|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-10-16 ps2017-035-02-001-204 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

204. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 166/1999 Sb., o veterinární péči a o změně některých souvisejících zákonů (veterinární zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 435/ - třetí čtení

Date2019-10-16
Meetingps2017/035
Agenda Itemps2017/035/204
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/035schuz/s035043.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 588 • previousnext

ps2017-035-02-001-204.u8.p14.s2 jsem na to upozorňoval na jednání zemědělského výboru i na půdě Poslanecké sněmovny, že si nemyslím, že to je úplně koncepčně správně.
ps2017-035-02-001-204.u8.p14.s3 Ale bude na rozhodnutí Sněmovny, jak se s tím nakonec popere.
ps2017-035-02-001-204.u8.p15.s1 To co ale mně přijde zásadní, a to je fakt, na který soukromí veterináři upozorňují, že mají obavu z toho, abychom se salámovou metodou nedostali k navyšování a přijímání dalších a dalších povinností, povinností dovzdělávání veterinárních lékařů.
ps2017-035-02-001-204.u8.p15.s2 jsem se potkal s panem rektorem, který po kritice na jednání zemědělského výboru se se mnou chtěl k tomu sejít a chtěl ubezpečit, ujišťoval , že žádný takovýto zájem nemají.
ps2017-035-02-001-204.u8.p15.s3 jsem mu říkal své výhrady k tomu, že si myslím, že jednak to je nekoncepční, že by to mělo spíše jít cestou vzdělávací a cestou spíš výboru pro školství, mládež a tělovýchovu.
ps2017-035-02-001-204.u8.p15.s4 A ta obava pořád ve mně je, i když pan rektor ujišťoval, že žádnou novou povinnost nechtějí.
ps2017-035-02-001-204.u8.p15.s5 vím, že to třeba za téhle personální situace nastat nemusí, ale jsou k tomu pootevřena vrátka a to nepovažuji za moudré.
ps2017-035-02-001-204.u8.p15.s6 Myslím si, že to šlo udělat lépe, a pokud by ten návrh neprošel, jsem připraven pracovat na tom, aby za ujištění veterinářské veřejnosti, že nepůjde o další a další povinnosti, které budou muset splnit, protože by se samozřejmě odrazily v ceně veterinární péče, ale i samozřejmě v běžném fungování veterinářů, a ti z nás, kteří s veterináři přicházíme poměrně často do styku vzhledem k tomu, že máme na farmách dobytek nebo koně, tak víme, jaké je složité veterináře vůbec sehnat, neboť práce vzhledem k tomu, jak přibývá dobytka v České republice, i koní, mají čím dál tím víc.
ps2017-035-02-001-204.u8.p15.s7 A tohle by mohlo způsobit podobné problémy, jaké byly v případě zdravotních sester, kdy jsme jim uložili nové a nové kvalifikace, chtějí-li vykonávat práci zdravotní sestry, a najednou jsme se dostali do situace, že zdravotní sestry nemáme.
ps2017-035-02-001-204.u8.p15.s8 Před tím bych chtěl varovat a poprosit, abychom , je-li to možné, hledali prostě nějakou jinou cestu, jak veterinární vysoké škole pomoci z hlediska jejího významu, ale zároveň abychom neotvírali cestu nakládání dalších povinností na praktické veterináře v terénu.
ps2017-035-02-001-204.u8.p15.s9 To si myslím, že by nebylo a není to dobře.
ps2017-035-02-001-204.u8.p16.s1 Specifický je pozměňovací návrh paní kolegyně, a to se musím probrat těmi šestadvaceti stránkami, sedmadvaceti, osmadvaceti stránkami pozměňujícího návrhu upravujícího veterinární zákon.
ps2017-035-02-001-204.u8.p16.s2 Paní kolegyně Červíčková možná v dobré víře, ale asi ne příliš se znalostí věci fungování obecní samosprávy, nevím, jak to je, nicméně ona navrhuje mimo jiné, aby v § 42 odst. 7 se za větu první vložila věta: "Provoz útulku pro zvířata bez spolupráce s obcí při zabezpečení péče o toulavá a opuštěná zvířata se zakazuje."
ps2017-035-02-001-204.u8.p16.s3 Ta věta vypadá navenek sympaticky, ale jak je to v praxi proveditelné, to si vůbec neumím představit.
ps2017-035-02-001-204.u8.p16.s4 Nehledě na to, že ona v jiném paragrafu navrhuje změnu, že obec mít smlouvu na provoz toho útulku.
ps2017-035-02-001-204.u8.p16.s5 To si tedy nejsem jistý, že my můžeme zákonem nařídit samosprávě, že je povinna mít nějakou smlouvu.
ps2017-035-02-001-204.u8.p16.s6 Nehledě na to, že nikdo pořádně neví jakou.
ps2017-035-02-001-204.u8.p16.s7 Jestli by nestačilo napsat jenom "Smlouva, Starosta, Majitel útulku" a tím jsme splnili zákonné předpoklady, to mi přijde směšné.
ps2017-035-02-001-204.u8.p16.s8 Ale teoreticky to podle toho návrhu tak je možné.
ps2017-035-02-001-204.u8.p16.s9 Takže si vymyslíme další nějaké smlouvy, které budeme vymýšlet do systému takhle přebyrokratizovaného, to považuji za nemoudré.
ps2017-035-02-001-204.u8.p16.s10 Tam, kde ty útulky jsou a fungují a mají dobrý vztah s obcí, žádnou smlouvu nepotřebují.
ps2017-035-02-001-204.u8.p16.s11 Obec jim zpravidla v činnosti pomáhá.
ps2017-035-02-001-204.u8.p16.s12 A obráceně, tam, kde nefungují moc dobře, tak jsou tady orgány státní správy, které by měly dohlídnout na to, aby buď fungovaly správně, anebo pokud nebudou fungovat v souladu se zákony České republiky, aby zkrátka byly zakázány, potažmo zavřeny.
ps2017-035-02-001-204.u8.p17.s1 Ministerstvo zemědělství tady uvádí v komentáři těch pozměňovacích návrhů zajímavé informace, kolik takových kontrol proběhlo, že to je zhruba 50 % každý rok, což si myslím, že je v pořádku.
ps2017-035-02-001-204.u8.p17.s2 Jsou tam napsaná i množství jednotlivých zjištění a opatření, která k tomu byla udělána.
ps2017-035-02-001-204.u8.p17.s3 Co zarazilo samotného, že v případě, a může takový problém nastat a v praxi i nastává, že se objeví vážné problémy se životem zvířat v útulcích, že Státní veterinární správa nemůže ten útulek zrušit.
ps2017-035-02-001-204.u8.p17.s4 Ministerstvo zemědělství asi v souladu se zákonem říká, že nevydává povolení, tudíž nemůže povolení zrušit.
ps2017-035-02-001-204.u8.p17.s5 Vydává ho živnostenský úřad.
ps2017-035-02-001-204.u8.p17.s6 Živnostenský úřad asi k tomu, aby mohl povolení zrušit, nevím, jak by to v praxi fungovalo, asi to nebude úplně jednoduché, můžeme se dostat do nějakých soudních sporů, které budou v praxi znamenat, že to, o co nám jde především, tzn. životy zvířat v útulcích, tak bude trvat dlouhou dobu, než dojde k jeho nápravě.
ps2017-035-02-001-204.u8.p17.s7 A myslím, že by do budoucna stálo za uváženou, aby to bylo Ministerstvo zemědělství, potažmo veterináři aby měli takovéto právo.
ps2017-035-02-001-204.u8.p17.s8 Zároveň -
ps2017-035-02-001-204.u8.p17.s9 a vracím se k tomu, co jsem říkal před chvílí - aby byla možnost a šance veterinářů na to systémově mít prostor, kam s těmi zvířaty v případě, že jsou týraná, a abychom nemuseli vymýšlet manažersky vždycky v místě, kdo si které zvíře rychle vezme, kdo ho rychle koupí apod., jak to udělat, aby to zvíře dále mělo šanci na normální život.
ps2017-035-02-001-204.u8.p17.s10 To v praxi nemáme a stálo by za to tuhle kompetenci Ministerstva zemědělství určitě posílit.
ps2017-035-02-001-204.u8.p18.s1 Pan kolega Pražák navrhuje pozměňovací návrh k pozměňovacímu návrhu.
ps2017-035-02-001-204.u8.p18.s2 Pozměňovací návrh usnesení zemědělského výboru, který se týká prohlídky před poražením a prohlídky po poražení nemocných, vyčerpaných nebo zraněných jatečních zvířat na jatkách, kde z jedné kontroly veterináře dělá kontroly dvě.
ps2017-035-02-001-204.u8.p18.s3 To znamená, to, s čím souhlasil zemědělský výbor původně, že říkal, stačí prohlídka toho dotyčného zvířete, které je nemocné a které je bohužel potřeba porazit, veterinář k tomu souhlas, tady tím návrhem říkám, že pak ještě znovu musí přijít veterinář na kontrolu poraženého zvířete.
ps2017-035-02-001-204.u8.p18.s4 To si nejsem úplně jistý, že je potřeba, ale Ministerstvo zemědělství k tomu dalo souhlas.
ps2017-035-02-001-204.u8.p18.s5 bych vždycky v praxi volal po tom, aby těch nařízení a kontrol, které máme, přece jenom spíše ubývalo, anebo kdyžtak aby byly stravitelné a snesitelné, a ne nadbytečné.
ps2017-035-02-001-204.u8.p18.s6 Tady v tom případě si nejsem úplně jistý, že bychom z toho museli dělat dvě kontroly.
ps2017-035-02-001-204.u8.p18.s7 Zůstal bych u toho, co navrhuje zemědělský výbor, a to znamená, ten paragraf nebudu citovat, takhle jsem dost dlouhý, to znamená, zjednodušeně řečeno, provést jenom jednu kontrolu.
ps2017-035-02-001-204.u8.p19.s1 Děkuji vám za pozornost.
ps2017-035-02-001-204.u9.p1.s1 To byl pan poslanec Petr Bendl.
ps2017-035-02-001-204.u9.p1.s2 Vyvolal dvě vystoupení s přednostním právem, a to pana ministra zemědělství Miroslava Tomana a pana zpravodaje.
ps2017-035-02-001-204.u9.p1.s3 Mám tady ještě faktickou poznámku kolegy Podala, takže musím dát faktické poznámce přednost.
ps2017-035-02-001-204.u9.p1.s4 Pane ministře, ještě posečkejte.
ps2017-035-02-001-204.u9.p1.s5 Máte slovo.
ps2017-035-02-001-204.u10.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající.
ps2017-035-02-001-204.u10.p1.s2 Kolegyně, kolegové, bych rád reagoval na pozměňovací návrh paní poslankyně Červíčkové - již to tady padlo, ale rád bych to zdůraznil i za náš klub - pod písmenem B3, který nemůžeme podpořit, a to z těchto důvodů.
ps2017-035-02-001-204.u10.p1.s3 Za prvé, existují obce, co nechtějí pečovat o psy a kočky, a dopad by mohl být takový, že by spousta útulků zanikla.
ps2017-035-02-001-204.u10.p1.s4 nyní z praxe jasně víme, že je vysoký nedostatek míst pro opuštěná a toulavá zvířata.
ps2017-035-02-001-204.u10.p1.s5 Za druhé, tento pozměňovací návrh dle dostupných informací nebyl projednán s útulky a není vůbec jasné, co by se se zvířaty po zrušení útulků stalo.
ps2017-035-02-001-204.u10.p1.s6 Z těchto důvodů tento pozměňovací návrh za SPD nemůžeme podpořit.
ps2017-035-02-001-204.u10.p1.s7 Děkuji.
ps2017-035-02-001-204.u11.p1.s1 Děkuji za dodržení času k faktické poznámce.
ps2017-035-02-001-204.u11.p1.s2 Nyní pan ministr zemědělství Miroslav Toman.
ps2017-035-02-001-204.u11.p1.s3 Prosím, pane ministře, máte slovo.
ps2017-035-02-001-204.u12.p1.s1 Dobrý den.
ps2017-035-02-001-204.u12.p1.s2 Vážený pane předsedající, poslankyně, poslanci, jenom velmi v krátkosti k vystoupení pana poslance Bendla.
ps2017-035-02-001-204.u12.p1.s3 mu rozumím, proč tady vystupoval, a docela to chápu.
ps2017-035-02-001-204.u12.p1.s4 Nicméně pár poznámek.
ps2017-035-02-001-204.u12.p2.s1 Vážený pane kolego, bývalý ministře Bendle, ty pohotovostní plány jsou v zákoně od začátku roku 1999 a jejich smyslem je efektivní řešení nákazových situací.
ps2017-035-02-001-204.u12.p2.s2 Takže jenom na doplnění, že (jsou)tam od roku 1999 a mezitím jsme se my dva prostřídali.
ps2017-035-02-001-204.u12.p3.s1 Pastevní deníky nejsou předmětem zákona vůbec.
ps2017-035-02-001-204.u12.p4.s1 Co se týká důvodové zprávy, opět nic překvapivého, protože to je řešeno zařazením kapitoly resortu 329, to jsou ty peníze.
ps2017-035-02-001-204.u12.p4.s2 Samozřejmě, že jdou velmi těžko predikovat potenciální zvýšené náklady při případné nákaze.
ps2017-035-02-001-204.u12.p4.s3 jenom tady udělám příklad, 300 milionů korun u afrického moru prasat a z toho velká část se platila z Evropské unie, takže velmi obtížně můžeme predikovat ty věci dopředu.
ps2017-035-02-001-204.u12.p5.s1 Co se týká veterinární fakulty, tak jsem dal neutrální stanovisko, to, co jste říkal přesně vy.
ps2017-035-02-001-204.u12.p5.s2 My nejsme Ministerstvo školství, nicméně tomu pozměňovacímu návrhu rozumím.
ps2017-035-02-001-204.u12.p6.s1 Co se týká 26 stran pozměňovacího návrhu od nás k našemu zákonu, tak jenom chci říct, že jsme velmi logicky reagovali v čase, zdůrazňuji, na novou legislativu z Bruselu k základnímu nařízení o kontrole.
ps2017-035-02-001-204.u12.p6.s2 Kdybychom to nevyužili, tak budeme novelizovat veterinární zákon každý měsíc.
ps2017-035-02-001-204.u12.p6.s3 Takže to jenom na vysvětlení, proč tam šlo těch 26 stran.
ps2017-035-02-001-204.u12.p6.s4 Nebylo to, jako že bychom my cokoliv dalšího chtěli.
ps2017-035-02-001-204.u12.p6.s5 Takže my jsme chtěli šetřit čas v průběhu toho procesu.
ps2017-035-02-001-204.u12.p7.s1 Myslím si, že jak jste kritizoval tady pana kolegu, pana poslance Pražáka, jenom chci říct, že to je přece povinnost dělat veterinární prohlídku před i po poražení - to jenom takový technický dotaz...
ps2017-035-02-001-204.u12.p7.s2 Nemocných zvířat, zdůrazňuji, ano.
ps2017-035-02-001-204.u12.p8.s1 Co se týká posílení pravomocí veterinářů a tak dále, tak to respektuji a nebráním se tomu, nicméně musíme respektovat živnostenský zákon a myslím si, že jak postupují všechny úřady, že živnostenským úřadům dávají podněty.
ps2017-035-02-001-204.u12.p9.s1 A co se týká rušení útulků, jenom chci říct, že Státní veterinární správa v praxi reaguje, dává nápravná opatření, a pokud bude posílena její pravomoc, tak samozřejmě že ano, že to respektujeme.
ps2017-035-02-001-204.u12.p10.s1 Jenom jsem chtěl tady pár těch reakcí, ale nechci to zdržovat, protože jsem tomu vašemu vystoupení rozuměl.
ps2017-035-02-001-204.u12.p10.s2 Děkuji.
ps2017-035-02-001-204.u13.p1.s1 Děkuji.
ps2017-035-02-001-204.u13.p1.s2 Ještě faktická poznámka pana poslance Petra Bendla a poté zpravodaj.
ps2017-035-02-001-204.u13.p1.s3 Pardon, pane kolego, pan zpravodaj se hlásil také s faktickou poznámkou, takže v tom případě slovo ihned.
ps2017-035-02-001-204.u13.p1.s4 Máte slovo.
ps2017-035-02-001-204.u14.p1.s1 Děkuji.
ps2017-035-02-001-204.u14.p1.s2 Budu velmi krátký, nechci se připojovat k obstrukci daňového balíčku a nebudu dále reagovat na jednotlivá vystoupení, jenom chci hned na začátku rozpravy poděkovat veterinářům a všem, kdo se podíleli na likvidaci ohniska afrického moru prasat na Zlínsku.
ps2017-035-02-001-204.u14.p1.s3 Tento zákon, mimo jiné, reaguje na praktické zkušenosti a poznatky, které získaly jak státní správa, jak obce a města, jak policie, tak i veterinární správa, Ministerstvo zemědělství, krajská správa rovněž také při eradikaci tohoto ohniska.
ps2017-035-02-001-204.u14.p1.s4 Byli jsme první na světě, komu se to podařilo, a všude okolo nás, jak v Maďarsku, na Ukrajině, v Polsku, jsou vícečetná ohniska afrického moru prasat.
ps2017-035-02-001-204.u14.p1.s5 Opatření, která jsou přijímána tímto zákonem, mají zabránit recidivě výskytu afrického moru prasat v České republice, protože by nastala situace, která by byla ne za miliony škod, ale za miliardy škod.
ps2017-035-02-001-204.u14.p1.s6 Děkuji.
ps2017-035-02-001-204.u15.p1.s1 Děkuji za dodržení času k faktické poznámce.
ps2017-035-02-001-204.u15.p1.s2 Nyní faktická poznámka pana poslance Petra Bendla.
ps2017-035-02-001-204.u15.p1.s3 Připraví se pan kolega Holomčík.
ps2017-035-02-001-204.u15.p1.s4 Máte slovo, pane poslanče, k faktické poznámce.
ps2017-035-02-001-204.u16.p1.s1 Nejprve, veterinární zákon zcela určitě není zákon, který by nebyl nepodstatný.
ps2017-035-02-001-204.u16.p1.s2 A asi se budeme složitě shodovat na tom, který ten zákon je důležitý.
ps2017-035-02-001-204.u16.p1.s3 V tuhle chvíli projednáme veterinární zákon a k ostatním zákonům se zcela určitě dostaneme.
ps2017-035-02-001-204.u16.p1.s4 Takže prosím, abyste tady, pane zpravodaji prostřednictvím pana předsedajícího nekritizoval, že snad něčím zdržuji.
ps2017-035-02-001-204.u16.p1.s5 jsem tady neřekl nic, co by se netýkalo veterinárního zákona a projednávané materie.
ps2017-035-02-001-204.u16.p2.s1 A k panu ministrovi.
ps2017-035-02-001-204.u16.p2.s2 Prostě je-li tam napsaná věta "návrh zákona nepředpokládá hospodářské a finanční dopady na státní rozpočet a ostatní veřejné rozpočty", pak tedy říkám, že ta věta prostě neplatí.

Text viewDownload CoNNL-U