|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-04-18 ps2017-012-06-012-024 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

24. Návrh poslanců Václava Klause, Petra Fialy, Zbyňka Stanjury a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 101/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 102/ - prvé čtení

Date2018-04-18
Meetingps2017/012
Agenda Itemps2017/012/024
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/012schuz/s012199.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 665 • previousnext

ps2017-012-06-012-024.u8.p3.s6 Znám mnoho případů, kdy se na střední školy, na učiliště s maturitou dostávají žáci s několika dostatečnými, protože pan ředitel potřebuje kus.
ps2017-012-06-012-024.u8.p3.s7 Sem jsme to dopracovali!
ps2017-012-06-012-024.u8.p3.s8 To je důvod, proč dnes máme málo řemeslníků.
ps2017-012-06-012-024.u8.p3.s9 To je důvod, proč vycházejí absolventi ze středních škol s maturitou, kteří nemají patřičné kompetence, ale pan ředitel dostal finance a měl kus.
ps2017-012-06-012-024.u8.p3.s10 Uznávám, že je úplně jiný pohled ředitele soukromého gymnázia nebo ředitele velké pražské či městské školy a úplně jiný pohled je ředitele učiliště někde na venkově, ve venkovské oblasti.
ps2017-012-06-012-024.u8.p4.s1 Pak tady máme věcný pohled.
ps2017-012-06-012-024.u8.p4.s2 Ten systém financování na žáka vytvořil diametrální rozdíly mezi kraji.
ps2017-012-06-012-024.u8.p4.s3 Můj Zlínský kraj je dnes na tom nejhůř v republice.
ps2017-012-06-012-024.u8.p4.s4 Rozdíl mezi průměrným platem učitele ve Zlínském kraji a v Libereckém kraji a Středočeském kraji, kde mají momentálně nejvyšší mzdy, je v současné době více než 1 500 korun.
ps2017-012-06-012-024.u8.p4.s5 Tedy za rok 2016, za rok 2017 ta čísla budou ještě mnohem větší.
ps2017-012-06-012-024.u8.p4.s6 Je to dáno lokálními specifiky, protože ani systém financování na žáka neumí dát peníze jenom na toho žáka.
ps2017-012-06-012-024.u8.p4.s7 Ten systém je dán normativním financováním, to znamená, že ministerstvo určí celorepublikový normativ a pak skrze krajské normativy je krajské úřady prostřednictvím obcí třetího stupně rozdělují jednotlivým školám.
ps2017-012-06-012-024.u8.p5.s1 I tady to není financování na žáka u všech stejné.
ps2017-012-06-012-024.u8.p5.s2 Roky se zohledňují specifika jednotlivých škol jednotlivých oblastí.
ps2017-012-06-012-024.u8.p5.s3 A opět, ptal jsem se úředníků Krajského úřadu Zlínského kraje, odboru školství, co by Zlínský kraj měl udělat, aby nebyl a neměl průměrnou mzdu poslední v republice.
ps2017-012-06-012-024.u8.p5.s4 Měl by zrušit třetinu základních uměleckých škol!
ps2017-012-06-012-024.u8.p5.s5 Protože samozřejmě kraj, ve kterém nejvíc dětí z populačního ročníku chodí do základních uměleckých škol, a kdy to, že jeden učitel učí jednoho žáka na housle, je bohužel výrazně dražší, než když učí třídu o 23 nebo 30 žácích, tak samozřejmě ten kraj na to doplácí.
ps2017-012-06-012-024.u8.p5.s6 Ale my ve Zlínském kraji a myslím, že i vy všude jinde, jste rádi a jste hrdí na to, že děti navštěvují základní umělecké školy.
ps2017-012-06-012-024.u8.p5.s7 Že je vedeme k uměleckému vzdělávání.
ps2017-012-06-012-024.u8.p5.s8 Ale to bohužel normativní systém financování na žáka neumí příliš postihnout.
ps2017-012-06-012-024.u8.p6.s1 Specifickým problémem jsou malotřídní školy.
ps2017-012-06-012-024.u8.p6.s2 Ano, tam můžeme žádat zřizovatele, tedy malou obec, o dofinancování.
ps2017-012-06-012-024.u8.p6.s3 A ještě specifičtějším problémem v současné době inkluze jsou školy speciální.
ps2017-012-06-012-024.u8.p6.s4 Ptal jsem se úředníků krajského úřadu, odboru školství, co bychom měli udělat, abychom se alespoň dostali na republikový průměr.
ps2017-012-06-012-024.u8.p6.s5 Znamenalo by to v současné nejistotě, jak s inkluzí zrušit polovinu speciálních škol.
ps2017-012-06-012-024.u8.p6.s6 Dovedu vám tady vylíčit desítky osobních tragédií rodičů a dětí, které by se tak staly.
ps2017-012-06-012-024.u8.p6.s7 Toto činí systém normativního financování.
ps2017-012-06-012-024.u8.p7.s1 Paradoxní je, že zlínské školství druhé nejlepší výsledky v republice!
ps2017-012-06-012-024.u8.p7.s2 I při tomto systému financování ti žáci nejsou nekvalitní a u těch položek, kde se to srovnat, jsou to přijímací zkoušky z češtiny a z matematiky či všeobecného základu, nebo výsledky maturit, je zlínské školství jedno z nejlepších v zemi v těchto krajích.
ps2017-012-06-012-024.u8.p7.s3 Nedovedu si představit, že by systém, ve kterém letos chybí ve všech krajích pro tento rok díky financování na žáka - v současné době Asociace krajů vyčíslila, že chybí 2,1 mld. korun, které i když pan ministr získá, a doufám, že od Ministerstva financí získá, tak v rámci současného zákona financování na žáka, za který tento navržený zákon tak pléduje, bude velmi obtížné to těm krajům, aby se ty regionální disparity vyrovnaly, nějakým způsobem dát.
ps2017-012-06-012-024.u8.p8.s1 Prosím, zamítněme tento návrh zákona.
ps2017-012-06-012-024.u8.p8.s2 Zamítněme jej, protože jinak zrušíme regionální školství, jinak budeme dále snižovat kvalitu a vytvářet kusy, nikoliv kompetentní, vychované a vzdělané jedince.
ps2017-012-06-012-024.u8.p8.s3 Podávám návrh na zamítnutí tohoto návrhu zákona.
ps2017-012-06-012-024.u8.p9.s1 Děkuji za pozornost.
ps2017-012-06-012-024.u9.p1.s1 Děkuji panu poslanci a nyní tady mám dvě faktické poznámky.
ps2017-012-06-012-024.u9.p1.s2 Takže prvního mám pana poslance Václava Klause.
ps2017-012-06-012-024.u9.p1.s3 Takže prosím.
ps2017-012-06-012-024.u9.p1.s4 A připraví se na faktickou poznámku pan poslanec Karel Rais.
ps2017-012-06-012-024.u9.p1.s5 Pane poslanče, máte slovo.
ps2017-012-06-012-024.u10.p1.s1 Tak to byla klasická ukázka toho, když někdo neví, o čem hovoří.
ps2017-012-06-012-024.u10.p1.s2 Likvidaci regionálního školství neudělal systém financování.
ps2017-012-06-012-024.u10.p1.s3 To dělá inkluze, byrokracie, ideologické pomatenosti, to, že peníze nekončí u učitelů.
ps2017-012-06-012-024.u10.p1.s4 Normativní financování nijak nesouvisí se ZUŠ.
ps2017-012-06-012-024.u10.p1.s5 Ředitele nezajímá nějaký kus.
ps2017-012-06-012-024.u10.p1.s6 jsem na rozdíl od vás byl ředitel.
ps2017-012-06-012-024.u10.p1.s7 Ředitel, který přijímá slabé žáky, kteří tam nemají co dělat, to jsou fakt ty školy, kde polovina žáků neodmaturuje deset let po sobě.
ps2017-012-06-012-024.u10.p1.s8 Máme desítky takových škol a český školský systém a inspekce je nezavírá.
ps2017-012-06-012-024.u10.p1.s9 To jsou ty problémy.
ps2017-012-06-012-024.u10.p2.s1 Abych řekl něco, s čím souhlasím.
ps2017-012-06-012-024.u10.p2.s2 nehájím ten systém, tak jak funguje teď.
ps2017-012-06-012-024.u10.p2.s3 A v čem se shoduji s předkladateli minulého zákona, je to, že jeden z největších problémů je, že kraje si z těch peněz berou a sanují své málo naplněné a neúspěšné školy.
ps2017-012-06-012-024.u10.p2.s4 To je to, na co jste správně upozorňoval, že normativ je jiný na žáka na Chebsku, jiný je na Jablunkovsku, jiný je všude jinde.
ps2017-012-06-012-024.u10.p2.s5 Čili to je to, po čem volám, abychom otevřeli diskuzi a abychom tam zavedli spravedlnost, že dítě v Jablunkově jako v Aši stejnou hodnotu, a zkusili to napravit.
ps2017-012-06-012-024.u10.p2.s6 Čili nepléduji po tom paskvilu, jakým to české školství bylo vedeno, ale to, co připravujete, ty platby na hodiny a podobné nesmysly, to je ještě tisíckrát horší a přivede to chaos a finanční rozvrat.
ps2017-012-06-012-024.u10.p2.s7 To je to, o čem mluvím.
ps2017-012-06-012-024.u10.p3.s1 Pana předřečníka zpravodaje bych opravil.
ps2017-012-06-012-024.u10.p3.s2 Ten nový systém o kvalitě nikterak nehovoří.
ps2017-012-06-012-024.u10.p3.s3 Čili my tady nebojujeme jako normativní financování, nebo nějaká kvalita, protože ten systém, co naběhnout, tam o kvalitě není ani řádek.
ps2017-012-06-012-024.u10.p3.s4 To je čistě více nákladové financování dle "potřeb škol".
ps2017-012-06-012-024.u10.p3.s5 Děkuji.
ps2017-012-06-012-024.u11.p1.s1 Děkuji.
ps2017-012-06-012-024.u11.p1.s2 A další faktickou poznámku pan poslanec Karel Rais.
ps2017-012-06-012-024.u11.p1.s3 Prosím, pane poslanče, máte slovo.
ps2017-012-06-012-024.u12.p1.s1 Děkuji, pane předsedo.
ps2017-012-06-012-024.u12.p1.s2 bych navázal na předřečníky, zejména kolegu Gazdíka a kolegu Vondráka.
ps2017-012-06-012-024.u12.p1.s3 O financování regionálního školství se v podstatě vedou několik let diskuze, jestli dát přednost financování přes hlavu, nebo přes hodiny.
ps2017-012-06-012-024.u12.p1.s4 Takže o tom bych nerad hovořil.
ps2017-012-06-012-024.u12.p1.s5 Ale díval jsem se do toho zákona, do důvodové zprávy, nebo do toho návrhu zákona.
ps2017-012-06-012-024.u12.p1.s6 tam překvapuje těch deset let odkladu, který, cituji téměř, myslím si, že to tam tak je, že využijeme na vážnou odbornou a politickou debatu na toto téma.
ps2017-012-06-012-024.u12.p1.s7 Životnost poslance je rozhodně menší, než deset let a domnívám se, že tak jak to tady naznačil pan kolega Vondrák, že jde pouze o to, že tím vlastně zabíjíme jakékoliv reformy.
ps2017-012-06-012-024.u12.p2.s1 Čili přihlásil bych se víceméně k tomu, co říkal kolega Gazdík, a dávám tady procedurální návrh na zamítnutí návrhu tohoto zákona v prvním čtení.
ps2017-012-06-012-024.u12.p2.s2 Děkuji za pozornost.
ps2017-012-06-012-024.u13.p1.s1 Děkuji.
ps2017-012-06-012-024.u13.p1.s2 A nyní tedy, ano, tak tady máme další faktické poznámky.
ps2017-012-06-012-024.u13.p1.s3 Takže paní poslankyně Valachová a připraví se na faktickou poznámku pan poslanec Klaus a následně pan poslanec Pojezdný.
ps2017-012-06-012-024.u13.p1.s4 Tak, paní poslankyně, máte slovo.
ps2017-012-06-012-024.u14.p1.s1 Vážený pane předsedající, vážené kolegyně, kolegové, chtěla bych jenom naopak přisvědčit k pravdivosti tvrzení kolegů ze STAN.
ps2017-012-06-012-024.u14.p1.s2 Ano, pokud nezměníme systém financování škol, jsou unikátní systémy našeho školství, jako jsou základní umělecké školy nebo speciální školy, ohroženy.
ps2017-012-06-012-024.u14.p2.s1 A ke speciálním školám jenom poznámku, protože si dokážu představit další reakci.
ps2017-012-06-012-024.u14.p2.s2 Počty dětí ve speciálních školách, byť jsou unikátní, a unikátní programy a chceme je zachovat a vždycky jsme je chtěli zachovat a nikdy jsme je nechtěli narušit, tak v případě speciálních škol padají počty dětí od roku 2005.
ps2017-012-06-012-024.u14.p2.s3 Potřebujeme jiný způsob financování, než je přístup k dětem jako ke kusům, které nosí ve svém batůžku balíček bankovek.
ps2017-012-06-012-024.u15.p1.s1 Děkuji.
ps2017-012-06-012-024.u15.p1.s2 Teď přečtu omluvy.
ps2017-012-06-012-024.u15.p1.s3 Mám tady omluvu od pana poslance Jana Richtera od hodin do konce jednacího dne a dále tady mám omluvu ministra dopravy Dana Ťoka, a to od do konce jednacího dne z pracovních důvodů.
ps2017-012-06-012-024.u15.p2.s1 S další faktickou poznámkou pan poslanec Václav Klaus.
ps2017-012-06-012-024.u15.p2.s2 Prosím.
ps2017-012-06-012-024.u15.p2.s3 Ano, máte další.
ps2017-012-06-012-024.u15.p2.s4 Prosím
ps2017-012-06-012-024.u16.p1.s1 Faktická poznámka.
ps2017-012-06-012-024.u16.p1.s2 Rád bych zareagoval na pana Raise, který podpořil, aby se udělala ta reforma.
ps2017-012-06-012-024.u16.p1.s3 Víte, jeden z největších problémů českého regionálního školství jsou neustálé reformy.
ps2017-012-06-012-024.u16.p1.s4 My jsme zavedli RVP, revolučně jsme reformovali něco, co desítky let fungovalo.
ps2017-012-06-012-024.u16.p1.s5 Teď je zase další reforma.
ps2017-012-06-012-024.u16.p1.s6 Takže jakoby ta mantra, že každá reforma je z povahy věci dobrá, to prostě tak není.
ps2017-012-06-012-024.u16.p2.s1 Jinak tedy máte pravdu, ten odklad je myšlen tak.
ps2017-012-06-012-024.u16.p2.s2 jsem zásadní odpůrce tohoto způsobu financování, protože způsobí rozvrat.
ps2017-012-06-012-024.u16.p2.s3 Jestli tedy chcete něco, tak udělejte ten striktně nákladový, odeberte jakoukoli kompetenci krajům, skutečně to řešte seshora, ten systém bude nějak fungovat, s tím nebudu souhlasit díky svému ideovému přesvědčení, ale bude funkční.
ps2017-012-06-012-024.u16.p2.s4 To, co vznikne takhle, funkční nebude.
ps2017-012-06-012-024.u16.p2.s5 To je ta moje hlavní námitka, kterou proti tomu vedu.
ps2017-012-06-012-024.u16.p2.s6 Děkuji.

Text viewDownload CoNNL-U