|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-07-12 ps2013-048-05-005-221 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

221. Dotační program 21. Centra odborné přípravy, pro rok 2016, poskytovaný podle § 1, § 2 a § 2d zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 840/

Date2016-07-12
Meetingps2013/048
Agenda Itemps2013/048/221
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/048schuz/s048197.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 317 • previousnext

ps2013-048-05-005-221.u14.p1.s4 Takto to schválil zemědělský výbor na váš návrh - 400 milionů korun.
ps2013-048-05-005-221.u14.p1.s5 Jenom podotýkám, že Ministerstvo pro místní rozvoj chce dát v letošním roce například na opravu obecních komunikací 200 milionů korun.
ps2013-048-05-005-221.u14.p1.s6 Troufnu si tedy říci, že větší prioritou v České republice z hlediska obcí je spíše oprava místních komunikací, chodníků a podobně než oprava kapliček.
ps2013-048-05-005-221.u14.p1.s7 Ale na kapličky chcete dát, nebo tato vláda dává dvakrát tolik než na místní komunikace.
ps2013-048-05-005-221.u14.p1.s8 To jsou vaše priority.
ps2013-048-05-005-221.u14.p2.s1 A nemluvím o živočišné produkci.
ps2013-048-05-005-221.u14.p2.s2 Původně tam bylo 40 milionů korun, vy jste to zvýšil na 360.
ps2013-048-05-005-221.u14.p2.s3 Proto tomu říkám velký medvěd grizzly.
ps2013-048-05-005-221.u14.p2.s4 Protože to rozhodně není obecní prioritou, která teď v naprosté většině obce trápí.
ps2013-048-05-005-221.u14.p2.s5 Ale zřejmě máte dost peněz v rozpočtu, tak si to můžete dovolit.
ps2013-048-05-005-221.u14.p3.s1 Koneckonců 100 milionů korun, které jdou na podporu poradenství, to jsou také peníze, které bych si uměl představit, že budou někde jinde.
ps2013-048-05-005-221.u14.p3.s2 Ale máte pravdu, že jste opravdu na stropech toho možného a že takovéto věci podporujete.
ps2013-048-05-005-221.u14.p3.s3 Zeptáte-li se zemědělců, jestli je lépe 100 milionů korun do poradenství a vzdělávání, což je dotační titul 9, anebo je využít k opravdové podpoře například toho, o čem se tady bavíme dlouhodobě, s čím jste ještě nepřišli, a to je sucho a problematika udržení vody v krajině atd., to uvidíme, se budeme bavit o finančních prostředcích, které vyčleníte na tyto daleko důležitější věci, než je oprava a rekonstrukce kapliček.
ps2013-048-05-005-221.u14.p3.s4 Neříkám, že nejsou potřeba, ale myslím si, že to krajské a obecní rozpočty jsou schopny možná i ve spolupráci s některými ministerstvy, s Ministerstvem kultury a podobně, zvládnout.
ps2013-048-05-005-221.u14.p3.s5 Myslím si, že zemědělství daleko větší problémy, které jsem tady jmenoval.
ps2013-048-05-005-221.u14.p4.s1 Ještě podotýkám znovu - myslím si, že se máte v tuto chvíli orientovat spíše na systémové vyřešení existence středního školství.
ps2013-048-05-005-221.u14.p4.s2 50 milionů korun dát na nákup nových strojů...
ps2013-048-05-005-221.u14.p4.s3 Myslím si, že Ministerstvo školství by vám mělo spíše poradit, jak lépe ty peníze investovat, aby tam opravdu ti mladí lidé zůstávali.
ps2013-048-05-005-221.u14.p4.s4 V tuhle chvíli spíše - na margo kolegy Herberta Pavery, který to tady říkal moc hezky, že ti mladí lidé, kteří budou vstupovat do zemědělství, přece potřebují nějakou perspektivu.
ps2013-048-05-005-221.u14.p4.s5 A tu jim nezajistíme novým strojem ve střední škole.
ps2013-048-05-005-221.u14.p4.s6 Tu jim zajistíme nižším stupněm byrokracie, vůbec šancí, aby se chytili v oblasti zemědělství.
ps2013-048-05-005-221.u14.p4.s7 A ty kroky, které my tady dnes a denně schvalujeme, jsou spíše o podpoře velkých firem.
ps2013-048-05-005-221.u14.p4.s8 Mladí lidé, kteří přicházejí ze zemědělských škol, nemají příliš šancí se na trhu chytit.
ps2013-048-05-005-221.u14.p4.s9 Myslím, že to je daleko větší problém českého zemědělství, ale to je na jinou debatu asi u jiného bodu.
ps2013-048-05-005-221.u15.p1.s1 Děkuji.
ps2013-048-05-005-221.u15.p1.s2 To byl zatím poslední řádně přihlášený do všeobecné rozpravy.
ps2013-048-05-005-221.u15.p1.s3 Připomínám panu ministrovi, že jestli chce načíst zkrácení lhůty, musí tak učinit teď ve všeobecné rozpravě, než ji uzavřu.
ps2013-048-05-005-221.u15.p1.s4 Zkrácení lhůty musí být načteno.
ps2013-048-05-005-221.u15.p2.s1 S faktickou poznámkou paní poslankyně.
ps2013-048-05-005-221.u15.p2.s2 Prosím.
ps2013-048-05-005-221.u16.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající.
ps2013-048-05-005-221.u16.p1.s2 Mně to vážně nedá, na tohle musím zareagovat.
ps2013-048-05-005-221.u16.p1.s3 To jsou takové podpásovky od pana Bendla, to je neskutečné.
ps2013-048-05-005-221.u16.p1.s4 Za 26 let po revoluci do zemědělských škol nešla žádná technika.
ps2013-048-05-005-221.u16.p1.s5 Kraje - chápu to - prostě peníze neměly a Ministerstvo školství je nikdy nedalo.
ps2013-048-05-005-221.u16.p1.s6 Je tady poprvé šance sáhnout si na kvalitní učební pomůcku, a tady se to zpochybňuje.
ps2013-048-05-005-221.u16.p1.s7 To je neskutečné.
ps2013-048-05-005-221.u16.p2.s1 A vykládat, že uplatnitelnost absolventů zemědělských škol je nulová, to považuji za drzost.
ps2013-048-05-005-221.u16.p2.s2 Za absolutní drzost.
ps2013-048-05-005-221.u16.p2.s3 Nezlobte se na .
ps2013-048-05-005-221.u17.p1.s1 Děkuji paní poslankyni.
ps2013-048-05-005-221.u17.p1.s2 S faktickou poznámkou ještě pan poslanec Milan Urban, po něm pan poslanec Petr Bendl.
ps2013-048-05-005-221.u17.p1.s3 Prosím.
ps2013-048-05-005-221.u18.p1.s1 Děkuji za slovo, pane místopředsedo.
ps2013-048-05-005-221.u18.p1.s2 Mně to také nedá, a tím nechci mluvit o zemědělských školách, ale my tady říkáme dost často, že potřebujeme technické vzdělání, a řekněme, že i to zemědělské do toho patří, a že musíme zavést nový systém, tomu říkáme duální vzdělávání, nebo jinak, tedy systém, kde střední škola je daleko blíže, i vysoká pokud možno, konkrétní firmě.
ps2013-048-05-005-221.u18.p1.s3 Tohle potřebujeme v České republice.
ps2013-048-05-005-221.u18.p1.s4 Potřebujeme to pro průmysl, který živí tuto zemi, 31 % hrubého domácího produktu zhruba je průmysl.
ps2013-048-05-005-221.u18.p2.s1 Nemáme odborně vzdělané řemeslníky, nemáme dostatek technických středoškolských profesí, nemáme dostatek vysokoškolských technických profesí.
ps2013-048-05-005-221.u18.p3.s1 Bohužel, ten systém by potřeboval také nějak upgradovat, aby skutečně duální vzdělávání nastalo.
ps2013-048-05-005-221.u18.p3.s2 Těžko tím, že by stát kupoval těm firmám stroje.
ps2013-048-05-005-221.u18.p3.s3 Těžko tím, že by se snažil docílit toho, aby měly stejné vybavení, jako mají firmy.
ps2013-048-05-005-221.u18.p3.s4 To by se asi stát nedoplatil a nikdy by nebyl schopen progresivní změnu technologie dohánět.
ps2013-048-05-005-221.u18.p3.s5 Ten systém tam musí fungovat nějak jinak.
ps2013-048-05-005-221.u18.p3.s6 si myslím, že by bylo lepší hledat nějaký systémový postup i pro Ministerstvo zemědělství a zemědělské školy, tak jako je to potřeba hledat pro školy technického směru.
ps2013-048-05-005-221.u18.p3.s7 Toto je nějaká výjimka, kterou asi dokážu pochopit, ale není to správná cesta, aby stát kupovat stroje zemědělským školám.
ps2013-048-05-005-221.u18.p3.s8 To se na nezlobte, tudy cesta nevede.
ps2013-048-05-005-221.u19.p1.s1 Děkuji panu poslanci.
ps2013-048-05-005-221.u19.p1.s2 S faktickou poznámkou pan poslanec Bendl, po něm pan poslanec Kováčik, po něm pan poslanec Opálka.
ps2013-048-05-005-221.u19.p1.s3 Prosím, pane poslanče.
ps2013-048-05-005-221.u20.p1.s1 jsem trochu vychladl, ale na margo toho, co tady říkala paní kolegyně předtím - jenom znovu zdůrazňuji, teď nakoupí Ministerstvo zemědělství jednotlivým školám moderní stroje a za dva roky budou zastaralé, místo toho, abychom hledali systémové řešení, které propojí fungování středních zemědělských škol s privátním sektorem, tak aby se ti studenti dostali k tomu nejmodernějšímu, co se momentálně na trhu objevuje.
ps2013-048-05-005-221.u20.p2.s1 Prostě je to na první pohled strašně blýskavé a hrozně sympatické: budou mít nové stroje, budou se na nich učit a podobně, to je fantazie.
ps2013-048-05-005-221.u20.p2.s2 Ale ono se to nemusí potkat s praxí.
ps2013-048-05-005-221.u20.p2.s3 A je lépe podpořit existující praxi, protože je složité pro ty privátní firmy brát si nové studenty, věnovat se jim, věnovat jim čas atd., vyčlenit na to lidi.
ps2013-048-05-005-221.u20.p2.s4 To bych považoval za systémové řešení, se kterým by měl přijít spíš ministr školství nebo ministryně školství, možná ve spolupráci s ministrem zemědělství nebo ve spolupráci s ministrem průmyslu a obchodu.
ps2013-048-05-005-221.u20.p2.s5 To bych považoval za správné gesto, které bych podpořil.
ps2013-048-05-005-221.u20.p2.s6 Takhle je to plácnutí za 50 milionů.
ps2013-048-05-005-221.u20.p2.s7 Ale dozvěděli jsme se proč.
ps2013-048-05-005-221.u20.p2.s8 Prostě peníze jsou na všechno.
ps2013-048-05-005-221.u20.p2.s9 jsme na stropech.
ps2013-048-05-005-221.u20.p2.s10 Tak máme ještě 50 milionů na nákup strojů.
ps2013-048-05-005-221.u20.p2.s11 Takhle to je.
ps2013-048-05-005-221.u20.p2.s12 Sto milionů na poradenství, to jsou takové peníze, tam nikdy nebyly.
ps2013-048-05-005-221.u20.p2.s13 A zeptejte se zemědělců, jak moc je to pro superklíčové, pokud nefinancujeme přímo některé organizace.
ps2013-048-05-005-221.u20.p3.s1 Takhle je to plácnutí za 50 milionů.
ps2013-048-05-005-221.u20.p3.s2 Ale dozvěděli jsme se proč.
ps2013-048-05-005-221.u20.p3.s3 Prostě peníze jsou na všechno.
ps2013-048-05-005-221.u20.p3.s4 jsme na stropech.
ps2013-048-05-005-221.u20.p3.s5 Tak máme ještě 50 milionů na nákup strojů.
ps2013-048-05-005-221.u20.p3.s6 Takhle to je.
ps2013-048-05-005-221.u20.p3.s7 Sto milionů na poradenství, to jsou takové peníze, tam nikdy nebyly.
ps2013-048-05-005-221.u20.p3.s8 A zeptejte se zemědělců, jak moc je to pro superklíčové, pokud nefinancujeme přímo některé organizace.
ps2013-048-05-005-221.u21.p1.s1 S další faktickou poznámkou pan poslanec Kováčik, po něm pan poslanec Opálka, po něm paní poslankyně Dobešová, po pan poslanec Kořenek.
ps2013-048-05-005-221.u21.p1.s2 Prosím, pane poslanče.
ps2013-048-05-005-221.u22.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající.
ps2013-048-05-005-221.u22.p1.s2 Paní a pánové, naprosto sdílím rozhořčení paní kolegyně Dobešové, která jako dlouholetá ředitelka zemědělské školy a učiliště , o čem hovoří.
ps2013-048-05-005-221.u22.p1.s3 Ale to jsem nechtěl.
ps2013-048-05-005-221.u22.p1.s4 jsem chtěl jenom říci, že pamatujeme někteří z nás dobu, kdy škola a praxe byly propojeny natolik, že ten, kdo vyšel jako vyučenec nebo absolvent střední zemědělské školy nebo třeba absolvent oboru opravář zemědělských strojů a dalších oborů, které v zemědělství fungovaly a fungují dodnes, doopravdy něco uměl, učil se na svou dobu na moderních strojích, moderních učebních pomůckách moderními postupy, a o to všechno jsme přišli.
ps2013-048-05-005-221.u22.p1.s5 Nejen v zemědělství.
ps2013-048-05-005-221.u22.p1.s6 O to všechno jsme přišli popřevratovým přístupem k učňovskému školství, obecně k technickému školství, a teď pláčeme nad rozlitým mlékem.
ps2013-048-05-005-221.u22.p2.s1 si myslím, že všechno, co pomůže, byť je to jen kapka v moři, byť je možné, že ty pomůcky za nějaký čas morálně zastarají, ale podívejte se, na čem se ti lidé učí teď, jak jsou morálně, technicky a nevím jak všelijak materiálně zastaralé učební pomůcky tohoto typu v těch školách a učilištích, porovnejme si to se zájmem, který o tyto obory je, porovnejme si to s potřebou, aby zemědělství, -li být konkurenceschopné, mělo také konkurenceschopné vzdělávání.
ps2013-048-05-005-221.u22.p2.s2 Jednoznačně si myslím, že je třeba, byť je to jenom částečné řešení, toto podpořit.
ps2013-048-05-005-221.u22.p2.s3 Děkuji.
ps2013-048-05-005-221.u23.p1.s1 Děkuji.
ps2013-048-05-005-221.u23.p1.s2 S další faktickou poznámkou pan poslanec Opálka, po něm paní poslankyně Dobešová, po pan poslanec Kořenek.
ps2013-048-05-005-221.u23.p1.s3 Prosím, pane poslanče.
ps2013-048-05-005-221.u24.p1.s1 Děkuji, pane místopředsedo.
ps2013-048-05-005-221.u24.p1.s2 Vážení členové vlády, kolegyně, kolegové, k minulosti.
ps2013-048-05-005-221.u24.p1.s3 ji kritizujeme méně, či více, byl průmysl propojen se strojírenstvím a učilišti, středními školami, taktéž zemědělství se zemědělskými, zdravotnictví se zdravotnictvím.
ps2013-048-05-005-221.u24.p1.s4 A na zemědělských školách existovaly školní statky.
ps2013-048-05-005-221.u24.p1.s5 A tady bychom se měli zamyslet, proč z ekonomických důvodů kraje, předtím asi jiní zřizovatelé, likvidovaly jeden školní statek za druhým.

Text viewDownload CoNNL-U