|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-06-26 ps2017-016-01-002-001 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

1. Návrh poslanců Vojtěcha Munzara, Petra Fialy, Zbyňka Stanjury a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 77/ - druhé čtení

Date2018-06-26
Meetingps2017/016
Agenda Itemps2017/016/001
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/016schuz/s016003.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 185 • previous

ps2017-016-01-002-001.u10.p9.s1 Další argument, který zazníval: nemožnost uplatňovat výdajové paušály po snížení limitu.
ps2017-016-01-002-001.u10.p9.s2 Tak tady samozřejmě tento argument vůbec nechápu.
ps2017-016-01-002-001.u10.p9.s3 Samotné zastropování výdajových paušálů neomezuje žádného z poplatníků, aby si uplatnil paušální výdaje, není tedy odůvodněné tvrdit, že se rozšíří skupina poplatníků, která bude moci uplatnit novou podobu paušálních výdajů.
ps2017-016-01-002-001.u10.p10.s1 V podstatě co se týče určitých argumentů, které zaznívaly na spojitost limitu a plátcovství DPH, tak tady bych ještě ráda zdůraznila, že uplatnění paušálních výdajů je právo, nikoliv povinnost toho poplatníka, tzn., že i ten poplatník, který příjmy vyšší než jeden milion korun, může využít možnost a toto právo využít, tzn., že limit jednoho milionu korun byl použit v kontextu vzniku povinnosti k DPH, ale není mířen pouze na plátce DPH.
ps2017-016-01-002-001.u10.p10.s2 Pokud by tomu tak bylo, byla by navržena přímo taková podmínka, a taková podmínka stanovena není.
ps2017-016-01-002-001.u10.p11.s1 Teď si dovolím pár čísel.
ps2017-016-01-002-001.u10.p11.s2 Jenom pro zajímavost.
ps2017-016-01-002-001.u10.p11.s3 Celkový počet osob samostatně výdělečně činných za rok 2016 byl 995 670, počet OSVČ s příjmy do jednoho milionu korun byl 837 605, takže nad jeden milion korun příjmů se to týká počtu OSVČ 158 065, takže více než 84 % OSVČ se následné snížení stropu výdajových paušálů na jeden milion vůbec nedotklo.
ps2017-016-01-002-001.u10.p12.s1 Ráda bych ještě vypíchla jednu věc.
ps2017-016-01-002-001.u10.p12.s2 Nechala jsem si zpracovat od Finanční správy přehled podle NACE, tzn. podle vlastně oborů činnosti osob samostatně výdělečně činných, kdo uplatňuje tyto výdajové paušály nejvíce, které profese.
ps2017-016-01-002-001.u10.p12.s3 A mohu vám je uvést.
ps2017-016-01-002-001.u10.p12.s4 Mezi profese, které nejvíce uplatňují výdajové paušály, patří právní a účetní činnosti, reklama a průzkum trhu, tvůrčí umělecké a zábavní činnosti, vzdělávání, sportovní zábavná rekreační činnost, činnosti vedení podniků, poradenství v oblasti řízení, činnosti v oblasti informačních technologií.
ps2017-016-01-002-001.u10.p12.s5 Takže z tohoto pohledu tam řemeslné činnosti nevidím.
ps2017-016-01-002-001.u10.p13.s1 K zvýšení limitu plátcovství DPH.
ps2017-016-01-002-001.u10.p13.s2 Ano, v rámci na půdě Evropské unie Evropská komise představila návrh vlastně definitivního režimu DPH a souvisejících věcí a jedna z nich je diskuse o zvýšení povinného limitu k registraci DPH.
ps2017-016-01-002-001.u10.p13.s3 Ta diskuse byla zahájena zhruba... byla jsem náměstkyně a přímo jsme se účastnila zahájení těchto diskusí, bylo to někdy na přelomu listopadu a prosince roku 2017.
ps2017-016-01-002-001.u10.p13.s4 Debata probíhá, ale se účastním pravidelně debat na půdě Evropské unie, bude to debata, která, samozřejmě, bude trvat ještě určitě několik let.
ps2017-016-01-002-001.u10.p14.s1 O rozpočtovém dopadu navrhované změny jsem hovořila.
ps2017-016-01-002-001.u10.p14.s2 A rozhodně bych si dovolila nesouhlasit s tím, že se Ministerstvo financí, zaznělo to v některých z diskusí, ne dnes, že se zaměřuje pouze na drobné podnikatele.
ps2017-016-01-002-001.u10.p14.s3 V žádném případě, dnes na pořadu této schůze a uvidíme, jestli se to dostane, kdy se to začne projednávat, je daňový balíček, kde třeba je implementována jedna z velmi významných směrnic, tzv. ATAD, který právě bojuje s agresivním daňovým podnikáním, a takovýchto směrnic jsme implementovali celou řadu a přijímáme další konkrétní opatření.
ps2017-016-01-002-001.u10.p15.s1 Ještě si na závěr dovolím na závěru jednu malou poznámku.
ps2017-016-01-002-001.u10.p15.s2 Poplatníci s výdajovým paušálem, zazněl argument, vždy zaplatí daň.
ps2017-016-01-002-001.u10.p15.s3 Není tomu tak.
ps2017-016-01-002-001.u10.p15.s4 Není tomu tak, a naprosto legálním způsobem, zdůrazňuji legálním způsobem, díky velkému a robustnímu systému odpočtu od základu daně a slev na dani v celé řadě případů poplatníci uplatňující výdajové paušály nezaplatí žádnou daň.
ps2017-016-01-002-001.u10.p15.s5 A to není kritika, to je v podstatě konstatování legálního způsobu.
ps2017-016-01-002-001.u10.p15.s6 Dám takový příklad.
ps2017-016-01-002-001.u10.p15.s7 Poplatník s příjmy z řemeslné činnosti dosáhne ročních příjmů do výše 828 tisíc, to je 69 tisíc měsíčně, tak díky stávající výši paušálních výdajů 80 % a vlivem základní slevy na dani na poplatníka, která je 24 840, nezaplatí při sazbě daně 15 % žádnou daň z příjmu fyzických osob.
ps2017-016-01-002-001.u10.p15.s8 Mám tady jednoduchý výpočet, protože se odečte základní sleva atd., čili daně nula.
ps2017-016-01-002-001.u10.p15.s9 To byl jenom jednoduchý příklad, že to skutečně tak není, a záleží na tom, v jaké výši může uplatňovat slevy na dani.
ps2017-016-01-002-001.u10.p16.s1 Takže ze všech těch důvodů, které jsem teď konstatovala, prostě tento návrh nepodporuji.
ps2017-016-01-002-001.u10.p16.s2 Děkuji vám.
ps2017-016-01-002-001.u11.p1.s1 Děkuji vám.
ps2017-016-01-002-001.u11.p1.s2 Do obecné rozpravy se hlásí pan poslanec Munzar.
ps2017-016-01-002-001.u11.p1.s3 Prosím.
ps2017-016-01-002-001.u12.p1.s1 Dámy a pánové, dovolte mi, abych reagoval na některé věci, které tady řekla paní ministryně.
ps2017-016-01-002-001.u12.p1.s2 Ano, je to skutečně možnost, ten živnostník si může vybrat.
ps2017-016-01-002-001.u12.p1.s3 Na druhou stranu uvádět tady živnostníky, kterých se náš návrh netýká, do jednoho milionu korun jako příklad, proč by se to nemělo zvýšit, mi nepřijde úplně fér.
ps2017-016-01-002-001.u12.p1.s4 jsem tady řekl jednoznačně, že pro živnostníky mezi jedním a dvěma miliony korun, kteří mají příjmy mezi jedním a dvěma miliony korun, tak v systému daňových výdajových paušálů vždy tu daň zaplatí.
ps2017-016-01-002-001.u12.p2.s1 Myslím si, že 158 tisíc lidí, pokud jsem to číslo zachytil od paní ministryně správně, není nepodstatná množina lidí.
ps2017-016-01-002-001.u12.p2.s2 A pokud se bavíme o tom, a to ve stanovisku napsané vláda, že to je výhodné pro obory a živnostníky s vyšší přidanou hodnotou, no neměli bychom snad živnostníky s vyšší přidanou hodnotou podporovat v naší republice?
ps2017-016-01-002-001.u12.p2.s3 Nebo je musíme nutit a vzít jim tu možnost se rozhodnout, zda chtějí vést daňovou evidenci, anebo jim vzít tu možnost uplatnit daňový paušál?
ps2017-016-01-002-001.u12.p2.s4 My naopak chceme toto otevřít.
ps2017-016-01-002-001.u12.p2.s5 Chceme, aby měli možnost využít možnosti daňových výdajových paušálů, aby svůj čas, který je opravdu nejdůležitějším výrobním prostředkem, mohli využít na rozvoj svého podnikání a nemuseli se zabývat administrativou spojenou s placením daní.
ps2017-016-01-002-001.u12.p3.s1 Jenom pro vaši informaci, administrativní zátěž spojená s placením daní České republice je zkalkulována celkem na 78 miliard korun.
ps2017-016-01-002-001.u12.p4.s1 možná chápu paní ministryni financí, která chce, bojuje o každou korunu.
ps2017-016-01-002-001.u12.p4.s2 Ale chápal bych to více, kdyby příjmy státu klesaly v době ekonomické krize.
ps2017-016-01-002-001.u12.p4.s3 Ale jsme v situaci, kdy příjmy státu rostou o 60 miliard korun mezi rokem 2017, 2018 podle návrhu státního rozpočtu, který jsme tady projednávali.
ps2017-016-01-002-001.u12.p4.s4 A opravdu nám ta jedna šedesátina navýšení příjmů, ta necelá jedna desetina procenta příjmů státního rozpočtu stojí za to a stojí za to Ministerstvu financí, aby tak bojovala za ten návrh, za to snížení, které tady ani nebylo návrhem Ministerstva financí, ale bylo to tady dáno v minulém volebním období poslaneckou iniciativou bez analýzy, bez socioekonomické analýzy a bez řádné RIA?
ps2017-016-01-002-001.u12.p5.s1 Požádal bych vás právě pro ty živnostníky, abychom je nechali v klidu žít, abychom je nechali v klidu pracovat a snížili administrativní zátěž.
ps2017-016-01-002-001.u12.p5.s2 Děkuju.
ps2017-016-01-002-001.u13.p1.s1 Děkuji vám.
ps2017-016-01-002-001.u13.p1.s2 Dovolte mi přečíst několik omluv.
ps2017-016-01-002-001.u13.p1.s3 Omlouvá se pan poslanec Jan Richter 26. 6. mezi 18. a 20. hodinou ze zdravotních důvodů.
ps2017-016-01-002-001.u13.p1.s4 Omlouvá se pan poslanec Dominik Feri mezi a z pracovních důvodů.
ps2017-016-01-002-001.u13.p1.s5 Omlouvá se pan poslanec Jiří Běhounek v době od do z pracovních důvodů.
ps2017-016-01-002-001.u13.p1.s6 Omlouvá se pan poslanec Lubomír Zaorálek, a to v době od 26. do 29. 6. z důvodu zahraniční cesty.
ps2017-016-01-002-001.u13.p1.s7 Omlouvá se pan poslanec Ondřej Benešík z dnešního jednání od do hodin.
ps2017-016-01-002-001.u13.p1.s8 Omlouvá se pan poslanec Milan Pour od do konce jednání z pracovních důvodů.
ps2017-016-01-002-001.u13.p1.s9 Omlouvá se pan předseda vlády od 15 hodin do konce jednacího dne z pracovních důvodů.
ps2017-016-01-002-001.u13.p1.s10 Omlouvá se paní poslankyně Monika Jarošová od 16 hodin ze zdravotních důvodů.
ps2017-016-01-002-001.u13.p2.s1 Ptám se, zda ještě někdo zájem o vystoupení v obecné rozpravě.
ps2017-016-01-002-001.u13.p2.s2 Nikoho nevidím, obecnou rozpravu končím.
ps2017-016-01-002-001.u13.p2.s3 Ptám se na případná závěrečná slova.
ps2017-016-01-002-001.u13.p2.s4 Není tomu tak.
ps2017-016-01-002-001.u13.p2.s5 Žádný návrh na vrácení nepadl.
ps2017-016-01-002-001.u13.p2.s6 Zahajuji tedy podrobnou rozpravu a připomínám, že pozměňovací a jiné návrhy přednesené v podrobné rozpravě musí být vždy odůvodněny.
ps2017-016-01-002-001.u13.p2.s7 V podrobné rozpravě se hlásí pan poslanec Jan Volný.
ps2017-016-01-002-001.u14.p1.s1 Dobrý den, pane předsedající, kolegové a kolegyně.
ps2017-016-01-002-001.u14.p1.s2 Chtěl bych tímto požádat ctěnou Sněmovnu a načíst svoji žádost, abychom v rámci třetího čtení hlasovali o zamítnutí tohoto poslaneckého návrhu v rámci třetího čtení.
ps2017-016-01-002-001.u14.p2.s1 Odůvodnění je takové.
ps2017-016-01-002-001.u14.p2.s2 Slyšeli jsme od paní ministryně, že toto vrácení na původní čísla, to znamená, pane kolego prostřednictvím pana předsedajícího, my v současné době nikomu nic nebereme, my pouze chceme vrátit z milionu na dva miliony tu částku, ale nemluvíme o tom, že v rámci toho, když se snižovala z dvou milionů na milion, se vrátil ten odpočet na děti a na manželku, což bylo taky obrovsky pozitivní pro naše podnikatele.
ps2017-016-01-002-001.u14.p2.s3 A opravdu, nemaťme veřejnost tím, že tímto šikanujeme malé živnostníky.
ps2017-016-01-002-001.u14.p2.s4 Slyšeli jsme od paní ministryně, že se to týká především podnikatelů, kteří nejsou malými živnostníky.
ps2017-016-01-002-001.u14.p2.s5 Osobně jsem neslyšel, a mezi těmi lidmi chodím, jezdím, diskutuji, že by nějaký malý živnostník po roce 2016, kdy jsme schválili to snížení paušálu, s tím měl nějaké problémy.
ps2017-016-01-002-001.u14.p3.s1 A v neposlední řadě chci jenom připomenout, že ty paušály, byť jsou bohulibé, protože opravdu v určité míře i těm nejmenším snižují tu administrativu, ale je to anomálie v Evropě, a tenkrát, když se to zavádělo, si dobře pamatuji, že se mluvilo o tom, že je to dočasné, než se vymyslí něco jednoduššího, jak těm podnikatelům pomůžeme.
ps2017-016-01-002-001.u14.p3.s2 Pojďme přemýšlet o globální možnosti tu administrativu pro ty nejmenší podnikatele snížit a nevracejme to, co se před rokem ustanovilo.
ps2017-016-01-002-001.u14.p3.s3 Děkuji.
ps2017-016-01-002-001.u15.p1.s1 Děkuji vám.
ps2017-016-01-002-001.u15.p1.s2 Ptám se, kdo další zájem o vystoupení v podrobné rozpravě k tomuto bodu.
ps2017-016-01-002-001.u15.p1.s3 Nikoho nevidím.
ps2017-016-01-002-001.u15.p1.s4 Končím podrobnou rozpravu.
ps2017-016-01-002-001.u15.p1.s5 Nezaznamenal jsem návrhy na vrácení garančnímu výboru k novému projednání, na zkrácení lhůty pro třetí čtení ani návrh, aby se garanční výbor návrhem nezabýval.
ps2017-016-01-002-001.u15.p1.s6 Tím jsme tedy vyčerpali vše, co se týče tohoto bodu, a končím druhé čtení.
ps2017-016-01-002-001.u15.p1.s7 Děkuji.
ps2017-016-01-002-001.u15.p2.s1 Otevírám další bod

Text viewDownload CoNNL-U