ps2017-019-02-010-029.u12.p2.s4
Myslím si , že je to presumpce viny , kdy každý podnikatel musí dokazovat státu , že není zloděj . ps2017-019-02-010-029.u12.p2.s5
Z těchto a mnoha dalších důvodů se také připojujeme k tomu a navrhujeme zamítnout v prvním čtení . ps2017-019-02-010-029.u13.p1.s1
Děkuji a nyní poprosím paní poslankyni Kovářovou , připraví se pan místopředseda Okamura . ps2017-019-02-010-029.u13.p1.s2
Prosím , paní poslankyně . ps2017-019-02-010-029.u14.p1.s1
Děkuji za slovo . ps2017-019-02-010-029.u14.p1.s2
Dovolte , abych i já za klub Starostů a nezávislých sdělila pár poznatků k návrhu tohoto zákona . ps2017-019-02-010-029.u14.p2.s1
Možná si vzpomínáte , že jsme předkládali poměrně jednoduchou novelu zákona o EET , která říkala , že do povinnosti mít EET by nespadali ti , kteří nejsou plátci DPH , to znamená s obratem větším než 1 mil . korun . ps2017-019-02-010-029.u14.p2.s2
Zdá se , že vláda uznala , že EET v podobě , v jaké ho představila na počátku , je přísná pro malé živnostníky , kteří často operují na hranici výdělečnosti . ps2017-019-02-010-029.u14.p2.s3
Jsou to lidé , kteří z dobrého komunitního úmyslu , nikoli vizí vysokého příjmu , pomáhají udržovat společenský život v malých obcích . ps2017-019-02-010-029.u14.p2.s4
Dalo by se říci , že pro ně tento zákon je jakýmsi výsměchem , který je nevyjímá z povinnosti EET , a dokonce jim ani neulehčuje jejich činnost . ps2017-019-02-010-029.u14.p2.s5
Je to zkrátka a dobře velká byrokratická zátěž , když si čteme o režimu off - line , jakým způsobem se budou vydávat papírové účtenky . ps2017-019-02-010-029.u14.p2.s6
A otázka zní : Nebude pro správce daně tento režim náročnější ? ps2017-019-02-010-029.u14.p2.s7
Kolik bude stát tento režim off - line ? ps2017-019-02-010-029.u14.p3.s1
V důvodové zprávě jsme se také dočetli , že slevy na dani , které novela navrhuje , budou s dopadem na státní rozpočet ve výši 3 , 2 mld . korun . ps2017-019-02-010-029.u14.p3.s2
Je to tak ? ps2017-019-02-010-029.u14.p3.s3
Snížení daní . ps2017-019-02-010-029.u14.p3.s4
Ano . ps2017-019-02-010-029.u14.p3.s5
Odpovídám na dotaz paní ministryně , myslím tím na snížení DPH . ps2017-019-02-010-029.u14.p3.s6
Tak se tedy ptám - jestliže tento dopad bude 3 , 2 mld . korun , s jakým počítáte vlastně výnosem ? ps2017-019-02-010-029.u14.p3.s7
Protože my jsme chtěli snížit DPH na jízdné , kde dopad byl 1 mld . korun , kdy ty peníze by zůstávaly obcím a krajům na zlepšení dopravní obslužnosti , a zdálo se vám to příliš . ps2017-019-02-010-029.u14.p3.s8
Takže jenom jestli je možné vyčíslit , jakým způsobem by ten výpadek byl kompenzován výběrem . ps2017-019-02-010-029.u14.p4.s1
Zkrátka a dobře lze říci - celá tato novela , tak jak je pojímána , nebylo by bývalo jednodušší přijmout náš návrh novely zákona , která říká , že oni malí živnostníci jsou vyjmuti z povinnosti EET ? ps2017-019-02-010-029.u14.p4.s2
Děkuji . ps2017-019-02-010-029.u15.p1.s1
Já také děkuji . ps2017-019-02-010-029.u15.p1.s2
Prosím pana místopředsedu Okamuru s přednostním právem , připraví se pan poslanec Ferjenčík . ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s1
Dovolte mi , abych sdělil stanovisko našeho hnutí SPD . ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s2
Naše hnutí SPD nehlasovalo pro EET . ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s3
My jsme pro podporu malých živnostníků a zároveň chceme , aby se daně platily , a od začátku navrhujeme německý model . ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s4
To znamená , aby živnostníci měli paušální daň . ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s5
Nemluvím o daňovém paušálu , říkám paušální daň , to je něco jiného . ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s6
To znamená , obor od oboru mají stanovenou určitou daň a tu platí . ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s7
Mluvil jsem o tom samozřejmě i s paní ministryní Schillerovou letos . ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s8
Říkala ano , v Německu to takto je . ps2017-019-02-010-029.u16.p1.s9
Já to vím , že to takto je , mají to i občerstvení atd . ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s1
Krátce řečeno , co to znamená . ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s2
Má to tři důležité efekty . ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s3
Stát má svoje jisté , to znamená stát má jisté daně . ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s4
Daně se platit musí , to my říkáme od začátku . ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s5
Takže stát má své daně jisté . ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s6
Efekt číslo dvě - nenarůstá počet úředníků a byrokracie a náklady na státní správu , protože pochopitelně není co kontrolovat , když to hodně zjednoduším , protože je tam paušální daň . ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s7
To znamená , není potřeba zaměstnávat nadměrné množství úředníků . ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s8
A efekt třetí je , že živnostník nemá byrokracii , má všechno jednodušší , protože platí paušální daň , a není tedy potřeba tolik byrokracie . ps2017-019-02-010-029.u16.p2.s9
Samozřejmě to přináší druhotný efekt , že jsou lidé motivováni se sebezaměstnávat . ps2017-019-02-010-029.u16.p3.s1
Dneska hnutí ANO , ČSSD , vláda , předtím to bylo s KDU - ČSL , dneska je to za podpory KSČM , naopak drtí živnostníky , naopak jim vůbec neusnadňují práci . ps2017-019-02-010-029.u16.p3.s2
A je to v přímém kontrastu s tím návrhem , o kterém už jsem tady včera hovořil , kdy tady paní ministryně Maláčová za ČSSD jménem Babišovy vlády naopak navrhuje zvýšení neadresných sociálních dávek . ps2017-019-02-010-029.u16.p3.s3
To znamená ten , kdo chce pracovat a platí daně a zaměstnává lidi , je trestán a stále více šikanován . ps2017-019-02-010-029.u16.p3.s4
A naopak ten , kdo je práceschopný a schválně nepracuje a řekl bych parazituje na sociálních dávkách a je takzvaný nepřizpůsobivý , tak mu ještě tato vláda přidává a ještě neadresné dávky navyšuje . ps2017-019-02-010-029.u16.p3.s5
Tak to je opravdu systém , který hnutí SPD absolutně odmítá . ps2017-019-02-010-029.u16.p4.s1
Proto my také navrhujeme , my navrhujeme , aby byl tento návrh v prvním čtení zamítnut , a poslanci SPD budou hlasovat pro zamítnutí tohoto návrhu zákona . ps2017-019-02-010-029.u16.p4.s2
My naopak chceme , a máme to v politickém programu , když už tedy jsme získali 22 mandátů a nemáme sílu přehlasovat tento návrh hnutí ANO , možná ve spolupráci s jinými stranami se nám to povede , my chceme , aby živnostníci nebo podnikatelé do obratu jeden milion korun měli zrušeno EET . ps2017-019-02-010-029.u16.p4.s3
Tento návrh , jehož jsme byli spolupředkladateli , už tady byl , byl zamítnut , sice těsně , ale zamítnut byl . ps2017-019-02-010-029.u16.p4.s4
A my chceme se pokoušet znova prosadit to , aby bylo EET zrušeno , ale navíc ještě na rozdíl od návrhů některých jiných stran , které také nesouhlasí s EET , chceme , aby byla zavedena ta paušální daň , protože trváme na tom , že daně se platit musí . ps2017-019-02-010-029.u16.p4.s5
Je potřeba ošetřit to , aby se daně platily , ovšem jinak , jednodušším způsobem a způsobem výhodným pro všechny strany . ps2017-019-02-010-029.u16.p5.s1
Děkuji za pozornost . ps2017-019-02-010-029.u17.p1.s1
Také děkuji . ps2017-019-02-010-029.u17.p1.s2
A teď s faktickou poznámkou poslanec Kalousek . ps2017-019-02-010-029.u17.p1.s3
Předtím přečtu ještě nějaké omluvy . ps2017-019-02-010-029.u17.p1.s4
Omlouvá se nám pan poslanec Pavel Staněk z důvodu zahraniční cesty mezi 17 . a 19 . hodinou a omlouvá se nám pan poslanec Ondřej Benešík od 17.20 do osmi hodin z pracovních důvodů . ps2017-019-02-010-029.u17.p2.s1
Prosím , pane poslanče . ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s1
Jenom stručnou poznámku k tomu , co řekl pan poslanec Okamura o paušální dani . ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s2
Ono je to pravděpodobně na jinou diskusi a já ji velmi rád podstoupím , ale naše daňová legislativa možnost paušální daně zná a je možné k ní na bázi dobrovolnosti přistoupit . ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s3
Ale je to na bázi dobrovolnosti a není o ni příliš velký zájem z řady důvodů , které bychom asi rozváděli déle , než je můj limit na faktickou poznámku . ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s4
Nicméně chci upozornit na to , že kdybychom šli na ideu paušální daně pro všechny , což samozřejmě je možné , tak to současně znamená , že říkáme , že tady bude nějaká povinná minimální daň . ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s5
Pak prostě určitá část lidí bude platit daň z příjmů , i když žádné příjmy mít nebude . ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s6
To je odvrácená strana té mince . ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s7
A připomínám , že povinnou minimální daň už jsme tady měli za pana premiéra Špidly . ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s8
Nebyla příliš laskavě přijímána veřejností (s úsměvem) . ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s9
Dokonce ani ne správcem daně . ps2017-019-02-010-029.u18.p1.s10
A byla zase zrušena . ps2017-019-02-010-029.u19.p1.s1
Děkuji za dodržení času a pozvu do obecné rozpravy pana poslance Ferjenčíka . ps2017-019-02-010-029.u20.p1.s1
Děkuji za slovo . ps2017-019-02-010-029.u20.p1.s2
Už jsem zmínil , že my nesouhlasíme s tou třetí a čtvrtou vlnou , a proto navrhujeme ten zákon zamítnout . ps2017-019-02-010-029.u20.p1.s3
Nicméně souhlasíme s tím záměrem ulevit alespoň těm nejmenším , a proto jsme předložili pozitivní alternativu k tomu vládnímu návrhu . ps2017-019-02-010-029.u20.p1.s4
Je to sněmovní tisk 222 , který je zařazen na této schůzi , který můžeme projednávat namísto této vládní předlohy , a obsahuje to samé , co chtělo těch šest poslaneckých klubů věcně , které chtěly revidovat EET už před prázdninami , a to zrušení EET pro neplátce DPH si myslíme , že je lepší cesta . ps2017-019-02-010-029.u20.p1.s5
Myslíme si , že je to lepší cesta než třeba papírová evidence , protože papírová evidence je byrokraticky nesmírně složitá a současně extrémně obtížně kontrolovatelná . ps2017-019-02-010-029.u20.p1.s6
Takže buď to bude znamenat zástupy úředníků , kteří se budou probírat těmi papírovými doklady , anebo to nebude vlastně dělat nikdo a bude to zbytečná práce , která bude jenom zatěžovat ty podnikatele . ps2017-019-02-010-029.u20.p2.s1
Takže my jako pozitivní alternativu k tomu jsme opravili ten návrh šesti poslaneckých klubů tak , aby s ním byla vláda legislativně technicky spokojena . ps2017-019-02-010-029.u20.p2.s2
Předložili jsme ho jako sněmovní tisk 222 , který je zařazen na této schůzi , takže můžeme projednávat tuto předlohu . ps2017-019-02-010-029.u20.p2.s3
A pokud cílem je , tedy jak říkal pan Juříček , i hledat ta lepší řešení pro ty menší podnikatele . . . ps2017-019-02-010-029.u20.p2.s4
Ale pokud budeme projednávat ten náš návrh , tedy tisk 222 , tak se vyhneme tomu , abychom zaváděli tu třetí a čtvrtou vlnu , kterou podstatná část Poslanecké sněmovny jednoduše nechce . ps2017-019-02-010-029.u21.p1.s1
Děkuji a prosím s faktickou poznámkou pana poslance Skopečka . ps2017-019-02-010-029.u21.p1.s2
Dvě minuty , pane poslanče . ps2017-019-02-010-029.u22.p1.s1
Musím reagovat na svého předřečníka . ps2017-019-02-010-029.u22.p1.s2
Ono v tomto zákoně o žádné ulehčení podnikatelům samozřejmě nejde . ps2017-019-02-010-029.u22.p1.s3
Nejenom že ta papírová forma je samozřejmě v dnešní době zbytečná , drahá a těm živnostníkům to příliš nepomůže , ale především ta hranice pro živnostníky , kdy tuto formu mohou využívat , to znamená 200 000 příjmy ročně , to je přece tak žalostně malá částka , že nikdo nemůže myslet vážně , že je tady nějaká velká skupina podnikatelů , kteří dokážou podnikat , mít takto nízké příjmy , platit z toho náklady a realizovat takto své podnikání . ps2017-019-02-010-029.u22.p1.s4
To je přece jenom snaha se vyhnout tomu usnesení Ústavního soudu , vyhovět formálně těm připomínkám tak , aby mohla být spuštěna třetí a čtvrtá fáze , kterou od začátku hnutí ANO chtělo plošně , centralisticky na všechny , bez ohledu na to , jestli to má pro velké nebo pro malé , jestli to má smysl , jestli je skutečně potenciál u těch malých podnikatelů vybrat více daní . ps2017-019-02-010-029.u22.p1.s5
Já si myslím , že ten potenciál není . ps2017-019-02-010-029.u22.p2.s1
V tom zákoně ale nejde v žádném případě o ulehčení podnikatelům . ps2017-019-02-010-029.u22.p2.s2
Ta hranice 200 000 ročně přece jasně ukazuje , že se pouze vláda chtěla v uvozovkách vyhnout tomu usnesení Ústavního soudu , nebo ne vyhnout , abych byl přesný , ale vyhovět těm připomínkám . ps2017-019-02-010-029.u22.p2.s3
Ale na tom systému , na té myšlence , na té filozofii prostě šmírovat i ty nejmenší , na tom se nemění nic , protože 200 000 ročně , to přece žádný podnikatel nemůže to podnikání unést , uživit se . ps2017-019-02-010-029.u22.p2.s4
To je úplně nesmyslné . ps2017-019-02-010-029.u23.p1.s1
Děkuji . ps2017-019-02-010-029.u23.p1.s2
Mám tady tři faktické poznámky . ps2017-019-02-010-029.u23.p1.s3
Jako první je pan poslanec Ferjenčík . ps2017-019-02-010-029.u23.p1.s4
Připraví se pan poslanec Onderka . ps2017-019-02-010-029.u23.p1.s5
Prosím , pane poslanče . ps2017-019-02-010-029.u24.p1.s1
Děkuji za slovo . ps2017-019-02-010-029.u24.p1.s2
Naprosto souhlasím . ps2017-019-02-010-029.u24.p1.s3
Hranice 200 000 hotovostních plateb je naprosto nepřiměřeně nízká . ps2017-019-02-010-029.u24.p1.s4
Tam když člověk bude mít normální marži třeba 30 % , tak to dělá nějakých 6 000 měsíčně , nebo částky v tomto řádu zisku .