ps2017-007-02-010-002.u8.p5.s5
Myslím , že se i zástupci vodáků obraceli na řadu kolegů . ps2017-007-02-010-002.u8.p5.s6
My jsme přesvědčeni , že v této zemi je asi 670 000 vodáků a vodní turistika generuje i velké obraty a bylo by velmi dobré tento pozměňovací návrh podpořit . ps2017-007-02-010-002.u8.p5.s7
Moc bych vás o to poprosila . ps2017-007-02-010-002.u8.p6.s1
Potom bych chtěla ještě mluvit o těch pozměňovacích návrzích , které byly přijaty na zemědělském výboru , ale vlastně částečně i na výboru pro životní prostředí . ps2017-007-02-010-002.u8.p6.s2
Já jsem chtěla potom moc poprosit pana zpravodaje , až budeme ve třetím čtení o těch pozměňovacích návrzích hlasovat , jestli by bylo možné je rozdělit . ps2017-007-02-010-002.u8.p6.s3
Minimálně mi jde o pozměňovací návrh , který vlastně řeší ty kompenzace v pásmu hygienické ochrany , které vlastně v současné době by se měly vztahovat k vlastníkům , a ten pozměňovací návrh je rozšiřuje i o nájemce , a staví tak vlastníka půdy na roveň s tím nájemcem . ps2017-007-02-010-002.u8.p6.s4
S tímto pozměňovacím návrhem já bych měla problém . ps2017-007-02-010-002.u8.p6.s5
Naopak ty všechny ostatní vítám . ps2017-007-02-010-002.u8.p6.s6
Tak bych byla moc ráda , kdybychom potom při hlasování - ale to samozřejmě ještě poprosím ve třetím čtení - mohli toto hlasování oddělit . ps2017-007-02-010-002.u8.p7.s1
Tam rozhodně bych velmi ráda naopak podpořila ať ty stanové tábory , ale zároveň je tam ještě také ten problém , který řeší odlehčené vody , o tom asi budeme ještě také mluvit , kdy tato novela může provozovatelům kanalizací a majitelům - z toho mohou vyplynout vlastně velké náklady s tím spojené na technologii . ps2017-007-02-010-002.u8.p7.s2
Já souhlasím s tou novelou , tak jak toto zmiňuje , nicméně jsem pevně přesvědčena o tom , že je potřeba poskytnout majitelům více času . ps2017-007-02-010-002.u8.p7.s3
Proto bych velice uvítala možnost odkladu účinnosti v této části zákona . ps2017-007-02-010-002.u8.p8.s1
Já vám děkuji . ps2017-007-02-010-002.u9.p1.s1
Děkuji , paní poslankyně . ps2017-007-02-010-002.u9.p1.s2
Nyní v obecné rozpravě vystoupí pan poslanec Kott , připraví se pan poslanec Zahradník . ps2017-007-02-010-002.u9.p1.s3
Prosím . ps2017-007-02-010-002.u10.p1.s1
Dobrý den . ps2017-007-02-010-002.u10.p1.s2
Vážený pane předsedající , milé kolegyně , vážení kolegové , mně do jisté míry velkou část odůvodnění mého pozměňovacího návrhu odprezentoval kolega Staněk . ps2017-007-02-010-002.u10.p1.s3
Já společně s kolegou Jurečkou předkládám ten samý pozměňovací návrh týkající se lesních školek , kde se jedná skutečně o záležitost , kterou už v minulém volebním období jsme se snažili do zákona dát . ps2017-007-02-010-002.u10.p1.s4
V současném znění to opět vypadlo . ps2017-007-02-010-002.u10.p1.s5
Takže i my jsme za to , že výpěstky školek , jak lesních , tak okrasných i ovocných , sem do toho patří a zaslouží si naši pozornost . ps2017-007-02-010-002.u10.p1.s6
Takže já se potom v podrobné rozpravě odkážu na svůj pozměňovací návrh , který mám připraven . ps2017-007-02-010-002.u11.p1.s1
Děkuji . ps2017-007-02-010-002.u11.p1.s2
Nyní vystoupí pan poslanec Zahradník , připraví se pan předseda Bartošek . ps2017-007-02-010-002.u11.p1.s3
Prosím , pane poslanče , máte slovo . ps2017-007-02-010-002.u12.p1.s1
Vážený pane místopředsedo , vážené dámy , vážení pánové . ps2017-007-02-010-002.u12.p1.s2
Děkuji za slovo . ps2017-007-02-010-002.u12.p1.s3
Já jsem přišel , abych zde představil vlastně čtyři pozměňovací návrhy , které jsem vložil do systému k novele zákona o vodách . ps2017-007-02-010-002.u12.p1.s4
Už jsem o tom mluvil v obecné rozpravě , do jaké míry ten zákon v některých svých ustanoveních může ovlivnit fungování vodohospodářské infrastruktury na těch nejmenších obcích , hlavně tedy co do čističek vod a odlehčovacích nádrží , které řeší některé problémy vodního hospodářství . ps2017-007-02-010-002.u12.p1.s5
Mluvil jsem o tom , že předkladatel zákona neprovedl dostatečnou ekonomickou analýzu těch opatření , zejména těch , která by dopadla na kapacitu čističek odpadních vod , a případně také těch , která by analyzovala zatížení občanů těmito opatřeními . ps2017-007-02-010-002.u12.p1.s6
Proto jsou zde některé návrhy , které potom se budou snažit tyto problémy ne vyřešit , ale minimálně nějak zohlednit . ps2017-007-02-010-002.u12.p2.s1
Abych to vzal popořádku . ps2017-007-02-010-002.u12.p2.s2
První můj návrh , který jsem vložil do systému , se týká problému plavby , tedy mám na mysli konkrétně rekreační plavbu a její velkou část , plavbu sportovních lodí , kánoí , raftů , kajaků , po našich tocích . ps2017-007-02-010-002.u12.p2.s3
Už o tom mluvila kolegyně Veronika Vrecionová , se kterou jsme tento návrh společně připravovali , a který se snaží vyřešit tento problém úpravou § 36 , konkrétně odstavců 1 a 2 , které dávají při stanovení minimálního zůstatkového průtoku povinnost také mimo jiné aspekty zohlednit možnosti rekreační plavby a zároveň také tuto povinnost dávají vodoprávnímu úřadu , aby při povolení k minimálního průtoku zohlednil možnosti rekreační plavby . ps2017-007-02-010-002.u12.p2.s4
Odůvodnění tady kolegyně Vrecionová poměrně podrobně řekla . ps2017-007-02-010-002.u12.p3.s1
Vodní turistika je stále větším a větším aspektem a podílem na ekonomice , jsou tam obraty řádově miliard korun , ať už v podobě různých půjčoven lodí , rekreačních zařízení , restauračních zařízení na tocích , a popularita vodní turistiky je značná . ps2017-007-02-010-002.u12.p3.s2
Pravdou je , že u některých řek pod vodními tělesy vinou mimo jiné také velkého odběru elektrárenských staveb a zařízení voda pro plavbu nestačí . ps2017-007-02-010-002.u12.p3.s3
Čili zohlednit možnost rekreační plavby je podle našeho názoru ten patřičný nástroj , který by mohl správci toku umožnit , aby se na vodáky při rozdělování vody ve vodních tocích také dostalo . ps2017-007-02-010-002.u12.p4.s1
Další můj návrh se týká toho problému školkařů . ps2017-007-02-010-002.u12.p4.s2
Ten tady ale velmi podrobně zdůvodnil pan poslanec Staněk . ps2017-007-02-010-002.u12.p4.s3
Věřím tomu , že jeho návrh podpořený i zázemím jeho politické strany bude mít naději . ps2017-007-02-010-002.u12.p4.s4
My jej podpoříme . ps2017-007-02-010-002.u12.p4.s5
Já ale přesto ten svůj návrh zanechám vložený v systému a v podrobné rozpravě se k němu přihlásím . ps2017-007-02-010-002.u12.p5.s1
Je třeba říci , že ten § 101 , který řeší problém osvobození od poplatku za odběr povrchové vody k závlahám v zemědělství , není součástí naší novely , takže bude třeba tam udělat nový novelizační bod , ale to určitě má pan kolega Staněk ve svém návrhu zohledněné . ps2017-007-02-010-002.u12.p5.s2
I ty důvody , které vedou k tomu , že tenhle návrh jsem si přisvojil a předložil jej , jsou shodné s důvody , které tady pan kolega Staněk při předkládání návrhu již řekl . ps2017-007-02-010-002.u12.p6.s1
Další můj návrh se týká poplatků za odběr podzemní vody , a tedy konkrétně již zasahuje do stávajícího novelizačního bodu 49 , který v § 88 b stanovuje způsob osvobozování od poplatku za odběr podzemní vody . ps2017-007-02-010-002.u12.p6.s2
Navržený text , který máme v naší novele , říká , že od poplatku za odebrané množství podzemní vody se osvobozuje odebírání podzemní vody provedené poplatníkem na území jedné obce nebo vojenského újezdu , jehož objem nepřekračuje 6 000 m 3 za kalendářní rok nebo nepřekračuje 500 m 3 v každém měsíci kalendářního roku . ps2017-007-02-010-002.u12.p6.s3
Tento text umožňuje interpretaci , a na jednání výboru dokonce jsem byl ujištěn , že takhle to opravdu bude , která umožňuje podle mého názoru nelogický dopad tohoto paragrafu . ps2017-007-02-010-002.u12.p6.s4
Podle něj by totiž ten orgán , ta instituce , která odebere 5 999 m 3 podzemní vody za jeden rok , byla od poplatku osvobozena , zatímco instituce , která by odebrala 6 001 nebo 6 100 m 3 za rok , by musela zpoplatnit celý tento objem . ps2017-007-02-010-002.u12.p6.s5
Vzhledem k tomu , že uživateli tohoto osvobození od poplatku jsou hlavně malé obce , které mají své vodní zdroje právě v podobě vrtů , z kterých čerpají pitnou vodu , tak by musely tento dopad určitě pocítit . ps2017-007-02-010-002.u12.p6.s6
Jenom pro představu , 6 000 m 3 vody , to je zhruba roční zásobení 120 až 150 lidí , takže je to docela významná věc , a pro tu obec by to pak znamenalo vekou zátěž , kterou by pak nejspíš promítla do ceny , za kterou by jednotlivým občanům tu vodu dodávala . ps2017-007-02-010-002.u12.p7.s1
Proto jsem navrhl pro ten § 88 b nový text , který zní : " Od poplatku za odebrané množství podzemní vody se osvobozuje odběr podzemní vody provedený poplatníkem na území jedné obce nebo vojenského újezdu až do výše 6 000 m 3 za kalendářní rok nebo až do výše 500 m 3 v každém měsíci kalendářního roku . " ps2017-007-02-010-002.u12.p7.s2
Čili podle mě tento text dává tomu ustanovení určitou logiku . ps2017-007-02-010-002.u12.p7.s3
Ten , kdo odebere 5 999 m 3 , bude osvobozen , kdo odebere 6 100 kubíků za rok , tak mu bude zpoplatněno pouze těch 100 m 3 . ps2017-007-02-010-002.u12.p7.s4
A to je podle mého názoru jak z hlediska motivačního účinku toho ustanovení , tak i z hlediska jeho logiky v pořádku , a proto jsem tento návrh předložil a posléze v podrobné rozpravě se k němu přihlásím . ps2017-007-02-010-002.u12.p8.s1
A konečně poslední můj návrh - a paní kolegyně Veronika Vrecionová o něm také mluvila - se týká těch částí zákona , které mluví o odpadních vodách a jejich likvidaci . ps2017-007-02-010-002.u12.p8.s2
Je to předmět paragrafu 38 v té novele , konkrétně odstavců 8 a 3 . ps2017-007-02-010-002.u12.p8.s3
Odstavec 8 zavádí povinnost odpadové jímky u jednotlivých individuálních objektů vyvážet do čistíren odpadních vod , kde tyto vody musí být vyčištěny . ps2017-007-02-010-002.u12.p8.s4
O tom se musí vystavit protokol , který bude muset majitel té odpadové jímky archivovat , aby jej mohl předložit při kontrole inspekčním orgánům . ps2017-007-02-010-002.u12.p9.s1
Je to to , co - po dlouhá desetiletí , nevím , možná staletí , ale spíš desetiletí , ta poslední staletí nevím - byly obsahy žump vyváženy na pole . ps2017-007-02-010-002.u12.p9.s2
Tam to přispívalo k tomu , že se doplňoval úbytek organické hmoty , která je čím dál tím víc našimi zemědělci zaznamenávána . ps2017-007-02-010-002.u13.p1.s1
Vážený pane poslanče , omlouvám se , ale hluk v jednacím sále dosahuje míry , která zabraňuje korektnímu pokračování obecné rozpravy . ps2017-007-02-010-002.u13.p2.s1
Vážené paní poslankyně , vážení páni poslanci , prosím vás , abyste zachovali určitou kolegialitu k těm , kdo mluví , a k těm , kteří řečníka poslouchají . ps2017-007-02-010-002.u13.p2.s2
Děkuji . ps2017-007-02-010-002.u13.p3.s1
Prosím , pokračujte , pane poslanče . ps2017-007-02-010-002.u14.p1.s1
Pane místopředsedo , děkuji vám za váš zásah . ps2017-007-02-010-002.u14.p1.s2
Pro mne , starého kantora , to není zase takový problém překřičet neukázněnou třídu , tak i pomocí mikrofonu Sněmovnu . ps2017-007-02-010-002.u14.p1.s3
To adjektivum neukázněné si nedovolím použít . ps2017-007-02-010-002.u14.p1.s4
Abych mluvil o neukázněné Sněmovně , to v žádném případě . ps2017-007-02-010-002.u14.p1.s5
Ta je z principu ukázněná a jako zákonodárný orgán je vždycky správné - co činí , správně činí . ps2017-007-02-010-002.u14.p1.s6
Ale tak se budu snažit příště mluvit zajímavěji a barvitěji , abych upoutal pozornost nejen pana ministra Brabce , ale také vás ostatních . ps2017-007-02-010-002.u14.p2.s1
Ale teď jste , pane místopředsedo , způsobil , že jsem nějak ztratil nit . ps2017-007-02-010-002.u14.p2.s2
Ne , ne , já tu nit zase najdu , nebojte se , žádnou obavu nemějte . ps2017-007-02-010-002.u14.p3.s1
Ano , je to tam - ty žumpy , které se vyvážely na pole pomocí automobilu , jehož název také známe a jehož běžný lidový název bych si tady nikdy nedovolil použít . ps2017-007-02-010-002.u14.p3.s2
To už možné nebude . ps2017-007-02-010-002.u14.p3.s3
Dnešní doba jde velmi rychle kupředu . ps2017-007-02-010-002.u14.p3.s4
Mimochodem také i v tom , jak možná vnímáme ohrožení , která se nám mohou z naší přírody dostat . ps2017-007-02-010-002.u14.p3.s5
Prostě to už možné nebude . ps2017-007-02-010-002.u14.p4.s1
Jak budeme do půdy dodávat organické hmoty , které mizí právě vinou nadměrného pěstování energetických plodin a vyčerpávání půdy , to známo není . ps2017-007-02-010-002.u14.p4.s2
Kaly z čistíren nemohou být ani skládkovány , ani rozváženy na pole . ps2017-007-02-010-002.u14.p4.s3
Co s nimi bude , to také nikdo neví . ps2017-007-02-010-002.u14.p4.s4
Je to problém , ale ten bohužel tenhle zákon explicitně řešit nemůže . ps2017-007-02-010-002.u14.p4.s5
Tak se alespoň pokusíme to nějak řešit , aby ti , kteří pak na to doplácejí , a to jsou správci a majitelé těch zařízení , nemusili moc doplácet . ps2017-007-02-010-002.u14.p5.s1
Čili ten § 38 odst . 8 mluví o těch výjimkách . ps2017-007-02-010-002.u14.p5.s2
Já myslím , že v tom zákoně musí zůstat . ps2017-007-02-010-002.u14.p5.s3
Svádět souboj s tou korektností prostě asi možné není . ps2017-007-02-010-002.u14.p5.s4
Ale přesto bych si dovolil se připojit k návrhu , který předložil pan poslanec Jiří Běhounek a který prodlužuje účinnost , nebo nabytí účinnosti pro tento paragraf z 1 . ledna 2019 na 1 . leden 2021 . ps2017-007-02-010-002.u14.p5.s5
Tady děkuji panu poslanci Běhounkovi za to , že to předložil . ps2017-007-02-010-002.u14.p5.s6
Já se k němu připojím . ps2017-007-02-010-002.u14.p5.s7
Takže ten paragraf 38 odst . 8 nebudu předkládat . ps2017-007-02-010-002.u14.p6.s1
Zaznamenal jsem ale , že podobný problém je i u případu dalšího odstavce , to je odstavec 3 , který definičně stanovuje , že srážkové vody vtokem do společné kanalizace se stávají vodami odpadními a musí být vyčištěny a není možné , aby byly z odlehčovacích komor při nějakém třeba i velkém srážkovém incidentu vypuštěny do toku jakkoliv zředěné , jakkoliv už skoro prosté všech možných negativních odpadů . ps2017-007-02-010-002.u14.p6.s2
Prostě i tohle to pak ty čističky zatěžuje . ps2017-007-02-010-002.u14.p6.s3
Obce oba ty paragrafy pocítí na nedostatku kapacity čističek . ps2017-007-02-010-002.u14.p6.s4
Bude možná třeba budovat čističky nové , zvětšovat jejich kapacitu a to ty malé obce , o kterých právě mluvím , asi nebudou hned v krátké době umět zajistit . ps2017-007-02-010-002.u14.p6.s5
Ale přesto bych prosil , abychom i s tímto odstavcem 3 naložili podobně jako s tím odstavcem 8 , tedy abychom jeho účinnost odložili až na 1 . leden 2021 . ps2017-007-02-010-002.u14.p7.s1
Chci toho dosáhnout tím , že bych tedy do toho závěrečného , úplně posledního textu zákona , který stanovuje účinnost , dal výjimku z ustanovení článku 1 bod 21 § 38 odst . 3 a pak také novelizačního bodu 22 , který škrtá stávající výjimku , která pro srážkové vody platila . ps2017-007-02-010-002.u14.p7.s2
Podle stávající dikce zákona srážkové vody vtékající do té společné kanalizace nebyly považovány za vody odpadní . ps2017-007-02-010-002.u14.p7.s3
Čili pokud i tento novelizační bod odložíme , tak ta absence nového textu v § 3 bude nahrazena tím zatímním odškrtnutím té výjimky , která odpadní vody srážkovými nenazývá . ps2017-007-02-010-002.u14.p8.s1
Čili to jsou moje čtyři návrhy , které jsem tady zdůvodnil , a dovolím si v podrobné rozpravě se k nim potom přihlásit . ps2017-007-02-010-002.u14.p8.s2
Děkuji za pozornost .