|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-07-10 ps2017-033-02-004-035 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

35. Vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o Sbírce zákonů a mezinárodních smluv /sněmovní tisk 256/ - třetí čtení

Date2019-07-10
Meetingps2017/033
Agenda Itemps2017/033/035
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/033schuz/s033051.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 139 • previousnext

ps2017-033-02-004-035.u1.p1.s1 35.
ps2017-033-02-004-035.u1.p1.s2 Vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o Sbírce zákonů a mezinárodních smluv /sněmovní tisk 256/ - třetí čtení
ps2017-033-02-004-035.u1.p2.s1 Prosím, aby místo u stolku zpravodajů zaujal místopředseda vlády a ministr vnitra Jan Hamáček a zpravodaj garančního výboru pan poslanec Jakub Michálek.
ps2017-033-02-004-035.u1.p2.s2 Z toho vyplývá, že garančním výborem byl ústavněprávní výbor.
ps2017-033-02-004-035.u1.p2.s3 Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 256/5.
ps2017-033-02-004-035.u1.p2.s4 Máme ho k dispozici od 7. června 2019.
ps2017-033-02-004-035.u1.p2.s5 Usnesení garančního výboru máme k dispozici jako sněmovní tisk 256/6.
ps2017-033-02-004-035.u1.p3.s1 Ptám se nyní pana navrhovatele, zda chce vystoupit před otevřením rozpravy.
ps2017-033-02-004-035.u1.p3.s2 Je tomu tak, takže pan místopředseda vlády slovo.
ps2017-033-02-004-035.u2.p1.s1 Děkuji.
ps2017-033-02-004-035.u2.p1.s2 Vážený pane místopředsedo, kolegyně, kolegové, než začnou, tak mi dovolte, abych poděkoval Poslanecké sněmovně za to předchozí hlasování.
ps2017-033-02-004-035.u2.p1.s3 Je to velmi dobrá zpráva pro Českou poštu, že konečně stát bude České poště hradit ty náklady, které poště ukládá poštovní licence a dosud nebyly v plném rozsahu hrazeny, a současně to umožní nastartovat dlouho očekávaný plán změn na České poště, tak jak si všichni přejeme.
ps2017-033-02-004-035.u2.p1.s4 Takže ještě jednou děkuji.
ps2017-033-02-004-035.u2.p2.s1 A nyní k tomu aktuálnímu bodu.
ps2017-033-02-004-035.u2.p2.s2 Chtěl bych připomenout vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o Sbírce zákonů a mezinárodních smluv.
ps2017-033-02-004-035.u2.p2.s3 Cílem je novelizace některých zákonů v souvislosti s přijetím zákona o Sbírce zákonů a mezinárodních smluv.
ps2017-033-02-004-035.u2.p2.s4 Ten byl schválen v roce 2016 a jeho cílem je elektronizace a celková zásadní modernizace procesu tvorby vyhlašování právních předpisů.
ps2017-033-02-004-035.u2.p2.s5 Návrh přináší především nezbytné změny jednacích řádů Sněmovny a Senátu a zákona o Ústavním soudu, dále provádí technické změny zákonů v souvislosti se sjednocením Sbírky zákonů a Sbírky smluv do jedné sbírky.
ps2017-033-02-004-035.u2.p2.s6 Zákonem se stanoví nové datum účinnosti.
ps2017-033-02-004-035.u2.p2.s7 Na základě dohody s ústavněprávním výborem by ten systém měl být do ostrého provozu uveden 1. ledna 2022.
ps2017-033-02-004-035.u2.p3.s1 Pokud se jedná o podané pozměňovací návrhy, s většinou z nich souhlasím.
ps2017-033-02-004-035.u2.p3.s2 Týká se to i pozměňovacích návrhů z ústavněprávního výboru, kterému bych chtěl poděkovat za vstřícný přístup.
ps2017-033-02-004-035.u2.p3.s3 Rovněž bych vás chtěl požádat o podporu svého poznávacího návrhu, který vypouští z návrhu novely zákonů, k jejichž přijetí je třeba souhlasu Senátu, neboť dosud nebylo dosaženo jednomyslné dohody se Senátem na změnách jeho jednacího řádu.
ps2017-033-02-004-035.u2.p4.s1 S čím souhlasit nemohu, jsou návrhy pánů Bendy a Kupky, které mají zavést tzv. dny právní účinnosti, nicméně samozřejmě Sněmovna rozhodne hlasováním.
ps2017-033-02-004-035.u2.p4.s2 Děkuji vám za pozornost.
ps2017-033-02-004-035.u3.p1.s1 Děkuji a otevírám rozpravu.
ps2017-033-02-004-035.u3.p1.s2 Do rozpravy je přihlášen pan místopředseda Sněmovny Vojtěch Pikal, nicméně pokud by chtěl pan zpravodaj vystoupit první, tak bychom mu měli dát přednost.
ps2017-033-02-004-035.u3.p1.s3 Prosím, máte slovo.
ps2017-033-02-004-035.u4.p1.s1 Vážené kolegyně, vážení kolegové, dovolte mi, abych stručně informoval o tom, co se stalo od posledního projednávání ve druhém čtení.
ps2017-033-02-004-035.u4.p2.s1 Garanční výbor přijal stanoviska k jednotlivým pozměňovacím návrhům, která jsou uvedena ve sněmovním tisku 256/6.
ps2017-033-02-004-035.u4.p2.s2 jsem chtěl upozornit na několik věcí.
ps2017-033-02-004-035.u4.p2.s3 Jednak je to ten pozměňovací návrh, který tam pan Benda a Kupka, které se týkají dat nabytí účinnosti, se kterým ústavněprávní výbor vyslovil souhlas, takže ho potom doporučím.
ps2017-033-02-004-035.u4.p2.s4 A myslím si, že to je jediné sporné místo, které tam máme s ministerstvem.
ps2017-033-02-004-035.u4.p3.s1 Co považuji ovšem za velmi důležité, je apelovat na Ministerstvo vnitra, aby věnovalo maximální pozornost bezproblémovému...
ps2017-033-02-004-035.u4.p4.s1 možná počkám, než si to pánové vyřídí, protože tohle by byla opravdu velká škoda, kdyby zapadlo, tady příští volební období bude 200 poslanců, kteří budou hysteričtí s tím, že ten systém nebude fungovat.
ps2017-033-02-004-035.u4.p4.s2 Takže poprosím opravdu, aby byla pozornost pro tuto informaci, protože je důležitá pro velkou část z nás, kteří chceme pokračovat v příštím volebním období, kdy ten systém nabýt účinnosti.
ps2017-033-02-004-035.u4.p5.s1 Aktuálně na základě implementační analýzy není dostatečná součinnost ve vztahu ke Kanceláři Poslanecké sněmovny a ke Kanceláři Senátu, kde probíhá několikáté kolo dopisování ohledně toho, aby tyto instituce měly dostatečné podklady pro vypsání veřejných zakázek, které jsou nezbytné k zprovoznění těchto systémů.
ps2017-033-02-004-035.u4.p5.s2 to na starosti pan náměstek Mlsna a jsem chtěl apelovat na pana ministra, aby zajistil maximální součinnost Ministerstva vnitra a dodavatele, který zpracovává implementační analýzu, aby jak Kancelář Poslanecké sněmovny, tak Kancelář Senátu měly potřebné informace pro to, aby ten systém naběhl 1. 7. 2020 do zkušebního provozu, tak jak jsme se na tom domluvili na půdě ústavněprávního výboru a jak to zaznělo tady na plénu Poslanecké sněmovny.
ps2017-033-02-004-035.u4.p6.s1 Takže jenom jsem opravdu chtěl to úvodní slovo využít pro ten apel, aby to zaznělo tady jasně na mikrofon, abychom se pak nedostali do situace, že my na ústavněprávním výboru nebo na podvýboru pro digitalizaci justice a eSbírku, kde to máme hlídat, že jsme na tyto záležitosti neupozorňovali.
ps2017-033-02-004-035.u4.p6.s2 Chci, aby to tady zaznělo jasně.
ps2017-033-02-004-035.u5.p1.s1 Děkuji panu zpravodaji a otevírám rozpravu.
ps2017-033-02-004-035.u5.p1.s2 Do rozpravy, jak jsem avizoval...
ps2017-033-02-004-035.u5.p1.s3 Pardon, omlouvám se, rozpravu jsem otevřel.
ps2017-033-02-004-035.u5.p1.s4 První vystoupil pan zpravodaj, po něm vystoupí s přednostním právem pan místopředseda Pikal.
ps2017-033-02-004-035.u5.p1.s5 Prosím, máte slovo.
ps2017-033-02-004-035.u6.p1.s1 Děkuji.
ps2017-033-02-004-035.u6.p1.s2 jsem tedy nežádal o přednostní právo, nicméně jsem myslím řádně přihlášen, takže to není nic proti ničemu.
ps2017-033-02-004-035.u6.p1.s3 bych se chtěl zastavit jenom u některých pozměňovacích návrhů, které jsem k tomto tisku podal, rychle.
ps2017-033-02-004-035.u6.p2.s1 Za prvé bych chtěl nejdřív poděkovat jak sněmovní legislativě, tak Ministerstvu vnitra, které se mnou spolupracovali i částečně na těchto návrzích, za tu spolupráci.
ps2017-033-02-004-035.u6.p2.s2 Jeden z návrhů, který koncentruje úpravy týkající se legislativních změn a nějakých detailů procesů v jednacím řádu, ústavně právní výbor vzal za své, takže tam jsou zapracovány a za to děkuji.
ps2017-033-02-004-035.u6.p3.s1 Co se týká dalších dvou mých návrhů, B1 a B2, tak tam také děkuji za spolupráci, nicméně nepodařilo se mi přesvědčit ústavněprávní výbor ani obecně kolegy, že jsou potřebné.
ps2017-033-02-004-035.u6.p3.s2 Ostatně byl jsem v jednom případě ujištěn, že taková detailní úprava není třeba, protože to zajistí ten systém sám, a v druhém případě tam hrozí nějaké problémy, které nelze opravit legislativně technickou úpravu, nicméně protože byly zahájeny práce na celkové novele jednacího řádu z hlediska Sněmovny, tak své návrhy přesunu tam.
ps2017-033-02-004-035.u6.p3.s3 Proto bych tedy návrh B1 a B2 v tuto chvíli stáhl.
ps2017-033-02-004-035.u6.p4.s1 Děkuji za pozornost.
ps2017-033-02-004-035.u7.p1.s1 Děkuji panu místopředsedovi a v rozpravě je dále přihlášen pan poslanec Benda, připraví se pan poslanec Feri.
ps2017-033-02-004-035.u7.p1.s2 Prosím, máte slovo.
ps2017-033-02-004-035.u8.p1.s1 Vážený pane místopředsedo, vážený pane ministře, vážené dámy, vážení pánové, nebudu příliš dlouhý, přesto k jednomu pozměňovacímu návrhu bych rád vaši pozornost částečně obrátil.
ps2017-033-02-004-035.u8.p2.s1 První věc, kterou řeknu, myslím si, že je opravdu škoda, že se nepodařilo využít toho času k nějaké shodě se Senátem, protože přicházíme do takové lehce absurdní situace, že sice zavádíme eSbírku, která poběží celou vládou, tady máme nějakou dohodu o tom, že tato eSbírka by ve zkušebním provozu měla existovat od půlky příštího roku, od začátku roku 2022 bude povinná pro všechny, bude povinná pro Sněmovnu stále ještě, a pak to přijde do Senátu a tam budeme pracovat s papírem, ryze teoreticky, prostě proto, že nebyla nalezena shoda mezi horní komorou, dolní komorou a zejména vládou.
ps2017-033-02-004-035.u8.p2.s2 A tady mám pocit, že bohužel nebylo dostatečně odpracováno ze strany nejodpovědnějších ústavních činitelů, a to fakt není v tu chvíli předseda ústavněprávního výboru, ale musí to být předsedové obou komor, případně vicepremiér.
ps2017-033-02-004-035.u8.p3.s1 Nejsem šťastný z toho, že se vypouštějí ty části návrhu, které právě zasahují do jednacího řádu Senátu a do dalších zákonů, tak jak to navrhl pan poslanec Hamáček.
ps2017-033-02-004-035.u8.p3.s2 Ale to je jenom poznámka na okraj.
ps2017-033-02-004-035.u8.p3.s3 Myslím, že to může být také jeden z důvodů, proč nám to Senát vrátil.
ps2017-033-02-004-035.u8.p4.s1 Na co bych chtěl ale upoutat vaší pozornost proto, že to pan ministr zmínil ve své úvodní řeči a že to pokládám za velikánskou chybu a škodu, je skutečnost, že ministerstvo zatím odmítá náš návrh, můj a kolegy Kupky, na to, abychom stanovili jenom dvě data v roce, ve kterém mají zákonné předpisy nabývat účinnosti, a to 1. 7. a 1. 1.
ps2017-033-02-004-035.u8.p4.s2 Je to běžný model, který je v řadě zemí světa.
ps2017-033-02-004-035.u8.p4.s3 Samozřejmě máme tam zakotveno, pokud je něco v nějaké krizové situaci, v situaci krajní nouze, je možné, aby vstoupilo jindy.
ps2017-033-02-004-035.u8.p4.s4 Ale jinak si myslím, že tato teze by byla přece naprosto správná, že mám dvě data v roce.
ps2017-033-02-004-035.u8.p4.s5 Na začátku prázdnin a na začátku roku, kdy se podívám, jaké zákony se mi změnily, co zase na ta Sněmovna, ta vláda, ten Senát, ten zákonodárný proces vymyslel.
ps2017-033-02-004-035.u8.p4.s6 Podívám se a řeknu si v klidu, dalších půl roku mám klid jako běžný občan a zase se jdu dívat po půl roce.
ps2017-033-02-004-035.u8.p4.s7 Fakt nechápu, proč na tohle není ochotno Ministerstvo vnitra přistoupit.
ps2017-033-02-004-035.u8.p4.s8 Co pocit, že k čemu by to mohlo škodit.
ps2017-033-02-004-035.u8.p4.s9 Stejně obecně jsme se celkem naučili, že ty účinnosti jsou relativně odkládané.
ps2017-033-02-004-035.u8.p4.s10 Že tam nějaký časový proces vytvářen je a že případů, kdy máme účinnost druhým dnem nebo patnáctým dnem po dni vyhlášení, je poměrně málo.
ps2017-033-02-004-035.u8.p5.s1 Legislativní proces dneska trvá nejméně osm měsíců, pokud bychom vzali i přípravy na vládě, tak dva roky.
ps2017-033-02-004-035.u8.p5.s2 Tam opravdu to zdržení, že bychom stanovili dva pevné termíny, je naprosto minimální a nepotřebujeme - anebo když potřebujeme, tak samozřejmě umíme ty výjimky ze zákona udělat.
ps2017-033-02-004-035.u8.p5.s3 Ale nepotřebujeme, abychom nabývali účinnosti třikrát do měsíce.
ps2017-033-02-004-035.u8.p6.s1 Velmi bych vás prosil, abyste se nad tím ještě zamysleli, i přes negativní stanovisko Ministerstva vnitra.
ps2017-033-02-004-035.u8.p6.s2 Ale myslím, že to je opravdu spíše úřední stanovisko Ministerstva vnitra než rozmyšlené stanovisko politické vlády.
ps2017-033-02-004-035.u8.p6.s3 Ústavněprávní výbor ten návrh doporučil.
ps2017-033-02-004-035.u8.p6.s4 A myslím si, že by bylo naprosto správné a naprosto férové vůči občanům, kdybychom řekli ano, kontrolujte si, jestli na vás přichází nějaká nová povinnost, nový požadavek, nové zákonné ustanovení, dvakrát do roka.
ps2017-033-02-004-035.u8.p6.s5 Na začátku prázdnin a na začátku roku.
ps2017-033-02-004-035.u8.p7.s1 Děkuji za pozornost.
ps2017-033-02-004-035.u9.p1.s1 Děkuji.
ps2017-033-02-004-035.u9.p1.s2 Pan poslanec Dominik Feri vystoupí jako další v rozpravě.
ps2017-033-02-004-035.u9.p1.s3 Prosím, máte slovo.
ps2017-033-02-004-035.u10.p1.s1 Děkuji za něj, pane místopředsedo.
ps2017-033-02-004-035.u10.p1.s2 Vážení kolegové, vážené kolegové a vážení přítomní členové vlády, dva.
ps2017-033-02-004-035.u10.p1.s3 Jestli nějaký pozměňovací návrh dává smysl, tak je to ten, který tu představil pan kolega Benda, a chtěl bych se za něj ještě jednou přimluvit.
ps2017-033-02-004-035.u10.p1.s4 Ale když je tu přítomen pan ministr vnitra, rád bych se ho dotázal na jednu věc, která s předmětnou problematikou velmi úzce souvisí.
ps2017-033-02-004-035.u10.p2.s1 Kolegové z ODS tu navrhli dvě předlohy, které beru jako takový výkop a zoufalé volání směrem ke zjednodušování zákonů a k větší přehlednosti právního řádu.
ps2017-033-02-004-035.u10.p2.s2 Jsou to dva návrhy zákonů, kterými se ruší četné zákony z roku 1919.
ps2017-033-02-004-035.u10.p2.s3 Zkrátka jenom se tak pobízí ministerstvo, pojďte s tím něco udělat, pojďte ty zákony zjednodušit, pojďte projít právní řád a pojďte najít nějaké zákony, které jsou zkrátka překonané, živé zákony, které jsou překonané a které by se daly nějakým způsobem scuknout do jednoho například a zpřehlednit úpravy.
ps2017-033-02-004-035.u10.p3.s1 Na tady tu iniciativu Ministerstvo vnitra reagovalo, ale myslím, že trochu nepochopilo účel.
ps2017-033-02-004-035.u10.p3.s2 V květnu, tuším, vyšla nějaká PR zpráva, že Ministerstvo vnitra připravuje vlastní návrh a že si prošlo právní řád a vybralo zákony, které jsou přežité.
ps2017-033-02-004-035.u10.p3.s3 To udělat si analýzu znamená, že se podíváte do ASPI, najdete si tam zákony z roku 1918 a 1919 a řeknete, tady ty zákony jsou mrtvé, a tím zjednodušíme občanům orientaci v právním řádu.
ps2017-033-02-004-035.u10.p3.s4 Představa, že kvůli zrušení zákonů jako zákon č. 188/1919, jímž se zmocňuje vláda stanoviti prozatím počet sídla a obvody soudních tabulí a hlavních zastupitelstev i soudu na Slovensku, nebo zrušením zákona č. 487/1921 o drahotních přídavcích pro rok 1922 k důchodům invalidním a starobním vypláceným na Hlučínsku, nebo zrušením nařízení vlády republiky Československé č. 576/1919 o lněném semínku - že zrušení těchto právních předpisů přinese nějakou větší orientaci v právním řádu a větší srozumitelnost právních předpisů, tak to je naprosto iluzorní, a myslím si, že to ani samo Ministerstvo vnitra nebere vážně.
ps2017-033-02-004-035.u10.p3.s5 Ale co bych si velmi přál, tak je, aby bylo minimálně členům ústavněprávního výboru reportováno, jakým způsobem analýza pokračuje dále, protože byl stanoven nějaký závazek, že do roku 2021 bude předložen nějaký koncepční plán.
ps2017-033-02-004-035.u10.p4.s1 si opravdu nemyslím, že tady to být ambicí Ministerstva vnitra, obzvlášť když tento návrh předpokládá i (nesroz.)úpravu, co vlastně bude zveřejňováno, takže tady to je zbytečné, je to skutečně jenom PR gesto, ale že by se měly projít platné, účinné návrhy, platné zákony a ty, které zkrátka se běžně používají.
ps2017-033-02-004-035.u10.p4.s2 A zasáhnout do toho, jakým způsobem jsou dále tvořeny, jestli není u něčeho vhodná nějaká rekodifikace, významná úprava.
ps2017-033-02-004-035.u10.p4.s3 A hlavně tyto kroky koordinovat s Legislativní radou vlády, protože je to věc, která se týká i budoucích zákonů a nějaké používané legislativní techniky.
ps2017-033-02-004-035.u10.p5.s1 Děkuji za pozornost.

Text viewDownload CoNNL-U