|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-06-28 ps2013-059-02-015-024 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

24. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 998/ - druhé čtení

Date2017-06-28
Meetingps2013/059
Agenda Itemps2013/059/024
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/059schuz/s059058.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 503 • previousnext

ps2013-059-02-015-024.u14.p2.s5 Děkuji.
ps2013-059-02-015-024.u15.p1.s1 vám také děkuji.
ps2013-059-02-015-024.u15.p1.s2 Nyní pan poslanec Kučera.
ps2013-059-02-015-024.u15.p1.s3 Prosím.
ps2013-059-02-015-024.u16.p1.s1 Dobrý den.
ps2013-059-02-015-024.u16.p1.s2 Děkuji za slovo.
ps2013-059-02-015-024.u16.p1.s3 Vážený pane předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, tady se několikrát zopakoval termín sdílená ekonomika.
ps2013-059-02-015-024.u16.p1.s4 mohu ubezpečit svého předřečníka, že tady v těchto návrzích, respektive v podnikání, které se snažíme nějakým způsobem buď regulovat, anebo liberalizovat, o žádnou sdílenou ekonomiku nejde, a to ani na jedné straně z těch vystupujících subjektů.
ps2013-059-02-015-024.u16.p2.s1 To, že to některé rysy sdílené ekonomiky, to je možné, nicméně sdílená ekonomika - nebo jak ji mohu třeba chápat , tak chápu sdílenou ekonomiku jako ekonomiku, kdy sdílím náklady na svůj prostředek, nebo respektive službu, kterou sám vykonávám.
ps2013-059-02-015-024.u16.p2.s2 To znamená, pokud bych zůstal v dopravní terminologii, respektive v oblasti taxislužeb či různých spolujízd, tak sdílenou ekonomikou bychom snad mohli tak vzdáleně nazvat nějaké formy spolujízdy, které se nabízejí na internetu, to znamená jedu do Brna navštívit pana poslance Blažka a cestou si vezmu dva tři spolucestující, kteří mi přispějí na benzín.
ps2013-059-02-015-024.u16.p2.s3 Toto potom je možné nazývat nějakou formou sdílené ekonomiky.
ps2013-059-02-015-024.u16.p2.s4 To, že to přerostlo do rozměrů, které jsou dneska bohužel vnímány tak, že na jedné straně máme silně přeregulovanou službu, a to samozřejmě běžnou taxislužbu, a na druhé straně službu, která využívá nějakých možností, nechci říct, že nerespektuje, ale celou řadu věcí obchází, možná někde se třeba i pohybuje na hraně, tak tohleto bych rozhodně sdílenou ekonomikou nenazýval.
ps2013-059-02-015-024.u16.p3.s1 Pokud máme jít nějakou cestou, tak jsou tam dva základní momenty.
ps2013-059-02-015-024.u16.p3.s2 Ten první moment je skutečně postavit se těm výzvám, které sdílená ekonomika přináší, protože my dnes tady řešíme, a poměrně řeknu zbytečně, řešíme to tady bohužel poslaneckými návrhy, protože tady Ministerstvo dopravy tento segment, jak bývá jeho zvykem, použiji slovo proignorovalo a nechalo ten střed vlastně protéct do Poslanecké sněmovny.
ps2013-059-02-015-024.u16.p3.s3 A ta druhá věc je podívat se na to, jakým způsobem jsou přeregulovány taxislužby.
ps2013-059-02-015-024.u16.p3.s4 A taxislužby skutečně, tam ta regulace je snad jedna z největších v živnostenském podnikání, které v České republice máme.
ps2013-059-02-015-024.u16.p4.s1 Ty důvody jsou logické.
ps2013-059-02-015-024.u16.p4.s2 Ty důvody jsou samozřejmě nějaké negativní zkušenosti, které kdekdo s taxislužbami, takže je tam vždycky vlna taková, že musíme to všechno zpřísnit, takže všechno zpřísníme, všude utáhneme šrouby, dáme tam nesmyslné regulace, no a pak zjistíme, že na druhé straně prostě vyteče služba, která se tváří, že není taxislužbou, a nabízí úplně jiné služby, které se schovávají právě pod tím názvem sdílená ekonomika.
ps2013-059-02-015-024.u16.p5.s1 To znamená méně regulací na jedné straně a na druhé straně umět se postavit onomu fenoménu, který se nazývá sdílená ekonomika.
ps2013-059-02-015-024.u16.p5.s2 Protože to zdaleka se netýká jenom automobilů, tady bylo zmiňováno, že se jedná o ubytování, že se může jednat o celou řadu dalších činností.
ps2013-059-02-015-024.u16.p5.s3 A pokud nebudeme umět jasně definovat, kdy a co je sdílená ekonomika, a dát tomu nějaký rámec, a tím nemyslím nějaká přísná a úzká pravidla, ale nějaký rámec a na druhé straně budou běžet poměrně drakonické regulace, tak to nebude fungovat ani v oboru taxislužeb, ani v oboru žádném jiném.
ps2013-059-02-015-024.u16.p6.s1 Můj pozměňovací návrh, který bych chtěl teď představit, je taky jen takovým pouhým malým možná zlepšením nebo snížením drakonické regulace, která v oboru taxislužeb je, a týká se oprávnění odebrat průkaz řidiče taxislužby, které v současné době i příslušník Policie České republiky nebo strážník obecní policie.
ps2013-059-02-015-024.u16.p6.s2 Takto navržené znění zákona je tedy příliš široké a mohlo by zakládat prostor k šikaně.
ps2013-059-02-015-024.u16.p6.s3 tady v tom pozměňovacím návrhu navrhuji dát možnost odebrání průkazu řidiče pouze osobě pověřené výkonem státního odborného dozoru.
ps2013-059-02-015-024.u16.p6.s4 Tím se předejde případným sporům při náhradě škody, kde by oprávnění odebrala například Policie České republiky a správní řízení vedl dopravní úřad a došly k jinému závěru.
ps2013-059-02-015-024.u16.p6.s5 Spor by se tak vedl o to, kdo způsobil škodu a v jakém rozsahu v případě neoprávněného odebrání průkazu řidiče taxislužby do okamžiku ukončení správního řízení.
ps2013-059-02-015-024.u16.p7.s1 Pozměňovací návrh byl konzultován s Magistrátem hlavního města Prahy, který ho považuje za dostatečný, a dle informace souhlasné stanovisko k tomu i Ministerstvo dopravy.
ps2013-059-02-015-024.u16.p7.s2 A samozřejmě to se dozvíme v dalším projednávání jak ve výboru, tak ve třetím čtení tady u nás v Poslanecké sněmovně.
ps2013-059-02-015-024.u16.p8.s1 Ten pozměňovací návrh je v systému vložen pod číslem 6631 a se k němu v podrobné rozpravě i přihlásím.
ps2013-059-02-015-024.u16.p8.s2 Děkuji.
ps2013-059-02-015-024.u17.p1.s1 vám děkuji.
ps2013-059-02-015-024.u17.p1.s2 V tento moment nevidím... vidím přihlášku.
ps2013-059-02-015-024.u17.p1.s3 Prosím pane poslanče, máte slovo.
ps2013-059-02-015-024.u18.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající.
ps2013-059-02-015-024.u18.p1.s2 jsem původně chtěl vystoupit pouze v podrobné rozpravě, ale na základě proběhlé debaty pokládám za vhodné, abych i k tomu promluvil, protože dávám pozměňovací návrh právě v souvislosti s tou takzvanou smluvní přepravou.
ps2013-059-02-015-024.u18.p1.s3 Pro nezasvěcené, kteří tady poslouchali tu předešlou rozpravu, je asi těžké to rychle vysvětlit, o co se tam vlastně jedná.
ps2013-059-02-015-024.u18.p1.s4 Víceméně se ta novela týká právě regulace taxislužby a podobných přeprav.
ps2013-059-02-015-024.u18.p1.s5 Tady asi největší takový spor nebo takový největší fenomén poslední doby je právě ta smluvní přeprava, kde největším zástupcem toho je ta takzvaná ta firma Uber, a teď je právě spor o to, jakým způsobem to udělat, abychom nezavírali oči před tím, že tady je nějaký technologický pokrok, v podstatě ta technologie předehnala legislativu.
ps2013-059-02-015-024.u18.p2.s1 Samozřejmě ten stav, jaký je v tuto chvíli, je asi neakceptovatelný.
ps2013-059-02-015-024.u18.p2.s2 Nicméně nemůžeme před tím zavírat oči a nemůžeme šmahem pera nebo zvednutím ruky jednoznačně zatrhnout nějakou věc v zárodku.
ps2013-059-02-015-024.u18.p2.s3 Je faktem, že například ten Uber - jsem si to dohledal - asi 150 tisíc uživatelů jen v Praze.
ps2013-059-02-015-024.u18.p2.s4 Takže tady vidíme, že to asi není úplně jednoduché, a jak říkám, ten technologický vývoj jde nějakým způsobem dál.
ps2013-059-02-015-024.u18.p2.s5 Vzniká tady určitý nový segment, nějaká určitá potřeba a my bychom jako legislativci měli toto akceptovat a respektovat.
ps2013-059-02-015-024.u18.p3.s1 Samozřejmě když řeknu dnes takový jednoduchý příklad, taky většinou používáme všichni mobilní telefony a pouze výjimečně někdo používá pevnou linku.
ps2013-059-02-015-024.u18.p3.s2 A to je prostě příklad i tady v oboru přepravy.
ps2013-059-02-015-024.u18.p3.s3 Samozřejmě ten Uber je poměrně nový fenomén a chápu to, že v řadě postupů není úplně tradiční a v některých případech se asi pohybuje i na hraně zákona.
ps2013-059-02-015-024.u18.p3.s4 Ale pojďme to změnit.
ps2013-059-02-015-024.u18.p4.s1 jsem v tomto směru podal pozměňovací návrh, který do jisté míry tuto problematiku řeší.
ps2013-059-02-015-024.u18.p4.s2 se potom k němu přihlásím v podrobné rozpravě a myslím, že o tom můžeme potom debatovat ještě i na hospodářském výboru.
ps2013-059-02-015-024.u18.p4.s3 Děkuji za pozornost.
ps2013-059-02-015-024.u19.p1.s1 vám také děkuji.
ps2013-059-02-015-024.u19.p1.s2 Faktickou poznámku pan poslanec Pavel Blažek.
ps2013-059-02-015-024.u20.p1.s1 bych v reakci na předřečníka řekl, že tady nedošlo k tomu, že technologický pokrok předběhl právo.
ps2013-059-02-015-024.u20.p1.s2 Tady prostě určité formy lidské činnosti, říkejme tomu podnikání nebo výdělečné činnosti, předběhly právní úpravu.
ps2013-059-02-015-024.u20.p1.s3 Tady bych souhlasil.
ps2013-059-02-015-024.u20.p1.s4 Ale ten problém přece spočívá v tom - a jsou dvě možnosti.
ps2013-059-02-015-024.u20.p1.s5 Ti, co takto chtějí podnikat, si buďto vyřídí úplně stejnou licenci, jako mají naši čeští občané - protože oba dva víme, pane kolego prostřednictvím jiného pana kolegy předsedajícího, že to jsou zahraniční firmy.
ps2013-059-02-015-024.u20.p1.s6 A tady prostě dochází k tomu, že zahraniční firma nemusí splňovat to, co náš stát tvrdě vyžaduje po našich občanech.
ps2013-059-02-015-024.u20.p1.s7 A to je prostě nesmysl.
ps2013-059-02-015-024.u20.p1.s8 Anebo tu regulaci zrušme pro ty takzvané taxikáře, tu regulaci nemá nikdo.
ps2013-059-02-015-024.u20.p1.s9 Ale to je taky špatně.
ps2013-059-02-015-024.u20.p1.s10 Tam ta regulace podle mého názoru nějaká určitě být musí.
ps2013-059-02-015-024.u20.p1.s11 Otázkou je míra.
ps2013-059-02-015-024.u20.p1.s12 Ale pro všechny stejné podmínky.
ps2013-059-02-015-024.u20.p1.s13 si pamatuji, když třeba kandidovalo hnutí ANO, tak byly po celé jižní Moravě s panem Stropnickým - tam byly billboardy: Rovné podmínky pro všechny.
ps2013-059-02-015-024.u20.p1.s14 A tady je prostě nemají v téhle oblasti.
ps2013-059-02-015-024.u20.p2.s1 Takže se chci bavit pouze o tom - a pan ministr, myslím, že se s ním o tom bavit -, aby ty podmínky byly rovné úplně pro všechny.
ps2013-059-02-015-024.u20.p2.s2 A dnes nejsou.
ps2013-059-02-015-024.u20.p2.s3 A když se vymyslí nějaký nový termín - tak se to přece dělá vždycky.
ps2013-059-02-015-024.u20.p2.s4 Vymyslí se nový termín, ono to zní hezky - sdílená ekonomika.
ps2013-059-02-015-024.u20.p2.s5 Nejlíp když je o tom v Americe nějaká knížka, ta se přeloží.
ps2013-059-02-015-024.u20.p2.s6 Sice nikdo neví pořádně, co to je, definováno to není, ale všichni máme za to, že je to vlastně legální.
ps2013-059-02-015-024.u20.p2.s7 Tak takhle tu postupovat nemůžeme.
ps2013-059-02-015-024.u21.p1.s1 Děkuji.
ps2013-059-02-015-024.u21.p1.s2 Mám další faktické poznámky.
ps2013-059-02-015-024.u21.p1.s3 Nejprve pan poslanec Michal Kučera, poté pan zpravodaj a tak dále.
ps2013-059-02-015-024.u22.p1.s1 musím krátce zareagovat na svého předřečníka pana poslance Blažka.
ps2013-059-02-015-024.u22.p1.s2 si rozhodně nemyslím, že bychom měli rozlišovat, jestli ta firma je zahraniční, nebo česká.
ps2013-059-02-015-024.u22.p1.s3 To je rozhodně kritérium, které bych v podnikání nijakým způsobem nezmiňoval, alespoň ne v formě, že česká ano a zahraniční ne.
ps2013-059-02-015-024.u22.p1.s4 To překvapuje, že - možná že to bylo jenom nějaké neporozumění z strany, ale v každém případě to, že to zazní od pravicové strany, trošku překvapilo.
ps2013-059-02-015-024.u22.p2.s1 Nicméně bych skutečně velmi varoval před tím, abychom tady zlehčovali nebo bagatelizovali termín sdílená ekonomika.
ps2013-059-02-015-024.u22.p2.s2 Je to jenom prosím pěkně nepochopení toho významu, co sdílená ekonomika je a jakým obrovským trendem je v České republice.
ps2013-059-02-015-024.u22.p2.s3 My se tady skutečně můžeme zavřít, tak jak to mnozí navrhují, zabarikádovat hranice, nevědět, co se děje ve světě, a možná že po čase zase tady budeme nějakým způsobem spokojeni, že tady máme to svý český něco.
ps2013-059-02-015-024.u22.p3.s1 Nicméně sdílená ekonomika je obrovským trendem, a pokud se k tomu nebudeme umět postavit i zde, to znamená legislativně, a dát tomu ten správný rámec, to znamená, tak aby - a tam samozřejmě souhlasím - aby i ta sdílená ekonomika jako taková respektovala zákony České republiky a aby bylo jasně definováno, kdy ještě se jedná o sdílenou ekonomiku a co sdílená ekonomika není.
ps2013-059-02-015-024.u22.p4.s1 jsem tady řekl ve svém předchozím vystoupení, že diskuze u taxislužeb není diskuze nad sdílenou ekonomikou.
ps2013-059-02-015-024.u22.p4.s2 Tady padala jména těch firem - tak ani jedna z firem o sobě neříká, že je sdílenou ekonomikou.
ps2013-059-02-015-024.u22.p4.s3 To je prostě jenom nějaká novinářská zkratka a my ji tady bohužel přejímáme.
ps2013-059-02-015-024.u23.p1.s1 vám děkuji.
ps2013-059-02-015-024.u23.p1.s2 Nyní pan zpravodaj s faktickou poznámkou.
ps2013-059-02-015-024.u23.p1.s3 Připraví se pan poslanec Adamec.
ps2013-059-02-015-024.u23.p1.s4 Prosím.
ps2013-059-02-015-024.u24.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-059-02-015-024.u24.p1.s2 se pokusím trošičku připomenout několik faktů.
ps2013-059-02-015-024.u24.p1.s3 Včera zasedal podvýbor pro dopravu, který z pověření hospodářského výboru, s jehož usnesením jsem vás seznámil jako zpravodaj, uspořádal jeden jediný bod jednání a ten se týkal právě tisku 998 a otázek služeb taxislužby, kde byli zúčastněni zástupci všech platforem, které momentálně působí na území Prahy a České republiky.
ps2013-059-02-015-024.u24.p1.s4 A výsledek byl velice jednoduchý.
ps2013-059-02-015-024.u24.p1.s5 Zazněla tam jednoznačná podpora tomu, co udělal pan ministr.
ps2013-059-02-015-024.u24.p1.s6 To znamená, ustavil pracovní skupinu za účasti všech těchto platforem a pracuje se pod patronací náměstka inženýra Němce na tom, aby se vytvořila nová podoba zákona o veřejné dopravě a veřejné dopravě individuální týkající se právě moderních technologií.
ps2013-059-02-015-024.u24.p1.s7 Ono v současné novele zákona to není jednoduché implementovat a poslaneckými návrhy nejde obsáhnout celou šíři problému.
ps2013-059-02-015-024.u24.p1.s8 Tím pádem tato varianta je podle mého názoru správná.
ps2013-059-02-015-024.u24.p1.s9 A bych vás chtěl upozornit, že je to intenzivní práce, takže skutečně dojde brzy k tomu, že se uplatní i nové platformy a nové technologie.

Text viewDownload CoNNL-U