|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-06-20 ps2017-030-11-006-238 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

238. Ústní interpelace

Date2019-06-20
Meetingps2017/030
Agenda Itemps2017/030/238
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/030schuz/s030362.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 1047 • previousnext

ps2017-030-11-006-238.u12.p1.s3 Předsudek je zakořeněný úsudek nebo názor.
ps2017-030-11-006-238.u12.p1.s4 Je tedy emoce pohnutka nebo třeba trestný čin?
ps2017-030-11-006-238.u12.p1.s5 Je úsudek podle vás tedy pohnutka?
ps2017-030-11-006-238.u12.p1.s6 Je nenávist sama o sobě negativní jev?
ps2017-030-11-006-238.u12.p1.s7 A zda ji jako emoci vůbec lze racionalizovat?
ps2017-030-11-006-238.u12.p1.s8 Lze vědomě a cíleně nenávidět?
ps2017-030-11-006-238.u12.p2.s1 A mi odpovíte na tyto otázky.
ps2017-030-11-006-238.u12.p2.s2 Tak může být tedy ten, kdo vlastně nenávidí, trestán?
ps2017-030-11-006-238.u12.p2.s3 Můžeme být tedy trestáni za emoce?
ps2017-030-11-006-238.u12.p2.s4 Jste schopen vůbec konkrétně odpovědět na tyto otázky?
ps2017-030-11-006-238.u12.p2.s5 Děkuji.
ps2017-030-11-006-238.u13.p1.s1 Poprosím pana ministra o odpověď.
ps2017-030-11-006-238.u14.p1.s1 Tak se vrátím ke své odpovědi.
ps2017-030-11-006-238.u14.p1.s2 Člověk může být trestán za to, co je trestné.
ps2017-030-11-006-238.u14.p1.s3 A co je trestné, říká trestní zákoník.
ps2017-030-11-006-238.u14.p1.s4 A jsem vám řekl, že my jsme z hlediska trestního zákoníku nic neměnili.
ps2017-030-11-006-238.u14.p1.s5 Pouze jsme zavedli nový termín, který popisuje některé fenomény v naší společnosti, nic víc, nic míň.
ps2017-030-11-006-238.u14.p2.s1 To znamená, pokud se ptáte, zda někdo může být trestán za nenávist, pokud naplní skutkovou podstatu trestného činu, ano.
ps2017-030-11-006-238.u14.p2.s2 Ale o tom, zda bude potrestán a jak bude potrestán, nerozhodne Ministerstvo vnitra ani , ale rozhodne o tom nezávislý soud.
ps2017-030-11-006-238.u14.p2.s3 A znovu říkám, na trestním zákoníku jsme nic neměnili.
ps2017-030-11-006-238.u14.p2.s4 Pouze jsme po dohodě s dalšími rezorty zavedli tento nový termín jako popis určitého fenoménu ve společnosti.
ps2017-030-11-006-238.u14.p3.s1 Takže ještě jednou a naposledy.
ps2017-030-11-006-238.u14.p3.s2 Trestán může být ten, kdo poruší zákon, a o tom jeho trestu rozhodne nezávislý soud.
ps2017-030-11-006-238.u15.p1.s1 Děkuji panu ministru vnitra a poprosíme paní poslankyni Věru Kovářovou, aby přednesla svou interpelaci na ministra životního prostředí Richarda Brabce.
ps2017-030-11-006-238.u15.p1.s2 Prosím.
ps2017-030-11-006-238.u16.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-030-11-006-238.u16.p1.s2 Vážený pane ministře, tento a příští týden probíhá vypořádání připomínek k odpadovým zákonům.
ps2017-030-11-006-238.u16.p1.s3 Již je zřejmé, že k zákonům zůstane několik stovek rozporů.
ps2017-030-11-006-238.u16.p1.s4 Tento fakt je o to více zarážející, že v celé řadě reakcí na připomínky je uvedeno, že současná podoba zákonů vychází z kompromisu z roku 2016.
ps2017-030-11-006-238.u16.p1.s5 Tedy to se zřejmě nejednalo o kompromis.
ps2017-030-11-006-238.u16.p2.s1 Dále udivuje, že zákony jsou předloženy téměř po roce od doby, kdy začala běžet transpoziční lhůta, zvláště pokud se jednat o zákony připravené v roce 2016.
ps2017-030-11-006-238.u16.p2.s2 A musím upozornit, že tehdy tyto návrhy smetla ze stolu Legislativní rada vlády.
ps2017-030-11-006-238.u16.p3.s1 V této souvislosti jsem zaznamenala i řadu aktivit, které nabízely Ministerstvu životního prostředí pomocnou ruku a dialog nad připravovanými zákony, tak aby byl zajištěn co nejhladší legislativní proces v co největším možném konsenzu a aby byla připravena jednoduchá legislativa odpovídající právě odpadovým směrnicím.
ps2017-030-11-006-238.u16.p3.s2 O to více je zarážející, že Ministerstvo životního prostředí veřejně prohlašuje, že jeho partnerem je pouze jeden připomínkový subjekt, a další povinná připomínková místa opomíjí.
ps2017-030-11-006-238.u16.p4.s1 Vážený pane ministře, z jakého důvodu Ministerstvo životního prostředí odmítlo opakované žádosti o dialog při přípravě odpadových zákonů a naopak zvolilo přístup, který může vést k nesplnění transpozičního závazku?
ps2017-030-11-006-238.u16.p4.s2 Nemohu se také nezeptat, proč jednáte pouze z úzkým kruhem připomínkových subjektů a další zcela opomíjíte.
ps2017-030-11-006-238.u16.p4.s3 Děkuji za odpověď.
ps2017-030-11-006-238.u17.p1.s1 Děkuji.
ps2017-030-11-006-238.u17.p1.s2 Poprosím pana ministra o odpověď.
ps2017-030-11-006-238.u17.p1.s3 Omlouvám pana předsedu poslaneckého klubu KDU-ČSL Jana Bartoška dnes od do konce jednacího dne.
ps2017-030-11-006-238.u17.p1.s4 Prosím, pane ministře, máte slovo.
ps2017-030-11-006-238.u18.p1.s1 Děkuji za slovo, vážený pane předsedající a děkuji za ten dotaz, vážená paní kolegyně.
ps2017-030-11-006-238.u18.p1.s2 Přichází skutečně v aktuální dobu.
ps2017-030-11-006-238.u18.p1.s3 Protože máte pravdu, momentálně probíhá vypořádávání odpadových zákonů.
ps2017-030-11-006-238.u18.p1.s4 Dovolte mi jenom kraťoučce se vrátit do historie.
ps2017-030-11-006-238.u18.p2.s1 My jsme tu první verzi nové legislativy - a je to několik odpadových zákonů, není to vlastně jenom zákon o odpadech, ale je to zákon o odpadech, o obalech, zákon o výrobcích s ukončenou životností a samozřejmě změnové zákony, protože tím bude měněna celá řada dalších zákonů - připravili původně v roce 2015.
ps2017-030-11-006-238.u18.p2.s2 V roce 2016 to bylo projednáváno na úrovni mezirezortu a následně byly projednány zákony s Legislativní radou vlády.
ps2017-030-11-006-238.u18.p2.s3 Ale mezitím se stalo několik věcí.
ps2017-030-11-006-238.u18.p3.s1 Za prvé, Legislativní rada vlády namítala, a tenkrát oprávněně, že existuje poměrně velké riziko, že by se vlastně do těch zákonů nepodařilo dopracovat připravenou evropskou legislativu, která v chvíli vlastně se připravovala na úrovni tzv. evropského oběhového balíčku a která svou definitivní podobu doznala v červnu 2018.
ps2017-030-11-006-238.u18.p3.s2 Proto Legislativní rada vlády, ale i celá řada dalších subjektů, vládních, nevládních, asociací, svazů a dalších, poukazovala na potřebu zapracování nové právní evropské úpravy.
ps2017-030-11-006-238.u18.p3.s3 Mezitím proběhly volby a my jsme se vrátili k tomu materiálu, k celé legislativě v roce 2018, kdy mezitím tedy ten evropský balíček oběhového hospodářství zahrnul celkem šest odpadových směrnic, a jak jsem říkal, odpady, obaly a také zpětný odběr vybraných výrobků, a proto Ministerstvo životního prostředí během roku 2018 zapracovalo všechna povinná opatření z evropského balíčku a promítlo je do tří nových návrhů odpadových zákonů, které jsou momentálně v mezirezortu, a ten mezirezort je momentálně vypořádává.
ps2017-030-11-006-238.u18.p3.s4 Jedná se tedy, jak jsem říkal, o zákon o odpadech, zákon o obalech a zcela nový zákon o vybraných výrobcích s ukončenou životností.
ps2017-030-11-006-238.u18.p3.s5 Návrhy byly začátkem dubna letošního roku předloženy k mezirezortu, ke kterému tento a příští týden se uskuteční konferenční vypořádávání mezirezortního připomínkového řízení.
ps2017-030-11-006-238.u18.p4.s1 K vaší otázce připomínkových míst.
ps2017-030-11-006-238.u18.p4.s2 si troufám říct, že ten zákon byl v tom mezidobí, vlastně od roku 2016, diskutován s obrovskou skupinou vlastně připomínkových míst, historicky největší.
ps2017-030-11-006-238.u18.p4.s3 A sami jsme si trošku na sebe upletli bič, protože jsme se bavili s tak širokou skupinou - a to musím říct zcela otevřeně, že vlastně tam v pracovní skupině, která měla patnáct, dvacet subjektů, docházelo logicky naprosto k antagonistickým sporům, protože prostě jak říká hezké české rčení, kapři si vlastní rybník nevypustí, tak samozřejmě jsme těžko mohli třeba čekat od zástupců skládkových společností, že budou nadšeně plédovat pro některé věci, které komplikují skládkování, nebo pro zvyšování třeba skládkovacího poplatku.
ps2017-030-11-006-238.u18.p4.s4 A objevily se tam prostě klíčové skupiny, které pro dneska zahrnují - a teď bez priorit - Svaz měst a obcí určitě, Sdružení místních samospráv.
ps2017-030-11-006-238.u18.p4.s5 Objevily se tam prostě samozřejmě Svaz průmyslu a dopravy, Hospodářská komora, Asociace krajů a pak celá řada dalších.
ps2017-030-11-006-238.u18.p5.s1 My máme, troufám si říct, snad to nezakřiknu, máme jakousi zásadní shodu s většinou těch subjektů, o kterých jsem hovořil, zásadní shodu z hlediska zákazu skládkování, z hlediska recyklačních nebo třídicích slev.
ps2017-030-11-006-238.u18.p5.s2 Takových těch pilířů, na kterých ty zákony prostě stojí.
ps2017-030-11-006-238.u18.p5.s3 Ale je logické, vzhledem k tomu, že původně přišlo asi tři tisíce připomínek k těm zákonům, že všechny rozpory nebudou moc být vypořádány.
ps2017-030-11-006-238.u18.p5.s4 Je ale naší povinností, abychom do vlády potom dostali zákon, který nebude mít rozpor s povinnými připomínkovými místy, ale máte pravdu, že tam mohou být subjekty, které prostě nebudou uspokojeny tím finálním zněním, ovšem v řadě případů jsou to subjekty, které kdybychom vzali v úvahu jejich připomínky, tak se okamžitě dostaneme naopak do rozporu s povinnými připomínkovými místy.
ps2017-030-11-006-238.u18.p5.s5 Takže to vyplývá prostě, řekněme, z velmi rozdílných priorit skupin recyklátorů, skládkařů, energetického využití odpadu, nevládních organizací, tam nelze dojít úplně k řešení, které bude pro všechny přijatelné.
ps2017-030-11-006-238.u18.p5.s6 Děkuji.
ps2017-030-11-006-238.u19.p1.s1 Děkuji.
ps2017-030-11-006-238.u19.p1.s2 Je zájem o doplňující otázku.
ps2017-030-11-006-238.u19.p1.s3 Ano.
ps2017-030-11-006-238.u19.p1.s4 Prosím.
ps2017-030-11-006-238.u20.p1.s1 Děkuji za odpověď, pane ministře.
ps2017-030-11-006-238.u20.p1.s2 jenom bych vám připomněla otevřený dopis, který vám byl adresován ve věci nabídky pomoci a podpory s přípravou nové odpadové legislativy, který napsalo devatenáct subjektů.
ps2017-030-11-006-238.u20.p1.s3 A právě mezi těmi subjekty byly takové, např. Sdružení místních samospráv, to je sdružení více jak 1 600 menších obcí, nebo Sdružení komunálních služeb, Rada seniorů, Sdružení nájemníků České republiky, tedy těch, na které vlastně nový zákon může dopadnout.
ps2017-030-11-006-238.u20.p2.s1 Trošku je otázkou - zmiňoval jste Sdružení místních samospráv, ale mám informace, že Sdružení místních samospráv nezapojujete.
ps2017-030-11-006-238.u20.p2.s2 Právě proto, nechci tedy být úplně ošklivá, ale je tady takovýto subjekt nepohodlný, který by tedy mohl jaksi jít proti zájmům některých těch skupin, o kterých jste mluvil?
ps2017-030-11-006-238.u20.p2.s3 Děkuji.
ps2017-030-11-006-238.u21.p1.s1 Poprosím pana ministra o odpověď.
ps2017-030-11-006-238.u22.p1.s1 Určitě není.
ps2017-030-11-006-238.u22.p1.s2 jsem o tom dokonce s panem předsedou Polčákem hovořil.
ps2017-030-11-006-238.u22.p1.s3 On mi psal.
ps2017-030-11-006-238.u22.p1.s4 Také teď jsem ještě ověřoval, zda Sdružení místních samospráv je přizváno k tomu.
ps2017-030-11-006-238.u22.p1.s5 A on mi potvrdil, moji kolegové z odboru odpadů, že jsou přizváni, a určitě Sdružení místních samospráv je subjekt díky tomu, že zahrnuje především ty menší obce, které samozřejmě mají jiné problémy z hlediska odpadového hospodářství než ty velké obce, které jsou zase třeba ve SMOČR.
ps2017-030-11-006-238.u22.p1.s6 Tak nás určitě zajímá jejich názor.
ps2017-030-11-006-238.u22.p2.s1 Jenom říkám, že ne vždy jsme tam schopni se prostě shodnout, protože jestli se nemýlím, tak tyhle subjekty zrovna, které jmenujete, včetně Sdružení místních samospráv, třeba měly představu, že skládkování skončí v roce 2035, což pro nás určitě není přijatelná hranice; to prodloužení, posunutí, je dneska samozřejmě předmětem velkých diskusí.
ps2017-030-11-006-238.u22.p2.s2 Ale určitě to není o tom, že by dneska byl pro nás někdo nepohodlný, anebo že by někomu nahrával nebo naopak by mu nevyhovoval.
ps2017-030-11-006-238.u22.p2.s3 My proto, že ta legislativní norma samozřejmě bude tady v Parlamentu, v Poslanecké sněmovně, v Senátu, kde nepochybně do toho kolegyně, kolegové vnesou celou řadu dalších námětů, tak jsme otevřeni jakýmkoliv debatám, tak abychom v ideálním případě zjednodušili průběh projednávání v Poslanecké sněmovně.
ps2017-030-11-006-238.u22.p2.s4 Děkuji.
ps2017-030-11-006-238.u23.p1.s1 Děkuji.
ps2017-030-11-006-238.u23.p1.s2 Další v pořadím je pan poslanec František Navrkal s interpelací na paní ministryni Kláru Dostálovou.
ps2017-030-11-006-238.u23.p1.s3 Prosím, pane poslanče, máte slovo.
ps2017-030-11-006-238.u24.p1.s1 Děkuji.
ps2017-030-11-006-238.u24.p1.s2 Vážená paní ministryně Dostálová, tímto vás interpeluji ve věci plánované výstavby kontejnerového bydlení v Chanově, které by se dle vyjádření představitelů Rady města Mostu mělo financovat z dotačních titulů Ministerstva pro místní rozvoj.
ps2017-030-11-006-238.u24.p2.s1 Modulové neboli kontejnerové bydlení, či tzv. čunkodomky, chce rada města instalovat do poloviny roku 2020 a město by to mělo stát cca 22 milionů korun.
ps2017-030-11-006-238.u24.p2.s2 Kontejnerové bydlení by mělo sloužit pro 18 rodin.
ps2017-030-11-006-238.u24.p2.s3 Jde tedy přibližně o 1 200 000 korun na rodinu.
ps2017-030-11-006-238.u24.p2.s4 na začátku rozhodovacího procesu vzbuzuje tento návrh řadu pochyb.
ps2017-030-11-006-238.u24.p3.s1 Rozhodnutí o koupi kontejneru rada města prosazuje pomocí tzv. pracovní skupiny pro budoucnost Chanova, kterou zřídil primátor Jan Paparega.
ps2017-030-11-006-238.u24.p3.s2 Diskuse o jiném řešení než o tom radou prosazovaném není na schůzkách pracovní skupiny připouštěna.
ps2017-030-11-006-238.u24.p3.s3 Ze schůze pracovní skupiny navíc neexistují žádné oficiální zápisy a výstupy.
ps2017-030-11-006-238.u24.p4.s1 Zkušenost ze Vsetína ukázala, že kontejnerové stavby jsou naprosto nevhodné a nekvalitní bydlení.
ps2017-030-11-006-238.u24.p4.s2 Bydlení v kontejnerech ničí lidskou důstojnost jejich obyvatel.
ps2017-030-11-006-238.u24.p4.s3 Hrozí, že v kontejnerech vyroste nová generace, která si ani nedokáže představit, jak může vypadat bydlení ve standardních bytech.

Text viewDownload CoNNL-U