|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-10-01 ps2017-058-07-005-490 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

490. Ústní interpelace

Date2020-10-01
Meetingps2017/058
Agenda Itemps2017/058/490
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/058schuz/s058220.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 742 • previousnext

ps2017-058-07-005-490.u15.p2.s2 Nyní budou následovat ústní interpelace na ostatní členy vlády.
ps2017-058-07-005-490.u15.p2.s3 Vyzývám tedy poslance Jana Pošváře, aby přednesl interpelaci na ministra zemědělství Miroslava Tomana ve věci eroze a zahájil tak blok odpovědí členů vlády na interpelace poslanců.
ps2017-058-07-005-490.u15.p2.s4 Prosím.
ps2017-058-07-005-490.u16.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-058-07-005-490.u16.p1.s2 Vážený pane ministře, půda je jedním z nejcennějších přírodních bohatství každého státu.
ps2017-058-07-005-490.u16.p1.s3 Je základním výrobním prostředkem zemědělství a lesnictví.
ps2017-058-07-005-490.u16.p1.s4 Bohužel, půdy v České republice jsou více než z poloviny ohroženy vodní erozí, tedy nejrozšířenějším typem degradace půd u nás.
ps2017-058-07-005-490.u16.p1.s5 V databázi monitoringu eroze zemědělské půdy bylo k roku 2018 evidováno 276 erozních událostí, v roce 2019 dokonce 425 událostí.
ps2017-058-07-005-490.u16.p1.s6 Stav ohrožení je podrobně popsán v závěrečné zprávě o monitoringu eroze, která je zpravidla zveřejňována v první polovině roku.
ps2017-058-07-005-490.u16.p1.s7 Ovšem závěrečná zpráva o monitoringu eroze zemědělské půdy za rok 2019 stále nebyla zveřejněna.
ps2017-058-07-005-490.u16.p2.s1 Zároveň se objevují nové informace o protierozní vyhlášce, na které deset let pracuje Ministerstvo životního prostředí ve spolupráci s Ministerstvem zemědělství.
ps2017-058-07-005-490.u16.p2.s2 Podle pořadu Nedej se se počítá s tolerovaným odnosem 17 tun ornice z každého hektaru ročně, tedy zhruba 1,5 tatrovky půdy z jednoho fotbalového hřiště každý rok.
ps2017-058-07-005-490.u16.p2.s3 Znamenalo by to zachování současného neutěšeného stavu.
ps2017-058-07-005-490.u16.p3.s1 Zajímalo by , kdy bude zveřejněna zpráva o monitoringu eroze zemědělské půdy za rok 2019.
ps2017-058-07-005-490.u16.p3.s2 Proč téměř na konci roku nebyla závěrečná zpráva zveřejněna?
ps2017-058-07-005-490.u16.p3.s3 Proč chce Ministerstvo zemědělství, Ministerstvo životního prostředí a potažmo celá vláda tolerovat degradaci naší půdy?
ps2017-058-07-005-490.u16.p4.s1 Děkuji za pozornost.
ps2017-058-07-005-490.u17.p1.s1 Děkuji.
ps2017-058-07-005-490.u17.p1.s2 Pan ministr je omluven z pracovních důvodů, takže na vaši interpelaci odpoví písemně do třiceti dnů.
ps2017-058-07-005-490.u17.p2.s1 My se posuneme k další interpelaci, což je blok interpelací na pana ministra Prymulu, který jako jediný z interpelovaných není omluven, takže pan poslanec Munzar přednese interpelaci ve věci zavírání škol.
ps2017-058-07-005-490.u17.p2.s2 Prosím.
ps2017-058-07-005-490.u18.p1.s1 Ano, děkuji, pane předsedající.
ps2017-058-07-005-490.u18.p1.s2 Vážený pane ministře, vítám vás na vaší premiéře interpelací.
ps2017-058-07-005-490.u18.p2.s1 Vy jste rozhodli o uzavření středních škol na 14 dnů, spekuluje se ve veřejném prostoru i o druhých stupních základních škol.
ps2017-058-07-005-490.u18.p2.s2 Včera jsme se tady ptali na konkrétní, exaktní data, která vás k tomuto rozhodnutí vedou, ale bohužel jste nám žádná nesdělil.
ps2017-058-07-005-490.u18.p2.s3 Chci připomenout, že uzavření škol je velikým zásahem do ekonomického i soukromého života rodin žáků.
ps2017-058-07-005-490.u18.p2.s4 Zároveň by vzdělání budoucích generací mělo být naší prioritou a forma distanční výuky rozhodně nedosahuje kvality prezenční výuky.
ps2017-058-07-005-490.u18.p3.s1 Již před létem odnesli žáci a studenti koronavirovou krizi a ztracený čas, kdy nemohli být ve škole, jim nikdo nevrátí.
ps2017-058-07-005-490.u18.p3.s2 O to více je důležité, aby v maximální možné míře měli dnes prezenční výuku, a to nejen ročníky, které se připravují na maturitu.
ps2017-058-07-005-490.u18.p3.s3 Proto se chci zeptat, v kolika případech se staly školy ohniskem masivního šíření nákazy do svého okolí, že musí být uzavřeny, v kolika případech došlo k přenosu nemoci při školní výuce a jaký podíl takto nakažených je na celkovém počtu, v kolika případech je evidováno nakažení učitele od jeho studenta v rámci školní výuky v České republice.
ps2017-058-07-005-490.u18.p3.s4 A také zejména, co se stane po 14 dnech - to znamená, jestli celkové číslo šíření R neklesne podle vašich představ, bude uzavření škol pokračovat?
ps2017-058-07-005-490.u18.p4.s1 se ptám skutečně na tato exaktní data, která prokážou, že školy a vzdělávání našich dětí jsou ohniskem, a nikoliv pouze obětí vašich opatření.
ps2017-058-07-005-490.u18.p4.s2 Ptám se na exaktní data, protože podle analýzy Centra pro modelování biologických a společenských procesů se šíření viru uzavřením škol sníží minimálně.
ps2017-058-07-005-490.u18.p4.s3 Ti studenti navíc nezůstanou zavření doma, budou se setkávat jinde, v obchodních centrech, kinech a podobně.
ps2017-058-07-005-490.u18.p4.s4 Takže je to méně nebezpečné než v rámci školního režimu jim umožnit vzdělání?
ps2017-058-07-005-490.u18.p5.s1 Děkuji za vaše odpovědi.
ps2017-058-07-005-490.u19.p1.s1 Děkuji a prosím pana ministra o odpověď, na kterou pět minut.
ps2017-058-07-005-490.u20.p1.s1 Vážený pane předsedající, vážený pane poslanče, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, bych se vyjádřil k interpelaci, která se týká zavírání škol.
ps2017-058-07-005-490.u20.p1.s2 To zavírání škol je nepochybně jedno z opatření, které přichází v úvahu, které samozřejmě spolu s ostatními může přispět ke zlepšení epidemiologické situace v České republice a k získání kontroly nad průběhem epidemie.
ps2017-058-07-005-490.u20.p2.s1 K zavedení distanční výuky jsme přistoupili pouze u studentů středních a vyšších odborných škol a v tom předcházejícím opatření to byly i vysoké školy, a to s ohledem na to, že v této věkové skupině byl zaznamenán nejvyšší záchyt pozitivních testů z hlediska výskytu činností ve srovnání s ostatními věkovými skupinami dětí a žáků a uvedená věková skupina je charakterizována společenským sdružováním, je tedy nejrizikovější skupinou pro další šíření nákazy oproti žákům základních škol.
ps2017-058-07-005-490.u20.p3.s1 Další aspekt, který při rozhodování byl zohledněn, je fakt, že děti do věku zhruba deseti let, ale podle některých prací i 12 let, prodělávají nákazu častěji bezpříznakově, přičemž míra šíření u těchto dětí je významně nižší než u adolescentů a dospělé populace.
ps2017-058-07-005-490.u20.p3.s2 Bylo zohledněno i to, že u středoškoláků zavedení distančního vzdělávání nejmenší dopad na kvalitu poskytovaného vzdělání na rozdíl od těch druhých stupňů, kde se skutečně nechystáme toto opatření provést.
ps2017-058-07-005-490.u20.p3.s3 Toto opatření přechodný charakter a bylo tady řečeno, že bude na 14 dnů.
ps2017-058-07-005-490.u20.p3.s4 Po těch 14 dnech chceme toto uvolnit a předpokládáme, že budeme schopni to reprodukční číslo snížit tak, jak bylo deklarováno, to znamená pod 1.
ps2017-058-07-005-490.u20.p4.s1 Z distanční výuky by vyjmuty nižší ročníky víceletých gymnázií, a to nejen s ohledem na věk studentů, ale i s ohledem na povinnosti plnění povinné školní docházky.
ps2017-058-07-005-490.u20.p5.s1 Co se týče omezení výuky tělesné výchovy a zpěvu, jedná se o aktivity, které jsou z hlediska způsobu šíření nákazy rizikové.
ps2017-058-07-005-490.u20.p5.s2 Z důvodu omezení nezbytných kontaktů žáků a studentů bylo přistoupeno i ke zrušení mimoškolních zájmových aktivit.
ps2017-058-07-005-490.u20.p6.s1 bych tady možná zareagoval ještě na konkrétní dotazy, které tady padaly.
ps2017-058-07-005-490.u20.p6.s2 My jsme v podstatě v situaci, když se podíváme na základní a střední školství, tak tady je v poslední době skutečně nejvyšší nárůst.
ps2017-058-07-005-490.u20.p6.s3 My z toho celkového počtu, když se podíváme na ta čísla, se pohybujeme někde na začátku, než byla zahájena školní docházka kategorie středních škol, někde na 2,1 %.
ps2017-058-07-005-490.u20.p6.s4 Teď ten poměr, to znamená procento osob, které jsou postižené, je někdo přes 8 % a dále stoupá i na 11 % v některých regionech.
ps2017-058-07-005-490.u20.p6.s5 Jsou tady regiony, které jsou významně postiženy.
ps2017-058-07-005-490.u20.p6.s6 A není to ale plošně celá republika.
ps2017-058-07-005-490.u20.p6.s7 V některých regionech dominuje základní školství, v některých regionech dominuje střední školství.
ps2017-058-07-005-490.u20.p6.s8 Třeba v Náchodě teď ta situace, která je poměrně vyhrocená, je skutečně díky středním školám.
ps2017-058-07-005-490.u20.p7.s1 Co se týká těch celkových počtů, tak když jsme analyzovali absolutní počty nakažených osob, tak u základních škol to bylo kolem 2 200, u středních škol to byly 2 tisíce.
ps2017-058-07-005-490.u20.p7.s2 Takže když to vezmeme do poměru, protože na střední školy chodí podstatně méně studentů než žáků na základních školách, tak proto nám z toho vychází tato skupina.
ps2017-058-07-005-490.u20.p7.s3 A my opravdu jsme nuceni toto opatření udělat, byť si plně uvědomujeme, že to opatření je hendikepující, ale snažíme se to udělat tak, že tam, kde je nutná výuka praktická, tak to bylo ponecháno.
ps2017-058-07-005-490.u20.p7.s4 To znamená, praktická výuka probíhat může.
ps2017-058-07-005-490.u20.p7.s5 A jak jsem předeslal, je to na omezenou dobu čtrnácti dnů.
ps2017-058-07-005-490.u20.p7.s6 Děkuji.
ps2017-058-07-005-490.u21.p1.s1 Děkuji.
ps2017-058-07-005-490.u21.p1.s2 Pan poslanec zájem o doplňující dotaz.
ps2017-058-07-005-490.u21.p1.s3 Prosím.
ps2017-058-07-005-490.u22.p1.s1 Děkuji, pane ministře, za odpovědi, i když v první části byly obecnější.
ps2017-058-07-005-490.u22.p1.s2 jsem se skutečně chtěl dozvědět, jestli máte nějakým způsobem prokázáno, máte exaktní data, kde došlo k přenosu nemoci v rámci školní výuky.
ps2017-058-07-005-490.u22.p1.s3 Protože to by byl důvod pro uzavírání škol, respektive argument pro uzavírání škol.
ps2017-058-07-005-490.u22.p2.s1 bych chtěl jenom zdůraznit, že ano, ke COVID-19 musíme přistupovat s velikým respektem jako ke každé infekční nemoci.
ps2017-058-07-005-490.u22.p2.s2 Ale nesmíme se nechat ovládnout a paralyzovat naše životy.
ps2017-058-07-005-490.u22.p2.s3 A v rámci boje proti covidu se obětuje vzdělání našich dětí.
ps2017-058-07-005-490.u22.p2.s4 Tak zajímá, jestli je skutečně toto jediná cesta a jediný způsob, jak snížit šíření nákazy.
ps2017-058-07-005-490.u22.p2.s5 Děkuji.
ps2017-058-07-005-490.u23.p1.s1 Děkuji.
ps2017-058-07-005-490.u23.p1.s2 Pan ministr může zareagovat doplňující odpovědí v délce dvou minut.
ps2017-058-07-005-490.u24.p1.s1 Pane poslanče, ta možnost různých opatření je samozřejmě nepoměrně širší.
ps2017-058-07-005-490.u24.p1.s2 jsem vycházel ze situace, kdy my chceme skutečně snížit celkovou zátěž, aniž bychom dramaticky postihli ekonomiku.
ps2017-058-07-005-490.u24.p1.s3 Veškerá (jiná?)opatření jsou bolestivější.
ps2017-058-07-005-490.u24.p1.s4 Tady si myslím, že je možné na takto přechodnou dobu distanční výuku zahájit a realizovat.
ps2017-058-07-005-490.u24.p1.s5 si plně uvědomuji, že postižení v podstatě této dětské populace tím, že jim odepíráme kontaktní výuku, je citelné.
ps2017-058-07-005-490.u24.p1.s6 Ale my jiným způsobem to v tuto chvíli řešit neumíme.
ps2017-058-07-005-490.u24.p1.s7 Nechtěli jsme skutečně jít do těch základních škol.
ps2017-058-07-005-490.u24.p2.s1 A co se týká toho výzkumu, který tady proběhl, tak tady opravdu my jsme hovořili s těmi lidmi, kteří ten výzkum připravili.
ps2017-058-07-005-490.u24.p2.s2 A to, co bylo zveřejněno, tak to byla pouhá část.
ps2017-058-07-005-490.u24.p2.s3 Teď je to v masmédiích zneužíváno, že to opatření vlastně nemá velký význam.
ps2017-058-07-005-490.u24.p2.s4 Ale když se podíváme do všech zemí, tak to jde tímto směrem, a jde to zejména v těch zemích, kde je opravdu velký výskyt, a je nutné tyto kroky podniknout.
ps2017-058-07-005-490.u24.p3.s1 Ta procenta, která tam byla zveřejněna, tak ta jsou skutečně nízká, ale ta se týkají jenom konkrétního uzavření školní docházky, netýkají se dalšího toho komplexu.
ps2017-058-07-005-490.u24.p3.s2 A pokud bychom nedokázali to, že ty děti se nebudou stýkat, to znamená, to je jenom fakt, že zavřeme školu a ty děti se budou všude jinde potkávat, budou spolu trávit odpoledne a podobně, pak je opravdu ten dopad takovýto nízký.
ps2017-058-07-005-490.u24.p3.s3 doufám, že k tomu docházet úplně nebude, protože v těch supermarketech a těch stravovacích centrech, u nich je omezení, které v podstatě znamená, že u stolu tam mohou sedět pouze čtyři lidé, víc by jich tam nemělo být.
ps2017-058-07-005-490.u24.p3.s4 Děkuji.
ps2017-058-07-005-490.u25.p1.s1 Děkuji.
ps2017-058-07-005-490.u25.p1.s2 A nyní bude pan poslanec Čižinský interpelovat ve věci cestování nesezdaných partnerů z třetích zemí.
ps2017-058-07-005-490.u25.p1.s3 Prosím.
ps2017-058-07-005-490.u26.p1.s1 Děkuji.
ps2017-058-07-005-490.u26.p1.s2 Přesto to nevydržím a trochu apeluji ohledně základních uměleckých škol a individuální výuky, kdy se nejedná o zpěv nebo o dechový nástroj, tam skutečně není pochopitelný ten zákaz.
ps2017-058-07-005-490.u26.p1.s3 Ale chci se věnovat jinému tématu.
ps2017-058-07-005-490.u26.p2.s1 Vážený pane ministře, před týdnem jsem tady interpeloval předsedu vládu ohledně situace nesezdaných partnerů z různých zemí, které rozdělila cestovní omezení v souvislosti s epidemií.
ps2017-058-07-005-490.u26.p2.s2 Pan premiér mi sdělil, že od pondělí bude platit nová výjimka ze zákazu vstupu, která umožní partnerům přicestovat za rezidenty ze zemí EU, a že - cituji: "Třetí země se nebudou řešit, není to ani v souladu s doporučením Rady EU, kterého se držíme."
ps2017-058-07-005-490.u26.p3.s1 Nová verze ochranného opatření skutečně přinesla to, co premiér avizoval.
ps2017-058-07-005-490.u26.p3.s2 To je chvályhodný pokrok, ale pořád zůstávají nevyřešeny dvě situace, které by podle mého názoru vyřešeny být měly, a to velmi rychle.
ps2017-058-07-005-490.u26.p4.s1 Za prvé, za svými nesezdanými partnery pořád nemohou přicestovat občané třetích zemí, kteří potřebují k cestě vízum.

Text viewDownload CoNNL-U