ps2017-027-01-005-013.u10.p5.s4
Potřebujeme proměnlivé značky , které budou reagovat na počasí , na intenzitu provozu , na noční nebo denní dobu . ps2017-027-01-005-013.u10.p5.s5
Tohle je přesně řešení . ps2017-027-01-005-013.u10.p5.s6
Nemusí to být každý den stejně , nemusí to být každé pondělí stejně , a přesto můžeme pružně reagovat . ps2017-027-01-005-013.u10.p5.s7
Ale co je k tomu potřeba ? ps2017-027-01-005-013.u10.p5.s8
Aby někdo vymáhal plnění , respektive respektování toho zákazu . ps2017-027-01-005-013.u10.p6.s1
Já plně rozumím tomu , naštěstí moc často po dálnici nemusím jezdit - když mám tři pruhy a v pravém je kamion , který jede 80 , v prostředním jede kamion 82 a v levém jede kamion 84 a je tam ta zákazová značka - a je tam Policie České republiky ? ps2017-027-01-005-013.u10.p6.s2
Není . ps2017-027-01-005-013.u10.p6.s3
A to je ten problém . ps2017-027-01-005-013.u10.p6.s4
Ne plošný zákaz , ale inteligentní dopravní značky a vymáhání dodržování zákona přímo na místě . ps2017-027-01-005-013.u10.p6.s5
Měl by tady být ministr vnitra , případně šéf dopravní policie . ps2017-027-01-005-013.u10.p6.s6
Mě by zajímala statistika , kolik přestupků zachytili , kolik blokových pokut uložili řidičům kamionů , kteří nedodržovali platné dopravní značky , kdy je zákaz jízdy kamionů vlevo . ps2017-027-01-005-013.u10.p6.s7
Já nevím . ps2017-027-01-005-013.u10.p6.s8
Já se domnívám , že je to minimum . ps2017-027-01-005-013.u10.p6.s9
Ale je předpoklad pro vůbec debatu o takovém návrhu zákona , abychom věděli , co se děje dnes na těch silnicích . ps2017-027-01-005-013.u10.p7.s1
Dejme tomu , že bychom to přijali , měli bychom ten pravý pomalý a levý pomalý - a kde bude ta policie ? ps2017-027-01-005-013.u10.p7.s2
Bude to jak dneska ? ps2017-027-01-005-013.u10.p7.s3
Pořád přemýšlí : úsekové měření , jestli na 80 budou měřit , jestli všichni jedou 80 , ale klíčová přece není jenom bezpečnost , ale i plynulost dopravy . ps2017-027-01-005-013.u10.p7.s4
Ta plynulost je možná důležitější , resp . plynulost přispívá k ekonomice . ps2017-027-01-005-013.u10.p7.s5
Mnozí ekonomové počítají , jaké ztráty jsou na národním hospodářství , kolik času prostojí řidiči ve frontách . ps2017-027-01-005-013.u10.p7.s6
Ta čísla jsou podle mě složitě dokazatelná , nicméně ty studie existují a jsou to opravdu ohromující cifry . ps2017-027-01-005-013.u10.p8.s1
Měli bychom se zaměřit na kvalitu dopravní sítě . ps2017-027-01-005-013.u10.p8.s2
Možná nic proti kolegům na Slovensku , já tam občas jezdím , tam zase těch čtyřpruhů , kde by byla zakázána jízda v levém pruhu , tolik není jak v České republice . ps2017-027-01-005-013.u10.p8.s3
Takže ohánět se zkušeností Slovenska mně nepřijde úplně šťastné . ps2017-027-01-005-013.u10.p8.s4
Ale tento návrh zákona opravdu není dobře a já myslím , že zpracovatelé to udělali chytře , že je tady reprezentuje paní poslankyně , protože kdyby tady byli někteří jiní , tak ta kritika by byla mnohem silnější . ps2017-027-01-005-013.u10.p8.s5
Z respektu k ní ta kritika je poměrně mírná . ps2017-027-01-005-013.u10.p8.s6
Proto také volím slovník poměrně mírný , ale to se opravdu opravit nedá . ps2017-027-01-005-013.u10.p9.s1
Sice mi paní předkladatelka říká , že to tak nebylo , a já jsem trošku ironicky dneska na tiskové konferenci říkal , že je poznat , že to psali , když sněžilo . ps2017-027-01-005-013.u10.p9.s2
Paní předkladatelka říká , že to tak není , ale pro mě ten návrh zákona tak vypadá , že to psal někdo , který byl rozčilený v tom autě , já bych byl také rozčilený a nemohl bych předjet ty kamiony , tak rychle napsal : já jim to zakážu ! ps2017-027-01-005-013.u10.p9.s3
Dobrý nápad , ale ty dopady by byly podle mě přesně opačné , než paní předkladatelka řekla , že bude mít plynulou dopravu , a v levém pruhu jak se bude dobře jezdit . ps2017-027-01-005-013.u10.p9.s4
Já se obávám , že tudy cesta , a je to příznačné zrovna u novely o provozu na pozemních komunikacích , tudy cesta skutečně nevede . ps2017-027-01-005-013.u11.p1.s1
Děkuji . ps2017-027-01-005-013.u11.p1.s2
S faktickou poznámkou nyní vystoupí pan předseda Kalousek . ps2017-027-01-005-013.u11.p1.s3
Jenom upozorňuji , že v průběhu rozpravy nedisponuje přednostním právem navrhovatel , pokud není člen vlády , takže doporučuji faktickou poznámku . ps2017-027-01-005-013.u11.p1.s4
Pan předseda Kalousek je přihlášen k faktické poznámce . ps2017-027-01-005-013.u11.p1.s5
Stahuje ji . ps2017-027-01-005-013.u11.p1.s6
Ano . ps2017-027-01-005-013.u11.p1.s7
Takže s faktickou poznámkou vystoupí paní poslankyně Kořanová . ps2017-027-01-005-013.u11.p1.s8
Prosím , máte slovo . ps2017-027-01-005-013.u12.p1.s1
Já jsem nechtěla úplně rozdmýchávat tu debatu , ale pan Stanjura mě k tomu trošku donutil . ps2017-027-01-005-013.u12.p1.s2
Takže já budu reagovat na jeho vystoupení , samozřejmě vaším prostřednictvím . ps2017-027-01-005-013.u12.p2.s1
V podstatě můj návrh vznikl v listopadu . ps2017-027-01-005-013.u12.p2.s2
Opravdu nelžu , nebylo to v souvislosti s kalamitní situací na Vysočině . ps2017-027-01-005-013.u12.p2.s3
Je to způsobeno každodenní zkušeností , kterou prožívám při cestě do Prahy na dálnici D 5 . Chci tady určitě říci , že pokud jde o tříproudovou dálnici , tak opravdu jde jenom o ten úplně levý jízdní pruh . ps2017-027-01-005-013.u12.p2.s4
Takže pokud jde o tříproudovou dálnici , tak kamiony se můžou v těch dvou pravých pruzích předjíždět . ps2017-027-01-005-013.u12.p2.s5
To za prvé . ps2017-027-01-005-013.u12.p3.s1
Co se týče vaší zmínky o tom , že bude pravý pruh pomalý , že vepředu pojede nejpomalejší atd . , já si to nemyslím , a to z toho důvodu , že předepsaná rychlost kamionů je 80 kilometrů v hodině . ps2017-027-01-005-013.u12.p3.s2
Když pojede méně , nemá na dálnici co dělat , protože minimální rychlost na dálnici je 80 kilometrů v hodině . ps2017-027-01-005-013.u12.p3.s3
To , že nesjedeme nebo nebudeme mít možnost se zařadit , jak jste zmínil , do pravého jízdního pruhu , to považuji za nesmysl také vzhledem k tomu , že mají nějakou vzdálenost , kterou musí dodržovat , a nedodržují . ps2017-027-01-005-013.u12.p3.s4
Já s vámi naprosto souhlasím . ps2017-027-01-005-013.u12.p3.s5
To , co jste zmiňoval o dálniční policii , že je nefunkční , a tím si je nechci samozřejmě rozohnit , neboť s nimi spolupracujeme , komunikujeme s nimi ty věci , ale je to opravdu tak . ps2017-027-01-005-013.u12.p3.s6
Ty kamiony se drží , lepí se na sebe 20 centimetrů a opravdu je těžké dneska se do toho pravého jízdního pruhu zařadit . ps2017-027-01-005-013.u12.p3.s7
Takže to asi za mě . ps2017-027-01-005-013.u12.p3.s8
Děkuji . ps2017-027-01-005-013.u13.p1.s1
Děkuji . ps2017-027-01-005-013.u13.p1.s2
Faktickými poznámkami budou reagovat pan poslanec Bartoň a pan předseda Gazdík . ps2017-027-01-005-013.u13.p1.s3
Prosím , pane poslanče . ps2017-027-01-005-013.u14.p1.s1
Děkuji . ps2017-027-01-005-013.u14.p1.s2
Já musím reagovat na svoji před řečnici . ps2017-027-01-005-013.u14.p1.s3
To , že minimální rychlost na dálnici je 80 kilometrů , to slyším poprvé . ps2017-027-01-005-013.u14.p1.s4
Pouze vozidlo , které dosáhne 80 kilometrů , smí na dálnici , ale na té dálnici může jet rychlostí daleko nižší . ps2017-027-01-005-013.u15.p1.s1
Děkuji . ps2017-027-01-005-013.u15.p1.s2
Pan předseda Gazdík s faktickou poznámkou . ps2017-027-01-005-013.u15.p1.s3
Máte slovo . ps2017-027-01-005-013.u16.p1.s1
Hezký dobrý den , milé kolegyně , milí kolegové . ps2017-027-01-005-013.u16.p1.s2
Já tomu začínám rozumět , proč ten zákon je takový paskvil a proč tak vznikl . ps2017-027-01-005-013.u16.p1.s3
K paní předkladatelce prostřednictvím pana předsedajícího . ps2017-027-01-005-013.u16.p1.s4
Vy jste říkala , že jezdíte po dálnici D 5 . ps2017-027-01-005-013.u16.p1.s5
Já jezdím třikrát týdně po dálnici D 1 . Kdybyste jezdila po dálnici D 1 , tak byste věděla , že ten zákon je naprostý nesmysl , protože ministři za ANO už pět let tu dálnici opravují , tak jak ji opravují . ps2017-027-01-005-013.u16.p1.s6
Děkuji . ps2017-027-01-005-013.u17.p1.s1
Děkuji . ps2017-027-01-005-013.u17.p1.s2
Pan předseda Stanjura s faktickou poznámkou . ps2017-027-01-005-013.u17.p1.s3
Prosím , máte slovo . ps2017-027-01-005-013.u18.p1.s1
Paní navrhovatelka ve své první větě , když na mě reagovala , říkala , že chce vyvrátit , co jsem řekl , a pak se mnou souhlasila . ps2017-027-01-005-013.u18.p1.s2
Děkuji pěkně . ps2017-027-01-005-013.u18.p1.s3
To není vůbec žádné vyvrácení . ps2017-027-01-005-013.u18.p2.s1
Já fakt chápu dva a tři pruhy . ps2017-027-01-005-013.u18.p2.s2
Možná to na první pohled nebylo jasné , chápu rozdíl mezi dvěma a třemi pruhy v jednom směru . ps2017-027-01-005-013.u18.p2.s3
Proto jsem říkal , že dneska už platí zákaz zejména tam , kde jsou tři pruhy , a to je naprosto správně . ps2017-027-01-005-013.u18.p2.s4
O tom se vůbec nepřeme . ps2017-027-01-005-013.u18.p2.s5
Přeme se o tom plošném a o tom , kde jsou ty dva pruhy . ps2017-027-01-005-013.u18.p3.s1
Také když vidím pana hejtmana , když jedeme potom například z Olomouce do Ostravy , tam jsou úseky , kde jsou tři pruhy , tam ten problém reálně nevzniká . ps2017-027-01-005-013.u18.p3.s2
Jenom občas jsou tři kamiony vedle sebe , jak jsem popsal . ps2017-027-01-005-013.u18.p3.s3
Ale na té nešťastné D 1 , a já jsem říkal , že vám věřím , že to nevznikalo za toho sněžení , ale že ten zákon tak vypadá . ps2017-027-01-005-013.u18.p3.s4
To se nepřu a nemám důvod vám nevěřit . ps2017-027-01-005-013.u18.p3.s5
A myslím si , že i rezervovaný přístup , který je dán zejména stranickou loajalitou Ministerstva dopravy , o tom svědčí . ps2017-027-01-005-013.u18.p3.s6
Nevšiml jsem si , že Ministerstvo dopravy halasně a veřejně podporuje tento návrh zákona . ps2017-027-01-005-013.u18.p3.s7
To , že vláda dala neutrální stanovisko , je dáno tím , kdo je pod tím podepsán , protože vždycky je důležité , když si přečtete nejenom to souhlas - nesouhlas - neutrální , ale to , co je napsáno pod tím . ps2017-027-01-005-013.u18.p3.s8
Takže když si přečtete to , co je napsáno pod tím neutrálním stanoviskem , tak se divíte , jak z toho mohlo vyjít neutrální . ps2017-027-01-005-013.u18.p3.s9
Já souhlasím s panem zpravodajem . ps2017-027-01-005-013.u18.p4.s1
A nežijeme v ideálním světě . ps2017-027-01-005-013.u18.p4.s2
To o minimální rychlosti už vyvrátil jeden z mých předřečníků . ps2017-027-01-005-013.u18.p4.s3
To prostě není pravda . ps2017-027-01-005-013.u18.p4.s4
Tak jestli budeme dělat ideální počítačové modely a budeme si tam modelovat ty rozestupy mezi kamiony , tak možná někteří , já tedy určitě ne , se tam mezi ně zařadí . ps2017-027-01-005-013.u18.p4.s5
Pak už zase nikdy nevyjedou a pojedou za tím kamionem . ps2017-027-01-005-013.u18.p5.s1
Bavme se o skutečně funkčním řešení , které podle mě existuje , problém existuje , jenom to navržené řešení je špatné . ps2017-027-01-005-013.u18.p5.s2
Neříkám , že to problém není , ale inteligentní značky , vybrané úseky je přesně ta cesta , kterou bychom měli jít . ps2017-027-01-005-013.u18.p5.s3
Pokud pan ministr k tomu potřebuje nějaké peníze do rozpočtu , tak je tam najděme , investujme , a pak se situace zlepší . ps2017-027-01-005-013.u19.p1.s1
Děkuji . ps2017-027-01-005-013.u19.p1.s2
Faktická poznámka paní poslankyně Kořanové , potom faktická poznámka pana poslance Vondráka . ps2017-027-01-005-013.u19.p1.s3
Máte slovo .