|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-05-05 ps2013-046-01-000-000 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

Date2016-05-05
Meetingps2013/046
Agenda Itemps2013/046/000
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/046schuz/s046001.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 457 • previousnext

ps2013-046-01-000-000.u8.p19.s5 S touto pozicí jsme do toho vstupovali.
ps2013-046-01-000-000.u8.p19.s6 jsem se zúčastnil celé řady jednání v Bruselu, také jednání tady v Čechách, se všemi dotčenými organizacemi.
ps2013-046-01-000-000.u8.p20.s1 Dál pokračuje: Nemluvme o žádném diktátu, ale prostě dlouhodobě Česká republika něco neplnila.
ps2013-046-01-000-000.u8.p20.s2 A teď se můžeme bavit jenom o tom, jestli a do jaké míry je to za rámec evropské směrnice.
ps2013-046-01-000-000.u8.p21.s1 Takže pan ministr nás ubezpečoval jinými slovy, že to vyřeší, že problém pod kontrolou, a jak to dopadlo, vidíte v těchto dnech a týdnech.
ps2013-046-01-000-000.u8.p22.s1 V obdobném duchu se nesla diskuse a odmítání připomínek, kterými jsme jak na hospodářském výboru, byl jsem informován, že i na výboru pro evropské záležitosti, varovali ministra, že v případě, že nebude vyjednána pro Českou republiku výjimka, jaké fatální dopady to může mít.
ps2013-046-01-000-000.u8.p22.s2 A jedno z posledních částí vystoupení, teď nevím, jestli to byla závěrečná řeč, cituji zase dále ze stenozáznamu: "Mantra nebudeme stavět.
ps2013-046-01-000-000.u8.p22.s3 Není to pravda, budeme stavět i tak.
ps2013-046-01-000-000.u8.p22.s4 Je to kompromis mezi resorty, Svazem průmyslu a dopravy, Hospodářskou komorou.
ps2013-046-01-000-000.u8.p22.s5 Ve dvou bodech ještě kompromis nebyl dosažen, dosáhneme ho.
ps2013-046-01-000-000.u8.p22.s6 Novela stavebního zákona je s touto EIA laděna, protože ji připravujeme společně.
ps2013-046-01-000-000.u8.p22.s7 Zákon o liniových stavbách stál mírně mimo, budu chtít na toto sám znát názor nového pana ministra dopravy.
ps2013-046-01-000-000.u8.p22.s8 I my jsme tam dávali dost pozměňovacích návrhů a námitek v rámci resortu.
ps2013-046-01-000-000.u8.p22.s9 To je asi vše, děkuji vám za tuhle vstřícnost ještě jednou.
ps2013-046-01-000-000.u8.p22.s10 Přeji hezký večer."
ps2013-046-01-000-000.u8.p22.s11 V závorce je poznamenáno potlesk poslanců ANO.
ps2013-046-01-000-000.u8.p22.s12 Takže jste si ještě k tomu průšvihu zatleskali.
ps2013-046-01-000-000.u8.p23.s1 Ještě bych odcitoval z jeho dalšího vystoupení k záležitosti při projednávání novely.
ps2013-046-01-000-000.u8.p23.s2 skončím, co se týká této části.
ps2013-046-01-000-000.u8.p23.s3 Dostat se ke kompromisu, který plní obě priority, které jsme si na počátku dali, na jedné straně zhojit dlouholeté připomínky Komise a námitky k naší normě, na druhé straně nezablokovat definitivně podnikatelské záměry v této zemi.
ps2013-046-01-000-000.u8.p23.s4 Pod to bych se, pane ministře, podepsal, pokud byste se v následujících týdnech a měsících po těchto svých výrocích podle toho, i respektive vámi řízený resort, choval.
ps2013-046-01-000-000.u8.p24.s1 jsem požádal v oficiální informaci všechna tři ministerstva nejenom o veškerou dokumentaci, kterou jsem, musím říct, nedostal, protože jsem chtěl skutečně požádat o to, abych viděl i zápisy, že vláda ustavila například meziresortní pracovní komisi, která podle těch dat, která mi poskytl pan ministr Brabec, se scházela poměrně často.
ps2013-046-01-000-000.u8.p24.s2 A docela by zajímalo, když se tolikrát sešli, co tam vlastně řešili, a podobně.
ps2013-046-01-000-000.u8.p24.s3 Ale myslím si, že i jednání této Sněmovny by mělo v závěrečném usnesení skončit výzvou, aby všechna resortní ministerstva plus Úřad vlády dal k dispozici veřejnosti na nějaké internetové stránce veškeré podklady k dané kauze, aby všichni viděli, jakým způsobem je naše země řízena.
ps2013-046-01-000-000.u8.p25.s1 V těch požadovaných podkladech jsem poprosil, nebo požádal o to, aby také byly specifikovány nebo vydány nějaké podklady o tom, jaké ekonomické dopady ta kauza EIA může mít na naši ekonomiku, a to zejména na stavební průmysl, stavebnictví, ale i na další.
ps2013-046-01-000-000.u8.p25.s2 Jediný, kdo jakési podklady poskytl, nebo něco napsal, byl pan ministr Ťok, respektive resort dopravy.
ps2013-046-01-000-000.u8.p25.s3 Bohužel musím konstatovat, že ten, kdo mu to zpracovával, tak vůbec netuší, jak hlubokou krizi nejenom v resortu stavebnictví, pokud pomineme ztracené roky, které zastaví rozvoj tolik potřebné dopravní infrastruktury.
ps2013-046-01-000-000.u8.p25.s4 Za nejrozvinutějšími zeměmi jsme desítky let.
ps2013-046-01-000-000.u8.p25.s5 A ten propad se dále a dále prohlubuje.
ps2013-046-01-000-000.u8.p26.s1 Kontra to, i když jsem si vyžádal, a myslím si, že zřejmě spolupráce mezi resorty a vládou nefunguje, protože pokud by fungovala, tak asi by všechny tři resorty, ale zejména resort dopravy a životního prostřední, možná primárně životního prostředí, dal k dispozici materiál, který vláda dostala.
ps2013-046-01-000-000.u8.p26.s2 Byla to RIA, kterou dostala vláda, nebo Ministerstvo dopravy, v listopadu roku 2014 a verze se zpracovanými připomínkami Legislativní rady vlády a jejích komisí pak v prosinci roku 2014.
ps2013-046-01-000-000.u8.p26.s3 tu RIA, ten materiál, k dispozici nemám.
ps2013-046-01-000-000.u8.p26.s4 Nicméně mám z něj několik nějak získaných dat.
ps2013-046-01-000-000.u8.p26.s5 A jestliže vezmu hodnocení Ministerstva dopravy, vyčíslení hospodářských dopadů, tak všechny stavby se opírají - budu citovat pár věcí - o stanoviska EIA vydané dle zákona 244/1992 Sb., jsou potenciálně ohroženy současným stavem, kdy prozatím nebylo dosaženo shody mezi Českou republikou a zástupci DG Envi Evropské komise na způsobu, jakým by bylo legitimní postupovat při využitelnosti těchto starších stanovisek.
ps2013-046-01-000-000.u8.p27.s1 V roce 2016, cituji z toho dále, je celkový objem plánovaných finančních zdrojů na stavbách se stanovisky EIA dle zákona číslo 244/1992 Sb. 11,8 mld., z čehož je 7,5 mld. korun na stavbách, jejichž realizace nebyla dosud zahájena.
ps2013-046-01-000-000.u8.p27.s2 Z těchto staveb s finanční alokací 7,5 mld. v roce 2016 je stavební povolení vydáno pro stavby s alokací 1,3 mld. korun.
ps2013-046-01-000-000.u8.p27.s3 Stavebním povolením tak nedisponují stavby, které v roce 2016 měly z rozpočtu SFDI čerpat 6,2 mld. korun.
ps2013-046-01-000-000.u8.p27.s4 Ještě horší situace bude v roce 2017, kdy se předpokládá celkový objem plánovaných finančních zdrojů na stavbách se stanovisky EIA dle zákona 244 ve výši 26,8 mld. korun, z čehož 24,3 mld. korun se týká staveb, jejichž realizace nebyla dosud zahájena.
ps2013-046-01-000-000.u8.p27.s5 Z těchto staveb s finanční alokací 24,3 mld. korun v roce 2017 je stavební povolení vydáno pro stavby s alokací 2,75 mld. korun.
ps2013-046-01-000-000.u8.p27.s6 Stavebním povolením dosud nedisponují stavby, které v roce 2017 měly z rozpočtu čerpat 21,5 miliardy korun.
ps2013-046-01-000-000.u8.p28.s1 Dále tady píše: V této souvislosti je vhodné poznamenat, že řešením současné komplikované situace není financování staveb z národních zdrojů, neboť současná situace znamená, že u staveb se stanovisky EIA podle "244" nejsme schopni získat stavební povolení.
ps2013-046-01-000-000.u8.p28.s2 Případná řešení formou prosazení změny zákona, který by umožnil využívat stanoviska dle zákona 244 bez dohody s Evropskou komisí, by přitom s vysokou mírou pravděpodobnosti vyústila v pokračování infringementu, s čímž souvisí hrozba pozastavení všech tvrdých operačních programů.
ps2013-046-01-000-000.u8.p28.s3 Takže tady to podporuje stanovisko Ministerstva dopravy, nebo ta analýza nebo vyjádření obavy, rizika, před kterými varoval svého času ministr Brabec.
ps2013-046-01-000-000.u8.p29.s1 Lze pouze konstatovat, píše se dále, že opakováním procesu EIA jsme u nejpřipravenějších staveb se stanovisky dle zákona 244 ztratili minimálně stavební sezonu 2017 a část stavební sezony 2018, a to v těch nejméně komplikovanějších případech.
ps2013-046-01-000-000.u8.p29.s2 Zpoždění při uvedení staveb do provozu tak bude minimálně 1,5 roku, u komplikovaných staveb může být i víceleté.
ps2013-046-01-000-000.u8.p30.s1 Pokud se týká RIA, tak jenom náklady na zpracování nových EIA byly tam vyčísleny v prosinci 2014 Ministerstvem dopravy na cca 217 milionů korun.
ps2013-046-01-000-000.u8.p30.s2 Nejsou vyčísleny nebo jsou tam další, naskakují náklady na schvalovací procesy, dodatečné navýšení investičních nákladů.
ps2013-046-01-000-000.u8.p30.s3 Je tam i vyčísleno, že zpoždění u silničních staveb znamená každý rok - a myslím, že jsme se dohodli, že tady o tom bude mluvit kolega Stanjura - jsou velmi zajímavá procenta u železničních staveb, totéž, jedná se mezi osmi devíti procenty každý rok.
ps2013-046-01-000-000.u8.p31.s1 Takže vláda věděla o velmi nebezpečných ekonomických dopadech.
ps2013-046-01-000-000.u8.p31.s2 Dostali jste to, pane premiére, do vlády jako materiál v prosinci, zpřipomínkováno v roce 2014.
ps2013-046-01-000-000.u8.p31.s3 Přesto jste nekonali, nebo konali nedostatečně.
ps2013-046-01-000-000.u8.p31.s4 A dneska čelíme krizi.
ps2013-046-01-000-000.u8.p32.s1 jenom upozorňuji, že v právě probíhající kritické situaci, která se odehrává kolem OKD, tak abych vám jenom řekl, že jestliže se vám povede v uvozovkách zářez do stavebnictví, tak že je to velmi významný sektor, který se na tvorbě hrubého domácího produktu podílí pěti šesti procenty a přibližně šest procent ekonomicky činného obyvatelstva pracuje ve stavebnictví.
ps2013-046-01-000-000.u8.p32.s2 A to, že rozkolísáte nejistotou, ztrátou nebo obavami z perspektivy, tak průměrný počet zaměstnaných osob ve stavebnictví je 357 624 lidí.
ps2013-046-01-000-000.u8.p32.s3 Takže to je vaše politika, kterou nečinností, neschopností, manažerským selháním vytváříte.
ps2013-046-01-000-000.u8.p33.s1 Pan ministr Brabec a další možná pod tlakem toho, jak to teď rychle začnou řešit, bude mluvit o tom, že nápravné kroky budou vykonávány velmi rychle.
ps2013-046-01-000-000.u8.p33.s2 Takže vám odcituji, kolik v minulosti trvalo alespoň u několika staveb zpracování a projednání EIA podle zákona 244.
ps2013-046-01-000-000.u8.p33.s3 A budete zase šířit nějaký optimismus ve snaze odvalit tento fatální problém za případně krajské volby či další, tak jenom tolik - jsou to zase materiály, které jsou oficiální.
ps2013-046-01-000-000.u8.p33.s4 V hrůze, co se bude dít, je zpracovalo Ředitelství silnic a dálnic České republiky.
ps2013-046-01-000-000.u8.p34.s1 Takže například jestliže vezmu dálnici D3, úsek Úsilné-Hodějovice, je to 7,2 kilometru, tak u všech pořízení dokumentace, vypracování dokumentace trvalo nejméně 12 měsíců, to tady není specifikováno.
ps2013-046-01-000-000.u8.p34.s2 A potom veřejnoprávní projednání.
ps2013-046-01-000-000.u8.p34.s3 U tohoto úseku na dálnici D3 není kontakt s územím Natura 2000, takže tam to trvalo 41 měsíců.
ps2013-046-01-000-000.u8.p34.s4 Například D3 Hodějovice-Třebonín 12,6 kilometru, tak je to nejméně 12 měsíců dokumentace plus 21 měsíců, také tam není Natura.
ps2013-046-01-000-000.u8.p34.s5 Opava, jedenáctka, obchvat východní část, 8 měsíců plus 12 měsíců dokumentace.
ps2013-046-01-000-000.u8.p34.s6 Ovšem Frýdek-Místek, kde je dotek, nebo dotýká se Natury, tak je to těch minimálně 12 měsíců plus 30 měsíců.
ps2013-046-01-000-000.u8.p34.s7 Frýdek-Místek jiná stavba, kde to protíná území, tak dokumentace plus 60 měsíců, pět let.
ps2013-046-01-000-000.u8.p34.s8 Rozumíte?
ps2013-046-01-000-000.u8.p34.s9 A takhle bych tady mohl pokračovat dále a dále.
ps2013-046-01-000-000.u8.p34.s10 Tak vám někdo bude říkat "za šest měsíců" a podobně, tak je to pouze zbožné přání.
ps2013-046-01-000-000.u8.p35.s1 Další věc, kterou bych tady rád zmínil a kterou bych uvedl asi tak - slovy, a inspirovala včerejší mediální ofenziva pana ministra Brabce, premiéra Sobotky a ministra dopravy Ťoka, takže tu část bych nazval: Kam se poděla nebo ztratila ministryně Šlechtová?
ps2013-046-01-000-000.u8.p35.s2 Ve vztahu k Evropské unii koučování fondů, čerpání fondů atd., tak je zodpovědné a resortně příslušné Ministerstvo pro místní rozvoj.
ps2013-046-01-000-000.u8.p35.s3 A když jsem včera koukal na ta řešení, tak najednou z těch vystoupení bych si říkal, že se děje něco nekalého, nebo nějaká zoufalá akce, když ten, kdo za to zejména zodpovídá, kdo vyjednává podmínky čerpání s Evropskou komisí, kde je první náraz, jestliže tam dochází k legislativním třenicím apod., tak je to Ministerstvo pro místní rozvoj.
ps2013-046-01-000-000.u8.p36.s1 Myslím si, že ministr dopravy a zejména ministr životního prostředí svou každodenní činnosti dokazují, že věřit jim, že jimi připravované a realizované legislativní akty vedou k řešení.
ps2013-046-01-000-000.u8.p36.s2 Podívejte se, v jaké situaci jsme kolem mýtného, jak Úřad na ochranu hospodářské soutěže shazuje jednu soutěž za druhou.
ps2013-046-01-000-000.u8.p36.s3 O to víc alarmující je, že jsem neviděl, že součástí toho řešení - anebo možná , pane premiére Sobotko, opravíte - nějakým způsobem není ministryně pro místní rozvoj.
ps2013-046-01-000-000.u8.p36.s4 A myslím si, že jste napáchali dost škody ve vztahu k Evropské unii na to, abyste si mohli dovolit rozhodující ministerstvo ignorovat.
ps2013-046-01-000-000.u8.p36.s5 Doufám, že se vám pouze nehodila paní ministryně do vašeho mediálního scénáře.
ps2013-046-01-000-000.u8.p37.s1 jsem požádal před několika týdny při přípravě programu hospodářského výboru pana předsedu, že považuji záležitost kolem neplatných posudků EIA za natolik zásadní a krizovou, a on mi vyhověl, a touto problematikou jsme se zabývali minulou středu - za mediální nepozornosti, podotýkám, a ono je to pro tuto kauzu symptomatické - touto záležitostí.
ps2013-046-01-000-000.u8.p37.s2 Z ministrů, kteří slíbili účast, se tam nedostavil nikdo.
ps2013-046-01-000-000.u8.p37.s3 Samozřejmě bohužel došlo k souběhu toho, že zasedala vláda.
ps2013-046-01-000-000.u8.p37.s4 Zřejmě měla ještě důležitější krizové momenty, aby alespoň ministr životního prostředí tam přišel.
ps2013-046-01-000-000.u8.p37.s5 Poslal tam pana náměstka Blechu, což vyústilo v konflikt a moji beznaděj, že tato vláda je schopná tuto kauzu řešit.
ps2013-046-01-000-000.u8.p37.s6 Proto poté jsem oslovil ODS s tím, že nevidím jinou cestu, jak vás donutit k rychlému řešení a pokusu o řešení této krize, než mimořádnou schůzí.
ps2013-046-01-000-000.u8.p38.s1 A Svaz podnikatelů ve stavebnictví České republiky, který, předpokládám, že byl také u novely zákona z toho ledna 2015, tam přišel a Asociace pro rozvoj infrastruktury, s nějakým pro velmi zoufalým pokusem, že by byl sepsán narychlo zákon, v uvozovkách - a moc prosím o klid... lex EIA, který by využil ustanovení v evropské směrnici EIA článku 2 odst. 5, kde je možná výjimka, aniž je dotčen článek 7 této směrnice, v případě záměru přijatého se zvláštním vnitrostátním legislativním aktem jej mohou členské státy vyjmout z působnosti ustanovení této směrnice.
ps2013-046-01-000-000.u8.p38.s2 Možnost vyjmout z působnosti směrnice o EIA ty projekty, které byly přijaty zvláštním zákonem.
ps2013-046-01-000-000.u8.p38.s3 Domnívám se, že asi tohoto pokusu se chytá vláda.
ps2013-046-01-000-000.u9.p1.s1 požádám sněmovnu o klid, pane kolego.
ps2013-046-01-000-000.u9.p1.s2 vím, že to je to pro vás zdlouhavé.
ps2013-046-01-000-000.u9.p1.s3 vám ještě řeknu, že náhradní kartu č. 20 pan kolega Radek Vondráček.
ps2013-046-01-000-000.u9.p1.s4 A prosím, nechte pana kolegu Františka Laudáta...
ps2013-046-01-000-000.u10.p1.s1 bych poprosil, se skutečně blížím k závěru.
ps2013-046-01-000-000.u11.p1.s1 Tak, pokračujte.
ps2013-046-01-000-000.u12.p1.s1 Takže přítomní tam viděli dokonce některá ustanovení přijatého usnesení, které si myslím, že by mělo být odrazovým můstkem pro případné řešení a případné usnesení i tady ve Sněmovně, pokud pustíte program.
ps2013-046-01-000-000.u12.p1.s2 Tak tam došlo k obrovské kontroverzi, pan náměstek Blecha, a se domnívám rovněž, že bude velmi obtížné takovýto zákon napasovat na tento krizový článek evropské směrnice.
ps2013-046-01-000-000.u12.p1.s3 Tak pardon, náměstek Smrž, omlouvám se, Blecha je z MMR.
ps2013-046-01-000-000.u12.p1.s4 A že je to velmi nebezpečný a riskantní krok, že mu nedává příliš šanci.
ps2013-046-01-000-000.u12.p1.s5 Ten článek pro výjimečné situace je určen pro přírodní pohromy a katastrofy.
ps2013-046-01-000-000.u12.p1.s6 Osobně se domnívám, že dávno měl sedět v Bruselu pan premiér a pan ministr Brabec a nevracet se dříve, než s Evropskou komisí vyjedná řešení této krizové situace, což se dodneška nestalo.
ps2013-046-01-000-000.u12.p2.s1 Takže se omlouvám za popletení jmen, ale těch náměstků po personálních čistkách je tolik nových, že je ani všechny neznám.
ps2013-046-01-000-000.u12.p3.s1 A jestliže jsem tady mluvil o tom, jaká bude role, a budu chtít, aby tady pan premiér řekl, paní ministryně Šlechtové...

Text viewDownload CoNNL-U