06-002-100.u2.p11.s2 Zdůvodnění je jednoduché, jasné a zřejmé: bez jádra nejsme schopni - cituji to, co řekli Holanďané - docílit klimatických cílů Evropské komise.
ps2017-058-06-002-100.u2.p11.s3 Myslím si, že i toto je potvrzením toho, že naše cesta budování jádra dává smysl a že je to cesta, která je nezbytně nutná, chceme-li si do budoucna zachovat energetickou soběstačnost.
ps2017-058-06-002-100.u2.p12.s1 Děkuji mockrát.
ps2017-058-06-002-100.u3.p1.s1 Děkuji.
ps2017-058-06-002-100.u3.p1.s2 Prosím, aby se slova ujal zpravodaj pro prvé čtení, pan poslanec Petr Dolínek.
ps2017-058-06-002-100.u3.p1.s3 Prosím.
ps2017-058-06-002-100.u4.p1.s1 Vážený pane předsedající, vážený pane vicepremiére, vážené kolegyně, kolegové, přeji příjemný podvečer.
ps2017-058-06-002-100.u4.p1.s2 Přestože k bodu se dostáváme v hodin, tak si myslím, že to je velmi klíčový bod pro jednání nejenom dnešního dne nebo schůze tohoto měsíce, ale celého zasedání parlamentu po dobu čtyř let.
ps2017-058-06-002-100.u4.p1.s3 Bavíme se zde o velmi strategické investici, která jednoznačně určí jednak směřování financí největší polostátní, nebo částečně státní firmy v České republice a zároveň vůbec určí budoucnost energetické soběstačnosti, jak říkal pan vicepremiér, v příštích letech v České republice.
ps2017-058-06-002-100.u4.p2.s1 Je potřeba si uvědomit, že za posledních několik měsíců nám do parlamentu přišla řada energetických zákonů.
ps2017-058-06-002-100.u4.p2.s2 Tento zákon od pana vicepremiéra přišel jako poslední a to, že ho projednáváme jako první, přesně ukazuje důležitost toho, že vlastně aniž bychom to rozmotali, zda chceme, nebo nechceme podpořit zákonem výstavbu jaderných zdrojů, tak bez toho nejsme vlastně schopni určit ani ty další segmenty v oblasti energetické politiky státu.
ps2017-058-06-002-100.u4.p2.s3 Je potřeba si uvědomit, že tento zákon navazuje na politiku státu, kterou určil pan premiér Sobotka, následně byla potvrzena i stávajícím kabinetem, a tím pádem je vidět, že to není pouze výsledek několikaměsíčního jednání, ale je to několik měsíců, které připravily zákon na základě politických dohod v posledních letech napříč politickým spektrem.
ps2017-058-06-002-100.u4.p3.s1 Než budu mluvit dál, chtěl bych ještě poděkovat opozici zde, že v tomto případě, jak pan vicepremiér končil, tak bych začínal, opravdu byla součinná u všech důležitých kroků a napomohla tomu, abychom se zde dnes mohli bavit věcně o tom, kam směřovat, jak směřovat a za jakých podmínek směřovat investice do energetiky tak, abychom mohli být soběstační.
ps2017-058-06-002-100.u4.p4.s1 Je důležité si uvědomit, že návrh zákona, který je mimořádně důležitý, jak jsem zmínil, pro celou energetiku v České republice, je velmi zásadní z několika důvodů, kvůli ambiciózním záměrům Evropské unie, které směřují k uhlíkové neutralitě, nebo kvůli domácím plánům na postupné ukončení těžby uhlí, tlumení uhelných elektráren a na v zásadě co největší konformitu výroby elektrické energie vůči společenské poptávce, což je poptávka, která směřuje k tomu, aby se co nejméně uškodilo životnímu prostředí a zároveň aby byla zachována dostupnost, cenová dostupnost elektrické energie na trhu nejenom pro podnikatele, ale i pro koncového zákazníka.
ps2017-058-06-002-100.u4.p5.s1 Je skutečností, že česká energetika je dnes v podstatě exportní.
ps2017-058-06-002-100.u4.p5.s2 Zde to zaznělo a bych rád zopakoval, že podle všech prognóz do roku 2025 jsme exportní, pak uvidíme, budeme neutrální a od roku 2030 Česká republika se dostane do role, kde jsme nebyli nikdy zvyklí za posledních třicet let, a to je role, kdy bychom měli platit za to, že získáme elektrickou energii pro Českou republiku.
ps2017-058-06-002-100.u4.p5.s3 Je to pro nás role velmi nevýhodná.
ps2017-058-06-002-100.u4.p5.s4 Musíme si uvědomit, že Česká republika patří mezi státy, které jsou provýrobní.
ps2017-058-06-002-100.u4.p5.s5 My nestojíme pouze na službách, my stojíme opravdu na výrobě, a proto je důležité, aby si české podniky mohly dovolit být konkurenceschopné.
ps2017-058-06-002-100.u4.p5.s6 A konkurenceschopnost stojí právě i na dostupnosti elektrické energie a také na její cenové dostupnosti, nejenom na existenci a dostupnosti.
ps2017-058-06-002-100.u4.p5.s7 Pokud se v EU skutečně podaří převážit rozhodnutí urychlit přechod k nízkouhlíkové energetice, stane se z naší země dovozce elektrické energie ještě rychleji a bude to mít na nás ještě horší dopady.
ps2017-058-06-002-100.u4.p6.s1 bych chtěl jen připomenout, o čem se zde bavíme, že v této souvislosti by bylo dobré říci, jak vlastně pan premiér Sobotka a následně pan premiér Babiš - proto neustále zmiňuji oba dva, protože to je opravdu výsledek mnohaleté práce - dokázali připravit harmonogram, a pan premiér Babiš loni v listopadu ho prezentoval zcela jasně.
ps2017-058-06-002-100.u4.p6.s2 Dal tam cílové termíny, které jsou kontrolovatelné a jsou jasné.
ps2017-058-06-002-100.u4.p6.s3 V roce 2021 může být územní rozhodnutí.
ps2017-058-06-002-100.u4.p6.s4 Odkázal bych i na včerejší diskusi, kde pan kolega Birke a další se bavili o urychlení infrastruktury a výstavbě, kde právě kritizováno bylo, že jsou tam i tyto zdroje, a je to správně, že tam jsou, aby se mohl termín 2021 dodržet.
ps2017-058-06-002-100.u4.p6.s5 Tendr na výstavbu by měl proběhnout v roce 2021, do konce roku 2022 by měl být vybrán dodavatel, v roce 2029 by se mělo začít stavět, a pokud se všechno podaří - a myslím, že tím, že pracujeme zavčas a připravujeme zákon, a ne jako v jiných státech, kde to nebylo tak dobře připravené - tak v roce 2036 by měla být investice dokončena.
ps2017-058-06-002-100.u4.p6.s6 Je to velká výzva a asi - dnes o tom nemusíme hovořit - v příštích dnech se budeme bavit o příkladech ze zahraničí, kde se bohužel nepodařilo vše dotáhnout.
ps2017-058-06-002-100.u4.p6.s7 Ale to, co právě dělá vláda, ukazuje, jak dotáhnout termíny tak, aby byly stihnutelné, aby byly věrohodné a aby zároveň nedošlo k prodražení stavby.
ps2017-058-06-002-100.u4.p7.s1 Postupnost jednotlivých kroků je naprosto logická.
ps2017-058-06-002-100.u4.p7.s2 Jedna podstatná položka ale na tomto seznamu chybí.
ps2017-058-06-002-100.u4.p7.s3 V tom seznamu právě chybí zákon, o kterém se dnes bavíme.
ps2017-058-06-002-100.u4.p7.s4 Proto bych chtěl požádat, abychom opravdu vyslyšeli slova pana vicepremiéra a abychom dokázali schválit do konce letošního roku zákon tak, aby ho mohl Senát projednat, a vlastně první položku pro rok 2020, schválení zákona, zařadit jako stěžejní první bod a potom následně ty čtyři další, o kterých jsem hovořil.
ps2017-058-06-002-100.u4.p8.s1 Uvedu ještě argumenty, proč o tom hovořit.
ps2017-058-06-002-100.u4.p8.s2 nechci jmenovat kolegy z opozice, ale vím, že někteří zmiňují, že probíhá neustále notifikace v Evropské unii, jestli nemáme počkat na to, jestli být notifikace dříve než zákon, jestli náhodou nemáme vůbec - chci říct, že to je zbytný zákon (?) - tak argumenty jsou úplně jasné.
ps2017-058-06-002-100.u4.p8.s3 Za prvé, jen legislativa účinná od začátku roku 2021 nastavuje právně ekonomické prostředí pro daný rok a na podnikové úrovni lze jen tak na důležité legislativní změny reagovat v předstihu.
ps2017-058-06-002-100.u4.p8.s4 To znamená, každý investor, který jde do tak velké zakázky v miliardách, ve stamiliardách, samozřejmě potřebuje mít jisté právní prostředí.
ps2017-058-06-002-100.u4.p9.s1 Také je potřeba říci, že jen tak mohou relevantně pokračovat vládou zahájené prenotifikační fáze nezbytného schvalování veřejné podpory pro výstavbu nového jaderného zdroje ze strany Evropské komise.
ps2017-058-06-002-100.u4.p9.s2 Také bych chtěl zdůraznit, nevím, jestli pan vicepremiér to dostatečně zdůraznil, že již zákon obsahuje výsledky předkonzultací, takže tam opravdu proběhly předkonzultace, na základě čeho případně mohou být nastaveny parametry toho, jak proběhne veřejná podpora a podobně.
ps2017-058-06-002-100.u4.p9.s3 To znamená, není to práce na zelené louce, je to výsledek měsíců jednání, kde již nyní víme, že jsme v mantinelech, které by Evropská komise měla akceptovat.
ps2017-058-06-002-100.u4.p9.s4 A to je velmi důležité.
ps2017-058-06-002-100.u4.p10.s1 Také je důležité vědět, že finanční plány a rozpočtové plány potenciálních provozovatelů se nastavují na kalendářní roky, a proto samozřejmě čím dříve bude moci potenciální investor s tím počítat, tím dříve bude moci své finanční plány připravit, krátkodobé, střednědobé i dlouhodobé.
ps2017-058-06-002-100.u4.p10.s2 A ta investice je opravdu dlouhodobá.
ps2017-058-06-002-100.u4.p10.s3 Také si musíme říci, že potenciální provozovatel nového jaderného zdroje musí bezodkladně zahrnout financování výdajů příprav na výstavbu nebo na zakázku nového jaderného zdroje do svého finančního plánu.
ps2017-058-06-002-100.u4.p10.s4 A opět, když někdo schválí finanční plán bez Dukovan, tak je to nesmysl.
ps2017-058-06-002-100.u4.p10.s5 Potřebujeme, aby všichni, kteří s tím počítají, relevantní hráči, počítali ve svých rozpočtech s rokem 2021.
ps2017-058-06-002-100.u4.p11.s1 Potenciální provozovatel také tímto uvidí, resp. investor a provozovatel, že harmonogram vlády, jak ho pan vicepremiér pomohl nastavit na základě usnesení vlády z minulosti a na základě strategických plánů vlády, je dodržován.
ps2017-058-06-002-100.u4.p11.s2 My musíme být partnerem, který je pro všechny relevantní, a to opět přijetí zákona ukáže, že se opravdu snažíme dodržet to, co si vláda předsevzala.
ps2017-058-06-002-100.u4.p11.s3 A poslední je, že mají být takovéto výdaje důvěryhodné, akceptovatelné, a mají být akceptovatelné i ze strany uživatelů, voličů, těch, kteří potom budou konzumovat výsledek.
ps2017-058-06-002-100.u4.p11.s4 A opět, přijetí zákona umožní to, že to hřiště bude jasné, čitelné a transparentní.
ps2017-058-06-002-100.u4.p12.s1 Můžeme se bavit o detailech daných v zákoně, ale chtěl bych zdůraznit, že dnes máme před sebou první čtení.
ps2017-058-06-002-100.u4.p12.s2 Proto si myslím, že je namístě spíš si říci ano, půjdeme tímto směrem, ano, přijmeme jasnou normu, která jasně vytyčí hřiště.
ps2017-058-06-002-100.u4.p13.s1 Dále bych chtěl zdůraznit, že přijmeme normu, která žádnému budoucímu případnému zájemci v tendru neřekne, za kolik je ochoten investor stavět.
ps2017-058-06-002-100.u4.p13.s2 Nejhorší by bylo - a zase predikuji diskusi, která by mohla proběhnout a bohužel probíhá i vedle zákona, jestli nemáme mít výpočtové vzorce na to, jakým způsobem určit, jaká bude výkupní cena.
ps2017-058-06-002-100.u4.p13.s3 My říkáme, a vláda, jasně ne.
ps2017-058-06-002-100.u4.p13.s4 Je potřeba, aby to jasně určovalo, že tento zákon neřekne nikomu, na kolik nacenit stavbu, ale říct, v jakém prostředí, a cena stavby se opravdu odvíjet ze soutěžního dialogu, resp. z tendru, který udělá stát.
ps2017-058-06-002-100.u4.p14.s1 Říkám, že tedy hlavní důvody, proč je třeba návrh zákona o přechodu České republiky na nízkouhlíkovou energetiku přijmout relativně rychle, jsou dané.
ps2017-058-06-002-100.u4.p14.s2 Je dobře, že Sněmovna dokázala zareagovat.

Text viewDownload CoNNL-U