|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-12-07 ps2017-024-04-003-126 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

126. Návrh poslanců Lukáše Bartoně, Martina Kolovratníka, Ivany Nevludové, Jana Zahradníka a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 157/ - třetí čtení

Date2018-12-07
Meetingps2017/024
Agenda Itemps2017/024/126
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/024schuz/s024150.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 242 • previousnext

ps2017-024-04-003-126.u1.p1.s1 126.
ps2017-024-04-003-126.u1.p1.s2 Návrh poslanců Lukáše Bartoně, Martina Kolovratníka, Ivany Nevludové, Jana Zahradníka a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 157/ - třetí čtení
ps2017-024-04-003-126.u1.p2.s1 Projednávání tohoto návrhu jsme přerušili ve středu 5. prosince tohoto roku v rozpravě.
ps2017-024-04-003-126.u1.p2.s2 Prosím, aby místo u stolku zpravodajů zaujal za navrhovatele poslanec Lukáš Bartoň a zpravodaj garančního výboru za hospodářský výbor poslanec Vojtěch Munzar.
ps2017-024-04-003-126.u1.p2.s3 Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 157/3 a usnesení garančního výboru vám bylo doručeno jako sněmovní tisk 157/4.
ps2017-024-04-003-126.u1.p3.s1 Připomínám, že dne 5. prosince tohoto roku přednesl v rozpravě poslanec a ministr dopravy Dan Ťok návrh na opakování druhého čtení.
ps2017-024-04-003-126.u1.p3.s2 O tomto návrhu budeme hlasovat po ukončení rozpravy.
ps2017-024-04-003-126.u1.p4.s1 Nyní budeme pokračovat v přerušené rozpravě a jenom upozorním, že k faktické poznámce byli ve středu 5. 12. přihlášeni před přerušením rozpravy pan poslanec Marek Novák a poslanec Leo Luzar.
ps2017-024-04-003-126.u1.p4.s2 Takže jenom se podívám, jestli mají zájem, ale asi tady ani nejsou.
ps2017-024-04-003-126.u1.p4.s3 Takže dále se o slovo přihlásil do obecné rozpravy pan poslanec Martin Kolovratník, takže mu dávám ihned prostor.
ps2017-024-04-003-126.u1.p4.s4 A připraví se pan poslanec Petr Pávek.
ps2017-024-04-003-126.u1.p4.s5 Prosím.
ps2017-024-04-003-126.u2.p1.s1 Dobré teď již odpoledne, kolegyně, kolegové.
ps2017-024-04-003-126.u2.p1.s2 jsem původně zvažoval, že ani nevystoupím k tomuto návrhu, ale udělám to a budu velmi stručný.
ps2017-024-04-003-126.u2.p1.s3 Rád bych k vám krátce promluvil z pozice předsedy podvýboru pro dopravu.
ps2017-024-04-003-126.u2.p1.s4 Jsem i jedním z předkladatelů tohoto návrhu a pravdou je, že mezi svými kolegy v rámci klubu hnutí ANO jsem v menšině v tomto názoru, to říkám férově, a jsem si toho vědom, ale přeci jen tady cítím za dobré vám povědět, říci své stanovisko.
ps2017-024-04-003-126.u2.p2.s1 Víte, si pamatuji velmi dobře vzrušené debaty, které tady byly v minulém volebním období, a s vámi kolegy, s panem ministrem jsme je zažili, když se týkaly prolomení nulové hranice na cyklostezkách, na vinařských stezkách atd.
ps2017-024-04-003-126.u2.p2.s2 A trošku mrzely ty zbytečné emoce, které jsme tady slyšeli tento týden ve středu, ale chápu, že k takovýmto bodům zkrátka emoce patří.
ps2017-024-04-003-126.u2.p3.s1 Moje stanovisko od minulého období je stále stejné.
ps2017-024-04-003-126.u2.p3.s2 Jsem pro nulovou toleranci.
ps2017-024-04-003-126.u2.p3.s3 Pamatuji si statistiky, čísla, která jsme obdrželi jak od kolegů zdravotníků, záchranářů, tak například od dopravní policie, od šéfa dopravní policie Tomáše Lercha.
ps2017-024-04-003-126.u2.p3.s4 A tam ve mně, aspoň interně, ten liberál v tu chvíli není a opravdu jsem hluboce přesvědčen o tom, že nulovou toleranci, byť kolega Zbyněk Stanjura nás tady ve středu informoval, potěšil tou statistikou z okolních zemí, tak v tomto případě na silnicích, v silničním provozu je to pro , a bude to vždy, neměnné stanovisko absolutně nepřekročitelné.
ps2017-024-04-003-126.u2.p4.s1 Ten rozdíl ale v mém případě je trošičku u vody a to je asi to trochu odlišné stanovisko vůči mým kolegům.
ps2017-024-04-003-126.u2.p4.s2 si zkrátka říkám, že na vodě ohrožujeme v uvozovkách sami sebe, ne tedy ostatní účastníky provozu, a že tedy opravdu v dnešní době, kdy stát všechno svazuje, reguluje, tak že asi tady ten liberální pohled, trochu volnosti, svobody, bychom lidem, tedy skupině vodáků, o které tady diskutujeme, měli dát.
ps2017-024-04-003-126.u2.p4.s3 Proto jsem i byl ochoten se s kolegy, kteří s tou iniciativou přišli, pod ten návrh spolupodepsat.
ps2017-024-04-003-126.u2.p4.s4 snad jenom krátce zmíním i ten kompromisní návrh, na kterém jsme se tehdy shodli na garančním hospodářském výboru, který tedy právě hovořil a navrhoval to, že přísnější pohled by se týkal vůdců plavidla, tzv. zadáků v případě nějaké kánoe, ale u posádky že bychom to skutečně nechali na .
ps2017-024-04-003-126.u2.p5.s1 Ale cítím z debaty, že je potřeba ještě se k tomu vrátit, najít možná nějaké trochu jiné řešení, možná najít větší kompromis, trochu obrousit hrany, a chci moc poděkovat panu ministrovi Danu Ťokovi za nápad, návrh, se kterým přišel při poslední debatě k tomuto zákonu tady ve středu, že bychom ho vrátili do druhého čtení a že bychom zkusili nějaké rozumné řešení, a teď nepředjímám jaké, ale že bychom ho zkusili najít.
ps2017-024-04-003-126.u2.p5.s2 Vím a tuším, pan poslanec Bartoň že obavu, aby se to všechno stihlo, ale přece jenom si říkám, je prosinec, tak do začátku vodácké sezóny máme času poměrně dost.
ps2017-024-04-003-126.u2.p5.s3 Tak dneska po představení své pozice bych vás moc rád poprosil, abychom pana ministra podpořili, abychom vrátili ten zákon do druhého čtení.
ps2017-024-04-003-126.u2.p5.s4 Myslím si, že jsme schopni během zimních měsíců, ledna, února, najít pozici, která bude komfortní jak pro Ministerstvo dopravy, tak i pro většinu z nás tady v Poslanecké sněmovně.
ps2017-024-04-003-126.u2.p5.s5 Za sebe mohu slíbit nebo nabídnout pomoc.
ps2017-024-04-003-126.u2.p5.s6 Ještě třeba právě podvýbor pro dopravu by mohl být tím konkrétním místem, kde bychom tu přesnou formulaci nalezli, kde bychom se dohodli, jakým směrem se vydáme.
ps2017-024-04-003-126.u2.p5.s7 Může se ten podvýbor uskutečnit, můžeme ho svolat hned na lednové schůzi.
ps2017-024-04-003-126.u2.p6.s1 Takže tolik moje stanovisko.
ps2017-024-04-003-126.u2.p6.s2 A pokud tedy zvažujete nebo jste na vážkách, určitě si dovolím jménem pana ministra vás poprosit o podporu jeho návrhu, abychom se tedy k tomu zákonu ještě mohli vrátit.
ps2017-024-04-003-126.u2.p6.s3 Věřím, že v zimních měsících to stihneme.
ps2017-024-04-003-126.u2.p6.s4 Děkuji.
ps2017-024-04-003-126.u3.p1.s1 Děkuji.
ps2017-024-04-003-126.u3.p1.s2 Samozřejmě ten návrh, jak jsem říkal v úvodu, reflektujeme.
ps2017-024-04-003-126.u3.p1.s3 Jinak mám tady jednu omluvu.
ps2017-024-04-003-126.u3.p1.s4 Pan premiér Andrej Babiš se omlouvá do konce jednacího dne z pracovních důvodů.
ps2017-024-04-003-126.u3.p1.s5 A nyní naskočily dvě faktické poznámky, takže jako první vyzývám pana poslance Ivana Adamce a připraví se pan poslanec Lukáš Černohorský.
ps2017-024-04-003-126.u4.p1.s1 Vážený pane předsedající, vážený pane ministře, kolegyně, kolegové, slyšeli jsme tu hezká slova od kolegy Kolovratníka, jak to vrátíme, předěláme to, aby byli všichni spokojení.
ps2017-024-04-003-126.u4.p1.s2 A se zeptám, jakou cestou se vydáme?
ps2017-024-04-003-126.u4.p1.s3 Najednou tady slyším nulovou toleranci, pak slyším, že jedno promile je moc, anebo je to tak, že si myslíte, že ty vodáky z toho vyjmete?
ps2017-024-04-003-126.u4.p1.s4 To by docela zajímalo.
ps2017-024-04-003-126.u4.p1.s5 Protože vyjmout vodáky z toho návrhu zákona není úplně jednoduchá věc.
ps2017-024-04-003-126.u4.p1.s6 A jestli si někdo myslí, že tohle uděláme na čtení podvýboru nebo na čtení výboru, tak buď nás lakuje, anebo prostě to nemůže myslet vážně.
ps2017-024-04-003-126.u4.p1.s7 si myslím, že je to natolik složitá věc, že to nejsme schopni zvládnout.
ps2017-024-04-003-126.u4.p1.s8 Skončí to tak, že budeme licitovat o tom promile, půl promile apod., dostaneme se zase do diskuze nulové tolerance, která podle s těmi vodáky by neměla vůbec být slučována, protože je to lidská činnost zájmová, není to doprava, navíc dopravní cesty, po kterých jezdí, vlastně nejsou dopravní cesty, protože nic jiného kromě těch kení, kajaků a raftů tam nejezdí.
ps2017-024-04-003-126.u4.p1.s9 Takže nedělejme si iluze, nelakujme se tu, neříkejme si to růžové vidění světa, že to do dalšího čtení opravíme.
ps2017-024-04-003-126.u4.p1.s10 Neopravíme!
ps2017-024-04-003-126.u4.p1.s11 Pokud mi řeknete, že jste schopni to udělat, a v tom duchu, že to bude tak, že vyjmeme vodáky na řekách, které nejsou dopravní cesty, z tohoto režimu, tak to podpořím, ale pokud to tak nebude, tak jsem tvrdě proti.
ps2017-024-04-003-126.u4.p2.s1 Děkuji za pozornost.
ps2017-024-04-003-126.u5.p1.s1 Děkuji.
ps2017-024-04-003-126.u5.p1.s2 Nyní s faktickou poznámkou pan poslanec Lukáš Černohorský, další faktickou zatím nemám.
ps2017-024-04-003-126.u5.p1.s3 Prosím.
ps2017-024-04-003-126.u6.p1.s1 Dobrý den všem.
ps2017-024-04-003-126.u6.p1.s2 budu reagovat tady na předřečníka.
ps2017-024-04-003-126.u6.p1.s3 Kolega poslanec Bartoň tady upozorňoval na to, že je možné, že to nestihneme do příští sezóny.
ps2017-024-04-003-126.u6.p1.s4 U zákona 416 jsme si také mysleli, že to bude rychlé, že to projde, je tady shoda všech klubů, a jak dlouho nám trvalo, než tenhle zákon vstoupil v platnost.
ps2017-024-04-003-126.u6.p1.s5 Bojím se, že podobné by to bylo i v případě, že bychom to teď vrátili zpátky do druhého čtení, že by nebyla reálná šance na to, abychom to stihli do případné nejbližší vodácké sezóny.
ps2017-024-04-003-126.u6.p1.s6 Děkuji.
ps2017-024-04-003-126.u7.p1.s1 A nyní se vrátíme do obecné rozpravy, takže pan poslanec Petr Pávek.
ps2017-024-04-003-126.u7.p1.s2 Je omluven.
ps2017-024-04-003-126.u7.p1.s3 Vidíte, tady to naskakuje ještě z minulého projednávání.
ps2017-024-04-003-126.u7.p1.s4 A jako poslední pan poslanec Válek.
ps2017-024-04-003-126.u7.p1.s5 Ano, vy jste přítomen, takže vám dávám slovo.
ps2017-024-04-003-126.u7.p1.s6 Prosím.
ps2017-024-04-003-126.u8.p1.s1 Děkuji, pane předsedající.
ps2017-024-04-003-126.u8.p1.s2 jsem byl na značkách nachystaný v zákleku, abych vystartoval a nezdržoval.
ps2017-024-04-003-126.u8.p2.s1 Mně úplně není jasné, proč bychom nemohli udělat to, co navrhuje pan ministr Ťok, což se mně osobně velice líbí, a současně odhlasovat to, co navrhuje Senát, nebo zvýšit to na jedno promile.
ps2017-024-04-003-126.u8.p2.s2 Obojí je možné, protože pak když to vypadne z toho zákona, proč by to nešlo?
ps2017-024-04-003-126.u8.p2.s3 Možná je nějaký důvod a nechám si to vysvětlit.
ps2017-024-04-003-126.u8.p3.s1 Nicméně to, proč jsem se přihlásil do diskuze, bylo něco jiného.
ps2017-024-04-003-126.u8.p3.s2 se domnívám, že bychom opravdu měli minimalizovat restrikce, které se týkají volnočasových aktivit, a to bezesporu sjíždění vody je.
ps2017-024-04-003-126.u8.p3.s3 Stejně je to turistika na horách, stejně je to řada dalších činností, kde ten člověk může být sobě nebezpečný, může být nebezpečný i ostatním, a my tam žádné restrikce stran požívání alkoholu nemáme.
ps2017-024-04-003-126.u8.p4.s1 naprosto souhlasím s panem ministrem zdravotnictví a velmi ho podporuji v tom, že opravdu stoupá konzumace alkoholu, a bezesporu alkohol není jaksi vitamin, alkohol není jaksi léčebný prostředek, s výjimkou řekněme alkoholizace hepatocelulárního karcinomu.
ps2017-024-04-003-126.u8.p4.s2 Na druhé straně restrikce není cesta, která by cokoliv řešila.
ps2017-024-04-003-126.u8.p4.s3 Restrikce je vždycky cesta do pekel a restrikce jenom výjimečně dobrý efekt.
ps2017-024-04-003-126.u8.p4.s4 Podstatně důležitější je propagace, podstatně důležitější je vzdělávání dětí, mládeže, obyvatelstva, vysvětlování rizik škodlivosti, podstatně důležitější je, aby kdokoliv uměl jednotlivé drogy považovat za nebezpečné a riskantní, a to si myslím, že by měl být i náš přístup k alkoholu.
ps2017-024-04-003-126.u8.p4.s5 Ano, tam, kde ten člověk po požití alkoholu, pokud vezmu alkohol jako příklad, je nebezpečný svému okolí, páchá trestnou činnost, může se stát, že zaviní těžké zranění nebo smrt mnoha jiným, tak ano, tam je to jasné, tam je role státu vystupovat agresivněji a vystupovat nástroj restrikce, což bezesporu je situace u motorové dopravy, ale určitě to není situace vodáků.
ps2017-024-04-003-126.u8.p5.s1 jsem jako mladý, vlasatý a štíhlý bývávávávával vodákem, dělal jsem zdravotníka vodáckému oddílu.
ps2017-024-04-003-126.u8.p5.s2 Na druhé straně tedy na vodě pil kofolu, protože ujíždím na kofole, a nepil jsem pivo, ale to je můj problém, takže si úplně nemyslím, že všichni vodáci na každém jezu a na každé přestávce konzumují alkohol, to tak prostě není.
ps2017-024-04-003-126.u8.p5.s3 Na druhé straně nevidím absolutně problém v tom, pokud si jedno pivo a sjíždí vodu a je na lodi a je na raftu nebo kdekoliv jinde.
ps2017-024-04-003-126.u8.p6.s1 To, co na celé legislativě a na celé restrikční strategii, která se z legislativy vychází, je jakási prevence.
ps2017-024-04-003-126.u8.p6.s2 Prevence toho, že bych měl předtím, než vůbec usednu na loď, riskovat, že mohu být eventuálně nucen dýchat, sednu si na loď a v chvíli vyskočí odněkud někdo a bude kontrolovat, jestli mám alkohol.
ps2017-024-04-003-126.u8.p6.s3 pevně věřím, že naše policie nic takového nedělá a dělat ani neplánuje a nebude.
ps2017-024-04-003-126.u8.p6.s4 Ale proč vůbec, proč vůbec něco takového vypouštět?
ps2017-024-04-003-126.u8.p6.s5 Proč takového krakena vůbec pouštět ven?
ps2017-024-04-003-126.u8.p7.s1 A i s tím velitelem plavidla, když je to zadák, tak zase, pokud zadákovi zakážeme požívat alkohol, což určitě v případu zadáka nebo tedy velitele neplavidla, je to kdokoliv, je důležité třeba, tak jak zjistíme, kdo je ten velitel plavidla?
ps2017-024-04-003-126.u8.p7.s2 To zase budeme dávat nějaké průkazy velitelům plavidla nebo budeme zjišťovat, kdo je velitelem plavidla?
ps2017-024-04-003-126.u8.p7.s3 bych se opravdu, opravdu velmi přimlouval, buďme tolerantní, buďme rozumní.
ps2017-024-04-003-126.u8.p7.s4 Minimalizujme naše restrikce a udělejme maximum pro to, abychom teď co nejrychleji tento zákon udělali lidským pro vodáky a umožnili jim to jedno pivo na vodě.
ps2017-024-04-003-126.u8.p7.s5 A pak se bavme o tom, jestli nezměnit obecně tu legislativu a zařazení vodáků v zákoně, v kterém by pravděpodobně neměli co dělat.
ps2017-024-04-003-126.u8.p7.s6 Pojďme krok po kroku.
ps2017-024-04-003-126.u8.p7.s7 Děkuji.
ps2017-024-04-003-126.u9.p1.s1 Tak.
ps2017-024-04-003-126.u9.p1.s2 Pan poslanec Bartoň si přeje také vystoupit.
ps2017-024-04-003-126.u9.p1.s3 Tak prosím.

Text viewDownload CoNNL-U