|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-09-13 ps2017-019-03-001-168 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

168. Odpovědi členů vlády na písemné interpelace

Date2018-09-13
Meetingps2017/019
Agenda Itemps2017/019/168
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/019schuz/s019079.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 546 • previousnext

ps2017-019-03-001-168.u2.p24.s4 Dotazy, které jasem položil, nejsou tak zásadní, abych požadoval po Ministerstvu dopravy a panu ministrovi vypracování nové odpovědi.
ps2017-019-03-001-168.u2.p24.s5 Děkuji.
ps2017-019-03-001-168.u3.p1.s1 Děkuji.
ps2017-019-03-001-168.u3.p1.s2 Než budeme pokračovat v rozpravě, ještě vás seznámím s dalšími omluvami.
ps2017-019-03-001-168.u3.p1.s3 Pan ministr Toman se omlouvá z jednání Sněmovny dne 13. a 14. září z pracovních důvodů, pan poslanec Kaňkovský dnes od do a dále se omlouvá pan poslanec Julius Špičák z dnešního jednání od do z pracovních důvodů.
ps2017-019-03-001-168.u3.p2.s1 Současně konstatuji, že pan poslanec Vít Rakušan zrušil svoji původní omluvu a je přítomen.
ps2017-019-03-001-168.u3.p3.s1 Máme otevřenou rozpravu.
ps2017-019-03-001-168.u3.p3.s2 Hlásí se někdo do rozpravy?
ps2017-019-03-001-168.u3.p3.s3 Ano, pan ministr Ťok.
ps2017-019-03-001-168.u3.p3.s4 Prosím, pane ministře, máte slovo.
ps2017-019-03-001-168.u4.p1.s1 Děkuji.
ps2017-019-03-001-168.u4.p1.s2 Vážený pane místopředsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, bych chtěl především poděkovat panu předsedovi Stanjurovi prostřednictvím pana předsedajícího za to, že odpověď víceméně ocenil.
ps2017-019-03-001-168.u4.p1.s3 Rád bych doplnil některé věci a samozřejmě na začátek hned řeknu, že Ministerstvo dopravy je v těch věcech vstřícné a určitě je připraveno debatovat i obohatit pracovní skupinu o víc lidí.
ps2017-019-03-001-168.u4.p2.s1 Jenom bych chtěl říct na ty komentáře ohledně pracovní skupiny, že ano, ona 29. 6. zasedala.
ps2017-019-03-001-168.u4.p2.s2 jsem dostal informaci přes SMS, že zápis byl mailem odeslán.
ps2017-019-03-001-168.u4.p2.s3 Pravděpodobně se někde ztratil, takže my vám ho určitě dodáme.
ps2017-019-03-001-168.u4.p2.s4 Jenom bych chtěl říct jednu věc - to není tak, že by se na těch věcech nepracovalo, pokud nezasedá pracovní skupina poslanců, na těch věcech se zejména na SŽDC ve speciálním oddělení pracuje.
ps2017-019-03-001-168.u4.p2.s5 Máme tam i anglického experta, který byl zmiňován, na částečný úvazek zaměstnaného a jeho činnost je tam velmi užitečná.
ps2017-019-03-001-168.u4.p2.s6 Problém je v tom, nebo ani ne problém, spíš možná to není pochopení toho, jak by měla pracovní skupina pokračovat, protože tam se čeká, se udělá nějaký milník, který se na skupině probere.
ps2017-019-03-001-168.u4.p2.s7 Projekční práce na jejich přípravě jsou poměrně dlouhé, takže se může zdát, že ta skupina nezasedá.
ps2017-019-03-001-168.u4.p2.s8 Na druhé straně jsem vnímal to, co tady bylo řečeno, že je potřeba mít alespoň nějakou bazální politickou shodu na tom, jaké zadání se do studie proveditelnosti .
ps2017-019-03-001-168.u4.p3.s1 Přiznám se, že na ty věci jsou rozdílné názory, vnímám je všechny, jsou tady názory, že vysokorychlostní trať pod 350 km není vysokorychlostní trať, že to musí být rychlejší.
ps2017-019-03-001-168.u4.p3.s2 Na druhé straně jsem byl včera v Rakousku, kde jezdí 200, maximálně 250, a je tam plná spokojenost.
ps2017-019-03-001-168.u4.p3.s3 Samozřejmě to přináší i své problémy.
ps2017-019-03-001-168.u4.p3.s4 Pan ministr dopravy mi včera říkal, protože on je vášnivý letec, že vysokorychlostní nebo rychlostní spojení z Vídně do Lince v podstatě zastavilo linecké letiště, protože všichni jezdí vlakem a nikdo, nebo velmi málo lidí využívá letecké spojení, zejména na uzlové letiště ve Vídni.
ps2017-019-03-001-168.u4.p3.s5 To jsou věci, které asi je potřeba probrat.
ps2017-019-03-001-168.u4.p3.s6 Vím, že jsme se spolu bavili o tom, jaké věci může přinést vysokorychlostní spojení i z hlediska zaměstnanosti, protože to zvýší mobilitu pracovní síly.
ps2017-019-03-001-168.u4.p3.s7 Na druhé straně si myslím, že je potřeba, abychom se touto problematikou velmi zabývali.
ps2017-019-03-001-168.u4.p4.s1 Jenom bych chtěl říct, že máme opravdu daleko projektování a přípravu trasy mezi Berlínem přes Drážďany, Ústí nad Labem do Prahy.
ps2017-019-03-001-168.u4.p4.s2 Toto rameno je v největším stadiu přípravy, nebo v pokročilém stadiu přípravy.
ps2017-019-03-001-168.u4.p4.s3 je dohodnutý i velký tunel, bude to dlouhá investice, bude dělána z německé strany Deutsche Bahn Netz podle německých norem, ale to jsou informace, které buď padly, nebo je ještě upřesním.
ps2017-019-03-001-168.u4.p5.s1 Co se týče Ostravska, napojení na vysokorychlostní tratě, tady mám jednu novou informaci.
ps2017-019-03-001-168.u4.p5.s2 Existuje tady iniciativa, kterou V4, bylo to nějak motivováno panem premiérem Orbánem, o propojení vysokorychlostní trati v rámci V4 Budapešti a Varšavy.
ps2017-019-03-001-168.u4.p5.s3 Trasa by měla vést ve stopě Budapešť, Bratislava, Břeclav, Brno, Ostrava a pak přes Katovice nahoru do Varšavy.
ps2017-019-03-001-168.u4.p5.s4 Cílový stav, jestli si dobře pamatuji, teď jsem to nenašel, by měl být pod pět hodin.
ps2017-019-03-001-168.u4.p5.s5 Napojuje to právě na ta dvě naše ramena přes Břeclav, Brno, Ostravu.
ps2017-019-03-001-168.u4.p5.s6 To by sedělo do našeho konceptu vysokorychlostních tratí a s tímto se počítá, že by to propojení bylo.
ps2017-019-03-001-168.u4.p5.s7 Nejenom na Německo, ale i na Polsko přes region Ostravska.
ps2017-019-03-001-168.u4.p5.s8 Ještě nám tam zbývá, to bude ještě docela velká debata, propojení na Wroclaw, zdali by to mělo být přes Liberec, nebo přes Hradec Králové.
ps2017-019-03-001-168.u4.p6.s1 A ještě jedna poznámka.
ps2017-019-03-001-168.u4.p6.s2 Souhlasím s tím, že by bylo velmi dobře dát dohromady zákon o vysokorychlostních tratích a i tam specifikovat některé věci, které by celkově mohly výrazně pomoci, a souhlasím s tím.
ps2017-019-03-001-168.u4.p7.s1 Co se týče sjednocení trakce, to je iniciativa, se kterou jsme přišli na ministerstvo.
ps2017-019-03-001-168.u4.p7.s2 Dlouhodobý plán je, že dneska musí být, nebo dneska naši dopravci, nebo dopravci, kteří jezdí v České republice, v podstatě mají složitější situaci, protože musí mít velmi výrazně nebo docela komplikovaně vybaveny lokomotivy, tak aby zvládaly tři nebo čtyři systémy.
ps2017-019-03-001-168.u4.p7.s3 Tady by mělo do budoucna přijít zjednodušení, aby ten systém byl jeden a byl co možná nepodobnější těm ostatním.
ps2017-019-03-001-168.u4.p7.s4 Protože tato investice bude poměrně velmi náročná, tam se odhaduje suma - ty odhady mluvily, že by to mohlo celkově stát něco mezi 80 a 100 mld.
ps2017-019-03-001-168.u4.p7.s5 Je otázka, že si musíme propočítat, zdali tady bude ta úspora a výhodnost, takže se v studii pokračuje.
ps2017-019-03-001-168.u4.p7.s6 Ale určitě není ve fázi, že bychom byli schopni říct nějaký harmonogram a konkrétní kroky vzhledem k tomu, abychom neudělali botu a neinvestovali do něčeho, co potom ten definitivní výsledek mít nebude, tak tam by to mohlo být docela složité.
ps2017-019-03-001-168.u4.p7.s7 V každém případě vám dodáme i tu celkovou studii, abyste se na ni mohl podívat, a bude k dispozici komukoliv z poslanců.
ps2017-019-03-001-168.u4.p8.s1 Co se týče regionálních tratí, tam, kde to dává ekonomický smysl, tam určitě budeme počítat s tím, že budeme chtít rozšiřovat i elektrifikaci, protože to samozřejmě pomůže dopravní obslužnosti zejména kolem velkých aglomerací a tam, kde ekonomicky dává smysl.
ps2017-019-03-001-168.u4.p8.s2 Na druhé straně bych ale chtěl upozornit, že SŽDC bude muset přistoupit i k dalším krokům, tj. na tratích, kde se dlouhodobě neobjednává veřejná doprava a nikdo nejezdí, tak bychom je měli - my tomu říkáme zklidňovat.
ps2017-019-03-001-168.u4.p8.s3 Jinými slovy, že by se sundal svršek a použily by se třeba na jiné účely, jako cyklostezky, s možností tam tu trať potom dodat.
ps2017-019-03-001-168.u4.p8.s4 Ale vždycky je to velké téma a vždycky se najde někdo, kdo tam takovéto věci chce.
ps2017-019-03-001-168.u4.p9.s1 Co se týče pozemků kolem nádraží obecně, jsem dal pokyn SŽDC, že chci od nich vidět nějakou strategii.
ps2017-019-03-001-168.u4.p9.s2 My jsme dneska v takové paradoxní situaci, ve které v rámci modernizací tratí SŽDC za prvé zlepší řízení tratí, takže není potřeba, aby byla obsluha na každé stanici, ale navíc ty stanice zrekonstruuje.
ps2017-019-03-001-168.u4.p9.s3 To znamená, my zrekonstruujeme stanici, a pak je tam prázdno.
ps2017-019-03-001-168.u4.p9.s4 A to nedává moc smysl.
ps2017-019-03-001-168.u4.p9.s5 bych rád, abychom se podívali, jak to dělají v zahraničí.
ps2017-019-03-001-168.u4.p9.s6 A souhlasím s tím, že bychom se měli i zbavit takových těch velkých skladových prostor, budov, které jsou ošklivé, které kolem těch nádraží vypadají špatně.
ps2017-019-03-001-168.u4.p9.s7 Takže do budoucna jsem říkal, že chci opravdu vidět, že v místě, kudy půjde trať, tak si musí SŽDC vyhodnotit, zdali tam bude potřeba obsluha, zdali tam ta nádražní budova, která tradičně je, anebo další nádražní budovy, jestli nějaké rozumné využití.
ps2017-019-03-001-168.u4.p9.s8 Pokud nemá rozumné využití a pokud to není památka, tak to všechno zbourat, udělat tam jednoduchý, dobře vybavený peron s informačním systémem, s nějakou stříškou pro cestující, tak jak to je všude v Evropě, a že bychom si ulehčili práci.
ps2017-019-03-001-168.u4.p9.s9 Tím vznikne i prostor pro ta parkoviště Park and Ride.
ps2017-019-03-001-168.u4.p10.s1 Máte pravdu, že z minulosti znám, a z výjezdů do krajů, když jsem se bavil se starosty, spoustu případů, kdy jednání se SŽDC nebo Českými dráhami jsou opravdu dlouhá.
ps2017-019-03-001-168.u4.p10.s2 Je tam jedna věc, která celou věc samozřejmě primárně komplikuje.
ps2017-019-03-001-168.u4.p10.s3 To je to, že podle zákona o dráhách nebo o SŽDC je potřeba, aby se zcizování majetku schvalovalo vládou, a dokonce jednotlivě, to znamená po jménech.
ps2017-019-03-001-168.u4.p10.s4 Tím pádem je to materiál, který s usnesením musí projít meziresortním připomínkovým řízením, resortním připomínkovým řízením.
ps2017-019-03-001-168.u4.p10.s5 Takže ta procedura je hrozně složitá pro malé kousky.
ps2017-019-03-001-168.u4.p10.s6 Na druhé straně občas, a to musím přiznat, ani tento princip neopravňuje, nebo neodůvodňuje, že některé věci trvají léta.
ps2017-019-03-001-168.u4.p10.s7 Tam je potřeba s tím něco udělat.
ps2017-019-03-001-168.u4.p10.s8 Takže myslím, že je potřeba udělat v obou dvou věcech nějaké kroky tak, abychom byli efektivnější, ale v každém případě dneska jak SŽDC, tak i České dráhy tam, kde je to relevantní, protože většinou ty pozemky, nebo hodně těch věcí bylo přesunuto na SŽDC, aby vycházely samosprávě vstříc a poskytovaly - buď prodávaly, nebo pronajímaly pozemky na Park and Ride, protože to je to, co nám společně pomůže k lepšímu využití železnice.
ps2017-019-03-001-168.u4.p11.s1 Tak to je všechno, co jsem si zapamatoval.
ps2017-019-03-001-168.u4.p11.s2 Doufám, že jsem zareagoval na všechny věci, a jsem připraven přijmout i do pracovní skupiny víc lidí, kteří by měli chuť se do toho, do politické debaty, zapojit.
ps2017-019-03-001-168.u4.p11.s3 Děkuji.
ps2017-019-03-001-168.u5.p1.s1 Děkuji.
ps2017-019-03-001-168.u5.p1.s2 Do rozpravy se přihlásil pan poslanec Zahradník.
ps2017-019-03-001-168.u5.p1.s3 Prosím, pane poslanče, máte slovo.
ps2017-019-03-001-168.u6.p1.s1 Děkuji, pane místopředsedo, za slovo.
ps2017-019-03-001-168.u6.p1.s2 Také děkuji za možnost, kterou mi pan předseda Stanjura dal tím, že podal tuto interpelaci.
ps2017-019-03-001-168.u6.p1.s3 bych se chtěl na pana ministra Ťoka obrátit s jedním takovým dotazem a také s námětem.
ps2017-019-03-001-168.u6.p1.s4 On zmiňoval Rakousko.
ps2017-019-03-001-168.u6.p1.s5 Zmiňoval, že mluvil s rakouskými představiteli v dopravě.
ps2017-019-03-001-168.u6.p1.s6 Ono samozřejmě to tak je, v Rakousku jedete z Vídně do Lince tou rychlou tratí zhruba ani hodinu a pak člověk cestuje kolem tří hodin, nebo tak nějak to bylo, z Lince do Českých Budějovic.
ps2017-019-03-001-168.u6.p2.s1 Chci se ho zeptat na to, zdali a v jaké podobě chystá rychlé železniční spojení směrem na jih, tedy z Prahy přes České Budějovice na Linec.
ps2017-019-03-001-168.u6.p2.s2 vím, že tam teď jezdí ten Jižní expres, ale jezdí pořád po železnici, po trati, jejíž směr a trasu tehdy před 180 lety naprojektoval Gerstner.
ps2017-019-03-001-168.u6.p2.s3 Zdali se tedy zvažuje, že by bylo i na jih plánováno vedení takové vysokorychlostní trati.
ps2017-019-03-001-168.u6.p2.s4 Připomínám, že Rakousko je velmi dynamicky se rozvíjející stát, jeho spolková země Horní Rakousko je z těch spolkových zemí jedna z nejlepších a hospodářská spolupráce mezi Českou republikou a Rakouskem by se měla podle mého názoru významně zlepšovat a mohlo by to přinášet veliké výhody pro nás.
ps2017-019-03-001-168.u6.p3.s1 Čili, pane ministře, zdali plánujete nějakou vysokorychlostní trať také směrem na jih.
ps2017-019-03-001-168.u6.p4.s1 A druhá moje připomínka, ta se týká toho, že se začalo mluvit o elektrifikaci, o elektrifikovaných tratích, a interpelace pana poslance Stanjury k tomuto směřovala.
ps2017-019-03-001-168.u6.p4.s2 mám informaci, že mnohde se děje to, a tam, kde to je třeba i pro provozovatele těch tratí ekonomicky výhodné, takže pod elektrifikovanými tratěmi, pod trolejemi, které jsou vysokými náklady postaveny, jezdí tedy diesel, dieselové soupravy, protože je to v daném momentě pro ty provozovatele, kterými jsou kraje, zřejmě v rámci základní dopravní obslužnosti výhodnější.
ps2017-019-03-001-168.u6.p5.s1 v tomto ohledu připravím buď interpelaci ústní, nebo případně také, pokud bych se do těch dvou minut, nebo kolik na to člověk , nevešel, písemnou, a položím vám otázky, které se budou týkat právě dopadů této neblahé věci, kdy ta obrovská investice není úplně stoprocentně tak, jak by měla být, využívána.
ps2017-019-03-001-168.u6.p5.s2 Čili toto bych spíš předesílal, že o tom třeba budu mluvit na některé z našich příštích schůzích.
ps2017-019-03-001-168.u6.p5.s3 Ale ten směr jih je pro klíčový, tam bych prosil aspoň o náznak odpovědi.
ps2017-019-03-001-168.u7.p1.s1 Děkuji.
ps2017-019-03-001-168.u7.p1.s2 Pan ministr se hlásí do rozpravy.
ps2017-019-03-001-168.u7.p1.s3 Máte slovo, pane ministře.
ps2017-019-03-001-168.u8.p1.s1 Děkuji.
ps2017-019-03-001-168.u8.p1.s2 Tak jestli můžu zareagovat, směrem na jih, my dneska ten koridor na České Budějovice, potažmo na Linec, modernizujeme na 160 km za hodinu.
ps2017-019-03-001-168.u8.p1.s3 Probíhá tam další stavba, která by měla vlastně tu rychlost dodržet.
ps2017-019-03-001-168.u8.p1.s4 Při včerejším jednání s panem ministrem Hoferem - on mi sdělil, že Rakousko vyřadilo ze svého plánu, nebo že pozastavilo jejich modernizaci trati na rakouské straně směrem z Lince na České Budějovice z důvodu finančních prostředků, že jich neměli dostatek.
ps2017-019-03-001-168.u8.p1.s5 jsem ho požádal vzhledem k našim investicím, že by bylo velmi vhodné, kdyby zkusili ty peníze najít, a že by tam tu trať dostali do těch 160, do 200 km.
ps2017-019-03-001-168.u8.p1.s6 Když budeme mít na naší straně 160 a oni 160, tak si myslím, že ty cestovní rychlosti z Prahy do Lince by byly velmi zajímavé i při této rychlosti.

Text viewDownload CoNNL-U