|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-02-10 ps2013-039-08-013-017 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

17. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 611/ - druhé čtení

Date2016-02-10
Meetingps2013/039
Agenda Itemps2013/039/017
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/039schuz/s039319.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 369 • previousnext

ps2013-039-08-013-017.u11.p2.s2 První paní poslankyně Putnová, po pan poslanec Pavera.
ps2013-039-08-013-017.u11.p2.s3 Prosím, paní poslankyně.
ps2013-039-08-013-017.u12.p1.s1 Dobrý večer.
ps2013-039-08-013-017.u12.p1.s2 Vážený pane předsedající, vážená paní ministryně, dámy a pánové, jakkoli podporu jednotlivým pozměňujícím návrhům budeme vyjadřovat ve třetím čtení, myslím si, že si zaslouží pozornosti to, co paní poslankyně Nováková sdělila jako svůj třetí pozměňující návrh, a to ukotvení humanitních evropských hodnot v preambuli našeho vzdělávacího systému.
ps2013-039-08-013-017.u12.p1.s3 Vzpomeňte si např. na šátkovou aféru.
ps2013-039-08-013-017.u12.p1.s4 V době, kdy se řešilo ještě za předchůdce paní ministryně, zda smějí, nebo nesmějí chodit ženy nebo dívky zahalené v šátku, se z Ministerstva školství ozývala taková poněkud komická a nedůstojná odůvodnění např. toho, že v hodinách chemie mohou být šátky překážkou.
ps2013-039-08-013-017.u12.p1.s5 Proč neříct, že česká škola není jenom barák, ve kterém děti dostávají neutrální objektivní informace, ale že je to místo, které je také formuje?
ps2013-039-08-013-017.u12.p1.s6 Říká se tomu výchova.
ps2013-039-08-013-017.u12.p1.s7 Přináší duševní a morální rozvoj a ten je postavený na hodnotách.
ps2013-039-08-013-017.u12.p1.s8 A v české škole není nic divného, když požadujeme, aby byly předávány evropské hodnoty postavené na humanismu.
ps2013-039-08-013-017.u12.p1.s9 Děkuji.
ps2013-039-08-013-017.u13.p1.s1 vám děkuji.
ps2013-039-08-013-017.u13.p1.s2 Nyní s faktickou poznámkou pan poslanec Pavera.
ps2013-039-08-013-017.u13.p1.s3 Prosím, pane poslanče.
ps2013-039-08-013-017.u14.p1.s1 Hezký a dobrý podvečer, milé kolegyně a kolegové.
ps2013-039-08-013-017.u14.p1.s2 Vážená paní ministryně, vážený pane předsedající, bych jenom krátce zareagoval na svou kolegyni paní Novákovou a na paní zpravodajku Bohdalovou.
ps2013-039-08-013-017.u14.p2.s1 V každé obci samozřejmě jsou školky, jsou školy.
ps2013-039-08-013-017.u14.p2.s2 A jako rodič, protože mám dvě děti, mám zkušenost i s dětmi, které chodí do školky, i které nechodí do školky.
ps2013-039-08-013-017.u14.p2.s3 osobně jsem proti tomu, aby děti od pěti let povinně chodily do školky, i z jednoho prostého důvodu - protože některé děti tam prostě nechtějí chodit nebo nemají potřebu tam chodit.
ps2013-039-08-013-017.u14.p2.s4 A moje dcera zrovna do školky nechodila, vystudovala vysokou školu a úspěšně komunikuje s lidmi stejně jako ti, co chodili do školky.
ps2013-039-08-013-017.u14.p2.s5 Je to individuální.
ps2013-039-08-013-017.u14.p2.s6 Opravdu nařizovat něco, si myslím, že je naprosto nesmyslné.
ps2013-039-08-013-017.u14.p3.s1 Rovněž to, co paní zpravodajka tady říkala - zavádět povinnou školní docházku od dvou let.
ps2013-039-08-013-017.u14.p3.s2 Ano, ale pak musíte kromě toho A říct i B, že dáte peníze na jinou péči o děti, že tam bude více učitelů, protože dvouleté děti vyžadují daleko větší péči než děti tříleté, které si mnohdy neumějí ani samy zajít na záchod a musí se o starat paní učitelky.
ps2013-039-08-013-017.u14.p3.s3 Možná že to ani nevíte, takže běžte se podívat do těch školek a podívejte se, jak se tam o ty děti pečuje a co všechno musí paní učitelky udělat, aby vůbec ty děti naučily za první rok školní docházky všemu, co děti mají umět!
ps2013-039-08-013-017.u14.p3.s4 Děkuji.
ps2013-039-08-013-017.u15.p1.s1 vám děkuji.
ps2013-039-08-013-017.u15.p1.s2 Další faktickou poznámku pan poslanec Vácha.
ps2013-039-08-013-017.u15.p1.s3 Máte slovo.
ps2013-039-08-013-017.u16.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-039-08-013-017.u16.p1.s2 bych chtěl reagovat na paní zpravodajku.
ps2013-039-08-013-017.u16.p1.s3 bych chtěl jenom připomenout, že ona byla za sociální demokracii náměstkyně pro školství.
ps2013-039-08-013-017.u16.p1.s4 A během jejího vládnutí se v Českých Budějovicích prosadila optimalizace počtu školek ve městě a za jejího působení se v Českých Budějovicích rušily mateřské školky.
ps2013-039-08-013-017.u16.p1.s5 Děkuji.
ps2013-039-08-013-017.u17.p1.s1 vám děkuji.
ps2013-039-08-013-017.u17.p1.s2 Nyní paní zpravodajka se hlásí do rozpravy.
ps2013-039-08-013-017.u17.p1.s3 Prosím.
ps2013-039-08-013-017.u18.p1.s1 Provází to celým mým politickým životem.
ps2013-039-08-013-017.u18.p1.s2 Píše se rok 1998.
ps2013-039-08-013-017.u18.p1.s3 V Českých Budějovicích je 668 volných míst v mateřských školách.
ps2013-039-08-013-017.u18.p1.s4 Zároveň se schvaluje zákon, který nařizuje nové hygienické předpisy.
ps2013-039-08-013-017.u18.p1.s5 Rada města České Budějovice a zastupitelstvo města rozhodly, že se omezí provoz v mateřských školkách.
ps2013-039-08-013-017.u18.p1.s6 Budovy se neprodaly.
ps2013-039-08-013-017.u18.p1.s7 A teď, když byla potřeba míst, se znovu vracejí k původnímu účelu, tedy k mateřským školkám.
ps2013-039-08-013-017.u18.p2.s1 Všichni říkáme, že máme jednat ve svých politických funkcích s péčí řádného hospodáře.
ps2013-039-08-013-017.u18.p2.s2 Peníze v době jsme potřebovali na zlepšení kvality toho, jak děti v těch školkách žijí, to, co si na nás hygiena vymyslela - bezdotykové baterie apod.
ps2013-039-08-013-017.u18.p2.s3 Čili my jsme museli omezit těch 668 volných míst.
ps2013-039-08-013-017.u18.p2.s4 Za to jsme opravili mateřské školky.
ps2013-039-08-013-017.u18.p2.s5 Ale musím říct - a to nikdo neřekne.
ps2013-039-08-013-017.u18.p2.s6 Mluvila jsem tady o dvouletých dětech.
ps2013-039-08-013-017.u18.p2.s7 Za mého působení nedošlo v Budějovicích ke zrušení jeslí.
ps2013-039-08-013-017.u18.p2.s8 Zůstalo tam 110 míst v jeslích a ty jesle se dnes dále rozšiřují.
ps2013-039-08-013-017.u18.p2.s9 Takže holt to asi bude provázet celým životem.
ps2013-039-08-013-017.u18.p2.s10 Ano, vím to, že za se optimalizovala síť mateřských školek.
ps2013-039-08-013-017.u18.p2.s11 Ale optimalizovala se, protože 668 míst bylo prázdných!
ps2013-039-08-013-017.u19.p1.s1 vám děkuji.
ps2013-039-08-013-017.u19.p1.s2 Nyní s přednostním právem paní poslankyně Černochová.
ps2013-039-08-013-017.u19.p1.s3 Prosím, máte slovo.
ps2013-039-08-013-017.u20.p1.s1 Děkuji, pane místopředsedo.
ps2013-039-08-013-017.u20.p1.s2 Vážená paní ministryně, vážené dámy, vážení pánové, dovolte mi, abych zároveň odůvodnila jeden z pozměňovacích návrhů kolegy Marka Bendy, který se omluvil, a ke kterému se samozřejmě přihlásím v podrobné rozpravě.
ps2013-039-08-013-017.u20.p1.s3 Ale abych i tady vystoupila s těmi zkušenostmi, které jako dlouholetá komunální politička mám.
ps2013-039-08-013-017.u20.p2.s1 Podotýkám na úvod, že Městská část Praha 2, jejíž jsem starostkou, je zřizovatelem i jeslí.
ps2013-039-08-013-017.u20.p2.s2 Praha 2 dopřává rodičům prcků ten luxus, že zřídila jesle, a máme tedy zajištěnou péči o tyto děti.
ps2013-039-08-013-017.u20.p2.s3 Máme osm, resp. devět mateřských školek, máme deset základních škol.
ps2013-039-08-013-017.u20.p2.s4 Myslím si, že mohu promluvit k tomuto tématu se svou zkušeností - a tu zkušenost i paní ministryně, která nás zkraje měsíce ledna navštívila na Praze 2, prošla se mnou dvě základní školy, mateřskou školku a , jak to na Praze 2 funguje.
ps2013-039-08-013-017.u20.p2.s5 A proto tedy důrazně varuji před tím - a připojuji se k návrhům, které tady říkaly a odůvodňovaly kolegyně z TOP 09, abychom skutečně zaváděli povinný rok vzdělávání v formě, tak jak byl předložen.
ps2013-039-08-013-017.u20.p2.s6 Nekraďme děti rodičům.
ps2013-039-08-013-017.u20.p2.s7 Každý rodič přece právo, každá maminka -
ps2013-039-08-013-017.u21.p1.s1 se omlouvám, paní poslankyně, že vám vstupuji do vašeho projevu, ale požádám vás, kolegové a kolegyně, o ztišení.
ps2013-039-08-013-017.u21.p1.s2 A jestliže máte něco důležitého, jděte to řešit do předsálí.
ps2013-039-08-013-017.u21.p1.s3 Děkuji vám.
ps2013-039-08-013-017.u21.p1.s4 Prosím, pokračujte.
ps2013-039-08-013-017.u22.p1.s1 Děkuji.
ps2013-039-08-013-017.u22.p1.s2 Každá máma, každý táta přeci možnost a právo, své rodičovské právo, využít těch dnů před nástupem do povinné školní docházky, tedy do první třídy základní školy, a může být a právo být se svým dítětem a to dítě vychovávat.
ps2013-039-08-013-017.u22.p1.s3 Tímto návrhem zákona se toto rodičovské právo rodičům odebírá a toto právo si na sebe bere stát.
ps2013-039-08-013-017.u22.p1.s4 Nevidím jediný důvod a nezazněl tady jediný pádný argument, proč bychom to měli podporovat jako Občanská demokratická strana.
ps2013-039-08-013-017.u22.p2.s1 Řeknu vám další příklad, který tady zazníval a který je naprosto irelevantní.
ps2013-039-08-013-017.u22.p2.s2 Údajně tato záležitost, tak jak je navržena, vyřeší problém v tzv. sociálně vyloučených lokalitách.
ps2013-039-08-013-017.u22.p2.s3 To není žádná pravda.
ps2013-039-08-013-017.u22.p2.s4 Jak chcete donutit ty rodiče, aby ty děti do školky přivedli?
ps2013-039-08-013-017.u22.p2.s5 Co se stane v praxi?
ps2013-039-08-013-017.u22.p2.s6 V praxi se stane to, že papírově - papírově - ty děti budete mít v mateřinkách zapsané, ale fyzicky vám je tam nikdo nedovede.
ps2013-039-08-013-017.u22.p2.s7 Takže naopak to odnesou rodiče, kteří budou chtít své dítě do mateřské školy přihlásit, tak pro ty tam nebude místo, protože naše mateřské školky budou plné dětí, papírových dětí, které bohužel díky nezodpovědnosti se rodiče rozhodnou do školek nevodit.
ps2013-039-08-013-017.u22.p3.s1 Probíhala tady diskuse o tom, zdali by bylo možné toto téma, téma předškolní výchovy, povinné předškolní výchovy provázat nějakým způsobem se sociálními dávkami, aby tedy ti rodiče, kteří nechtějí, nebo nemohou, nebo si hledají důvody, proč to své dítě do školky neodvedou, tak aby stát měl nějakou exekutivní moc vymáhat tuto povinnost.
ps2013-039-08-013-017.u22.p3.s2 Tím, že je to ustanovení, které zasahuje do osobnostních práv, je to ustanovení, které se dotýká Ústavy České republiky, tak není možné sociální dávky provázat s touto povinností.
ps2013-039-08-013-017.u22.p3.s3 A vy to moc dobře víte.
ps2013-039-08-013-017.u22.p3.s4 Takže v praxi to skutečně nic nepřinese.
ps2013-039-08-013-017.u22.p3.s5 Nepomůže to vůbec nikomu.
ps2013-039-08-013-017.u22.p3.s6 Naopak tím zkomplikujete život rodičům, kteří své dítě do školky dávat chtějí, protože tam pro nebude místo.
ps2013-039-08-013-017.u22.p4.s1 Od čeho máme samosprávy?
ps2013-039-08-013-017.u22.p4.s2 Myslím si, že každý starosta a místostarosta, který se věnuje oblasti školství tak jako na Praze 2, přehled o potřebách svých obyvatel a je schopen, pokud je schopen, nebo schopna, je schopna saturovat potřeby těchto občanů.
ps2013-039-08-013-017.u22.p4.s3 Taky jsem si pravicová politička nikdy nemyslela, že na Praze 2 budeme držet takhle dlouho jesle.
ps2013-039-08-013-017.u22.p4.s4 Teď nenarážím na slova našeho bývalého předsedy Václava Klause, že to je levicový výdobytek.
ps2013-039-08-013-017.u22.p4.s5 si prostě myslím, že žijeme ve 21. století a že je tady spousta žen, které do pracovního procesu, ale i mužů, nejenom žen, abych nediskriminovala, je tady spousta rodičů, kteří do toho procesu chtějí jít dřív, nutí je k tomu samozřejmě ekonomické důvody, ale i jiné důvody.
ps2013-039-08-013-017.u22.p4.s6 Žena zaběhnutý podnik, rozhodne se vrátit, nebo nemůže si dovolit, aby v tom podniku byl po delší dobu někdo jiný.
ps2013-039-08-013-017.u22.p4.s7 Takže my jsme ta servisní organizace jako samospráva pro ty rodiče.
ps2013-039-08-013-017.u22.p4.s8 Ale nenuťte nás k tomu zákonem.
ps2013-039-08-013-017.u22.p5.s1 Každý z nás, kdo na radnici sedí nějakou dobu, tak přeci chodí mezi lidi, žije ve své obci, žije ve své městské části a , že pokud by nekonal v těchto věcech to, jaké jsou potřeby lidí, tak v příštích volbách nebude zvolený.
ps2013-039-08-013-017.u22.p5.s2 Ano, i na Praze 2 jsme optimalizovali v minulosti, když byl skutečně ten demografický vývoj nízko.
ps2013-039-08-013-017.u22.p5.s3 Odpovídá to, a můžu potvrdit slova paní zpravodajky Bohdalové, že skutečně demografický vývoj v těch letech byl hodně nízko, nešli jsme cestou rušení, my jsme šli cestou slučování základních škol s tím, že budovy zůstaly zachovány.

Text viewDownload CoNNL-U