|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-04-26 ps2013-056-08-016-292 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

292. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 483/1991 Sb., o České televizi, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 1053/ - druhé čtení

Date2017-04-26
Meetingps2013/056
Agenda Itemps2013/056/292
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/056schuz/s056305.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 630 • previousnext

ps2013-056-08-016-292.u1.p1.s1 292.
ps2013-056-08-016-292.u1.p1.s2 Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 483/1991 Sb., o České televizi, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 1053/ - druhé čtení
ps2013-056-08-016-292.u1.p2.s1 Z pověření vlády předložený návrh zákona uvede ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček.
ps2013-056-08-016-292.u1.p2.s2 Prosím, pane ministře, ujměte se slova.
ps2013-056-08-016-292.u2.p1.s1 Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, předkládám vám k projednání ve druhém čtení novelu zákona o elektronických komunikacích a České televizi.
ps2013-056-08-016-292.u2.p1.s2 Jak jsem již uvedl cca před třemi týdny v průběhu prvního čtení, důvodem zpracování tohoto návrhu zákona je zajištění a realizace procesu přechodu na nový, spektrálně efektivnější standard digitálního zemského vysílání DVB-T2 jako klíčové části realizace strategie rozvoje zemského digitálního vysílání, kterou v loňském roce schválila vláda.
ps2013-056-08-016-292.u2.p1.s3 Dále vládní návrh zákona obsahuje aspekty posilující ochranu spotřebitele v oblasti elektronických komunikací a postavení Českého telekomunikačního úřadu v oblasti regulace.
ps2013-056-08-016-292.u2.p2.s1 Garanční hospodářský výbor návrh zákona projednal 19. dubna a doporučil Poslanecké sněmovně jeho schválení ve znění přijatého pozměňovacího návrhu.
ps2013-056-08-016-292.u2.p2.s2 Chtěl bych poděkovat členům hospodářského výboru za konstruktivní, i když možná poněkud bouřlivou debatu, a chtěl bych poděkovat také za ten přístup a závěrečné hlasování k projednávanému návrhu zákona.
ps2013-056-08-016-292.u2.p3.s1 Děkuji vám za pozornost.
ps2013-056-08-016-292.u3.p1.s1 vám také děkuji, pane ministře.
ps2013-056-08-016-292.u3.p1.s2 Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání hospodářskému výboru jako výboru garančnímu.
ps2013-056-08-016-292.u3.p1.s3 Usnesení výboru byla doručena jako sněmovní tisky 1053/1 a 2.
ps2013-056-08-016-292.u3.p1.s4 A nyní prosím, aby se slova ujal zpravodaj hospodářského výboru poslanec Jiří Valenta, informoval nás o projednání návrhu ve výboru a případné pozměňující návrhy odůvodnil.
ps2013-056-08-016-292.u3.p1.s5 Prosím.
ps2013-056-08-016-292.u4.p1.s1 Děkuji za slovo, pane místopředsedo.
ps2013-056-08-016-292.u4.p1.s2 Dámy a pánové, tentokrát se neomezím pouze na přednesení usnesení, ale budu vás opravdu informovat o tom, jak jednání na hospodářském výboru probíhalo.
ps2013-056-08-016-292.u4.p2.s1 Návrh tohoto zákona byl projednán minulou středu, tedy 19. dubna, kam bylo v řádně avizovaném termínu předáno 16 pozměňovacích návrhů.
ps2013-056-08-016-292.u5.p1.s1 Omlouvám se, pane poslanče, ale požádám o ztišení, aby bylo dobře rozumět, co říkáte.
ps2013-056-08-016-292.u5.p1.s2 Prosím.
ps2013-056-08-016-292.u6.p1.s1 Takže 16 pozměňovacích návrhů celkem.
ps2013-056-08-016-292.u6.p1.s2 Celých 15 z nich bylo Ministerstvem průmyslu a obchodu vypořádáno negativně a pouze jeden pozměňovací návrh neutrálně, a to konkrétně pozměňovací návrh kolegy poslance Kolovratníka.
ps2013-056-08-016-292.u6.p1.s3 Jen jím navržená úprava zákona byla nakonec hospodářským výborem schválena.
ps2013-056-08-016-292.u6.p2.s1 Jeden pozměňovací návrh nebyl na hospodářský výbor doručen v řádně stanoveném termínu, a to konkrétně kolegou poslancem Luzarem, který se určitě o svém pozměňovacím návrhu dnes ještě zmíní.
ps2013-056-08-016-292.u6.p2.s2 Ten nebyl z tohoto důvodu hospodářským výborem projednáván, protože nebyl Ministerstvem průmyslu a obchodu předtím vypořádán.
ps2013-056-08-016-292.u6.p3.s1 Jako zpravodaj musím konstatovat, že do celého procesu přijímání této novely vstupuje velké množství zejména soukromých subjektů, již odborných, či profesně zastřešujících.
ps2013-056-08-016-292.u6.p3.s2 Namátkou mohu jmenovat např. Českou asociaci satelitních operátorů, která si dokonce nechala zpracovat u advokátní kanceláře Weinhold Legal memorandum k posouzení souladu navrhované novely s pravidly poskytování veřejné podpory, a jak jistě tušíte, s negativním výsledkem.
ps2013-056-08-016-292.u6.p3.s3 A právě na právní stanovisko samotného Ministerstva průmyslu a obchodu k problému eventuálně nezákonné veřejné podpory bych se teď dovolil ještě opětovně pana ministra zeptat.
ps2013-056-08-016-292.u6.p4.s1 Dále jsem zaregistroval ingerenci ICT Unie či Asociace provozovatelů mobilních sítí, ale i Hospodářské komory, České asociace elektronických komunikací a mnoha dalších.
ps2013-056-08-016-292.u6.p4.s2 Některé z nich dokonce i dostaly prostor při jednání hospodářského výboru k představení svých požadavků.
ps2013-056-08-016-292.u6.p4.s3 A znovu zde opakuji, že k tvorbě úplného obrazu o celé situaci zde chybělo vyjádření zákaznických a organizací spotřebitelských.
ps2013-056-08-016-292.u6.p4.s4 A podotýkám, že některé z nich skutečně zájem o vyjádření měly.
ps2013-056-08-016-292.u6.p5.s1 bych osobně byl nyní velice opatrný při našem subjektivním hodnocení vstupů jednotlivých zájmových organizací, jsou jejich zájmy oprávněné, méně oprávněné, nebo neoprávněné, abychom salámovou metodou nedestruovali a posléze zcela nekatapultovali celou tuto normu, i když se obávám, že někdo to tady bude chtít asi činit zcela vědomě a účelově, a to pod kamufláží rádoby nejodbornějších a nejsystémovějších úmyslů.
ps2013-056-08-016-292.u6.p5.s2 Podle mého názoru se jedná o novelu velice nutnou, pro obligatorní průběh přechodu na DVB-T2 nařízený Evropským parlamentem zcela nezbytnou.
ps2013-056-08-016-292.u6.p5.s3 I když s v jejím obsahu víceméně nesouhlasím.
ps2013-056-08-016-292.u6.p5.s4 Nepřipadá mi totiž nezbytnou, navíc ještě vytáhne z kapes našich občanů a také od státu několik zbytečných miliard korun.
ps2013-056-08-016-292.u6.p6.s1 S tou částí novely, kam byla vládou implementována, řekl bych spíše, že jen znovu zařazena prospotřebitelská opatření, která ostatně právě díky odsud před třemi lety zmizela, a to v obchodním vztahu tzv. operátor - zákazník, musím jen plně souhlasit.
ps2013-056-08-016-292.u6.p6.s2 A tak prosím dejme pozor, abychom s vaničkou nevylili i dítě, tedy abychom rozporováním ne zcela nezbytné další a ne jistě poslední digitální normy opět nepoškodili zcela oprávněné zájmy statisíců českých zákazníků, kteří jsou nuceni velice draze volat a velice draze nakupovat i mobilní data, přičemž tato problematika uzavírání smluv je nevybalancovaná a běžný zákazník je doslova finančně holen.
ps2013-056-08-016-292.u6.p7.s1 Ale nemám teď zrovna na mysli zaměstnance Ministerstva financí a dalších zastřešujících organizací či Ministerstva zemědělství, kde dokážou jejich lídři, tedy pánové Babiš a Jurečka, ve spolupráci s operátory stlačit cenu tarifu s neomezeným voláním k polským cenám a ještě níže, k padesátikoruně.
ps2013-056-08-016-292.u6.p7.s2 Problém ale spočívá v tom, že zatímco v Polsku si tarif neomezeného volání s 10 GB dat může pořídit každý, tak u nás za cenu s touto výší dat za 109 korun jen zaměstnanci těchto ministerstev.
ps2013-056-08-016-292.u6.p7.s3 Běžný zákazník, například T-Mobile, však zaplatí skoro měsíčně třikrát více, tedy konkrétně v tarifu Mobil L 1 300 korun.
ps2013-056-08-016-292.u6.p7.s4 Kdo však umí, ten umí.
ps2013-056-08-016-292.u6.p7.s5 Ale současně se nabízí otázka, jakými že to záhadnými schopnostmi disponují někteří naši ministři.
ps2013-056-08-016-292.u6.p7.s6 Myslím si, že i ostatní občané by chtěli jimi vládnout.
ps2013-056-08-016-292.u6.p8.s1 Děkuji vám za pozornost a posléze připojím i usnesení hospodářského výboru z 51. schůze.
ps2013-056-08-016-292.u7.p1.s1 vám také děkuji.
ps2013-056-08-016-292.u7.p1.s2 Otevírám obecnou rozpravu.
ps2013-056-08-016-292.u7.p1.s3 Prosím, pokračujte ve svém projevu.
ps2013-056-08-016-292.u8.p1.s1 Takže plynule navážu.
ps2013-056-08-016-292.u8.p1.s2 Usnesení hospodářského výboru z 51. schůze ze dne 19. dubna 2017 k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 483/1991 Sb., o České televizi, ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk 1053.
ps2013-056-08-016-292.u8.p2.s1 Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po vyslechnutí úvodního slova ministra průmyslu a obchodu Jiřího Havlíčka, zpravodajské zprávy poslance Jiřího Valenty a po obecné a podrobné rozpravě
ps2013-056-08-016-292.u8.p3.s1 I. doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR projednat a schválit sněmovní tisk 1053 ve znění schváleného pozměňovacího návrhu: V části první čl. II se za bod 3 doplňuje nový bod 4, který zní: "4.
ps2013-056-08-016-292.u8.p3.s2 Vláda stanoví Technickým plánem přechodu datum ukončení zemského digitálního vysílání ve standardu DVB-T, nejpozději však k termínu 1. 2. 2021."
ps2013-056-08-016-292.u8.p3.s3 Následující novelizační body se přečíslují.
ps2013-056-08-016-292.u8.p4.s1 II.
ps2013-056-08-016-292.u8.p4.s2 Zmocňuje zpravodaje výboru, aby ve spolupráci s navrhovatelem a legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny PČR provedl v návrhu zákona legislativně technické úpravy, které nemají dopad na věcný obsah navrhovaného zákona.
ps2013-056-08-016-292.u8.p5.s1 III.
ps2013-056-08-016-292.u8.p5.s2 Pověřuje zpravodaje výboru, aby na schůzi Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR přednesl zprávu o výsledcích projednávání tohoto návrhu zákona v hospodářském výboru.
ps2013-056-08-016-292.u8.p6.s1 IV. Pověřuje předsedu výboru, aby předložil toto usnesení předsedovi Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR.
ps2013-056-08-016-292.u8.p7.s1 Děkuji vám za pozornost.
ps2013-056-08-016-292.u9.p1.s1 vám také děkuji.
ps2013-056-08-016-292.u9.p1.s2 Otevírám tedy obecnou rozpravu a přečtu omluvy.
ps2013-056-08-016-292.u9.p1.s3 Dnes od z resortních důvodů se omlouvá pan ministr Daniel Herman, dnes od z pracovních důvodů se omlouvá pan poslanec Tejc a dále dnes od ze zdravotních důvodů se omlouvá pan poslanec Vojtěch Adam.
ps2013-056-08-016-292.u9.p2.s1 Eviduji několik přihlášek do obecné rozpravy.
ps2013-056-08-016-292.u9.p2.s2 Jako první vystoupí pan poslanec Pilný, připraví se pan poslanec Adamec a další.
ps2013-056-08-016-292.u9.p2.s3 Prosím.
ps2013-056-08-016-292.u10.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající.
ps2013-056-08-016-292.u10.p1.s2 Vážené kolegyně a kolegové, tady musím znovu zopakovat, o čem ten zákon je a není, protože i z úst pana zpravodaje tady zaznělo, že nás Evropský parlament nebo Evropská komise nutí na nový standard televizního vysílání T2.
ps2013-056-08-016-292.u10.p1.s3 To není pravda.
ps2013-056-08-016-292.u10.p1.s4 Neexistuje žádný orgán Evropské unie, který by nás k tomu nutil.
ps2013-056-08-016-292.u10.p1.s5 Ten zákon měl být o tom, že se uvolní frekvence 700 MHz pro mobilní data.
ps2013-056-08-016-292.u10.p1.s6 K tomu je potřeba udělat celou řadu opatření a určitě v tom zákoně některá ta opatření navržená jsou, byť jsou problematická.
ps2013-056-08-016-292.u10.p2.s1 Když tady praskla ta bublina o tom, že tento zákon je určen pro to, aby snížil cenu mobilních dat, tak si budeme povídat o tom, co tenhle zákon odhalil a kde jsou jeho slabá místa.
ps2013-056-08-016-292.u10.p2.s2 bych chtěl jenom říct, že to, co tady budu říkat, jsou jenom fakta, není to žádný útok na nového pana ministra, protože chápu, že ten zákon tak trošku zdědil.
ps2013-056-08-016-292.u10.p2.s3 Ale musím tady uvést celou řadu věcí, které činí tenhle zákon velmi problematickým.
ps2013-056-08-016-292.u10.p3.s1 Tak první věc.
ps2013-056-08-016-292.u10.p3.s2 Dostali jsme do ruky díky tomuto zákonu nějaká čísla.
ps2013-056-08-016-292.u10.p3.s3 je tady uvedu.
ps2013-056-08-016-292.u10.p3.s4 První je, že přístup k internetu v České republice nemá 1,5 milionu občanů.
ps2013-056-08-016-292.u10.p3.s5 Další nemají smartphony, takže těch se vůbec mobilní data netýkají.
ps2013-056-08-016-292.u10.p3.s6 Zato této skupiny se hodně týká to, že si budou muset koupit novou televizi nebo set-top box.
ps2013-056-08-016-292.u10.p4.s1 Dál.
ps2013-056-08-016-292.u10.p4.s2 Pokud se týká rychlosti připojení internetu, tak v České republice nemá 86 % občanů přístup k internetu větší rychlostí než 10 megabitů za sekundu.
ps2013-056-08-016-292.u10.p4.s3 Evropa je na stovce.
ps2013-056-08-016-292.u10.p4.s4 My se díky těmto skutečnostem a dalším, které uvedu, stáváme jakýmsi skanzenem Evropy.
ps2013-056-08-016-292.u10.p4.s5 Zákon o vysokorychlostním internetu jsme přijali s obrovským zpožděním.
ps2013-056-08-016-292.u10.p4.s6 Mezitím byl spor o to, kdo utratí 14 miliard dotací z Evropské unie na vysokorychlostní internet, a neutratil se z toho ani cent.
ps2013-056-08-016-292.u10.p5.s1 Dál jsme zjistili, že data v této zemi se prodávají za úplně jinou cenu, než která je občas publikována.
ps2013-056-08-016-292.u10.p5.s2 Jsou instituce, a některé tady jmenoval pan zpravodaj, které dostávají data za úplně jinou cenu.
ps2013-056-08-016-292.u10.p5.s3 Ta cena evidentně musí být dotovaná, někdo ji musí zaplatit.
ps2013-056-08-016-292.u10.p5.s4 Zaplatí ji ti obyčejní zákazníci, kteří náhodou nemění operátora, aby jim udělal nějakou individuální smlouvu.
ps2013-056-08-016-292.u10.p6.s1 To, co by to mohlo změnit, jsou virtuální operátoři.
ps2013-056-08-016-292.u10.p6.s2 jen pro toho, kdo neví, kdo to je virtuální operátor.
ps2013-056-08-016-292.u10.p6.s3 Zákonem a regulací je stanoveno, že vlastníci infrastruktury, to jsou tři mobilní operátoři, musí tuto infrastrukturu nabídnout dalším zájemcům.
ps2013-056-08-016-292.u10.p6.s4 Oni to dělají, ale když porovnáváte cenu, kterou mají ti podnikoví zákazníci nebo zákazníci státní nebo veřejné správy, tak to dělají za takovou cenu, že ta data jsou prostě neprodejná.
ps2013-056-08-016-292.u10.p6.s5 Přitom virtuální operátoři díky tomu, že mají daleko nižší náklady na vybudování distribuční sítě, jsou to trafiky, jsou to Tesco atd., tak mají obrovské možnosti pro to, aby ta data eventuálně mohli prodávat levněji, ale to jenom za předpokladu, že se k nim budou nositelé těch licencí nějak chovat.
ps2013-056-08-016-292.u10.p7.s1 Český telekomunikační úřad pro virtuální operátory neudělal prakticky vůbec nic.
ps2013-056-08-016-292.u10.p7.s2 Oni vstoupili na trh, ale bohužel jsou odsouzeni prodávat za nějakou cenu v trafikách SIM karty a mluvit především o volání, a nikoliv o datech.
ps2013-056-08-016-292.u10.p7.s3 Tristní role ČTÚ se projevuje také v tom, že pokuty, které byly operátorům udělovány, jsou naprosto banální.
ps2013-056-08-016-292.u10.p7.s4 A nevěřím tomu, že ty pokuty, které jsou v novém zákoně a které jsou podstatně vyšší, a dokonce jsme druhá země v Evropě, která je určené jako procenta z obratu, že na tom něco změní.

Text viewDownload CoNNL-U