|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-03-02 ps2017-007-04-002-018 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

18. Návrh Zastupitelstva Pardubického kraje na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 54/ - prvé čtení

Date2018-03-02
Meetingps2017/007
Agenda Itemps2017/007/018
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/007schuz/s007133.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 180 • previous

ps2017-007-04-002-018.u12.p3.s4 Takže tam samozřejmě není vůbec zachována rovnost účastníků řízení, pokud tam dochází k takovéto koncentraci.
ps2017-007-04-002-018.u12.p4.s1 si myslím, že toto opravdu není věc, která by komplikovala správní řízení, pokud se vyřídí náležitě, tak jak se vyřídit .
ps2017-007-04-002-018.u12.p4.s2 To znamená, v okamžiku, kdy tam ta obec vystupuje, tak se to postoupí nadřízenému orgánu, ten to přikáže nějakému jinému, řekněme krajskému úřadu a řeší to ten druhý krajský úřad.
ps2017-007-04-002-018.u12.p4.s3 A přece je nepřijatelné to tady zamítat s tím, že to nechcete dělat, protože na to nedostanete peníze.
ps2017-007-04-002-018.u12.p4.s4 To mně přijde, že přece se nemůžeme takovýmto způsobem vysmívat těm občanům, kteří potom vystupují v řízení, ve kterém jiný účastník řízení privilegované postavení, protože je zároveň v postavení soudce i v postavení účastníka řízení.
ps2017-007-04-002-018.u12.p4.s5 A to je přece základní zásada, že nikdo nemůže být soudcem nebo rozhodcem ve vlastní věci.
ps2017-007-04-002-018.u12.p4.s6 To si myslím, před tímto bych chtěl tedy opravdu velmi varovat a chtěl bych požádat, aby tohle tady bylo vysvětleno.
ps2017-007-04-002-018.u12.p4.s7 Protože chápu, že se na tom shodnou kraje, že si chtějí rozhodovat o svých v uvozovkách vlastních věcech, i když se týkají státní správy, ale nejsem přesvědčen o tom, že by tohle bylo v zájmu občanů.
ps2017-007-04-002-018.u13.p1.s1 Tak to byl pan poslanec Jakub Michálek a máme tady před sebou pět faktických poznámek.
ps2017-007-04-002-018.u13.p1.s2 Ptám se paní zpravodajky, jestli chce faktickou nebo s přednostním právem.
ps2017-007-04-002-018.u13.p1.s3 Pan hejtman
ps2017-007-04-002-018.u13.p1.s4 Netolický: faktickou nebo řádnou?
ps2017-007-04-002-018.u13.p1.s5 K věci, dobře, tak v tom případě první přihlášená je s faktickou poznámkou paní zpravodajka Zuzana Ožanová, pak pan poslanec Adamec, Stanjura, Krejza, Kupka, Langšádlová, Baxa.
ps2017-007-04-002-018.u13.p1.s6 Prosím, paní poslankyně, máte slovo.
ps2017-007-04-002-018.u14.p1.s1 Vážené kolegyně, vážení kolegové, když půjdete k soudu, soudce také bere plat.
ps2017-007-04-002-018.u14.p1.s2 Je placen ze státních peněz a může rozhodovat ve věcech, kde je například stát zastoupen v nějaké kauze.
ps2017-007-04-002-018.u14.p1.s3 Ve své podstatě to, že úředník bere plat, že by měl být z tohoto důvodu podjatý?
ps2017-007-04-002-018.u14.p1.s4 Promiňte, tato myšlenka mi připadá opravdu absurdní.
ps2017-007-04-002-018.u14.p2.s1 Za další.
ps2017-007-04-002-018.u14.p2.s2 Pokud kolega Michálek zmínil přestupková řízení, tak by bylo dobré si přečíst nový zákon o přestupcích, souvisejících řízeních.
ps2017-007-04-002-018.u14.p2.s3 Tam je právě ta úprava, že v přestupkových řízeních, pokud je účastníkem řízení územně samosprávný celek, automaticky je podjatost a řeší to někdo jiný.
ps2017-007-04-002-018.u14.p2.s4 Takže tato právní úprava nedopadá na přestupková řízení.
ps2017-007-04-002-018.u14.p2.s5 Ta mají speciální právní úpravu právě při zastupování územně samosprávných celků.
ps2017-007-04-002-018.u15.p1.s1 Děkuji za dodržení času k faktické poznámce.
ps2017-007-04-002-018.u15.p1.s2 Nyní tedy pan poslanec Ivan Adamec.
ps2017-007-04-002-018.u15.p1.s3 jsem vás nepochopil, pane hejtmane, také faktickou jste chtěl?
ps2017-007-04-002-018.u15.p1.s4 Tak potom v tom případě dám faktickou, jestli kolega Adamec souhlasí.
ps2017-007-04-002-018.u15.p1.s5 Tak pan hejtman Netolický s faktickou poznámkou.
ps2017-007-04-002-018.u15.p1.s6 Prosím, pane hejtmane, máte slovo.
ps2017-007-04-002-018.u16.p1.s1 Dámy a pánové, je to přesně o tom, že jsem naznačil, že poměrně jednoduchá novela, ale dotýkáme se samotné podstaty fungování územní veřejné správy v České republice.
ps2017-007-04-002-018.u16.p1.s2 Pokud jsme po roce 1848 v podstatě u nás, na našem území ještě za monarchie měli de facto tento spojený model zavedený a po celé období první republiky do roku 1949 a poté po roku 1990, tak asi navazujeme na nějaké tradice.
ps2017-007-04-002-018.u16.p2.s1 Problematika systémové podjatosti se objevila jako výkladový problém vzniklý na základě několika konkrétních kauz.
ps2017-007-04-002-018.u16.p2.s2 První byla v městě Jičín, tuším v roce 2001, pak následně v Novém Městě nad Metují.
ps2017-007-04-002-018.u16.p2.s3 A všimněte si, že to je všechno Královéhradecký kraj.
ps2017-007-04-002-018.u16.p2.s4 A když tady vzpomenu vystoupení pana kolegy Adamce, tak vám připomenul další proč.
ps2017-007-04-002-018.u16.p2.s5 Protože Krajský soud v Hradci Králové tehdy měl opravdu velmi unikátní výklad podjatosti jako takové, tehdy ještě podle starého správního řádu, a poté podle nového, nyní platného správního řádu.
ps2017-007-04-002-018.u16.p2.s6 Pokud jsme přistoupili na to, že reforma veřejné správy je založena právě na tom, že obce a kraje vykonávají vedle samostatné také přenesenou působnost, a myslel na to zákonodárce při schvalování tohoto zákona, nebo všech zákonů de facto o obcích, o krajích, o hlavním městě Praze.
ps2017-007-04-002-018.u16.p2.s7 Vychází z toho, že v článku 105 Ústavy České republiky se výkon přenesené působnosti, tedy výkonu státní správy z pověření státu, předpokládá, to znamená, ústavně se předpokládá podle hlavy VII, kde je fungování územních samosprávných celků přesně vymezeno, tak samozřejmě zákonodárce musel sám předpokládat, že k takovýmto záležitostem bude docházet.
ps2017-007-04-002-018.u16.p2.s8 A proto my jsme tento prapor zvedli, protože to je mimochodem problém, s kterým se potýkají nejenom kraje, pane kolego, protože my jako kraje rozhodujeme dominantní část prosím ve druhém stupni, to znamená v rámci opravných řízení.
ps2017-007-04-002-018.u16.p2.s9 Ale toto je problém, který se týká 6 250 starostů -
ps2017-007-04-002-018.u17.p1.s1 Pane hejtmane, musím vás upozornit na dodržení faktické poznámky.
ps2017-007-04-002-018.u17.p1.s2 Takže nezbývá nic jiného, než že musíte ukončit svou řeč.
ps2017-007-04-002-018.u17.p1.s3 Můžete se přihlásit znovu.
ps2017-007-04-002-018.u18.p1.s1 Omlouvám se, nicméně tu podstatu si myslím, že jsem řekl.
ps2017-007-04-002-018.u19.p1.s1 Ještě dám faktickou poznámku panu poslanci Ivanu Adamcovi a potom přerušíme tento bod.
ps2017-007-04-002-018.u19.p1.s2 Prosím, pane poslanče, máte slovo k faktické poznámce.
ps2017-007-04-002-018.u20.p1.s1 Takže děkuji, pane předsedající.
ps2017-007-04-002-018.u20.p1.s2 Vážený pane hejtmane, kolegyně, kolegové, no, jsem to říkal v své úvodní řeči.
ps2017-007-04-002-018.u20.p1.s3 si myslím, že pokud máme vážné obavy, že to takto funguje, psaně, nebo nepsaně, tak pak zvažujme to, že změníme model veřejné správy, že oddělíme tu státní moc od moci samosprávné.
ps2017-007-04-002-018.u20.p1.s4 To je jediná nejčistší cesta.
ps2017-007-04-002-018.u20.p1.s5 Ale to jste měli křičet v době, kdy se to tady takto ustanovilo, když byla reforma veřejné správy.
ps2017-007-04-002-018.u20.p1.s6 chápu, že vy jste tady nebyli ještě v době.
ps2017-007-04-002-018.u20.p1.s7 Ale byli tady jiní, kteří své zkušenosti s tím měli.
ps2017-007-04-002-018.u20.p1.s8 A skutečně tady zvítězil ten model sloučené veřejné správy.
ps2017-007-04-002-018.u20.p2.s1 A musím říct jednu věc.
ps2017-007-04-002-018.u20.p2.s2 Překročení pravomoci veřejného činitele, to vůbec není žádná legrace.
ps2017-007-04-002-018.u20.p2.s3 Pokud vás někdo z tohoto obviní, jako starosta že ovlivňoval tajemníka, nedej bože...
ps2017-007-04-002-018.u20.p2.s4 A nikdy bych to neudělal, protože kdy víte, kdy ten tajemník bude mít zálusk na vaše místo?
ps2017-007-04-002-018.u20.p2.s5 Nikdy bych to neudělal!
ps2017-007-04-002-018.u20.p2.s6 Protože to bych byl za blbce a ne za starostu!
ps2017-007-04-002-018.u20.p2.s7 Takže řekněme si na rovinu, takhle to nefunguje.
ps2017-007-04-002-018.u20.p2.s8 Tam, kde to udělají, tam se na to přijde, a pak jsou za to těžké flastry!
ps2017-007-04-002-018.u20.p2.s9 To si nedělejme iluze.
ps2017-007-04-002-018.u20.p3.s1 A mimochodem rozhodování na úřadech, těch pověřených úřadech ve správních řízeních, přece není konečná instance.
ps2017-007-04-002-018.u20.p3.s2 Další instance je na krajích.
ps2017-007-04-002-018.u20.p3.s3 A chcete mi říct, že Královéhradecký kraj nemůže rozhodnout v druhé instanci o problému přestupkového řízení v Trutnově?
ps2017-007-04-002-018.u20.p3.s4 Samozřejmě může.
ps2017-007-04-002-018.u20.p3.s5 On to někdy dělá šalamounsky, ale to je na jinou debatu.
ps2017-007-04-002-018.u20.p4.s1 Takže nalijme si čistého vína a řekněme si, že tady možná některé zádrhele jsou, ale to je všude, v každé lidské činnosti si vždycky najdete to ale.
ps2017-007-04-002-018.u20.p4.s2 A tady je to přece úplně jasné.
ps2017-007-04-002-018.u20.p4.s3 Všechna správní řízení, přestupková řízení - starostové, radní, zastupitelé moc dobře vědí, co je čeká, kdyby se zjistilo, že ovlivnili dotyčného úředníka, který je pověřen výkonem státní moci, státní správy.
ps2017-007-04-002-018.u20.p4.s4 Tak to nedramatizujme.
ps2017-007-04-002-018.u20.p4.s5 Tohle je skutečně překážka, aby to dělaly okolní obce, které mají pověřené úřady státního typu jako my, protože je to jenom zdržování.
ps2017-007-04-002-018.u20.p4.s6 Poslední větu.
ps2017-007-04-002-018.u20.p4.s7 Stavební řízení vždycky trvá rok a půl, takhle to bude trvat dva roky.
ps2017-007-04-002-018.u21.p1.s1 Nenuťte , pane poslanče, porušovat jednací řád a usnesení Poslanecké sněmovny.
ps2017-007-04-002-018.u21.p1.s2 Je 12 hodin.
ps2017-007-04-002-018.u21.p1.s3 Dvě minuty jsem vám nechal celé, pane kolego.
ps2017-007-04-002-018.u21.p2.s1 Přerušuji bod 18, dobu přerušení chci v podstatě vědět od pana předsedy volební komise, kterého zvu k jednacímu pultu.
ps2017-007-04-002-018.u21.p2.s2 Budeme se zabývat druhým kolem druhé volby předsedy Stálé komise Poslanecké sněmovny pro kontrolu činnosti GIBS.

Text viewDownload CoNNL-U