|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-12-09 ps2013-036-06-009-146 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

146. Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2016 a střednědobý výhled na roky 2017 a 2018 /sněmovní tisk 619/

Date2015-12-09
Meetingps2013/036
Agenda Itemps2013/036/146
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/036schuz/s036244.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 407 • previousnext

ps2013-036-06-009-146.u1.p1.s1 146.
ps2013-036-06-009-146.u1.p1.s2 Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2016 a střednědobý výhled na roky 2017 a 2018 /sněmovní tisk 619/
ps2013-036-06-009-146.u1.p2.s1 Předložený návrh uvede ministr dopravy Dan Ťok.
ps2013-036-06-009-146.u1.p2.s2 Prosím, pane ministře, máte slovo.
ps2013-036-06-009-146.u2.p1.s1 Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, rozpočet a střednědobý výhled Státního fondu dopravní infrastruktury v letech 2016 2018 vychází z finančních rámců stanovených vládou ČR pro rok 2016 a střednědobý výhled pro roky 2017 a 2018, přičemž rozpočet je připraven jako vybilancovaný se zapojením odhadovaných zůstatků finančních prostředků SFDI k 31. 12. 2015.
ps2013-036-06-009-146.u2.p1.s2 Rozpočet roku 2016 vychází z navýšených směrných čísel Ministerstva financí ČR v celkové výši 47,1 miliardy korun národních zdrojů a při zapojení předpokládaného zůstatku finančních prostředků SFDI ke konci roku 2015 pracuje s celkovými národními zdroji ve výši 51,3 miliardy korun.
ps2013-036-06-009-146.u2.p1.s3 Se zapojením prostředků EU ve výši 14,3 miliardy korun činí pro rok 2016 celková výše navrženého rozpočtu téměř 65,7 miliardy korun.
ps2013-036-06-009-146.u2.p2.s1 Rozhodujícím faktorem pro sestavení rozpočtu je nutnost v maximální možné míře respektovat následující požadavky.
ps2013-036-06-009-146.u2.p2.s2 Na opravu a údržbu sítě a přípravu akcí dle vládou schváleného dokumentu dopravní sektorové strategie, druhá fáze, na zajištění dofinancování projektů financovaných z OPD 2007 2013, na zajištění dostatečného čerpání OPD 2014 2020 pro splnění konkretních milníků, tedy předem stanovených a sledovaných cílů v programu OPD 2014 2020, aby České republice nebyly kráceny prostředky z OPD na zajištění financování již rozestavěných akcí a na zahajování nově připravených akcí.
ps2013-036-06-009-146.u2.p3.s1 Finanční rámec z národních zdrojů ve výši 51,3 miliardy korun umožňuje financovat opravy a údržbu, přípravu akcí, dofinancovat dokončování akcí národních i spolufinancovaných z EU a pokrýt část nově zahajovaných akcí podle stavu jejich připravenosti.
ps2013-036-06-009-146.u2.p3.s2 Po úspěšném dokončení přípravy budou v průběhu roku 2016 jednotlivé akce zařazovány do rozpočtu SFDI za podmínky existence disponibilních prostředků.
ps2013-036-06-009-146.u2.p3.s3 Tyto zdroje mohou být vygenerovány například díky nižším realizačním cenám u jednotlivých soutěžených akcí nebo dosažením vyšších než předpokládaných daňových příjmů.
ps2013-036-06-009-146.u2.p3.s4 V případě další potřeby budou vedena jednání s Ministerstvem financí v návaznosti na vývoj státního rozpočtu s cílem navýšit rozpočet SFDI na pokrytí akcí, které nemají dneska krytí v rozpočtu.
ps2013-036-06-009-146.u2.p4.s1 Komplikovaný je především rozpočtový výhled, kdy koncem roku 2016 předpokládáme zahájení objemově významných staveb D11, R35, R48, které budou vyžadovat výrazně více finančních prostředků, než je v návrhu rozpočtováno.
ps2013-036-06-009-146.u2.p4.s2 Jejich realizace je přitom nezbytná pro zajištění dočerpání alokace OPD 2014 2020 při dodržení pravidla N+3.
ps2013-036-06-009-146.u2.p4.s3 Pro Ministerstvo dopravy by byla optimální garance národních zdrojů ve výši cca 52 miliard korun ročně.
ps2013-036-06-009-146.u2.p4.s4 Předpoklad tzv. návrhové varianty financování obsažený ve schválených dopravních sektorových strategiích.
ps2013-036-06-009-146.u2.p5.s1 Na základě výše uvedeného navrhuji Poslanecké sněmovně ČR schválit rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2016 a období střednědobého výhledu, na období 2017 a 2018.
ps2013-036-06-009-146.u2.p5.s2 Děkuji za pozornost.
ps2013-036-06-009-146.u3.p1.s1 Děkuji panu ministrovi.
ps2013-036-06-009-146.u3.p1.s2 Tento materiál projednal hospodářský výbor, jehož usnesení vám bylo doručeno jako sněmovní tisk 619/1.
ps2013-036-06-009-146.u3.p1.s3 Nyní prosím, aby se slova ujal zpravodaj hospodářského výboru pan poslanec Stanislav Pfléger, informoval nás o jednání výboru a přednesl návrh usnesení Sněmovny.
ps2013-036-06-009-146.u3.p1.s4 Prosím, pane poslanče, máte slovo.
ps2013-036-06-009-146.u4.p1.s1 Dobrý večer, pane místopředsedo, vážená vládo, dámy a pánové.
ps2013-036-06-009-146.u4.p1.s2 Tímto návrhem rozpočtu se zabýval hospodářský výbor na svém jednání 29. schůze dne 11. listopadu 2015 a návrh rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2016 a střednědobého výhledu na roky 2017 a 2018, sněmovní tisk 619 přijal.
ps2013-036-06-009-146.u4.p2.s1 Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po vyslechnutí výkladu ministra dopravy Dana Ťoka, ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyňka Hořelici a zpravodajské zprávy Stanislava Pflégera a po obecné a podrobné rozpravě
ps2013-036-06-009-146.u4.p3.s1 I. doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR projednat a schválit sněmovní tisk 619, rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2016 a střednědobý výhled pro roky 2017 a 2018, v předloženém znění;
ps2013-036-06-009-146.u4.p4.s1 II. pověřuje předsedu výboru, aby předložil toto usnesení předsedovi Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR;
ps2013-036-06-009-146.u4.p5.s1 III. zmocňuje zpravodaje výboru, aby na schůzi Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR přednesl zprávu o výsledcích projednávání návrhu rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2016 a střednědobého výhledu na roky 2017 a 2018 v hospodářském výboru.
ps2013-036-06-009-146.u4.p6.s1 To jsem právě učinil.
ps2013-036-06-009-146.u4.p6.s2 Děkuji.
ps2013-036-06-009-146.u5.p1.s1 Děkuji panu zpravodaji.
ps2013-036-06-009-146.u5.p1.s2 Otvírám všeobecnou rozpravu, do které se jako první přihlásil pan poslanec Antonín Seďa.
ps2013-036-06-009-146.u5.p1.s3 Pardon, omlouvám se, pane předsedo, vy jste takový nenápadný, omlouvám se.
ps2013-036-06-009-146.u5.p1.s4 Prosím, pane předsedo, máte slovo.
ps2013-036-06-009-146.u6.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-036-06-009-146.u6.p1.s2 Mám dva konkrétní dotazy k návrhu rozpočtu.
ps2013-036-06-009-146.u6.p1.s3 Poprosím o vysvětlení tabulky na str. 33 rozpočet SFDI na rok 2016.
ps2013-036-06-009-146.u6.p1.s4 Vždycky je na žlutém řádku suma a pak rozpad sumy.
ps2013-036-06-009-146.u6.p1.s5 zaujalo, že tam máme napsané akce národní v realizaci, pod tím je asi 20 akcí nebo 30.
ps2013-036-06-009-146.u6.p1.s6 Nijak to nezpochybňuji.
ps2013-036-06-009-146.u6.p1.s7 Ale současně je tam napsáno, že 6 miliard bude z OPD 2.
ps2013-036-06-009-146.u6.p1.s8 Tak nerozumím, jestli je to akce národní, nebo z evropských fondů.
ps2013-036-06-009-146.u6.p1.s9 bych předpokládal, že tam je napsané, že to je akce národní, a je to dokonce za 24 miliard, nebo 24 miliard bylo proinvestováno, a na příští rok je tam částka přes 5 miliard, tak jsou tam používány zdroje z OPD 2.
ps2013-036-06-009-146.u6.p1.s10 Tak to bych prosil jenom vysvětlit, jestli je tam jenom chyba, že to mělo být spolufinancované.
ps2013-036-06-009-146.u6.p1.s11 Jsou to určitě akce, které jsou spolufinancované, když se na to podíváte, neboli Oldřichovice 1.11, Oldřichovice-Bystřice 1.11 - teď mluvím o stavbách, které fyzicky znám.
ps2013-036-06-009-146.u6.p2.s1 A pak asi popáté za poslední tři týdny chci upřít vaši pozornost na EIA, protože přestože tu se ptám premiéra, tu se ptám ministra životního prostředí, tu ministra dopravy, tak nikdo k tomu nechce vystoupit.
ps2013-036-06-009-146.u6.p2.s2 Dovolte mi, abych odcitoval z toho materiálu, který v takovém poloutajeném režimu projednala vláda, myslím, že 2. prosince.
ps2013-036-06-009-146.u6.p2.s3 Je tam seznam 65 akcí, u kterých je ohroženo čerpání v celkové výši 90 mld. korun.
ps2013-036-06-009-146.u6.p2.s4 Vzpomeňte si na to EET, co z toho chcete dostat a za jakou cenu, a tady se bavíme o 90 mld.
ps2013-036-06-009-146.u6.p2.s5 Když se podíváte na ten seznam v tom vládním materiálu a porovnáte se seznamem akcí, které se plánovaly financovat v roce 2016, tak je tam bohužel poměrně vysoký průnik.
ps2013-036-06-009-146.u6.p2.s6 Bohužel.
ps2013-036-06-009-146.u6.p2.s7 A bych opravdu rád slyšel, co s tím vláda bude dělat.
ps2013-036-06-009-146.u6.p2.s8 Jestli se nadále bude pokoušet to dojednat na úřednické úrovni, anebo to opravdu přenese, což bych doporučoval, na politickou úroveň, nejlépe na úroveň pana premiéra.
ps2013-036-06-009-146.u6.p2.s9 Protože nemusíme uspět, ale pokud neuspějeme, tak jestli máme někdy žalovat Brusel, tak za tohle.
ps2013-036-06-009-146.u6.p2.s10 Přece náš Ústavní soud jasně říká - a drží to všechny tři ústavní soudy - že retroaktivita není možná.
ps2013-036-06-009-146.u6.p2.s11 Tak jak to, že po nás Brusel chce, abychom znovu dělali to, co máme?
ps2013-036-06-009-146.u6.p3.s1 Podrobně jsem o tom hovořil v jiných vystoupeních.
ps2013-036-06-009-146.u6.p3.s2 Takže bych chtěl, aby vláda zvažovala i tu krajní variantu a domáhala se našich práv, České republiky, i právní cestou, pokud neuspěje politické vyjednávání.
ps2013-036-06-009-146.u6.p3.s3 Jak říkám, myslím si, že to je na intervenci premiéra, protože pokud vidíte ty zápisy zejména úředníků z DG životního prostředí, tak vidíte, že jsou velmi neústupní, zaslepení, poplatní zelené ideologii a nedá se s nimi rozumně debatovat.
ps2013-036-06-009-146.u6.p3.s4 Protože to sice bylo podle starého zákona z roku 1992, poslední, jak jsem říkal, bylo vydáno v roce 2006, ale ta osvědčení nebo vyjádření mají neomezenou platnost.
ps2013-036-06-009-146.u6.p3.s5 V okamžiku, kdy do toho sáhneme, tak všechny akce, které tam jsou, se buď budou muset platit jenom z českých peněz, a na to nemáme dostatečné rozpočtové zdroje, to myslím, že je všem jasné, anebo v příštím volebním období.
ps2013-036-06-009-146.u6.p3.s6 Ani 2016, ani 2017.
ps2013-036-06-009-146.u6.p3.s7 A to riziko je poměrně vysoké.
ps2013-036-06-009-146.u6.p3.s8 myslím, že i zítra budeme interpelovat pana premiéra v této otázce a budeme od něj chtít, vyvine aktivitu a nenechává to jenom na dopravě a životním prostředí.
ps2013-036-06-009-146.u6.p3.s9 Tady si myslím, že bohužel cesta nevede.
ps2013-036-06-009-146.u7.p1.s1 Děkuji panu předsedovi Stanjurovi.
ps2013-036-06-009-146.u7.p1.s2 Nyní řádně přihlášený pan poslanec Antonín Seďa.
ps2013-036-06-009-146.u7.p1.s3 Prosím, pane poslanče, máte slovo.
ps2013-036-06-009-146.u8.p1.s1 Děkuji, pane místopředsedo.
ps2013-036-06-009-146.u8.p1.s2 Vážený pane ministře, vážené kolegyně, kolegové, návrh rozpočtu střednědobého výhledu na roky 2017 a 2018 z pohledu nepokrytých potřeb a z hlediska základních dopravních staveb ve Zlínském kraji je docela smutné čtení.
ps2013-036-06-009-146.u8.p1.s3 Na páteřní komunikaci R49 schází 8 mld. korun či na pokračování R55 v rámci jihovýchodního obchvatu Otrokovic schází 1,2 mld.
ps2013-036-06-009-146.u8.p1.s4 Ale nejde jenom o finanční zdroje, ale zejména o problém připravenosti obou staveb.
ps2013-036-06-009-146.u8.p1.s5 Taktéž další plánované stavby silnic 1/57 či 1/69 nejsou v plánu do roku 2018.
ps2013-036-06-009-146.u8.p1.s6 Taktéž nepokryté výdaje na 1/49 a 1/35, kde schází tři čtvrtě miliardy.
ps2013-036-06-009-146.u8.p1.s7 Proto se chci zeptat pana ministra, jaká konkrétní opatření přijme jeho ministerstvo a Ředitelství silnic a dálnic, aby se konečně výraznějším způsobem pomohlo se zanedbanou dopravní infrastrukturou v našem kraji.
ps2013-036-06-009-146.u8.p2.s1 Při čtení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury a v rámci realizace operačního programu Doprava 2014 2020 postrádám v investicích podporu rozvoje letecké dopravy, zejména podporu letišť.
ps2013-036-06-009-146.u8.p2.s2 Proto se chci zeptat pana ministra, zda je na toto odvětví dopravy počítáno s nějakou podporou, protože podle dlouhodobých výhledů přeprava cestujících letouny výrazně naroste, přitom kapacita letištních terminálů i vzletových a přistávacích drah se stává nedostačující.
ps2013-036-06-009-146.u8.p2.s3 Dále bude nutné realizovat i bezpečnostní opatření v rámci zajištění vyšší bezpečnosti cestujících.
ps2013-036-06-009-146.u8.p2.s4 Děkuji.
ps2013-036-06-009-146.u9.p1.s1 Děkuji panu poslanci Seďovi.
ps2013-036-06-009-146.u9.p1.s2 Ptám se, kdo další se hlásí do všeobecné rozpravy.
ps2013-036-06-009-146.u9.p1.s3 Jestliže se nikdo nehlásí, všeobecnou rozpravu končím.
ps2013-036-06-009-146.u9.p1.s4 Ptám se na závěrečná slova pana ministra.
ps2013-036-06-009-146.u9.p1.s5 Pan ministr zájem.
ps2013-036-06-009-146.u9.p1.s6 Prosím, pane ministře.
ps2013-036-06-009-146.u10.p1.s1 Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, jen velmi rychle, to vezmu odzadu.
ps2013-036-06-009-146.u10.p1.s2 Ty chybějící investice, které jsou ve Státním fondu dopravní infrastruktury - my jsme se dohodli, že uděláme rozpočet co možná nejrealističtější.
ps2013-036-06-009-146.u10.p1.s3 Pokud peníze budou chybět na akce, které jsou nachystány, tak je tam určitě dodáme.
ps2013-036-06-009-146.u10.p1.s4 bych chtěl všechny ubezpečit o tom, co jsem říkal několikrát, že na všechny akce, které budou připraveny, peníze budou a peníze nebudou důvodem pro investice.
ps2013-036-06-009-146.u10.p2.s1 Co se týče letišť, podle stávajícího zákona o Státním fondu dopravní infrastruktury letiště nemůžeme podporovat.
ps2013-036-06-009-146.u10.p2.s2 Novela, která bohužel nebyla projednána včera, by to do jisté míry umožnila, takže proto tam není v tom rozpočtu nic.
ps2013-036-06-009-146.u10.p3.s1 A co se týče EIA - bych to nechtěl moc prodlužovat, ale jenom krátce.
ps2013-036-06-009-146.u10.p3.s2 Máme takový zákon, který bylo možno vyjednat, protože se pět let nic nedělo a ta EIA nevypadala, jak nevypadá.
ps2013-036-06-009-146.u10.p3.s3 Na druhé straně bych chtěl říct, že děláme kroky k tomu, abychom ty věci napravili, a jsem přesvědčený, že se dělají kroky na politické úrovni k tomu, abychom našli nějaký rozumný kompromis.
ps2013-036-06-009-146.u10.p3.s4 budu zítra jednat v Bruselu, příští týden tam bude pan ministr Richard Brabec.
ps2013-036-06-009-146.u10.p3.s5 Jsem přesvědčen, že se rýsuje kompromis, ve kterém většina těch staveb, které mají EIA podle zákona 244, a jsou to ty klíčové, nejvíce připravené, bude schopno v nich pokračovat.
ps2013-036-06-009-146.u10.p3.s6 Děkuji.
ps2013-036-06-009-146.u11.p1.s1 Děkuji panu ministrovi za jeho závěrečné slovo a přistoupíme k rozpravě podobné, do které se jako první přihlásil pan předseda Stanjura?
ps2013-036-06-009-146.u11.p1.s2 Ne.

Text viewDownload CoNNL-U