|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-01-23 ps2017-006-04-007-011 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

11. Návrh poslanců Petra Fialy, Zbyňka Stanjury, Ivana Adamce a dalších na vydání zákona, kterým se zrušují zákony č. 112/2016 Sb., o elektronické evidenci tržeb, ve znění pozdějších předpisů a č. 113/2016 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o evidenci tržeb /sněmovní tisk 23/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2

Date2018-01-23
Meetingps2017/006
Agenda Itemps2017/006/011
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/006schuz/s006120.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 504 • previousnext

ps2017-006-04-007-011.u2.p14.s3 A používám číslo, které používá Ministerstvo financí.
ps2017-006-04-007-011.u2.p15.s1 Ve shodě s názorem navrhovatelů, což byla skupina poslanců z ODS a z TOP 09, máme za to, že zavedení EET představuje velmi citelný zásah do práv dotčených subjektů.
ps2017-006-04-007-011.u2.p15.s2 Jak je již uvedeno výše, jde především o vlastnické právo, právo svobodně podnikat, o rovnost a zásah do informačního sebeurčení.
ps2017-006-04-007-011.u2.p16.s1 Zavedení EET totiž představuje nové finanční náklady pro každého podnikatele.
ps2017-006-04-007-011.u2.p16.s2 Tyto náklady přitom nejsou jednorázové, ale opakující se.
ps2017-006-04-007-011.u2.p16.s3 U malých podnikatelů pak nejde jen o bezprostřední finanční náklady, nýbrž o zatížení podnikající osoby další starostí, kterých však již dnes nad hlavu.
ps2017-006-04-007-011.u2.p16.s4 Nelze přehlédnout ani to, že jsou zákonem jako třída - zákonem jako třída - likvidováni zejména starší menší podnikatelé bez počítačových znalostí a on-line připojení.
ps2017-006-04-007-011.u2.p16.s5 Většinové stanovisko Ústavního soudu, že se mají smířit s tím, že jsou oběťmi čtvrté průmyslové revoluce, jak je uvedeno v bodě 79 nálezu, pak v této souvislosti zní značně necitlivě.
ps2017-006-04-007-011.u2.p16.s6 - budu končit, nebojte, příznivci EET.
ps2017-006-04-007-011.u2.p17.s1 Další riziko systému EET spočívá v jeho zneužitelnosti.
ps2017-006-04-007-011.u2.p17.s2 Prostřednictvím tohoto systému totiž dochází ke koncentraci citlivých obchodních informací na jednom místě.
ps2017-006-04-007-011.u2.p17.s3 Ačkoliv nelze vycházet z apriorní premisy nepoctivosti státní správy, nelze současně ani vycházet z toho, že koncentrované údaje o daňových poplatnících nebudou nikdy a nijak zneužity.
ps2017-006-04-007-011.u2.p18.s1 Závěrem uvádíme, píše těchto pět ústavních soudců, že ze všech shora uvedených důvodů považujeme napadený zákon za protiústavní, a myslíme si, že tomuto návrhu mělo být v plné míře vyhověno.
ps2017-006-04-007-011.u2.p18.s2 Pokud totiž Ústavní soud hodlá s odkazem na test racionality tolerovat i natolik razantní a nediferencované zásahy do podnikatelského prostředí a do základních práv daňových subjektů, je otázka, jakou roli chce Ústavní soud v daném systému nadále plnit.
ps2017-006-04-007-011.u2.p19.s1 To jsou z našeho pohledu klíčové pasáže z disentního stanoviska.
ps2017-006-04-007-011.u2.p19.s2 Na začátku jsem řekl, co většina ústavních soudců zrušila, ty jednotlivé části, o kterých jsem mluvil, a taky jsem připomenul, že opozice zbytečně a marně upozorňovala na tato rizika a musel je zrušit Ústavní soud.
ps2017-006-04-007-011.u2.p19.s3 Právě proto, že bychom měli hledat rovnost podnikatelského prostředí, a kromě toho, že bychom měli zrušit dotace, tak bychom měli přispět k tomu, že ani EET se bude týkat pouze někoho.
ps2017-006-04-007-011.u2.p19.s4 (?)
ps2017-006-04-007-011.u2.p19.s5 V této chvíli to tak je a my navrhujeme, abychom ten zákon zrušili jako celek i s ohledem na to disentní stanovisko Ústavního soudu.
ps2017-006-04-007-011.u2.p20.s1 Děkuji za pozornost.
ps2017-006-04-007-011.u3.p1.s1 Děkuji zástupci navrhovatelů a mám před sebou několik .... ještě požádám paní kolegyni Vostrou o posečkání.
ps2017-006-04-007-011.u3.p2.s1 Za prvé přečtu omluvy.
ps2017-006-04-007-011.u3.p2.s2 Z dnešního odpoledního jednání se paní poslankyně Nevludová omlouvá do konce jednacího...
ps2017-006-04-007-011.u3.p2.s3 8.15.
ps2017-006-04-007-011.u3.p2.s4 Stejně tak paní poslankyně Levová, paní poslankyně Karla Maříková a pan poslanec Karel Podal do konce jednání a pan poslanec Jiří Běhounek také do konce jednacího dne, stejně jako pan poslanec Radek Rozvoral.
ps2017-006-04-007-011.u3.p3.s1 Vzhledem k tomu, že jsme v prvém čtení, tak podle jednacího řádu musím dát schválit změnu zpravodaje, protože ta podléhá schválení v prvém čtení Poslanecké sněmovny.
ps2017-006-04-007-011.u3.p3.s2 Ještě předtím, než tak učiním, o faktickou poznámku ke stenozáznamu požádala paní poslankyně Mauritzová a udělím slovo.
ps2017-006-04-007-011.u3.p3.s3 Nepůjde o nic, co by zpochybňovalo hlasování, jak informovala, ale samozřejmě pro stenozáznam je změna v elektronickém záznamu hlasování důležitá.
ps2017-006-04-007-011.u3.p3.s4 Prosím, paní poslankyně, máte slovo k faktické poznámce.
ps2017-006-04-007-011.u4.p1.s1 Vážený pane předsedající, vážené poslankyně a poslanci, chtěla bych uvést pouze pro stenozáznam, že mám u hlasování č. 44 chybně uvedeno, že jsem hlasovala ano, a jsem hlasovala ne.
ps2017-006-04-007-011.u4.p1.s2 Takže děkuji.
ps2017-006-04-007-011.u5.p1.s1 Děkuji.
ps2017-006-04-007-011.u5.p1.s2 Nyní tedy podle § 90 a násl. zákona o jednacím řádu požádám o souhlas se změnou zpravodaje v hlasování číslo 45.
ps2017-006-04-007-011.u5.p1.s3 Tedy kdo souhlasí s tím, aby paní poslankyně Vostrá byla zpravodajkou namísto pana poslance Juránka.
ps2017-006-04-007-011.u5.p2.s1 Zahájil jsem hlasování a ptám se, kdo je pro.
ps2017-006-04-007-011.u5.p2.s2 Kdo je proti?
ps2017-006-04-007-011.u5.p2.s3 Děkuji vám.
ps2017-006-04-007-011.u5.p3.s1 Hlasování pořadové číslo 45.
ps2017-006-04-007-011.u5.p3.s2 Z přítomných 163 pro 124, proti nikdo.
ps2017-006-04-007-011.u5.p3.s3 Návrh byl přijat.
ps2017-006-04-007-011.u5.p4.s1 Zpravodajem pro prvé čtení tohoto návrhu zákona bude paní poslankyně Miloslava Vostrá.
ps2017-006-04-007-011.u5.p5.s1 Prosím, paní zpravodajko, máte slovo.
ps2017-006-04-007-011.u6.p1.s1 Děkuji za slovo, vážený pane předsedající.
ps2017-006-04-007-011.u6.p1.s2 Členové vlády, kolegyně, kolegové, cílem návrhu tohoto zákona, jak tady bylo řečeno, je zrušení systému elektronické evidence tržeb, a to bez náhrady.
ps2017-006-04-007-011.u6.p1.s3 Skutečností ale je, že i přes nedostatky a v některých ohledech i nejasnosti stávajícího zákona o EET, a myslím, že tady kolega předkladatel to zmiňoval a zmiňovala to i řada kolegů v minulém volebním období při schvalování tohoto zákona, nicméně v tuto dobu se jedná víceméně o koncept vcelku již všeobecně přijímaný.
ps2017-006-04-007-011.u6.p1.s4 Je pravda, že nedostatky tohoto zákona se v praxi mnohdy potvrdily.
ps2017-006-04-007-011.u6.p1.s5 bych akorát řekla, bohužel, ze svého pohledu.
ps2017-006-04-007-011.u6.p1.s6 Předpokládám, že budou aktuálně zřejmě i předmětem vládou připravované novely zákona o EET, která bude reagovat i na nedávné rozhodnutí tady již zmíněného Ústavního soudu o zrušení některých částí stávajícího zákona.
ps2017-006-04-007-011.u6.p2.s1 bych jenom chtěla říci, že to, že vlastně Ústavní soud nezrušil zákon o EET jako celek, tak to vše vede k tomu, abych tady podala návrh na zamítnutí tohoto tisku v prvním čtení.
ps2017-006-04-007-011.u6.p2.s2 S tím, že souhlasím se stanoviskem vlády ve všech bodech, které je tam uvedeno.
ps2017-006-04-007-011.u6.p2.s3 Děkuji.
ps2017-006-04-007-011.u7.p1.s1 Děkuji paní zpravodajce a otevírám rozpravu.
ps2017-006-04-007-011.u7.p1.s2 S přednostním právem se do rozpravy hlásí paní ministryně financí a hned udělím slovo.
ps2017-006-04-007-011.u7.p1.s3 Prosím.
ps2017-006-04-007-011.u7.p1.s4 Slovo paní ministryně financí České republiky Alena Schillerová.
ps2017-006-04-007-011.u7.p1.s5 Prosím.
ps2017-006-04-007-011.u8.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající.
ps2017-006-04-007-011.u8.p1.s2 Dámy a pánové, dovolte mi stručně uvést několik slov, protože tady bylo řečeno mnoho a myslím si, že si to vyžaduje moji reakci.
ps2017-006-04-007-011.u8.p2.s1 Máme za sebou více než rok účinnosti zákona o elektronické evidenci tržeb.
ps2017-006-04-007-011.u8.p2.s2 Tento zákon prošel obrovským martyriem, než došlo k jeho schválení.
ps2017-006-04-007-011.u8.p2.s3 Neustále byl podrobován kritice a vlastně podrobován je do dneška.
ps2017-006-04-007-011.u8.p2.s4 Neustále vyvracíme celou řadu mýtů, odpovídáme na různé dotazy, přitom jsme vedli obrovskou kampaň a samozřejmě pokračujeme v dále, protože lidi jsou z toho mnohdy zmateni.
ps2017-006-04-007-011.u8.p3.s1 Pojďme si ale říct pár faktů a pak bych se s dovolením zastavila u interpretace rozhodnutí Ústavního soudu, který bych si dovolila zinterpretovat ze svého úhlu pohledu.
ps2017-006-04-007-011.u8.p3.s2 Tedy jinak než byl interpretován před chvílí.
ps2017-006-04-007-011.u8.p4.s1 Co je základním smyslem zákona o evidenci tržeb, mluvím přesně?
ps2017-006-04-007-011.u8.p4.s2 Narovnání podnikatelského prostředí.
ps2017-006-04-007-011.u8.p4.s3 Sedmnáct zemí Evropské unie nějakou formu evidence tržeb, je to registrační pokladna, je to tato forma evidence tržeb, nebo kombinace obojího.
ps2017-006-04-007-011.u8.p4.s4 Například v sousedním Slovensku registrační pokladny mají více než 20 let a po poslední návštěvě, kde jsme byli, tak uvažují o zavedení evidence tržeb, začínáme na tom spolupracovat.
ps2017-006-04-007-011.u8.p4.s5 A další země se přidávají.
ps2017-006-04-007-011.u8.p4.s6 Byli u nás z Ukrajiny, chtějí zavést elektronickou evidenci tržeb.
ps2017-006-04-007-011.u8.p5.s1 Základním smyslem je právě narovnání podnikatelského prostředí, a právě proto podporují evidenci tržeb všechny významné podnikatelské svazy a komory.
ps2017-006-04-007-011.u8.p5.s2 se všemi jednám.
ps2017-006-04-007-011.u8.p5.s3 Naposledy jsem s nimi měla jednání minulý týden, kdy jsme probírali novelu zákona o evidenci tržeb, je to Asociace malých a středních podnikatelů, která zastřešuje 260 000 podnikatelských subjektů, Svaz obchodu a cestovního ruchu, který zastupuje 6 000 podnikatelů s 500 000 pracovními místy, Asociace českého tradičního obchodu, která zastupuje 7 000 maloobchodních prodejen potravin, Asociace restaurací a hotelů, která zastřešuje 1 385 hotelů, penzionů a restaurací, Fórum cestovního ruchu, Hospodářská komora.
ps2017-006-04-007-011.u8.p5.s4 Nenapadá žádný další významnější podnikatelský svaz či komora.
ps2017-006-04-007-011.u8.p5.s5 Jednala jsem s nimi naposledy minulý týden, hovořili jsme o rozhodnutí Ústavního soudu, hovořili jsme o navrhované novele a jednoznačně zazněla z jejich strany podpora evidenci tržeb a zaznělo z jejich strany, že nejhorší, co by se mohlo stát, kdybychom se nyní zastavili na půli cesty, to znamená, v podstatě zůstali pouze u první a druhé vlny.
ps2017-006-04-007-011.u8.p6.s1 A teď k interpretaci rozhodnutí Ústavního soudu.
ps2017-006-04-007-011.u8.p6.s2 nezpochybňuji právo pěti soudců Ústavního soudu na jejich oponentní názor, který tu byl prezentován.
ps2017-006-04-007-011.u8.p6.s3 To je bezesporu jejich právo a je nezpochybnitelné.
ps2017-006-04-007-011.u8.p6.s4 Co je však důležité, jak hlasovala většina a jaké rozhodnutí Ústavního soudu tento Ústavní soud nakonec přijal.
ps2017-006-04-007-011.u8.p6.s5 A ho interpretuji naopak velmi pozitivně.
ps2017-006-04-007-011.u8.p6.s6 Uznal elektronickou evidenci tržeb jako legitimní nástroj v boji s daňovými úniky a jako legitimní možnost prověřovat touto formou daňové povinnosti daňových poplatníků.
ps2017-006-04-007-011.u8.p6.s7 Ano, připouštím, že zrušil určitá ustanovení.
ps2017-006-04-007-011.u8.p6.s8 My jsme stejně zvažovali jejich modifikaci v novele, kterou připravujeme od podzimu loňského roku.
ps2017-006-04-007-011.u8.p6.s9 Ale rozhodně odmítám, že zrušil třetí a čtvrtou fázi.
ps2017-006-04-007-011.u8.p6.s10 Třetí a čtvrtá fáze byla odložena do doby, než bude definitivně rozhodnuto o všech výjimkách.
ps2017-006-04-007-011.u8.p7.s1 Je si potřeba uvědomit, že zákon se psal v podmínkách, kdy nebyla žádná zkušenost.
ps2017-006-04-007-011.u8.p7.s2 Byl tady jakýsi pokus v roce 2006 se zákonem o registračních pokladnách, byla tak dlouho odkládána jejich účinnost, vlastně tento zákon byl zrušen a de facto nikdy účinnosti nenabyl.
ps2017-006-04-007-011.u8.p7.s3 Neměli jsme žádnou historickou zkušenost.
ps2017-006-04-007-011.u8.p7.s4 Sice jsme se inspirovali v Chorvatsku, nicméně i tuto cestu jsme nezvolili naprosto bez výjimek.
ps2017-006-04-007-011.u8.p7.s5 My jsme si zvolili svoji českou cestu a jednalo se pouze o inspiraci.
ps2017-006-04-007-011.u8.p7.s6 Je to správný krok, protože 60 % obyvatel této země podle nezávislé studie KPMG uznává problém šedé ekonomiky.
ps2017-006-04-007-011.u8.p7.s7 Český statistický úřad - a jsem to opakovala nesčíslněkrát - v roce 2013 vyčíslil částku šedé ekonomiky na 160 miliard.
ps2017-006-04-007-011.u8.p7.s8 Čili je to problém.
ps2017-006-04-007-011.u8.p7.s9 Je to problém.
ps2017-006-04-007-011.u8.p7.s10 Není to problém jenom příjmových daní, které samozřejmě postihuje zákon o evidenci tržeb, ale je to problém i DPH, kde byl zapojen nástroj kontrolní hlášení, ale o tom dnes není řeč.
ps2017-006-04-007-011.u8.p8.s1 Zpochybňuje se daňový výnos.
ps2017-006-04-007-011.u8.p8.s2 Nevím, z čeho se vychází, když neustále slyším, že ta čísla manipulujeme, že ta čísla nejsou správná.
ps2017-006-04-007-011.u8.p8.s3 Ta čísla jsou na účtech České národní banky.
ps2017-006-04-007-011.u8.p8.s4 My jsme vybrali na DPH o 32 mld. více, přes 32 mld. více meziročně.
ps2017-006-04-007-011.u8.p8.s5 Na tom samozřejmě, uznáváme, 20 mld. podíl růst ekonomiky, zbytek je podíl konvenčních opatření, která zavedlo Ministerstvo financí, resp. minulá vláda.

Text viewDownload CoNNL-U