|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-12-07 ps2017-024-04-006-011 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

11. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 203/ - druhé čtení

Date2018-12-07
Meetingps2017/024
Agenda Itemps2017/024/011
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/024schuz/s024158.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 226 • previousnext

ps2017-024-04-006-011.u10.p5.s4 Nově vzniklá centra se tak budou moci na provádění adaptačně integračních kurzů připravit.
ps2017-024-04-006-011.u10.p6.s1 Další pozměňovací návrh se týká ujasnění, kdy bude žádost o pracovní vízum a kartu nepřijatelná.
ps2017-024-04-006-011.u10.p6.s2 U tohoto pozměňovacího návrhu lze jednoduše říci, že se jedná o zefektivnění práce příslušných úřadů při vyřizování přijatých žádostí.
ps2017-024-04-006-011.u10.p6.s3 Účelem navrhované právní úpravy je při stanovení maximálního počtu podaných žádostí o vízum k pobytu nad 90 dnů za účelem podnikání a o zaměstnaneckou kartu zohlednit existenci vládou schválených programů za účelem dosažení ekonomického nebo jiného významného přínosu pro Českou republiku.
ps2017-024-04-006-011.u10.p6.s4 V současnosti se jedná o vládou schválené programy, které představují jednak režimy Ukrajina, Srbsko, Mongolsko a Filipíny, a jednak projekty Ukrajina, Indie.
ps2017-024-04-006-011.u10.p6.s5 Jde o režimy a projekty zvláštního zacházení pro určité skupiny zaměstnanců, například vysoce kvalifikovaní zaměstnanci, které byly vytvořeny za účelem dosažení časových úspor při přijímání a vyřizování žádosti o víza k pobytu nad 90 dnů za účelem podnikání a o zaměstnanecké karty.
ps2017-024-04-006-011.u10.p7.s1 Posledním pozměňovacím návrhem je návrh, který doplňuje a zpřesňuje, kdo je to zákonný zástupce.
ps2017-024-04-006-011.u10.p7.s2 Cílem navrhované právní úpravy je usnadnit přístup nezletilých žadatelů ke správnímu orgánu tím, že se explicitně stanoví, že osobní přítomnost nezletilého žadatele za účelem podání pobytové žádosti je splněna rovněž prostřednictvím osoby, která osobně pečuje o nezletilého žadatele na území státu, jehož je nezletilý občanem, jakožto zákonného zástupce, který je nejlépe znalý poměrů dítěte.
ps2017-024-04-006-011.u10.p7.s3 Děkuji.
ps2017-024-04-006-011.u11.p1.s1 Také děkuji a nyní prosím pana poslance Kopřivu, který je jako další přihlášen do obecné rozpravy, aby se ujal slova.
ps2017-024-04-006-011.u12.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající.
ps2017-024-04-006-011.u12.p1.s2 Vážené kolegyně, vážení kolegové, ze začátku svého příspěvku se omluvím za mírnou hlasovou indispozici, takže zkrátím svá odůvodnění ke dvěma pozměňovacím návrhům.
ps2017-024-04-006-011.u12.p1.s3 Přesto si dovolím je krátce odůvodnit.
ps2017-024-04-006-011.u12.p2.s1 První pozměňovací návrh se týká správních poplatků, kde novela v části deváté v článku deset v několika bodech nepřiměřeně a nedůvodně navyšuje některé správní poplatky dopadající na cizince v průběhu pobytových a souvisejících řízení, zavádí poplatky nové či spojuje správní poplatky za podání žádosti a vydání průkazu, čímž zásadně zvyšuje náklady nevratné i v případě zamítnutí žádosti.
ps2017-024-04-006-011.u12.p2.s2 Předpokládaný pozměňovací návrh proto ruší či mění navýšení nebo zavedení správních poplatků a ruší spojování poplatků za podání žádosti a za její vyřízení.
ps2017-024-04-006-011.u12.p2.s3 Novelou navrhované změny byly do zákona přidány po meziresortním připomínkovém řízení, tedy bez řádné diskuse, a v důvodové zprávě není ani řádně zdůvodněna jejich opodstatněnost.
ps2017-024-04-006-011.u12.p3.s1 Navrhovaný bod jedna zanechává rozdělení správních poplatků u žádostí o pobytová oprávnění na poplatek za podání žádosti a samotné vydání průkazu.
ps2017-024-04-006-011.u12.p3.s2 Navrhovaný bod (dva)ruší novelou zaváděný poplatek 60 eur za podání žádosti o nové posouzení důvodů neudělení víza.
ps2017-024-04-006-011.u12.p3.s3 Navrhovaný bod tři ruší novelou zavedený poplatek ve výši 1 000 za zpracování objednávky ke sjednání termínu osobního podání žádosti o dlouhodobé vízum a dlouhodobý pobyt.
ps2017-024-04-006-011.u12.p3.s4 Navrhovaný bod čtyři potom položka 162 bod A zachovává rozdělení správního poplatku za přijetí žádosti o povolení k dlouhodobému pobytu a za vydání průkazu a sjednocuje jeho výši se žádostmi podávanými na území v bodě C, snižuje nepřiměřené navýšení za přijetí žádosti o zaměstnaneckou nebo modrou kartu místo pětinásobku dnešní částky, to je namísto 1 000 na 5 000 , a tak dále.
ps2017-024-04-006-011.u12.p4.s1 Celé to odůvodnění je součástí mého pozměňovacího návrhu.
ps2017-024-04-006-011.u12.p5.s1 Druhý pozměňovací návrh se týká listinných podob, kde se nově stanoví požadavek pro všechny žadatele, kteří přijdou do styku se zastupitelským úřadem v zahraničí, aby byly náležitosti žádostí předkládány pouze v listinné podobě osobně, případně prostřednictvím místní pošty.
ps2017-024-04-006-011.u12.p5.s2 Takový požadavek je nepřiměřený, výrazně zpomalí všechna správní řízení, zatíží jak zastupitelské úřady, tak i samotné žadatele, a to výrazně zpomalí všechna správní řízení, zatíží jak zastupitelské úřady, tak i samotné žadatele, a to osobně či prostřednictvím místní pošty.
ps2017-024-04-006-011.u12.p6.s1 Změny v oblasti správního řízení před zastupitelskými úřady jsou navrhovatelem odůvodňovány zejména reakcí na judikaturu správních soudů včetně posouzení aplikace zákona o pobytu cizinců, jde-li o efektivní a zákonné podávání žádosti o pobytová oprávnění, a dále potřebou nastavit transparentní způsob podávání žádostí na zastupitelských úřadech.
ps2017-024-04-006-011.u12.p6.s2 Navrhovaná úprava však ve skutečnosti obchází judikaturu Nejvyššího správního soudu a zatěžuje řízení před zastupitelskými úřady požadavky, které jdou zcela proti rozvoji moderních technologií a strategií eGovernmentu.
ps2017-024-04-006-011.u13.p1.s1 Pane poslanče, vás musím přerušit.
ps2017-024-04-006-011.u13.p1.s2 Chtěl bych vyzvat kolegy v sále ke klidu, případně aby své hovory nebo zábavu přenesli mimo sál.
ps2017-024-04-006-011.u13.p1.s3 Děkuji.
ps2017-024-04-006-011.u13.p1.s4 Můžete pokračovat.
ps2017-024-04-006-011.u14.p1.s1 Návrh je dále v rozporu s programovým prohlášením vlády České republiky ze dne 27. června tohoto roku, resp. s prioritou digitalizace veřejné správy.
ps2017-024-04-006-011.u14.p1.s2 Dle tohoto prohlášení - cituji: Pro urychlený rozvoj digitálních služeb ve veřejném sektoru je potřeba zmapovat všechny právní předpisy, které v sobě obsahují případné bariéry pro úspěšnou implementaci digitálních technologií, a zároveň trvale sledovat, aby v nově přijímané legislativě se neobjevovaly bariéry další nebo nové atd.
ps2017-024-04-006-011.u14.p1.s3 Zůstává nejasné, zda vůbec byly posuzovány dopady předloženého návrhu v tomto smyslu.
ps2017-024-04-006-011.u14.p1.s4 Takže s ohledem na výše uvedené je třeba vrátit v oblasti řízení před zastupitelskými úřady k nulové variantě, tedy vypuštění výše uvedených bodů z vládního návrhu.
ps2017-024-04-006-011.u14.p2.s1 Děkuji za pozornost.
ps2017-024-04-006-011.u15.p1.s1 Také děkuji a nyní prosím paní poslankyni Gajdůškovou, která je další přihlášenou v rozpravě.
ps2017-024-04-006-011.u15.p1.s2 Vypadá to, že sněmovna se trošku uklidnila.
ps2017-024-04-006-011.u15.p1.s3 Prosím.
ps2017-024-04-006-011.u16.p1.s1 Vážený pane předsedající, pane ministře, ctěná Sněmovno, pokusím se být jenom velmi krátká, protože čas kvapí.
ps2017-024-04-006-011.u16.p1.s2 Chtěla bych říci, že tento návrh zákona podporuji velmi zvláště v části, která zjasňuje, usnadňuje podmínky pro zaměstnávání a pro pobyt cizinců v oblasti vědy, výzkumu.
ps2017-024-04-006-011.u16.p1.s3 Vysoké školy skutečně tuto věc velmi potřebují, a naše výzkumná pracoviště, chceme-li býti světoví.
ps2017-024-04-006-011.u16.p2.s1 Ale z firem slyšíme, že nejsou lidi.
ps2017-024-04-006-011.u16.p2.s2 Myslím si, že je důležité, abychom na tuto výzvu, že nejsou lidi ve firmách, nejsou lidi v organizacích, tedy lidi na práci, abychom se podívali také na skupiny občanů České republiky, kteří by rádi pracovali a z nějakého důvodu nemohou.
ps2017-024-04-006-011.u16.p2.s3 Nebo to není pro výhodné.
ps2017-024-04-006-011.u16.p2.s4 Ty tři velké skupiny jsou jednak maminky s malými dětmi po dvou letech dosažení věku dítěte.
ps2017-024-04-006-011.u16.p2.s5 Další velká skupina jsou lidé, kteří z nějakého důvodu odešli do předčasného důchodu, a ten důvod pominul.
ps2017-024-04-006-011.u16.p2.s6 A třetí skupina jsou lidé se zdravotním postižením.
ps2017-024-04-006-011.u16.p3.s1 Když dovolíte, se budu v této chvíli věnovat třetí skupině, lidem se zdravotním postižením, pro které je to, že mohou jít do zaměstnání, nejenom důležité ekonomicky, ale pro tyto lidi zvláště je to důležité i z pohledu jejich životního pocitu, pocitu potřebnosti, pocitu seberealizace.
ps2017-024-04-006-011.u16.p3.s2 A proto stát podporuje zaměstnávání lidí se zdravotním postižením.
ps2017-024-04-006-011.u16.p3.s3 Nicméně nařízením vlády dojde ke změně výše minimální mzdy z 12 200 korun na 13 350 korun za měsíc.
ps2017-024-04-006-011.u16.p3.s4 Je to pozitivní krok i z pohledu zaměstnávání osob se zdravotním postižením na chráněném trhu práce.
ps2017-024-04-006-011.u16.p4.s1 Na druhou stranu je skutečností, že v rámci tohoto chráněného trhu práce působí také společnosti, které zaměstnáváním lidí se zdravotním postižením splňují i tu druhou úlohu, o které jsem mluvila, tedy, že dávají těm lidem možnost seberealizace, možnost uplatnění, ale ta jejich produktivita práce nezajišťuje, že ty firmy jsou natolik efektivní, aby skutečně jako zaměstnavatelé mohly dál existovat.
ps2017-024-04-006-011.u16.p4.s2 Proto tedy je těmto zaměstnavatelům, kteří zaměstnávají osoby se zdravotním postižením, poskytován příspěvek Úřadem práce České republiky.
ps2017-024-04-006-011.u16.p4.s3 Je ale potřeba říci, že za poslední tři roky vzrostl zaměstnavatelům, kteří zaměstnávají osoby se zdravotním postižením, v důsledku zvyšování minimální mzdy náklad o 4 200 korun.
ps2017-024-04-006-011.u16.p4.s4 To ale není kryto příspěvkem na zaměstnávání osob se zdravotním postižením.
ps2017-024-04-006-011.u16.p4.s5 Je tedy vážná obava, že pokud nebude navýšen příspěvek na zaměstnávání těchto osob firmám, jsou to většinou družstva invalidů, spotřební družstva, výrobní družstva či jiné formy, může dojít k tomu, že tito zaměstnavatelé prostě svoji činnost ukončí.
ps2017-024-04-006-011.u16.p4.s6 To by nebylo žádoucí samozřejmě ani z pohledu osob se zdravotním postižením, ale ani z pohledu společnosti.
ps2017-024-04-006-011.u16.p5.s1 Proto v podrobné rozpravě se potom přihlásím k pozměňovacímu návrhu, kterým se navrhuje zvýšení příspěvku osob se zdravotním postižením podle § 67 odst. 2 písm. a) nebo b) zákona o zaměstnanosti o 800 korun v dosavadní výši.
ps2017-024-04-006-011.u16.p6.s1 V písemném zdůvodnění tohoto návrhu jsou zakotvena i přechodná ustanovení a samozřejmě účinnost tak, aby naběhla již od prvního kvartálu roku 2019.
ps2017-024-04-006-011.u16.p6.s2 Předpokládaný náklad tohoto návrhu se předpokládá, a to podle toho, jak bude využíván zaměstnavateli, ve výši 557 mil. korun ročně, pokud by bylo uplatněno na všechny osoby v plné výši pracovního úvazku.
ps2017-024-04-006-011.u16.p6.s3 Pokud by se jednalo o přepočtené úvazky, byl by tento náklad 336 mil. ročně.
ps2017-024-04-006-011.u16.p7.s1 Poprosím vás poté, abyste tento pozměňovací návrh podpořili.
ps2017-024-04-006-011.u16.p7.s2 Děkuji.
ps2017-024-04-006-011.u17.p1.s1 Děkuji a chtěl bych poprosit poslance a poslankyně, kteří nás opouštění, aby tak činili tiše!
ps2017-024-04-006-011.u17.p2.s1 Nyní prosím posledního, kdo je přihlášen v obecné rozpravě, a to pana poslance Čižinského.
ps2017-024-04-006-011.u17.p2.s2 Prosím, pane poslanče.
ps2017-024-04-006-011.u18.p1.s1 Děkuji.
ps2017-024-04-006-011.u18.p1.s2 Dámy a pánové, rád bych se vyjádřil k pozměňujícímu návrhu, jak tady zaznělo, pana Radka Kotena, který je podle mého názoru a podle názoru všech ostatních neústavní.
ps2017-024-04-006-011.u18.p1.s3 Podle názoru pana ministra.
ps2017-024-04-006-011.u18.p1.s4 Jenom bych chtěl poprosit nebo požádat, aby bylo možné o něm hlasovat, aby neprošel, aby to nebylo v nějakém balíku.
ps2017-024-04-006-011.u18.p1.s5 Aby to nevyšlo z výboru v balíku, čímž by nebylo možné ho z toho vyhodit.
ps2017-024-04-006-011.u18.p2.s1 Ale pak bych měl ještě otázku prostřednictvím pana předsedajícího na pana ministra ohledně mimořádného pracovního víza, protože podle mých informací to neprošlo meziresortním připomínkovým řízením ani Legislativní radou vlády.
ps2017-024-04-006-011.u18.p2.s2 A tak bych si chtěl ujasnit, jestli to je pravda, nebo není, a případně, proč k tomu tak došlo.
ps2017-024-04-006-011.u19.p1.s1 Děkuji za toto krátké vystoupení v rozpravě.
ps2017-024-04-006-011.u19.p1.s2 Nyní s faktickou poznámkou pan poslanec Koten, poté pan ministr.
ps2017-024-04-006-011.u20.p1.s1 Dobrý den, ještě jednou.
ps2017-024-04-006-011.u20.p1.s2 bych velmi rád reagoval na vystoupení pana Čižinského prostřednictvím pana předsedajícího.
ps2017-024-04-006-011.u20.p1.s3 O ústavnosti či neústavnosti doufám, že bude rozhodovat Ústavní soud.
ps2017-024-04-006-011.u20.p1.s4 Nevím, v čem je ten návrh tak protiústavní.
ps2017-024-04-006-011.u20.p1.s5 si myslím, že v této republice by měly být zákony takové, které našim bezpečnostním složkám v dobrém termínu pomohou k tomu, aby byly schopny vyhostit z této země teroristu nebo nějakého člověka, který bude konat proti zájmům tohoto státu.
ps2017-024-04-006-011.u20.p1.s6 Pokud takové lidi tady budeme chránit, tak je tady budeme mít dalších 90 dní s tím, že o nich nebudeme mít naprosto žádný přehled a mohou nám tady vesele páchat dál podvratnou činnost nebo teroristické útoky.
ps2017-024-04-006-011.u20.p1.s7 Tolik asi k tomu.
ps2017-024-04-006-011.u20.p2.s1 A další věcí je, že jsou různé výjimky, které i Ústavní soud , takže doufám, že to bude i v případě tady toho.
ps2017-024-04-006-011.u21.p1.s1 Děkuji a teď se zeptám pana ministra, jestli zájem o faktickou poznámku.
ps2017-024-04-006-011.u21.p1.s2 Vypadá to, že nikoli.
ps2017-024-04-006-011.u21.p1.s3 V tom případě s faktickou poznámkou pan poslanec Kopřiva, poté paní poslankyně Golasowská.
ps2017-024-04-006-011.u22.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající.
ps2017-024-04-006-011.u22.p1.s2 bych se vaším prostřednictvím rád zeptal svého předřečníka, proč mu přijde systémové rušit možnost soudního přezkumu zrovna v tomto případě a zdali nějakou analýzu odůvodňující tento pozměňovací návrh.
ps2017-024-04-006-011.u22.p1.s3 Analýzu, která by prokázala, že ten návrh není v rozporu s článkem 36 české Ústavy, resp. Listiny základních práv a svobod, a zároveň s návratovou směrnicí Evropské unie.
ps2017-024-04-006-011.u22.p1.s4 Rád bych požádal o tyto podklady.
ps2017-024-04-006-011.u22.p1.s5 Děkuji.
ps2017-024-04-006-011.u23.p1.s1 děkuji.
ps2017-024-04-006-011.u23.p1.s2 A chtěl bych sněmovnu vyzvat ke klidu.
ps2017-024-04-006-011.u23.p1.s3 Rád bych upozornil, že podle jednacího řádu je možné dneska jednat do hodin.
ps2017-024-04-006-011.u23.p2.s1 Nyní s faktickou poznámkou paní poslankyně Golasowská.
ps2017-024-04-006-011.u23.p2.s2 Faktická poznámka byla asi stažena, takže pan ministr.
ps2017-024-04-006-011.u24.p1.s1 jenom reakce na pana poslance Čižinského.
ps2017-024-04-006-011.u24.p1.s2 Samozřejmě, ten zákon prošel mezirezortem - pokud pan poslanec Čižinský poslouchá.
ps2017-024-04-006-011.u24.p1.s3 Zákon prošel mezirezortem.
ps2017-024-04-006-011.u24.p1.s4 Pokud narážíte na ta pracovní víza, tak to nebylo projednáno v mezirezortu.
ps2017-024-04-006-011.u24.p1.s5 Nicméně na vládě o tom byli informováni všichni ministři a nikdo, žádný rezort nevznesl připomínku proti.

Text viewDownload CoNNL-U