|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-02-01 ps2013-054-10-001-208 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

208. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 49/1997 Sb., o civilním letectví a o změně a doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 747/ - třetí čtení

Date2017-02-01
Meetingps2013/054
Agenda Itemps2013/054/208
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/054schuz/s054313.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 367 • previousnext

ps2013-054-10-001-208.u1.p1.s1 208.
ps2013-054-10-001-208.u1.p1.s2 Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 49/1997 Sb., o civilním letectví a o změně a doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 747/ - třetí čtení
ps2013-054-10-001-208.u1.p2.s1 Prosím, aby místo u stolku zpravodajů zaujal pan ministr dopravy a spolu s ním zpravodaj hospodářského výboru pan poslanec Václav Snopek.
ps2013-054-10-001-208.u1.p2.s2 Pozměňovací návrhy jsou uvedeny v tisku 747/4, ten byl doručen 26. října, a usnesení garančního výboru bylo doručeno jako tisk 747/5.
ps2013-054-10-001-208.u1.p3.s1 Ptám se pana ministra, zda si přeje vystoupit ještě před otevřením rozpravy.
ps2013-054-10-001-208.u1.p3.s2 Je tomu tak.
ps2013-054-10-001-208.u1.p3.s3 Prosím, pane ministře, máte slovo.
ps2013-054-10-001-208.u2.p1.s1 Vážený pane předsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, předmětem projednání je vládní návrh novely zákona o civilním letectví, jehož primárním cílem je provést adaptační opatření ve vztahu k přímo použitelným předpisům Evropské unie v oblasti pravidel a postupů pro zavedení provozních omezení ke snížení hluku na letištích, hlášení událostí v civilním letectví a průkazů způsobilosti a osvědčování řídících letového provozu, a tím splnit závazky, které České republice plynou z jejího členství v Evropské unii.
ps2013-054-10-001-208.u2.p1.s2 Příslušná adaptační opatření ve vztahu k relevantním přímo použitelným předpisům Evropské unie měla být přijata již v roce 2015, v případě jednoho nařízení pak měla být přijata do konce června loňského roku.
ps2013-054-10-001-208.u2.p2.s1 K návrhu zákona byla uplatněna řada pozměňovacích návrhů.
ps2013-054-10-001-208.u2.p2.s2 K pozměňovacím návrhům, které byly zpracovány ve spolupráci s Ministerstvem dopravy a které jednak zpřesňují stávající právní úpravu nebo míří ke zlepšení stávající správní praxe, pozměňujícímu návrhu zvyšujícímu hranici maximální vzletové hmotnosti modelu letadla nespadajícího pod působnost pravidel platných pro letadla a pozměňovacímu návrhu upravujícímu činnost výkonných letců zaujímá Ministerstvo dopravy souhlasné stanovisko.
ps2013-054-10-001-208.u2.p2.s3 Shodné stanovisko k těmto pozměňovacím návrhům zaujal i garanční hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.
ps2013-054-10-001-208.u2.p3.s1 Nesouhlasné stanovisko pak Ministerstvo dopravy zaujímá k pozměňovacím návrhům směřujícím do definice letiště, dráhy určené ke vzletům a přistávání letadel a dopravní úpravy provozování letišť včetně právní úpravy vyvlastnění pozemků a staveb a práv k nim potřebným pro realizaci letecké stavby a souvisejících návrhů na změny zákona o vyvlastnění a zákona o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury.
ps2013-054-10-001-208.u2.p4.s1 V průběhu projednávání vládního návrhu zákona vyšlo najevo, že Ministerstvo dopravy a Ministerstvo obrany se zatím nedokážou shodnout na konečné podobě právní úpravy provozování letišť a vypořádání majetkoprávních vztahů na letištích.
ps2013-054-10-001-208.u2.p4.s2 Z tohoto důvodu bylo dohodnuto, že komplexní právní úpravu v této oblasti budou ministerstva řešit na základě vzájemného konsenzu formou samostatného vládního návrhu zákona, přičemž v současné době nebudu podporovat žádný dílčí zásah v této oblasti formou pozměňovacího návrhu.
ps2013-054-10-001-208.u2.p4.s3 Nedoporučující stanovisko k těmto pozměňovacím návrhům zaujal i garanční hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.
ps2013-054-10-001-208.u2.p5.s1 S ohledem na adaptační charakter předloženého návrhu vás chci požádat o schválení vládního návrhu zákona ve znění pozměňovacích návrhů, ke kterým předkladatel i garanční hospodářský výbor Poslanecké sněmovny zaujali souhlasné doporučující stanovisko.
ps2013-054-10-001-208.u2.p5.s2 Chtěl bych jenom dodat, že ty práce začaly, a se tady zavazuji v tom, že určitě je dokončíme a předložíme ještě této Sněmovně.
ps2013-054-10-001-208.u2.p5.s3 Takže vás chci požádat o schválení tohoto návrhu zákona ve znění pozměňovacích návrhů, se kterými předkladatel i garanční hospodářský výbor Poslanecké sněmovny zaujali souhlasné stanovisko.
ps2013-054-10-001-208.u2.p5.s4 Děkuji.
ps2013-054-10-001-208.u3.p1.s1 Děkuji, pane ministře.
ps2013-054-10-001-208.u3.p1.s2 Otevírám rozpravu.
ps2013-054-10-001-208.u3.p1.s3 Mám do zatím dvě přihlášky.
ps2013-054-10-001-208.u3.p1.s4 Prosím pana poslance Adamce a připraví se pan poslanec Seďa.
ps2013-054-10-001-208.u3.p1.s5 Nejprve tedy pan poslanec Adamec.
ps2013-054-10-001-208.u3.p1.s6 Prosím.
ps2013-054-10-001-208.u4.p1.s1 Děkuji, vážený pane předsedající.
ps2013-054-10-001-208.u4.p1.s2 Pane předsedo, kolegyně, kolegové, jsem tady chtěl promluvit v záležitosti, kterou tady naznačil pan ministr, a to je otázka pozměňovacích návrhů, které se týkají majetkoprávních vypořádání mezi provozovateli letišť a vlastníky pozemků.
ps2013-054-10-001-208.u4.p1.s3 Nemluvil bych o tom, ale bohužel mezi druhým a třetím čtením opět navštívili zástupci jednoho z obou ministerstev a snažili se prostě podsunout, abychom tento problém řešili na plénu této Sněmovny při projednávání tohoto bodu od tohoto okamžiku.
ps2013-054-10-001-208.u4.p2.s1 Chtěl bych říct, že samozřejmě práva vlastníků pozemků a možná práva provozovatelů letišť jsou v současné době v kolizi, dělá to problémy.
ps2013-054-10-001-208.u4.p2.s2 Nicméně je to tak složitá záležitost, že si nemyslím, že toto by se mělo projednávat pomocí pozměňovacích návrhů, které vznikají v plénu poslanců, anebo případně na patřičném odborném výboru.
ps2013-054-10-001-208.u4.p3.s1 Přiznám se, že rozumím problematice, chápu to, nicméně problém je ten, že skutečně bych se tady obával toho, aby ten dobrý úmysl nebyla klasická cesta do pekel vydlážděná jenom samými dobrými úmysly, a proto jsem přivítal informaci, že pan ministr bude na tom pracovat.
ps2013-054-10-001-208.u4.p3.s2 si myslím, že je potřeba, aby se sešli, a nechci radit samozřejmě pánům ministrům, jak Ministerstva obrany, tak Ministerstva dopravy, a vyříkali si to mezi sebou, protože skutečně na jiné úrovni bych se obával tento problém řešit.
ps2013-054-10-001-208.u4.p4.s1 Jinak jsem rád, že prošel pozměňovací návrh, který se týká oboru, který v současné době sice v České republice pořád zvuk hlavně v zahraničí, a to je letecké modelářství, že vlastně se tam srovnává hmotnost letadel, na která není potřeba pilotní průkaz, na hmotnost do 25 kilogramů.
ps2013-054-10-001-208.u4.p4.s2 Jestli někdo pocit, že dneska drony ohrožují společnost, tak je potřeba tuto problematiku řešit jiným způsobem, definovat, co je to dron a používání dronů.
ps2013-054-10-001-208.u4.p4.s3 Ale to je téma na úplně jinou diskusi, protože to snížení hmotnosti tehdy možná bylo vedeno dobrými úmysly, ale Evropa se tím neřídí.
ps2013-054-10-001-208.u4.p4.s4 V Evropě je 25 kilogramů a dělá to problémy nejenom našim závodníkům v této oblasti a našim reprezentantům, ale dělá to problémy opačné.
ps2013-054-10-001-208.u4.p4.s5 Když sem přijedou zahraniční soutěžící, tak oni ty makety prostě mají do těch 25 kilogramů a bez pilotního průkazu se tady nemohou těch soutěží zúčastnit.
ps2013-054-10-001-208.u4.p4.s6 Takže to jsem samozřejmě přivítal, rozvolnění vztahu pilot versus zaměstnavatelské organizace v letectví.
ps2013-054-10-001-208.u4.p4.s7 Tomu také rozumím.
ps2013-054-10-001-208.u4.p4.s8 A víceméně to, co prošlo hospodářským výborem, považuji v tuto chvíli za to možné, co lze v tuto chvíli na tomto plénu schválit.
ps2013-054-10-001-208.u4.p5.s1 Proto prosím, abyste tímto způsobem postupovali, nepodporovali ty pozměňovací návrhy, které se týkají majetkoprávních vztahů, protože skutečně je to velmi tenký led a před tím varuji, řešit to takto amatérsky.
ps2013-054-10-001-208.u4.p5.s2 Fakt před tím varuji.
ps2013-054-10-001-208.u4.p5.s3 to chápu.
ps2013-054-10-001-208.u4.p5.s4 Chápu i ty zástupce ministerstva, kteří jsou aktivní piloti, jak jsem pochopil, kterým to skutečně jakoby v tuto chvíli vadí.
ps2013-054-10-001-208.u4.p5.s5 Je to letitá záležitost, která se neřešila dvacet let, a je potřeba ji vyřešit, to je potřeba na tomto plénu říct.
ps2013-054-10-001-208.u4.p5.s6 Ale v tuto chvíli pro to prostor není.
ps2013-054-10-001-208.u4.p5.s7 Prosím, podpořte pozměňovací návrhy hospodářského výboru.
ps2013-054-10-001-208.u4.p5.s8 Náš klub takto bude postupovat.
ps2013-054-10-001-208.u4.p6.s1 Děkuji vám za pozornost.
ps2013-054-10-001-208.u5.p1.s1 Děkuji, pane poslanče.
ps2013-054-10-001-208.u5.p1.s2 Prosím pana poslance Seďu a připraví se pan poslanec Klaška.
ps2013-054-10-001-208.u6.p1.s1 Děkuji, pane předsedo.
ps2013-054-10-001-208.u6.p1.s2 Vážený pane ministře, vážené kolegyně, kolegové, děkuji za slib pana ministra, nicméně tomu slibu nevěřím.
ps2013-054-10-001-208.u6.p1.s3 Víte, my jsme začali projednávat tuto materii 20. dubna 2016.
ps2013-054-10-001-208.u6.p1.s4 Od doby, jestli si vzpomínáte, proběhlo mnoho jednání mezi Ministerstvem dopravy, Ministerstvem obrany.
ps2013-054-10-001-208.u6.p1.s5 Dvakrát nebo třikrát to projednával hospodářský výbor, který nejprve schválil pozměňovací návrhy, podruhé neschválil.
ps2013-054-10-001-208.u6.p2.s1 souhlasím s tím, že je to hodně složitá materie především z hlediska těch pozemků a soudních sporů, které se vlečou.
ps2013-054-10-001-208.u6.p2.s2 Nicméně navrhuji podle jednacího řádu § 106 odst. 2, podávám návrh na opakování druhého čtení a zdůvodním proč.
ps2013-054-10-001-208.u6.p3.s1 Takzvaná nulová varianta, která je teď navrhována, vůbec nic neřeší a odsouvá ten problém minimálně do horizontu dvou let.
ps2013-054-10-001-208.u6.p3.s2 Myslím si, že my jako zákonodárci bychom měli hájit ústavní pořádek České republiky.
ps2013-054-10-001-208.u6.p3.s3 To znamená, ten, kdo vlastní pozemky, ten, kdo vlastní majetek, tak by měl právo s těmi pozemky nakládat.
ps2013-054-10-001-208.u6.p3.s4 V současné době, a je to i vina Úřadu pro civilní letectví Ministerstva dopravy, jsou tato práva pošlapávána, dokonce se odmítají náhrady za pronájem a podobně.
ps2013-054-10-001-208.u6.p4.s1 A jenom další důvod.
ps2013-054-10-001-208.u6.p4.s2 Víte, Ministerstvo dopravy nehájí zájem státu, protože na letištích Plzeň-Líně, Prostějov a Chrudim... je majetek státu, Ministerstva obrany.
ps2013-054-10-001-208.u6.p4.s3 Proto navrhuji a podávám návrh na opakování druhého čtení, a tím umožním panu ministrovi, aby splnil ten svůj slib v co nejrychlejší době.
ps2013-054-10-001-208.u6.p4.s4 Ano.
ps2013-054-10-001-208.u6.p4.s5 Kroutí hlavou.
ps2013-054-10-001-208.u6.p4.s6 vím.
ps2013-054-10-001-208.u6.p4.s7 tady mám velkou složku, jak říká Andrej Babiš, kolem toho.
ps2013-054-10-001-208.u6.p4.s8 Ten problém nastal v minulosti a vím, že i řada poslanců eminentní zájem na tom, aby byla nulová varianta, ale vás žádám, aby to vyřešení bylo, protože pan ministr , o čem je řeč.
ps2013-054-10-001-208.u6.p4.s9 A tím, že vrátíme tento návrh do druhého čtení, umožníme ministerstvu konat, a to v co nejkratší době.
ps2013-054-10-001-208.u6.p4.s10 Děkuji za podporu.
ps2013-054-10-001-208.u7.p1.s1 Děkuji.
ps2013-054-10-001-208.u7.p1.s2 Prosím pana poslance Gabala s faktickou poznámkou.
ps2013-054-10-001-208.u8.p1.s1 Vážené kolegyně, vážení kolegové, bych podpořil návrh kolegy Sedi.
ps2013-054-10-001-208.u8.p1.s2 My jsme se tou situací zabývali ve výboru pro obranu bohužel ve chvíli, kdy jsme neměli šanci zaujmout stanovisko, a nebyli jsme předtím jmenováni mezi výbory, které by se k tomu vyjadřovaly.
ps2013-054-10-001-208.u8.p1.s3 Je potřeba, aby výbor pro obranu měl šanci ten návrh projednat, protože jde o letiště, které skutečně je v situaci, že ho stát může ztratit.
ps2013-054-10-001-208.u8.p1.s4 v současné chvíli jde o letiště, které, když tam přistane bitevní vrtulník, tak musí soukromému nájemci platit nájemné.
ps2013-054-10-001-208.u8.p1.s5 To znamená, jestliže vy jako daňoví poplatníci to letiště použijete pro účely obrany této země, platíte za to, že přistanete na státním.
ps2013-054-10-001-208.u8.p1.s6 Takže velmi bych prosil, abychom to mohli projednat.
ps2013-054-10-001-208.u8.p1.s7 My jsme při tom projednávání měli zástupce obou dvou rezortů.
ps2013-054-10-001-208.u8.p1.s8 Musím říct, že zástupce odboru příslušného Ministerstva dopravy, který na starost leteckou inspekci, opravdu nepřesvědčil o tom, že odpovědně vykonávají dozor toho, co se na tom letišti děje.
ps2013-054-10-001-208.u8.p2.s1 Takže prosím o navrácení výboru pro obranu a pak vám navrhneme pozitivní řešení a samozřejmě tím se otevře i čas pro ministerstvo, aby postupovalo, jak slibuje.
ps2013-054-10-001-208.u8.p2.s2 Děkuji.
ps2013-054-10-001-208.u9.p1.s1 Děkuji.
ps2013-054-10-001-208.u9.p1.s2 Ještě než dám slovo panu poslanci Klaškovi, tak tady mám žádosti o dvě vystoupení s přednostním právem.
ps2013-054-10-001-208.u9.p1.s3 Nejprve pan ministr a potom pan předseda klubu ODS.
ps2013-054-10-001-208.u9.p1.s4 Takže slovo pan ministr.
ps2013-054-10-001-208.u10.p1.s1 Vážený pane předsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, cítím povinnost tady k této věci aspoň trošku vystoupit, protože se tady říkají věci, které nejsou úplně pravda.
ps2013-054-10-001-208.u10.p1.s2 Za prvé tím získáním času nic neohrozíme a neohrozíme určitě ani bezpečnost České republiky.
ps2013-054-10-001-208.u10.p1.s3 Jestli se jedná o letiště Líně, tak letiště Líně je samozřejmě provozovatelné a letka Ministerstva obrany smluvně zavázáno, že tam mohou přistávat bez jakýchkoliv poplatků.
ps2013-054-10-001-208.u10.p1.s4 To je první věc.
ps2013-054-10-001-208.u10.p2.s1 Když se podíváme do historie letiště Líně, letiště Líně pronajala armáda na dvakrát padesát let se závazkem, že pronajímatel musí proinvestovat na tomto letišti 550 milionů eur v prvních dvaceti letech.
ps2013-054-10-001-208.u10.p2.s2 My tam jsme dneska šestnáct let, takže to letiště by muselo být za tyto peníze pozlacené.
ps2013-054-10-001-208.u10.p2.s3 Armáda měla za šestnáct let spoustu možností ten problém vyřešit, a ten zákon ho samotný neřeší.
ps2013-054-10-001-208.u10.p2.s4 Takže nemíchejme řešení jednoho letiště se změnou, která je v majetkoprávních vztazích, a ta je mnohem složitější.
ps2013-054-10-001-208.u10.p3.s1 Ono nejde jenom o tato dvě letiště.
ps2013-054-10-001-208.u10.p3.s2 Když se bavíme o letišti Příbram, tak to armádě nepatří, protože ho dvakrát prodala.
ps2013-054-10-001-208.u10.p3.s3 Jednou ho prodala jedné skupině, podruhé druhou část prodala druhé skupině a tyto dvě skupiny se mezi sebou sváří, jestli tam to letiště bude, nebo nebude.

Text viewDownload CoNNL-U