|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-05-31 ps2013-047-05-007-020 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

20. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 608/ - druhé čtení

Date2016-05-31
Meetingps2013/047
Agenda Itemps2013/047/020
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/047schuz/s047151.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 251 • previousnext

ps2013-047-05-007-020.u9.p1.s3 Jenom podotýkám, že to budete muset zopakovat.
ps2013-047-05-007-020.u10.p1.s1 Rozumím.
ps2013-047-05-007-020.u10.p1.s2 Ona je to velmi krátká úprava, ale abych dostál jednacímu řádu, tak teď ji odůvodním v obecné rozpravě.
ps2013-047-05-007-020.u10.p1.s3 Přihlásím se potom i v podrobné.
ps2013-047-05-007-020.u10.p2.s1 Takže návrh zpravodaje k legislativně technické úpravě.
ps2013-047-05-007-020.u10.p2.s2 Za prvé v bodu 88 § 66 odst. 1 se slova "§ 23 odst. 7" nahrazují slovy "§ 23 odst. 8".
ps2013-047-05-007-020.u10.p2.s3 Je to chyba v označení odstavce.
ps2013-047-05-007-020.u10.p3.s1 Druhý legislativně technický návrh se týká usnesení hospodářského výboru.
ps2013-047-05-007-020.u10.p3.s2 Je to ono usnesení pod číslem 608/2 a v jeho bodu 88 v § 66 se navrhuje odst. 1 za slova "§3a odst. 1" vložit slova "§ 4a odst. 3".
ps2013-047-05-007-020.u10.p3.s3 Zdůvodnění je takové, že tam chybí zmocnění pro vydání vyhlášky.
ps2013-047-05-007-020.u10.p4.s1 To je konec legislativně technických úprav.
ps2013-047-05-007-020.u10.p5.s1 Nyní tedy, kolegyně a kolegové, jako autor pozměňovacích návrhů ve stručnosti vám je zkusím představit, byť vím, že toto je téma především pro hospodářských výbor, proto asi bude dobré být stručný.
ps2013-047-05-007-020.u10.p5.s2 jsem jich nakonec navrhl do druhého čtení celkem šest kusů.
ps2013-047-05-007-020.u10.p5.s3 Tři z toho jsou z dílny, které jsem připravil se svým odborným týmem, tři jsou po debatě s kolegy z Ministerstva dopravy, kteří o to poprosili.
ps2013-047-05-007-020.u10.p6.s1 První můj návrh se týká řešení přidělování kapacity na přetížené dráze, kdy zjednodušeně nově navrhuji, aby ten, kdo přiděluje přetíženou dráhu, tedy SŽDC, typově se to může týkat onoho mediálně známého prvního koridoru na trase Praha-Pardubice, moje rodné město, a dále Olomouc-Ostrava, tak aby pokud je ta dráha přetížená a dojde ke sporu, aby prioritizovány byly vlaky, které jsou delší, větší, chcete-li ucelenější, a ten přídělce, tedy SŽDC, z nich větší výnos.
ps2013-047-05-007-020.u10.p6.s2 To znamená, je tam dáno hledisko ekonomické a dáváme přídělci možnost zachovat se s péčí řádného hospodáře a dát tedy prioritu tomu, kdo v uvozovkách odvede větší platbu za využití toho jednoho takzvaného slotu.
ps2013-047-05-007-020.u10.p7.s1 Můj druhý návrh se týká spravedlivějšího přidělování trakční elektrické energie, konkrétně řeší § 23d odst. 1 tohoto zákona.
ps2013-047-05-007-020.u10.p7.s2 Opět velmi zjednodušeně, v současné době jsou platby za elektrickou energii účtovány víceméně paušálně, ji využije lehký osobní vlak, nebo nějaký delší rychlík, anebo nákladní vlak.
ps2013-047-05-007-020.u10.p7.s3 S tou novou formulací, kterou navrhuji po projednání a souhlasu s Ministerstvem dopravy, zavazujeme toho, kdo účtuje elektrickou energii, aby také zohlednil provozní režimy toho vlaku.
ps2013-047-05-007-020.u10.p7.s4 To znamená množství jednotlivých zastávek, rychlost, kterou ten vlak jede, případně zimní topení nebo klimatizaci.
ps2013-047-05-007-020.u10.p8.s1 Můj třetí návrh se týká - nebo je to drobná dílčí úprava definice mimořádných událostí a navyšuje také sankce pro fyzické osoby za neposkytnutí zákonné součinnosti při šetření mimořádných událostí.
ps2013-047-05-007-020.u10.p8.s2 To navýšení sankce je z 10 tis. na 50 tis. korun.
ps2013-047-05-007-020.u10.p8.s3 Tady je důležité podotknout, že tato úprava je projednána s drážní inspekcí, která ji požaduje, a je s tímto mým návrhem v souladu.
ps2013-047-05-007-020.u10.p9.s1 Moje čtvrtá úprava, čtvrtý pozměňovací návrh, velmi drobným způsobem upřesňuje formulaci, která se týká platnosti jízdního řádu.
ps2013-047-05-007-020.u10.p9.s2 Vedle dne a měsíce se do textu doplňuje také i hodina, respektive půlnoc, tak abychom předešli případným různým výkladům.
ps2013-047-05-007-020.u10.p9.s3 Je to opravdu formální upřesnění.
ps2013-047-05-007-020.u10.p10.s1 Pátý pozměňovací návrh se týká sankcí za oddělené účtování.
ps2013-047-05-007-020.u10.p10.s2 V tom návrhu jsou tři pozměňovací návrhy, které mezi delikty provozovatele dráhy a dopravce doplňují i nevedení odděleného účetnictví.
ps2013-047-05-007-020.u10.p10.s3 Protože tato povinnost sice je zavedená v zákonu o dráhách, je to § 62 odst. 4, ale dosud nebyla sankcionována, což není plně v souladu s dnes již zmiňovanou evropskou směrnicí 34 z roku 2012, a proto se chceme do toho souladu dostat.
ps2013-047-05-007-020.u10.p11.s1 A konečně o šestý pozměňovací návrh jsem byl požádán zástupci pojišťoven.
ps2013-047-05-007-020.u10.p11.s2 Předesílám, že toto přišlo opravdu na poslední chvíli a budeme se muset ještě jak na hospodářském výboru, tak s kolegy z Ministerstva dopravy na to podívat, jestli to , nebo nemá smysl.
ps2013-047-05-007-020.u10.p11.s3 Pojišťovny volají po tom, že chtějí mít také možnost vypovědět pojišťovací smlouvu.
ps2013-047-05-007-020.u10.p11.s4 Do svého návrhu daly taxativně jasně dané případy, kdy by k tomu měly dojít.
ps2013-047-05-007-020.u10.p11.s5 Například je to, pokud bude zastavena činnost nebo dojde k zániku oprávnění k provozování drážní dopravy nebo v případě finanční nezpůsobilosti toho dopravce.
ps2013-047-05-007-020.u10.p11.s6 Ale férově říkám, že toto přišlo opravdu na poslední chvíli a bude hlavně záležet na debatě s kolegy z Ministerstva dopravy, jestli jim tento pozměňovací návrh bude dávat smysl.
ps2013-047-05-007-020.u10.p12.s1 Tolik představení mých návrhů a ještě tedy legislativně technického, nebo návrhu ne legislativně technické úpravy v obecné rozpravě.
ps2013-047-05-007-020.u10.p12.s2 V podrobné se ke všem přihlásím.
ps2013-047-05-007-020.u11.p1.s1 Děkuji panu poslanci Kolovratníkovi.
ps2013-047-05-007-020.u11.p1.s2 Nyní pan poslanec František Laudát v obecné rozpravě.
ps2013-047-05-007-020.u11.p1.s3 Prosím, pane poslanče, máte slovo.
ps2013-047-05-007-020.u12.p1.s1 Děkuji za slovo, pane místopředsedo.
ps2013-047-05-007-020.u12.p1.s2 Chtěl bych tady přednést nějaký další pozměňovací návrh k tomu balíku.
ps2013-047-05-007-020.u12.p1.s3 Bohužel jeho zpracovávání trvalo déle.
ps2013-047-05-007-020.u12.p1.s4 Nicméně v části první článek 1 novelizační bod 5 zní: "5.
ps2013-047-05-007-020.u12.p1.s5 Stavba dráhy není součástí pozemku.
ps2013-047-05-007-020.u12.p1.s6 Stavba dráhy celostátní, regionální, tramvajové, trolejbusové nebo dráhy speciální je veřejně prospěšná."
ps2013-047-05-007-020.u12.p2.s1 Odůvodnění.
ps2013-047-05-007-020.u12.p2.s2 Vládní návrh novely zákona o dráhách, sněmovní tisk 608, navrhuje, aby stavba dráhy celostátní a regionální byla stavbou veřejně prospěšnou.
ps2013-047-05-007-020.u12.p2.s3 Předkladatelé návrhu toto odůvodňují tím, že současný zákon o dráhách nezakotvuje z hlediska výstavby celospolečenský význam drah, respektive jejich určitých kategorií.
ps2013-047-05-007-020.u12.p2.s4 Je to na rozdíl od jiných druhů staveb liniové infrastruktury, kterým je zvláštními zákony dokonce přiznána výsada veřejného zájmu liniové stavby v elektroenergetice, plynárenství, vodohospodářství.
ps2013-047-05-007-020.u12.p2.s5 Dále pak například stavby výroben elektřiny a zásobníků plynu.
ps2013-047-05-007-020.u12.p3.s1 V oblasti pozemních komunikací mají již statut veřejně prospěšné stavby dálnice, silnice, místní komunikace, silnice I. třídy, a to včetně staveb souvisejících, což je například i stezka pro cyklisty, § 17 odst. 1 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
ps2013-047-05-007-020.u12.p3.s2 Nyní tedy platí poněkud nevyrovnaný právní stav, kdy výstavba místní komunikace I. třídy, tedy významnější městské ulice, je i s cyklostezkou stavbou veřejně prospěšnou, zatímco souběžně stavěná tramvajová či trolejbusová trať tuto výsadu nemá, byť její přepravní význam je třeba s cyklostezkou neporovnatelný.
ps2013-047-05-007-020.u12.p4.s1 Posláním pozměňovacího návrhu je tedy rozšířit druhy drah, jejichž stavba je veřejně prospěšnou, i na všechny relevantní městské dráhy, tedy na dráhu speciální - dráha speciální je podle § 3 odst. 1 zákona o dráhách kategorie železniční dráhy, kterou je metro - a pak na dráhu tramvajovou a trolejbusovou.
ps2013-047-05-007-020.u12.p4.s2 Městské dráhy mají dnes především ve velkých městských aglomeracích nezastupitelný význam páteřní veřejné dopravy a jejich další výstavba naráží trvale na řadu problémů, které mimo jiné pocházejí z jejich nedostatečného právně vyjádřeného celospolečenského významu.
ps2013-047-05-007-020.u12.p5.s1 Veřejně prospěšnou stavbu definuje v § 2 odst. 1 písm. 1 zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů, návrh s tímto vymezením není v rozporu.
ps2013-047-05-007-020.u12.p5.s2 Pozměňovací návrh rovněž není v rozporu s komunitárním právem Evropské unie.
ps2013-047-05-007-020.u12.p5.s3 V dalších obecnostech i konkrétech platí pro tento pozměňovací návrh odůvodnění obsažené v důvodové zprávě k vládnímu novelu v návrhu novely zákona na straně 84 a 85 tisku.
ps2013-047-05-007-020.u12.p6.s1 Vyznačení navrhované změny oproti vládnímu návrhu novely zákona.
ps2013-047-05-007-020.u12.p6.s2 V § 5 se na konci odst. 1 doplňují věty: "Stavba dráhy není součástí pozemku.
ps2013-047-05-007-020.u12.p6.s3 Stavba dráhy celostátní regionální," a to nově vložené je tam "tramvajové, trolejbusové nebo dráhy speciální je veřejně prospěšná."
ps2013-047-05-007-020.u12.p7.s1 Dámy a pánové, poprosím, pokud k tomu bude kladné stanovisko legislativy, že je to takto dobře, myslím legislativy Ministerstva dopravy - vychází to i z mých zkušeností a domnívám se, že bychom výrazně pomohli komunálnímu sektoru při prosazování těchto staveb.
ps2013-047-05-007-020.u12.p7.s2 Děkuji za pozornost.
ps2013-047-05-007-020.u12.p7.s3 V systému to máte.
ps2013-047-05-007-020.u12.p7.s4 Omlouvám se za to, že dneska pod číslem 4453.
ps2013-047-05-007-020.u12.p7.s5 V podrobné rozpravě se k tomu přihlásím.
ps2013-047-05-007-020.u12.p7.s6 Děkuji.
ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s1 Děkuji panu poslanci Františku Laudátovi.
ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s2 To je zatím poslední přihlášený v obecné rozpravě.
ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s3 Ptám se, jestli se někdo hlásí z místa v obecné rozpravě.
ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s4 Není tomu tak.
ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s5 Ptám se, jestli je zájem o závěrečná slova.
ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s6 Pane ministře?
ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s7 Pane zpravodaji?
ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s8 Otevírám podrobnou rozpravu a s přednostním právem se do podrobné rozpravy hlásí pan místopředseda Bartošek.
ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s9 Prosím, pane poslanče, máte slovo.
ps2013-047-05-007-020.u14.p1.s1 Děkuji.
ps2013-047-05-007-020.u14.p1.s2 Dámy a pánové, chci se přihlásit k pozměňovacímu návrhu pod číslem 4454.
ps2013-047-05-007-020.u14.p1.s3 Tento pozměňovací návrh řeší to, aby bylo ponecháno na vůli vlastníka dráhy, zda požádá o zařazení dosud regionální dráhy, která je jeho vlastnictvím, do nově vytvořené kategorie drah místních.
ps2013-047-05-007-020.u14.p1.s4 To znamená, aby si vlastník dráhy mohl o své dráze rozhodovat sám.
ps2013-047-05-007-020.u14.p1.s5 Tolik za .
ps2013-047-05-007-020.u14.p1.s6 Děkuji.
ps2013-047-05-007-020.u15.p1.s1 Děkuji panu místopředsedovi Bartoškovi.
ps2013-047-05-007-020.u15.p1.s2 A nyní v podrobné rozpravě paní poslankyně Matušovská.
ps2013-047-05-007-020.u15.p1.s3 Připraví se pan poslanec Pleticha.
ps2013-047-05-007-020.u15.p1.s4 Prosím, paní poslankyně, máte slovo.
ps2013-047-05-007-020.u16.p1.s1 Děkuji, pane místopředsedo.
ps2013-047-05-007-020.u16.p1.s2 Ráda bych se přihlásila k pozměňovacímu návrhu, které do sytému vložil můj kolega Karel Šidlo, který je uložen pod sněmovním dokumentem 4449.
ps2013-047-05-007-020.u16.p1.s3 Děkuji.
ps2013-047-05-007-020.u17.p1.s1 Děkuji paní poslankyni Matušovské.
ps2013-047-05-007-020.u17.p1.s2 Pan kolega Pleticha.
ps2013-047-05-007-020.u17.p1.s3 Nevidím ho.
ps2013-047-05-007-020.u17.p1.s4 Tato přihláška propadá.
ps2013-047-05-007-020.u17.p1.s5 Á, vidím, omlouvám se, pane poslanče.
ps2013-047-05-007-020.u17.p1.s6 Prosím máte slovo.
ps2013-047-05-007-020.u18.p1.s1 Vážený pane předsedající, vážený pane ministře, kolegyně, kolegové, rád bych se přihlásil ke svým dvěma pozměňovacím návrhům.
ps2013-047-05-007-020.u18.p1.s2 Téma stejné jako pan kolega poslanec Laudát a týká se přiznání statusu veřejné prospěšnosti stavbám dráhy tramvajové a speciální.
ps2013-047-05-007-020.u18.p1.s3 Což je jeden pozměňovací návrh.
ps2013-047-05-007-020.u18.p1.s4 Protože tady se jedná o řadu statutárních měst a i ty tramvajové dráhy plní své úkoly na poli závazků veřejné služby jak místní, tak i regionální.
ps2013-047-05-007-020.u18.p1.s5 Tady můžu jmenovat například Most, Litvínov, Liberec, Jablonec nad Nisou, Ostrava Zátiší, dříve Budišovice-Kyjovice.

Text viewDownload CoNNL-U