|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-12-17 ps2017-039-09-001-003 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

3. Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 326/7/ - vrácený Senátem

Date2019-12-17
Meetingps2017/039
Agenda Itemps2017/039/003
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/039schuz/s039348.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 337 • previousnext

ps2017-039-09-001-003.u6.p1.s5 Při této diskusi jsme se všichni shodli, že kácení dřevin v ochranném pásmu drah je zcela nezbytné.
ps2017-039-09-001-003.u6.p1.s6 Nevím, jestli kolegové ze Senátu měli tyto informace.
ps2017-039-09-001-003.u6.p1.s7 Škoda, že páni kolegové senátoři nenašli čas a nezjistili si o této problematice více, protože by zjistili, že Mendelova univerzita Lesní fakulta vlastně certifikovanou metodu kácení dřevin, která je příznivá právě v zájmu ochrany přírody.
ps2017-039-09-001-003.u6.p2.s1 Účelem předloženého návrhu bylo vytvořit v rámci zákona o dráhách co nejjednodušší procesní postup pro zajištění bezpečnosti drážní dopravy před nečekanými pády poškozených stromů, ale jak již řekl pan ministr, ale zejména, a to zdůrazňuji, zdravých stromů do kolejiště a následného najetí vlaku na spadlý strom končícího případně vykolejením vlaku.
ps2017-039-09-001-003.u6.p2.s2 Cílem navržené úpravy je zejména chránit bezpečnost cestujících a obsluhy vlaku, protože po pádu stromu do kolejiště to znamená samozřejmě ohrožení životů, zdraví, bez jakéhokoli nároku na odškodnění.
ps2017-039-09-001-003.u6.p3.s1 Stejně tak problematika jednotného jízdného, která je v současnosti velkým problémem, a to hlavně po nedělním nástupu platnosti nového grafikonu vlakové dopravy, kdy výkony po Českých drahách převzali soukromí dopravci na dálkových spojích i v regionech.
ps2017-039-09-001-003.u6.p3.s2 Tady doufám, že si Ministerstvo dopravy a kraje uvědomují, že si vzalo za rukojmí nevinné cestující.
ps2017-039-09-001-003.u6.p3.s3 A divím se krajům, které mají většinově schválené standardy kvality veřejné dopravy, že si nezjistily, jestli jimi vybraní dopravci mají dostatečný počet vozového parku splňujících tyto standardy.
ps2017-039-09-001-003.u6.p3.s4 Také musím konstatovat, že bylo chybou, a v těchto dnech se to i ukazuje, že Ministerstvo dopravy v novele, která je součástí zákona o dráhách, je to zákon o veřejných službách v přepravě cestujících, nevyslyšelo požadavky, které požadujeme a na které jako strana upozorňujeme dlouhodobě, a to na neexistující implementační plán liberalizace trhu osobní železniční dopravy na přechodné období, jak stanovuje čtvrtý železniční balíček.
ps2017-039-09-001-003.u6.p3.s5 Mohli jsme si odpustit a ušetřit cestujícím problémy, kterým v současnosti čelí.
ps2017-039-09-001-003.u6.p3.s6 Čtvrtý železniční balíček pro státem zřízené železniční dopravce stanovil takzvané přechodné období deset let, ve kterém mají státy možnost implementovat liberalizaci trhu osobní dopravy postupně a řízeně právě proto, aby nedocházelo ke strukturálním otřesům na železnici, kterých jsme svědky v těchto dnech.
ps2017-039-09-001-003.u6.p4.s1 Závěrem bych vás všechny, kolegyně a kolegové, chtěla poprosit o podporu poslanecké verze zákona o dráhách.
ps2017-039-09-001-003.u6.p4.s2 Děkuji za pozornost.
ps2017-039-09-001-003.u7.p1.s1 Děkuji.
ps2017-039-09-001-003.u7.p1.s2 Další do rozpravy je přihlášen pan poslanec Kolovratník.
ps2017-039-09-001-003.u7.p1.s3 Omlouvám se, s přednostním právem jsem přehlédl pana předsedu Stanjuru.
ps2017-039-09-001-003.u7.p1.s4 Nepodíval jsem se vpravo.
ps2017-039-09-001-003.u7.p1.s5 Omlouvám se.
ps2017-039-09-001-003.u8.p1.s1 vím, že jste zvyklý se dívat vlevo, ale občas doprava neuškodí.
ps2017-039-09-001-003.u8.p2.s1 Chtěl bych reagovat na tu část vystoupení pana ministra, kde mluvil o sběru dat.
ps2017-039-09-001-003.u8.p2.s2 To mi přijde neuvěřitelné, že vládní návrh zákona obsahuje takový nástroj na sbírání dalších a dalších dat o cestujících.
ps2017-039-09-001-003.u8.p2.s3 tam chybí jenom barva očí, velikost bot, případně stav bankovního účtu, ze kterého někdo platil v e-shopu jízdenku.
ps2017-039-09-001-003.u8.p2.s4 Vůbec tomu nerozumím.
ps2017-039-09-001-003.u8.p3.s1 Takhle si představujeme digitalizaci?
ps2017-039-09-001-003.u8.p3.s2 Žádný argument pro to není.
ps2017-039-09-001-003.u8.p3.s3 Žádný racionální argument pro to není.
ps2017-039-09-001-003.u8.p3.s4 Jenom stát, v tomto případě České dráhy jako stoprocentně vlastněná firma chtějí shromažďovat další a další údaje.
ps2017-039-09-001-003.u8.p3.s5 Jsem si skoro jistý, že ti cestující budou zahrnováni spoustou akčních nabídek od všech dopravců, kteří budou mít ta data k dispozici.
ps2017-039-09-001-003.u8.p3.s6 Neexistuje jediný racionální důvod.
ps2017-039-09-001-003.u8.p3.s7 To je hlavní důvod, proč pro tento návrh zákona nemůžeme hlasovat.
ps2017-039-09-001-003.u8.p4.s1 Velmi často tady říkám, že stát se chová jako nenasytný otesánek.
ps2017-039-09-001-003.u8.p4.s2 Zkuste mi, pane ministře, vysvětlit, k čemu ta data ten dopravce potřebuje.
ps2017-039-09-001-003.u8.p4.s3 Nepotřebuje je k ničemu.
ps2017-039-09-001-003.u8.p4.s4 Abyste mi řekl, k tomu, aby se opakovaně nejezdilo na elektronickou jízdenku, tak to je úplná blbost.
ps2017-039-09-001-003.u8.p4.s5 Omlouvám se.
ps2017-039-09-001-003.u8.p4.s6 Zeptejte se někoho, kdo napsal aspoň jednoduchý program, jak je to složité, nebo jak je to jednoduché tomu zabránit.
ps2017-039-09-001-003.u8.p5.s1 Takže přestaňte konečně sbírat další a další data o našich občanech.
ps2017-039-09-001-003.u8.p5.s2 K ničemu to nepotřebujete.
ps2017-039-09-001-003.u8.p5.s3 Takové to ujišťování o tom, jak budou data chráněna, myslím, že mnozí z občanů České republiky zažili, když i renomovanějším dopravcům ze západní Evropy hackeři ukradli kompletní seznam všech bankovních karet a podobně.
ps2017-039-09-001-003.u8.p5.s4 Taky se ty letecké společnosti kasaly tím, že se jim to nikdy nestane a že to bude stoprocentně ochráněno.
ps2017-039-09-001-003.u8.p5.s5 A stalo se to.
ps2017-039-09-001-003.u8.p5.s6 Opakovaně se to stalo.
ps2017-039-09-001-003.u8.p5.s7 Například British Airways, kdybyste chtěli vědět příklad, kdy někdo přišel o miliony platebních karet a k nim údajů a na ty karty se pak platilo podvodně.
ps2017-039-09-001-003.u8.p6.s1 Proč toto riziko chceme zvyšovat i v České republice?
ps2017-039-09-001-003.u8.p6.s2 Protože někdo si využije nákupu na internetu, tím pádem nepotřebuje využívat ty klasické kamenné pokladny, tak ho tím budeme trestat?
ps2017-039-09-001-003.u8.p6.s3 Nebo plánujete, že když si přijdu koupit na pokladnu, tak budu taky dávat občanku a budete shromažďovat i čísla?
ps2017-039-09-001-003.u8.p6.s4 Jaký je rozdíl mezi papírovou jízdenkou a elektronickou?
ps2017-039-09-001-003.u8.p6.s5 Proč vůbec chcete ta data nadále schraňovat?
ps2017-039-09-001-003.u8.p6.s6 Nemá to žádnou logiku.
ps2017-039-09-001-003.u8.p6.s7 Ale pan ministr pro to horuje a říká, že tuto část senátního pozměňovacího návrhu odmítá Ministerstvo dopravy.
ps2017-039-09-001-003.u8.p6.s8 Není pro to žádný důvod.
ps2017-039-09-001-003.u8.p6.s9 Místo abyste dávno prosadil jednotný jízdní doklad, tak jako náhražku budete sbírat další a další data.
ps2017-039-09-001-003.u8.p7.s1 Nemůžeme podpořit tento návrh zákona právě z těchto důvodů.
ps2017-039-09-001-003.u9.p1.s1 Děkuji.
ps2017-039-09-001-003.u9.p1.s2 A nyní tedy pan poslanec Kolovratník.
ps2017-039-09-001-003.u9.p1.s3 Nepřehlédl jsem nikoho tentokrát?
ps2017-039-09-001-003.u9.p1.s4 Ne.
ps2017-039-09-001-003.u9.p1.s5 Máte slovo.
ps2017-039-09-001-003.u10.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-039-09-001-003.u10.p1.s2 Dobré odpoledne, kolegyně, kolegové.
ps2017-039-09-001-003.u10.p1.s3 budu stručný, byť teď jsem smutný ze stanoviska ODS a nečekal jsem tu argumentaci proti návrhu zákona, resp. proti sněmovní verzi, naopak tedy podporu senátní.
ps2017-039-09-001-003.u10.p1.s4 Přesto budu mluvit o jiné věci, a to o tom, co se týká, o oné větě, která byla předmětem odmítnutí Senátu ve věci kácení dřevin.
ps2017-039-09-001-003.u10.p1.s5 A opravdu velmi stručně chci vysvětlit to, co jsem vysvětloval řadě občanů, kteří mi posílali e-maily.
ps2017-039-09-001-003.u10.p2.s1 Ta věta, ustanovení, tak jak je můj pozměňovací návrh, prosím, není drakonická.
ps2017-039-09-001-003.u10.p2.s2 Je to opravdu o filozofii celého pohledu na bezpečnost dráhy, na ochranu dráhy.
ps2017-039-09-001-003.u10.p2.s3 Je potřeba vysvětlit, že ten současný stav opravdu není ideální a nefunguje.
ps2017-039-09-001-003.u10.p2.s4 Je to o tom, že pokud správce dráhy, infrastruktury SŽDS požádá o kácení, musí poměrně komplikovaně prokazovat nebezpečnost nebo poškození, špatné zdraví stromu.
ps2017-039-09-001-003.u10.p2.s5 Často je rozhodnuto, že je z dendrologického pohledu v pořádku, a to kácení, byť strom je třeba těsně nad dráhou, umožněno není.
ps2017-039-09-001-003.u10.p2.s6 Hovořila o tom Květa Matušovská.
ps2017-039-09-001-003.u10.p2.s7 Ona podávala v legislativním procesu návrh, který byl podle mého názoru, a nemyslím to nijak ve zlém, byl poměrně z mého pohledu mnohem radikálnější, ustanovení zákona 114 o ochraně přírody z něj bylo přímo vyňato.
ps2017-039-09-001-003.u10.p2.s8 A to by možná bylo to, čeho se báli ochránci přírody.
ps2017-039-09-001-003.u10.p2.s9 To by mohly znamenat ty potenciální holiny v ochranném pásmu.
ps2017-039-09-001-003.u10.p3.s1 A tady chci vysvětlit náš návrh a o to opírám prosbu, abyste podpořili sněmovní verzi, tu původní.
ps2017-039-09-001-003.u10.p3.s2 Říká, že SŽDC musí požádat drážní správní úřad, tedy Drážní úřad, o povolení a pouze u dřevin, které jsou potenciálně nebezpečné.
ps2017-039-09-001-003.u10.p3.s3 Představte si nějakou křivku, kde se mění se vzdáleností a výší stromů.
ps2017-039-09-001-003.u10.p3.s4 Velmi jednoduše, 15- nebo 10metrový strom, který je daleko 20, 25, 30 metrů od dráhy, nikdy nikdo ani nemůže skácet, protože by neprokázal, že takový strom tu dráhu ohrožuje.
ps2017-039-09-001-003.u10.p3.s5 Ale pravdou je, a to je férové říci, a to je právě o tom pohledu na svět, o tom vyvážení, jestli chceme více upřednostnit zdraví lidí a ochranu a bezpečnost, anebo přírodu.
ps2017-039-09-001-003.u10.p3.s6 Stromy, které budou těsně u dráhy, a je jich takových bohužel hodně, ve vzdálenosti pěti šesti metrů a jsou vysoké, tak ano, ty po případném přijetí tohoto návrhu káceny být mohou.
ps2017-039-09-001-003.u10.p3.s7 Podívejte se ale prosím na energetický zákon, kterým jsme se inspirovali.
ps2017-039-09-001-003.u10.p3.s8 Tam je to zkrátka bez diskuse, tam je to jasně dané.
ps2017-039-09-001-003.u10.p4.s1 Nechci zdržovat fotografiemi vykolejených vybouraných vlaků, fotografiemi krve ze stanoviště strojvedoucího.
ps2017-039-09-001-003.u10.p4.s2 Opravdu jenom díky odvaze strojvedoucích, mašinfírů, a včasným zásahům ty mimořádné události, jen za letošní rok jich bylo zhruba 10 15, skončily "zatím jenom" vykolejením nebo drobným zraněním a ne smrtí.
ps2017-039-09-001-003.u10.p4.s3 Takže prosím, nechci nijak strašit, ale zkusme se na to podívat z tohoto pohledu.
ps2017-039-09-001-003.u10.p4.s4 Správce železnice může kácet jen ty stromy, které opravdu blízce ohrožují.
ps2017-039-09-001-003.u10.p4.s5 Rozhodně - to musím odmítnout - nehrozí drakonické vytváření nějakých průsmyků nebo holin daleko od dráhy.
ps2017-039-09-001-003.u10.p5.s1 A poslední doplnění.
ps2017-039-09-001-003.u10.p5.s2 My jsme o tom s panem senátorem mluvili, jsem si to ověřoval i u dopravních podniků.
ps2017-039-09-001-003.u10.p5.s3 Ano, i dopravní podniky to budou moci využít a jsou za to rády.
ps2017-039-09-001-003.u10.p5.s4 Příklad z mého regionu, z Pardubic.
ps2017-039-09-001-003.u10.p5.s5 Trolejbusová trať z Pardubic do Lázní Bohdaneč obklopena stromy, není možné ty stromy tam dnes upravit nebo vyčistit a opět to působí nebezpečné situace a také velké náklady.
ps2017-039-09-001-003.u10.p5.s6 Takže i to by mělo do jisté míry pomoci.
ps2017-039-09-001-003.u10.p6.s1 A poslední, to, co jsem zaznamenal ze Senátu.
ps2017-039-09-001-003.u10.p6.s2 Ta ochranná pásma jsou různá.
ps2017-039-09-001-003.u10.p6.s3 U lanovek je to pouze 10 metrů, u regionálních drah 30 a pouze u těch celostátních 60.
ps2017-039-09-001-003.u10.p6.s4 Takže i to je odpověď na tu obavu.
ps2017-039-09-001-003.u10.p6.s5 Určitě, věřte mi, nebudou po České republice vznikat nějaké šílené holoseče.
ps2017-039-09-001-003.u10.p6.s6 A snad budiž jakýmsi ujištěním stanovisko Richarda Brabce, ministra životního prostředí, který sám toto vnímá jako jistý rozumný kompromis mezi ochranou lidského zdraví a ochranou přírody.
ps2017-039-09-001-003.u10.p6.s7 A panu ministrovi za ten přístup chci moc a moc poděkovat.
ps2017-039-09-001-003.u10.p6.s8 Takže prosím o podporu sněmovní verze.
ps2017-039-09-001-003.u10.p6.s9 Děkuji.

Text viewDownload CoNNL-U