|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-01-18 ps2013-054-06-005-216 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

216. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 841/ - třetí čtení

Date2017-01-18
Meetingps2013/054
Agenda Itemps2013/054/216
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/054schuz/s054188.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 1005 • previousnext

ps2013-054-06-005-216.u1.p1.s1 216.
ps2013-054-06-005-216.u1.p1.s2 Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 841/ - třetí čtení
ps2013-054-06-005-216.u1.p2.s1 Děkuji paní ministryni školství, mládeže a tělovýchovy Kateřině Valachové a zpravodaji garančního výboru, výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu, panu poslanci Petru Kořenkovi, že jsou u stolku zpravodajů.
ps2013-054-06-005-216.u1.p2.s2 Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 841/3, který byl doručen 30. listopadu loňského roku.
ps2013-054-06-005-216.u1.p2.s3 Usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 841/4.
ps2013-054-06-005-216.u1.p3.s1 Ptám se navrhovatelky, tedy paní ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřiny Valachové, jestli zájem vystoupit před otevřením rozpravy.
ps2013-054-06-005-216.u1.p3.s2 Není tomu tak.
ps2013-054-06-005-216.u1.p3.s3 Otevírám rozpravu a mám do tři písemné přihlášky.
ps2013-054-06-005-216.u1.p3.s4 Nejdříve paní poslankyně Nina Nováková.
ps2013-054-06-005-216.u1.p4.s1 Ještě než udělím slovo - pojďte, paní poslankyně - jenom vyzvu sněmovnu ke klidu, abyste mohla...
ps2013-054-06-005-216.u1.p4.s2 Paní poslankyně, páni poslanci, prosím, jsme ve třetím čtení, prosím tedy o klid, aby mohli jednotliví poslanci přednést své připomínky, návrhy ve třetím čtení.
ps2013-054-06-005-216.u1.p4.s3 Budeme schvalovat zákon, který ovlivňuje výrazně náš život, takže bych rád, abychom to v důstojném prostředí hodném Poslanecké sněmovny také učinili.
ps2013-054-06-005-216.u1.p4.s4 Ještě pořád tady vidím hloučky a velmi hlasitý hovor.
ps2013-054-06-005-216.u1.p5.s1 Prosím, paní poslankyně, máte slovo.
ps2013-054-06-005-216.u2.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-054-06-005-216.u2.p1.s2 Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, kolegyně a kolegové, dovolím si upoutat alespoň na chvíli vaši pozornost směrem k pozměňovacímu návrhu, který je zařazen pod číslem F1.
ps2013-054-06-005-216.u2.p1.s3 Tento pozměňovací návrh vrací do úvodu školského zákona něco, co se po 20 letech vytratilo, něco, co jsme měli a máme dosud v zákoně č. 1, a to je preambule Ústavy České republiky.
ps2013-054-06-005-216.u2.p1.s4 Tam, dámy a pánové, hovoříme o tom, že chceme rozvíjet Českou republiku jako stát svobodných občanů, kteří jsou si vědomi svých povinností vůči druhým.
ps2013-054-06-005-216.u2.p1.s5 Právě to slovo povinnost se během 20 let úplně ze školského zákona vytratilo a v souvislosti s obecnými vzdělávacími a výchovnými cíli zdůrazňujeme práva, nemluvíme však o povinnostech.
ps2013-054-06-005-216.u2.p1.s6 To je jedna věc, kterou jsem si dovolila znovu zařadit mezi obecné vzdělávací cíle.
ps2013-054-06-005-216.u2.p2.s1 Druhá věc, kterou jsem si tam dovolila zařadit, doplnit jeden bod, také vychází z preambule Ústavy České republiky.
ps2013-054-06-005-216.u2.p2.s2 V této preambuli například říkáme, že jsme věrni tradicím dávné státnosti zemí Koruny české i státnosti československé, že jsme odhodláni společně střežit poklady, které jsou přírodní, hmotné i duchovní.
ps2013-054-06-005-216.u2.p2.s3 Znamená to tedy, že se tam hlásíme k nějaké kultuře.
ps2013-054-06-005-216.u2.p2.s4 Všechny tyto poklady, k nimž se hlásíme, patří zároveň do kultury evropské.
ps2013-054-06-005-216.u2.p2.s5 My zase v současné době máme ve školském zákoně zcela bezzubě formulaci, že informujeme žáky o rozličných světových kulturách.
ps2013-054-06-005-216.u2.p3.s1 Dámy a pánové, respekt k odlišným kulturám samozřejmě patří ke znakům civilizovaného světa, ke kterému se jistě i my hlásíme.
ps2013-054-06-005-216.u2.p3.s2 To však vůbec neznamená, že se musíme hlásit k něčemu, co je ideologie, a multikulturalismus, zejména naivní multikulturalismus, právě patří mezi ideologie.
ps2013-054-06-005-216.u2.p3.s3 Školský zákon se nemá hlásit k nějaké ideologii.
ps2013-054-06-005-216.u2.p3.s4 Prosím proto, abyste podpořili můj návrh, kde mluvíme o tom, že s úctou a respektem přistupujeme k odlišným světovým kulturám, že o nich žáci budou informováni, ale že jsou zároveň také vedeni k tomu, aby pochopili základy kultury vlastní.
ps2013-054-06-005-216.u2.p3.s5 Naše kultura patří ke kultuře evropské.
ps2013-054-06-005-216.u2.p3.s6 Mluvím tam o antických kořenech, antice, židovsko-křesťanském duchovním odkazu a humanismu.
ps2013-054-06-005-216.u2.p4.s1 Protože vím, dámy a pánové, že někteří váháte kvůli tomu pojmu křesťanství, zdůrazňuji, že kultura, která navazuje na křesťanství, se vůbec nemusí vyznačovat tím, že se člověk hlásit k nějakému konkrétnímu náboženství.
ps2013-054-06-005-216.u2.p4.s2 To bychom sami popírali to, co zase hlásáme, a to je svoboda v této otázce.
ps2013-054-06-005-216.u2.p4.s3 Ale to, že se hlásíme ke křesťanským kořenům, znamená, že se hlásíme ke kultuře, která je sociálně citlivá, která dokáže být solidární s těmi, kteří jsou nějak znevýhodněni, že se hlásíme ke kultuře, která nějaké pochybení netrestá bezhlavě, ale dává druhým šanci.
ps2013-054-06-005-216.u2.p4.s4 To vnímám jako odkaz křesťanské kultury.
ps2013-054-06-005-216.u2.p5.s1 Proto vás ještě jednou prosím napříč politickým spektrem - v tomto znění jsme podávali právě napříč politickým spektrem před necelým rokem návrh novely školského zákona.
ps2013-054-06-005-216.u2.p5.s2 Je jasné, že školský zákon v tomto volebním období nebude znovu otevřen.
ps2013-054-06-005-216.u2.p5.s3 Je tedy prosím nejvyšší čas tyto důležité věci v úvodní části školského zákona mít.
ps2013-054-06-005-216.u2.p5.s4 Proto ještě jednou prosím o podporu pozměňovacího návrhu F1. Děkuji.
ps2013-054-06-005-216.u3.p1.s1 Děkuji paní poslankyni Nině Novákové.
ps2013-054-06-005-216.u3.p1.s2 Budeme pokračovat dvěma faktickými poznámkami, a to poznámkou pana poslance Karla Raise a poslance Miroslava Grebeníčka.
ps2013-054-06-005-216.u3.p2.s1 Ještě předtím přečtu omluvu pana ministra životního prostředí Richarda Brabce mezi . a . hodinou.
ps2013-054-06-005-216.u3.p3.s1 Nyní prosím pana poslance Karla Raise, aby přistoupil ke své faktické poznámce.
ps2013-054-06-005-216.u3.p3.s2 Prosím, pane poslanče.
ps2013-054-06-005-216.u4.p1.s1 Dobrý den.
ps2013-054-06-005-216.u4.p1.s2 bych podtrhl vše, co tady paní poslankyně říkala.
ps2013-054-06-005-216.u4.p1.s3 Myslím si, že tenhle pozměňovací návrh reaguje na aktuální situaci i celospolečenskou v Evropě a ve světě.
ps2013-054-06-005-216.u4.p1.s4 Setkáváme se s takovými, jak ona říká, naivními přístupy v oblasti multikulturalismu.
ps2013-054-06-005-216.u4.p1.s5 Myslím si, že o to důležitější je, aby tato definice základních pojmů převzatá z Ústavy byla přijata.
ps2013-054-06-005-216.u4.p1.s6 Znovu opakuji, pod všechno, co tady řekla, bych se podepsal.
ps2013-054-06-005-216.u4.p2.s1 Děkuji vám za pozornost.
ps2013-054-06-005-216.u5.p1.s1 Děkuji panu poslanci Karlu Raisovi za jeho faktickou poznámku.
ps2013-054-06-005-216.u5.p1.s2 Nyní faktická poznámka poslance Miroslava Grebeníčka.
ps2013-054-06-005-216.u5.p1.s3 Prosím, pane poslanče, máte slovo k faktické poznámce.
ps2013-054-06-005-216.u6.p1.s1 Děkuji, vážený pane předsedající.
ps2013-054-06-005-216.u6.p1.s2 Dámy a pánové, s velkým zájmem jsem sledoval vystoupení kolegyně, která tady upozorňovala na svůj pozměňovací návrh.
ps2013-054-06-005-216.u6.p1.s3 Vybavila se mi iniciativa papeže Jana Pavla II.
ps2013-054-06-005-216.u6.p1.s4 Pokud paměť nemýlí, tak to bylo vystoupení v italském parlamentě, kde navrhoval zakomponovat křesťanství do kořenů evropské civilizace.
ps2013-054-06-005-216.u6.p1.s5 A se ptám poslankyně Niny Novákové - uspěl papež s tím, aby křesťanství bylo zakomponováno do těchto evropských dokumentů, nebo tomu tak není?
ps2013-054-06-005-216.u6.p1.s6 Toť vše.
ps2013-054-06-005-216.u7.p1.s1 Děkuji.
ps2013-054-06-005-216.u7.p1.s2 Paní kolegyně Nováková bude reagovat, takže udělím slovo k faktické poznámce.
ps2013-054-06-005-216.u7.p1.s3 Připraví se paní kolegyně Chalánková.
ps2013-054-06-005-216.u7.p1.s4 Prosím, paní poslankyně, máte slovo k faktické poznámce.
ps2013-054-06-005-216.u8.p1.s1 Pane předsedající, vaším prostřednictvím odpověď panu poslanci Grebeníčkovi.
ps2013-054-06-005-216.u8.p1.s2 Ano, papež neuspěl.
ps2013-054-06-005-216.u8.p1.s3 V Lisabonské smlouvě se hovoří pouze o humanismu.
ps2013-054-06-005-216.u8.p1.s4 A se ptám vaším prostřednictvím pana poslance: Bylo to dobře?
ps2013-054-06-005-216.u8.p1.s5 Právě ta převládající ideologie multikulturalismu, která v současné době Evropu vlastně činí v určitém slova smyslu beztvarou hmotou, právě tato ideologie zrovna dobrá není.
ps2013-054-06-005-216.u8.p1.s6 Papež neuspěl, což nemohu nijak ovlivnit, ale papež neovlivňuje rozhodnutí Poslanecké sněmovny ČR.
ps2013-054-06-005-216.u9.p1.s1 Děkuji.
ps2013-054-06-005-216.u9.p1.s2 Nyní ještě další faktické poznámky.
ps2013-054-06-005-216.u9.p1.s3 Nejdříve pan poslanec Kudela, potom poslanec Svoboda, potom poslanec Böhnisch a poté pan předseda výboru pro evropské záležitosti.
ps2013-054-06-005-216.u9.p1.s4 Prosím, pane poslanče, máte slovo.
ps2013-054-06-005-216.u10.p1.s1 Pěkně zdravím, přeji krásné dopoledne, vážený pane předsedající, vážený pane předsedo vlády, vážené dámy a pánové.
ps2013-054-06-005-216.u10.p1.s2 Chci zareagovat také na poznámku pana poslance Grebeníčka.
ps2013-054-06-005-216.u10.p1.s3 to řekla ve své poslední větě paní poslankyně Nováková.
ps2013-054-06-005-216.u10.p1.s4 Domnívám se, že tady jednáme na území ČR, v českém parlamentu.
ps2013-054-06-005-216.u10.p1.s5 Školství postavené u nás skutečně podle tedy vychází a je postaveno na tradičních křesťanských hodnotách, a máme tedy dneska možnost zakomponovat toto ustanovení do školského zákona.
ps2013-054-06-005-216.u10.p1.s6 ho budu všemi svými možnostmi podporovat.
ps2013-054-06-005-216.u10.p1.s7 Děkuji.
ps2013-054-06-005-216.u11.p1.s1 Děkuji panu poslanci Kudelovi.
ps2013-054-06-005-216.u11.p1.s2 Nyní pan poslanec Svoboda, připraví se pan poslanec Böhnisch.
ps2013-054-06-005-216.u11.p1.s3 Prosím, pane poslanče, máte slovo k faktické poznámce.
ps2013-054-06-005-216.u12.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-054-06-005-216.u12.p1.s2 I bych se chtěl připojit k tomu, co tady říkala kolegyně Nováková.
ps2013-054-06-005-216.u12.p1.s3 Jsem přesvědčen o tom, že etické principy a principy kultury náboženské, judaistické, křesťanské, jsou témata, která musí v našich školách zaznívat prostě proto, že dnešní svět opouští vlastně celou řadu etických principů, že je to všechno zákon boje a nenávisti, a myslím si, že když začneme s výchovou nové generace na těchto principech, dosáhneme určitě změny do budoucna, která je víc než potřebná.
ps2013-054-06-005-216.u12.p1.s4 Proto všemi hlasy budeme tento návrh podporovat.
ps2013-054-06-005-216.u13.p1.s1 Děkuji panu poslanci Bohuslavu Svobodovi.
ps2013-054-06-005-216.u13.p1.s2 Nyní pan poslanec Böhnisch, připraví se pan poslanec Benešík.
ps2013-054-06-005-216.u13.p1.s3 Prosím, pane poslanče, máte slovo k faktické poznámce.
ps2013-054-06-005-216.u14.p1.s1 Děkuji za slovo, pane místopředsedo.
ps2013-054-06-005-216.u14.p1.s2 Myslím si, že si ty pojmy tady u toho stolku pleteme.
ps2013-054-06-005-216.u14.p1.s3 Ta hodnota, kterou chceme chránit a kterou musíme chránit, je sekularismus.
ps2013-054-06-005-216.u14.p1.s4 Ten vyrostl na základech židovské a křesťanské tradice, ano.
ps2013-054-06-005-216.u14.p1.s5 Ale je to sekularismus, který nás teď posouvá dopředu a který musíme udržet.
ps2013-054-06-005-216.u14.p1.s6 Děkuji.
ps2013-054-06-005-216.u15.p1.s1 Děkuji panu poslanci Böhnischovi.
ps2013-054-06-005-216.u15.p1.s2 Nyní pan poslanec Ondřej Benešík, připraví se, resp. s přednostním právem pan zpravodaj Petr Kořenek.
ps2013-054-06-005-216.u15.p1.s3 Pane poslanče, máte slovo k faktické poznámce.

Text viewDownload CoNNL-U