|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-04-11 ps2017-012-02-008-015 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

15. Návrh poslanců Vojtěcha Munzara, Petra Fialy, Zbyňka Stanjury a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 77/ - prvé čtení

Date2018-04-11
Meetingps2017/012
Agenda Itemps2017/012/015
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/012schuz/s012070.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 298 • previousnext

ps2017-012-02-008-015.u15.p1.s2 Nemám další přihlášku do...
ps2017-012-02-008-015.u15.p1.s3 Ano, pan poslanec Stanjura.
ps2017-012-02-008-015.u15.p1.s4 Prosím, máte slovo.
ps2017-012-02-008-015.u16.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-012-02-008-015.u16.p1.s2 To bylo velmi úsporné navržení zamítnutí, vlastně bezdůvodné.
ps2017-012-02-008-015.u16.p1.s3 Je to legitimní, a tak mi dovolte, než přistoupíme k hlasování, abyste to neměli tak jednoduché, abych se vás pokusil přesvědčit, abyste pro OSVČ něco udělali.
ps2017-012-02-008-015.u16.p2.s1 Neustále slyším argumenty těch, kteří jsou proti snížení daní, případně proti zvýšení výdajových paušálů, že na to nejsou peníze.
ps2017-012-02-008-015.u16.p2.s2 To je nejčastější argument.
ps2017-012-02-008-015.u16.p2.s3 Když se podíváte do zamítavého stanoviska vlády např. k našemu návrhu na zrušení daně z nabytí nemovitosti, přišel by státní rozpočet o 11,5 miliardy nebo 12 miliard.
ps2017-012-02-008-015.u16.p2.s4 Nejsou peníze, nejsou peníze, nemůžeme si to dovolit.
ps2017-012-02-008-015.u16.p2.s5 Pak přijde vláda s opatřením, které ve veřejné dopravě stát 6 miliard korun ročně.
ps2017-012-02-008-015.u16.p2.s6 A na dotaz, kde na to vezmete, když pořád nejsou peníze, přijde premiér, podívá se do resortu, který sám řídil tři a půl roku, a pro nás skvělou zprávu: jsem našel 170 miliard.
ps2017-012-02-008-015.u16.p2.s7 No to je výborné!
ps2017-012-02-008-015.u16.p2.s8 Máme 170 miliard díky tomu, že Andrej Babiš vypátral na ministerstvu, které sám předtím řídil.
ps2017-012-02-008-015.u16.p2.s9 Paní ministryně tam byla náměstkyně, nevím, jestli pomáhala v hledání těch miliard, ale to beru vážně.
ps2017-012-02-008-015.u16.p2.s10 Máme 170 miliard, takže 6 miliard dáme na veřejnou dopravu pro soukromé dopravce a pro národního dopravce České dráhy, prostým odečtem nám zůstává 164 miliard korun.
ps2017-012-02-008-015.u16.p2.s11 A když budu optimista, že tady vydržíme celé volební období, tak nám vychází 41 miliard korun českých na jeden rok, které Andrej Babiš minulý týden nalezl.
ps2017-012-02-008-015.u16.p3.s1 A máme několik možností, co s tím uděláme.
ps2017-012-02-008-015.u16.p3.s2 Ta nejrozumnější je snížit daně.
ps2017-012-02-008-015.u16.p3.s3 Pokud zrušíme daň z nabytí nemovitosti, to je 10 nebo 11 miliard, zůstává nám 30 miliard ročně.
ps2017-012-02-008-015.u16.p3.s4 Můžeme snižovat DPH.
ps2017-012-02-008-015.u16.p3.s5 Můžeme snížit daň ze závislé činnosti.
ps2017-012-02-008-015.u16.p3.s6 Můžeme například o dva procentní body snížit sociální odvody našim zaměstnavatelům, tj. zhruba 28 miliard, a pořád by to vyšlo, pořád máme ty nalezené peníze.
ps2017-012-02-008-015.u16.p3.s7 Podívejme se...
ps2017-012-02-008-015.u17.p1.s1 Tak, bych vás...
ps2017-012-02-008-015.u17.p1.s2 Ano.
ps2017-012-02-008-015.u18.p1.s1 To je v pořádku, nikam nespěchám.
ps2017-012-02-008-015.u18.p2.s1 Podívejme se na tento náš návrh a bych poprosil paní ministryni, jestli by vystoupila v rozpravě a nezkusila odhadnout dopady na rozpočet, pokud by tento návrh byl přijat.
ps2017-012-02-008-015.u18.p3.s1 Slyšeli jsme, jaký je počet OSVČ ročně.
ps2017-012-02-008-015.u18.p3.s2 Ne všichni využívají výdajové paušály.
ps2017-012-02-008-015.u18.p3.s3 Ale můžeme si vzít - a teď máme poměrně čerstvá data - zaplacené daně z příjmů OSVČ za rok 2017.
ps2017-012-02-008-015.u18.p3.s4 vím, že někteří mohou v červnu, ale myslím, že většina podala na konci března.
ps2017-012-02-008-015.u18.p3.s5 Kdybychom neměli aktuální údaje za zdaňovací období 2017, můžeme použít zdaňovací období 2016, tam bezesporu ty údaje máme k dispozici.
ps2017-012-02-008-015.u18.p4.s1 A když se podíváte o tu takzvanou daňovou úsporu - říkám takzvanou, protože cílem tohoto návrhu není snížit daně, ale zjednodušit byrokracii a papírování, to je klíčové, a proto byly ty výdajové paušály zavedeny, ne proto, aby byly nižší daně -, tak můžeme dostat číslo, které nám je schopno verifikovat Ministerstvo financí.
ps2017-012-02-008-015.u18.p4.s2 nechci pálit od boku, ale to číslo se bezesporu bezpečně vejde asi tak na sto let pro těch nalezených 170 miliard korun.
ps2017-012-02-008-015.u18.p5.s1 Pro ty, kterým se zdá, že výdajové paušály jsou velmi výhodné z daňového hlediska pro naše nejmenší podnikatele, mám takový příklad, který jsem jednou použil tady z řečniště Poslanecké sněmovny.
ps2017-012-02-008-015.u18.p5.s2 Představme si velké firmy.
ps2017-012-02-008-015.u18.p5.s3 I ty největší.
ps2017-012-02-008-015.u18.p5.s4 A představme si, že by měly ten nejvýhodnější daňový paušál, tj. 80 %, tzn. nemusely by vést výdaje, což je bezesporu lákavé ve velké firmě - tady vidím jednoho úspěšného velkého podnikatele, tak si asi představí, že by každý rok byl daňový základ 20 % jeho tržeb.
ps2017-012-02-008-015.u18.p5.s5 Možná v tomto konkrétním případě se to daří, ale když se podíváte na daně a tržby našich největších podniků, tak to zdaleka není pravda, že by každý rok danily 20 % tržeb jako daňový základ.
ps2017-012-02-008-015.u18.p5.s6 Ale když se podíváme na ten nejběžnější výdajový paušál, který není 80 %, ale 60 %, tak se dostáváme k úvaze, že by naše střední, velké, největší podniky měly daňový základ 60 % svých tržeb, takže by danily těch 40 %.
ps2017-012-02-008-015.u18.p5.s7 To by nám vzrostlo inkaso daně z příjmů právnických osob, že, paní ministryně?
ps2017-012-02-008-015.u18.p5.s8 To by nám výrazným způsobem vzrostlo inkaso daně z příjmů právnických osob.
ps2017-012-02-008-015.u18.p5.s9 My to nenavrhujeme.
ps2017-012-02-008-015.u18.p5.s10 My si myslíme, že to zdanění je , zejména ty vedlejší náklady práce jsou příliš vysoké, a proto taky navrhujeme opakovaně snížení sociálních odvodů pro zaměstnavatele, aby mohli ušetřené peníze např. použít ve mzdové oblasti nebo na inovaci svých výrobních prostředků apod.
ps2017-012-02-008-015.u18.p6.s1 Pokud tento návrh odmítnete, nebo ti, kteří budou hlasovat pro zamítnutí, tak v zásadě v našem chápání světa jsou ti, kteří chápou OSVČ jako podezřelá individua.
ps2017-012-02-008-015.u18.p6.s2 Jsou podezřelí, protože jsou nezávislí, moc toho po státu nechtějí, to je taky podezřelé.
ps2017-012-02-008-015.u18.p6.s3 Podívejte se, jak čerpají nemocenskou - moc ne, no to je divné.
ps2017-012-02-008-015.u18.p6.s4 Teď byla hitem posledních dnů a týdnů debata o karenční době.
ps2017-012-02-008-015.u18.p6.s5 Nemají dovolenou, to je taky divné a podezřelé, tak proč jim ulehčovat situaci?
ps2017-012-02-008-015.u18.p6.s6 A si myslím, že bychom jim tu situaci ulehčit mohli a současně měli.
ps2017-012-02-008-015.u18.p6.s7 Rozpočtové dopady jsou zanedbatelné.
ps2017-012-02-008-015.u18.p6.s8 Zdaleka se netýkají těch avizovaných slev na jízdné ve veřejné dopravě.
ps2017-012-02-008-015.u18.p7.s1 Tak bych poprosil např. pana poslance Hniličku, kdyby nás zkusil přesvědčit, když navrhl zamítnutí, z jakých důvodů váš klub navrhuje zamítnutí.
ps2017-012-02-008-015.u18.p7.s2 Protože jediný důvod, na který jsme přišli my - a můžeme se plést, a proto bych byl radši, kdyby to zdůvodnění bylo širší, resp. aspoň nějaké, protože nebylo žádné -, tak to bylo z důvodu toho, že jsou malí podnikatelé podezřelí, protože nepracují ve velkých firmách, nechtějí od toho státu mnoho.
ps2017-012-02-008-015.u18.p7.s3 V zásadě chtějí jenom dvě věci: aby stát nepodnikal a současně aby jim nepřekážel v jejich podnikání.
ps2017-012-02-008-015.u18.p7.s4 Tento návrh zákona, a to přiznávám, nezlepší výrazným způsobem situaci malých podnikatelů, ale zlepší alespoň trochu.
ps2017-012-02-008-015.u18.p8.s1 Takže my stojíme o to, aby zákon prošel do druhého čtení, abychom mohli podrobně debatovat případné daňové dopady, které jsou skutečně minimální z hlediska celkového státního rozpočtu.
ps2017-012-02-008-015.u18.p9.s1 A protože jsme všichni politici a všichni usilujeme o hlasy našich voličů, tak chci připomenout, že je to jeden milion voličů, protože všichni OSVČ jsou pravděpodobně zletilí, tudíž pravděpodobně všichni mají volební právo.
ps2017-012-02-008-015.u18.p9.s2 Nevím, kolik ho využívají, ale kdyby to bylo stejně procentuálně jako ve všech ostatních sociálních skupinách, tak to bude kolem 60 %, tj. 600 tisíc voličů.
ps2017-012-02-008-015.u18.p9.s3 Tak pojďte společně s námi něco udělat pro těch 600 tisíc voličů.
ps2017-012-02-008-015.u18.p9.s4 Děkuji.
ps2017-012-02-008-015.u19.p1.s1 Děkuji panu poslanci.
ps2017-012-02-008-015.u19.p1.s2 Nyní přečtu omluvu.
ps2017-012-02-008-015.u19.p1.s3 Z jednání Sněmovny se omlouvají od do z osobních důvodů pan poslanec David Kasal, mezi 17. a 19. hodinou z důvodu jednání pan poslanec František Elfmark, mezi 18. a 19. z pracovních důvodů pan poslanec Miloslav Janulík a dnes od hodin do konce jednacího dne z osobních důvodů paní poslankyně Květa Matušovská.
ps2017-012-02-008-015.u19.p2.s1 Takže nyní mám do obecné rozpravy ještě jednu osobu...
ps2017-012-02-008-015.u19.p2.s2 Teď se přihlásila paní ministryně, takže pan poslanec Ferjenčík...
ps2017-012-02-008-015.u19.p2.s3 Tak jestli, paní ministryně, využijete přednostního práva?
ps2017-012-02-008-015.u19.p2.s4 Tak počkáte.
ps2017-012-02-008-015.u19.p2.s5 Takže pan poslanec Ferjenčík.
ps2017-012-02-008-015.u19.p2.s6 Prosím, máte slovo.
ps2017-012-02-008-015.u20.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-012-02-008-015.u20.p1.s2 My jako klub Pirátů podporujeme snížení byrokracie pro živnostníky.
ps2017-012-02-008-015.u20.p1.s3 Myslíme si, že toto je krok správným směrem.
ps2017-012-02-008-015.u20.p1.s4 Otázka je samozřejmě ten dopad ve chvíli, kdy větší komplikace jsou EET, kontrolní hlášení a související byrokracie.
ps2017-012-02-008-015.u20.p1.s5 Ale i tento menší krok považujeme za rozumný.
ps2017-012-02-008-015.u20.p1.s6 Ten rozpočtový dopad vzhledem k tomu, jak v tuhle chvíli rostou i daňové výnosy ve všech oblastech, podle nás je tak malý, že to za tu úlevu těm živnostníkům stojí, a proto ten návrh podporujeme.
ps2017-012-02-008-015.u21.p1.s1 Tak děkuji.
ps2017-012-02-008-015.u21.p1.s2 A nyní mám tady žádost v obecné rozpravě paní ministryně Aleny Schillerové.
ps2017-012-02-008-015.u21.p1.s3 Prosím, paní ministryně.
ps2017-012-02-008-015.u22.p1.s1 Nepřijdu s dvěma miliardama.
ps2017-012-02-008-015.u22.p1.s2 Dobrý den.
ps2017-012-02-008-015.u22.p1.s3 Děkuji, pane předsedající, za slovo.
ps2017-012-02-008-015.u22.p1.s4 Dámy a pánové.
ps2017-012-02-008-015.u22.p2.s1 vám to jenom vysvětlím, pane předsedo Stanjuro, že mícháte hrušky s jabkama.
ps2017-012-02-008-015.u22.p2.s2 Pokusím se.
ps2017-012-02-008-015.u22.p2.s3 Nejdřív k historii, jak vznikla tato právní úprava, kterou máme v podstatě v zákoně o dani z příjmů od 1. ledna 2018.
ps2017-012-02-008-015.u22.p2.s4 byla u toho, takže si to pamatuji naprosto jasně.
ps2017-012-02-008-015.u22.p3.s1 Koaliční vláda bývalá - přišli s tím zástupci KDU-ČSL, ti tady dneska nevystupovali - přišla s návrhem, že chce vrátit tzv. paušalistům slevu na děti a manželku.
ps2017-012-02-008-015.u22.p3.s2 Úkol, který dostalo Ministerstvo financí, když jsem tam v době byla v pozici náměstkyně ministra pro daně a cla, zněl vyhovět, protože tam hrozily různé další spory.
ps2017-012-02-008-015.u22.p3.s3 Vyhovět, ale přijít s rozpočtově neutrálním řešením.
ps2017-012-02-008-015.u22.p3.s4 Zázraky neumíme, takže se přišlo s řešením - kdyby se vrátily slevy na manželku a děti tzv. paušalistům, tzn. těm, kteří uplatňují výdajové paušály, myšleno tedy výdaje procentem z příjmů, které dosahují určitého stropu, tak by to činilo 2,5 mld. přesně.
ps2017-012-02-008-015.u22.p3.s5 Mám ta čísla v hlavě, takže si je velice dobře pamatuji.
ps2017-012-02-008-015.u22.p4.s1 To bylo v podstatě v rámci koalice neprojednatelné.
ps2017-012-02-008-015.u22.p4.s2 Nikdo z bývalé koalice tady dnes nevystupoval.
ps2017-012-02-008-015.u22.p4.s3 Takže jsme přišli s návrhem snížit strop na milion korun.
ps2017-012-02-008-015.u22.p4.s4 Proč?
ps2017-012-02-008-015.u22.p4.s5 Protože milion korun je hranice, kdy vzniká povinné plátcovství DPH, to znamená, kdy pro toho poplatníka, potažmo následně plátce, vzniká povinnost vést celou řadu evidencí a celou řadu dalších administrativních povinností.
ps2017-012-02-008-015.u22.p4.s6 To znamená, že hlavní smysl, který mělo opatření spočívající ve výdajových paušálech, tak v podstatě se ztrácí, protože smyslem výdajových paušálů je právě zjednodušit administrativní náročnost.
ps2017-012-02-008-015.u22.p4.s7 A to bylo jediné, na čem se na platformě bývalé koalice dalo domluvit.

Text viewDownload CoNNL-U