|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-12-18 ps2017-039-10-005-218 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

218. Návrh Zastupitelstva hlavního města Prahy na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 247/ - třetí čtení

Date2019-12-18
Meetingps2017/039
Agenda Itemps2017/039/218
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/039schuz/s039384.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 833 • previousnext

ps2017-039-10-005-218.u19.p1.s1 Milé kolegyně, milí kolegové, samozřejmě, že optikou toho, kdo bydlí v domě, který patří bytovému družstvu -
ps2017-039-10-005-218.u20.p1.s1 Paní poslankyně, vás přeruším a pak vám dám více času a požádám vaše kolegy o větší klid.
ps2017-039-10-005-218.u20.p1.s2 Děkuji.
ps2017-039-10-005-218.u20.p1.s3 Prosím, pokračujte.
ps2017-039-10-005-218.u21.p1.s1 Děkuji, pane místopředsedo.
ps2017-039-10-005-218.u21.p1.s2 Ještě jednou rychleji.
ps2017-039-10-005-218.u21.p1.s3 Naprosto souhlasím s tím, co tady řekl pan poslanec Ferjenčík vaším prostřednictvím.
ps2017-039-10-005-218.u21.p1.s4 Tady se úplně zapomíná na základní práva, a protože jako zmocněnkyně pro lidská práva musím hájit i tuto skupinu, která tady občas není tak moc slyšet, těch, kteří žijí trvale v těch bytových domech, takže když slyším úvahy toho typu - zásahy do vlastnického práva, to jsme tady v minulých politických obdobích slyšeli tolikrát, a bylo to na úkor většiny obyvatel a občanů, že si myslím, že není namístě to posuzovat takto striktně, že tedy někomu škodíme, když mu omezíme trochu vlastnické právo, abychom to, na co mají právo ti, kteří tam bydlí v těch domech trvale, aby toto právo mohli tedy užívat, abychom jim je poskytli.
ps2017-039-10-005-218.u21.p1.s5 Takže o tom budeme hlasovat, tak si myslím, že bychom měli vzít v úvahu tu velmi nespokojenou, nešťastnou, mlčící většinu našich občanů velkých měst, která musí trpět to, co by jinak netrpěla, takové to krátkodobé ubytování, hlučné ubytování, nekontrolované, nebezpečné.
ps2017-039-10-005-218.u21.p1.s6 Sama jsem s tím v našem domě občas konfrontována.
ps2017-039-10-005-218.u21.p1.s7 Děkuji.
ps2017-039-10-005-218.u22.p1.s1 Děkuji a nyní s faktickou poznámkou pan poslanec Benda, poté pan poslanec Munzar, poté se mi přihlásila paní navrhovatelka Marvanová a poté pan poslanec Dolínek.
ps2017-039-10-005-218.u22.p1.s2 Takže pan poslanec Benda.
ps2017-039-10-005-218.u22.p1.s3 Prosím.
ps2017-039-10-005-218.u23.p1.s1 Vážený pane místopředsedo, vážené dámy, vážení pánové, k diskuzi, která se tady teď rozběhla, v podstatě nesouvisející, o regulaci Airbnb.
ps2017-039-10-005-218.u23.p1.s2 souhlasím, že to je velký problém.
ps2017-039-10-005-218.u23.p1.s3 Jestli se o něčem mluvit, že to je přílepek, tak je to to, co je teď načteno.
ps2017-039-10-005-218.u23.p1.s4 Ústavně-právní výbor projednával v rámci novely občanského zákoníku povinnost správci domu sdělit, pokud chci nějakým způsobem využívat svůj byt nebo své vlastnictví na krátkodobé pronajímání.
ps2017-039-10-005-218.u23.p1.s5 To je to, co pokládám za smysluplné a co by mělo vést právě ke kultivaci vztahů uvnitř jednotlivých domů.
ps2017-039-10-005-218.u23.p1.s6 Ale ta představa, že tady jednoduchým škrtnutím a přidáním nějaké pravomoci obci, o které upřímně řečeno jsem hluboce přesvědčen, že ji Ústavní soud zruší, pravomoc obce regulovat podnikání v tomto rozsahu podle mého názoru Ústavní soud zruší, protože to je prostě příliš moc.
ps2017-039-10-005-218.u23.p1.s7 Mít představu, že to tímto dokážeme zregulovat, když je skutečnost, na kterou poukazuje kolega Munzar, dneska je nějakých 10 20 % z celého toho rozsahu veřejně přiznáváno.
ps2017-039-10-005-218.u23.p1.s8 Ti platí daně, ti se chovají slušně, ty chceme regulovat.
ps2017-039-10-005-218.u23.p1.s9 Těch 80 %, která jsou pod tou hladinou, která přiznávána nejsou, stejně nezregulujeme, ani když vydáme nějakou obecně závaznou vyhlášku obce.
ps2017-039-10-005-218.u23.p1.s10 Podle si to zaslouží mnohem hlubší diskuzi, a souhlasím s tím, že Airbnb se řešit, ale mnohem hlubší diskuzi než způsobem, jako že se přinese a řekne, hodíme to na ty obce, ony si to vyřeší samy.
ps2017-039-10-005-218.u24.p1.s1 Děkuji a nyní tedy pan poslanec Munzar, poté paní navrhovatelka.
ps2017-039-10-005-218.u25.p1.s1 Děkuji.
ps2017-039-10-005-218.u25.p1.s2 tady na paní poslankyně Válkovou vaším prostřednictvím.
ps2017-039-10-005-218.u25.p1.s3 Ono se tam nejedná jenom o byty v bytových domech a nejedná se jenom o Prahu, jedná se o možnosti rodinné rekreace i v domech rodinných, a tomu nerozumím vůbec, tomu pozměňovacímu návrhu, proč by nařízením, to znamená pouze rozhodnutím rady obce, obec zakázala někomu využívat svůj rodinný dům pro rodinnou rekreaci.
ps2017-039-10-005-218.u25.p1.s4 Chápu, že se na to pan předkladatel dívá pouze z pohledu Prahy, ale musíme si uvědomit, že Praha je pouze jedna část České republiky.
ps2017-039-10-005-218.u25.p1.s5 Máme tu další části a si dokážu představit spoustu životních situací třeba v menších obcích, kde je jeden rodinný dům, který slouží jako penzion, slouží jako ubytovací služby a třeba nebude mít dobré vztahy s radou obce v místě, a může mu tohle způsobit komplikace.
ps2017-039-10-005-218.u25.p1.s6 A můžeme si takových příkladů představit hodně.
ps2017-039-10-005-218.u25.p2.s1 Takže prosím, dívejme se na to, že skutečně se nejedná pouze o řešení těch problematických bytů v Praze, ale měli bychom skutečně jít postupnými kroky, jak tady říkal pan kolega Benda o tom, že by to nejdřív mělo být postupné nahlášení apod., a ne přijít s pozměňovacím návrhem k zákonu, který se tohoto netýká, a rovnou tam vypálit zákaz nebo možnost pro radu zakázat ubytovací služby.
ps2017-039-10-005-218.u25.p2.s2 Děkuji.
ps2017-039-10-005-218.u26.p1.s1 Děkuji.
ps2017-039-10-005-218.u26.p1.s2 Teď pan poslanec Nacher se mi tady hlásí, nicméně ho mám zaznamenaného jako do rozpravy, nikoliv s faktickou poznámkou.
ps2017-039-10-005-218.u26.p1.s3 Tak v tom případě přednost mají faktické poznámky, takže nyní prosím paní navrhovatelku Marvanovou, která se mi hlásila s faktickou poznámkou.
ps2017-039-10-005-218.u26.p1.s4 Také do rozpravy?
ps2017-039-10-005-218.u26.p1.s5 Také do rozpravy.
ps2017-039-10-005-218.u26.p1.s6 V tom případě pan poslanec Dolínek.
ps2017-039-10-005-218.u27.p1.s1 Děkuji.
ps2017-039-10-005-218.u27.p1.s2 I navážu právě v této části diskuze, protože se to týká tohoto bodu, tak jsem využil faktické.
ps2017-039-10-005-218.u27.p1.s3 V tuto chvíli musím říct za sociální demokracii, že se na to díváme z pozice těch nájemníků, kteří jsou vlastně nejhorší v trojčlence, nebo v nejhorším postavení.
ps2017-039-10-005-218.u27.p1.s4 Když jste aspoň majitel bytu, tak se můžete v rámci SVJ dohodnout, že omezíte nakládání s nemovitostí.
ps2017-039-10-005-218.u27.p1.s5 Když jste nájemce, tak nemůžete.
ps2017-039-10-005-218.u27.p1.s6 Ale aspoň je šance se o tom bavit v tom domě.
ps2017-039-10-005-218.u27.p1.s7 Ale když jste nájemník, tak vy nemůžete ani na to SVJ jít.
ps2017-039-10-005-218.u27.p1.s8 To znamená, vy si ani nemáte kde stěžovat.
ps2017-039-10-005-218.u27.p1.s9 Vy můžete jenom svému majiteli bytu, kde mu platíte nájem, říct, že se vám to nelíbí, že ve vedlejším se něco děje.
ps2017-039-10-005-218.u27.p1.s10 Tím končíte.
ps2017-039-10-005-218.u27.p1.s11 To znamená, nájemník je ten nejhůře postavený v celém tomto, co se děje.
ps2017-039-10-005-218.u27.p2.s1 Takže my trváme na tom, že regulace je potřebná, ale zároveň sociální demokracie říká, že je ale neakceptovatelné, aby proběhla tímto způsobem, že k zákonu o průvodcích si něco načtu.
ps2017-039-10-005-218.u27.p2.s2 Není k tomu stanovisko krajů, obcí, není k tomu stanovisko Legislativní rady vlády, není k tomu stanovisko majitelů nemovitostí, nikoho.
ps2017-039-10-005-218.u27.p2.s3 Prostě postrádá to veškerou fundovanou odbornou diskuzi.
ps2017-039-10-005-218.u27.p2.s4 Prostě to sem bylo vystřeleno a je to nesmyslné.
ps2017-039-10-005-218.u27.p2.s5 My hlavně trváme na tom, že musíme dát šanci slušným průvodcům, aby mohli podnikat a provádět turisty, a proto v tomto zákoně chceme, aby ten zákon byl dneska schválen.
ps2017-039-10-005-218.u27.p2.s6 Proto uděláme všechno pro to, aby úprava průvodců proběhla, nepodpoříme tuto část, která by mohla u některých poslanců zablokovat přijetí zákona jako celku, ale zároveň žádáme paní ministryni, která to , protože o tom jednáme několik měsíců, aby MMR velmi intenzivně rozběhlo ten proces interní, protože ta diskuze vnitřně probíhá.
ps2017-039-10-005-218.u27.p2.s7 Takže když MMR bude chtít, tak během tří měsíců je schopno určitě zkráceným legislativním procesem dostat nějakou normu na vládu, která by sem mohla přijít, a toto volební období to bude schopno vyřešit.
ps2017-039-10-005-218.u27.p3.s1 Ještě jedna poznámka.
ps2017-039-10-005-218.u27.p3.s2 Nejsem tak zkušený jako pan poslanec Benda, nicméně jestli by pan předseda ústavně-právního výboru Benda, pardon, omlouvám se, mohl dávat pozor chviličku - (Mpř. Pikal: Prosím mým prostřednictvím.)- prostřednictvím pana předsedajícího.
ps2017-039-10-005-218.u27.p3.s3 jsem se opravdu právníků MMR ptal, jestli to není přílepek.
ps2017-039-10-005-218.u27.p3.s4 Řešili jsme to právě, abychom se vyhnuli něčemu.
ps2017-039-10-005-218.u27.p3.s5 Oni prošli judikaturu - (Mpř. Pikal: Čas, pane poslanče.)- to je technicky jenom, judikaturu.
ps2017-039-10-005-218.u27.p3.s6 Není to v rozporu podle judikatury Ústavního soudu -
ps2017-039-10-005-218.u28.p1.s1 Pane poslanče, váš čas uplynul.
ps2017-039-10-005-218.u28.p1.s2 Děkuji.
ps2017-039-10-005-218.u28.p1.s3 Tím jsme vyčerpali v tuto chvíli faktické poznámky, takže nyní do rozpravy pan poslanec Nacher, poté paní navrhovatelka.
ps2017-039-10-005-218.u28.p1.s4 Prosím.
ps2017-039-10-005-218.u29.p1.s1 Pěkné dopoledne, dámy a pánové.
ps2017-039-10-005-218.u29.p1.s2 nejdřív začnu tím pozměňovákem 3730 - to je to zmocnění obcí.
ps2017-039-10-005-218.u29.p1.s3 Trošičku na vysvětlenou.
ps2017-039-10-005-218.u29.p2.s1 Za prvé.
ps2017-039-10-005-218.u29.p2.s2 V tom systému je to tam rok.
ps2017-039-10-005-218.u29.p2.s3 To znamená, že jsme se o tom mohli bavit před rokem, před půl, před dvěma měsíci, kdykoliv.
ps2017-039-10-005-218.u29.p2.s4 To znamená, že to není tak, aby to nevyvolávalo dojem, to je jenom tak pro vysvětlenou, že tam bylo načteno před čtrnácti dny nebo kdy, a najednou jsou všichni udiveni.
ps2017-039-10-005-218.u29.p3.s1 Druhá poznámka.
ps2017-039-10-005-218.u29.p3.s2 Ano, je pravda, netýká se to všech obcí.
ps2017-039-10-005-218.u29.p3.s3 Dokonce se to netýká drtivé většiny obcí.
ps2017-039-10-005-218.u29.p3.s4 Možná, jestli se to týká tří, tří měst - Prahy, Českého Krumlova, abych tak šacoval, Karlových Varů?
ps2017-039-10-005-218.u29.p3.s5 Nevím.
ps2017-039-10-005-218.u29.p3.s6 Ale právě proto, právě proto je nejefektivnější cesta zmocnění těm obcím, aby si to ony uměly a mohly na svém území regulovat.
ps2017-039-10-005-218.u29.p3.s7 Na svém území, aby se to nedělalo centrálně, protože prostě pro drtivé množství všech obcí, měst to žádný problém dneska není.
ps2017-039-10-005-218.u29.p3.s8 A ty obce - a podívejte se třeba na centrum Prahy, tak to jako problém mají a oni v rukou v této chvíli nemají žádný nástroj.
ps2017-039-10-005-218.u29.p3.s9 moc nerozumím tomu - a s kolegou Munzarem v mnohém souhlasím.
ps2017-039-10-005-218.u29.p3.s10 Přece oba dva hájíme nějaký princip subsidiarity, aby si o těch věcech rozhodovali ti lidé nejblíž tomu místu.
ps2017-039-10-005-218.u29.p3.s11 Ne my tady z Poslanecké sněmovny, aby si o tom rozhodli v obci, jak to cítí.
ps2017-039-10-005-218.u29.p4.s1 A primárně nemám ten svět nastaven jako negativně, že nevěřím tomu, že ti starostové a ta rada to hned okamžitě nějakým způsobem zneužijí.
ps2017-039-10-005-218.u29.p4.s2 Dvojnásob, poprosím, bych podtrhl tento argument v momentě, kdy vlastně ve spolupráci s Hanou Kordovou Marvanovou to navrhuji vlastně jako pražský poslanec, jakkoliv jsem tam v opozici.
ps2017-039-10-005-218.u29.p4.s3 Takže by mi to mohlo být jednak jedno a jednak bych měl být první, kdo by měl mít nějakou nedůvěru jako opozice, která kritizuje koalici.
ps2017-039-10-005-218.u29.p4.s4 Takže bych byl první tady v řadě, kdo by měl mít nedůvěru, že to třeba někdo pojme extenzivně, ten výklad.
ps2017-039-10-005-218.u29.p4.s5 Ale na tomto místě bych chtěl poděkovat kolegovi Ferjenčíkovi, který zatím jediný z Pirátů k tomu něco řekl.
ps2017-039-10-005-218.u29.p4.s6 Rád bych kolegy Piráty vyzval, aby se k tomu nějakým způsobem postavili, protože oni tady mají primátora, takže je to především jejich zájem, proto jsem nepochopil dneska ten návrh na to stažení.
ps2017-039-10-005-218.u29.p4.s7 Stejně tak jako vysvětlím - a nejsem právník, kolegovi Munzarovi ten extenzivní výčet.
ps2017-039-10-005-218.u29.p4.s8 No, ten je tam proto, aby když ta obec se pro něco rozhodne, tak aby se to nevymklo tomu, k čemu to zmocnění, proto je to tam třeba extenzivnější.
ps2017-039-10-005-218.u29.p4.s9 To znamená, aby prostě jakékoliv rozhodnutí obce se znovu zpátky nevracelo s tím, že je protizákonné.
ps2017-039-10-005-218.u29.p5.s1 respektuji tu debatu, respektuji tu debatu, která proběhla na hospodářském výboru, i třeba jiný pohled například kolegů z Ostravy, jak jsem pochopil napotřetí od kolegy Leo Luzara.
ps2017-039-10-005-218.u29.p5.s2 to vnímám, že to je skutečně pohled vesměs pouze Prahy.
ps2017-039-10-005-218.u29.p5.s3 Právě proto je to zmocnění obcí.
ps2017-039-10-005-218.u29.p5.s4 Ale jak říkám, bych poprosil kolegy Piráty, aby se k tomu nějak postavili, protože tu hlavu tedy teď tady mají oni.
ps2017-039-10-005-218.u29.p5.s5 Pokud jde o tu základnu, což jsou ti průvodci, tak tam bohužel je to vlastně úplně totéž.
ps2017-039-10-005-218.u29.p5.s6 Problematika průvodců se také týká zejména Prahy.

Text viewDownload CoNNL-U