ps2013-042-01-006-006.u15.p1.s2
Nyní požádám pana ministra o závěrečné slovo . ps2013-042-01-006-006.u16.p1.s1
Děkuji . ps2013-042-01-006-006.u16.p1.s2
Já bych chtěl krátce zareagovat , protože při projednávání v prvním čtení i na jednání zemědělského výboru jsem některé věci zopakoval , ale protože samozřejmě všichni poslanci na zemědělském výboru být nemohli , byť v prvním čtení ty argumenty zazněly , já zopakuji dva klíčové . ps2013-042-01-006-006.u16.p2.s1
Za prvé si myslím , že kdyby dávno v minulosti Státní pozemkový úřad nebo pozemkový fond byl tím hlavním garantem pozemků státu pro jakékoli investiční opatření , nedošlo by k tomu , k čemu došlo v minulosti , že stát byl schopen pozemky , kde prokazatelně ze svých strategických plánů , z výhledu na budování lidových staveb věděl , že bude potřeboval výkup pozemků , my jsme byli schopni , a bylo to i za minulých a předminulých vlád , prodat pozemky , které jsme za dva , za tři , za čtyři , za pět let znovu draze vykupovali . ps2013-042-01-006-006.u16.p2.s2
Takže proto toto opatření . ps2013-042-01-006-006.u16.p2.s3
Není to žádná koncentrace moci , ale je to racionální opatření , které má přispět k tomu , aby stát a jeho organizační složky se chovaly hospodárně a měly jedno klíčové místo , kde komunikovat budoucí pozemkové potřeby pro investiční záměry státu . ps2013-042-01-006-006.u16.p3.s1
Druhá věc , co říká pan poslanec Bendl , také jsem na to reagoval již v minulosti , zopakuji to teď znovu . ps2013-042-01-006-006.u16.p3.s2
Ten původní princip při vypořádávání restitučních nároků byl takový , že zpočátku se vypořádávaly restituční nároky pouze za pozemky , pak přibyla možnost vypořádávání i finančně a dnes se vracíme k tomu , že máme tady přechodné období , kdy bude ještě možné , aby restituenti a držitelé těch nároků požádali v příštích dvou letech v rámci možnosti pozemkového vypořádání , s tím , že potom bude ještě desetiletá lhůta na vypořádání finanční a potom definitivně restituční tečka . ps2013-042-01-006-006.u16.p3.s3
Protože si nemyslím , že tento stát by měl , řekněme , mít tady více než 30 let období , kdy de facto už se mu nedaří ten proces dovést do zdárného konce , ale naopak , díky poměrně malým nárokům , které dneska jsou , musím říci , že více než deset tisíc nároků je do jednoho tisíce korun . ps2013-042-01-006-006.u16.p3.s4
To jsou nároky , které nevypořádáte pozemkově , ty je možno vypořádat jedině finančně a díky dědickým řízením se tyto nároky dále atomizují . ps2013-042-01-006-006.u16.p4.s1
Proto tento proces , který si myslíme , že dává šanci , aby byly nároky uspokojeny . ps2013-042-01-006-006.u16.p4.s2
A zároveň říkám , že v minulosti i teď za poslední roky byli občané , kteří dostali vypořádání ve finančním vyrovnání na úrovni cen 90 . let . ps2013-042-01-006-006.u16.p4.s3
Nemůžeme říkat , že by se tady stát choval nekorektně , nepředvídatelně , protože obě možnosti vypořádání těchto nároků Státní pozemkový úřad a předtím Pozemkový fond realizovaly v praxi . ps2013-042-01-006-006.u16.p5.s1
Děkuji za pozornost . ps2013-042-01-006-006.u17.p1.s1
Já vám děkuji . ps2013-042-01-006-006.u17.p1.s2
Zazněla závěrečná slova . ps2013-042-01-006-006.u17.p1.s3
Vzhledem k tomu , že nepadl žádný další návrh , já vám děkuji a končím projednávání tohoto bodu . ps2013-042-01-006-006.u17.p2.s1
Otevírám další bod dnešního programu a tím je