|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-06-30 ps2013-048-03-004-220 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

220. Ústní interpelace

Date2016-06-30
Meetingps2013/048
Agenda Itemps2013/048/220
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/048schuz/s048115.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 1545 • previousnext

ps2013-048-03-004-220.u1.p1.s1 220.
ps2013-048-03-004-220.u1.p1.s2 Ústní interpelace
ps2013-048-03-004-220.u1.p2.s1 které jsou určené předsedovi vlády ČR a ostatním členům vlády.
ps2013-048-03-004-220.u1.p2.s2 Dnes jsme za účasti ověřovatelů vylosovali pořadí poslanců, v němž budou vystupovat a podávat ústní interpelace nejprve na předsedu vlády pana Bohuslava Sobotku či na vládu ČR, a to v čase od do hodin.
ps2013-048-03-004-220.u1.p2.s3 Na ostatní členy vlády pak od do hodin.
ps2013-048-03-004-220.u1.p2.s4 Seznamy poslanců podle vylosovaného pořadí vám byly rozdány do lavic.
ps2013-048-03-004-220.u1.p3.s1 Nyní dávám slovo poslankyni Daně Váhalové, která byla vylosována na prvním místě, aby přednesla ústní interpelaci na předsedu vlády ČR Bohuslava Sobotku.
ps2013-048-03-004-220.u1.p3.s2 A připraví se poslanec Antonín Seďa.
ps2013-048-03-004-220.u1.p3.s3 Prosím, paní poslankyně.
ps2013-048-03-004-220.u2.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-048-03-004-220.u2.p1.s2 Vážený pane předsedající, vážený pane premiére, vážené kolegyně, kolegové, v oblasti dopravních staveb v ČR a tím spojených investic do stavebnictví, které pomáhá udržet ekonomický růst, existuje problém nevyhovujících posudků EIA, to znamená dopadů na životní prostředí.
ps2013-048-03-004-220.u2.p1.s3 Dnes se již v médiích objevila informace o výjimce EU pro ČR pro deset staveb za 46 mld. korun.
ps2013-048-03-004-220.u2.p2.s1 Můžete nás pane premiére blíže seznámit s výsledky jednání zástupců ČR s EU?
ps2013-048-03-004-220.u2.p2.s2 Skutečně nebudou ohroženy zdroje EU do této pro nás velmi důležité oblasti?
ps2013-048-03-004-220.u2.p2.s3 A jsou zajištěny všechny stavby, kterých se to bude týkat?
ps2013-048-03-004-220.u2.p2.s4 Děkuji.
ps2013-048-03-004-220.u3.p1.s1 vám děkuji a požádám pana premiéra, aby vám odpověděl.
ps2013-048-03-004-220.u3.p1.s2 Prosím, pane premiére.
ps2013-048-03-004-220.u4.p1.s1 Děkuji.
ps2013-048-03-004-220.u4.p1.s2 Vážená paní poslankyně, vážené poslankyně, vážení poslanci, vážený pane místopředsedo Poslanecké sněmovny, jsem rád, že zde mohu potvrdit fakt, že informace, které se objevily v médiích včera a dnes, se zakládají na pravdě.
ps2013-048-03-004-220.u4.p1.s3 Dobrých zpráv v dnešní době po brexitu a ve světle různých teroristických útoků a dalších problémů není mnoho.
ps2013-048-03-004-220.u4.p1.s4 Toto je myslím dobrá zpráva pro Českou republiku.
ps2013-048-03-004-220.u4.p2.s1 Jak jistě víte, tak my jsme zhruba deset let tady měli nevyřešený problém se starými posudky vlivu na životní prostředí a také s tím, že vlastně deset let Česká republika buď nechtěla, nebo nebyla schopna harmonizovat náš zákon o posuzování vlivu na životní prostředí s pravidly, která platí v rámci celé EU.
ps2013-048-03-004-220.u4.p2.s2 My jsme harmonizaci provedli za mandátu naší vlády, a umožnili jsme tak mimo jiné dočerpat několik desítek miliard korun ještě ve staré finanční perspektivě.
ps2013-048-03-004-220.u4.p2.s3 Nicméně bych pokládal za absurdní, aby Česká republika za to, že harmonizovala EIA, byla potrestána tím, že vlastně u staveb, kde máme vykoupené pozemky, kde jsme v pokročilé fázi přípravy, kde máme velmi často územní rozhodnutí, jsou stavby připravené k tomu, aby mohly být zahájeny, aby nás Evropská komise potrestala tím, že řekne: Musíte udělat všude novou EIA.
ps2013-048-03-004-220.u4.p2.s4 Nezajímá nás to, jak věci máte připravené, jak je máte rozpracované.
ps2013-048-03-004-220.u4.p2.s5 Nezajímá nás, že na to máte připravené evropské fondy.
ps2013-048-03-004-220.u4.p3.s1 Takže my jsme rok jednali.
ps2013-048-03-004-220.u4.p3.s2 Nebylo to jednoduché.
ps2013-048-03-004-220.u4.p3.s3 Jednali zástupci Ministerstva životního prostředí, Ministerstva dopravy, oba ministři.
ps2013-048-03-004-220.u4.p3.s4 jsem se před několika měsíci do věci vložil i osobně, protože to vidím jako důležitou prioritu i předsedy vlády.
ps2013-048-03-004-220.u4.p3.s5 Jednal jsem s příslušným komisařem, který na starosti oblast životního prostředí.
ps2013-048-03-004-220.u4.p3.s6 Jednal jsem také opakovaně s předsedou Evropské komise.
ps2013-048-03-004-220.u4.p3.s7 A jsem rád, že jsme našli řešení, které pro ČR umožní realizovat to, co jsme chtěli.
ps2013-048-03-004-220.u4.p3.s8 To znamená, tam, kde máme klíčové dopravní stavby připravené, tak můžeme urychlit posouzení vlivu na životní prostředí speciálním zákonem a potom na základě činnosti vlády a Ministerstev životního prostředí a dopravy, a tam, kde jsou ostatní stavby, které nejsou tak významné nebo nejsou v pokročilé fázi přípravy, tak bylo zahájeno nové posuzování.
ps2013-048-03-004-220.u4.p3.s9 To znamená, bude posuzována nová EIA.
ps2013-048-03-004-220.u4.p4.s1 Zastavím se nejprve u těch staveb, kterých se tento projekt výjimky netýká.
ps2013-048-03-004-220.u4.p4.s2 Je to něco přes 80 staveb, které mají EIA, která je stará deset, patnáct let.
ps2013-048-03-004-220.u4.p4.s3 U těchto staveb na začátku letošního roku Ministerstvo dopravy zahájilo sběr dat pro přípravu žádosti o nové posouzení vlivu na životní prostředí.
ps2013-048-03-004-220.u4.p4.s4 Myslím si, že to bylo správné rozhodnutí.
ps2013-048-03-004-220.u4.p4.s5 Současně Ministerstvo životního prostředí prozkoumalo všechny procesy a připravilo systém maximálně rychlého projednávání žádostí o novou EIA.
ps2013-048-03-004-220.u4.p4.s6 Čili to se týká staveb, které nejsou součástí tohoto rychlého procesu dohodnutého s Evropskou komisí, ale rychlý proces se v zásadě dotýká staveb, které jsou v pokročilé fázi přípravy.
ps2013-048-03-004-220.u4.p4.s7 Máme tam vykoupené pozemky a jsou to stavby, které jsou součástí transevropské dopravní sítě.
ps2013-048-03-004-220.u4.p4.s8 To znamená, snažili jsme se apelovat na to, že tady jsou důležité komunikace silniční, nebo železniční, které propojují Evropu, a my je chceme financovat z evropských peněz.
ps2013-048-03-004-220.u4.p5.s1 Podstata dohody s Evropskou komisí spočívá v tom, že pokud se nám rychle podaří schválit zákon, speciální zákon - a chci poděkovat Poslanecké sněmovně, protože včera tady tento návrh zákona prošel ve zrychleném čtení.
ps2013-048-03-004-220.u4.p5.s2 Chci poděkovat i zástupcům opozičních stran, že zákon nezablokovali, protože tady si myslím, že upřednostnili zájem republiky, a je to nepochybně namístě.
ps2013-048-03-004-220.u4.p5.s3 Takže parlament - Sněmovna návrh schválila.
ps2013-048-03-004-220.u4.p5.s4 Pevně věřím, že ho brzy schválí Senát.
ps2013-048-03-004-220.u4.p5.s5 A pak může následovat ona zrychlená procedura ověřovacích stanovisek v rámci posouzení vlivu na životní prostředí.
ps2013-048-03-004-220.u4.p5.s6 Pak bude nezbytné, aby byla vydána příslušná stavební povolení, zorganizovány soutěže.
ps2013-048-03-004-220.u4.p5.s7 A jsem přesvědčen, že u celé řady z těchto staveb, z těch deseti klíčových, je velká šance na to, aby se začalo stavět ještě během roku 2017.
ps2013-048-03-004-220.u4.p6.s1 Bude samozřejmě záležet na tom, jak rychle půjdou příslušná výběrová řízení a jak rychle se na stavby podaří pořídit příslušná stavební povolení.
ps2013-048-03-004-220.u4.p6.s2 Evropská komise potvrdila - jsem si to potvrdil znovu tento týden s předsedou Evropské komise -, že na všechny tyto stavby v rámci procedury bude možné použít evropské fondy.
ps2013-048-03-004-220.u4.p6.s3 A to je myslím druhý důležitý efekt, kterého se nám podařilo dosáhnout.
ps2013-048-03-004-220.u4.p6.s4 To znamená, že nepropadnou evropské fondy v OPD 2 a peníze, které byly určeny na dopravu, se také na dopravu budou moci utratit.
ps2013-048-03-004-220.u5.p1.s1 vám děkuji, pane premiére i za dodržení času.
ps2013-048-03-004-220.u5.p1.s2 Táži se, nebude mít paní poslankyně doplňující otázku.
ps2013-048-03-004-220.u5.p1.s3 Dobře
ps2013-048-03-004-220.u5.p2.s1 Půjdeme dál.
ps2013-048-03-004-220.u5.p2.s2 Jako druhý byl vylosován pan poslanec Antonín Seďa a připraví se pan poslanec Adolf Beznoska.
ps2013-048-03-004-220.u5.p2.s3 Prosím, pane poslanče.
ps2013-048-03-004-220.u6.p1.s1 Děkuji, pane místopředsedo.
ps2013-048-03-004-220.u6.p1.s2 Vážený pane předsedo vlády, přestože jste odpověděl na podobný dotaz kolegyně, dovolím si daný problém rozvést, protože považuji problém se zastavením dopravních staveb za velmi závažný.
ps2013-048-03-004-220.u6.p2.s1 Včera jak jste zmínil, byla schválena novela zákona o posuzování vlivu na životní prostředí, kterým vláda řeší problém zastavení dopravních staveb.
ps2013-048-03-004-220.u6.p2.s2 V rámci projednávání proběhla diskuse, kde se mimo jiné upozorňovalo na řešení všech staveb, u kterých je požadována nová EIA.
ps2013-048-03-004-220.u6.p2.s3 Také se upozornilo na problém budoucího financování dopravních staveb, a dokonce i na zodpovědnost jednotlivých členů vlády za tuto situaci.
ps2013-048-03-004-220.u6.p2.s4 Z tohoto důvodu se chci zeptat, pane premiére, kde vidíte základní chybné kroky či osobní zodpovědnost členů vlády za situaci, do které jsme se dostali.
ps2013-048-03-004-220.u6.p2.s5 Dále, jakým způsobem, a vy jste něco naznačil v předchozí odpovědi, a v jakém časovém horizontu se provede nové posouzení hodnocení dopadů na životní prostředí u dalších cca 90 prioritních staveb.
ps2013-048-03-004-220.u6.p3.s1 Jistě se shodneme, pane premiére, že výstavba dopravní infrastruktury je důležitá pro rozvoj a přísun dalších investic, pro zvýšení konkurenceschopnosti či zvýšení zaměstnanosti, dále snižuje náklady a pomáhá zvýšit ekonomický růst země.
ps2013-048-03-004-220.u6.p3.s2 Proto se chci zeptat, zda vláda řeší financování těchto staveb i po roce 2020, kdy skončí programovací období a pomoc Evropské unie při financování všech dopravních staveb.
ps2013-048-03-004-220.u6.p4.s1 Děkuji za vaši odpověď.
ps2013-048-03-004-220.u7.p1.s1 vám také děkuji, pane poslanče.
ps2013-048-03-004-220.u7.p1.s2 Požádám pana premiéra, aby vám odpověděl.
ps2013-048-03-004-220.u7.p1.s3 Prosím.
ps2013-048-03-004-220.u8.p1.s1 Děkuji.
ps2013-048-03-004-220.u8.p1.s2 Vážený pane poslanče, jestli mohu začít tím, kde si myslím, že je ta chyba, myslím, že ta chyba je asi v tom, že předcházející vlády, a byla jich asi celá řada, buď neměly odvahu ten problém vyřešit, nebo neměly vůli, nebo neměly čas ten problém vyřešit.
ps2013-048-03-004-220.u8.p1.s3 Prostě stalo se to, že to čekalo na nás.
ps2013-048-03-004-220.u8.p1.s4 V okamžiku, kdy naše vláda přišla k vládní odpovědnosti na jaře 2014, tak jsme se mohli rozhodnout.
ps2013-048-03-004-220.u8.p1.s5 Buďto tu věc odsuneme, nekousneme do toho hořkého jablka sladění podmínek u posuzování vlivů na životní prostředí, přijdeme o několik desítek miliard korun z evropských fondů a nezačneme stavět prakticky vůbec nic z těch nových, nebo ten problém vyřešíme a navzdory kritice, která se na nás snesla, že nebude možné v naší zemi nic stavět, pokud se EIA harmonizuje, tak ten návrh prosadíme.
ps2013-048-03-004-220.u8.p2.s1 My jsme si vybrali tu cestu druhou a jsem přesvědčený, že jsme z dlouhodobého hlediska udělali dobře, protože jsme to nenechali zase na příští vládu, jenom jsme nepředali ten problém našim nástupcům, ale ten problém reálně řešíme.
ps2013-048-03-004-220.u8.p2.s2 To, že to není jednoduché, je zřejmé.
ps2013-048-03-004-220.u8.p2.s3 To, že to vyžaduje velké úsilí, také.
ps2013-048-03-004-220.u8.p2.s4 jsem rád, že ten náš záměr, který jsme si stanovili, to znamená mít novou EIA, neohrozit čerpání evropských prostředků a u staveb, které jsou skutečně připravené, zajistit, aby nás ta nová EIA nezdržela, že snad k tomuto cíli směřujeme.
ps2013-048-03-004-220.u8.p3.s1 bych možná jenom využil toho, abych zmínil ty klíčové stavby, o které se jedná, protože ony v zásadě pokrývají celou republiku a myslím, že stojí za to je připomenout, protože je to vlastně deset komplexů.
ps2013-048-03-004-220.u8.p4.s1 Ten první se týká D3, obchvatu Českých Budějovic, kde se jedná o úseky Úsilné - Hodějovice a Hodějovice - Třebonín, což jsou vlastně úseky, které znamenají průchod D3 kolem Českých Budějovic.
ps2013-048-03-004-220.u8.p4.s2 V tuto chvíli jsou rozestavěny téměř všechny úseky k hranicím Českých Budějovic a teď potřebujeme, abychom nezpomalili.
ps2013-048-03-004-220.u8.p5.s1 Další věc se týká D6. Tam jsou to obchvaty Řevničova, Lubence a Krušovic.
ps2013-048-03-004-220.u8.p5.s2 D6 je klíčová komunikace, která spojuje vlastně Prahu a Karlovarský kraj.
ps2013-048-03-004-220.u8.p6.s1 Pak je tady D48, obchvat Frýdku-Místku, opět velmi důležitá komunikace, zejména tedy pro město Frýdek-Místek a jeho okolí.
ps2013-048-03-004-220.u8.p7.s1 D35, dálnice, o které se tady mluví 25 let.
ps2013-048-03-004-220.u8.p7.s2 Zatím se reálně nezačala stavět.
ps2013-048-03-004-220.u8.p7.s3 Máme jenom mimoúrovňovou křižovatku u Opatovic, ale nemáme nic dalšího.
ps2013-048-03-004-220.u8.p7.s4 Tady jsou první dva úseky D35, na které máme tuto výjimku, a bude možné Opatovice nad Labem - Časy a Časy - Ostrov urychlit výstavbu.
ps2013-048-03-004-220.u8.p8.s1 D49, to je ve Zlínském kraji, Hulín - Fryšták.
ps2013-048-03-004-220.u8.p8.s2 Opět něco, co čeká velmi dlouho.
ps2013-048-03-004-220.u8.p9.s1 Otrokovice, D55, obchvat Otrokovic.
ps2013-048-03-004-220.u8.p9.s2 Opět je i na tomto seznamu dohodnutém s Evropskou komisí.
ps2013-048-03-004-220.u8.p10.s1 D11, Hradec Králové -
ps2013-048-03-004-220.u8.p10.s2 Smiřice, nový úsek D11 od Hradce směrem do Polska, již vykoupené pozemky, připravuje se archeologický výzkum, opět je tady šance relativně brzy začít stavět.
ps2013-048-03-004-220.u8.p11.s1 1/11, Ostrava - prodloužená Rudná.

Text viewDownload CoNNL-U