|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-04-17 ps2017-028-02-002-004 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

4. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 205/ - druhé čtení

Date2019-04-17
Meetingps2017/028
Agenda Itemps2017/028/004
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/028schuz/s028034.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 911 • previousnext

ps2017-028-02-002-004.u4.p4.s7 DPH je všeobecná daň ze spotřeby a jako takovou její tíži nesou koneční spotřebitelé.
ps2017-028-02-002-004.u4.p4.s8 A koneční spotřebitelé generují výnos DPH.
ps2017-028-02-002-004.u4.p4.s9 Z tohoto důvodu jsou běžně pro aproximaci změny výnosu DPH v ekonomice využívány makroekonomické agregáty související právě se změnou spotřeby, což běžně dělá např. Mezinárodní měnový fond či Evropská komise.
ps2017-028-02-002-004.u4.p5.s1 Spor číslo 5.
ps2017-028-02-002-004.u4.p5.s2 Tvrzení pirátské strany, že ve výpočtu používáme makroagregáty ve stálých cenách.
ps2017-028-02-002-004.u4.p5.s3 Není pravdou, že v odhadu vlivu EET byly použity makroekonomické hodnoty.
ps2017-028-02-002-004.u4.p5.s4 Je nutné používat, a Ministerstvo financí tak vždy postupovalo, pouze nominální veličiny čili běžné ceny.
ps2017-028-02-002-004.u4.p5.s5 Princip fungování DPH je totiž na nominálních cenách přímo založen.
ps2017-028-02-002-004.u4.p5.s6 Cena zboží a služeb pro výpočet DPH v sobě vliv inflace obsahuje a použití stálých cen bez inflace by pro jakékoli meziroční porovnání DPH nedávalo vůbec smysl.
ps2017-028-02-002-004.u4.p5.s7 Čili to, že různá odvětví rostou či klesají v ekonomice v čase různě, je zcela běžný jev.
ps2017-028-02-002-004.u4.p5.s8 Srovnávat tempa růstu jednotlivých odvětví mezi sebou nedává smysl.
ps2017-028-02-002-004.u4.p5.s9 Smysl dává srovnávat růst některých odvětví s fundamentální veličinou.
ps2017-028-02-002-004.u4.p5.s10 Některá odvětví jsou více zaměřena svou produkcí na konečného spotřebitele, některá jsou spíše navázána na další podnikatelský článek a produkují pouze mezispotřebu pro další odvětví.
ps2017-028-02-002-004.u4.p6.s1 A co se týče požadavku rozpočtového výboru na aplikaci stejného postupu výpočtu EET u DPH v odvětvích první a druhé vlny i na období před zavedením EET, tak Ministerstvo financí ve spolupráci s Finanční správou pracuje na této simulaci, kterou ale ztěžuje fakt, že v letech před zavedením EET byly u DPH takřka každoročně realizovány legislativní změny, které měly často dopad na inkaso.
ps2017-028-02-002-004.u4.p6.s2 Kvantifikace jejich vlivu je potom sama o sobě velmi obtížná a toto tu simulaci zkresluje a vlastně ji činí velmi obtížnou.
ps2017-028-02-002-004.u4.p7.s1 bych chtěla připomenout na závěr svého závěrečného slova, že si myslím, že další prodlužování nepřijetí EET je proti zájmu této země, proti zájmům podnikatelů.
ps2017-028-02-002-004.u4.p7.s2 Na rozpočtový výbor i hospodářský výbor opakovaně přišli podpořit všichni zástupci podnikatelských svazů a komor této země.
ps2017-028-02-002-004.u4.p7.s3 Mluvili tam o svých zkušenostech.
ps2017-028-02-002-004.u4.p7.s4 Vystoupil tam Zdeněk Juračka, šéf Asociace tradičního českého obchodu, která zastupuje 700 prodejen, jenom vyzdvihnu za všechny.
ps2017-028-02-002-004.u4.p7.s5 Uvedl tam příklad, kdy oslovil písemně, dopisem - cituji, všichni, to tam slyšeli, kdo tam byli - předsedu ODS a nabízel mu svoji spolupráci a vysvětlení, proč podporují tito zástupci malých prodejen EET.
ps2017-028-02-002-004.u4.p7.s6 Proč je důležité narovnání podnikatelského prostředí, proč by bylo úplně to nejhorší, kdyby EET zůstalo na půli cesty.
ps2017-028-02-002-004.u4.p8.s1 se tedy znovu ptám - za koho mluví opozice?
ps2017-028-02-002-004.u4.p8.s2 Podnikatelé to prostě podporují.
ps2017-028-02-002-004.u4.p8.s3 My jsme vytvořili nový offline režim.
ps2017-028-02-002-004.u4.p8.s4 Vytvořili jsme možnost, když tady včera byly citovány dlouhosáhle různé aktivity podnikatelské, kde bude složité mít elektronickou evidenci tržeb - říkáme, je možné využít tento offline režim.
ps2017-028-02-002-004.u4.p8.s5 jsem připravena aktivně podpořit pozměňovací návrh pánů poslanců Onderky a Juříčka na to, aby se limit hotovostních plateb pro možnost použití offline režimu, tzn. toho papírového, když to řekneme lidově, zvýšil na 600 tisíc.
ps2017-028-02-002-004.u4.p8.s6 Zavnímala jsem, že i podnikatelské svazy a komory to podporují, aby tento limit se takto zvýšil.
ps2017-028-02-002-004.u4.p9.s1 Bude tady možnost volby, ten podnikatel si bude moci vybrat.
ps2017-028-02-002-004.u4.p9.s2 Protože celá řada - a chodím mezi a debatuji s nimi - celá řada mi říká, že si raději nechají EET, že je to pro jednodušší.
ps2017-028-02-002-004.u4.p9.s3 Například moje kosmetička.
ps2017-028-02-002-004.u4.p9.s4 Debatovala jsem s minulý týden a říkala, proč, mně každý platí kartou, proč bych nebyla...
ps2017-028-02-002-004.u4.p9.s5 A k tomu terminálu mi připojí EET, mně to nedělá žádný problém, mně je to úplně jedno.
ps2017-028-02-002-004.u4.p9.s6 A jestli malíře pokojů, kterého jste tady citovali, to zdržuje, tak prostě bude mít ten papírový režim.
ps2017-028-02-002-004.u4.p9.s7 A není to nic, co by dnes nemusel udělat, když ho o to ten zákazník požádá.
ps2017-028-02-002-004.u4.p9.s8 Není to nic navíc, dnes ho musí vydat, tento doklad.
ps2017-028-02-002-004.u4.p10.s1 Takže co vám vadí?
ps2017-028-02-002-004.u4.p10.s2 Že tady mluvíme za absolutní většinu poctivých podnikatelů?
ps2017-028-02-002-004.u4.p10.s3 To vám vadí?
ps2017-028-02-002-004.u4.p10.s4 Strana, která se profiluje jako strana, která podporuje podnikatele.
ps2017-028-02-002-004.u4.p10.s5 Pak tomu opravdu nerozumím.
ps2017-028-02-002-004.u4.p11.s1 Samozřejmě že my počítáme se zavedením paušální daně.
ps2017-028-02-002-004.u4.p11.s2 A sotva jsme s tím přišli, v souladu s naším programem, vládním prohlášením, protože tam to máme samozřejmě...
ps2017-028-02-002-004.u4.p11.s3 považuji debaty typu, jestli někdo to tam měl dřív nebo později, za úplně zbytečné.
ps2017-028-02-002-004.u4.p11.s4 Co zajímá naše podnikatele: kdy to bude?
ps2017-028-02-002-004.u4.p11.s5 A co je podstatné, že za 30 let to tady prostě není.
ps2017-028-02-002-004.u4.p11.s6 A my na tom děláme s Ministerstvem práce a sociálních věcí, s Ministerstvem zdravotnictví.
ps2017-028-02-002-004.u4.p12.s1 A na čem zhavarovalo jednotné inkasní místo?
ps2017-028-02-002-004.u4.p12.s2 jsem na něm spolupracovala.
ps2017-028-02-002-004.u4.p12.s3 Legislativa byla, ano, to uznávám.
ps2017-028-02-002-004.u4.p12.s4 Zhavarovalo na tom, že se utratilo 3,5 mld. - přečtěte si zprávu NKÚ - za tu dobu a nevytvořily se IT systémy.
ps2017-028-02-002-004.u4.p12.s5 To se prostě dneska na koleně nedá dělat.
ps2017-028-02-002-004.u4.p12.s6 Jestliže Finanční správa dostane jednu platbu, tak ji musí rozúčtovat a poslat to Ministerstvu práce a sociálních věcí a Ministerstvu zdravotnictví, což je samozřejmě reálnější než JIM, kdy ta platba byla každá jiná, jednotné inkasní místo - tomu se tak říkalo, omlouvám se za tu zkratku.
ps2017-028-02-002-004.u4.p12.s7 Toto bude jednodušší, protože ta platba bude stejná, ale i to chce nastavení těch IT systémů.
ps2017-028-02-002-004.u4.p12.s8 My jsme se do toho hned pustili.
ps2017-028-02-002-004.u4.p12.s9 Legislativu pošlu do nějakého měsíce do meziresortního připomínkového řízení.
ps2017-028-02-002-004.u4.p12.s10 Ale tím to nekončí.
ps2017-028-02-002-004.u4.p12.s11 Věřím, že to podpoříte, protože všichni máme zájem, aby měli podnikatelé jednodušší život, hlavně ti drobní živnostníci.
ps2017-028-02-002-004.u4.p12.s12 Ale musíte také nastavit IT systémy.
ps2017-028-02-002-004.u4.p12.s13 A když je začneme dělat dříve, než bude legislativa, alespoň v nějaké fázi, tak budu čelit trestním oznámením, že jsme někde investovali prostředky.
ps2017-028-02-002-004.u4.p13.s1 A ještě k vašemu dotazu, pane poslanče, myslím že Ferjenčíku, omlouvám se, pokud to byl někdo jiný, že procesujeme soutěž na ty účtenky papírové.
ps2017-028-02-002-004.u4.p13.s2 Samozřejmě že tam máme rozvazovací podmínky pro případ, že by došlo k nějakému problému.
ps2017-028-02-002-004.u4.p13.s3 To samozřejmě naši právníci takto připravili.
ps2017-028-02-002-004.u4.p13.s4 jsem si toho vědoma.
ps2017-028-02-002-004.u4.p13.s5 Ale zas na druhé straně, když zákon projde, a věřím, že projde, tak nebudeme připraveni a zase budu čelit kritice.
ps2017-028-02-002-004.u4.p13.s6 Takže pochopte, že děláme to nejlepší, co v dané době dělat můžeme.
ps2017-028-02-002-004.u4.p13.s7 A jestli účtenky budeme poskytovat na kterémkoliv místě Finanční správy, kdykoliv si je tam může vyzvednout zadarmo, v nějaké číselné řadě, tak si pořád říkám, že je to ta lepší varianta než obtěžovat a zatěžovat podnikatele tím, že si je budou muset někde obstarávat nebo tisknout a budou jim vznikat další vícenáklady.
ps2017-028-02-002-004.u4.p13.s8 A samozřejmě počítáme s tím, že tam máme pojistku pro případ, že by došlo k jakémukoliv problému.
ps2017-028-02-002-004.u4.p13.s9 Ale věřím, že nedojde, protože všichni máme na paměti to hlavní - rovné podmínky pro podnikání.
ps2017-028-02-002-004.u4.p13.s10 A to elektronická evidence tržeb zajišťuje.
ps2017-028-02-002-004.u4.p14.s1 Děkuji vám za pozornost.
ps2017-028-02-002-004.u5.p1.s1 také děkuji.
ps2017-028-02-002-004.u5.p1.s2 Děkuji velmi paní ministryni, že se zapojila do debaty odborné, podrobné, již před ukončením.
ps2017-028-02-002-004.u5.p1.s3 Dovolím si podotknout, že se nejednalo o závěrečné slovo, ale možnost vystoupení před znovuotevřením rozpravy.
ps2017-028-02-002-004.u5.p2.s1 Nyní zde mám tři omluvenky.
ps2017-028-02-002-004.u5.p2.s2 Omlouvá se pan poslanec Martin Jiránek mezi a z důvodu jednání.
ps2017-028-02-002-004.u5.p2.s3 Omlouvá se pan předseda Radek Vondráček mezi 9. a . hodinou z pracovních důvodů.
ps2017-028-02-002-004.u5.p2.s4 A omlouvá se paní poslankyně Balaštíková mezi a . hodinou z pracovních důvodů.
ps2017-028-02-002-004.u5.p2.s5 Děkuji.
ps2017-028-02-002-004.u5.p3.s1 Nyní zde mám nějaké faktické poznámky.
ps2017-028-02-002-004.u5.p3.s2 Ty ovšem zatím nemohu připustit, protože rozprava ještě nebyla otevřena.
ps2017-028-02-002-004.u5.p3.s3 Nicméně jedním z nich je pan poslanec Munzar, který může vystoupit před otevřením rozpravy jako zpravodaj výboru.
ps2017-028-02-002-004.u5.p3.s4 Tak se zeptám, jestli o toto zájem.
ps2017-028-02-002-004.u5.p3.s5 Nemá.
ps2017-028-02-002-004.u5.p3.s6 Dobře.
ps2017-028-02-002-004.u5.p3.s7 Pan poslanec Benda zde ani není.
ps2017-028-02-002-004.u5.p4.s1 V tom případě nyní otevírám obecnou rozpravu, resp. znovu otevírám.
ps2017-028-02-002-004.u5.p4.s2 Ta byla přerušena v době vystoupení pana poslance Ferjenčíka, který zájem pokračovat.
ps2017-028-02-002-004.u5.p4.s3 Takže prosím, pane poslanče.
ps2017-028-02-002-004.u6.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající.
ps2017-028-02-002-004.u6.p1.s2 Vážené kolegyně, vážení kolegové, nejprve zareaguji na paní ministryni a dále představím svůj poslední pozměňovací návrh z těch návrhů, které jsem předložil.
ps2017-028-02-002-004.u6.p2.s1 Paní ministryni velmi děkuji za to vystoupení.
ps2017-028-02-002-004.u6.p2.s2 to vítám, že ta rozprava se vede ještě v rozpravě a ne přes média.
ps2017-028-02-002-004.u6.p2.s3 Vy jste zmiňovala, že vaše ministerstvo pracuje na posouzení toho autonomního vlivu v jednotlivých letech, a jestli ten vzorec odpovídá tomu nárůstu výběru v minulosti, ale říkala jste, že není smysluplné porovnávat ten současný výběr, ty obory s EET a bez EET.
ps2017-028-02-002-004.u6.p2.s4 My jsme na tom semináři žádali, abyste porovnali obory s EET s obory bez EET s vysokou mírou spotřeby domácností.
ps2017-028-02-002-004.u6.p2.s5 To byla prosba, kterou jsme dali panu náměstkovi Koubovi.
ps2017-028-02-002-004.u6.p2.s6 Konkrétně šlo o ty obory například, které padají pod to NACE 55 a 56, ale současně nejsou stravovací služby, tedy právě o ten stánkový prodej, který je osvobozený, abychom zjistili, o kolik v těchto oborech, které jednoznačně mají podobný charakter, došlo k nárůstu výběru DPH.
ps2017-028-02-002-004.u6.p2.s7 Takže to si myslím, že je zcela adekvátní požadavek.
ps2017-028-02-002-004.u6.p2.s8 Chtěl bych poprosit, abyste toto skutečně zpracovali, protože tam myslím není spor o to, že se to porovnávat .
ps2017-028-02-002-004.u6.p2.s9 Tedy pokud se ukáže, že v oborech bez EET, kde je vysoký poměr spotřeby domácností, roste výběr DPH srovnatelně rychle, tak si myslím, že tvrzení o přínosech EET jsou přinejmenším sporná.
ps2017-028-02-002-004.u6.p2.s10 To je k tomu vystoupení.

Text viewDownload CoNNL-U