|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-09-12 ps2017-019-02-010-029 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

29. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 205/ - prvé čtení

Date2018-09-12
Meetingps2017/019
Agenda Itemps2017/019/029
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/019schuz/s019068.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 816 • previousnext

ps2017-019-02-010-029.u12.p2.s4 Myslím si, že je to presumpce viny, kdy každý podnikatel musí dokazovat státu, že není zloděj.
ps2017-019-02-010-029.u12.p2.s5 Z těchto a mnoha dalších důvodů se také připojujeme k tomu a navrhujeme zamítnout v prvním čtení.
ps2017-019-02-010-029.u13.p1.s1 Děkuji a nyní poprosím paní poslankyni Kovářovou, připraví se pan místopředseda Okamura.
ps2017-019-02-010-029.u13.p1.s2 Prosím, paní poslankyně.
ps2017-019-02-010-029.u14.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-019-02-010-029.u14.p1.s2 Dovolte, abych i za klub Starostů a nezávislých sdělila pár poznatků k návrhu tohoto zákona.
ps2017-019-02-010-029.u14.p2.s1 Možná si vzpomínáte, že jsme předkládali poměrně jednoduchou novelu zákona o EET, která říkala, že do povinnosti mít EET by nespadali ti, kteří nejsou plátci DPH, to znamená s obratem větším než 1 mil. korun.
ps2017-019-02-010-029.u14.p2.s2 Zdá se, že vláda uznala, že EET v podobě, v jaké ho představila na počátku, je přísná pro malé živnostníky, kteří často operují na hranici výdělečnosti.
ps2017-019-02-010-029.u14.p2.s3 Jsou to lidé, kteří z dobrého komunitního úmyslu, nikoli vizí vysokého příjmu, pomáhají udržovat společenský život v malých obcích.
ps2017-019-02-010-029.u14.p2.s4 Dalo by se říci, že pro tento zákon je jakýmsi výsměchem, který je nevyjímá z povinnosti EET, a dokonce jim ani neulehčuje jejich činnost.
ps2017-019-02-010-029.u14.p2.s5 Je to zkrátka a dobře velká byrokratická zátěž, když si čteme o režimu off-line, jakým způsobem se budou vydávat papírové účtenky.
ps2017-019-02-010-029.u14.p2.s6 A otázka zní: Nebude pro správce daně tento režim náročnější?
ps2017-019-02-010-029.u14.p2.s7 Kolik bude stát tento režim off-line?
ps2017-019-02-010-029.u14.p3.s1 V důvodové zprávě jsme se také dočetli, že slevy na dani, které novela navrhuje, budou s dopadem na státní rozpočet ve výši 3,2 mld. korun.
ps2017-019-02-010-029.u14.p3.s2 Je to tak?
ps2017-019-02-010-029.u14.p3.s3 Snížení daní.
ps2017-019-02-010-029.u14.p3.s4 Ano.
ps2017-019-02-010-029.u14.p3.s5 Odpovídám na dotaz paní ministryně, myslím tím na snížení DPH.
ps2017-019-02-010-029.u14.p3.s6 Tak se tedy ptám - jestliže tento dopad bude 3,2 mld. korun, s jakým počítáte vlastně výnosem?
ps2017-019-02-010-029.u14.p3.s7 Protože my jsme chtěli snížit DPH na jízdné, kde dopad byl 1 mld. korun, kdy ty peníze by zůstávaly obcím a krajům na zlepšení dopravní obslužnosti, a zdálo se vám to příliš.
ps2017-019-02-010-029.u14.p3.s8 Takže jenom jestli je možné vyčíslit, jakým způsobem by ten výpadek byl kompenzován výběrem.
ps2017-019-02-010-029.u14.p4.s1 Zkrátka a dobře lze říci - celá tato novela, tak jak je pojímána, nebylo by bývalo jednodušší přijmout náš návrh novely zákona, která říká, že oni malí živnostníci jsou vyjmuti z povinnosti EET?
ps2017-019-02-010-029.u14.p4.s2 Děkuji.
ps2017-019-02-010-029.u15.p1.s1 také děkuji.
ps2017-019-02-010-029.u15.p1.s2 Prosím pana místopředsedu Okamuru s přednostním právem, připraví se pan poslanec Ferjenčík.
ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s1 Dovolte mi, abych sdělil stanovisko našeho hnutí SPD.
ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s2 Naše hnutí SPD nehlasovalo pro EET.
ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s3 My jsme pro podporu malých živnostníků a zároveň chceme, aby se daně platily, a od začátku navrhujeme německý model.
ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s4 To znamená, aby živnostníci měli paušální daň.
ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s5 Nemluvím o daňovém paušálu, říkám paušální daň, to je něco jiného.
ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s6 To znamená, obor od oboru mají stanovenou určitou daň a tu platí.
ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s7 Mluvil jsem o tom samozřejmě i s paní ministryní Schillerovou letos.
ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s8 Říkala ano, v Německu to takto je.
ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s9 to vím, že to takto je, mají to i občerstvení atd.
ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s1 Krátce řečeno, co to znamená.
ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s2 to tři důležité efekty.
ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s3 Stát svoje jisté, to znamená stát jisté daně.
ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s4 Daně se platit musí, to my říkáme od začátku.
ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s5 Takže stát své daně jisté.
ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s6 Efekt číslo dvě - nenarůstá počet úředníků a byrokracie a náklady na státní správu, protože pochopitelně není co kontrolovat, když to hodně zjednoduším, protože je tam paušální daň.
ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s7 To znamená, není potřeba zaměstnávat nadměrné množství úředníků.
ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s8 A efekt třetí je, že živnostník nemá byrokracii, všechno jednodušší, protože platí paušální daň, a není tedy potřeba tolik byrokracie.
ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s9 Samozřejmě to přináší druhotný efekt, že jsou lidé motivováni se sebezaměstnávat.
ps2017-019-02-010-029.u16.p3.s1 Dneska hnutí ANO, ČSSD, vláda, předtím to bylo s KDU-ČSL, dneska je to za podpory KSČM, naopak drtí živnostníky, naopak jim vůbec neusnadňují práci.
ps2017-019-02-010-029.u16.p3.s2 A je to v přímém kontrastu s tím návrhem, o kterém jsem tady včera hovořil, kdy tady paní ministryně Maláčová za ČSSD jménem Babišovy vlády naopak navrhuje zvýšení neadresných sociálních dávek.
ps2017-019-02-010-029.u16.p3.s3 To znamená ten, kdo chce pracovat a platí daně a zaměstnává lidi, je trestán a stále více šikanován.
ps2017-019-02-010-029.u16.p3.s4 A naopak ten, kdo je práceschopný a schválně nepracuje a řekl bych parazituje na sociálních dávkách a je takzvaný nepřizpůsobivý, tak mu ještě tato vláda přidává a ještě neadresné dávky navyšuje.
ps2017-019-02-010-029.u16.p3.s5 Tak to je opravdu systém, který hnutí SPD absolutně odmítá.
ps2017-019-02-010-029.u16.p4.s1 Proto my také navrhujeme, my navrhujeme, aby byl tento návrh v prvním čtení zamítnut, a poslanci SPD budou hlasovat pro zamítnutí tohoto návrhu zákona.
ps2017-019-02-010-029.u16.p4.s2 My naopak chceme, a máme to v politickém programu, když tedy jsme získali 22 mandátů a nemáme sílu přehlasovat tento návrh hnutí ANO, možná ve spolupráci s jinými stranami se nám to povede, my chceme, aby živnostníci nebo podnikatelé do obratu jeden milion korun měli zrušeno EET.
ps2017-019-02-010-029.u16.p4.s3 Tento návrh, jehož jsme byli spolupředkladateli, tady byl, byl zamítnut, sice těsně, ale zamítnut byl.
ps2017-019-02-010-029.u16.p4.s4 A my chceme se pokoušet znova prosadit to, aby bylo EET zrušeno, ale navíc ještě na rozdíl od návrhů některých jiných stran, které také nesouhlasí s EET, chceme, aby byla zavedena ta paušální daň, protože trváme na tom, že daně se platit musí.
ps2017-019-02-010-029.u16.p4.s5 Je potřeba ošetřit to, aby se daně platily, ovšem jinak, jednodušším způsobem a způsobem výhodným pro všechny strany.
ps2017-019-02-010-029.u16.p5.s1 Děkuji za pozornost.
ps2017-019-02-010-029.u17.p1.s1 Také děkuji.
ps2017-019-02-010-029.u17.p1.s2 A teď s faktickou poznámkou poslanec Kalousek.
ps2017-019-02-010-029.u17.p1.s3 Předtím přečtu ještě nějaké omluvy.
ps2017-019-02-010-029.u17.p1.s4 Omlouvá se nám pan poslanec Pavel Staněk z důvodu zahraniční cesty mezi . a . hodinou a omlouvá se nám pan poslanec Ondřej Benešík od do osmi hodin z pracovních důvodů.
ps2017-019-02-010-029.u17.p2.s1 Prosím, pane poslanče.
ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s1 Jenom stručnou poznámku k tomu, co řekl pan poslanec Okamura o paušální dani.
ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s2 Ono je to pravděpodobně na jinou diskusi a ji velmi rád podstoupím, ale naše daňová legislativa možnost paušální daně zná a je možné k na bázi dobrovolnosti přistoupit.
ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s3 Ale je to na bázi dobrovolnosti a není o ni příliš velký zájem z řady důvodů, které bychom asi rozváděli déle, než je můj limit na faktickou poznámku.
ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s4 Nicméně chci upozornit na to, že kdybychom šli na ideu paušální daně pro všechny, což samozřejmě je možné, tak to současně znamená, že říkáme, že tady bude nějaká povinná minimální daň.
ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s5 Pak prostě určitá část lidí bude platit daň z příjmů, i když žádné příjmy mít nebude.
ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s6 To je odvrácená strana mince.
ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s7 A připomínám, že povinnou minimální daň jsme tady měli za pana premiéra Špidly.
ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s8 Nebyla příliš laskavě přijímána veřejností (s úsměvem).
ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s9 Dokonce ani ne správcem daně.
ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s10 A byla zase zrušena.
ps2017-019-02-010-029.u19.p1.s1 Děkuji za dodržení času a pozvu do obecné rozpravy pana poslance Ferjenčíka.
ps2017-019-02-010-029.u20.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-019-02-010-029.u20.p1.s2 jsem zmínil, že my nesouhlasíme s tou třetí a čtvrtou vlnou, a proto navrhujeme ten zákon zamítnout.
ps2017-019-02-010-029.u20.p1.s3 Nicméně souhlasíme s tím záměrem ulevit alespoň těm nejmenším, a proto jsme předložili pozitivní alternativu k tomu vládnímu návrhu.
ps2017-019-02-010-029.u20.p1.s4 Je to sněmovní tisk 222, který je zařazen na této schůzi, který můžeme projednávat namísto této vládní předlohy, a obsahuje to samé, co chtělo těch šest poslaneckých klubů věcně, které chtěly revidovat EET před prázdninami, a to zrušení EET pro neplátce DPH si myslíme, že je lepší cesta.
ps2017-019-02-010-029.u20.p1.s5 Myslíme si, že je to lepší cesta než třeba papírová evidence, protože papírová evidence je byrokraticky nesmírně složitá a současně extrémně obtížně kontrolovatelná.
ps2017-019-02-010-029.u20.p1.s6 Takže buď to bude znamenat zástupy úředníků, kteří se budou probírat těmi papírovými doklady, anebo to nebude vlastně dělat nikdo a bude to zbytečná práce, která bude jenom zatěžovat ty podnikatele.
ps2017-019-02-010-029.u20.p2.s1 Takže my jako pozitivní alternativu k tomu jsme opravili ten návrh šesti poslaneckých klubů tak, aby s ním byla vláda legislativně technicky spokojena.
ps2017-019-02-010-029.u20.p2.s2 Předložili jsme ho jako sněmovní tisk 222, který je zařazen na této schůzi, takže můžeme projednávat tuto předlohu.
ps2017-019-02-010-029.u20.p2.s3 A pokud cílem je, tedy jak říkal pan Juříček, i hledat ta lepší řešení pro ty menší podnikatele...
ps2017-019-02-010-029.u20.p2.s4 Ale pokud budeme projednávat ten náš návrh, tedy tisk 222, tak se vyhneme tomu, abychom zaváděli tu třetí a čtvrtou vlnu, kterou podstatná část Poslanecké sněmovny jednoduše nechce.
ps2017-019-02-010-029.u21.p1.s1 Děkuji a prosím s faktickou poznámkou pana poslance Skopečka.
ps2017-019-02-010-029.u21.p1.s2 Dvě minuty, pane poslanče.
ps2017-019-02-010-029.u22.p1.s1 Musím reagovat na svého předřečníka.
ps2017-019-02-010-029.u22.p1.s2 Ono v tomto zákoně o žádné ulehčení podnikatelům samozřejmě nejde.
ps2017-019-02-010-029.u22.p1.s3 Nejenom že ta papírová forma je samozřejmě v dnešní době zbytečná, drahá a těm živnostníkům to příliš nepomůže, ale především ta hranice pro živnostníky, kdy tuto formu mohou využívat, to znamená 200 000 příjmy ročně, to je přece tak žalostně malá částka, že nikdo nemůže myslet vážně, že je tady nějaká velká skupina podnikatelů, kteří dokážou podnikat, mít takto nízké příjmy, platit z toho náklady a realizovat takto své podnikání.
ps2017-019-02-010-029.u22.p1.s4 To je přece jenom snaha se vyhnout tomu usnesení Ústavního soudu, vyhovět formálně těm připomínkám tak, aby mohla být spuštěna třetí a čtvrtá fáze, kterou od začátku hnutí ANO chtělo plošně, centralisticky na všechny, bez ohledu na to, jestli to pro velké nebo pro malé, jestli to smysl, jestli je skutečně potenciál u těch malých podnikatelů vybrat více daní.
ps2017-019-02-010-029.u22.p1.s5 si myslím, že ten potenciál není.
ps2017-019-02-010-029.u22.p2.s1 V tom zákoně ale nejde v žádném případě o ulehčení podnikatelům.
ps2017-019-02-010-029.u22.p2.s2 Ta hranice 200 000 ročně přece jasně ukazuje, že se pouze vláda chtěla v uvozovkách vyhnout tomu usnesení Ústavního soudu, nebo ne vyhnout, abych byl přesný, ale vyhovět těm připomínkám.
ps2017-019-02-010-029.u22.p2.s3 Ale na tom systému, na myšlence, na filozofii prostě šmírovat i ty nejmenší, na tom se nemění nic, protože 200 000 ročně, to přece žádný podnikatel nemůže to podnikání unést, uživit se.
ps2017-019-02-010-029.u22.p2.s4 To je úplně nesmyslné.
ps2017-019-02-010-029.u23.p1.s1 Děkuji.
ps2017-019-02-010-029.u23.p1.s2 Mám tady tři faktické poznámky.
ps2017-019-02-010-029.u23.p1.s3 Jako první je pan poslanec Ferjenčík.
ps2017-019-02-010-029.u23.p1.s4 Připraví se pan poslanec Onderka.
ps2017-019-02-010-029.u23.p1.s5 Prosím, pane poslanče.
ps2017-019-02-010-029.u24.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-019-02-010-029.u24.p1.s2 Naprosto souhlasím.
ps2017-019-02-010-029.u24.p1.s3 Hranice 200 000 hotovostních plateb je naprosto nepřiměřeně nízká.
ps2017-019-02-010-029.u24.p1.s4 Tam když člověk bude mít normální marži třeba 30 %, tak to dělá nějakých 6 000 měsíčně, nebo částky v tomto řádu zisku.

Text viewDownload CoNNL-U