|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-03-06 ps2017-027-02-013-014 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

14. Návrh poslanců Tomáše Martínka, Mikuláše Ferjenčíka a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 365/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2

Date2019-03-06
Meetingps2017/027
Agenda Itemps2017/027/014
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/027schuz/s027067.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 477 • previousnext

ps2017-027-02-013-014.u14.p1.s2 No tak vám to, pane kolego Ferjenčíku, vysvětlím, protože jsem to pochopil velmi dobře.
ps2017-027-02-013-014.u14.p1.s3 Prostřednictvím pana předsedajícího pane kolego Ferjenčíku.
ps2017-027-02-013-014.u14.p2.s1 Bylo nám tady jednoznačně řečeno, že to není vládní návrh, a proto je potřeba ho v prvním čtení zamítnout.
ps2017-027-02-013-014.u14.p2.s2 Tohleto je demonstrace, jak ANO je skutečně konstruktivní, tak jak jste to napsali do vládního prohlášení, že k užitečným návrhům opozice budou přistupovat věcně, nikoliv ideologicky.
ps2017-027-02-013-014.u14.p2.s3 Takže teď jsme to tady slyšeli od člena ANO, který nám oznámil, že protože to není vládní návrh, ačkoliv to stanoviska od asi pěti zájmových organizací včetně České advokátní komory, všichni to prodiskutovali, dva měsíce to tady je v legislativním procesu, kdokoliv se k tomu mohl vyjádřit, tak to ani nepustí do výboru.
ps2017-027-02-013-014.u14.p2.s4 Takovýmhle způsobem vláda porušuje svoje programové prohlášení ohledně toho, jak se bude chovat k opozici, to zaprvé.
ps2017-027-02-013-014.u14.p3.s1 A za druhé, porušuje své programové prohlášení i ve vztahu k tomu, že tady bude zavádět tu digitalizaci.
ps2017-027-02-013-014.u14.p3.s2 Protože co může být jednoduššího než umožnit lidem, aby podávali elektronické přiznání sami a měli nějakou výhodu, aby byli pozitivně motivováni?
ps2017-027-02-013-014.u14.p3.s3 Nejenom negativní motivace, aby se nějakým způsobem omezili, dostali nějakou pokutu jako u EET, ale aby byli sami motivováni.
ps2017-027-02-013-014.u14.p3.s4 Bohužel vláda, která tedy na Ministerstvu financí připravuje projekt Moje daně, který teď zase zkrachoval a bude se dělat od začátku, tak tohle jsou její výsledky v digitalizace.
ps2017-027-02-013-014.u14.p3.s5 A teď že chce vysabotovat věc, která sem byla připravená, Piráti ji dali dohromady, Piráti ji prodiskutovali se zájmovými organizacemi, tak tohle jsou výsledky, jak vláda skutečně chce plnit svoje programové prohlášení.
ps2017-027-02-013-014.u14.p3.s6 Ani na to minimum jste se nezmohli.
ps2017-027-02-013-014.u15.p1.s1 Děkuji.
ps2017-027-02-013-014.u15.p1.s2 jsem zapomněl zmáčknout časomíru, ale myslím, že jsem ty dvě minuty odhadl zhruba dobře.
ps2017-027-02-013-014.u15.p1.s3 S přednostním právem paní ministryně, poté pan navrhovatel.
ps2017-027-02-013-014.u16.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedo.
ps2017-027-02-013-014.u16.p1.s2 vrátím diskusi opět na věcnou rovinu a vysvětlím to.
ps2017-027-02-013-014.u16.p1.s3 Vůbec to tak není, pane předsedo Michálku.
ps2017-027-02-013-014.u16.p1.s4 nemusím, jsem členka vlády a vás mohu oslovovat přímo.
ps2017-027-02-013-014.u16.p1.s5 Je to tak, pane předsedající?
ps2017-027-02-013-014.u16.p1.s6 Je.
ps2017-027-02-013-014.u16.p1.s7 jsme se tady o tom bavili několikrát, bylo mi to vysvětleno, že mohu.
ps2017-027-02-013-014.u16.p1.s8 Tak můžu přímo oslovovat?
ps2017-027-02-013-014.u17.p1.s1 V jednacím řádu je výslovně napsáno, že poslanec oslovuje poslance.
ps2017-027-02-013-014.u17.p1.s2 Paní ministryně není poslancem, je ministryní.
ps2017-027-02-013-014.u17.p1.s3 A ačkoli jsem razil trochu jiný výklad, tak jsem minule připustil, že ministr může, protože po dohodě i s dalšími odborníky se budeme striktně držet jednacího řádu.
ps2017-027-02-013-014.u17.p1.s4 Poslanec poslance.
ps2017-027-02-013-014.u17.p1.s5 A paní ministryně vystupuje v tuto chvíli čistě jako ministr, protože nemá poslanecký mandát.
ps2017-027-02-013-014.u17.p1.s6 U ministrů, kteří jsou zároveň poslanci, je třeba vždy, aby předsedající zvážil, v jaké pozici se zrovna nachází ten daný řečník.
ps2017-027-02-013-014.u17.p2.s1 Takže paní ministryně, prosím, můžete napřímo.
ps2017-027-02-013-014.u18.p1.s1 Děkuji.
ps2017-027-02-013-014.u18.p1.s2 plně respektuji jednací řád této Poslanecké sněmovny.
ps2017-027-02-013-014.u18.p1.s3 V žádném případě se nikdy nechovám nezdvořile.
ps2017-027-02-013-014.u18.p2.s1 Tak zaprvé.
ps2017-027-02-013-014.u18.p2.s2 Projekt Moje daně nezkrachoval.
ps2017-027-02-013-014.u18.p2.s3 Jestli chcete, přijďte, vám k tomu dám podrobnější výklad.
ps2017-027-02-013-014.u18.p2.s4 Rok pracoval projektový tým, ono to není žádná legrace.
ps2017-027-02-013-014.u18.p2.s5 To je docela složitý IT problém.
ps2017-027-02-013-014.u18.p2.s6 A , třeba něco takového budete mít za sebou, takového velkého, tak určitě ráda si nechám poradit.
ps2017-027-02-013-014.u18.p2.s7 Ale zatím nic takového za sebou nemáte, pokud vím.
ps2017-027-02-013-014.u18.p3.s1 A další věc. (Nesrozumitelné.)sestavil a připravil výběrové řízení.
ps2017-027-02-013-014.u18.p3.s2 Je tam problém s IBM, to jsme dořešili krok za krokem.
ps2017-027-02-013-014.u18.p3.s3 Vypsalo se výběrové řízení, načež po vypsání asi po nějaké velice krátké době přišla výzva NÚKIBu, a tím se to zkomplikovalo, načež projektový tým rozhodl, že raději to výběrové řízení zruší a vypíše ho znova, na čemž se teď pracuje.
ps2017-027-02-013-014.u18.p3.s4 Takže nezkrachoval projekt Moje daně.
ps2017-027-02-013-014.u18.p3.s5 Projekt Moje daně, konkrétně on-line finanční úřad, dál na něm pracujeme.
ps2017-027-02-013-014.u18.p4.s1 Ta změna, kterou navrhujete, znamená velkou změnu do systému.
ps2017-027-02-013-014.u18.p4.s2 To není jenom o tom, že ten, kdo podá elektronicky podání, a ta podání se činí dlouhou dobu elektronicky na Finanční správě, tak že se mu prodlouží lhůta pro podání přiznání.
ps2017-027-02-013-014.u18.p4.s3 To dopad, a dovolte malé poučení, samozřejmě vůbec nechci mentorovat, ale daň je splatná ve lhůtě pro podání přiznání, říká daňový řád.
ps2017-027-02-013-014.u18.p4.s4 To znamená, posunete-li legálním způsobem lhůtu pro podání přiznání, posouváte její splatnost.
ps2017-027-02-013-014.u18.p4.s5 To znamená, to dopad na placení daně, na vyměření daně, na úročení, na vymáhání, na všechny tyto konsekvence.
ps2017-027-02-013-014.u18.p4.s6 A ty všechny musí být zapracovány do IT systému.
ps2017-027-02-013-014.u18.p4.s7 Takže to není jen tak hup na krávu, jak se říká u nás na Moravě, ale musí to být promyšleno a dopracováno.
ps2017-027-02-013-014.u18.p4.s8 jsem zažila za svoji praxi celou řadu takovýchto velice progresivních poslaneckých návrhů a dopadlo to tak, že potom si Finanční správa s tím nevěděla rady.
ps2017-027-02-013-014.u18.p5.s1 Takže připravuji legislativu on-line finančnímu úřadu.
ps2017-027-02-013-014.u18.p5.s2 Ta bude poslána do legislativního procesu do poloviny tohoto roku.
ps2017-027-02-013-014.u18.p5.s3 Součástí bude i vámi navrhovaný způsob prodloužení lhůty, bude řádně prodiskutován připomínkovými místy, vnitřním připomínkovým řízením, vnějším připomínkovým řízením, bude prodiskutován s Finanční správou a bude to prostě vládní návrh, který prostě bude lepší.
ps2017-027-02-013-014.u18.p5.s4 Zlobte se nebo ne, bude lepší.
ps2017-027-02-013-014.u18.p6.s1 A jenom ještě taková malá poznámka.
ps2017-027-02-013-014.u18.p6.s2 Neslibujte si od toho nic moc, protože ono to nemusí vést - uděláme to, my to chceme, máme to v záměru, ale nepovede to k žádnému, a my to budeme potom demonstrovat v RIA, kterou k tomu řádně zpracujeme - nepovede to k nějakému dramatickému nárůstu počtu elektronických podání, protože tak jak vy očekáváte, protože dnes poplatníci daně z příjmů právnických osob v podstatě podávají, téměř všichni úplně ne, ale podávají téměř ve 100 %, je to něco víc přes 90 % elektronicky, takže tam je velice minimální, minimální prostor pro nárůst těchto elektronických podání.
ps2017-027-02-013-014.u18.p7.s1 A co se týče daně z příjmu fyzických osob, tak se podíl elektronicky podávaných daňových přiznání pohybuje kolem 11 %.
ps2017-027-02-013-014.u18.p7.s2 A víte proč?
ps2017-027-02-013-014.u18.p7.s3 vám to řeknu.
ps2017-027-02-013-014.u18.p7.s4 To úplně jasný důvod.
ps2017-027-02-013-014.u18.p7.s5 Protože kolem 60 % těchto přiznání vykazuje žádost o přeplatek.
ps2017-027-02-013-014.u18.p7.s6 To znamená, oni nemají zájem o prodloužení lhůty pro podání přiznání, a tudíž prodloužení lhůty pro vyměření, a tudíž o prodloužení lhůty pro vrácení přeplatku.
ps2017-027-02-013-014.u18.p7.s7 Oni mají zájem na tom, aby ten přeplatek dostali hned.
ps2017-027-02-013-014.u18.p7.s8 Takže si tu lhůtu prodlužovat nechtějí.
ps2017-027-02-013-014.u18.p7.s9 Rozumíme si?
ps2017-027-02-013-014.u18.p8.s1 Takže my to uděláme, my chceme podporovat digitalizaci, ale samozřejmě nečekejte - uděláme to řádně, prodebatujeme to, hlavně s Finanční správou, připravíme na to samozřejmě IT systémy.
ps2017-027-02-013-014.u18.p8.s2 A tu účinnost navrhujeme úplně stejně jako vy.
ps2017-027-02-013-014.u18.p8.s3 Chceme to do daňového balíčku roku 2020.
ps2017-027-02-013-014.u18.p9.s1 Děkuji vám.
ps2017-027-02-013-014.u19.p1.s1 Děkuji.
ps2017-027-02-013-014.u19.p1.s2 Pan navrhovatel, poté s přednostním právem pan poslanec Kalousek.
ps2017-027-02-013-014.u20.p1.s1 bych tedy ještě podotkl pár informací, které tady nepadly.
ps2017-027-02-013-014.u20.p1.s2 Návrh byl podán samozřejmě jako poslanecký návrh, takže na vládě byl, připomínkové řízení proběhlo.
ps2017-027-02-013-014.u20.p1.s3 Měli se možnost vyjádřit všichni.
ps2017-027-02-013-014.u20.p1.s4 Vyjádřila se dokonce i Ministerstvo zdravotnictví a Ministerstvo práce a sociálních věcí a žádnou konkrétní legislativní změnu nenavrhla, kterou by bylo potřeba, pokud by doopravdy shledala, že nějaká potřeba je k tomu následnému podání u nich.
ps2017-027-02-013-014.u20.p2.s1 Byl bych nerad, aby tady ty argumenty byly využívány pro jakýkoliv poslanecký návrh.
ps2017-027-02-013-014.u20.p2.s2 Že to nemůže být poslanecký návrh, že nebyl dostatečně prodiskutován, proto ho zamítneme a radši ho předložíme jako vládní návrh.
ps2017-027-02-013-014.u20.p2.s3 To by přece úplně zničilo princip demokratického navrhování i opozičních stran a podobně.
ps2017-027-02-013-014.u20.p2.s4 To bych zase nebral tyto argumenty jako nějaké zásadní.
ps2017-027-02-013-014.u20.p3.s1 Jak je řečeno, tak podání by podle tohoto návrhu, kdyby byl schválen v tomto roce, bylo možné od 1. 1. 2021.
ps2017-027-02-013-014.u20.p3.s2 Což je právě důvod, proč by se měl schválit co nejdříve, aby , jak jste říkala, že bude potřeba změna informačních systémů, aby se na mohlo začít dělat co nejdříve.
ps2017-027-02-013-014.u20.p3.s3 To je samozřejmě také jeden z důvodů.
ps2017-027-02-013-014.u20.p3.s4 Aby se mohlo umožnit těm, kteří mají tu správu daně, to je Generální finanční ředitelství a podobně, tak aby připravovalo již nyní tu změnu, která nastane od roku 2021, protože to samozřejmě nějakou dobu trvá.
ps2017-027-02-013-014.u20.p4.s1 Takže i z toho důvodu to bylo předloženo v devadesátce, abychom to mohli přijmout dnes a aby případně, pokud by doopravdy MPSV anebo Ministerstvo zdravotnictví objevilo něco, že je nutné změnit kvůli této změně, což si nemyslím, ale třeba by se něco takového našlo, tak by bylo dost času, předpokládám, že minimálně projednávání dvou daňových balíčků, kde by se to mohlo napravit.
ps2017-027-02-013-014.u20.p4.s2 Což ovšem se nyní asi dít nebude.
ps2017-027-02-013-014.u20.p4.s3 Navíc mohla takto vláda rychlým schválením vyslat signál, že chce vlastně digitalizovat, a chce digitalizovat co nejrychleji.
ps2017-027-02-013-014.u20.p5.s1 Jinak, jak byli zmíněni lidé s přeplatkem, tak těch se návrh de facto nijak netýká.
ps2017-027-02-013-014.u20.p5.s2 Můžou podávat jak elektronicky, tak papírově.
ps2017-027-02-013-014.u20.p5.s3 Samozřejmě se na to myslí, takže lhůta je vypočítána podle toho, kdy to podají, to je tedy elektronicky, nebo papírově.
ps2017-027-02-013-014.u20.p6.s1 Děkuji za pozornost.
ps2017-027-02-013-014.u21.p1.s1 Děkuji.
ps2017-027-02-013-014.u21.p1.s2 S přednostním právem pan předseda Kalousek.
ps2017-027-02-013-014.u22.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-027-02-013-014.u22.p1.s2 Dámy a pánové, je to novela k daňovému řádu, na kterém jsem intenzivně pracoval tři roky, a v závěru mise na Ministerstvu financí se ji i podařilo prosadit.
ps2017-027-02-013-014.u22.p1.s3 A když jsem tenhle návrh viděl poprvé, tak ano, to první, co napadlo, bylo, zda posunutí jedné procesní lhůty nezpůsobí nějakou procesní kolizi v navazování na jiných lhůtách.
ps2017-027-02-013-014.u22.p1.s4 A poměrně pečlivě jsem se tím zabýval a opravdu jsem na žádnou minelu nenarazil.
ps2017-027-02-013-014.u22.p2.s1 Mělo by to své důsledky v podzákonných normách, mělo by to své důsledky ve změně metodiky, ale to holt každé ministerstvo musí udělat, když se schválí zákon.

Text viewDownload CoNNL-U