ps2017-019-06-005-029.u10.p3.s2
My jsme se tehdy před dvěma lety aspoň snažili rozvolnit fázování , aby tady byla možnost nějaké časové prodlevy , vyhodnocení první a druhé fáze . ps2017-019-06-005-029.u10.p3.s3
Myslím si , že kdo četl nález Ústavního soudu , tak si myslím , že se tam dozvěděl mnoho konstruktivních a racionálních argumentů , že tato aplikace EET je poměrně tvrdá vůči především malým živnostníkům . ps2017-019-06-005-029.u10.p3.s4
Já si tady dneska kladu otázku - poprosím , aby paní ministryně na ni mohla reagovat - , jak se došlo k té hranici 200 tisíc korun , která je limitem pro údajně volnější režim , byť tady pan poslanec Janda hovořil docela jasně o tom , že to bude nést administrativní nároky , spousta lidí , například někteří posudkoví lékaři , ukončí svoji činnost , protože jim nebude stát kvůli několika málo posudkům v roce dělat čtvrtletní papírové hlášení , tak to raději zruší , tzn . zase nápor na zbývající lékaře v systému . ps2017-019-06-005-029.u10.p3.s5
Rozhodně to není ideální , takto to nastavit , protože když se podíváte dneska na kalkulátory daní v případě OSVČ , tak dojdete k tomu , že samotný živnostník , pokud využije 60 % paušál , tak do , řekněme , příjmu zhruba 410 tisíc korun , žádnou daň státu neodvádí . ps2017-019-06-005-029.u10.p3.s6
Je tam paušál , je tam na něj sleva na dani . ps2017-019-06-005-029.u10.p3.s7
Tak já se ptám , proč zavádíme opatření vůči nějaké skupině , z které nedostaneme ani korunu daně . ps2017-019-06-005-029.u10.p3.s8
Když se podíváme na živnostníka , který má manželku , bude mít dvě děti , tak ta částka bude nad milion korun . ps2017-019-06-005-029.u10.p4.s1
Můj dotaz zní , kde jsme stanovili zrovna hranici 200 tisíc korun , proč z mého pohledu nebyla logičtější hranice alespoň 400 tisíc korun , ať neděláme opatření , která budou vyvolávat náklady , ale pro stát efekt bude naprosto minimální , spíše negativní , protože někteří tu činnosti , ještě další , kteří ve 3 . a 4 . vlně zatím v systému nejsou , tak ji ukončí . ps2017-019-06-005-029.u10.p5.s1
Myslím si , že bychom se měli poučit a měli bychom opravdu být těmi zákonodárci , kteří jsou , řekněme , efektivní v tom slova smyslu , že si uvědomujeme , že ta opatření , byť jsou někdy hájena bohulibými argumenty , nebo spíše čísly , tak že v praxi budou mít naopak kontraproduktivní dopady . ps2017-019-06-005-029.u10.p5.s2
Myslím si , že to poučení tady mělo být , a já bohužel reflexi v návrhu , který se v něčem může tvářit , že vychází živnostníkům vstříc , tak z hlediska 3 . a 4 . vlny , na koho to dopadne , tam pozitiva úplně takto nevidím . ps2017-019-06-005-029.u10.p6.s1
Dovolil bych si ještě v závěru jednu poznámku . ps2017-019-06-005-029.u10.p6.s2
Já jsem četl titulky , kdy pan premiér říkal , že EET vydělala , a mluvil o nějakých miliardových částkách . ps2017-019-06-005-029.u10.p6.s3
EET nevydělala vůbec nic . ps2017-019-06-005-029.u10.p6.s4
Vydělali to ti podnikatelé , živnostníci , a EET je jenom pouze nástroj . ps2017-019-06-005-029.u10.p6.s5
A my jsme tady dneska v situaci , kdy bychom se měli snažit polidštit parametry tak , ať je to opravdu efektivní , smysluplné , ale neaplikujme to někam , kde to pro stát z hlediska výběru daní nepřinese ani korunu navíc . ps2017-019-06-005-029.u10.p6.s6
Naopak , ty živnostníky ztratíme . ps2017-019-06-005-029.u10.p7.s1
Děkuji za pozornost . ps2017-019-06-005-029.u11.p1.s1
Děkuji , pane poslanče . ps2017-019-06-005-029.u11.p1.s2
Než budeme pokračovat , tak vás seznámím s omluvou . ps2017-019-06-005-029.u11.p1.s3
Pan poslanec Tomáš Kohoutek se omlouvá z dnešního jednání od 14.30 do 19 hodin z důvodu jednání ve volebním kraji . ps2017-019-06-005-029.u11.p2.s1
Je 12.59 . ps2017-019-06-005-029.u11.p2.s2
Jsou zde ještě dva kolegové přihlášení s faktickou poznámkou , pan poslanec Kobza a pan předseda Stanjura . ps2017-019-06-005-029.u11.p2.s3
Ale neměli bychom možnost , aby ani jedna z těch faktických poznámek zazněla , protože ve 13 hodin , což je právě teď , končíme dopolední jednání Poslanecké sněmovny . ps2017-019-06-005-029.u11.p2.s4
Budeme pokračovat ve 14.30 hodin pevně zařazeným bodem , kterým je informace vlády o globálním paktu . ps2017-019-06-005-029.u11.p3.s1
Současně připomínám členům organizačního výboru , že za pět minut se sejde organizační výbor na obvyklém místě . ps2017-019-06-005-029.u11.p3.s2
Přeji vám dobrou chuť . ps2017-019-06-005-029.u12.p1.s1
Vážené dámy a pánové , já bych zahájil odpolední jednání Poslanecké sněmovny . ps2017-019-06-005-029.u12.p1.s2
Na úvod mám pro vás jedno organizační sdělení ohledně průběhu zítřejšího dopoledního jednání Poslanecké sněmovny . ps2017-019-06-005-029.u12.p1.s3
Na základě dohody učiněné na grémiu a dnešním organizačním výboru začne zítřejší dopolední jednání až v deset hodin , kdy budeme projednávat bod 168 , což jsou odpovědi členů vlády na písemné interpelace , a v případě dřívějšího ukončení tohoto bodu bychom ihned poté , co budou odhlasovány případné změny pořadu 19 . schůze , pokračovali v projednávání pevně zařazených bodů . ps2017-019-06-005-029.u12.p1.s4
To znamená , ty interpelace , podle mých informací snad by tam měla být jenom jedna . ps2017-019-06-005-029.u12.p1.s5
A ještě je to otázkou nějaké dohody . ps2017-019-06-005-029.u12.p1.s6
To znamená , hned jak to bude skončeno , tak ne že budeme čekat od jedenácti hodin , ale kontinuálně navážeme dalším programem schůze Poslanecké sněmovny . ps2017-019-06-005-029.u12.p2.s1
A upozorňuji , že přihlášky k ústním interpelacím bude možné zde v sále podávat již od devíti hodin . ps2017-019-06-005-029.u12.p2.s2
Takže budeme začínat od desíti , ale přihlášky k ústním interpelacím bude možné podávat zde v sále již od devíti hodin . ps2017-019-06-005-029.u12.p2.s3
Takže to je k průběhu schůze . ps2017-019-06-005-029.u12.p3.s1
Nyní tedy přistoupíme k dalšímu bodu , což je