|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-02-02 ps2013-054-11-001-297 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

297. Závěrečná zpráva vyšetřovací komise Poslanecké sněmovny k prověření činnosti příslušníků Policejního prezidia České republiky, Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu Policie České republiky a státních zástupců Vrchního státního zastupitelství v Olomouci v souvislosti s reorganizací ÚOOZ a ÚOKFK Policie České republiky k 1. srpnu 2016 /sněmovní dokument 5661/

Date2017-02-02
Meetingps2013/054
Agenda Itemps2013/054/297
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/054schuz/s054365.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 303 • previousnext

ps2013-054-11-001-297.u4.p24.s4 Vrchní státní zastupitelství v Olomouci jako dozorový orgán v tomto selhalo, neboť chybu přehlédlo také.
ps2013-054-11-001-297.u4.p24.s5 Navíc minimálně neopatrným přístupem umožnilo, aby se chybné usnesení a jeho další interpretace staly součástí veřejného prostoru.
ps2013-054-11-001-297.u4.p25.s1 Prověřování údajného úniku informací nemůže mít souvislost s prověřovanou organizační změnou, neboť GIBS je na policii nezávislý samostatný bezpečnostní sbor, a tudíž pro něj organizační změna v tomto případě nemá žádný efekt.
ps2013-054-11-001-297.u4.p25.s2 Vzhledem k tomu, že vyšetřovací komise nezjistila žádné jiné informace, které by svědčily o únicích informací ze strany policejního prezidenta, nelze takovou hypotézu potvrdit.
ps2013-054-11-001-297.u4.p26.s1 Zásadní pro prověřovanou organizační změnu byl následný výrok Jiřího Komárka o "brutálním úniku informací" ze strany policejního prezidenta.
ps2013-054-11-001-297.u4.p26.s2 Jeho postup v současnosti prověřují orgány činné v trestním řízení.
ps2013-054-11-001-297.u4.p27.s1 Závěrem lze dodat, že z materiálů shromážděných vyšetřovací komisí nevyplývá, že by Tomáš Tuhý nebo Zdeněk Laube negativně ovlivňovali probíhající trestní řízení nebo že by z trestních řízení neoprávněně získávali informace či se o to snažili.
ps2013-054-11-001-297.u4.p27.s2 Ze shromážděných materiálů rovněž nevyplývá, že by Tomáš Tuhý a Zdeněk Laube určité informace z probíhajících trestních řízení poskytovali neoprávněným osobám.
ps2013-054-11-001-297.u4.p28.s1 Komise při své činnosti zjistila, že většina předkládaných informací pochází z odposlechů, jejichž věrohodnost nelze potvrdit jinými úkony získanými podle trestního řádu.
ps2013-054-11-001-297.u4.p28.s2 V rámci své činnosti zároveň obdržela materiál od GIBS, ze kterého vyplývá, že v uvedených, s organizační změnou nesouvisejících případech, které šetřil ÚOOZ, se orgány činné v trestním řízení "spokojily" s vyžádáním úkonů dle § 88 trestního řádu, to znamená odposlech a záznam telekomunikačního provozu, a žádné další prostředky, které umožňuje trestní řád a dostupné technické prostředky, neměly snahu využít, z předchozích zkušeností muselo být zřejmé, že realizovanými úkony se pravděpodobně potřebné důkazní prostředky nezískají.
ps2013-054-11-001-297.u4.p28.s3 V některých případech nebyly získané informace objektivně posuzovány, např. nebyly ověřovány z dalších informačních zdrojů.
ps2013-054-11-001-297.u4.p29.s1 Co se týče dopadu změny na jednotlivé případy či na chod jednotlivých sekcí NCOZ, nelze v danou chvíli vzhledem ke krátké existenci nové struktury jednoznačně zhodnotit.
ps2013-054-11-001-297.u4.p29.s2 Nicméně podle informace zaslané NCOZ v září 2016 se počet policistů, kteří odešli v souvislosti se změnou, pohyboval v řádu jednotek.
ps2013-054-11-001-297.u4.p29.s3 Konkrétně se vznikem NCOZ odešlo pět policistů, další policista v souvislosti se vznikem NCOZ požádal o ukončení služebního poměru k 30. 9. 2016 a další žádost byla podána k 31. 10. 2016.
ps2013-054-11-001-297.u4.p29.s4 Obdobně se v řádu jednotek pohyboval počet příslušníků, kteří v této době ukončili služební poměr bez udání důvodů.
ps2013-054-11-001-297.u4.p30.s1 Policejní prezident Tuhý, náměstek policejního prezidenta Laube a ministr vnitra Milan Chovanec ve výsleších popřeli, že by příslušné organizační opatření bylo připraveno a realizováno na základě politického zadání.
ps2013-054-11-001-297.u4.p30.s2 Tuhý a Laube kategoricky odmítli spekulace, že byli pod údajným tlakem osob z politického a podnikatelského prostředí na odstranění Roberta Šlachy z čela ÚOOZ.
ps2013-054-11-001-297.u4.p30.s3 Zmíněné spekulace nebyly prokázány ani ve výsleších dalších svědků, ani v dostupných písemných dokumentech.
ps2013-054-11-001-297.u4.p31.s1 Žádný z členů vlády nepodal v rozhodném období návrh na usnesení vlády, které by ministrovi vnitra Chovancovi uložilo odložení, pozastavení či zakázalo provedení policejní reorganizace.
ps2013-054-11-001-297.u4.p32.s1 Tady prosím končí ta faktická část.
ps2013-054-11-001-297.u4.p32.s2 Než přejdu do závěrečného vyhodnocení, tak bych vás upozornil, že jsem komunikoval se státními zástupci, a pokud jde o vyhodnocení těch změn, tak se v zásadě nedají provést dříve než tak zhruba rok poté, co byly zavedeny.
ps2013-054-11-001-297.u4.p32.s3 To znamená, že není chybou komise, ale ani státních zástupců, to se prostě teď vyhodnotit nedá.
ps2013-054-11-001-297.u4.p32.s4 předpokládám, že někdy v létě, budou-li chtít se k tomu vyjadřovat státní zástupci, ale ani oni teď nemohou, protože zkrátka a dobře nejsou žádné podklady k tomu, aby takovéto vyhodnocení mohlo existovat.
ps2013-054-11-001-297.u4.p33.s1 Závěrečné vyhodnocení.
ps2013-054-11-001-297.u4.p34.s1 Provedení organizační změny v rámci celorepublikových útvarů Policie ČR je plně ve sdílené kompetenci policejního prezidenta a ministra vnitra.
ps2013-054-11-001-297.u4.p34.s2 Zákon neukládá, aby byla realizace takové změny projednávána s dalšími subjekty.
ps2013-054-11-001-297.u4.p34.s3 Předběžné věcné konzultace minimálně na úrovni vedení dotčených útvarů a státního zastupitelství by však byly vhodné a žádoucí.
ps2013-054-11-001-297.u4.p35.s1 Klíčovou otázkou je, proč byla organizační změna realizována bez předchozích upozornění, v poměrně krátkém čase a proč nedošlo k jejímu podrobnému prodiskutování napříč dotčenými útvary, s odborníky a se státním zastupitelstvím a proč nebyl záměr změn projednán s Výborem pro bezpečnost Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky předtím, než byl referátník postoupen ke schválení.
ps2013-054-11-001-297.u4.p35.s2 Tuhý i Laube shodně uvádějí, že takto postupovali, protože se nejedná o zásadní změnu, ale pouze o přípravu k dalším významnějším změnám, o kterých bude diskuse vedena.
ps2013-054-11-001-297.u4.p35.s3 Oba skutečně mohli plánovat, že bude stačit vše projednat v rámci jednoho měsíce, nicméně tento plán následně zmařila medializace jejich záměru a postoj, resp. aktivity státních zástupců v Olomouci Roberta Šlachty, Jiřího Komárka a reakce veřejnosti.
ps2013-054-11-001-297.u4.p36.s1 Vzhledem k charakteru činnosti obou slučovaných útvarů a s přihlédnutím k osobám a k prostředí, které bylo organizační změnou dotčeno, lze konstatovat, že se nejednalo o změnu nevýznamnou.
ps2013-054-11-001-297.u4.p36.s2 Její příprava byla ze strany Laubeho a Tuhého značně podceněna a byla nedostatečně projednána s dotčenými subjekty.
ps2013-054-11-001-297.u4.p36.s3 To vypovídá o nedostatečném manažerském řízení ze strany bývalého náměstka policejního prezidenta Zdeňka Laubeho.
ps2013-054-11-001-297.u4.p37.s1 Forma, jakou byla změna realizována (rychlost a minimální konzultace s dalšími subjekty, jichž se mohla dotýkat), umožnila spekulace o jejím skrytém účelu, tj. "odstranit" Roberta Šlachtu, omezit činnost ÚOOZ, zabránit prověření konkrétních trestních věcí, zájem předávat informace z trestních řízení neoprávněným osobám.
ps2013-054-11-001-297.u4.p37.s2 Tyto spekulace potvrzeny nebyly.
ps2013-054-11-001-297.u4.p37.s3 Nebyly prokázány ani spekulace, že příslušné opatření bylo údajně realizováno pod politickým tlakem a na základě politického zadání za účelem odstranění Roberta Šlachty z čela ÚOOZ.
ps2013-054-11-001-297.u4.p38.s1 Z provedených výslechů svědků a dalších shromážděným podkladů lze usuzovat, že cílem bylo získat přehled nad činností jednotlivých organizačních celků včleněných do NCOZ, splnit již několik let připravovaný záměr a vytvořit organizační strukturu obdobnou zahraničním policejním sborům.
ps2013-054-11-001-297.u4.p38.s2 To lze považovat za zcela legitimní.
ps2013-054-11-001-297.u4.p39.s1 Některé spekulace veřejně komentovali nebo je v náznacích podporovali bývalí příslušníci ÚOOZ Jiří Komárek a Robert Šlachta.
ps2013-054-11-001-297.u4.p39.s2 Oba vycházeli z poznatků, které zjistili v rámci probíhajících trestních řízení, zejména pak při rozpracování případu VIDKUN.
ps2013-054-11-001-297.u4.p39.s3 Na základě shromážděných materiálů lze konstatovat, že jimi prezentované názory nebo záměry vycházely z nepřesné interpretace rozhovorů různých osob.
ps2013-054-11-001-297.u4.p39.s4 Tato interpretace byla následně převzata a podporována státními zástupci v Olomouci.
ps2013-054-11-001-297.u4.p39.s5 Z těchto informací vycházelo i Nejvyšší státní zastupitelství a obecně také ministr spravedlnosti.
ps2013-054-11-001-297.u4.p40.s1 Jiří Komárek navíc veřejně prezentoval názor, který neměl podložen informacemi, jež mohl získat v souvislosti s jím zpracovávanou věcí.
ps2013-054-11-001-297.u4.p40.s2 Usnesení GIBS s chybnými závěry mu zpřístupnil státní zástupce Vrchního státního zastupitelství v Olomouci Petr Šereda.
ps2013-054-11-001-297.u4.p41.s1 Oba příslušníci bývalého ÚOOZ veřejně i před vyšetřovací komisí prezentovali nedůvěru ve vedení Policie České republiky, přičemž vycházeli z nepřesně vyhodnocených informací.
ps2013-054-11-001-297.u4.p41.s2 Z provedených výslechů je patrné, že tato nedůvěra vedla k tomu, že si některá sdělení nebo některé postupy Tomáše Tuhého a Zdeňka Laubeho popisované vyšetřovací komisi vykládali jinak, než jak mohly být míněny.
ps2013-054-11-001-297.u4.p41.s3 Tato nedůvěra významně ovlivnila i jejich postup v souvislosti s organizační změnou.
ps2013-054-11-001-297.u4.p42.s1 V bezpečnostním sboru, jehož činnost je založena na principu podřízenosti a nadřízenosti, by měli jednotliví příslušníci rozhodnutí svých nadřízených respektovat (výjimkou je pouze pokyn směřující ke spáchání trestného činu), případně vznášet připomínky v rámci služebního styku, nikoliv veřejně demonstrovat nedůvěru v dané rozhodnutí nebo k jeho autorovi.
ps2013-054-11-001-297.u4.p42.s2 Oba také prezentovali nebo komentovali informace, které se dozvěděli při výkonu služby nebo v souvislosti s ním, tj. informace, u kterých mohli být vázáni služební mlčenlivostí upravenou v zákoně o služebním poměru.
ps2013-054-11-001-297.u4.p42.s3 V tomto světle lze vnímat veřejné vystupování Roberta Šlachty a Jiřího Komárka v souvislosti s organizační změnou jako neprofesionální.
ps2013-054-11-001-297.u4.p43.s1 Vláda České republiky je jako vrcholný orgán výkonné moci plně odpovědná za činnost, vnitřní i vnější, Policie České republiky a státního zastupitelství.
ps2013-054-11-001-297.u4.p43.s2 Podle § 21 zákona č. 2/1969 Sb. se ministerstvo musí při své činnosti řídit i usnesením vlády České republiky.
ps2013-054-11-001-297.u4.p43.s3 Ačkoliv vládní krizi vyvolali sami někteří členové vlády, ani jeden z nich nepodal návrh na usnesení vlády, jež by regulovalo ministra vnitra ve věci změny útvarů policie s celostátní působností.
ps2013-054-11-001-297.u4.p43.s4 Toto byl jediný možný efektivní právní prostředek, jak plánované reorganizaci policejních útvarů zabránit, pokud někteří ministři opravdu zabránit chtěli.
ps2013-054-11-001-297.u4.p44.s1 Vláda tak žádné usnesení tohoto typu nepřijala a ani se jím nezabývala.
ps2013-054-11-001-297.u4.p44.s2 Jednotliví ministři jen svými veřejnými prohlášeními zostřovali rozpor uvnitř vlády a mezi orgány veřejné moci.
ps2013-054-11-001-297.u4.p44.s3 Na ústavněprávní řešení však rezignovali, aniž by to i před vyšetřovací komisí věrohodně vysvětlili.
ps2013-054-11-001-297.u4.p44.s4 I to byl důvod, proč se celou záležitostí musela zabývat Poslanecká sněmovna, tedy orgán moci zákonodárné.
ps2013-054-11-001-297.u4.p45.s1 Dne 5. ledna 2017 oznámil náměstek vrchní státní zástupkyně v Praze Adam Bašný, že - a teď cituji - "po pečlivém vyhodnocení materiálů, které se týkaly údajné trestné činnosti spojené s reorganizací uvnitř policie, bylo v druhé polovině loňského listopadu rozhodnuto o založení věci bez dalšího opatření, neboť ve věci nelze spatřovat podezření ze spáchání trestného činu" - citát končí.
ps2013-054-11-001-297.u4.p45.s2 Kromě jiného tak Vrchní státní zastupitelství v Praze dospělo k názoru, že trestní oznámení Jiřího Komárka ve věci reorganizace Policie ČR bylo shledáno nedůvodným.
ps2013-054-11-001-297.u4.p46.s1 Úniky informací získaných v průběhu přípravného řízení trestního, zejména úniky částí konkrétních odposlechů, a jejich následná medializace je fenomén, který provázel jak organizační změnu, tak následnou činnost vyšetřovací komise.
ps2013-054-11-001-297.u4.p46.s2 Některé informace byly veřejně komentovány nebo prezentovány zejména Jiřím Komárkem, Pavlem Komárem, Robertem Šlachtou a Ivo Ištvanem.
ps2013-054-11-001-297.u4.p46.s3 I přes obecnost nebo neurčitost vyjadřování vedly jejich aktivity ke zvyšování věrohodnosti informací, jež se v rámci činnosti vyšetřovací komise ukázaly jako zavádějící nebo nepravdivé.
ps2013-054-11-001-297.u4.p47.s1 Tento stav je v rozporu se zásadami trestního řízení, jako je zásada zdrženlivosti, zásada neveřejnosti přípravného řízení a zásada presumpce neviny.
ps2013-054-11-001-297.u4.p47.s2 V rozporu s těmito zásadami je pak zejména postup Pavla Komára, který zveřejnil zájem VSZ v Olomouci vyslechnout v souvislosti se změnou Tomáše Tuhého a Zdeňka Laubeho - byla na něj podána za to kárná žaloba -, postup Petra Šeredy, který poskytl bez zřejmého právního titulu přepis usnesení GBIS Jiřímu Komárkovi - což také prověřují orgány činné v trestním řízení -, postup Jiřího Komárka, který veřejně vystoupil se svým tvrzením o "brutálním úniku informací" z trestního řízení ze strany policejního prezidenta - taktéž prověřují orgány činné v trestním řízení-, a to ve spojení s medializací nepřesně interpretovaných nebo nepravdivých informací, například zveřejnění usnesení GIBS Národním fondem proti korupci nebo zveřejnění částí tzv. Šlachtovy zprávy.
ps2013-054-11-001-297.u4.p48.s1 Dopady organizační změny na probíhající trestní řízení zatím nelze relevantně posoudit.
ps2013-054-11-001-297.u4.p48.s2 Způsob, jakým byla provedena, mohl vést a také vedl k tomu, že někteří příslušníci požádali o propuštění ze služebního poměru, a zároveň k nejistotě ohledně budoucího fungování nového útvaru a ohledně důvodů provedení změny samotné.
ps2013-054-11-001-297.u4.p48.s3 Nicméně postoje a veřejná sebeprezentace Jiřího Komárka a Roberta Šlachty, postup VSZ v Olomouci, úniky a mediální interpretace informací z trestních řízení nedůvěru v provedenou organizační změnu a s spojené negativní dopady prohloubily.
ps2013-054-11-001-297.u4.p49.s1 Ze strany státních zástupců je jako jeden z nejdůležitějších argumentů proti slučování útvarů prezentována obava z koncentrace informací v rámci jednoho útvaru a jejich možného úniku k neoprávněným osobám.
ps2013-054-11-001-297.u4.p49.s2 Tuto obavu by bylo zřejmě možné rozptýlit, pokud by existoval jednoznačně nastavený systém sdílení informací z trestních řízení v rámci struktury Policie ČR, například formou interního aktu řízení, neboť lze souhlasit s tím, že čím větší okruh je seznámen s určitou informací, tím větší je riziko jejího úniku.
ps2013-054-11-001-297.u4.p49.s3 Taková úprava v současné době v rámci policie není, respektive vychází z principu nadřízenosti a podřízenosti bez specifikace rozsahu sdílených informací, a názory na rozsah sdílení informací se různí.
ps2013-054-11-001-297.u4.p49.s4 Nastavení organizační struktury a systému sdílení informací je plně v působnosti vedení Policie ČR.
ps2013-054-11-001-297.u4.p50.s1 Aby byl naplněn účel trestního řízení, je nutná bezproblémová spolupráce policistů se státními zástupci a policistů mezi sebou.
ps2013-054-11-001-297.u4.p50.s2 Tuto spolupráci jednoznačně nepodporuje veřejné zpochybňování činnosti některých útvarů Policie ČR, respektive veřejná prezentace nedůvěry v jejich činnost nebo v činnost konkrétních policistů, k čemuž v rámci komentářů nezřídka docházelo.
ps2013-054-11-001-297.u4.p51.s1 Nyní bych prosím přešel k příloze, to jsou usnesení vyšetřovací komise.
ps2013-054-11-001-297.u4.p52.s1 Vyšetřovací komise v průběhu své činnosti přijala celkem 46 usnesení, z nichž pro účely závěrečné zprávy byla ta nejpodstatnější:
ps2013-054-11-001-297.u4.p53.s1 11. července se komise usnesla, že v průběhu její činnosti budou provedeny svědecké výslechy osob, které poté byly vyslechnuty.
ps2013-054-11-001-297.u4.p54.s1 Usnesení z 11. 7. Komise se usnesla, že její další schůze budou neveřejné.
ps2013-054-11-001-297.u4.p55.s1 Usnesení z 31. 8. 2016.
ps2013-054-11-001-297.u4.p55.s2 Komise považuje neustálé úniky informací týkající se organizační změny policejních útvarů ÚOOZ a ÚOKFK za velmi vážné, neboť je jimi zásadně narušována důvěryhodnost práce komise.
ps2013-054-11-001-297.u4.p55.s3 Medializace citlivých informací podrývá maximálně možnou objektivitu a nestrannost komise v očích veřejnosti.
ps2013-054-11-001-297.u4.p55.s4 Komise ukládá předsedovi komise Pavlu Blažkovi projednat tyto úniky informací s nejvyšším státním zástupcem a ředitelem GIBS s cílem úniky informací z trestních spisů vyšetřit a do budoucna jim zamezit.
ps2013-054-11-001-297.u4.p56.s1 Usnesením z 8. 9. 2016 komise rozhodla na výslovnou žádost Jiřího Komárka o přerušení jeho výslechu a odsunutí jeho dokončení na zatím neurčenou dobu.
ps2013-054-11-001-297.u4.p57.s1 15. 9. komise konstatovala, že některá dosud zveřejněná tvrzení v médiích bývalým policistou ÚOOZ plk.
ps2013-054-11-001-297.u4.p57.s2 Komárkem ve věci okolností organizační změny v Policii ČR nemají průkazný charakter.
ps2013-054-11-001-297.u4.p57.s3 Komisi nebyly předloženy přímé důkazy potvrzující jeho mediální vyjádření vůči konkrétním osobám a institucím.
ps2013-054-11-001-297.u4.p57.s4 Komise se ohrazuje vůči tvrzením, že zdroj informací uváděný v některých sdělovacích prostředcích pochází z prostředí komise.
ps2013-054-11-001-297.u4.p58.s1 19. ledna tohoto roku komise rozhodla, že projednání závěrečné zprávy komise v Poslanecké sněmovně bude veřejné.
ps2013-054-11-001-297.u4.p59.s1 Usnesením z 30. ledna 2017, to znamená z tohoto pondělí, se komise rozhodla podat prostřednictvím svého předsedy Vrchnímu státnímu zastupitelství v Praze oznámení o skutečnostech nasvědčujících tomu, že při prověřování údajného informování o plánované policejní akci prostřednictvím SMS zprávy mohlo dojít ze strany pověřeného orgánu GBIS Mgr. Milana Vaculíka ke spáchání trestného činu přečinu maření úkolu úřední osoby z nedbalosti podle § 330 trestního zákoníku.
ps2013-054-11-001-297.u4.p60.s1 Usnesením č. 44 také z tohoto pondělí se komise rozhodla podat prostřednictvím svého předsedy Vrchnímu státnímu zastupitelství v Praze oznámení o skutečnostech nasvědčujících tomu, že při manipulaci se spisem čj. GI-TC-601-146/2014 na Vrchním státním zastupitelství v Olomouci mohlo dojít ze strany státního zástupce Mgr. Petra Šeredy ke spáchání trestného činu, jehož důsledkem byl nezákonný únik informací.
ps2013-054-11-001-297.u4.p61.s1 Dne 30. ledna tohoto roku přijala komise také následující usnesení, včetně jejich odůvodnění.
ps2013-054-11-001-297.u4.p61.s2 I tato usnesení, přijatá na závěr činnosti komise, je třeba chápat jako nedílnou součást výsledku jejího šetření.
ps2013-054-11-001-297.u4.p61.s3 Komise se tak rozhodla, že nezůstane jen u popisu minulého či současného stavu, ale pokusí se iniciovat některé kroky k jeho zlepšení, a proto navrhuje Poslanecké sněmovně přijetí níže uvedených usnesení.
ps2013-054-11-001-297.u4.p62.s1 Usnesení č. 41.
ps2013-054-11-001-297.u4.p62.s2 Poslanecká sněmovna vyzývá vládu, aby v rámci její ústavní odpovědnosti za činnost státního zastupitelství zvážila, zda pro zajištění zákonnosti v činnosti Vrchního státního zastupitelství v Olomouci postačuje podaná kárná žaloba nejvyšším státním zástupcem, či zda nejsou nutná další opatření, včetně opatření personálních.
ps2013-054-11-001-297.u4.p63.s1 Přečtu odůvodnění tohoto usnesení: Vyšetřovací komise zjistila ze své činnosti a obdržených podání skutečnosti o porušení práva v činnosti Vrchního státního zastupitelství v Olomouci, kterých se dopustili jeho státní zástupci, kteří nezabránili porušování práva v rámci kontrolní činnosti - dozor a vnitřní dohled.
ps2013-054-11-001-297.u4.p63.s2 Vrchní státní zastupitelství v Olomouci medializací prověřování okolností policejní reformy aktivisticky vstoupilo do politického života.
ps2013-054-11-001-297.u4.p63.s3 Mediální vstup nebyl důvodný, když samotné prověřování vycházelo z neověřených a nepravdivých informací, včetně záměny pojmu odesílatel a příjemce zprávy SMS.
ps2013-054-11-001-297.u4.p63.s4 Z pochybení vyvodil i závěr nejvyšší státní zástupce, který podal na státního zástupce JUDr. Pavla Komára kárnou žalobu.

Text viewDownload CoNNL-U