|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-01-24 ps2017-026-03-001-229 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

229. Odpovědi členů vlády na písemné interpelace

Date2019-01-24
Meetingps2017/026
Agenda Itemps2017/026/229
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/026schuz/s026091.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 601 • previousnext

ps2017-026-03-001-229.u1.p1.s1 229.
ps2017-026-03-001-229.u1.p1.s2 Odpovědi členů vlády na písemné interpelace
ps2017-026-03-001-229.u1.p2.s1 Na jednání 26. schůze Poslanecké sněmovny bylo předloženo celkem jedenáct odpovědí na vznesené interpelace, s nimiž poslanci nebyli spokojeni, a z toho důvodu požádali o zařazení na pořad schůze Poslanecké sněmovny.
ps2017-026-03-001-229.u1.p2.s2 Upozorňuji všechny poslance na ustanovení § 112 odst. 6 jednacího řádu Poslanecké sněmovny, které zní: Není-li interpelující poslanec na schůzi Sněmovny přítomen, nekoná se o odpovědi na jeho interpelaci rozprava a Sněmovna k nezaujme stanovisko ani o dále nejedná.
ps2017-026-03-001-229.u1.p3.s1 A nyní přistoupíme k projednávání odpovědí na jednotlivé písemné interpelace.
ps2017-026-03-001-229.u1.p3.s2 Předseda vlády Andrej Babiš odpověděl na interpelaci poslance Jakuba Michálka ve věci elektronického spisu.
ps2017-026-03-001-229.u1.p3.s3 Interpelace se spolu s odpovědí předkládá jako sněmovní tisk 268.
ps2017-026-03-001-229.u1.p3.s4 Projednávání této odpovědi bylo přerušeno do přítomnosti předsedy vlády Andreje Babiše.
ps2017-026-03-001-229.u1.p3.s5 A jak se může každý z nás přesvědčit, tato překážka trvá a nelze pokračovat v projednávání této interpelace.
ps2017-026-03-001-229.u1.p3.s6 Tak, dále.
ps2017-026-03-001-229.u1.p4.s1 Předseda vlády Andrej Babiš odpověděl na interpelaci poslance Jiřího Valenty...
ps2017-026-03-001-229.u1.p4.s2 Prosím.
ps2017-026-03-001-229.u1.p4.s3 jsme se o tom bavili minule, vím, pane předsedo.
ps2017-026-03-001-229.u2.p1.s1 Děkuji za slovo i za zapnutí mikrofonu.
ps2017-026-03-001-229.u2.p1.s2 jsem jenom chtěl připomenout, že ta interpelace byla podána dne 10. 7. 2018 a o zařazení na schůzi jsem požádal 5. 9. 2018.
ps2017-026-03-001-229.u2.p1.s3 Následně tedy byla projednávána na schůzi 13. 9. 2018, kdy byla přerušena kvůli nepřítomnosti pana premiéra, 20. 9. 2018, kdy byla přerušena kvůli nepřítomnosti pana premiéra, 25. 10. 2018, kdy byla přerušena kvůli nepřítomnosti pana premiéra, 1. 11. 2018, kdy byla přerušena kvůli nepřítomnosti pana premiéra, 6. 12. 2018, kdy byla přerušena kvůli nepřítomnosti pana premiéra, a 20. 12. 2018, kdy byla přerušena kvůli nepřítomnosti pana premiéra.
ps2017-026-03-001-229.u2.p1.s4 Dnes je opět přerušena kvůli nepřítomnosti pana premiéra.
ps2017-026-03-001-229.u2.p1.s5 Takže pan premiér nepřišel na sedm interpelací v řadě.
ps2017-026-03-001-229.u2.p2.s1 si myslím, že opravdu by bylo dobré, kdyby si mohla vláda zorganizovat svůj program tak, aby plnila aspoň ty elementární povinnosti, které ji vyplývají z jednacího řádu.
ps2017-026-03-001-229.u2.p2.s2 Jinak budeme muset - nevím, jakým způsobem můžeme dál pokračovat, pokud premiér sedm jednání v řadě nepřijde na interpelace.
ps2017-026-03-001-229.u2.p2.s3 Jestli tedy máme navrhnout usnesení Poslanecké sněmovny, aby byl premiér povinen se dostavit na projednání příštích písemných interpelací, nebo co dalšího se po nás požaduje.
ps2017-026-03-001-229.u2.p2.s4 Ale opravdu, pokud se to příště bude opět opakovat, bude to osmé jednání v řadě, kdy pan premiér nebude přítomen, tak nezbude nic jiného, než to řešit zase samostatným bodem.
ps2017-026-03-001-229.u2.p2.s5 Myslím si, že bychom se měli vrátit k respektu, k těm základním demokratickým institucím.
ps2017-026-03-001-229.u2.p2.s6 A kontrola vlády opozicí je jedna z těch základních institucí, které by fungovat měly.
ps2017-026-03-001-229.u2.p3.s1 Děkuji za pozornost.
ps2017-026-03-001-229.u3.p1.s1 Děkuji.
ps2017-026-03-001-229.u3.p1.s2 Přečtu omluvu.
ps2017-026-03-001-229.u3.p1.s3 Z pracovních důvodů se do hodin omlouvá pan ministr Miroslav Toman.
ps2017-026-03-001-229.u3.p1.s4 Dále se omlouvá z dnešního jednání do hodin pan poslanec Ondřej Benešík.
ps2017-026-03-001-229.u3.p1.s5 Tak.
ps2017-026-03-001-229.u3.p2.s1 Další interpelací, kterou bychom měli dnes projednat, je interpelace opět na předsedu vlády.
ps2017-026-03-001-229.u3.p2.s2 Předseda vlády Andrej Babiš odpověděl na interpelaci poslance Jiřího Valenty ve věci válečných reparací Německa.
ps2017-026-03-001-229.u3.p2.s3 Interpelace se spolu s odpovědí předkládá jako sněmovní tisk 324.
ps2017-026-03-001-229.u3.p2.s4 I tato interpelace byla přerušena do přítomnosti předsedy vlády, a nemohu tedy otevřít rozpravu.
ps2017-026-03-001-229.u3.p3.s1 Třetí interpelace je opět na předsedu vlády, který odpověděl na interpelaci poslance Jakuba Michálka ve věci neprůhledného hospodaření ČEZ a zejména jeho investic v Bulharsku.
ps2017-026-03-001-229.u3.p3.s2 Interpelace se spolu s odpovědí předkládá jako sněmovní tisk 342.
ps2017-026-03-001-229.u3.p3.s3 I toto projednání bylo přerušeno do přítomnosti předsedy vlády, který je dnes omluven z důvodu zahraniční cesty.
ps2017-026-03-001-229.u3.p3.s4 Doufám, že bude možné projednat tyto interpelace v průběhu příštího týdne.
ps2017-026-03-001-229.u3.p4.s1 Další omluva.
ps2017-026-03-001-229.u3.p4.s2 Omlouvá se pan poslanec Vít Kaňkovský mezi 9. a 11. hodinou z dnešního jednání.
ps2017-026-03-001-229.u3.p5.s1 Další interpelací je interpelace na ministra dopravy.
ps2017-026-03-001-229.u3.p5.s2 Ministr dopravy Dan Ťok odpověděl na interpelaci poslankyně Věry Kovářové ve věci nejnebezpečnějšího místa na silnicích.
ps2017-026-03-001-229.u3.p5.s3 Interpelace se spolu s odpovědí předkládá jako sněmovní tisk 344.
ps2017-026-03-001-229.u3.p5.s4 Projednávání této odpovědi bylo rozhodnutím Poslanecké sněmovny na 24. schůzi přerušeno do příští řádné schůze Poslanecké sněmovny, tudíž tato podmínka je splněna.
ps2017-026-03-001-229.u3.p5.s5 Pan ministr je přítomen a ve věci otevírám rozpravu a dávám slovo paní poslankyni.
ps2017-026-03-001-229.u4.p1.s1 Vážené dámy, vážení pánové, vážený pane ministře, jsem vás interpelovala písemně ohledně problému nehodovosti na našich komunikacích.
ps2017-026-03-001-229.u4.p1.s2 Víme, že některé úseky jsou velmi nebezpečné.
ps2017-026-03-001-229.u4.p1.s3 Týká se to samozřejmě úseků silnic a dálnic a některých křižovatek.
ps2017-026-03-001-229.u4.p1.s4 Tato problematika se řešit buď modernizací, nebo přestavbou.
ps2017-026-03-001-229.u4.p2.s1 Zaznamenala jsem, že se zvyšuje počet lidí, kteří zahynuli na silnicích v důsledku dopravních nehod.
ps2017-026-03-001-229.u4.p2.s2 Žádala jsem vás, abyste mi zaslal přehled úseků silnic, které spravuje ŘSD a které jsou vyhodnoceny jako nejrizikovější a mají nejvyšší nehodovost.
ps2017-026-03-001-229.u4.p2.s3 To jste také učinil.
ps2017-026-03-001-229.u4.p2.s4 Odpověděl jste mi písemně, řekla bych, že docela rozsáhle.
ps2017-026-03-001-229.u4.p2.s5 Také jste mi poskytl řadu zajímavých informací ve smyslu, že byla zřízena meziresortní komise pro bezpečnost silničního provozu.
ps2017-026-03-001-229.u4.p2.s6 Nicméně prezentace, která činila asi 40 stran, neobsahovala seznam těch úseků a také tam nebyl stanoven postup, jakým způsobem budou řešena tato místa.
ps2017-026-03-001-229.u4.p3.s1 Možná se rovnou zeptám.
ps2017-026-03-001-229.u4.p3.s2 Co se týče nehodovosti na našich dálnicích, tak tato problematika vyvstala v souvislosti s D1 a s tím, že poslanci předložili návrh zákona na zákaz předjíždění kamionů v levém pruhu, a ono se to bezpečnosti týká.
ps2017-026-03-001-229.u4.p3.s3 Tak se ptám, zda se meziresortní komise zabývá také tímto problémem, to za prvé, protože to s nehodovostí a s těmi úseky souvisí.
ps2017-026-03-001-229.u4.p4.s1 Za druhé, v souvislosti s velmi nebezpečnými úseky jste cca před rokem říkal, že se podíváte na nejvíce nebezpečné úseky na dálnicích, sestavíte krizový plán a budete to řešit.
ps2017-026-03-001-229.u4.p4.s2 Takže jestli byste i v této souvislosti mohl krátce odpovědět.
ps2017-026-03-001-229.u4.p4.s3 Děkuji.
ps2017-026-03-001-229.u5.p1.s1 Děkuji.
ps2017-026-03-001-229.u5.p1.s2 Pan ministr bude reagovat.
ps2017-026-03-001-229.u5.p1.s3 Máte slovo, pane ministře.
ps2017-026-03-001-229.u6.p1.s1 Vážený pane předsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, jenom odpověď k paní poslankyni Kovářové prostřednictvím pana předsedajícího.
ps2017-026-03-001-229.u6.p1.s2 Ministerstvo dopravy ani Ředitelství silnic a dálnic České republiky nedisponují seznamem nejnebezpečnějších míst na pozemních komunikacích, neboť pro tyto účely by musela být provedena bezpečnostní inspekce na všech dálnicích a silnicích I. třídy.
ps2017-026-03-001-229.u6.p1.s3 My máme provedenou bezpečnostní inspekci na všech komunikacích sítě TEN-T, protože to je podmínka pro financování, takže ty úseky jsme samozřejmě schopni identifikovat, nicméně veškeré z těch úseků nejsme schopni.
ps2017-026-03-001-229.u6.p2.s1 bych vás rád informoval o tom, že jsme tento rok, nebo ještě v minulém roce, zahájili jednání s ČVUT, s Českým vysokým učením technickým, ohledně toho, že bychom chtěli pokračovat a udělat bezpečnostní audity všech silnic I. třídy, které spravuje Ředitelství silnic a dálnic, a takový seznam těch míst, která by měla být opravena a která by měla být upravena, vám můžeme poté předat.
ps2017-026-03-001-229.u6.p2.s2 Chceme tento audit udělat, protože to bereme tak, že stav silnice nebo dálnice a komunikace je jedním ze tří základních důvodů bezpečnosti.
ps2017-026-03-001-229.u6.p2.s3 Jenom bych chtěl dodat, že veškeré úseky, kde spolu s policií vyhodnotíme, že tam jsou nějaká bezpečnostní rizika nebo tam dochází k mnoha nehodám, nebo můžeme prokázat, že tam bylo zaviněno mnoho nehod, analyzujeme a postupně je opravujeme a upravujeme.
ps2017-026-03-001-229.u6.p3.s1 Nicméně bych tady chtěl říci, že jsme vždycky vnímaví k této situaci, a pokud za námi přijde kdokoliv ze samosprávy s návrhem, že jejich úsek silnice je rizikový a problematický, tak ho řešíme.
ps2017-026-03-001-229.u6.p3.s2 Chtěl bych říci, že posledním případem je komunikace I/35, která vede z Hradce směrem na Liberec.
ps2017-026-03-001-229.u6.p3.s3 Tady na této komunikaci právě, nebo na Jičín, tam jsme v debatě se starosty obce Konecchlumí a okolních, kde opravdu vzhledem k tomu, že tam jezdí mnoho kamionů a odbočování na této silnici, kde se zejména v obcích jezdí bohužel vyšší rychlostí, než je povolená, je problematické.
ps2017-026-03-001-229.u6.p4.s1 Poté co bude bezpečnostní audit na všech jedničkách udělán, tak budeme mít k dispozici takový seznam, který můžeme poskytnout.
ps2017-026-03-001-229.u6.p4.s2 Kdybyste vy přišla, nebo někdo ze samosprávy, s návrhem, kde vidíte problém, tak se s ním určitě ministerstvo, ŘSD a BESIP zabývat bude.
ps2017-026-03-001-229.u6.p4.s3 Děkuji.
ps2017-026-03-001-229.u7.p1.s1 Děkuji vám.
ps2017-026-03-001-229.u7.p1.s2 Ptám se, zda se někdo hlásí do rozpravy k tomuto bodu.
ps2017-026-03-001-229.u7.p1.s3 Paní poslankyně Kovářová.
ps2017-026-03-001-229.u8.p1.s1 Děkuji moc za odpověď, pane ministře.
ps2017-026-03-001-229.u8.p1.s2 Myslím, že ve vaší odpovědi zazněly dvě důležité informace, a to že bude proveden bezpečnostní audit na všech silnicích I. třídy.
ps2017-026-03-001-229.u8.p1.s3 Jenom bych poprosila, zda byste mi mohl sdělit, v jakém časovém horizontu to chystáte provést, jestli máte představu, protože takový audit je samozřejmě dlouhodobá záležitost.
ps2017-026-03-001-229.u8.p2.s1 Druhá důležitá věc pro , která zazněla ve vaší odpovědi, je, že pokud samosprávy zjistí, že jsou úseky velmi nebezpečné, tak to ŘSD bude řešit ad hoc.
ps2017-026-03-001-229.u8.p2.s2 Za to děkuji.
ps2017-026-03-001-229.u8.p2.s3 Pouze poprosím o ten časový horizont.
ps2017-026-03-001-229.u8.p2.s4 Děkuji.
ps2017-026-03-001-229.u9.p1.s1 K tomu časovému horizontu.
ps2017-026-03-001-229.u9.p1.s2 My jsme teď jednání zahájili.
ps2017-026-03-001-229.u9.p1.s3 Je otázka, zdali budeme muset pravděpodobně vypsat veřejné výběrové řízení na takovouto službu a udělat si analýzu, které ze subjektů jsou schopny to udělat.
ps2017-026-03-001-229.u9.p1.s4 V okamžiku, kdy tato analýza bude, vám tu informaci sdělím.
ps2017-026-03-001-229.u9.p1.s5 Teď to nechci vařit z vody.
ps2017-026-03-001-229.u9.p1.s6 Děkuji.
ps2017-026-03-001-229.u10.p1.s1 Paní poslankyně, prosím.
ps2017-026-03-001-229.u11.p1.s1 Děkuji, pane ministře.
ps2017-026-03-001-229.u11.p1.s2 Doufám, že problematika bezpečnosti na silnicích a dálnicích bude řešena, protože statistiky skutečně ukazují, že počet obětí stoupá, a to nejen na silnicích a dálnicích, ale i na místních komunikacích v obcích.
ps2017-026-03-001-229.u11.p2.s1 vám ještě jednou děkuji za odpověď.
ps2017-026-03-001-229.u12.p1.s1 Je-li to vše v tomto bodě, došlo k vzájemnému dialogu, k čemuž blahopřeji oběma účastníkům, tak končím projednávání této interpelace.
ps2017-026-03-001-229.u12.p2.s1 Další interpelací v pořadí je interpelace opět na ministra dopravy Dana Ťoka, který odpověděl na interpelaci poslance Ivana Adamce ve věci tendru na provozování mýtného systému po roce 2020 v České republice.
ps2017-026-03-001-229.u12.p2.s2 Interpelace se spolu s odpovědí předkládá jako sněmovní tisk 351.
ps2017-026-03-001-229.u12.p2.s3 Otevírám rozpravu a dávám slovo panu poslanci.

Text viewDownload CoNNL-U