ps2013-047-05-007-020.u9.p1.s3
Jenom podotýkám , že to budete muset zopakovat . ps2013-047-05-007-020.u10.p1.s1
Rozumím . ps2013-047-05-007-020.u10.p1.s2
Ona je to velmi krátká úprava , ale abych dostál jednacímu řádu , tak teď ji odůvodním v obecné rozpravě . ps2013-047-05-007-020.u10.p1.s3
Přihlásím se potom i v podrobné . ps2013-047-05-007-020.u10.p2.s1
Takže návrh zpravodaje k legislativně technické úpravě . ps2013-047-05-007-020.u10.p2.s2
Za prvé v bodu 88 § 66 odst . 1 se slova " § 23 odst . 7 " nahrazují slovy " § 23 odst . 8 " . ps2013-047-05-007-020.u10.p2.s3
Je to chyba v označení odstavce . ps2013-047-05-007-020.u10.p3.s1
Druhý legislativně technický návrh se týká usnesení hospodářského výboru . ps2013-047-05-007-020.u10.p3.s2
Je to ono usnesení pod číslem 608 / 2 a v jeho bodu 88 v § 66 se navrhuje odst . 1 za slova " § 3 a odst . 1 " vložit slova " § 4 a odst . 3 " . ps2013-047-05-007-020.u10.p3.s3
Zdůvodnění je takové , že tam chybí zmocnění pro vydání vyhlášky . ps2013-047-05-007-020.u10.p4.s1
To je konec legislativně technických úprav . ps2013-047-05-007-020.u10.p5.s1
Nyní tedy , kolegyně a kolegové , jako autor pozměňovacích návrhů ve stručnosti vám je zkusím představit , byť vím , že toto je téma především pro hospodářských výbor , proto asi bude dobré být stručný . ps2013-047-05-007-020.u10.p5.s2
Já jsem jich nakonec navrhl do druhého čtení celkem šest kusů . ps2013-047-05-007-020.u10.p5.s3
Tři z toho jsou z mé dílny , které jsem připravil se svým odborným týmem , tři jsou po debatě s kolegy z Ministerstva dopravy , kteří mě o to poprosili . ps2013-047-05-007-020.u10.p6.s1
První můj návrh se týká řešení přidělování kapacity na přetížené dráze , kdy zjednodušeně nově navrhuji , aby ten , kdo přiděluje přetíženou dráhu , tedy SŽDC , typově se to může týkat onoho mediálně známého prvního koridoru na trase Praha - Pardubice , moje rodné město , a dále Olomouc - Ostrava , tak aby pokud je ta dráha přetížená a dojde ke sporu , aby prioritizovány byly vlaky , které jsou delší , větší , chcete - li ucelenější , a ten přídělce , tedy SŽDC , z nich má větší výnos . ps2013-047-05-007-020.u10.p6.s2
To znamená , je tam dáno hledisko ekonomické a dáváme přídělci možnost zachovat se s péčí řádného hospodáře a dát tedy prioritu tomu , kdo v uvozovkách odvede větší platbu za využití toho jednoho takzvaného slotu . ps2013-047-05-007-020.u10.p7.s1
Můj druhý návrh se týká spravedlivějšího přidělování trakční elektrické energie , konkrétně řeší § 23 d odst . 1 tohoto zákona . ps2013-047-05-007-020.u10.p7.s2
Opět velmi zjednodušeně , v současné době jsou platby za elektrickou energii účtovány víceméně paušálně , ať ji využije lehký osobní vlak , nebo nějaký delší rychlík , anebo nákladní vlak . ps2013-047-05-007-020.u10.p7.s3
S tou novou formulací , kterou navrhuji po projednání a souhlasu s Ministerstvem dopravy , zavazujeme toho , kdo účtuje elektrickou energii , aby také zohlednil provozní režimy toho vlaku . ps2013-047-05-007-020.u10.p7.s4
To znamená množství jednotlivých zastávek , rychlost , kterou ten vlak jede , případně zimní topení nebo klimatizaci . ps2013-047-05-007-020.u10.p8.s1
Můj třetí návrh se týká - nebo je to drobná dílčí úprava definice mimořádných událostí a navyšuje také sankce pro fyzické osoby za neposkytnutí zákonné součinnosti při šetření mimořádných událostí . ps2013-047-05-007-020.u10.p8.s2
To navýšení sankce je z 10 tis . na 50 tis . korun . ps2013-047-05-007-020.u10.p8.s3
Tady je důležité podotknout , že tato úprava je projednána s drážní inspekcí , která ji požaduje , a je s tímto mým návrhem v souladu . ps2013-047-05-007-020.u10.p9.s1
Moje čtvrtá úprava , čtvrtý pozměňovací návrh , velmi drobným způsobem upřesňuje formulaci , která se týká platnosti jízdního řádu . ps2013-047-05-007-020.u10.p9.s2
Vedle dne a měsíce se do textu doplňuje také i hodina , respektive půlnoc , tak abychom předešli případným různým výkladům . ps2013-047-05-007-020.u10.p9.s3
Je to opravdu formální upřesnění . ps2013-047-05-007-020.u10.p10.s1
Pátý pozměňovací návrh se týká sankcí za oddělené účtování . ps2013-047-05-007-020.u10.p10.s2
V tom návrhu jsou tři pozměňovací návrhy , které mezi delikty provozovatele dráhy a dopravce doplňují i nevedení odděleného účetnictví . ps2013-047-05-007-020.u10.p10.s3
Protože tato povinnost už sice je zavedená v zákonu o dráhách , je to § 62 odst . 4 , ale dosud nebyla sankcionována , což není plně v souladu s dnes již zmiňovanou evropskou směrnicí 34 z roku 2012 , a proto se chceme do toho souladu dostat . ps2013-047-05-007-020.u10.p11.s1
A konečně o šestý pozměňovací návrh jsem byl požádán zástupci pojišťoven . ps2013-047-05-007-020.u10.p11.s2
Předesílám , že toto přišlo opravdu na poslední chvíli a budeme se muset ještě jak na hospodářském výboru , tak s kolegy z Ministerstva dopravy na to podívat , jestli to má , nebo nemá smysl . ps2013-047-05-007-020.u10.p11.s3
Pojišťovny volají po tom , že chtějí mít také možnost vypovědět pojišťovací smlouvu . ps2013-047-05-007-020.u10.p11.s4
Do svého návrhu daly taxativně jasně dané případy , kdy by k tomu měly dojít . ps2013-047-05-007-020.u10.p11.s5
Například je to , pokud bude zastavena činnost nebo dojde k zániku oprávnění k provozování drážní dopravy nebo v případě finanční nezpůsobilosti toho dopravce . ps2013-047-05-007-020.u10.p11.s6
Ale férově říkám , že toto přišlo opravdu na poslední chvíli a bude hlavně záležet na debatě s kolegy z Ministerstva dopravy , jestli jim tento pozměňovací návrh bude dávat smysl . ps2013-047-05-007-020.u10.p12.s1
Tolik představení mých návrhů a ještě tedy legislativně technického , nebo návrhu ne legislativně technické úpravy v obecné rozpravě . ps2013-047-05-007-020.u10.p12.s2
V podrobné se ke všem přihlásím . ps2013-047-05-007-020.u11.p1.s1
Děkuji panu poslanci Kolovratníkovi . ps2013-047-05-007-020.u11.p1.s2
Nyní pan poslanec František Laudát v obecné rozpravě . ps2013-047-05-007-020.u11.p1.s3
Prosím , pane poslanče , máte slovo . ps2013-047-05-007-020.u12.p1.s1
Děkuji za slovo , pane místopředsedo . ps2013-047-05-007-020.u12.p1.s2
Chtěl bych tady přednést nějaký další pozměňovací návrh k tomu balíku . ps2013-047-05-007-020.u12.p1.s3
Bohužel jeho zpracovávání trvalo déle . ps2013-047-05-007-020.u12.p1.s4
Nicméně v části první článek 1 novelizační bod 5 zní : " 5 . ps2013-047-05-007-020.u12.p1.s5
Stavba dráhy není součástí pozemku . ps2013-047-05-007-020.u12.p1.s6
Stavba dráhy celostátní , regionální , tramvajové , trolejbusové nebo dráhy speciální je veřejně prospěšná . " ps2013-047-05-007-020.u12.p2.s1
Odůvodnění . ps2013-047-05-007-020.u12.p2.s2
Vládní návrh novely zákona o dráhách , sněmovní tisk 608 , navrhuje , aby stavba dráhy celostátní a regionální byla stavbou veřejně prospěšnou . ps2013-047-05-007-020.u12.p2.s3
Předkladatelé návrhu toto odůvodňují tím , že současný zákon o dráhách nezakotvuje z hlediska výstavby celospolečenský význam drah , respektive jejich určitých kategorií . ps2013-047-05-007-020.u12.p2.s4
Je to na rozdíl od jiných druhů staveb liniové infrastruktury , kterým je zvláštními zákony dokonce přiznána výsada veřejného zájmu liniové stavby v elektroenergetice , plynárenství , vodohospodářství . ps2013-047-05-007-020.u12.p2.s5
Dále pak například stavby výroben elektřiny a zásobníků plynu . ps2013-047-05-007-020.u12.p3.s1
V oblasti pozemních komunikací mají již statut veřejně prospěšné stavby dálnice , silnice , místní komunikace , silnice I . třídy , a to včetně staveb souvisejících , což je například i stezka pro cyklisty , § 17 odst . 1 zákona č . 13 / 1997 Sb . , o pozemních komunikacích , ve znění pozdějších předpisů . ps2013-047-05-007-020.u12.p3.s2
Nyní tedy platí poněkud nevyrovnaný právní stav , kdy výstavba místní komunikace I . třídy , tedy významnější městské ulice , je i s cyklostezkou stavbou veřejně prospěšnou , zatímco souběžně stavěná tramvajová či trolejbusová trať tuto výsadu nemá , byť její přepravní význam je třeba s cyklostezkou neporovnatelný . ps2013-047-05-007-020.u12.p4.s1
Posláním pozměňovacího návrhu je tedy rozšířit druhy drah , jejichž stavba je veřejně prospěšnou , i na všechny relevantní městské dráhy , tedy na dráhu speciální - dráha speciální je podle § 3 odst . 1 zákona o dráhách kategorie železniční dráhy , kterou je metro - a pak na dráhu tramvajovou a trolejbusovou . ps2013-047-05-007-020.u12.p4.s2
Městské dráhy mají dnes především ve velkých městských aglomeracích nezastupitelný význam páteřní veřejné dopravy a jejich další výstavba naráží trvale na řadu problémů , které mimo jiné pocházejí z jejich nedostatečného právně vyjádřeného celospolečenského významu . ps2013-047-05-007-020.u12.p5.s1
Veřejně prospěšnou stavbu definuje v § 2 odst . 1 písm . 1 zákon č . 183 / 2006 Sb . , o územním plánování a stavebním řádu , ve znění pozdějších předpisů , návrh s tímto vymezením není v rozporu . ps2013-047-05-007-020.u12.p5.s2
Pozměňovací návrh rovněž není v rozporu s komunitárním právem Evropské unie . ps2013-047-05-007-020.u12.p5.s3
V dalších obecnostech i konkrétech platí pro tento pozměňovací návrh odůvodnění obsažené v důvodové zprávě k vládnímu novelu v návrhu novely zákona na straně 84 a 85 tisku . ps2013-047-05-007-020.u12.p6.s1
Vyznačení navrhované změny oproti vládnímu návrhu novely zákona . ps2013-047-05-007-020.u12.p6.s2
V § 5 se na konci odst . 1 doplňují věty : " Stavba dráhy není součástí pozemku . ps2013-047-05-007-020.u12.p6.s3
Stavba dráhy celostátní regionální , " a to nově vložené je tam " tramvajové , trolejbusové nebo dráhy speciální je veřejně prospěšná . " ps2013-047-05-007-020.u12.p7.s1
Dámy a pánové , poprosím , pokud k tomu bude kladné stanovisko legislativy , že je to takto dobře , myslím legislativy Ministerstva dopravy - vychází to i z mých zkušeností a domnívám se , že bychom výrazně pomohli komunálnímu sektoru při prosazování těchto staveb . ps2013-047-05-007-020.u12.p7.s2
Děkuji za pozornost . ps2013-047-05-007-020.u12.p7.s3
V systému to máte . ps2013-047-05-007-020.u12.p7.s4
Omlouvám se za to , že až dneska pod číslem 4453 . ps2013-047-05-007-020.u12.p7.s5
V podrobné rozpravě se k tomu přihlásím . ps2013-047-05-007-020.u12.p7.s6
Děkuji . ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s1
Děkuji panu poslanci Františku Laudátovi . ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s2
To je zatím poslední přihlášený v obecné rozpravě . ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s3
Ptám se , jestli se někdo hlásí z místa v obecné rozpravě . ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s4
Není tomu tak . ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s5
Ptám se , jestli je zájem o závěrečná slova . ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s6
Pane ministře ? ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s7
Pane zpravodaji ? ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s8
Otevírám podrobnou rozpravu a s přednostním právem se do podrobné rozpravy hlásí pan místopředseda Bartošek . ps2013-047-05-007-020.u13.p1.s9
Prosím , pane poslanče , máte slovo . ps2013-047-05-007-020.u14.p1.s1
Děkuji . ps2013-047-05-007-020.u14.p1.s2
Dámy a pánové , chci se přihlásit k pozměňovacímu návrhu pod číslem 4454 . ps2013-047-05-007-020.u14.p1.s3
Tento pozměňovací návrh řeší to , aby bylo ponecháno na vůli vlastníka dráhy , zda požádá o zařazení dosud regionální dráhy , která je jeho vlastnictvím , do nově vytvořené kategorie drah místních . ps2013-047-05-007-020.u14.p1.s4
To znamená , aby si vlastník dráhy mohl o své dráze rozhodovat sám . ps2013-047-05-007-020.u14.p1.s5
Tolik za mě . ps2013-047-05-007-020.u14.p1.s6
Děkuji . ps2013-047-05-007-020.u15.p1.s1
Děkuji panu místopředsedovi Bartoškovi . ps2013-047-05-007-020.u15.p1.s2
A nyní v podrobné rozpravě paní poslankyně Matušovská . ps2013-047-05-007-020.u15.p1.s3
Připraví se pan poslanec Pleticha . ps2013-047-05-007-020.u15.p1.s4
Prosím , paní poslankyně , máte slovo . ps2013-047-05-007-020.u16.p1.s1
Děkuji , pane místopředsedo . ps2013-047-05-007-020.u16.p1.s2
Ráda bych se přihlásila k pozměňovacímu návrhu , které do sytému vložil můj kolega Karel Šidlo , který je uložen pod sněmovním dokumentem 4449 . ps2013-047-05-007-020.u16.p1.s3
Děkuji . ps2013-047-05-007-020.u17.p1.s1
Děkuji paní poslankyni Matušovské . ps2013-047-05-007-020.u17.p1.s2
Pan kolega Pleticha . ps2013-047-05-007-020.u17.p1.s3
Nevidím ho . ps2013-047-05-007-020.u17.p1.s4
Tato přihláška propadá . ps2013-047-05-007-020.u17.p1.s5
Á , vidím , omlouvám se , pane poslanče . ps2013-047-05-007-020.u17.p1.s6
Prosím máte slovo . ps2013-047-05-007-020.u18.p1.s1
Vážený pane předsedající , vážený pane ministře , kolegyně , kolegové , rád bych se přihlásil ke svým dvěma pozměňovacím návrhům . ps2013-047-05-007-020.u18.p1.s2
Téma stejné jako pan kolega poslanec Laudát a týká se přiznání statusu veřejné prospěšnosti stavbám dráhy tramvajové a speciální . ps2013-047-05-007-020.u18.p1.s3
Což je jeden pozměňovací návrh . ps2013-047-05-007-020.u18.p1.s4
Protože tady se jedná o řadu statutárních měst a i ty tramvajové dráhy plní své úkoly na poli závazků veřejné služby jak místní , tak i regionální . ps2013-047-05-007-020.u18.p1.s5
Tady můžu jmenovat například Most , Litvínov , Liberec , Jablonec nad Nisou , Ostrava Zátiší , dříve Budišovice - Kyjovice .