|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-07-12 ps2017-033-04-007-055 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

55. Návrh poslance Petra Dolínka na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 191/ - druhé čtení

Date2019-07-12
Meetingps2017/033
Agenda Itemps2017/033/055
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/033schuz/s033144.htm

Select a sentence

ps2017-033-04-007-055.u1.p1.s1 55.
ps2017-033-04-007-055.u1.p1.s2 Návrh poslance Petra Dolínka na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 191/ - druhé čtení
ps2017-033-04-007-055.u1.p2.s1 Prosím pana navrhovatele, pana poslance Dolínka, aby předložený návrh uvedl.
ps2017-033-04-007-055.u2.p1.s1 Děkuji.
ps2017-033-04-007-055.u2.p1.s2 Opět tedy k dráhám a tentokrát pouze k jedné specifické oblasti.
ps2017-033-04-007-055.u2.p1.s3 jsem tento pozměňující návrh zákona číslo 266/1994 Sb. představil již v prvém čtení.
ps2017-033-04-007-055.u2.p1.s4 Jedná se o to, že v tuto chvíli Praha v rámci rozvoje své dopravní sítě, konkrétně metra, plánuje v rámci výstavby metra D nový systém, který je již zcela běžný v zahraničí, jak povrchový, nebo dokonce nadpovrchový, např. newyorské letiště JFK, anebo i podpovrchový v některých městech, a to je systém železniční, kde již nemusí být provoz, resp. přepravní souprava řízena strojvedoucím, ale je plně automatizován celý provoz.
ps2017-033-04-007-055.u2.p1.s5 Proto jsem přišel po dohodě s Dopravním podnikem, Ministerstvem dopravy i s dalšími odborníky s touto jednoduchou změnou zákona, s tím, abychom vlastně umožnili, že na speciálních dráhách, konkrétně přesně se to týká především metra, mohl být tento provoz zaveden.
ps2017-033-04-007-055.u2.p2.s1 Samozřejmě ten zákon je psán tak, aby se týkal právě těch speciálních drah, s tím, že do budoucna, a to možná i pan zpravodaj potvrdí, se budeme muset bavit o normálních dráhách, protože již v testování jsou některé systémy, které by na běžných dráhách, především u příměstské hromadné dopravy železniční, umožňovaly tento automatizovaný provoz, ale právě že ta diskuse nás čeká, proto jsem upravil ten zákon, aby byl specifický na jednu řešenou oblast.
ps2017-033-04-007-055.u2.p3.s1 Děkuji za pozornost.
ps2017-033-04-007-055.u2.p3.s2 Mám potom pozměňovací návrh 2606, který vychází vstříc požadavku vlády.
ps2017-033-04-007-055.u2.p3.s3 V podrobné rozpravě se k němu přihlásím.
ps2017-033-04-007-055.u3.p1.s1 Dobré poledne.
ps2017-033-04-007-055.u3.p1.s2 Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání hospodářskému výboru jako výboru garančnímu.
ps2017-033-04-007-055.u3.p1.s3 Usnesení výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 191/2.
ps2017-033-04-007-055.u3.p1.s4 Prosím, aby se slova ujal zpravodaj hospodářského výboru poslanec Milan Feranec a informoval nás o projednání návrhu ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnil.
ps2017-033-04-007-055.u3.p1.s5 Pane poslanče, máte slovo.
ps2017-033-04-007-055.u4.p1.s1 Děkuji, pane předsedající.
ps2017-033-04-007-055.u4.p1.s2 Dámy a pánové, jak bylo řečeno, garančním výborem je hospodářský výbor.
ps2017-033-04-007-055.u4.p1.s3 Hospodářský výbor tento návrh zákona projednal na jednání 22. 3. 2019 a přijal usnesení, kde doporučuje tuto novelu schválit.
ps2017-033-04-007-055.u4.p1.s4 Děkuji.
ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s1 Děkuji.
ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s2 Otevírám obecnou rozpravu, do které nemám přihlášeného nikoho, takže se rozhlédnu po sále, zdali je zájem o vystoupení v podrobné rozpravě.
ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s3 Nikoho nevidím, takže podrobnou rozpravu...
ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s4 Ano.
ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s5 Ano, teď jsme v obecné rozpravě, takže obecnou rozpravu končím.
ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s6 Táži se na závěrečná slova po obecné rozpravě.
ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s7 Zájem není.
ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s8 Nemám tady ani nějaké další návrhy, takže zahajuji podrobnou rozpravu.
ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s9 Připomínám, že pozměňovací a jiné návrhy, přednesené v podrobné rozpravě, musí být vždy odůvodněny.
ps2017-033-04-007-055.u5.p2.s1 Přihlášen je pan poslanec Petr Dolínek.
ps2017-033-04-007-055.u5.p2.s2 Prosím.
ps2017-033-04-007-055.u6.p1.s1 Děkuji.
ps2017-033-04-007-055.u6.p1.s2 Ten pozměňovací návrh nese číslo 2606, je řádně evidován.
ps2017-033-04-007-055.u6.p1.s3 Týká se toho, že název návrhu zákona bude znít tedy "Návrh poslance Petra Dolínka na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů" a doplňuje se do článku 2 nově, takže zní: "V § 45 odst. 1 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách" se na konci textu tečka nahrazuje středníkem a doplňují se slova "tato povinnost se nevztahuje na dráhu speciální při automatickém provozu, kdy je drážní vozidlo řízeno technickým systémem bez přítomnosti osoby řídící drážní vozidlo."
ps2017-033-04-007-055.u6.p1.s4 A pak samozřejmě dosavadní článek 2 se nově označuje jako článek 3.
ps2017-033-04-007-055.u6.p2.s1 Odůvodnění je jednoduché.
ps2017-033-04-007-055.u6.p2.s2 Tento pozměňovací návrh reaguje právě na stanovisko vlády, které vám bylo také doručeno.
ps2017-033-04-007-055.u6.p2.s3 Vláda na své schůzi dne 26. června 2019 vyslovila s návrhem souhlas, ale zároveň právě na základě stanoviska Ministerstva dopravy doporučila text zákona podrobit revizi a odstranit některé dílčí nedostatky, legislativně technické chyby.
ps2017-033-04-007-055.u6.p2.s4 A právě chyby zmíněné ve stanovisku vlády tento pozměňovací návrh řeší a opravuje.
ps2017-033-04-007-055.u7.p1.s1 Další přihlášku do podrobné rozpravy nevidím, takže podrobnou rozpravu končím.
ps2017-033-04-007-055.u7.p1.s2 Táži se na zájem o závěrečná slova.
ps2017-033-04-007-055.u7.p1.s3 Zájem nemáte, takže končím druhé čtení tohoto návrhu.
ps2017-033-04-007-055.u7.p2.s1 Dalším bodem dnešního programu schůze je

Text viewDownload CoNNL-U