|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-12-21 ps2017-024-08-002-130 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

130. Vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony v oblasti daní a některé další zákony /sněmovní tisk 206/ - třetí čtení

Date2018-12-21
Meetingps2017/024
Agenda Itemps2017/024/130
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/024schuz/s024276.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 1159 • previousnext

ps2017-024-08-002-130.u8.p3.s2 Je to v částce 6 300 korun pro dítě, které studuje střední školu, a 12 600 korun pro dítě, které studuje vysokou školu.
ps2017-024-08-002-130.u8.p3.s3 Vnímáme to jako důležitý krok pro to, abychom zvýšili šanci, aby děti z rodin, kde rodiče mají průměrné a podprůměrné příjmy, měly šanci dosáhnout kvalitního vzdělání a abychom s ohledem na růst nákladů, který dneska vidíme v mnoha oblastech, jde o koleje, o náklady na potraviny, přispěli tímto krokem k tomu, abychom tyto rodiny, tyto rodiče a především tyto děti a jejich budoucnost zlepšili a posílili.
ps2017-024-08-002-130.u8.p4.s1 Dalším pozměňovacím návrhem je pozměňovací návrh, který se týká oblasti změny zákona o DPH, a sice návrh, který za cíl nejenom podobně jako tento daňový balíček zvýšit příjmy domácností snížením DPH.
ps2017-024-08-002-130.u8.p4.s2 se snažím také sledovat i jiné multiplikační pozitivní efekty vůči životnímu prostředí.
ps2017-024-08-002-130.u8.p4.s3 Proto jsem si dovolil předložit návrh na snížení DPH u biopotravin.
ps2017-024-08-002-130.u8.p4.s4 Je to jednoduchá věc, protože biopotraviny mají jasně certifikovaný důsledný systém, potraviny jsou v celém řetězci sledovány, jasně a transparentně označovány, takže tady nevidím nějaký problém, nějakou obavu, že by to dávalo nějaký prostor k případnému zneužívání.
ps2017-024-08-002-130.u8.p5.s1 Pak jsem si dovolil předložit návrh, který se týká úpravy DPH v případě zemního plynu, kdy návrh snižuje DPH z 21 % na 10 %.
ps2017-024-08-002-130.u8.p5.s2 Je to především s odůvodněním toho, že dneska více jak 300 tisíc domácností topí ve svých kotlech tuhými palivy, především hnědým uhlím.
ps2017-024-08-002-130.u8.p5.s3 A když se podíváme na situaci v Moravskoslezském kraji, případně některých dalších regionech České republiky, kde třeba na konci února nebo v prvním kvartálu dochází k překročení emisních limitů na jednoho obyvatele, tak dost často je to především proto, že byť jsou to obce, které jsou plynofikovány, tak prostě pro ty lidi není ekonomicky dostupné právě palivo jako zemní plyn, z důvodů ekonomických topí levnějšími palivy, takže proto tomu tímto přístupem chci pomoci.
ps2017-024-08-002-130.u8.p6.s1 Také si dovoluji navrhnout poslední pozměňovací návrh, který navrhuje spolu se mnou skupina více poslanců, a sice nejenom jako Marian Jurečka, ale Vojtěch Munzar, Petr Pávek, Petr Dolínek, Petr Třešňák a Pavel Staněk.
ps2017-024-08-002-130.u8.p6.s2 Navrhujeme pozměňovací návrh, který se týká snížení DPH na teplo a dodávky tepla a chladu.
ps2017-024-08-002-130.u8.p6.s3 Jde o to, že tímto akutně reagujeme na problém enormního růstu cen emisních povolenek, které se zvýšily za posledního půl roku čtyřnásobně.
ps2017-024-08-002-130.u8.p6.s4 Neočekává se, že by tyto ceny poklesly, a jelikož to bude mít samozřejmě logicky přímý dopad na odběratele tepla v rámci centrálního zásobování teplem, což je zhruba 1,7 milionu domácností v České republice, týká se to 4,2 milionu obyvatel České republiky, a nárůst v příštích měsících nebo letech by byl poměrně skokový, tak jsme se rozhodli tímto pozměňovacím návrhem na tuto situaci reagovat, abychom ty dopady zmírnili tak, abychom snížili DPH u dodávek tepla a chladu z 15 na 10 %.
ps2017-024-08-002-130.u8.p6.s5 Dopady do státního rozpočtu tady lze očekávat někde mezi 1 2 miliardami, nicméně je to bohatě kompenzováno těmi příjmy do státního rozpočtu z enormního nárůstu cen emisních povolenek.
ps2017-024-08-002-130.u8.p7.s1 Abychom nebourali koncept státního rozpočtu, tak tyto pozměňovací návrhy, které jsem představil, většina z nich účinnost k 1. lednu 2020.
ps2017-024-08-002-130.u8.p7.s2 Takže děkuji při hlasování za podporu pozměňovacích návrhů, jsou to návrhy, které máte v podkladech pod písmenem B od Pavly Golasowské, pod písmenem L v případě Jana Čižinského a potom i pod písmenem J. Děkuji za jejich podporu.
ps2017-024-08-002-130.u9.p1.s1 Dobré dopoledne, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci.
ps2017-024-08-002-130.u9.p1.s2 Budeme pokračovat.
ps2017-024-08-002-130.u9.p1.s3 Než dám slovo panu poslanci Jandovi, konstatuji došlou omluvu z jednání mezi 10. a . hodinou od poslance Zdeňka Ondráčka, která byla doručena předsedovi Sněmovny.
ps2017-024-08-002-130.u9.p1.s4 Nyní pan poslanec Jakub Janda.
ps2017-024-08-002-130.u9.p1.s5 Připraví se poslanec Vojtěch Munzar.
ps2017-024-08-002-130.u9.p1.s6 Máte slovo, pane poslanče.
ps2017-024-08-002-130.u10.p1.s1 Děkuji za slovo, vážený pane předsedající.
ps2017-024-08-002-130.u10.p1.s2 Vážené dámy, vážení pánové, chtěl bych vás požádat o podporu mého pozměňovacího návrhu pod písmenem H. Jedná se o snížení limitů takzvané vratky DPH ze 2 tisíc na 750 korun.
ps2017-024-08-002-130.u10.p1.s3 Bohužel stanovisko Ministerstva financí je negativní, ale domnívám se, že se jedná o nedorozumění ve výpočtu, jak se změna projeví ve státním rozpočtu.
ps2017-024-08-002-130.u10.p1.s4 Ministerstvo uvádí, že změna bude mít za následek výpadek příjmů ve výši půl miliardy korun.
ps2017-024-08-002-130.u10.p1.s5 Tento údaj nemůže příliš odpovídat realitě, jelikož v současné době je celkový objem vrácené DPH něco přes 1 miliardu korun, a to se jedná o vratku nákupu od 2 tisíc korun do několika milionů.
ps2017-024-08-002-130.u10.p1.s6 Že by bylo možné dosáhnout množství v rozmezí nákupu za 751 2 tisíce korun, nepotvrzuje ani žádná zahraniční zkušenost.
ps2017-024-08-002-130.u10.p1.s7 Připomínám, že vrácené DPH u jednoho nákupu za 751 korun je 130 korun.
ps2017-024-08-002-130.u10.p1.s8 Ekonomové Hospodářské komory zpracovali před dvěma lety dopadovou studii, která hovoří o částce 60 milionů korun, která se však do ekonomiky vrátí.
ps2017-024-08-002-130.u10.p2.s1 Proto vás ještě jednou žádám o podporu tohoto pozměňovacího návrhu, který širokou podporu subjektů české ekonomiky, turistického ruchu, především Svazu obchodu a cestovního ruchu, Hospodářské komory, Asociace krajů, kde předsedkyní je paní hejtmanka poslankyně Jana Mračková Vildumetzová, Svazu měst a obcí.
ps2017-024-08-002-130.u10.p2.s2 Také je zde podpora napříč politickým spektrem, jelikož se jedná o opatření podporující ekonomický růst, cestovní ruch, regionální rozvoj, českou výrobu a obchodu.
ps2017-024-08-002-130.u10.p2.s3 Žádám vás o podporu.
ps2017-024-08-002-130.u10.p3.s1 Děkuji vám za pozornost.
ps2017-024-08-002-130.u11.p1.s1 Děkuji panu poslanci Jakubu Jandovi.
ps2017-024-08-002-130.u11.p1.s2 Nyní pan poslanec Vojtěch Munzar, připraví se pan poslanec Polanský.
ps2017-024-08-002-130.u11.p1.s3 Prosím, pane poslanče, máte slovo.
ps2017-024-08-002-130.u12.p1.s1 Děkuji, pane předsedající.
ps2017-024-08-002-130.u12.p1.s2 Milé kolegyně, milí kolegové, vážená paní ministryně, dámy a pánové, bych chtěl přilákat vaši pozornost a doufám laskavé oko ke čtyřem návrhům, které bych tady chtěl okomentovat.
ps2017-024-08-002-130.u12.p2.s1 První návrh, který předkládáme společně s panem poslancem Volným a panem předsedou Stanjurou, je na vrácení limitu pro uplatnění daňových výdajových paušálů pro OSVČ zpět na hranici 2 milionů korun.
ps2017-024-08-002-130.u12.p2.s2 Podnikatelé jsou významným motorem naší země, a zaslouží si proto co nejjednodušší pravidla, aby se mohli věnovat své práci.
ps2017-024-08-002-130.u12.p2.s3 Stát by si měl vážit aktivních lidí, pro které by měl vytvářet přátelské prostředí.
ps2017-024-08-002-130.u12.p2.s4 A právě výdajové paušály vnímám jako jeden ze základních stavebních kamenů podpory podnikání v naší zemi.
ps2017-024-08-002-130.u12.p2.s5 A proto je namístě, abych poděkoval Ministerstvu financí a rozpočtovému výboru za kladné stanovisko.
ps2017-024-08-002-130.u12.p2.s6 My jsme tento návrh předkládali jednou, tehdy chybělo sedm hlasů.
ps2017-024-08-002-130.u12.p2.s7 Bohužel neprošel, takže věřím, že bude mít dnes vaši podporu.
ps2017-024-08-002-130.u12.p3.s1 Ten druhý návrh, o kterém tady mluvil částečně pan kolega Jurečka, je snížení DPH z 15 na 10 % na teplo a chlad.
ps2017-024-08-002-130.u12.p3.s2 Tento návrh předkládá kromě Mariana Jurečky, , Petra Pávka, Petra Dolínka, Petr Třešňák i Pavel Staněk.
ps2017-024-08-002-130.u12.p3.s3 K tomuto návrhu nás vedla aktuální situace na trhu s emisními povolenkami, kdy cena emisních povolenek od začátku roku narostla čtyřikrát.
ps2017-024-08-002-130.u12.p3.s4 Je to umělý růst vyvolaný změnou směrnice Evropské unie a tento umělý nárůst se promítne do cen tepla pro konečné spotřebitele.
ps2017-024-08-002-130.u12.p3.s5 A právě cílem našeho návrhu je tento umělý nárůst cen částečně domácnostem kompenzovat, a to právě snížením DPH.
ps2017-024-08-002-130.u12.p3.s6 Takže v tomto případě také děkuji rozpočtovému výboru za podporu tohoto návrhu, který je pod označením J1.
ps2017-024-08-002-130.u12.p4.s1 Třetí návrh, který předkládám sám za sebe, je kompenzace v případě nezákonného rozhodnutí či nesprávného postupu správce daně.
ps2017-024-08-002-130.u12.p4.s2 Tento návrh máte uvedený pod označením J2 a tímto návrhem chci zhojit nerovnost před zákonem.
ps2017-024-08-002-130.u12.p4.s3 Představte si situaci, že na jedné straně máte daňového poplatníka, kterému byla neoprávněně vyměřena daň či pokuta a nárok na náhradu škody i kompenzační úrok, a na druhé straně máte daňového poplatníka, kterému také byla neoprávněně vyměřena daň či pokuta, sice nárok na náhradu škody, ale nemá nárok na kompenzační úrok.
ps2017-024-08-002-130.u12.p4.s4 A jediný rozdíl je v tom, jestli se jedná o dělenou, či nedělenou správu daně.
ps2017-024-08-002-130.u12.p4.s5 Jediný rozdíl je v tom, jak si to stát vnitřně rozdělil.
ps2017-024-08-002-130.u12.p4.s6 Mně to přijde nespravedlivé a nesprávné, protože daňový poplatník toto nemůže ovlivnit.
ps2017-024-08-002-130.u12.p4.s7 To je prostě rozhodnutí státu.
ps2017-024-08-002-130.u12.p4.s8 Na tuto nerovnost upozornil i Nejvyšší správní soud a tuto nerovnost chci zrušit právě tím svým pozměňovacím návrhem.
ps2017-024-08-002-130.u12.p4.s9 Proto i přes negativní stanovisko Ministerstva financí a rozpočtového výboru vás chci požádat i o podporu tohoto návrhu pod označením J2.
ps2017-024-08-002-130.u12.p5.s1 A poslední návrh, ke kterému se chci vyjádřit, je návrh, který je alternativně pod označením J3, J4.
ps2017-024-08-002-130.u12.p5.s2 Jedná se o to, že rozsah, množství a struktura dat, které vyžaduje Finanční správa od daňových poplatníků na daňových formulářích, tak tento rozsah, množství a struktura dat by měly být dány zákonem či podzákonnou normou, protože z neposkytnutí těchto dat vyplývají sankce a neúčinnosti podání.
ps2017-024-08-002-130.u12.p5.s3 Dnes si rozsah a podobu dat vlastně libovolně určuje Ministerstvo financí či Finanční správa, což je ústavně nekonformní situace, na kterou upozornila i skupina senátorů, která se v tomto dokonce obrátila i na Ústavní soud.
ps2017-024-08-002-130.u12.p5.s4 Můj návrh, který podporu i Komory daňových poradců České republiky, navrhuje toto vyřešit způsobem, který je běžný v ostatních resortech, tedy vyhláškou, podzákonnou normou, a to proto, že podle legislativních pravidel vlády tvorba vyhlášky svůj vlastní legislativní proces včetně meziresortního připomínkového řízení, kde se k tomu může vyjadřovat veřejnost včetně odborné ještě před vyhlášením takové vyhlášky.
ps2017-024-08-002-130.u12.p5.s5 A proto prosím o podporu návrhu J3, resp. J4.
ps2017-024-08-002-130.u12.p6.s1 Děkuji za pozornost.
ps2017-024-08-002-130.u13.p1.s1 Děkuji panu poslanci Vojtěchu Munzarovi.
ps2017-024-08-002-130.u13.p1.s2 Nyní pan poslanec Polanský a připraví se pan poslanec Tomáš Martínek.
ps2017-024-08-002-130.u13.p1.s3 Máte slovo, pane poslanče.
ps2017-024-08-002-130.u14.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-024-08-002-130.u14.p1.s2 Vážené kolegyně, vážení kolegové, bych vás chtěl poprosit o podporu pozměňovacího návrhu pod písmenem G. Jedná se o liberalizaci domovarnictví neboli domácí produkce piva.
ps2017-024-08-002-130.u14.p2.s1 Návrh obsahuje vlastně tři změny.
ps2017-024-08-002-130.u14.p2.s2 Nejprve navyšuje limit piva, který si lidé můžou za rok uvařit doma, z 200 litrů na 2 000.
ps2017-024-08-002-130.u14.p2.s3 Potom změkčuje pravidla pro evidenci navařeného piva pro domácí producenty a za třetí ruší povinnost dopředné registrace domovarníků na Celní správě.
ps2017-024-08-002-130.u14.p2.s4 Podpořte prosím pozměňovací návrh především proto, že podle našeho názoru přijetím této legislativy legalizujeme současný stav, poněvadž domácí producenti piva ve většině případů tyto, řekl bych přehnané, požadavky stejně neplní.
ps2017-024-08-002-130.u14.p2.s5 Děkuji vám za podporu.
ps2017-024-08-002-130.u15.p1.s1 Děkuji panu poslanci Polanskému a nyní pan poslanec Tomáš Martínek, připraví se pan poslanec Skopeček.
ps2017-024-08-002-130.u15.p1.s2 Máte slovo, pane poslanče.
ps2017-024-08-002-130.u16.p1.s1 Vážené dámy, vážení pánové, rád bych vás tímto požádal o vaši podporu svých pěti pozměňovacích návrhů k daňovému balíčku.
ps2017-024-08-002-130.u16.p1.s2 Jedná se o pozměňovací návrhy M1 M5.
ps2017-024-08-002-130.u16.p1.s3 Všechny mají de facto pozitivní vliv na veřejné finance, občany i státní úředníky.
ps2017-024-08-002-130.u16.p1.s4 Rád bych především zmínil pozměňovací návrh M1, který prodlužuje lhůtu pro podání elektronického daňového přiznání o jeden měsíc a řeší další legislativní nejasnosti v této oblasti.
ps2017-024-08-002-130.u16.p1.s5 Česká republika jednu z nejkratších lhůt pro podání daňového přiznání a současně nejnižší podíl elektronicky podaných daňových přiznání v EU.
ps2017-024-08-002-130.u16.p2.s1 Rád bych zde přečetl tiskovou zprávu Komory daňových poradců k tomuto pozměňovacímu návrhu, která bohužel vyšla po jednání rozpočtového výboru, který tak nemohl reflektovat dané stanovisko a nepřijal k tomuto pozměňovacímu návrhu usnesení:
ps2017-024-08-002-130.u16.p3.s1 "Jak jsme již informovali v souvislosti s projednávaným daňovým balíčkem 2019, komora podporuje některé pozměňovací návrhy.
ps2017-024-08-002-130.u16.p3.s2 Mezi takové bezpochyby patří i návrh změny týkající se lhůt pro podání daňového přiznání.
ps2017-024-08-002-130.u16.p3.s3 Tento návrh v prvé řadě pozitivně motivuje poplatníky k elektronické komunikaci se správcem daně, což jako komora dlouhodobě podporujeme," říká člen prezídia Jiří Nesrovnal.
ps2017-024-08-002-130.u16.p3.s4 "Kromě toho uvedený návrh odstraňuje mnohé výkladové nejasnosti, které v současné době v oblasti lhůt pro podání přiznání zbytečně komplikují správu daní a přinášejí nejistotu pro poplatníky," doplňuje vedoucí sekce Správa daní a poplatků Tomáš Hajdušek.
ps2017-024-08-002-130.u16.p3.s5 "Uvedený návrh odstraňuje zbytečné riziko v případě neúmyslných pochybení poplatníků či nestihnutí lhůt z důvodu jejich zaneprázdnění.
ps2017-024-08-002-130.u16.p3.s6 V těchto situacích mohou situaci zachránit buď elektronickým podáním daňového přiznání, nebo využitím služeb daňových poradců.
ps2017-024-08-002-130.u16.p3.s7 Výhodou pozměňovacího návrhu je také nulový negativní dopad do příjmů státního rozpočtu a zjednodušení správy daní na straně správce daně."
ps2017-024-08-002-130.u16.p3.s8 Toť Komora daňových poradců ČR.
ps2017-024-08-002-130.u16.p4.s1 Rád bych také poděkoval paní ministryni financí Aleně Schillerové, která mi slíbila, že s mým pozměňovacím návrhem počítá v rámci vládního návrhu zákona.
ps2017-024-08-002-130.u16.p4.s2 Chtěl bych ovšem odůvodnit to, proč je vhodné tento pozměňovací návrh schválit co nejdříve, nejlépe již dnes, a vyslat tak pozitivní signál k digitalizaci veřejné správy.
ps2017-024-08-002-130.u16.p5.s1 Generální finanční ředitelství k návrhu prostřednictvím Ministerstva financí tyto obavy.
ps2017-024-08-002-130.u16.p5.s2 První z nich je, zdali se stihnou upravit informační systémy.
ps2017-024-08-002-130.u16.p5.s3 A druhý, zdali nebude nutné měnit v rámci dané změny další zákony.
ps2017-024-08-002-130.u16.p5.s4 V prvním případě je právě vhodné přijmout tento pozměňovací návrh již dnes, kdy podle tohoto pozměňovacího návrhu bude podáno přiznání v roce 2021 a na úpravy tak budou více než dva roky.
ps2017-024-08-002-130.u16.p5.s5 Bude tak dost času k této drobné úpravě informačních systémů.

Text viewDownload CoNNL-U