|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-06-29 ps2013-048-02-009-044 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

44. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 843/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2

Date2016-06-29
Meetingps2013/048
Agenda Itemps2013/048/044
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/048schuz/s048064.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 745 • previousnext

ps2013-048-02-009-044.u6.p10.s2 Za další, že v případě, že tady pan ministr ubezpečí, pan Sobotka na to svolává tiskové konference, jak jsem někde viděl - Juncker s tím souhlasí.
ps2013-048-02-009-044.u6.p10.s3 Souhlas Junckera ještě neznamená, že s tím musí souhlasit nutně DG Envi, nicméně i s tímto rizikem my aktivně, protože nechceme škodit a chceme se podílet na hledání jakýchkoliv cest, nejenom aby se stavěly potřebné komunikace v ČR a ta jedna železnice, aby se i dál nepropadalo dramaticky české stavebnictví, tak my pro to ruku zvedneme.
ps2013-048-02-009-044.u6.p10.s4 Doufáme, že budete tak zodpovědní - a velmi mně tady chybí paní ministryně Šlechtová, aby nám tady řekla svůj názor na tuto podobu zákona - nicméně doufám, že budete tak zodpovědní a budete postupovat tak, aby nedošlo k případnému ohrožení čerpání všech tvrdých operačních programů pro toto programovací období, kde se hraje o 650 mld. korun.
ps2013-048-02-009-044.u6.p11.s1 A moc bych vás vyzval, protože v Praze skutečně, a vy jste něco o tom slyšeli, nejsem příznivec nějakých póz, protože zakazovat někam dopravu, když nemám náhradu, na to nedoplatí jenom dopravci, to by bylo to nejmenší, ale mohlo by to položit firmy.
ps2013-048-02-009-044.u6.p11.s2 My jsme tady v minulosti, teď mluvím za Pražany, také vyhrožovali státu, koná ve věci silničních staveb kolem Prahy rychleji.
ps2013-048-02-009-044.u6.p11.s3 Nestalo se tak a sám vím, co si asi můžou pražské samosprávy dovolit a co si nemůžou dovolit.
ps2013-048-02-009-044.u6.p11.s4 Nicméně prosím, abyste ještě věnovali pozornost tomu, že bych chtěl, schválíme ten zákon, tak následně hlasovat o doprovodném usnesení, které si vám tady dovoluji přečíst, a pak bych ho ještě jednou detailně načetl před hlasováním.
ps2013-048-02-009-044.u6.p11.s5 Usnesení by bylo:
ps2013-048-02-009-044.u6.p12.s1 1.
ps2013-048-02-009-044.u6.p12.s2 Poslanecká sněmovna ČR vyjádřila hluboké znepokojení nad skutečností, že bude nutné opakovat proces posuzování vlivů na životní prostředí u projektu D0 (R1)- protože se překlápěly, tak aby to bylo zcela zřejmé a byli jsme v intencích - silničního okruhu kolem Prahy 511, úsek D1 - Běchovice, čímž dojde k oddálení realizace této klíčové stavby.
ps2013-048-02-009-044.u6.p13.s1 2.
ps2013-048-02-009-044.u6.p13.s2 Poslanecká sněmovna ČR považuje současný stav, kdy je transevropská doprava realizována na místních komunikacích hl. m. Prahy, za situaci mající vážné negativní dopady na zdraví a kvalitu lidí a životní prostředí v místech dotčených současnou dopravou.
ps2013-048-02-009-044.u6.p14.s1 3.
ps2013-048-02-009-044.u6.p14.s2 Poslanecká sněmovna vyzývá vládu, aby vyvinula maximální úsilí k odstranění tohoto negativního stavu, k zajištění potřebných finančních prostředků a k co nejrychlejšímu zahájení stavby D0 (R1)silničního okruhu kolem Prahy, stavba 511, úsek D1 - Běchovice.
ps2013-048-02-009-044.u6.p15.s1 4.
ps2013-048-02-009-044.u6.p15.s2 Poslanecká sněmovna žádá Ministerstvo dopravy o informování hospodářského výboru Poslanecké sněmovny ČR jednou za čtvrt roku o postupu přípravy této stavby.
ps2013-048-02-009-044.u6.p16.s1 bych si vás dovolil, není to agresivní, není to útočné usnesení, kterým vás tady chci deklasovat.
ps2013-048-02-009-044.u6.p16.s2 Samozřejmě bych jich mohl napsat celou řadu jiných, celou řadu tvrdších, kde bych se dotýkal i toho, kdo za tuto situaci může.
ps2013-048-02-009-044.u6.p16.s3 Nedělám to a moc prosím, abychom směrem k hl. m.
ps2013-048-02-009-044.u6.p16.s4 Praze a k pražským samosprávám na jihovýchodě a východě Prahy a přilehlým obcím vyslali jasný signál, že tato akce bude prioritní a že vláda použije všech řádných i případně legislativně možných mimořádných prostředků k tomu a případně zajistí státní zdroje, národní zdroje, aby stavba tohoto důležitého segmentu Pražského okruhu začala pokud možno zítra.
ps2013-048-02-009-044.u6.p16.s5 Děkuji a moc bych prosil, abychom alespoň toto usnesení směrem k stavbě přijali.
ps2013-048-02-009-044.u6.p17.s1 Co se týká toho, kdybyste k tomu měli nějaké připomínky, ale skutečně chci, aby to byl široký konsenzus, protože upozorňuji na to, že se blíží krajské a senátní volby.
ps2013-048-02-009-044.u6.p17.s2 Myslím si, že alespoň k tomuto byste se měli přihlásit všichni.
ps2013-048-02-009-044.u6.p17.s3 Změní to život vám všem, protože všichni jezdíte do Prahy a z jakéhokoli směru.
ps2013-048-02-009-044.u6.p17.s4 Nejvíc to pomůže Praze.
ps2013-048-02-009-044.u6.p17.s5 Skutečně chci, aby to nebyla prázdná fráze na hospodářském výboru, s tím, že první informaci bych tam očekával dejme tomu někdy začátkem září.
ps2013-048-02-009-044.u6.p17.s6 Pan ministr kýve, že ano.
ps2013-048-02-009-044.u6.p17.s7 A od toho by se odvíjely tříměsíční cykly, kde bychom dostávali písemné informace a případně řešili tu situaci.
ps2013-048-02-009-044.u6.p18.s1 Jenom upozorňuji na to, že nebudu váhat a v okamžiku, kdy bude jasné, že neděláte dostatečně manažersky dramatické kroky ke zrychlení přípravy, tak budu shánět opětovně podpisy pro svolání mimořádné schůze, jak jsem to udělal posledně.
ps2013-048-02-009-044.u6.p18.s2 Děkuji za pozornost.
ps2013-048-02-009-044.u7.p1.s1 Také vám děkuji, pane poslanče.
ps2013-048-02-009-044.u7.p1.s2 Přečtu omluvu.
ps2013-048-02-009-044.u7.p1.s3 Dnes od hodin do konce jednacího dne se z pracovních důvodů omlouvá pan poslanec Pavel Havíř a také od hodin ruší svoji omluvu paní poslankyně Hnyková.
ps2013-048-02-009-044.u7.p2.s1 Požádám vás, pane poslanče Laudáte, abyste mi návrh doprovodného usnesení dodal v písemné podobě, protože jsem si ho nestačil poznamenat, a budeme pokračovat v obecné rozpravě.
ps2013-048-02-009-044.u7.p2.s2 Jako další řádnou přihlášenou je paní poslankyně Semelová.
ps2013-048-02-009-044.u7.p2.s3 Předávám řízení schůze.
ps2013-048-02-009-044.u8.p1.s1 Děkuji.
ps2013-048-02-009-044.u8.p1.s2 Vážený pane předsedající, vážené dámy, vážení pánové, navázala bych ve svém vystoupení na pana kolegu Laudáta.
ps2013-048-02-009-044.u8.p1.s3 Také bych se chtěla vyjádřit k výběru prioritních staveb, resp. k jedné stavbě, která ze seznamu vypadla, a to je Pražský okruh.
ps2013-048-02-009-044.u8.p1.s4 jsem 4. prosince v roce 2014 interpelovala předsedu vlády Bohuslava Sobotku ve věci dostavby vnějšího silničního okruhu, který odvést tranzitní automobilovou dopravu z vnitřní Prahy.
ps2013-048-02-009-044.u8.p2.s1 Nemá cenu se tady přesvědčovat o tom, že jde o naléhavou potřebu hlavního města, kam denně přijíždí či jím projíždí desetitisíce osobních aut a kamionů nejen z ČR, ale také ze zahraničí.
ps2013-048-02-009-044.u8.p2.s2 Tyto automobily a kamiony přijíždějí z nejvytíženější dálnice D1 se záměrem pokračovat ve směru na sever nebo zpět na východ.
ps2013-048-02-009-044.u8.p2.s3 Z důvodu neexistence obchvatu musí vjíždět přímo do Prahy a využít Spořilovskou, Jižní a Štěrboholskou spojku.
ps2013-048-02-009-044.u8.p2.s4 To samozřejmě komplikuje dopravu v metropoli a výrazně zatěžuje životní prostředí.
ps2013-048-02-009-044.u8.p2.s5 Občané především dotčených městských částí si dlouhodobě stěžují na hluk, emisemi znečištěné ovzduší a další problémy, které způsobují zdravotní problémy obyvatel města.
ps2013-048-02-009-044.u8.p2.s6 V současné době podepisují další petici, v níž požadují, a oprávněně požadují, urychlené řešení.
ps2013-048-02-009-044.u8.p3.s1 Nemyslím si, že by bylo potřeba problémy, které zmiňuji, široce rozebírat.
ps2013-048-02-009-044.u8.p3.s2 Osobně se s nimi seznámil dokonce i předseda vlády, když hovořil v rámci své tehdejší předvolební kampaně s občany Spořilova.
ps2013-048-02-009-044.u8.p3.s3 Ve své předvolební řeči i na následné tiskové konferenci také ochotně slíbil konkrétní pomoc při řešení tohoto problému včetně zafinancování.
ps2013-048-02-009-044.u8.p3.s4 Svůj předvolební slib potvrdil i tady ve Sněmovně v odpovědi na moji interpelaci.
ps2013-048-02-009-044.u8.p4.s1 V květnu letošního roku zařadila vláda Pražský okruh mezi prioritní stavby i do dopravní části vládního memoranda.
ps2013-048-02-009-044.u8.p4.s2 To znamená, že u těchto prioritních staveb se bude při procesu EIA vycházet z již připravené aktuální projektové dokumentace, a nebude se tedy začínat od nuly.
ps2013-048-02-009-044.u8.p5.s1 To, že do seznamu prioritních staveb byla zařazena i stavba 511 D1 - Běchovice, tedy stavba, která ještě před Prahou napojí vnější Pražský okruh na D1 a kamiony s auty tak nebudou muset do Prahy vůbec zajíždět, uvítali nejen občané Spořilova.
ps2013-048-02-009-044.u8.p5.s2 Následovala však studená sprcha.
ps2013-048-02-009-044.u8.p5.s3 Ministr životního prostředí tuto stavbu z prioritních staveb vyřadil, což znamená, že se musí celý proces EIA zopakovat.
ps2013-048-02-009-044.u8.p5.s4 Tím dojde ke zdržení začátku stavby o dva čtyři roky, navíc se může prohloubit i problém s jejím financováním.
ps2013-048-02-009-044.u8.p5.s5 Dopady si jistě umí každý představit.
ps2013-048-02-009-044.u8.p5.s6 Postihnou obyvatele Prahy, návštěvníky metropole i projíždějící řidiče.
ps2013-048-02-009-044.u8.p6.s1 Nutnost dostavby chybějící části Pražského okruhu byla tento týden podpořena starosty jihovýchodních pražských městských částí.
ps2013-048-02-009-044.u8.p6.s2 Cílem setkání bylo dohodnutí dalšího postupu pro dostavbu komunikace 511 ve zkráceném řízení.
ps2013-048-02-009-044.u8.p6.s3 Znovu zdůrazňuji, že dostavba této chybějící části Pražského okruhu význam pro ulehčení dopravy nejenom v jihovýchodní části Prahy, ale doslova v celé metropoli.
ps2013-048-02-009-044.u8.p6.s4 Na dostavbu Pražského okruhu navazují další komunikace, jako Hostivařská spojka, a ta se zase dotýká Dolních Měcholup, Štěrbohol, Dubče, Prahy 15, Prahy 22 a Petrovic.
ps2013-048-02-009-044.u8.p6.s5 Celkově jde o 16 obcí s více než 80 tisíci obyvateli.
ps2013-048-02-009-044.u8.p6.s6 Současně pokud Praha zakáže vjezd kamionů do města, se výrazně zhorší v části Středočeského kraje.
ps2013-048-02-009-044.u8.p7.s1 Z důvodů, které jsem uvedla, proto navrhuji stavbu Pražského okruhu 511, tedy úsek D1 - Běchovice, znovu mezi prioritní stavby zařadit.
ps2013-048-02-009-044.u8.p7.s2 Pokud k tomu nebude vůle, podpoříme všechny kroky, které povedou k urychlené dostavbě, tzn. včetně usnesení, s nímž jsme tady byli před chvílí seznámeni.
ps2013-048-02-009-044.u8.p8.s1 Děkuji za pozornost.
ps2013-048-02-009-044.u9.p1.s1 Děkuji paní poslankyni Martě Semelové a pokračujeme v diskusi poslancem Michalem Kučerou.
ps2013-048-02-009-044.u9.p1.s2 Připraví se Leo Luzar.
ps2013-048-02-009-044.u9.p1.s3 Prosím, pane poslanče, máte slovo.
ps2013-048-02-009-044.u10.p1.s1 Dobrý den, vážené dámy, vážení pánové, vážený pane předsedající.
ps2013-048-02-009-044.u10.p1.s2 Dovolte také mně, abych se krátce vyjádřil k projednávanému bodu, k novele zákona o posuzování vlivu na životní prostředí.
ps2013-048-02-009-044.u10.p1.s3 Myslím si, že vše podstatné tady řekl můj předřečník a kolega pan poslanec František Laudát.
ps2013-048-02-009-044.u10.p1.s4 bych možná doplnil pár některých postřehů, které jsou myslím nezbytné k tomu, abychom si uvědomili celý rozsah a dopad novely zákona o posuzování vlivu na životní prostředí.
ps2013-048-02-009-044.u10.p2.s1 Dnes jsme byli svědky toho, že pan premiér Sobotka na své tiskové konferenci celkem pompézně oznamoval, že zachránil miliardy a významné dopravní stavby v ČR.
ps2013-048-02-009-044.u10.p2.s2 Ano, to je skutečně pravda.
ps2013-048-02-009-044.u10.p2.s3 Chtěl bych upozornit, že se jedná pouze o deset dopravních staveb z téměř stovky dopravních staveb a že premiér Sobotka dnes hasí požár, který způsobil pan ministr Brabec.
ps2013-048-02-009-044.u10.p2.s4 Samozřejmě nechci vyloženě komentovat to, že nejdříve víceméně neschopností ve vyjednávání se zastaví stovka dopravních staveb a potom se celkem pompézně oznamuje to, že ty stavby, že deset z nich jsme zachránili.
ps2013-048-02-009-044.u10.p2.s5 Myslím si, že bychom k tomu měli, zejména ze strany vlády bychom k tomu měli přistupovat s větší pokorou.
ps2013-048-02-009-044.u10.p3.s1 bych se tady chtěl odvolat na důvodovou zprávu k tomuto tisku, a zmíním tady některá čísla, která jsou myslím důležitá pro to, abychom si uvědomili, v jakém rozsahu jsou dopravní stavby zastaveny a co to znamená pro ČR.
ps2013-048-02-009-044.u10.p3.s2 Důvodová zpráva, teď z budu citovat, říká: Pokud se nenalezne řešení pro tyto vybrané stavby se stanoviskem EIA vydaným dle zákona č. 244/1992 Sb., jejichž připravenost je v nejpokročilejším stadiu, vznikne v letech 2016-2018 proluka v zahajovaných dopravních stavbách, tzn. oddálení již téměř připravených staveb, se kterými bylo pro toto období počítáno.
ps2013-048-02-009-044.u10.p3.s3 A dále říká: Obecně se jedná o více jak 100 staveb dopravní infrastruktury za více než 230 mld. korun, avšak v různém stadiu přípravy.
ps2013-048-02-009-044.u10.p4.s1 chci říct, že dnes tímto zákonem z těch sto staveb dopravní infrastruktury za více než 230 mld. zachraňujeme deset.
ps2013-048-02-009-044.u10.p4.s2 Ze sta staveb za 230 mld. zachraňujeme deset dnes.
ps2013-048-02-009-044.u10.p4.s3 tady zaznělo, že existuje seznam těch deseti prioritních staveb, které byly podle nějakého klíče vybírány.
ps2013-048-02-009-044.u10.p4.s4 Zaznělo tady, a myslím, že celkem jednoznačně správně, že z toho vypadly stavby, jako je Pražský okruh, které jsou naprosto důležité a naprosto klíčové.
ps2013-048-02-009-044.u10.p4.s5 Proto překvapují některé tiskové zprávy, které vydávali poslanci hnutí ANO.
ps2013-048-02-009-044.u10.p4.s6 Ty tiskové zprávy zní například: Nedokončený obchvat byl díky poslancům z hnutí ANO zařazen mezi prioritní stavby v České republice.
ps2013-048-02-009-044.u10.p4.s7 Poslancům Martinu Kolovratníkovi a Davidu Kasalovi, oba hnutí ANO, se podařilo prosadit zařazení atd.
ps2013-048-02-009-044.u10.p4.s8 Tak samozřejmě nechci zpochybňovat, jakým způsobem bylo oněch deset staveb vybíráno.
ps2013-048-02-009-044.u10.p4.s9 Ale prosím pěkně, samo hnutí ANO potom zpochybňuje, jakým způsobem ty stavby byly vybírány, jestli to skutečně bylo na základě lobbingu jednotlivých poslanců, anebo na základě těch kritérií, která tady říkal pan ministr Brabec.
ps2013-048-02-009-044.u10.p4.s10 věřím, že převážila ta kritéria a jedná se pouze o nějaký promotion ze strany pana poslance Kolovratníka.
ps2013-048-02-009-044.u10.p5.s1 Samozřejmě ta pochybení byla i u předchozí vlády, se tomu samozřejmě nebráním a rozhodně neříkám, že vše padá pouze na tuto vládu.
ps2013-048-02-009-044.u10.p5.s2 Ale pokud se budeme bavit o našem volebním období, tzn. o tom, za které jsme odpovědní, tak jednání pana premiéra Sobotky mělo proběhnout v době, kdy do Poslanecké sněmovny byla předložena novela zákona o životním prostředí.
ps2013-048-02-009-044.u10.p5.s3 To znamená v tu dobu, když jsme to projednávali tady v Poslanecké sněmovně, a v době, kdy nám pan ministr Brabec tvrdil, že nedojde k zastavení žádné stavby, měl vyrazit premiér Sobotka do Bruselu a měl skutečně vyjednávat o těch výjimkách, o kterých vyjednává dnes.
ps2013-048-02-009-044.u10.p6.s1 To znamená, kde vznikla chyba.
ps2013-048-02-009-044.u10.p6.s2 První chyba dle mého vznikla v době, že měl ministr Brabec jednoznačně identifikovat v době projednávání a upozornit na to, že schválením tohoto zákona dojde k zastavení dopravních staveb.
ps2013-048-02-009-044.u10.p6.s3 Tohleto měl říct skutečně ministr Brabec před těmi dvěma lety.
ps2013-048-02-009-044.u10.p6.s4 Pokud by tohle zaznělo, tak na základě toho mohl pan premiér Sobotka vyrazit do Bruselu před dvěma lety a mohl vyjednávat.
ps2013-048-02-009-044.u10.p6.s5 Možná že by vyjednal podstatně více než dnes.

Text viewDownload CoNNL-U