|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-02-28 ps2017-007-02-010-002 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

2. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 388/1991 Sb., o Státním fondu životního prostředí České republiky, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 45/ - druhé čtení

Date2018-02-28
Meetingps2017/007
Agenda Itemps2017/007/002
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/007schuz/s007051.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 378 • previousnext

ps2017-007-02-010-002.u8.p5.s5 Myslím, že se i zástupci vodáků obraceli na řadu kolegů.
ps2017-007-02-010-002.u8.p5.s6 My jsme přesvědčeni, že v této zemi je asi 670 000 vodáků a vodní turistika generuje i velké obraty a bylo by velmi dobré tento pozměňovací návrh podpořit.
ps2017-007-02-010-002.u8.p5.s7 Moc bych vás o to poprosila.
ps2017-007-02-010-002.u8.p6.s1 Potom bych chtěla ještě mluvit o těch pozměňovacích návrzích, které byly přijaty na zemědělském výboru, ale vlastně částečně i na výboru pro životní prostředí.
ps2017-007-02-010-002.u8.p6.s2 jsem chtěla potom moc poprosit pana zpravodaje, budeme ve třetím čtení o těch pozměňovacích návrzích hlasovat, jestli by bylo možné je rozdělit.
ps2017-007-02-010-002.u8.p6.s3 Minimálně mi jde o pozměňovací návrh, který vlastně řeší ty kompenzace v pásmu hygienické ochrany, které vlastně v současné době by se měly vztahovat k vlastníkům, a ten pozměňovací návrh je rozšiřuje i o nájemce, a staví tak vlastníka půdy na roveň s tím nájemcem.
ps2017-007-02-010-002.u8.p6.s4 S tímto pozměňovacím návrhem bych měla problém.
ps2017-007-02-010-002.u8.p6.s5 Naopak ty všechny ostatní vítám.
ps2017-007-02-010-002.u8.p6.s6 Tak bych byla moc ráda, kdybychom potom při hlasování - ale to samozřejmě ještě poprosím ve třetím čtení - mohli toto hlasování oddělit.
ps2017-007-02-010-002.u8.p7.s1 Tam rozhodně bych velmi ráda naopak podpořila ty stanové tábory, ale zároveň je tam ještě také ten problém, který řeší odlehčené vody, o tom asi budeme ještě také mluvit, kdy tato novela může provozovatelům kanalizací a majitelům - z toho mohou vyplynout vlastně velké náklady s tím spojené na technologii.
ps2017-007-02-010-002.u8.p7.s2 souhlasím s tou novelou, tak jak toto zmiňuje, nicméně jsem pevně přesvědčena o tom, že je potřeba poskytnout majitelům více času.
ps2017-007-02-010-002.u8.p7.s3 Proto bych velice uvítala možnost odkladu účinnosti v této části zákona.
ps2017-007-02-010-002.u8.p8.s1 vám děkuji.
ps2017-007-02-010-002.u9.p1.s1 Děkuji, paní poslankyně.
ps2017-007-02-010-002.u9.p1.s2 Nyní v obecné rozpravě vystoupí pan poslanec Kott, připraví se pan poslanec Zahradník.
ps2017-007-02-010-002.u9.p1.s3 Prosím.
ps2017-007-02-010-002.u10.p1.s1 Dobrý den.
ps2017-007-02-010-002.u10.p1.s2 Vážený pane předsedající, milé kolegyně, vážení kolegové, mně do jisté míry velkou část odůvodnění mého pozměňovacího návrhu odprezentoval kolega Staněk.
ps2017-007-02-010-002.u10.p1.s3 společně s kolegou Jurečkou předkládám ten samý pozměňovací návrh týkající se lesních školek, kde se jedná skutečně o záležitost, kterou v minulém volebním období jsme se snažili do zákona dát.
ps2017-007-02-010-002.u10.p1.s4 V současném znění to opět vypadlo.
ps2017-007-02-010-002.u10.p1.s5 Takže i my jsme za to, že výpěstky školek, jak lesních, tak okrasných i ovocných, sem do toho patří a zaslouží si naši pozornost.
ps2017-007-02-010-002.u10.p1.s6 Takže se potom v podrobné rozpravě odkážu na svůj pozměňovací návrh, který mám připraven.
ps2017-007-02-010-002.u11.p1.s1 Děkuji.
ps2017-007-02-010-002.u11.p1.s2 Nyní vystoupí pan poslanec Zahradník, připraví se pan předseda Bartošek.
ps2017-007-02-010-002.u11.p1.s3 Prosím, pane poslanče, máte slovo.
ps2017-007-02-010-002.u12.p1.s1 Vážený pane místopředsedo, vážené dámy, vážení pánové.
ps2017-007-02-010-002.u12.p1.s2 Děkuji za slovo.
ps2017-007-02-010-002.u12.p1.s3 jsem přišel, abych zde představil vlastně čtyři pozměňovací návrhy, které jsem vložil do systému k novele zákona o vodách.
ps2017-007-02-010-002.u12.p1.s4 jsem o tom mluvil v obecné rozpravě, do jaké míry ten zákon v některých svých ustanoveních může ovlivnit fungování vodohospodářské infrastruktury na těch nejmenších obcích, hlavně tedy co do čističek vod a odlehčovacích nádrží, které řeší některé problémy vodního hospodářství.
ps2017-007-02-010-002.u12.p1.s5 Mluvil jsem o tom, že předkladatel zákona neprovedl dostatečnou ekonomickou analýzu těch opatření, zejména těch, která by dopadla na kapacitu čističek odpadních vod, a případně také těch, která by analyzovala zatížení občanů těmito opatřeními.
ps2017-007-02-010-002.u12.p1.s6 Proto jsou zde některé návrhy, které potom se budou snažit tyto problémy ne vyřešit, ale minimálně nějak zohlednit.
ps2017-007-02-010-002.u12.p2.s1 Abych to vzal popořádku.
ps2017-007-02-010-002.u12.p2.s2 První můj návrh, který jsem vložil do systému, se týká problému plavby, tedy mám na mysli konkrétně rekreační plavbu a její velkou část, plavbu sportovních lodí, kánoí, raftů, kajaků, po našich tocích.
ps2017-007-02-010-002.u12.p2.s3 o tom mluvila kolegyně Veronika Vrecionová, se kterou jsme tento návrh společně připravovali, a který se snaží vyřešit tento problém úpravou § 36, konkrétně odstavců 1 a 2, které dávají při stanovení minimálního zůstatkového průtoku povinnost také mimo jiné aspekty zohlednit možnosti rekreační plavby a zároveň také tuto povinnost dávají vodoprávnímu úřadu, aby při povolení k minimálního průtoku zohlednil možnosti rekreační plavby.
ps2017-007-02-010-002.u12.p2.s4 Odůvodnění tady kolegyně Vrecionová poměrně podrobně řekla.
ps2017-007-02-010-002.u12.p3.s1 Vodní turistika je stále větším a větším aspektem a podílem na ekonomice, jsou tam obraty řádově miliard korun, v podobě různých půjčoven lodí, rekreačních zařízení, restauračních zařízení na tocích, a popularita vodní turistiky je značná.
ps2017-007-02-010-002.u12.p3.s2 Pravdou je, že u některých řek pod vodními tělesy vinou mimo jiné také velkého odběru elektrárenských staveb a zařízení voda pro plavbu nestačí.
ps2017-007-02-010-002.u12.p3.s3 Čili zohlednit možnost rekreační plavby je podle našeho názoru ten patřičný nástroj, který by mohl správci toku umožnit, aby se na vodáky při rozdělování vody ve vodních tocích také dostalo.
ps2017-007-02-010-002.u12.p4.s1 Další můj návrh se týká toho problému školkařů.
ps2017-007-02-010-002.u12.p4.s2 Ten tady ale velmi podrobně zdůvodnil pan poslanec Staněk.
ps2017-007-02-010-002.u12.p4.s3 Věřím tomu, že jeho návrh podpořený i zázemím jeho politické strany bude mít naději.
ps2017-007-02-010-002.u12.p4.s4 My jej podpoříme.
ps2017-007-02-010-002.u12.p4.s5 ale přesto ten svůj návrh zanechám vložený v systému a v podrobné rozpravě se k němu přihlásím.
ps2017-007-02-010-002.u12.p5.s1 Je třeba říci, že ten § 101, který řeší problém osvobození od poplatku za odběr povrchové vody k závlahám v zemědělství, není součástí naší novely, takže bude třeba tam udělat nový novelizační bod, ale to určitě pan kolega Staněk ve svém návrhu zohledněné.
ps2017-007-02-010-002.u12.p5.s2 I ty důvody, které vedou k tomu, že tenhle návrh jsem si přisvojil a předložil jej, jsou shodné s důvody, které tady pan kolega Staněk při předkládání návrhu již řekl.
ps2017-007-02-010-002.u12.p6.s1 Další můj návrh se týká poplatků za odběr podzemní vody, a tedy konkrétně již zasahuje do stávajícího novelizačního bodu 49, který v § 88b stanovuje způsob osvobozování od poplatku za odběr podzemní vody.
ps2017-007-02-010-002.u12.p6.s2 Navržený text, který máme v naší novele, říká, že od poplatku za odebrané množství podzemní vody se osvobozuje odebírání podzemní vody provedené poplatníkem na území jedné obce nebo vojenského újezdu, jehož objem nepřekračuje 6 000 m3 za kalendářní rok nebo nepřekračuje 500 m3 v každém měsíci kalendářního roku.
ps2017-007-02-010-002.u12.p6.s3 Tento text umožňuje interpretaci, a na jednání výboru dokonce jsem byl ujištěn, že takhle to opravdu bude, která umožňuje podle mého názoru nelogický dopad tohoto paragrafu.
ps2017-007-02-010-002.u12.p6.s4 Podle něj by totiž ten orgán, ta instituce, která odebere 5 999 m3 podzemní vody za jeden rok, byla od poplatku osvobozena, zatímco instituce, která by odebrala 6 001 nebo 6 100 m3 za rok, by musela zpoplatnit celý tento objem.
ps2017-007-02-010-002.u12.p6.s5 Vzhledem k tomu, že uživateli tohoto osvobození od poplatku jsou hlavně malé obce, které mají své vodní zdroje právě v podobě vrtů, z kterých čerpají pitnou vodu, tak by musely tento dopad určitě pocítit.
ps2017-007-02-010-002.u12.p6.s6 Jenom pro představu, 6 000 m3 vody, to je zhruba roční zásobení 120 150 lidí, takže je to docela významná věc, a pro tu obec by to pak znamenalo vekou zátěž, kterou by pak nejspíš promítla do ceny, za kterou by jednotlivým občanům tu vodu dodávala.
ps2017-007-02-010-002.u12.p7.s1 Proto jsem navrhl pro ten § 88b nový text, který zní: "Od poplatku za odebrané množství podzemní vody se osvobozuje odběr podzemní vody provedený poplatníkem na území jedné obce nebo vojenského újezdu do výše 6 000 m3 za kalendářní rok nebo do výše 500 m3 v každém měsíci kalendářního roku."
ps2017-007-02-010-002.u12.p7.s2 Čili podle tento text dává tomu ustanovení určitou logiku.
ps2017-007-02-010-002.u12.p7.s3 Ten, kdo odebere 5 999 m3, bude osvobozen, kdo odebere 6 100 kubíků za rok, tak mu bude zpoplatněno pouze těch 100 m3.
ps2017-007-02-010-002.u12.p7.s4 A to je podle mého názoru jak z hlediska motivačního účinku toho ustanovení, tak i z hlediska jeho logiky v pořádku, a proto jsem tento návrh předložil a posléze v podrobné rozpravě se k němu přihlásím.
ps2017-007-02-010-002.u12.p8.s1 A konečně poslední můj návrh - a paní kolegyně Veronika Vrecionová o něm také mluvila - se týká těch částí zákona, které mluví o odpadních vodách a jejich likvidaci.
ps2017-007-02-010-002.u12.p8.s2 Je to předmět paragrafu 38 v novele, konkrétně odstavců 8 a 3.
ps2017-007-02-010-002.u12.p8.s3 Odstavec 8 zavádí povinnost odpadové jímky u jednotlivých individuálních objektů vyvážet do čistíren odpadních vod, kde tyto vody musí být vyčištěny.
ps2017-007-02-010-002.u12.p8.s4 O tom se musí vystavit protokol, který bude muset majitel odpadové jímky archivovat, aby jej mohl předložit při kontrole inspekčním orgánům.
ps2017-007-02-010-002.u12.p9.s1 Je to to, co - po dlouhá desetiletí, nevím, možná staletí, ale spíš desetiletí, ta poslední staletí nevím - byly obsahy žump vyváženy na pole.
ps2017-007-02-010-002.u12.p9.s2 Tam to přispívalo k tomu, že se doplňoval úbytek organické hmoty, která je čím dál tím víc našimi zemědělci zaznamenávána.
ps2017-007-02-010-002.u13.p1.s1 Vážený pane poslanče, omlouvám se, ale hluk v jednacím sále dosahuje míry, která zabraňuje korektnímu pokračování obecné rozpravy.
ps2017-007-02-010-002.u13.p2.s1 Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, prosím vás, abyste zachovali určitou kolegialitu k těm, kdo mluví, a k těm, kteří řečníka poslouchají.
ps2017-007-02-010-002.u13.p2.s2 Děkuji.
ps2017-007-02-010-002.u13.p3.s1 Prosím, pokračujte, pane poslanče.
ps2017-007-02-010-002.u14.p1.s1 Pane místopředsedo, děkuji vám za váš zásah.
ps2017-007-02-010-002.u14.p1.s2 Pro mne, starého kantora, to není zase takový problém překřičet neukázněnou třídu, tak i pomocí mikrofonu Sněmovnu.
ps2017-007-02-010-002.u14.p1.s3 To adjektivum neukázněné si nedovolím použít.
ps2017-007-02-010-002.u14.p1.s4 Abych mluvil o neukázněné Sněmovně, to v žádném případě.
ps2017-007-02-010-002.u14.p1.s5 Ta je z principu ukázněná a jako zákonodárný orgán je vždycky správné - co činí, správně činí.
ps2017-007-02-010-002.u14.p1.s6 Ale tak se budu snažit příště mluvit zajímavěji a barvitěji, abych upoutal pozornost nejen pana ministra Brabce, ale také vás ostatních.
ps2017-007-02-010-002.u14.p2.s1 Ale teď jste, pane místopředsedo, způsobil, že jsem nějak ztratil nit.
ps2017-007-02-010-002.u14.p2.s2 Ne, ne, tu nit zase najdu, nebojte se, žádnou obavu nemějte.
ps2017-007-02-010-002.u14.p3.s1 Ano, je to tam - ty žumpy, které se vyvážely na pole pomocí automobilu, jehož název také známe a jehož běžný lidový název bych si tady nikdy nedovolil použít.
ps2017-007-02-010-002.u14.p3.s2 To možné nebude.
ps2017-007-02-010-002.u14.p3.s3 Dnešní doba jde velmi rychle kupředu.
ps2017-007-02-010-002.u14.p3.s4 Mimochodem také i v tom, jak možná vnímáme ohrožení, která se nám mohou z naší přírody dostat.
ps2017-007-02-010-002.u14.p3.s5 Prostě to možné nebude.
ps2017-007-02-010-002.u14.p4.s1 Jak budeme do půdy dodávat organické hmoty, které mizí právě vinou nadměrného pěstování energetických plodin a vyčerpávání půdy, to známo není.
ps2017-007-02-010-002.u14.p4.s2 Kaly z čistíren nemohou být ani skládkovány, ani rozváženy na pole.
ps2017-007-02-010-002.u14.p4.s3 Co s nimi bude, to také nikdo neví.
ps2017-007-02-010-002.u14.p4.s4 Je to problém, ale ten bohužel tenhle zákon explicitně řešit nemůže.
ps2017-007-02-010-002.u14.p4.s5 Tak se alespoň pokusíme to nějak řešit, aby ti, kteří pak na to doplácejí, a to jsou správci a majitelé těch zařízení, nemusili moc doplácet.
ps2017-007-02-010-002.u14.p5.s1 Čili ten § 38 odst. 8 mluví o těch výjimkách.
ps2017-007-02-010-002.u14.p5.s2 myslím, že v tom zákoně musí zůstat.
ps2017-007-02-010-002.u14.p5.s3 Svádět souboj s tou korektností prostě asi možné není.
ps2017-007-02-010-002.u14.p5.s4 Ale přesto bych si dovolil se připojit k návrhu, který předložil pan poslanec Jiří Běhounek a který prodlužuje účinnost, nebo nabytí účinnosti pro tento paragraf z 1. ledna 2019 na 1. leden 2021.
ps2017-007-02-010-002.u14.p5.s5 Tady děkuji panu poslanci Běhounkovi za to, že to předložil.
ps2017-007-02-010-002.u14.p5.s6 se k němu připojím.
ps2017-007-02-010-002.u14.p5.s7 Takže ten paragraf 38 odst. 8 nebudu předkládat.
ps2017-007-02-010-002.u14.p6.s1 Zaznamenal jsem ale, že podobný problém je i u případu dalšího odstavce, to je odstavec 3, který definičně stanovuje, že srážkové vody vtokem do společné kanalizace se stávají vodami odpadními a musí být vyčištěny a není možné, aby byly z odlehčovacích komor při nějakém třeba i velkém srážkovém incidentu vypuštěny do toku jakkoliv zředěné, jakkoliv skoro prosté všech možných negativních odpadů.
ps2017-007-02-010-002.u14.p6.s2 Prostě i tohle to pak ty čističky zatěžuje.
ps2017-007-02-010-002.u14.p6.s3 Obce oba ty paragrafy pocítí na nedostatku kapacity čističek.
ps2017-007-02-010-002.u14.p6.s4 Bude možná třeba budovat čističky nové, zvětšovat jejich kapacitu a to ty malé obce, o kterých právě mluvím, asi nebudou hned v krátké době umět zajistit.
ps2017-007-02-010-002.u14.p6.s5 Ale přesto bych prosil, abychom i s tímto odstavcem 3 naložili podobně jako s tím odstavcem 8, tedy abychom jeho účinnost odložili na 1. leden 2021.
ps2017-007-02-010-002.u14.p7.s1 Chci toho dosáhnout tím, že bych tedy do toho závěrečného, úplně posledního textu zákona, který stanovuje účinnost, dal výjimku z ustanovení článku 1 bod 21 § 38 odst. 3 a pak také novelizačního bodu 22, který škrtá stávající výjimku, která pro srážkové vody platila.
ps2017-007-02-010-002.u14.p7.s2 Podle stávající dikce zákona srážkové vody vtékající do společné kanalizace nebyly považovány za vody odpadní.
ps2017-007-02-010-002.u14.p7.s3 Čili pokud i tento novelizační bod odložíme, tak ta absence nového textu v § 3 bude nahrazena tím zatímním odškrtnutím výjimky, která odpadní vody srážkovými nenazývá.
ps2017-007-02-010-002.u14.p8.s1 Čili to jsou moje čtyři návrhy, které jsem tady zdůvodnil, a dovolím si v podrobné rozpravě se k nim potom přihlásit.
ps2017-007-02-010-002.u14.p8.s2 Děkuji za pozornost.

Text viewDownload CoNNL-U