|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-01-22 ps2013-037-04-000-000 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

Sloučená rozprava k bodům 1 a 2 /sněmovní tisky 513 a 514/

Date2016-01-22
Meetingps2013/037
Agenda Itemps2013/037/000
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/037schuz/s037084.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 2497 • previousnext

ps2013-037-04-000-000.u2.p22.s5 A to je přesně výsledek dezinformační kampaně, kterou tady opozice vede.
ps2013-037-04-000-000.u2.p22.s6 Je logické, že když se živnostník dozvídá ze dvou zdrojů protichůdné informace, neví, čemu věřit.
ps2013-037-04-000-000.u2.p22.s7 Ano, potom se 64 % dotázaných podnikatelů bojí, že jim přibude administrativa, ačkoliv evidence tržeb jim žádnou administrativu nezakládá.
ps2013-037-04-000-000.u2.p23.s1 Pane předsedo, když tady vystupuje opozice -
ps2013-037-04-000-000.u3.p1.s1 Pane místopředsedo vlády, bych požádal všechny kolegy, kteří chtějí diskutovat o něčem jiném, než je elektronická evidence tržeb, aby takovou diskusi přenesli do předsálí.
ps2013-037-04-000-000.u3.p1.s2 Myslím si, že je nejen povinností, ale zejména právem pana předsedy vlády a ministra financí, aby své vystoupení mohl uvést v klidu.
ps2013-037-04-000-000.u3.p1.s3 Prosím ty hloučky v jednotlivých částech Sněmovny, aby se zklidnily.
ps2013-037-04-000-000.u3.p1.s4 Prosím, pokračujte.
ps2013-037-04-000-000.u4.p1.s1 A proto zde apeluji na občany: Hledejte si informace a kriticky je sami zhodnoťte.
ps2013-037-04-000-000.u4.p1.s2 Stejnou výzvu mám i pro opoziční poslance: Hledejte si informace, kriticky je zhodnocujte a nenechte se masírovat ideologií vašich stranických sekretariátů.
ps2013-037-04-000-000.u4.p2.s1 ODS si stěžuje na nedostatek komunikace.
ps2013-037-04-000-000.u4.p2.s2 Musím se tomu fakt smát, když nám ze strany ODS je vyčítáno, že jsme s nimi nechtěli a nechceme o tom zákonu diskutovat.
ps2013-037-04-000-000.u4.p2.s3 Za celou dobu přípravy zákona a jeho projednávání jsem se i moji kolegové z Ministerstva financí a Finanční správy zúčastnili desítek akcí, na kterých byla elektronická evidence tržeb diskutována a kterých se zúčastnily v součtu jednotky tisíc podnikatelů.
ps2013-037-04-000-000.u4.p2.s4 Odpovídali jsme na dotazy, reagovali jsme na připomínky, vysvětlovali jsme detaily.
ps2013-037-04-000-000.u4.p2.s5 A se ptám, kde byla opozice.
ps2013-037-04-000-000.u4.p2.s6 Pořádali jsme například velkou konferenci s chorvatským ministrem financí, kam jsme vás pozvali všechny.
ps2013-037-04-000-000.u4.p2.s7 Další velké akce pořádala Hospodářská komora nebo Svaz obchodu a cestovního ruchu, Asociace malých a středních podnikatelů a živnostníků, několik akcí v regionech měla Asociace hotelů a restaurací.
ps2013-037-04-000-000.u4.p2.s8 Stejně tak pořádalo Ministerstvo financí a finanční správa setkání s podnikateli v jednotlivých krajích, která stále pokračují.
ps2013-037-04-000-000.u4.p2.s9 Přijďte 8. února do Zlína.
ps2013-037-04-000-000.u4.p2.s10 V říjnu jsme měli velkou akci na veletrhu GASTRO a další podobnou akci plánujeme na 19. února na výstavišti v Holešovicích.
ps2013-037-04-000-000.u4.p2.s11 Několikrát jsme vystoupili na maloobchodních veletrzích, naposledy včera v Olomouci.
ps2013-037-04-000-000.u4.p2.s12 Kromě akcí pro restauratéry a obchodníky jsme přednášeli i na akcích pro zemědělce, zpracovatele masa či profesní komory dentistů, auditorů a dalších.
ps2013-037-04-000-000.u4.p3.s1 Vystoupili jsme na Vysoké škole hotelové, Vysoké škole ekonomické a dalších vzdělávacích institucích.
ps2013-037-04-000-000.u4.p3.s2 Byli jsme diskutovat na konferenci deníku E15 či na akci pořádané Českomoravskou komorou odborových svazů.
ps2013-037-04-000-000.u4.p3.s3 Několik přednášek jsme měli pro komoru daňových poradců, absolvovali jsme akci s menšími organizacemi, které nás pozvaly, aby se s námi mohly o tomto zákonu bavit.
ps2013-037-04-000-000.u4.p3.s4 Nespočet schůzek proběhl přímo na Ministerstvu financí za účasti.
ps2013-037-04-000-000.u4.p3.s5 Setkali jsme se s ekonomickými analytiky.
ps2013-037-04-000-000.u4.p4.s1 Nad návrhem zákona jsme se sešli s poslaneckým klubem Úsvitu přímé demokracie a KDU-ČSL, jelikož projevily zájem.
ps2013-037-04-000-000.u4.p4.s2 Zde ve Sněmovně jsme přednášeli na podvýboru pro ekonomiku.
ps2013-037-04-000-000.u4.p4.s3 A se znovu ptám: Kde byla ODS a TOP 09?
ps2013-037-04-000-000.u4.p4.s4 Proč jste nepřišli, že chcete o návrhu zákona diskutovat?
ps2013-037-04-000-000.u4.p4.s5 Když kritizujete některá ustanovení, proč jste k nim nepředložili pozměňovací návrhy?
ps2013-037-04-000-000.u4.p4.s6 Proč to konečně neřešíme opravdu věcně a konstruktivně?
ps2013-037-04-000-000.u4.p4.s7 Fakt tomu nerozumím.
ps2013-037-04-000-000.u4.p5.s1 Pan poslanec Stanjura a někteří jeho kolegové zde minule položili otázky týkající se plánovaného IT systému elektronické evidence tržeb.
ps2013-037-04-000-000.u4.p5.s2 Dovolil bych si na stručně odpovědět.
ps2013-037-04-000-000.u4.p5.s3 Mimochodem poté, co jsem popsal technický princip EET jako komunikaci stroje se strojem, prohlásil pan poslanec Stanjura, že nechce žít ve světě, kterému vládnou stroje.
ps2013-037-04-000-000.u4.p5.s4 Bál jsem se, že pan poslanec zahodí počítač a telefon a odejde do lesů, ale naštěstí je tady s námi, takže asi to tak nemyslel.
ps2013-037-04-000-000.u4.p6.s1 K IT řešení tedy nejprve obecně.
ps2013-037-04-000-000.u4.p6.s2 Je známou informací, že veškeré práce na vybudování technického řešení, to je investiční náklady, jsou pozastaveny, což bylo mimo jiné konstatováno na jednání vlády dne 20. srpna 2015.
ps2013-037-04-000-000.u4.p6.s3 Důvodem, proč jsme sáhli k tomuto řešení, které není v praxi státní správy obvyklé, byly eskalující útoky a výrazné zpolitizování a zmedializování věcné i technické roviny celého projektu, které dosáhlo úrovně zastrašování zaměstnanců státní správy.
ps2013-037-04-000-000.u4.p6.s4 Ano, zastrašování.
ps2013-037-04-000-000.u4.p6.s5 Někdo podal anonymní trestní oznámení a policie vyšetřuje zaměstnance Ministerstva financí za pár drobných v porovnání s očekávaným výnosem 18 mld. ročně.
ps2013-037-04-000-000.u4.p6.s6 Ze všech stran se dělají obstrukce a problémy.
ps2013-037-04-000-000.u4.p6.s7 Nechceme, aby byl tento klíčový projekt ohrožen účelovým napadáním údajně nezákonného postupu.
ps2013-037-04-000-000.u4.p6.s8 Koaličním pozměňovacím návrhem jsme tedy navrhli prodloužení legisvakanční lhůty na sedm kalendářních měsíců.
ps2013-037-04-000-000.u4.p6.s9 V tomto období bude vybudováno a otestováno technické řešení, tedy centrální IT systém elektronické evidence tržeb.
ps2013-037-04-000-000.u4.p7.s1 Pokud se jedná o procesní otázky, konstatuji, že projekt elektronické evidence tržeb byl projednán na jednání Rady vlády pro informační společnost, a to 13. dubna 2015.
ps2013-037-04-000-000.u4.p8.s1 Co se týče usnesení vlády číslo 889 z 2. listopadu 2015, musím uvést, že i přesto, že projekt byl zahájen před tímto usnesením, Ministerstvo financí připravuje předložení technického řešení Ministerstvu vnitra, respektive útvaru hlavního architekta eGovernmentu.
ps2013-037-04-000-000.u4.p8.s2 Tatáž situace je i ve vztahu ke zmiňovaným požadavkům zákona o informačních systémech veřejné správy.
ps2013-037-04-000-000.u4.p8.s3 Konečné řešení IT systémů nelze logicky předložit před schválením zákona vzhledem k výše uvedenému pozastavení prací.
ps2013-037-04-000-000.u4.p9.s1 Co se týče zmiňovaného potenciálu rozporu s nařízením eIDAS, v tomto případě došlo zřejmě k nepochopení celé problematiky certifikátu.
ps2013-037-04-000-000.u4.p9.s2 Bude se jednat o certifikáty vydané vnitřní certifikační autoritou a nebude se tím pádem jednat o certifikáty ve smyslu směrnice 1999/93/ES ani nařízení eIDAS.
ps2013-037-04-000-000.u4.p10.s1 Opravdu oceňuji, do jaké míry detailu se kolega Stanjura věcně této problematice věnuje a prostudoval ji, ale mohu ho ujistit, že i v této oblasti jsme samozřejmě spolupracovali s Ministerstvem vnitra a navrhovaný systém není v rozporu se zmiňovaným nařízením.
ps2013-037-04-000-000.u4.p10.s2 Stejně to není v rozporu se zákonem o účetnictví, jak zde bylo zmiňováno ve vztahu k přenosu účetních záznamů.
ps2013-037-04-000-000.u4.p11.s1 Ke zvýšení datového toku, respektive objemu dat.
ps2013-037-04-000-000.u4.p11.s2 Datová správa ke každé účtence včetně certifikátu je v řádu jednotek kilobytů.
ps2013-037-04-000-000.u4.p11.s3 Pro názornou představu příklad.
ps2013-037-04-000-000.u4.p11.s4 Data ze všech účtenek, od všech firem a podnikatelů za jeden den, včetně hypermarketů a obchodních center, odpovídají velikosti přibližně 15 filmů v blu-ray kvalitě.
ps2013-037-04-000-000.u4.p11.s5 Nebo ještě jinak.
ps2013-037-04-000-000.u4.p11.s6 Data z účtenky jsou tak malá, že obchod s pěti pokladnami bude mít na internet menší nároky než při čtení internetových novin.
ps2013-037-04-000-000.u4.p12.s1 Požadavek pana poslance Stanjury na anonymizaci dat jsem nepochopili, a prosím tedy o vysvětlení.
ps2013-037-04-000-000.u4.p12.s2 Logicky, pokud by data byla anonymizována, jejich sběr ztrácí pro správce daně smysl a byla by pro nepoužitelná, kdyby nevěděl, koho se týkají.
ps2013-037-04-000-000.u4.p13.s1 Ještě se vrátím krátce k problematice odcizení či zneužití certifikátu.
ps2013-037-04-000-000.u4.p13.s2 Je to stejné jako s přístupovými údaji do datové schránky nebo s autentizačními prostředky do internetového bankovnictví.
ps2013-037-04-000-000.u4.p13.s3 Je nutné je chránit.
ps2013-037-04-000-000.u4.p13.s4 I kdyby došlo k odcizení a zneužití certifikátu pro evidenci tržeb, bude se to řešit individuálně s daným podnikatelem.
ps2013-037-04-000-000.u4.p13.s5 Stejně jako když vám ukradnou platební kartu.
ps2013-037-04-000-000.u4.p13.s6 V žádném případě to neznamená, že by finanční úřad hned doměřoval daň.
ps2013-037-04-000-000.u4.p14.s1 Na rozdíl od Chorvatska bude certifikáty vydávat Finanční správa zdarma a bude možné si zažádat i o více certifikátů dle potřeby a specifik fungování konkrétního podnikatele.
ps2013-037-04-000-000.u4.p14.s2 To může pro podnikatele s větším množstvím pokladních míst řešit problém s náhradou certifikátu v případě odcizení.
ps2013-037-04-000-000.u4.p15.s1 K dotazu pana poslance Kučery na protokol pro šifrovaný přenos dat mezi zařízením podnikatele a centrálním IT systémem.
ps2013-037-04-000-000.u4.p15.s2 Je pravda, že v původní studii proveditelnosti bylo zmíněno užití protokolu SSL, verze 3.
ps2013-037-04-000-000.u4.p15.s3 V rámci studie šlo pouze o jedno z možných řešení, které se ale v rámci vývoje projektu změnilo.
ps2013-037-04-000-000.u4.p15.s4 Proto mohu oznámit, že pro bezpečný přenos dat bude využito protokolu TLS, pravděpodobně verze 1.2.
ps2013-037-04-000-000.u4.p15.s5 Konkrétní verze tohoto protokolu je v diskuzi a bude zveřejněna v rámci rozhraní.
ps2013-037-04-000-000.u4.p16.s1 Na zveřejnění rozhraní se ptal pan poslanec Bendl.
ps2013-037-04-000-000.u4.p16.s2 Hovořil jsem zde o tom, že práce na systémech jsou zastaveny do doby schválení zákona o evidenci tržeb.
ps2013-037-04-000-000.u4.p16.s3 Následně bude toto rozhraní zveřejněno v řádu několika týdnů, krátce poté bude zprovozněno testovací prostředí pro vývojáře software a dodavatele pokladních řešení.
ps2013-037-04-000-000.u4.p16.s4 Jen dodávám, že rozhraní bude zveřejněno Finanční správou, nikoliv Ministerstvem financí, protože Ministerstvo financí nebude provozovat centrální systém a nebude mít samozřejmě ani přístup k datům z tohoto systému.
ps2013-037-04-000-000.u4.p17.s1 Pan poslanec Bendl se dále ptá, podle čeho budou vybírány subjekty ke kontrole.
ps2013-037-04-000-000.u4.p17.s2 Již jsem to zde popisoval a rád to ještě zopakuji.
ps2013-037-04-000-000.u4.p17.s3 Výhodou elektronické evidence tržeb je to, že centrální IT systém dokáže podle nastavených pravidel vyhodnotit, kde může být potenciální problém s krácením tržeb, a na takový subjekt se pak následně zaměří fyzická kontrola.
ps2013-037-04-000-000.u4.p17.s4 Samozřejmě v čase se tento systém bude zdokonalovat.
ps2013-037-04-000-000.u4.p17.s5 Na počátku období proto budou kontroly plošné a zaměří se zejména na to, zda příslušný podnikatel vůbec k dispozici pokladní zařízení.
ps2013-037-04-000-000.u4.p17.s6 Obdobně jako v jiných zemích zde chceme nastavit určité toleranční období.
ps2013-037-04-000-000.u4.p17.s7 Cílem rozhodně není podnikatele šikanovat.
ps2013-037-04-000-000.u4.p17.s8 Zavedení elektronické evidence tržeb podnikatelskému prostředí pomoci a Finanční správa k tomu musí takto přistupovat.
ps2013-037-04-000-000.u4.p18.s1 Pan poslanec Gazdík, kterému děkuji za upřímný zájem o věcnou diskuzi k tomuto zákonu, zde minule vznesl dva okruhy dotazů, na které bych nyní zareagoval.
ps2013-037-04-000-000.u4.p19.s1 Prvním okruhem byla problematika vesnických poutí a obdobných akcí.
ps2013-037-04-000-000.u4.p19.s2 Pan poslanec zmiňuje, že pořadatelem bývá obec, která je často také plátcem DPH.
ps2013-037-04-000-000.u4.p19.s3 Chtěl bych upozornit, že povinnost evidovat tržby se vztahuje i na neplátce DPH.
ps2013-037-04-000-000.u4.p19.s4 To jen pro úplnost.
ps2013-037-04-000-000.u4.p19.s5 Každopádně veřejnoprávní subjekty, jako jsou obce či kraje, jsou vyňaty z povinnosti evidovat tržby.
ps2013-037-04-000-000.u4.p20.s1 Takže ještě jednou - obce a kraje nemusí evidovat tržby, a netýká se jich tedy elektronická evidence tržeb.
ps2013-037-04-000-000.u4.p20.s2 Pokud tedy bude příjemcem tržby obec, nemá evidenční povinnost.
ps2013-037-04-000-000.u4.p20.s3 Pokud ale bude na takové akci prodávat živnostník či firma, bude mít povinnost evidovat stejně, jako by se transakce odehrávala v kamenném obchodě.
ps2013-037-04-000-000.u4.p20.s4 Každopádně pokud není možno se připojit na elektrickou přípojku, lze dle zkušeností z chorvatského trhu využít širokou škálu zařízení fungujících na baterie.
ps2013-037-04-000-000.u4.p20.s5 Co se týče internetu, je samozřejmě možnost využít mobilní data a i vyšší koncentrace podnikatelů na jednom místě nezpůsobí přetížení sítě vzhledem k malé velikosti datové správy, nebo může obec zřídit i veřejnou wifi síť.
ps2013-037-04-000-000.u4.p21.s1 Druhý okruh dotazů pana poslance Gazdíka mířil na společenské akce pořádané spolky, např. plesy či veselice.

Text viewDownload CoNNL-U