|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-04-14 ps2013-044-03-004-149 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

149. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu návrh na ratifikaci Protokolu o udržitelné dopravě k Rámcové úmluvě o ochraně a udržitelném rozvoji Karpat /sněmovní tisk 731/ - prvé čtení

Date2016-04-14
Meetingps2013/044
Agenda Itemps2013/044/149
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/044schuz/s044091.htm

Select a sentence

ps2013-044-03-004-149.u1.p1.s1 149.
ps2013-044-03-004-149.u1.p1.s2 Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu návrh na ratifikaci Protokolu o udržitelné dopravě k Rámcové úmluvě o ochraně a udržitelném rozvoji Karpat /sněmovní tisk 731/ - prvé čtení
ps2013-044-03-004-149.u1.p2.s1 Předložený návrh uvede v zastoupení ministr Richard Brabec.
ps2013-044-03-004-149.u1.p2.s2 Prosím, ujměte se slova.
ps2013-044-03-004-149.u2.p1.s1 Děkuji, pane předsedající.
ps2013-044-03-004-149.u2.p1.s2 Ještě jednou, kolegyně, kolegové, opět z dílny Ministerstva dopravy, byť v tomto případě v úzké kooperaci i s resortem životního prostředí.
ps2013-044-03-004-149.u2.p2.s1 Rámcová úmluva o ochraně a udržitelném rozvoji Karpat byla připravena z iniciativy Ukrajiny a za technické pomoci programu Organizace spojených národů pro životní prostředí.
ps2013-044-03-004-149.u2.p2.s2 Gestorem úmluvy je Ministerstvo životního prostředí.
ps2013-044-03-004-149.u2.p2.s3 Úmluva je zaměřena na široký okruh témat, která souvisí s udržitelným rozvoje regionu.
ps2013-044-03-004-149.u2.p2.s4 Dosud byly sjednány tři protokoly, které jsou v platnosti pro Českou republiku i obecně, a to Protokol o ochraně a udržitelném využívání biologické a krajinné rozmanitosti, Protokol o udržitelném cestovním ruchu a Protokol o udržitelném trvalém obhospodařování lesů.
ps2013-044-03-004-149.u2.p3.s1 Pracovní skupina pro udržitelnou dopravu připravila návrh Protokolu o udržitelné dopravě, který byl podepsán na čtvrtém zasedání konference smluvních stran Karpatské úmluvy v září 2014 v Mikulově a vláda České republiky vyslovila souhlas se sjednáním Protokolu o udržitelné dopravě svým usnesením ze dne 15. září 2014.
ps2013-044-03-004-149.u2.p3.s2 Cílem protokolu je posílit a usnadnit spolupráci smluvních stran v oblasti rozvoje udržitelné nákladní a osobní dopravy a související infrastruktury v Karpatech, a tím přispět k udržitelnému rozvoji regionu.
ps2013-044-03-004-149.u2.p3.s3 K naplňování cílů protokolu bude Česká republika v maximální míře využívat projektů financovaných z mezinárodních fondů a fondů Evropské unie podporujících naplňování Karpatské úmluvy.
ps2013-044-03-004-149.u2.p3.s4 Zapojení České republiky bude odpovídat disponibilním možnostem Ministerstva dopravy, kapitoly Ministerstva životního prostředí a dalších subjektů.
ps2013-044-03-004-149.u2.p3.s5 Z přijetí protokolu nevyplývá žádný požadavek na navýšení rozpočtové kapitoly Ministerstva dopravy ani Ministerstva životního prostředí, a nebude mít tudíž žádný dopad na státní rozpočet.
ps2013-044-03-004-149.u2.p4.s1 Dovoluji si vás tímto požádat o postoupení materiálu k projednání v příslušných výborech.
ps2013-044-03-004-149.u2.p4.s2 Děkuji vám za pozornost.
ps2013-044-03-004-149.u3.p1.s1 vám děkuji, pane ministře.
ps2013-044-03-004-149.u3.p1.s2 Nyní prosím, aby se slova ujal zpravodaj pro prvé čtení.
ps2013-044-03-004-149.u3.p1.s3 Zde budeme muset hlasovat, protože došlo k změně zpravodaje.
ps2013-044-03-004-149.u3.p1.s4 Původně měl být zpravodajem pan poslanec Rom Kostřica, ale došlo ke změně, zpravodajem pro prvé čtení bude pan poslanec Holík.
ps2013-044-03-004-149.u3.p2.s1 tedy zahajuji hlasování a táži se, kdo je pro změnu zpravodaje pro prvé čtení, aby se jím stal pan poslanec Holík, tak prosím zmáčkněte tlačítko a zvedněte ruku.
ps2013-044-03-004-149.u3.p2.s2 Kdo je proti tomuto návrhu?
ps2013-044-03-004-149.u3.p3.s1 Je to hlasování s pořadovým číslem 142.
ps2013-044-03-004-149.u3.p3.s2 Přihlášeno je 141 poslankyň a poslanců, pro návrh 108, proti nikdo.
ps2013-044-03-004-149.u3.p3.s3 S návrhem byl vysloven souhlas.
ps2013-044-03-004-149.u3.p4.s1 tedy prosím, aby se ujal slova zpravodaj pro prvé čtení pan poslanec Holík.
ps2013-044-03-004-149.u3.p4.s2 Prosím, máte slovo.
ps2013-044-03-004-149.u4.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající.
ps2013-044-03-004-149.u4.p1.s2 Byl zde přednesen vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu návrh na ratifikaci Protokolu o udržitelné dopravě k Rámcové úmluvě o ochraně a udržitelném rozvoji Karpat.
ps2013-044-03-004-149.u4.p1.s3 Vše potřebné myslím bylo panem ministrem předneseno, takže za sebe říkám, že doporučuji přikázat tento tisk zahraničnímu výboru k projednání.
ps2013-044-03-004-149.u4.p1.s4 Děkuji.
ps2013-044-03-004-149.u5.p1.s1 vám také děkuji.
ps2013-044-03-004-149.u5.p1.s2 Otevírám obecnou rozpravu, do které vidím přihlášku pana předsedy Stanjury.
ps2013-044-03-004-149.u5.p1.s3 Prosím, máte slovo.
ps2013-044-03-004-149.u6.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-044-03-004-149.u6.p1.s2 Nevím, kolegyně, kolegové, kdo z vás měl čas si přečíst text toho protokolu.
ps2013-044-03-004-149.u6.p1.s3 jsem si ten čas udělal a mám dotaz na pana ministra.
ps2013-044-03-004-149.u6.p1.s4 Co se stane, když to neschválíme?
ps2013-044-03-004-149.u6.p1.s5 to považuji za naprosto zbytečný text, a abych to dokumentoval, tak vám přečtu několik vět z tohoto protokolu.
ps2013-044-03-004-149.u6.p2.s1 Článek 9 Silniční doprava.
ps2013-044-03-004-149.u6.p2.s2 Smluvní strany uznávají důležitost nákladní a osobní silniční dopravy, zejména z hlediska jejího významu, z hlediska dostupnosti odlehlých oblastí a cílových destinací i z hlediska rozvoje karpatského regionu.
ps2013-044-03-004-149.u6.p2.s3 - To je silniční doprava.
ps2013-044-03-004-149.u6.p3.s1 Článek 10 Železniční doprava.
ps2013-044-03-004-149.u6.p3.s2 Smluvní strany uznávají důležitost nákladní a osobní železniční dopravy, která představuje významný prvek multimodální dopravy a hlavní alternativu k silniční dopravě v karpatském regionu.
ps2013-044-03-004-149.u6.p3.s3 - Připomeňme si ale, že v článku 9 byla zdůrazněna důležitost silniční dopravy.
ps2013-044-03-004-149.u6.p3.s4 Tady máme alternativu.
ps2013-044-03-004-149.u6.p3.s5 - A smluvní strany uznávají význam nákladní a osobní železniční dopravy pro rozvoj karpatského regionu, včetně cestovního ruchu.
ps2013-044-03-004-149.u6.p4.s1 Pojďme k článku 11, který se jmenuje Vodní doprava.
ps2013-044-03-004-149.u6.p4.s2 Smluvní strany uznávají potenciál vodní dopravy: zejména jako prvku multimodální dopravy, a za b) pro rozvoj karpatského regionu včetně cestovního ruchu.
ps2013-044-03-004-149.u6.p5.s1 Článek 12 Letecká doprava.
ps2013-044-03-004-149.u6.p5.s2 Smluvní strany uznávají potenciál letecké dopravy pro ekonomický rozvoj, zejména pro rozvoj cestovního ruchu a dostupnost odlehlých oblastí.
ps2013-044-03-004-149.u6.p5.s3 - Tak se nám to pěkně kombinuje.
ps2013-044-03-004-149.u6.p5.s4 To byla silniční k odlehlosti a vodní pro potenciál cestovního ruchu.
ps2013-044-03-004-149.u6.p6.s1 Dále smluvní strany zcela překvapivě a novátorsky uznávají význam letecké dopravy pro dálkovou přepravu.
ps2013-044-03-004-149.u6.p6.s2 A za c) smluvní strany uznávají nezbytnost soustředit se na stávající letiště a letištní plochy.
ps2013-044-03-004-149.u6.p7.s1 Pojďme k článku 13 Nemotorová doprava.
ps2013-044-03-004-149.u6.p7.s2 Vidím, že smluvní strany myslely úplně na vše.
ps2013-044-03-004-149.u6.p7.s3 A smluvní strany uznávají zásadní přínosy nemotorové dopravy, zejména z hlediska veřejného zdraví a minimalizace negativních vlivů na životní prostředí.
ps2013-044-03-004-149.u6.p7.s4 Dále smluvní strany uznávají nemotorovou dopravu jako efektivní zdroj z hlediska nákladů a údržby dopravní infrastruktury, prostorového využití a úspory energií.
ps2013-044-03-004-149.u6.p7.s5 A za c), a opět cestovní ruch: smluvní strany uznávají rostoucí význam nemotorové dopravy zejména pro cestovní ruch a rekreaci.
ps2013-044-03-004-149.u6.p8.s1 A takhle bych mohl citovat.
ps2013-044-03-004-149.u6.p8.s2 A to jsem vynechal všechny ty přechodníky, čeho všeho vědomi si, berouce na vědomí, zdůrazňujíce a podobně.
ps2013-044-03-004-149.u6.p9.s1 Pane ministře, by zajímalo, kolik lidí se tomu u nás věnuje, k čemu to máme a co se stane, když to neschválíme.
ps2013-044-03-004-149.u6.p9.s2 Jestli budeme ostatním smluvním stranám v něčem bránit, nebo ne.
ps2013-044-03-004-149.u6.p10.s1 to považuji na naprosto zbytečný text.
ps2013-044-03-004-149.u6.p10.s2 Když si ten text přečtete, tak to nemůžeme ani myslet vážně.
ps2013-044-03-004-149.u6.p10.s3 Tak si to shrňme.
ps2013-044-03-004-149.u6.p10.s4 Když to schválíme, tak český Parlament uzná důležitost silniční dopravy, motorové, důležitost železniční dopravy, důležitost letecké dopravy, potenciál vodní dopravy a důležitost nemotorové dopravy.
ps2013-044-03-004-149.u6.p10.s5 A si myslím, že to všechno víme, včetně našich občanů a podnikatelů, i bez smlouvy, že doprava je důležitá, že bez dopravy se z jednoho místa na druhé prostě nedostaneme nejenom v Karpatech, ale nikde jinde.
ps2013-044-03-004-149.u6.p11.s1 Děkuji za odpovědi, pane ministře.
ps2013-044-03-004-149.u7.p1.s1 vám děkuji a táži se, kdo další se hlásí do obecné rozpravy.
ps2013-044-03-004-149.u7.p1.s2 Pan poslanec Karel Fiedler s faktickou poznámkou.
ps2013-044-03-004-149.u7.p1.s3 Prosím, pane poslanče.
ps2013-044-03-004-149.u8.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-044-03-004-149.u8.p1.s2 bych chtěl poděkovat kolegovi Zbyňkovi Stanjurovi, že nás takhle vytrhl z letargie tady těch nesmyslů, které jsou nám tady předkládány, je zaplevelována Sněmovna.
ps2013-044-03-004-149.u8.p1.s3 Veřejnost na galerii asi byla v šoku stejně jako my, kteří jsme se nepodívali do toho dokumentu.
ps2013-044-03-004-149.u8.p1.s4 Ještě jednou Zbyňkovi děkuji.
ps2013-044-03-004-149.u8.p1.s5 A myslím si, že bychom měli tento dokument neschválit.
ps2013-044-03-004-149.u9.p1.s1 vám děkuji.
ps2013-044-03-004-149.u9.p1.s2 Táži se, zda někdo další se hlásí.
ps2013-044-03-004-149.u9.p1.s3 Pan předseda Stanjura s faktickou poznámkou.
ps2013-044-03-004-149.u9.p1.s4 Prosím.
ps2013-044-03-004-149.u10.p1.s1 rozumím, že pan ministr životního prostředí tady alternuje.
ps2013-044-03-004-149.u10.p1.s2 Tak abychom dali prostor i Ministerstvu dopravy, aby nám odpovědělo na ty závažné dotazy, tak navrhuji přerušení tohoto bodu do příští schůze Poslanecké sněmovny.
ps2013-044-03-004-149.u10.p1.s3 Děkuji.
ps2013-044-03-004-149.u11.p1.s1 Eviduji váš návrh.
ps2013-044-03-004-149.u11.p1.s2 Táži se, zda někdo další se hlásí do obecné rozpravy.
ps2013-044-03-004-149.u11.p1.s3 Eviduji tedy procedurální návrh na přerušení tohoto bodu do příští schůze Poslanecké sněmovny.
ps2013-044-03-004-149.u11.p1.s4 Přivolám kolegy a kolegyně z předsálí.
ps2013-044-03-004-149.u11.p2.s1 Zahajuji hlasování a táži se, kdo je pro návrh přerušení tohoto bodu do příští schůze Poslanecké sněmovny.
ps2013-044-03-004-149.u11.p2.s2 Kdo je proti tomuto návrhu?
ps2013-044-03-004-149.u11.p3.s1 Je to hlasování s pořadovým číslem 143, přihlášeno je 145 poslankyň a poslanců, pro návrh 114, proti 1.
ps2013-044-03-004-149.u11.p3.s2 Konstatuji, že s návrhem byl vysloven souhlas, a přerušuji projednávání tohoto bodu do příští schůze Poslanecké sněmovny.
ps2013-044-03-004-149.u11.p4.s1 Otevírám další bod dnešního jednání a tím je

Text viewDownload CoNNL-U