|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-01-28 ps2013-040-01-000-000 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

Date2016-01-28
Meetingps2013/040
Agenda Itemps2013/040/000
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/040schuz/s040001.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 835 • previousnext

ps2013-040-01-000-000.u4.p10.s3 Vnímám, že i tehdy byla situace složitá a nelehká.
ps2013-040-01-000-000.u4.p10.s4 Ostatně toto připustil i pan poslanec Laudát, když se tato Sněmovna více než před rokem zabývala situací na Ministerstvu dopravy za působení mého předchůdce pana Prachaře.
ps2013-040-01-000-000.u4.p10.s5 Nekritizujte ale nyní za to, že jsem začal věci řešit a že hledám všechny cesty s ještě přijatelnou mírou rizika.
ps2013-040-01-000-000.u4.p10.s6 Jednou z těchto cest byl i způsob nalezení odborně způsobilého poradce, společnosti Deloitte.
ps2013-040-01-000-000.u4.p10.s7 Snažíme se usilovně, pořád však musíme mít na paměti, že se musíme pohybovat v platném právním rámci.
ps2013-040-01-000-000.u4.p11.s1 Když jsem přišel v roce 2014 v prosinci na Ministerstvo dopravy, byla v běhu soutěž na mýtného manažera, která byla velmi debatována a měla objektivně svoje chyby.
ps2013-040-01-000-000.u4.p11.s2 Navíc předseda ÚOHS informoval, že soutěž není podle úřadu vypsána správně, a pokud ji nezruším sám, tak ji zruší ÚOHS.
ps2013-040-01-000-000.u4.p11.s3 Zrušil jsem tedy toto výběrové řízení a navrhl již v březnu vládě, abychom si takzvaně koupili čas a prodloužili stávajícímu provozovateli provoz na nezbytně dlouhou dobu, a měli tak čas na dokončení technologicky neutrální soutěže.
ps2013-040-01-000-000.u4.p11.s4 Toto řešení nebylo tehdy politicky průchozí, z dnešního pohledu je to škoda, že jsem na něm netrval.
ps2013-040-01-000-000.u4.p11.s5 Nicméně modifikoval jsem svůj návrh, abychom mýto ještě dále využívali a vysoutěžili stávajícího dodavatele a paralelně s tím vybrali dodavatele nového.
ps2013-040-01-000-000.u4.p12.s1 Na Ministerstvu dopravy intenzivně pracujeme na pokračování výběru mýta po roce 2016.
ps2013-040-01-000-000.u4.p12.s2 Využijeme k tomu stávající systém a budu navrhovat vládě pokračovat po nezbytně dlouhou dobu s firmou Kapsch.
ps2013-040-01-000-000.u4.p12.s3 Je to situace, která sice nijak netěší, raději bych sděloval, že soutěžíme nového provozovatele a že všechno je v pořádku, nicméně jak jsem již dříve uvedl, vzhledem k tomu, co bylo v letech 2006 a 2007 sjednáno a doplněno dodatky, ministerstvo nemá ve stávajícím čase prakticky jinou možnost, jak reagovat.
ps2013-040-01-000-000.u4.p13.s1 Na jednání vlády 17. 2. předložím jednak návrh, jak chceme dosáhnout výběru mýta od 1. 1. 2017 s využitím stávajícího systému, tak harmonogram všech kroků nutných k výběru nového mýtného systému.
ps2013-040-01-000-000.u4.p13.s2 Nepochybně budeme chtít, aby Kapsch významně tento provoz zlevnil, aby začlenil do mýta evropskou službu EETS, aby došlo k dohodě o součinnosti a aby se jednalo o napravení chyb vzniklých ve výše citovaných dodatcích.
ps2013-040-01-000-000.u4.p13.s3 Současně pracujeme na výběrovém řízení pro nalezení nového mýtného systému, pro nalezení poradce a v nejbližší době vyhlásíme výběrové řízení na tohoto poradce, který nám s tímto procesem pomůže.
ps2013-040-01-000-000.u4.p13.s4 Uděláme všechno pro to, aby byl tento proces v běhu co nejdříve.
ps2013-040-01-000-000.u4.p13.s5 Víc skutečně v takto komplikované právní situaci a v takto krátkém čase nelze zvládnout.
ps2013-040-01-000-000.u4.p14.s1 Mohu vás ubezpečit, že stát a Ministerstvo dopravy bude mýto řádně vybírat i v roce 2016, což je naše zásadní priorita.
ps2013-040-01-000-000.u4.p14.s2 Proto bych vás všechny rád požádal, abyste předtím, než zahrnete výtkami, zodpovědně zhodnotili, kdo z posledních ministrů, mne nevyjímaje, začal mýto skutečně řešit a kdo přišel s pravdou na světlo světa přesto, že není nijak příjemná.
ps2013-040-01-000-000.u4.p14.s3 Ale tak to s pravdou velmi často bývá.
ps2013-040-01-000-000.u4.p15.s1 Děkuji za pozornost.
ps2013-040-01-000-000.u5.p1.s1 Děkuji, pane ministře.
ps2013-040-01-000-000.u5.p1.s2 Další vystoupení s přednostním právem je pro pana předsedu Stanjuru a připraví se pan předseda Laudát.
ps2013-040-01-000-000.u6.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-040-01-000-000.u6.p1.s2 Jako jeden z bývalých ministrů dopravy, pane ministře, vám musím říci, že s tou pravdou jste nepřišel první vy.
ps2013-040-01-000-000.u6.p1.s3 jsem to třeba věděl, ale se k tomu dostanu.
ps2013-040-01-000-000.u6.p2.s1 Pan ministr začal exkurzem do roku 2006 a to je politicky pravěk.
ps2013-040-01-000-000.u6.p2.s2 jsem přišel do Poslanecké sněmovny v roce 2010.
ps2013-040-01-000-000.u6.p2.s3 Jsme v tomto volebním období - pane předsedo, zkuste bez těch poznámek, fakt to ruší toho, kdo mluví.
ps2013-040-01-000-000.u6.p2.s4 to nijak nekritizuji, jsem konstatoval fakt, a na tom se shodneme, že to pan ministr řekl.
ps2013-040-01-000-000.u6.p3.s1 Jsme v tomto volebním období, tak své vystoupení mám rozdělené do dvou částí.
ps2013-040-01-000-000.u6.p3.s2 Kdo očekává nějakou ostrou politickou diskusi, dramatické výtky premiérovi, aby vyměnil ministra nejpozději dnes odpoledne, tak ten bude zklamán.
ps2013-040-01-000-000.u6.p3.s3 Nic takového ode mne dnes neuslyšíte.
ps2013-040-01-000-000.u6.p3.s4 Ten problém není jednoduchý, v tom se s panem ministrem Ťokem bezesporu shodujeme.
ps2013-040-01-000-000.u6.p3.s5 A myslím, že je zájmem i opozice, a za nás to deklaruji úplně jasně, aby se mýto vybíralo i po 1. lednu 2017.
ps2013-040-01-000-000.u6.p3.s6 Často jsme dokázali, že se neřídíme heslem čím hůře, tím lépe.
ps2013-040-01-000-000.u6.p3.s7 Kdybychom se tím chtěli řídit, tak jsme asi nesvolali tuto schůzi, protože jsem velmi přesně tušil, kde pan ministr začne a na koho se bude snažit přenést tu odpovědnost.
ps2013-040-01-000-000.u6.p3.s8 A bylo by pro nás asi výhodnější mlčet, mlčet, mlčet a pak možná v lednu 2017 dělat chytré, my jsme to tušili, my jsme to možná i říkali.
ps2013-040-01-000-000.u6.p3.s9 Nic z toho dnes neudělám.
ps2013-040-01-000-000.u6.p4.s1 První část bude analytická, kdy se zaměřím logicky na fungování Ministerstva dopravy v tomto volebním období, a druhá bude návrh řešení dalšího postupu.
ps2013-040-01-000-000.u6.p4.s2 Vím, že program schválen nebude, to znamená, jestli přečtu nějaká navržená usnesení, vím, že se o nich dnes nebude hlasovat, ale to není důležité.
ps2013-040-01-000-000.u6.p4.s3 My tu nabídku, kterou pak přednesu, myslíme vážně a je jedno, jestli k tomu přijmeme usnesení, nebo nepřijmeme.
ps2013-040-01-000-000.u6.p4.s4 To není podstatné.
ps2013-040-01-000-000.u6.p5.s1 Chci říci, že v analýze, se kterou vás za chvilku seznámím - a omlouvám se, těch dat tam bude poměrně hodně -, jsem striktně vycházel z vládních materiálů, případně z mediálních vystoupení vládních politiků.
ps2013-040-01-000-000.u6.p5.s2 po analýze si dovolím krátký sumář svůj osobní a včas vás upozorním, že to nejsou slova vládních politiků nebo oficiální materiály vlády, nebo Ministerstva dopravy, ke kterým mám přístup.
ps2013-040-01-000-000.u6.p5.s3 Nejsou to žádné tajné materiály, které bych někde podloudným způsobem získal.
ps2013-040-01-000-000.u6.p6.s1 V únoru 2014 se rozhodla vláda, že zřídí pracovní skupinu nebo řídicí výbor, který řešit novou podobu mýtného systému.
ps2013-040-01-000-000.u6.p6.s2 Měl se zabývat podmínkami výběrového řízení na nového provozovatele a bylo deklarováno, že výběr technologie bude záležet na co nejefektivnějším využívání stávající technologie.
ps2013-040-01-000-000.u6.p7.s1 19. června 2014 jsem interpeloval pana předsedu vlády v otázce mýtného systému a v otázce poradce na soutěž na nový mýtný systém.
ps2013-040-01-000-000.u6.p7.s2 Nyní mi dovolte, abych odcitoval pana premiéra.
ps2013-040-01-000-000.u6.p7.s3 Kdo mi nevěříte, tak si to pak můžete najít ve stenozáznamu, jsou to slova přesně ze stenozáznamu: Takže v tuto chvíli probíhá soutěž.
ps2013-040-01-000-000.u6.p7.s4 Do konce roku 2014 - ne 2015, jsme v roce 2016 - se předpokládá ze strany projektového manažera zanalyzování možné varianty výkonového zpoplatnění pozemních komunikací, vyhodnocení nejvhodnější varianty výkonového zpoplatnění, která následně bude předložena vládě k rozhodnutí a ke schválení.
ps2013-040-01-000-000.u6.p7.s5 Byl zřízen příslušný řídicí výbor - to bylo v tom únoru - pro celý proces, který máme před sebou a který bychom měli zvládnout.
ps2013-040-01-000-000.u6.p7.s6 Chci vás ujistit, že to je jedna z priorit, nebo řekněme jedna z absolutních priorit pro Ministerstvo dopravy, abychom dělali všechno pro to, aby se podařilo nový systém zprovoznit od 1. ledna 2017.
ps2013-040-01-000-000.u6.p7.s7 Ministr dopravy zanalyzoval odbornou kapacitu, kterou k dispozici na Ministerstvu dopravy, a dospěl k závěru, že tato odborná kapacita mu neumožňuje, aby odpovědně výběr systému zvládl.
ps2013-040-01-000-000.u6.p7.s8 To znamená, že je to stanovisko odborného ministra, vláda toto stanovisko odborného ministra respektovala.
ps2013-040-01-000-000.u6.p7.s9 Chci jen připomenout, že termín, který je aktuálně stanoven pro předložení základních parametrů zadávací dokumentace pro výběrové řízení na dodavatele systému elektronického mýta a poskytovatele služeb souvisejících s provozem tohoto systému po roce 2016 je aktuálně 31. prosince 2014.
ps2013-040-01-000-000.u6.p7.s10 To znamená, že do konce letošního roku by měla být předložena příslušná dokumentace.
ps2013-040-01-000-000.u6.p7.s11 - To jsou slova pana premiéra z června 2014.
ps2013-040-01-000-000.u6.p7.s12 Sami si můžete ověřit, zda termín 31. 12. 2014, který si stanovila samotná vláda, byl splněn.
ps2013-040-01-000-000.u6.p8.s1 10. července 2014 proběhla bilanční cesta ministerského předsedy na Ministerstvo dopravy.
ps2013-040-01-000-000.u6.p8.s2 Kdo si vzpomínáte na tu letní tour, jak pan premiér - byla okurková sezóna - navštěvoval jednotlivá ministerstva, aby pak na tiskové konferenci zhodnotil fungování vlády, tak pan premiér říkal: Jsem spokojen s prací ministra Prachaře.
ps2013-040-01-000-000.u6.p8.s3 Měli jsme dostatek prostoru zabývat se přípravou mýtného systému a zejména role projektového manažera, kde předpokládám, že v průběhu srpna dostaneme nabídky na základě výběrového řízení.
ps2013-040-01-000-000.u6.p8.s4 - Jsme pořád v roce 2014.
ps2013-040-01-000-000.u6.p9.s1 11. srpna 2014 se přihlásilo šest zájemců do tendru na projektového manažera.
ps2013-040-01-000-000.u6.p9.s2 Cena byla odhadována do 100 mil. , nabídky se pohybovaly v rozmezí 23 75 mil. , jméno vítěze být známo do konce září 2014, tendr na provozovatele nového systému bude vypsán v březnu 2015, říkal premiér 10. července 2014.
ps2013-040-01-000-000.u6.p9.s3 Opět si sami můžete zkontrolovat, zda tento termín, který určil premiér, byl dodržen.
ps2013-040-01-000-000.u6.p10.s1 20. srpna 2014 se objevuje kritika na manažera soutěže.
ps2013-040-01-000-000.u6.p10.s2 Přihlášené firmy kritizují tendr na manažera kvůli formálním chybám i diskriminačním podmínkám.
ps2013-040-01-000-000.u6.p11.s1 5. září 2014 proběhla schůzka koalice ohledně termínu v resortu dopravy.
ps2013-040-01-000-000.u6.p11.s2 Pan premiér řekl po této schůzce: Je důležité, aby se stihlo řádné a transparentní výběrové řízení, tedy nás pan ministr ujistil, že nehrozí zpoždění.
ps2013-040-01-000-000.u6.p11.s3 - Připomínám, ten termín byl březen 2015 na vypsání velkého tendru.
ps2013-040-01-000-000.u6.p11.s4 - Očekávám, že nebude docházet ke zpoždění, zdůraznil pan premiér.
ps2013-040-01-000-000.u6.p12.s1 15. října 2014 jsme se neúspěšně s kolegy z TOP 09 pokusili svolat mimořádnou schůzi k problémům resortu dopravy.
ps2013-040-01-000-000.u6.p12.s2 Koalice, na což plné právo, odmítla schválit program této schůze a schůze neproběhla.
ps2013-040-01-000-000.u6.p13.s1 22. října bylo oznámeno rozdělení mýtného systému na dvě části - distribuce a servis obou jednotek zvlášť, s tím, že každou chvíli bude znám vítěz soutěže na manažera tendru.
ps2013-040-01-000-000.u6.p13.s2 Objevily se úvahy, že provozovatelem mýta by mohl být samotný stát, resp. Ředitelství silnic a dálnic.
ps2013-040-01-000-000.u6.p14.s1 O měsíc později, 15. listopadu, pan ministr Prachař rezignoval.
ps2013-040-01-000-000.u6.p14.s2 Současně byl oznámen vítěz soutěže na poradce s cenou 23 mil. .
ps2013-040-01-000-000.u6.p15.s1 Na začátku prosince přišel do funkce stávající pan ministr Ťok, který 18. prosince 2014 zrušil tendr na poradce s tím, jak řekl - cituji tehdejší slova: poradce pro zahájení tendru není potřeba.
ps2013-040-01-000-000.u6.p15.s2 18. prosince 2014, mám tady i zdroje, pane ministře, pokud se vám to nezdá.
ps2013-040-01-000-000.u6.p15.s3 Cituji pouze vyjádření vládních politiků.
ps2013-040-01-000-000.u6.p16.s1 4. ledna pan ministr Ťok v televizi v Otázkách Václava Moravce zmínil jako záložní plán B návrat k papírovým dálničním kuponům pro nákladní vozidla.
ps2013-040-01-000-000.u6.p16.s2 Podotýkám jako plán B, ne plán A.
ps2013-040-01-000-000.u6.p17.s1 17. března 2015 pan ministr oznámil, že chce pro společnost Kapsch slevu za prodloužení smlouvy o dva roky a součinnost při výběru nového dodavatele.
ps2013-040-01-000-000.u6.p17.s2 Podmínkou otevřené soutěže, vysvětlil pan ministr, je, že nový provozovatel buď může využít toho, co Kapsch postavil a co je v majetku státu, anebo je nemůže použít.
ps2013-040-01-000-000.u6.p17.s3 - To je teď moje osobní poznámka: s tím souhlasím, pane ministře.
ps2013-040-01-000-000.u6.p18.s1 15. dubna koalice schválila harmonogram pro vypsání tendru na výběr nového provozovatele mýta.
ps2013-040-01-000-000.u6.p18.s2 Předpokládáme tedy, že v rámci těchto mantinelů a tohoto harmonogramu již nadále příprava tohoto výběrového řízení probíhá, říká Bohuslav Sobotka.
ps2013-040-01-000-000.u6.p18.s3 Podklady k soutěži musí pan ministr Ťok předat koalici do konce července a musí být technologicky neutrální - nový tendr.
ps2013-040-01-000-000.u6.p19.s1 27. května 2015 říká pan ministr Ťok: Dělám všechno pro to, aby se to stihlo, abychom soutěž pro výběr nového provozovatele stihli do léta letošního roku, to znamená do léta 2015.
ps2013-040-01-000-000.u6.p19.s2 Nový provozovatel být vybrán v jednacím řízení, které je časově náročnější, ale vyloučit rizika následného napadání tendru antimonopolního úřadu, což je také pravda, a novým šéfem mýtného expertního týmu Ministerstva dopravy je jmenován pan Chovanec, jehož výhodou podle pana ministra Ťoka je to, že o mýtu nic neví.
ps2013-040-01-000-000.u6.p20.s1 24. června loňského roku pan ministr Ťok zakládá firmu Cendis.
ps2013-040-01-000-000.u6.p20.s2 Firma spravovat centrální systém mýta v budoucnosti.
ps2013-040-01-000-000.u6.p20.s3 Důvod založení této státní firmy je možnost nabídnutí lepších platů než těch tabulkových.
ps2013-040-01-000-000.u6.p20.s4 Očekává se, říká pan ministr v době, že tam bude pět špičkových manažerů, kteří budou brát sto tisíc měsíčně.
ps2013-040-01-000-000.u6.p20.s5 Pokud chceme zaplatit IT odborníky, nemáme jinou šanci.
ps2013-040-01-000-000.u6.p20.s6 Na tabulkové platy na Ministerstvu je nenalákáme, říká pan ministr Ťok v červnu 2015, a opět s touto jeho větou souhlasím, také důsledek tabulkových platů, a dneska nechci vést debatu o služebním zákoně a tabulkových platech.
ps2013-040-01-000-000.u6.p20.s7 Role Cendisu bude nadále v zastupování Ministerstva v přípravě tendru na mýto, jeho úloha bude v řízení a kontrole nad mýtným manažerem, řekl mluvčí resortu.

Text viewDownload CoNNL-U