|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-12-20 ps2017-024-07-003-196 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

196. Ústní interpelace

Date2018-12-20
Meetingps2017/024
Agenda Itemps2017/024/196
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/024schuz/s024251.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 1570 • previousnext

ps2017-024-07-003-196.u12.p2.s1 Takže my určitě, můžeme se o tom bavit.
ps2017-024-07-003-196.u12.p2.s2 nevím, jak to je namyšleno, ale vládní zmocněnec nestojí ani korunu.
ps2017-024-07-003-196.u12.p2.s3 Úřad vlády mu nedává nic.
ps2017-024-07-003-196.u12.p2.s4 A určitě budeme šetřit, budeme transparentní.
ps2017-024-07-003-196.u12.p2.s5 A pokud to bude digitalizováno, no tak fajn, tak můžeme se o tom pobavit.
ps2017-024-07-003-196.u12.p2.s6 A samozřejmě o těch sídlech těch institucí, tady byl návrh od STAN, tak je otázka debaty, které instituce kde můžou být, protože jde o to, když zrušíme nějaký úřad v Praze, aby ten nový úřad někde...
ps2017-024-07-003-196.u12.p2.s7 můžeme se bavit o, nevím, teď myslím, že ERÚ je v Jihlavě a všichni jsou v Praze.
ps2017-024-07-003-196.u12.p2.s8 Takže sídlo je v Jihlavě, všichni jsou v Praze, aby to skutečně potom mělo nějaký efekt.
ps2017-024-07-003-196.u12.p2.s9 Ale těm regionům my hlavně pomůžeme, když dostavíme ty dálnice, což nám od revoluce jde ztěžka.
ps2017-024-07-003-196.u13.p1.s1 děkuji.
ps2017-024-07-003-196.u13.p1.s2 A nyní bude tedy interpelovat paní poslankyně Langšádlová ve věci mediální gramotnosti.
ps2017-024-07-003-196.u13.p1.s3 Připraví se pan poslanec Luzar.
ps2017-024-07-003-196.u13.p1.s4 Prosím, paní poslankyně.
ps2017-024-07-003-196.u14.p1.s1 Děkuji za slovo, pane místopředsedo.
ps2017-024-07-003-196.u14.p1.s2 Vážený pane premiére, v pondělí 4. 12. byla zveřejněna výroční zpráva Bezpečnostní informační služby za rok 2017.
ps2017-024-07-003-196.u14.p1.s3 Ve zprávě je jasně potvrzena existence česky psaných dezinformačních webů, které jsou využívány k šíření strachu, konspiračních teorií a dezinformací.
ps2017-024-07-003-196.u14.p1.s4 Jistě víte, že řada těchto zpráv je mířena proti vládě či našemu členství v EU a NATO.
ps2017-024-07-003-196.u14.p2.s1 Věřím, že se shodneme na tom, že mnohé tyto nepravdivé zprávy mají na naši společnost destruktivní vliv.
ps2017-024-07-003-196.u14.p2.s2 Za této situaci považuji za zásadní posílení mediální gramotnosti a kritického myšlení.
ps2017-024-07-003-196.u14.p2.s3 Je nutné učit děti, a nejenom děti a mladé lidi, ale i starší generace, jak pracovat s informacemi, se zdroji a jak si informace ověřovat.
ps2017-024-07-003-196.u14.p2.s4 V těchto souvislostech je základem mít kvalitní koncept občanského vzdělávání, jehož součástí bude i mediální gramotnost a výchova ke kritickému myšlení.
ps2017-024-07-003-196.u14.p2.s5 Ostatně toto přijali např. v Německu po zkušenosti s totalitními režimy.
ps2017-024-07-003-196.u14.p3.s1 Ráda bych se vás, pane premiére, zeptala, zda se ztotožňujete s informacemi, že výroční zpráva, která hovoří o využívání dezinformačních webů, je alarmující, a vnímáte to jako bezpečnostní riziko pro naši společnost.
ps2017-024-07-003-196.u14.p3.s2 A chtěla jsem se také zeptat, proč vláda stále neprojednala v létě předložený základní dokument tvorby koncepce občanského vzdělávání.
ps2017-024-07-003-196.u14.p3.s3 Děkuji.
ps2017-024-07-003-196.u15.p1.s1 Děkuji za dodržení času.
ps2017-024-07-003-196.u15.p1.s2 Než pan premiér dorazí k mikrofonu, přečtu omluvy.
ps2017-024-07-003-196.u15.p1.s3 Omlouvá se nám od do paní poslankyně Kozlová, omlouvá se nám paní poslankyně Maxová také od hodin, omlouvá se nám pan poslanec Koten z celého jednacího dne, omlouvá se poslanec Kolářík od z osobních důvodů, omlouvá se pan poslanec Pošvář od hodin z pracovních důvodů a omlouvá se pan poslanec Černohorský od do konce jednacího dne z důvodu účasti na schůzi vyšetřovací komise OKD.
ps2017-024-07-003-196.u15.p2.s1 Prosím, pane premiére.
ps2017-024-07-003-196.u16.p1.s1 určitě souhlasím s paní poslankyní, že dezinformační kampaně jsou problém.
ps2017-024-07-003-196.u16.p1.s2 Mediální výchova je součástí rámcových vzdělávacích programů pro základní a gymnaziální vzdělávání.
ps2017-024-07-003-196.u16.p1.s3 Školy ji musejí zařadit do svých školních vzdělávacích programů a realizovat ve výuce.
ps2017-024-07-003-196.u16.p1.s4 Jedná se o takzvané průřezové téma, které nemá svoji samostatnou hodinovou dotaci na úrovni rámcového učebního plánu.
ps2017-024-07-003-196.u16.p1.s5 Školy tedy nemusejí mediální výchovu vyučovat jako samostatný předmět, ale mohou ji například začlenit do jiných předmětů, například základu společenských věd, českého jazyka, literatury, uměleckých oborů, dějepisu atd.
ps2017-024-07-003-196.u16.p1.s6 Mediální výchovu lze také realizovat formou projektového vyučování.
ps2017-024-07-003-196.u16.p2.s1 Mediální výchova nabízí elementární poznatky a dovednosti týkající se mediální komunikace a práce s médií a žáky vybaví základní úrovní mediální gramotnosti.
ps2017-024-07-003-196.u16.p2.s2 Především se jedná o schopnost analyzovat nabízená sdělení, posoudit jejich věrohodnost a vyhodnotit jejich komunikační záměr, popřípadě je dát do souvislosti s jinými informacemi.
ps2017-024-07-003-196.u16.p2.s3 Průřezová témata reprezentují okruhy aktuálních problémů současného světa.
ps2017-024-07-003-196.u16.p2.s4 Mají výrazně nadoborový, transdisciplinární charakter.
ps2017-024-07-003-196.u16.p2.s5 Jejich cílem je rozvíjet nejen dovednosti a znalosti žáků, ale též utvářet jejich postoje a hodnoty a chápat danou problematiku v širších souvislostech oborů i každodenní praxe.
ps2017-024-07-003-196.u16.p3.s1 Kromě mediální výchovy zahrnují stávající rámcové vzdělávací programy například environmentální výchovu, výchovu demokratického občana či myšlení v evropských a globálních souvislostech.
ps2017-024-07-003-196.u16.p4.s1 Pravidla pro výuku mediální výchovy jsou plně v kompetenci školy, ve kterých ročnících a jakým způsobem bude jako průřezové téma vyučována.
ps2017-024-07-003-196.u16.p4.s2 Školy ale musí zajistit to, že žáci daného typu a stupně škol budou seznámeni s jejich obsahem definovaným v rámcovém vzdělávacím programu, avšak s tím, že některé obsahy jednotlivých témat mohou akcentovat.
ps2017-024-07-003-196.u16.p4.s3 Je možné realizovat integraci do jiných předmětů formou projektu či samostatného předmětu.
ps2017-024-07-003-196.u16.p4.s4 Nejvhodnější je kombinovat všechny uvedené formy.
ps2017-024-07-003-196.u16.p5.s1 Jako příklad metodické podpory pro výuku mediální výchovy lze uvést publikaci s názvem K integraci mediální výchovy, která vznikla s podporou MŠMT.
ps2017-024-07-003-196.u16.p5.s2 Metodickou podporu najdou učitelé také na portálu www.rvp.cz, kde jsou metodické materiály nabízející učitelům výstupy, které žáci mají dosáhnout, konkretizované náměty apod.
ps2017-024-07-003-196.u16.p5.s3 Jsou uvedena také doporučení pro přístup k hodnocení mediální výchovy i příklady, jak začlenit mediální výchovu do školního vzdělávacího programu.
ps2017-024-07-003-196.u16.p6.s1 V rámci práce na revizích rámcových vzdělávacích programů byla v letošním roce zveřejněna studie, která pojmenovává zásadní směry budoucího vývoje mediální výchovy.
ps2017-024-07-003-196.u16.p6.s2 V letošním roce byl také ustaven expertní tým, který pracuje na aktualizaci obsahu mediální výchovy.
ps2017-024-07-003-196.u16.p7.s1 Občanské vzdělávání je rovněž povinnou součástí výuky na školách podle rámcových vzdělávacích programů.
ps2017-024-07-003-196.u16.p7.s2 Občanská kompetence je jednou z klíčových kompetencí, kterou si žáci musí ze školy odnést.
ps2017-024-07-003-196.u16.p7.s3 Jako kompetentní občan žák být tolerantní, dodržovat zákony a společenské normy, zodpovědně se rozhodovat, bránit svá práva i pomáhat druhým v nouzi a respektovat a ochraňovat naše tradice a přírodní, kulturní a historické dědictví.
ps2017-024-07-003-196.u16.p8.s1 Občanské vzdělávání je přímo obsaženo ve vzdělávacích oborech člověk a jeho svět na prvním stupni základních škol, výchova k občanství na druhém stupni základních škol, občanský a společenskovědní základ na gymnáziích a společenskovědní vzdělávání a občanskovzdělávací základ na středních odborných školách.
ps2017-024-07-003-196.u16.p8.s2 Dále je obsaženo v průřezových tématech jako výchova demokratického občana, mediální výchova, výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech či multikulturní výchova, která mohou být uplatněna ve zvláštních samostatných předmětech nebo průřezově v obecnějších předmětech podle rozhodnutí jednotlivých škol.
ps2017-024-07-003-196.u16.p9.s1 Rámcové vzdělávací programy procházejí v současnosti revizí prováděnou Národním ústavem pro vzdělávání jako odbornou organizací podřízenou Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy.
ps2017-024-07-003-196.u16.p9.s2 Cílem revize - a mimochodem, my jsme to měli na vládě, neschválili jsme to a vrátili jsme to k přepracování - je přizpůsobit obsah vzdělávání současným společenským potřebám a připravit žáky na život v současné společnosti s jejími změnami a jejich dopady.
ps2017-024-07-003-196.u16.p10.s1 Občanského vzdělávání se týkat nová vzdělávací oblast člověk a společnost a průřezové téma výchova demokratického občana (upozornění na čas), které mají rozvíjet občanskou kompetenci žáků.
ps2017-024-07-003-196.u17.p1.s1 Paní poslankyně bude pokládat doplňující dotaz, předpokládám.
ps2017-024-07-003-196.u18.p1.s1 Pane premiére, děkuji, že jste mi to tak hezky přečetl o mediální gramotnosti a kritickém myšlení, ale jsem se ptala na něco jiného.
ps2017-024-07-003-196.u18.p2.s1 Pane premiére, moc prosím, jsem se ptala na to, jestli to opravdu považujete také za bezpečnostní riziko, to, co zmiňuje BIS.
ps2017-024-07-003-196.u18.p2.s2 Prosím, zeptejte se i kolegů v pobaltských zemích, ve Finsku.
ps2017-024-07-003-196.u18.p2.s3 Oni opravdu dělají podstatně více, než děláme my.
ps2017-024-07-003-196.u18.p2.s4 Ptala jsem se na to, proč nebyla schválena ta koncepce občanského vzdělávání, která opravdu v mnoha zemích je, a netýká se to jenom škol.
ps2017-024-07-003-196.u18.p2.s5 Tam třeba v Německu je koncepce občanského vzdělávání, do které jsou zahrnuty všechny složky společnosti, od univerzit třeba i po kluby důchodců, tak aby lidé věděli, že mohou participovat na rozhodování ve společnosti a rozuměli tomu, jak funguje politika, jak se schvalují zákony, aby se zkrátka ve společnosti orientovali.
ps2017-024-07-003-196.u18.p2.s6 To není jen koncept pro školy.
ps2017-024-07-003-196.u18.p2.s7 To je opravdu koncept, který jsme my ještě neudělali.
ps2017-024-07-003-196.u18.p2.s8 Chtěla jsem se zeptat, kdy ho schválíte (upozornění na čas)a jestli opravdu to považujete za riziko.
ps2017-024-07-003-196.u18.p2.s9 Jestli to, tak jak je to v BIS, považujete za riziko.
ps2017-024-07-003-196.u19.p1.s1 Děkuji.
ps2017-024-07-003-196.u19.p1.s2 Prosím pana premiéra o doplňující odpověď.
ps2017-024-07-003-196.u20.p1.s1 No tak samozřejmě, my máme tady služby, které nám něco říkají, a my například máme teď na stole de facto výzvu NÚKIB ke konkrétní firmě a jsem i kvůli tomu svolal Bezpečnostní radu státu na zítra ráno, protože je potřeba samozřejmě, pokud mluvíme o těch rizicích, tak je potřeba i nějakým způsobem je prokázat, aby potom nevznikaly nějaké problémy.
ps2017-024-07-003-196.u20.p1.s2 Takže to, že máme v prostoru různé dezinformace, tak s tím zápasíme vlastně od pondělí, kdy tady někdo se snažil občanům vnutit a dezinformovat o tom, že jsme něco podepsali, nic jsme nepodepsali, a že vlastně jsme zradili a tyto nesmysly, které byly v tom mediálním prostoru z hlediska uprchlíků, ale k tomu jsem viděl, že je interpelace, takže o tom nebudu mluvit.
ps2017-024-07-003-196.u20.p2.s1 Co se týká toho vzdělávání, tak vláda a členové vlády, zkrátka se jim ten materiál MŠMT nelíbil, tak MŠMT to dostalo, aby to přepracovali, a teď se musím zeptat pana Plagy, kdy termín, ale budu se snažit ho popohnat.
ps2017-024-07-003-196.u21.p1.s1 Děkuji.
ps2017-024-07-003-196.u21.p1.s2 Prosím s další interpelaci pana poslance Luzara.
ps2017-024-07-003-196.u21.p1.s3 Připraví se pan poslanec Berkovec.
ps2017-024-07-003-196.u22.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-024-07-003-196.u22.p1.s2 Vážený pane premiére, moje otázka je velice krátká.
ps2017-024-07-003-196.u22.p1.s3 Budu velice rád za odpověď.
ps2017-024-07-003-196.u22.p1.s4 Před nedávnem jsme se tady zabývali na mimořádné schůzi situací ArcelorMittal Ostrava a jejím nuceným prodejem novému nabyvateli.
ps2017-024-07-003-196.u22.p1.s5 Vy jste přislíbil, že se pokusíte zjistit informace z Evropské komise k věcem, které by objasnily tuto situaci, popřípadě oddálily ty problémy nebo ty obavy, které mají zaměstnanci.
ps2017-024-07-003-196.u22.p1.s6 Rád bych se zeptal, zda se vám podařilo na Evropské komisi něco zjistit, popřípadě jestli jsou nějaké informace, jako investiční plán a další záležitosti, protože informace o nabyvateli, které vzbudily pochybnosti, přetrvávají i nadále.
ps2017-024-07-003-196.u22.p1.s7 Děkuji.
ps2017-024-07-003-196.u23.p1.s1 Děkuji za krátký a konkrétní dotaz a dodržení času a prosím pana premiéra o odpověď.
ps2017-024-07-003-196.u24.p1.s1 se nejdříve omluvím paní poslankyni Langšádlové.
ps2017-024-07-003-196.u24.p1.s2 jsem to popletl, máte pravdu.
ps2017-024-07-003-196.u24.p1.s3 To vzdělávání je u paní Štěpánkové, lidská práva na Úřadu vlády, takže vím.
ps2017-024-07-003-196.u24.p1.s4 To, co ona předvedla, se nám nelíbilo, takže je to teď na mně, takže popoženu sám sebe.
ps2017-024-07-003-196.u24.p1.s5 Tak se omlouvám, že jsem vám dal špatnou informaci.
ps2017-024-07-003-196.u24.p2.s1 Ohledně ArcelorMittal je na začátek možná dobře si připomenout trošku historie.
ps2017-024-07-003-196.u24.p2.s2 ArcelorMittal koupil majoritní podíl Nové huti v roce 2002 za 9 mil. dolarů.
ps2017-024-07-003-196.u24.p2.s3 Za 52 % dal 6 mil. dolarů, což tehdejší vláda hodnotila jako velký úspěch.
ps2017-024-07-003-196.u24.p2.s4 V době se tento investor jmenoval LMN Holding při registraci na antilském Curacao a byl považován za holandskou firmu.
ps2017-024-07-003-196.u24.p2.s5 Zavázal se k určitým investicím, ale ty všechny uhradil ze zisku firmy, nikoliv jak slíbil, že to půjde z jeho kapitálu ze zahraničí.
ps2017-024-07-003-196.u24.p2.s6 A proto se jeho investice do ekologie opožďovaly za dohodnutým harmonogramem.
ps2017-024-07-003-196.u24.p3.s1 Okolo jeho činnosti bylo mnoho dalších nejasností a podivných akcí, například pan podnikatel Mastný a společnost PETRCÍLE, žaloba na Českou republiku.
ps2017-024-07-003-196.u24.p3.s2 Na druhé straně mu média zobala z ruky, protože o něm psali obdivné články, že je to jeden z nejbohatších lidí na světě.
ps2017-024-07-003-196.u24.p3.s3 Číst některé věci z doby je opravdu zážitek.
ps2017-024-07-003-196.u24.p3.s4 Od počátku si také minoritní akcionáři stěžovali, že firma nevyplácí dividendy, ačkoliv zisk a poskytuje půjčky uvnitř skupiny za nižších úroků, než je obvyklé.

Text viewDownload CoNNL-U