|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-05-29 ps2017-049-04-003-002 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

2. Vládní návrh zákona, kterým se mění některé daňové zákony v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV-2 /sněmovní tisk 874/ - zkrácené jednání

Date2020-05-29
Meetingps2017/049
Agenda Itemps2017/049/002
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/049schuz/s049142.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 856 • previousnext

ps2017-049-04-003-002.u8.p2.s1 Po úvodním slově ministryně financí, zpravodajské zprávě a po rozpravě rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu
ps2017-049-04-003-002.u8.p3.s1 I. navrhuje Poslanecké sněmovně, aby se o návrhu zákona konala obecná rozprava;
ps2017-049-04-003-002.u8.p4.s1 II. navrhuje Poslanecké sněmovně, aby se vedla podrobná rozprava ke všem částem návrhu zákona;
ps2017-049-04-003-002.u8.p5.s1 III. navrhuje, aby Poslanecká sněmovna Parlamentu své jednání ukončila nejpozději do 29. května 2020 do hodin;
ps2017-049-04-003-002.u8.p6.s1 IV. doporučuje Poslanecké sněmovně, aby vládní návrh zákona, kterým se mění některé daňové zákony v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV-2, sněmovní tisk 847, vyslovila souhlas bez připomínek.
ps2017-049-04-003-002.u8.p7.s1 Tolik usnesení rozpočtového výboru.
ps2017-049-04-003-002.u8.p7.s2 Děkuji.
ps2017-049-04-003-002.u9.p1.s1 Děkuji za to usnesení.
ps2017-049-04-003-002.u9.p1.s2 Obsahovalo návrhy, aby se rozpravy konaly, což je běžný postup, takže pokud nikdo necítí potřebu, tak o tom hlasovat nemusíme.
ps2017-049-04-003-002.u9.p1.s3 Dobře, je tady přesvědčení, že musíme, tedy svolám kolegy do sálu a budeme postupně hlasovat.
ps2017-049-04-003-002.u9.p1.s4 Je zde žádost o odhlášení, takže se prosím znovu přihlaste svými kartami, a se tak stane a všichni dorazí, tak opakuji, že budeme rozhodovat nejdříve o tom, zda povedeme obecnou rozpravu a poté případně zda povedeme podrobnou.
ps2017-049-04-003-002.u9.p1.s5 Věřím, že je nás v sále více, než kolik ukazuje sčítací zařízení, takže prosím všechny, aby se přihlásili.
ps2017-049-04-003-002.u9.p2.s1 Pokud již všichni, kteří chtějí být přihlášeni, jsou přihlášeni, tak budeme hlasovat o tom, zda povedeme obecnou rozpravu.
ps2017-049-04-003-002.u9.p3.s1 Zahajuji hlasování.
ps2017-049-04-003-002.u9.p3.s2 Ptám se, kdo je pro.
ps2017-049-04-003-002.u9.p3.s3 Kdo je proti?
ps2017-049-04-003-002.u9.p4.s1 V hlasování číslo 78 je přihlášeno 135 poslanců a poslankyň, pro 132, proti nikdo.
ps2017-049-04-003-002.u9.p4.s2 Obecnou rozpravu povedeme a ji tímto otevírám.
ps2017-049-04-003-002.u9.p5.s1 Pan místopředseda Kubíček se hlásí s přednostním právem.
ps2017-049-04-003-002.u9.p5.s2 Prosím.
ps2017-049-04-003-002.u10.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající.
ps2017-049-04-003-002.u10.p1.s2 Jako obvykle navrhuji zkrácení rozpravy pro jednoho vystupujícího v obecné i podrobné rozpravě na pět minut.
ps2017-049-04-003-002.u10.p1.s3 Děkuji.
ps2017-049-04-003-002.u11.p1.s1 Je zde návrh na zkrácení doby hlasování na pět minut.
ps2017-049-04-003-002.u11.p1.s2 Takže budeme hlasovat o tom, zda Sněmovna souhlasí s omezením řečnické doby na pět minut.
ps2017-049-04-003-002.u11.p2.s1 Zahajuji hlasování.
ps2017-049-04-003-002.u11.p2.s2 Ptám se, kdo je pro?
ps2017-049-04-003-002.u11.p2.s3 Kdo je proti?
ps2017-049-04-003-002.u11.p2.s4 vám děkuji.
ps2017-049-04-003-002.u11.p3.s1 V hlasování číslo 79 bylo přihlášeno 139 poslanců a poslankyň, pro 92, proti 28.
ps2017-049-04-003-002.u11.p3.s2 Konstatuji, že návrh byl přijat a řečnická doba tak byla omezena na pět minut.
ps2017-049-04-003-002.u11.p4.s1 Budeme tedy v rozpravě pokračovat v pořadí poslanců tak, jak jsou přihlášeni.
ps2017-049-04-003-002.u11.p4.s2 Ano a máme zde přihlášku pana předsedy Bartoška k věci.
ps2017-049-04-003-002.u11.p4.s3 Prosím.
ps2017-049-04-003-002.u11.p4.s4 Je to do obecné i podrobné, takže vás potom vyzvu ještě v podrobné.
ps2017-049-04-003-002.u11.p4.s5 Prosím.
ps2017-049-04-003-002.u12.p1.s1 Děkuji, pane místopředsedo, za slovo.
ps2017-049-04-003-002.u12.p1.s2 Vážené kolegyně, vážení kolegové, v úterý jsme schvalovali zákon o kompenzačním bonusu, který bral z rozpočtu obcí a krajů v součtu 15 miliard - 11 obcím, 4 krajům.
ps2017-049-04-003-002.u12.p1.s3 Ze strany paní ministryně zde zazněly výtky, že způsob, jakým Senát přijal úpravu, není možné tento kompenzační bonus vyplácet, protože by to ohrozilo výplatu tohoto kompenzačního bonusu.
ps2017-049-04-003-002.u12.p1.s4 jsem respektoval rozhodnutí Poslanecké sněmovny, která se rozhodla, že přijme poslanecký návrh, a připravil jsem druhý návrh do dnešního jednání, který to napravuje.
ps2017-049-04-003-002.u12.p1.s5 Je zcela v pořádku, je koncipován jako příspěvek obcím a krajům.
ps2017-049-04-003-002.u12.p1.s6 Je to příspěvek nárokový a bezúčelový, jeho výplata proběhne přes Ministerstvo pro místní rozvoj a bude vyplacen ještě v letošním roce.
ps2017-049-04-003-002.u12.p2.s1 Je konstruován tak, že obce dostanou příspěvek 1 000 korun na obyvatele, Praha dostane 2 100 korun na obyvatele, Plzeň, Ostrava a Brno 1 500 korun na obyvatele a kraje dostanou 400 korun na obyvatele, což v konečném důsledku vykompenzuje výpadek příjmů obcí a krajů.
ps2017-049-04-003-002.u12.p3.s1 A teď mluvím k vám všem, kteří jste především z vládní koalice, z hnutí ANO a ze sociální demokracie.
ps2017-049-04-003-002.u12.p3.s2 Vy, kteří jste zastupitelé, máte možnost napravit to, aby vaše městské a krajské rozpočty nebyly kráceny.
ps2017-049-04-003-002.u12.p3.s3 Ten pozměňovací návrh, který předkládám, je zcela v pořádku, není s ním problém.
ps2017-049-04-003-002.u12.p3.s4 A vy máte možnost buď se postavit za starosty a samosprávy a říct, že je nepotopíte, anebo ten pozměňující návrh nepodpoříte a v ten moment se stavíte proti svým městům a obcím a obíráte svá města o peníze, o možnost investovat, o možnost přispívat na sociální služby, o možnost podporovat kulturní akce ve svých obcích a ve svých krajích.
ps2017-049-04-003-002.u12.p3.s5 Jestliže tento pozměňující návrh nepodpoříte, je to jasný vzkaz lidem, že vám na městech a na krajích nezáleží a že přesto, že jste měli možnost tento výpadek jejich rozpočtu kompenzovat ze státního rozpočtu, tak jste se rozhodli, že je potrestáte a peníze jim vezmete.
ps2017-049-04-003-002.u12.p3.s6 To si potom zodpovězte před svými voliči.
ps2017-049-04-003-002.u12.p4.s1 Říkám to z toho důvodu, že tento návrh zákona totiž přichází ještě s dalším krokem, který omezí rozpočty obcí a krajů opět o další miliardy.
ps2017-049-04-003-002.u12.p4.s2 Nevím, jestli vám to paní ministryně řekla, ale tento daňový balíček vezme v druhém kroku z rozpočtu obcí 7 miliard a z rozpočtu krajů necelé 3 miliardy.
ps2017-049-04-003-002.u12.p4.s3 To znamená, že v součtu toho, co se schválilo v úterý, a v součtu toho, když to schválíte dnes, dojde k výpadku v obecních a krajských rozpočtech ve výši 25 miliard.
ps2017-049-04-003-002.u12.p4.s4 To máte dneska ve svých rukou a svým rozhodnutím ovlivníte, zda obce a kraje o tyto peníze přijdou.
ps2017-049-04-003-002.u12.p4.s5 Z toho důvodu jsem přesvědčen, a nabízím vám možnost, máte svobodnou volbu, že se můžete postavit za rozpočty obcí a krajů.
ps2017-049-04-003-002.u12.p5.s1 A ještě mám dva pozměňující návrhy, které v obecné rozpravě uvedu a pak se k nim přihlásím v podrobné rozpravě.
ps2017-049-04-003-002.u12.p5.s2 Týkají se navrhovaného opatření loss carryback.
ps2017-049-04-003-002.u12.p5.s3 Řada renomovaných ekonomů upozornila svým dopisem a výzvou na riziko, které v případě přijetí tohoto návrhu přinášíte státnímu rozpočtu.
ps2017-049-04-003-002.u12.p5.s4 Jestliže nezastropujete možnost vyplácení ztrát zpětně ze zisku roku 2019 a 2018, tak se taky může stát, že z národního rozpočtu uděláte smetiště nepodařené ekonomiky nejenom Evropy, ale i nadnárodních korporací celého světa, protože ty ztráty půjdou do našeho rozpočtu, protože není zastropováno, jakým způsobem je tato vláda chce limitovat.
ps2017-049-04-003-002.u12.p5.s5 Možná, že paní ministryně řekne, že to tam je, ale tak jak mám informace a z toho vyjádření ekonomů jasně vyplývá, že tam limit není.
ps2017-049-04-003-002.u12.p5.s6 Takže např. mohou přijít banky, mohou přijít nadnárodní korporace a můžou říkat - my jsme fakt ve ztrátě, Česká republiko, zaplať nám to.
ps2017-049-04-003-002.u12.p5.s7 Tohle stávající krok umožňuje.
ps2017-049-04-003-002.u12.p6.s1 Z toho důvodu přináším dva pozměňující návrhy, které se týkají tohoto instrumentu, přičemž první říká, že se z toho daňového balíčku úplně vyjme, protože jsem přesvědčen, že to nahrává velkým korporacím, které mnohem lépe snesou nárazy a mohly se na lépe připravit oproti malým, anebo potom zastropovává tuto možnost na maximálně dva krát 8 milionů, každý rok 8 milionů zpětně.
ps2017-049-04-003-002.u12.p6.s2 Ten parametr, na který je upozorňováno, je, že myslím v Německu, abych si nevymýšlel, v Německu nebo ve Francii je to zastropováno 1 milionem eur, což odpovídá řekněme síle místní ekonomiky.
ps2017-049-04-003-002.u12.p6.s3 Když se to přepočítá na kupní sílu a sílu ekonomiky České republiky, tak jsem to stáhl na zhruba 16 milionů, které se mohou vrátit.
ps2017-049-04-003-002.u12.p6.s4 A v případě, že se přijme možnost nezavádět tento instrument - a v současné době se bavíme o nějakých 42 miliardách, což je hrubý odhad - tak navrhuji, aby tyto peníze byly využity především pro podporu kurzarbeitu anebo zaplacení zdravotního a sociálního pojištění za podnikatele, protože to, co je naprosto klíčové, je, že musíme využívat především instrumenty, které povedou k udržení zaměstnanosti.
ps2017-049-04-003-002.u12.p6.s5 Tyto peníze nejsou nástrojem k udržení zaměstnanosti, to jsou peníze, které se pouze dají firmám, zatímco kurzarbeit je jednoznačně smysluplná podpora toho, aby lidi zůstali v práci a práci si udrželi, anebo odpuštění a zaplacení zdravotního a sociálního pojištění za podnikatele je jednoznačně velká pomoc především pro malé a střední podnikatele, pro které to znamená velký výdaj.
ps2017-049-04-003-002.u12.p7.s1 Z toho důvodu vás žádám o podporu příspěvkům obcím a krajům, anebo zastropování tohoto instrumentu, které Ministerstvo financí zavádí.
ps2017-049-04-003-002.u12.p7.s2 vám děkuji za pozornost.
ps2017-049-04-003-002.u13.p1.s1 také děkuji a budeme tedy pokračovat v rozpravě.
ps2017-049-04-003-002.u13.p1.s2 Mám zde s faktickou poznámkou přihlášeného pana poslance Hrnčíře, ale předpokládám, že to je omyl.
ps2017-049-04-003-002.u13.p1.s3 Nebo...
ps2017-049-04-003-002.u13.p1.s4 Jste přihlášen.
ps2017-049-04-003-002.u13.p1.s5 Tak v tom případě prosím.
ps2017-049-04-003-002.u14.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-049-04-003-002.u14.p1.s2 bych se jenom v krátkosti vyjádřil k tomu, co tady zaznělo.
ps2017-049-04-003-002.u14.p1.s3 My jsme včera na rozpočtovém výboru poměrně dlouho vedli k tomu debatu.
ps2017-049-04-003-002.u14.p1.s4 V zásadě ta myšlenka uplatňovat zpětně daňovou ztrátu, která vznikne dejme tomu třeba v letošním roce nebo i dalším, dokud bude trvat ekonomická krize, je v zásadě dobrá.
ps2017-049-04-003-002.u14.p1.s5 Nicméně namítali jsme tam, že neuplatnit žádný limit v čerpání této daňové ztráty nebo těchto výhod by znamenalo, že pro nadnárodní korporace, které často agresivně daňově plánují, by se mohlo stát, že by vysály rozpočet poměrně značnou částkou.
ps2017-049-04-003-002.u14.p1.s6 Proto i ve státech, kde to funguje, asi čtyřech nebo pěti v Evropské unii, jsou nějaké limity.
ps2017-049-04-003-002.u14.p1.s7 Paní ministryně nás ujišťovala, že to není žádný problém, že si s tím Finanční správa poradí a že zástupci těch korporací s tím samozřejmě souhlasí bez toho limitu.
ps2017-049-04-003-002.u14.p1.s8 A když si vezmeme, že Česká republika nyní funguje jako jakýsi krmelec Evropy, kdy se tady realizují gigantické zisky, které se pak formou dividend vyvádějí do zahraničí, a to se ještě u nás ani nezdaňují, zdaňují se na Maltě nebo v Lucembursku nebo na Kypru nebo prostě tam, kde ta daň je minimální nebo nulová, takže tímhle způsobem bez toho limitu bychom se stali v podstatě dalším smetištěm daňových ztrát nadnárodních korporací a myslím si, že to by byla chyba.
ps2017-049-04-003-002.u14.p2.s1 Proto jsme navrhli limit pro zpětný odpočet v maximální výši 25 milionů korun a žádám tímto o podporu našeho návrhu.
ps2017-049-04-003-002.u14.p2.s2 Děkuji.
ps2017-049-04-003-002.u15.p1.s1 Děkuji.
ps2017-049-04-003-002.u15.p1.s2 Návrh je případně třeba načíst potom v podrobné rozpravě.
ps2017-049-04-003-002.u15.p1.s3 A teď tedy se můžeme vrhnout na ty skutečně přihlášené.
ps2017-049-04-003-002.u15.p1.s4 Jako první je zde pan poslanec Votava.
ps2017-049-04-003-002.u15.p1.s5 Než dorazí k mikrofonu, seznámím sněmovnu s omluvenkou.
ps2017-049-04-003-002.u15.p1.s6 Pan poslanec Luzar se omlouvá mezi . hodinou a půlnocí z rodinných důvodů.
ps2017-049-04-003-002.u15.p1.s7 Prosím, pane poslanče.
ps2017-049-04-003-002.u16.p1.s1 Děkuji za slovo, vážený pane místopředsedo.
ps2017-049-04-003-002.u16.p1.s2 Kolegyně, kolegové, mluvili o tom tady předřečníci.
ps2017-049-04-003-002.u16.p1.s3 Co se týká změny zákona o dani z příjmů a zpětného uplatnění daňové ztráty, jsem o tom hovořil i včera na rozpočtovém výboru.
ps2017-049-04-003-002.u16.p1.s4 I bych poukázal na to, co jste zřejmě všichni dostali od členů ekonomického poradního týmu při Ústředním krizovém štábu, a myslím si, že ti, kteří jsou pod tím podepsaní, nejsou lidově řečeno žádný ořezávátka, a také je nemůžeme podezírat z toho, že by nechtěli přát našim podnikům a firmám, aby se jim pomohlo.
ps2017-049-04-003-002.u16.p1.s5 Pokud to zůstane v takovémto stavu, v jakém to je, tak pro to hlasovatelné není.
ps2017-049-04-003-002.u16.p1.s6 věřím - a i paní ministryně tady naznačila, že je tady určitý pozměňovací návrh.
ps2017-049-04-003-002.u16.p2.s1 V každém případě je třeba zastropovat, resp. dát limit na velikost ztráty, kterou je možné odečítat.
ps2017-049-04-003-002.u16.p2.s2 U je to maximálně do 30 milionů, ale podpořím každou rozumnou do 30 milionů, protože opravdu zatnout sekyru 30 miliard ve státním rozpočtu, to si myslím, že si dovolit nemůžeme.
ps2017-049-04-003-002.u16.p2.s3 A navíc by se to týkalo samozřejmě i krajů, týkalo by se to obcí, protože samozřejmě ony dýchají se státním rozpočtem, respektive dostávají prostředky ze sdílených daní.
ps2017-049-04-003-002.u16.p3.s1 O tom, že je to směřováno víceméně pro velké firmy, nemůže být určitě debata.

Text viewDownload CoNNL-U