ps2017-033-04-005-039.u12.p2.s4
Ukazuje se , že to funguje , myslím , že Praha je toho příkladem . ps2017-033-04-005-039.u12.p2.s5
A naopak vidíme , že v některých zemích , kde se dávaly velké dotace , si s tím neumějí poradit . ps2017-033-04-005-039.u12.p2.s6
To přirozené nabývání vozů díky malým podporám je smysluplnější a tento zákon tomu jde vstříc . ps2017-033-04-005-039.u12.p2.s7
Takže proto my podporujeme to , co je tam obsaženo . ps2017-033-04-005-039.u12.p3.s1
Já sám jsem měl trošičku malinké problémy kolem podpory CNG . ps2017-033-04-005-039.u12.p3.s2
Na druhou stranu když jsem si právě srovnal LPG a CNG , tak jednoznačně CNG mi až tak nevadí dočasně , nicméně určitě za příští roky bude načase se bavit o tom , zda to bude pořád namístě , ta podpora . ps2017-033-04-005-039.u12.p3.s3
Ale nyní myslím , že stále to patří do té skupiny podporovat je . ps2017-033-04-005-039.u12.p3.s4
LPG já nejsem schopen podporovat z jednoho prostého důvodu . ps2017-033-04-005-039.u12.p3.s5
Plyn není obnovitelný zdroj . ps2017-033-04-005-039.u12.p3.s6
To znamená , to už jsme zase v jiné kategorii . ps2017-033-04-005-039.u12.p3.s7
A navíc , kdo má přestavbu , může jezdit i na spalovací motor bez nějakého ovlivnění . ps2017-033-04-005-039.u12.p3.s8
Takže tam bychom ničemu nepomohli v oblasti životního prostředí . ps2017-033-04-005-039.u12.p4.s1
Ale proti čemu bych se chtěl nejvíce ohradit za sociální demokracii , jednoznačně pozměňující návrh pana poslance Kolovratníka . ps2017-033-04-005-039.u12.p4.s2
My v tuto chvíli nevidíme důvod , proč by se za dálniční známku mělo platit o 500 korun víc . ps2017-033-04-005-039.u12.p4.s3
My si myslíme , že 1 500 korun je dostatečný poplatek každého řidiče jako taková spoluúčast na tom , že existuje dálniční síť a rozvíjí se . ps2017-033-04-005-039.u12.p4.s4
Ale není zde , a není to vinou stávajícího pana ministra , ale je to vinou více faktorů , nerozvíjí se bezesporu dálniční síť takovým tempem , jako bychom si všichni představovali , a proto asi by nebylo dobré lidem říkat " nám to nejde tak , jak bychom si přáli " - a na vině můžou být legislativní , majetkové a jiné problémy - a říct " ale vy plaťte přesto více " . ps2017-033-04-005-039.u12.p4.s5
Takže proto my jsme zásadně proti tomuto návrhu a budeme hlasovat proti tomuto návrhu na zdražení dálniční známky . ps2017-033-04-005-039.u12.p4.s6
Nelíbí se nám to . ps2017-033-04-005-039.u12.p4.s7
Děkuji . ps2017-033-04-005-039.u13.p1.s1
Děkuji panu poslanci Dolínkovi . ps2017-033-04-005-039.u13.p1.s2
Nyní pan poslanec Bláha . ps2017-033-04-005-039.u13.p1.s3
Připraví se pan poslanec Munzar . ps2017-033-04-005-039.u13.p1.s4
Prosím , pane poslanče , máte slovo . ps2017-033-04-005-039.u14.p1.s1
Pane místopředsedo , už poněkolikáté si dovoluji upozornit na to , abyste četl mé příjmení správně . ps2017-033-04-005-039.u14.p1.s2
Ta čárka nad a je v této sněmovně dost zásadní , upozorňuji . ps2017-033-04-005-039.u14.p2.s1
Já chci říct , že vítám to , že Ministerstvo dopravy přichází se zavedením elektronické dálniční známky . ps2017-033-04-005-039.u14.p2.s2
Zdůrazňuji , že tím tak trošku opět s velkým zpožděním dobíháme okolní svět . ps2017-033-04-005-039.u14.p2.s3
Zdůrazňuji , že ta dálniční známka nám byla původně slibována od 1 . ledna letošního roku . ps2017-033-04-005-039.u14.p2.s4
Teď je to od 1 . ledna roku 2021 . ps2017-033-04-005-039.u14.p2.s5
To by nemělo zapadnout . ps2017-033-04-005-039.u14.p3.s1
A myslím , že by neměly zapadnout ani některé otázky , které v souvislosti s tím vyvstávají . ps2017-033-04-005-039.u14.p3.s2
Kdo ten systém elektronických dálničních známek bude provozovat , jsme se dozvěděli z úvodního slova pana ministra . ps2017-033-04-005-039.u14.p3.s3
Bude to SFDI . ps2017-033-04-005-039.u14.p3.s4
Já se ptám ale , jakým způsobem a na jakých principech ten provoz bude probíhat . ps2017-033-04-005-039.u14.p3.s5
Zároveň bych se chtěl zeptat , jakou roli v tom systému budou sehrávat státem vlastněné mýtné brány , protože znovu zdůrazňuji , stát je majitelem stávajících mýtných bran . ps2017-033-04-005-039.u14.p3.s6
Chci vědět , jakým způsobem budou do té evidence elektronického mýta zapojeny . ps2017-033-04-005-039.u14.p4.s1
Otázka na pana ministra vyplývající s včerejším verdiktem Krajského soudu v Brně : Bude vůbec Ministerstvo dopravy po těch průšvizích s mýtným systémem , resp . tendrem na provozovatele mýtného systému schopno celý ten systém zvládnout ? ps2017-033-04-005-039.u14.p5.s1
A poslední neméně důležitý dotaz : ps2017-033-04-005-039.u14.p5.s2
Jak to tedy je ? ps2017-033-04-005-039.u14.p5.s3
Poslanec vládního hnutí ANO , mimochodem předseda podvýboru pro dopravu , načetl svůj návrh na zvýšení poplatku z dálnic v ČR , což v této chvíli zvýšení poplatku o 500 korun z 1 500 na 2 000 v době , kdy dálnice jsou v takovém stavu , v jakém jsou . ps2017-033-04-005-039.u14.p5.s4
Mě osobně dnes odpoledne čeká cesta po dálnici D 1 domů a už teď se tedy velmi děsím toho , jak ta cesta bude probíhat . ps2017-033-04-005-039.u14.p5.s5
Takže tady tento návrh považuji za nehorázný . ps2017-033-04-005-039.u14.p5.s6
Pan ministr se od něj sice distancoval . ps2017-033-04-005-039.u14.p5.s7
Ale jak to tedy je ? ps2017-033-04-005-039.u14.p5.s8
Expert na dopravu vládního hnutí ANO navrhuje zvýšení . ps2017-033-04-005-039.u14.p5.s9
Podle mě na základě reakcí mnohých z nás došlo k přehodnocení tohoto návrhu , nebo spíše zaleknutí se toho , s čím vlastně přišel , proto se od toho ministerstvo nyní distancuje . ps2017-033-04-005-039.u14.p5.s10
Nicméně balonek byl vypuštěn , a já tedy říkám , asi za všechny kolegy z ODS , že my takovouto nehoráznost nepodpoříme do té doby , než budou dálnice v ČR ve stavu odpovídajícím 21 . století . ps2017-033-04-005-039.u14.p5.s11
Děkuji . ps2017-033-04-005-039.u15.p1.s1
Děkuji panu poslanci Blahovi . ps2017-033-04-005-039.u15.p1.s2
Ještě jednou se mu omlouvám . ps2017-033-04-005-039.u15.p2.s1
S faktickou poznámkou pan poslanec Leo Luzar . ps2017-033-04-005-039.u15.p2.s2
Potom poslanec Vojtěch Munzar . ps2017-033-04-005-039.u15.p2.s3
Máte slovo , pane poslanče k faktické poznámce . ps2017-033-04-005-039.u16.p1.s1
Děkuji . ps2017-033-04-005-039.u16.p1.s2
Já jenom opravdu krátkou faktickou , spíše pro stenozáznam . ps2017-033-04-005-039.u16.p1.s3
Byl jsem upozorněn veteranisty , že už jsem také trošku starší a zapomínám , protože ten limit pro veterány je dokonce třicet let . ps2017-033-04-005-039.u16.p1.s4
Takže berme prosím , kolegyně , kolegové , auto starší třiceti let a zkusme zvážit , kdy jsme jej podpořili . ps2017-033-04-005-039.u16.p1.s5
Děkuji . ps2017-033-04-005-039.u16.p1.s6
A omlouvám se za tu chybu . ps2017-033-04-005-039.u17.p1.s1
Děkuji za dodržení času k faktické poznámce . ps2017-033-04-005-039.u17.p1.s2
Nyní pan poslanec Vojtěch Munzar , poslední přihlášený do rozpravy . ps2017-033-04-005-039.u17.p1.s3
Prosím , pane poslanče , máte slovo . ps2017-033-04-005-039.u18.p1.s1
Děkuji , pane předsedající . ps2017-033-04-005-039.u18.p1.s2
Dámy a pánové , já bych vás chtěl poprosit o podporu jedné z variant svého pozměňovacího návrhu , které najdete pod označením E . Chci vám vysvětlit , co mě vedlo k jeho předložení . ps2017-033-04-005-039.u18.p1.s3
Já stejně jako pan kolega Luzar vaším prostřednictvím úplně nejsem ztotožněn s tím , že zrovna zrušení poplatku za dálniční známku , nebo dokonce jenom snížení o pár set korun na dálniční známku je tou opravdu motivací , která přispěje k tomu , aby si někdo koupil drahý elektromobil nebo drahé jiné vozidlo . ps2017-033-04-005-039.u18.p1.s4
Nicméně na ty elektromobily ten můj návrh nemíří , protože tam aspoň Ministerstvo dopravy zvolilo technologicky neutrální řešení a váže to na emisní limit , na emise z tohoto vozidla . ps2017-033-04-005-039.u18.p1.s5
Nicméně kde to neváže na emisní limit a zvolilo nikoliv technologicky neutrálně nyní řešení , ale zvolilo preferenci pouze té jedné technologie , tak tam je to snížení časového poplatku pouze na 1 000 korun , a to je u vozidel na plyn a biometan . ps2017-033-04-005-039.u18.p1.s6
A mně se skutečně nelíbí , že se tady preferuje pouze ta jedna technologie , protože buď nám jde o snižování emisí , nebo nám jde o preference jedné technologie na úkor ostatních . ps2017-033-04-005-039.u18.p2.s1
Proto jsem si dovolil předložit pozměňovací návrh , který má tři varianty . ps2017-033-04-005-039.u18.p2.s2
V první variantě se jedná o to - a snažím se o co nejširší pojetí technologií a navrhuji do toho zvýhodnění doplnit i vozidla poháněná zkapalněným ropným plynem , to znamená LPG , a rovněž vozidla , u nichž hodnota v kombinovaném provozu nepřesahuje hodnotu 95 gramů CO 2 na kilometr . ps2017-033-04-005-039.u18.p2.s3
Ta hodnota je zvolena podle nové směrnice , resp . nařízení Evropského parlamentu , které předpokládá tento průměr , že musí dosahovat nová vozidla . ps2017-033-04-005-039.u18.p3.s1
Pokud z nějakých důvodů , možná jeden z důvodů , který tady řekl pan kolega Dolínek vaším prostřednictvím , vás povede k tomu , že nepodpoříte tuto první variantu , ke které hospodářský výbor nepřijal stanovisko , tak pak navrhuji druhou variantu - abychom skutečně zvolili čistě technologicky neutrální řešení . ps2017-033-04-005-039.u18.p3.s2
Nevázali to na technologie , ale vázali pouze to zvýhodnění na nový emisní limit , a tím podpořili aspoň symbolicky ty majitele vozidla , kteří se snaží přispívat ke snižování emisí . ps2017-033-04-005-039.u18.p4.s1
A pokud z nějakých důvodů ani tento druhý návrh se vám nebude líbit , tak ten třetí je zrušení této výhody pro ty majitele vozidla pouze na plyn , protože skutečně se mi nelíbí preferovat pouze jednu jedinou konkrétní technologii na úkor ostatních , protože nám nemá jít o podporu technologií , ale má nám jít o podporu snižování emisí . ps2017-033-04-005-039.u18.p4.s2
Děkuji za pozornost . ps2017-033-04-005-039.u19.p1.s1
Děkuji panu poslanci Vojtěchu Munzarovi . ps2017-033-04-005-039.u19.p1.s2
To byl poslední přihlášený do rozpravy . ps2017-033-04-005-039.u19.p1.s3
Ptám se , jestli se někdo hlásí . ps2017-033-04-005-039.u19.p1.s4
Ještě v rozpravě , pane ministře ? ps2017-033-04-005-039.u19.p1.s5
Do závěrečného slova ? ps2017-033-04-005-039.u19.p1.s6
Vidím pana poslance Ivana Adamce s faktickou poznámkou . ps2017-033-04-005-039.u19.p1.s7
Jsme stále v rozpravě . ps2017-033-04-005-039.u19.p1.s8
Prosím , pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce . ps2017-033-04-005-039.u20.p1.s1
Ano , děkuji , pane předsedající . ps2017-033-04-005-039.u20.p1.s2
Pane ministře , dámy a pánové , já bych chtěl kolegu Munzara uklidnit . ps2017-033-04-005-039.u20.p1.s3
Ano , jde o preferenci technologií . ps2017-033-04-005-039.u20.p1.s4
Protože když se nad tím zamyslíte , tak i u těch elektroaut je to úplně jinak . ps2017-033-04-005-039.u20.p1.s5
Přece elektroauto vyrábí ty emise někde úplně jinde . ps2017-033-04-005-039.u20.p1.s6
Protože spotřebovává proud , který se vyrábí v elektrárnách , a ne všechny elektrárny prostě jsou dneska , řekl bych , nízkoemisní . ps2017-033-04-005-039.u20.p2.s1
Takže si to řekněme na rovinu . ps2017-033-04-005-039.u20.p2.s2
Je to tak , nezastírejme to , je to způsob podpory . ps2017-033-04-005-039.u20.p2.s3
Mimochodem dostaneme se k tomu i v budoucnu podle mě , protože aby elektroauta zaplnila trh a vyhovělo se požadavkům Evropy na počet elektroaut , tak budeme muset udělat některé úpravy další , třeba daňové apod . ps2017-033-04-005-039.u20.p2.s4
A rozhodně to ty emisní limity moc nezlepší . ps2017-033-04-005-039.u20.p2.s5
Děkuji . ps2017-033-04-005-039.u21.p1.s1
Děkuji za dodržení času . ps2017-033-04-005-039.u21.p1.s2
Vyvolalo to další dvě technické poznámky , faktické poznámky . ps2017-033-04-005-039.u21.p1.s3
Je to paní poslankyně Langšádlová a pan poslanec Vojtěch Munzar . ps2017-033-04-005-039.u21.p1.s4
Máte slovo , paní poslankyně , k faktické poznámce . ps2017-033-04-005-039.u22.p1.s1
Děkuji za slovo . ps2017-033-04-005-039.u22.p1.s2
Elektroauta mají smysl .