|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-12-09 ps2013-036-06-009-146 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

146. Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2016 a střednědobý výhled na roky 2017 a 2018 /sněmovní tisk 619/

Date2015-12-09
Meetingps2013/036
Agenda Itemps2013/036/146
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/036schuz/s036244.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 407 • previousnext

ps2013-036-06-009-146.u11.p1.s3 Pan poslanec Kučera?
ps2013-036-06-009-146.u11.p1.s4 Také ne.
ps2013-036-06-009-146.u11.p1.s5 Ptám se, jestli ještě někdo další se hlásí do podrobné rozpravy.
ps2013-036-06-009-146.u11.p1.s6 Není tomu tak, končím tedy podrobnou rozpravu.
ps2013-036-06-009-146.u11.p1.s7 Ptám se na závěrečná slova pana ministra, případně pana zpravodaje.
ps2013-036-06-009-146.u11.p1.s8 Není zájem.
ps2013-036-06-009-146.u11.p1.s9 B
ps2013-036-06-009-146.u11.p2.s1 Budeme tedy hlasovat o návrhu usnesení, tak jak jej přednesl pan zpravodaj hospodářského výboru poslanec Pfléger.
ps2013-036-06-009-146.u11.p2.s2 přivolám naše kolegy z předsálí.
ps2013-036-06-009-146.u11.p2.s3 Je tady žádost o odhlášení.
ps2013-036-06-009-146.u11.p2.s4 Odhlašuji vás všechny.
ps2013-036-06-009-146.u11.p2.s5 Prosím, abyste se přihlásili svými hlasovacími kartami.
ps2013-036-06-009-146.u11.p3.s1 Budeme hlasovat o usnesení hospodářského výboru, tak jak jej navrhl pan zpravodaj poslanec Stanislav Pfléger.
ps2013-036-06-009-146.u11.p4.s1 Zahajuji hlasování o tomto návrhu usnesení.
ps2013-036-06-009-146.u11.p4.s2 Kdo je pro, zvedne ruku a zmáčkne tlačítko.
ps2013-036-06-009-146.u11.p4.s3 Kdo je proti?
ps2013-036-06-009-146.u11.p5.s1 Je to hlasování číslo 233, přihlášeno je 154 poslankyň a poslanců, pro 122, proti 25. Návrh byl přijat.
ps2013-036-06-009-146.u11.p5.s2 Děkuji panu ministrovi i panu zpravodaji.
ps2013-036-06-009-146.u11.p6.s1 Nyní se budeme zabývat sloučenou rozpravou ke třem bodům týkajícím se hazardu.
ps2013-036-06-009-146.u11.p7.s1 Sloučená rozprava k bodům 36, 37 a 38 /sněmovní tisk 578, 579 a 580/
ps2013-036-06-009-146.u11.p8.s1 Těmito sněmovními tisky jsme se zabývali dne 30. září na 31. schůzi Poslanecké sněmovny, kdy jsme přerušili sloučenou obecnou rozpravu.
ps2013-036-06-009-146.u11.p8.s2 Prosím, aby místa u stolku zpravodajů zaujali za navrhovatele pan místopředseda vlády a ministr financí Andrej Babiš a zpravodaj pro prvé čtení těchto sněmovních tisků pan poslanec Jan Volný.
ps2013-036-06-009-146.u11.p9.s1 Ptám se, jestli pan ministr, případně pan zpravodaj mají zájem o úvodní vystoupení.
ps2013-036-06-009-146.u11.p9.s2 Není tomu tak.
ps2013-036-06-009-146.u11.p9.s3 Budeme tedy pokračovat v přerušené sloučené obecné rozpravě.
ps2013-036-06-009-146.u11.p9.s4 Jako první se o slovo přihlásil pan poslanec Ladislav Šincl.
ps2013-036-06-009-146.u11.p9.s5 Prosím, pane poslanče, máte slovo.
ps2013-036-06-009-146.u12.p1.s1 Děkuji, pane předsedající.
ps2013-036-06-009-146.u12.p1.s2 Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, vážená vládo, ve svém minulém vystoupení k zákona o loteriích jsem se dotazoval nepřítomného pana ministra, proč tento dlouho slibovaný vládní zákon o hazardních hrách je v současné době jen v prvním čtení.
ps2013-036-06-009-146.u12.p1.s3 Bohužel jsem se opět nic nedozvěděl.
ps2013-036-06-009-146.u12.p2.s1 Hlavní příčina tkví v tom, že pan ministr financí Andrej Babiš tento zákon nepředložil návrh tak, jak mu uložila vláda svým usnesením č. 165 ze dne 12. 3. 2014.
ps2013-036-06-009-146.u12.p2.s2 Konkrétně šlo o úkol - cituji - připravit návrh zákona o sázkových hrách s termínem předložení do vlády ve finální podobě do konce roku 2014 a s termínem předpokládané účinnosti v září 2015.
ps2013-036-06-009-146.u12.p2.s3 Opakuji: ve finální podobě do konce roku 2014 a s termínem předpokládané účinnosti září 2015.
ps2013-036-06-009-146.u12.p3.s1 Ano, pan ministr svůj úkol splnil.
ps2013-036-06-009-146.u13.p1.s1 Velmi se omlouvám, pane poslanče, ale poprosím sněmovnu o klid.
ps2013-036-06-009-146.u13.p1.s2 Pokud chceme schválit do hodin tyto tři návrhy zákonů, tak zejména koaliční poslance prosím o disciplínu.
ps2013-036-06-009-146.u14.p1.s1 Dne 22. prosince 2014 byl opravdu návrh zákona předložen do vlády.
ps2013-036-06-009-146.u14.p1.s2 Byl zde předložen moderního zákon, který se snažil reagovat na nové trendy ohledně nelegálního hraní, řešil zdanění momentálně nezdaněné oblasti hazardu na internetu, zároveň obsahoval i zpřísnění podmínek pro provozování společensky nejškodlivějšího - automatového hazardu, a to jak cestou výrazně vyššího zdanění, tak cestou nastavení různých brzd závislostí, seberegulačních opatření pro hráče, registrace apod.
ps2013-036-06-009-146.u15.p1.s1 Pane poslanče, omlouvám se, není to lepší, počkáme tedy, se Sněmovna uklidní.
ps2013-036-06-009-146.u15.p2.s1 Pane poslanče Schwarzi, jestli můžete přenést svůj hovor do předsálí, a další.
ps2013-036-06-009-146.u15.p2.s2 Děkuji.
ps2013-036-06-009-146.u16.p1.s1 Děkuji, pane předsedající.
ps2013-036-06-009-146.u16.p1.s2 Oni se páni poslanci ochuzují o to nejzajímavější.
ps2013-036-06-009-146.u16.p2.s1 To byla ovšem jen první část příběhu, jehož pokračování tak optimistické a jednoznačné není.
ps2013-036-06-009-146.u16.p2.s2 To, co bylo do vlády předloženo, bylo ovšem jen pro média, kdy se pan ministr prezentoval jako velký bojovník proti tvrdému hazardu.
ps2013-036-06-009-146.u16.p2.s3 Od konce minulého roku byl návrh zákona pod taktovkou pana ministra Babiše a jeho poradců postupně potichu změkčován do dnešní doby, ke spokojenosti provozovatelů nejtvrdšího automatového hazardu.
ps2013-036-06-009-146.u16.p3.s1 Faktem je, že zákon bohužel obrovské zpoždění a na tomto zpoždění mají primárně zájem zejména nelegální provozovatelé typu bet-at-home či Lottoland, kteří za současné situace u nás své hry provozují bez jakéhokoliv zdanění a jakékoli regulace.
ps2013-036-06-009-146.u16.p4.s1 Při této příležitosti se musím ptát: Proč a pod čím vlivem došlo k některým zásadním změnám v tomto zákoně od doby, kdy byl původně pro kamery a média v prosinci 2014 předložen do vlády, a současným stavem předloženým zde do Poslanecké sněmovny.
ps2013-036-06-009-146.u16.p4.s2 Proč a pod čím vlivem z něj postupně zmizela většina podstatných opatření, zejména pak těch směřujících k ochraně hráče a společnosti před negativními vlivy?
ps2013-036-06-009-146.u16.p4.s3 Proč se toto muselo napravovat ve vládě dne 29. 7. 2015, kde se to jen částečným způsobem podařilo?
ps2013-036-06-009-146.u16.p4.s4 Otázek okolo změny přístupu pana ministra Babiše a jeho ministerstva ke změnám legislativy v oblasti hazardu je mnoho a bylo by dobré, aby se k tomu pan ministr zde vyjádřil.
ps2013-036-06-009-146.u16.p5.s1 Jako garant této problematiky našeho klubu se o vývoj související s novým vládním zákonem o hazardních hrách dlouhodobě zajímám.
ps2013-036-06-009-146.u16.p5.s2 Proto jsem např. 11. 12. 2014 interpeloval zde přítomného pana ministra Andreje Babiše ve věci připravovaného loterijního zákona.
ps2013-036-06-009-146.u16.p5.s3 Bohužel pan ministr v době nebyl přítomen, a tak jsem dostal písemnou odpověď ze dne 22. 12. 2014, kde pan ministr ujistil, že - cituji: "nový zákon o hazardních hrách, bude předložen do vlády do konce roku 2014".
ps2013-036-06-009-146.u16.p5.s4 Netušil jsem, že to bude jen pro média.
ps2013-036-06-009-146.u16.p5.s5 Naopak jsem naivně čekal, že tento zákon o hazardních hrách bude co nejdříve předložen do Poslanecké sněmovny, aby mohl být v Poslanecké sněmovně schválen dle úkolu z vlády do září 2015, aby mohl zákon začít platit již od 1. 1. 2016.
ps2013-036-06-009-146.u16.p5.s6 Jelikož ovšem zákon nebyl do Poslanecké sněmovny předložen ani v lednu, ani v únoru a ani v březnu, tak jsem požádal pan náměstka ministra Ondřeje Závodského o schůzku, která se dle mého kalendáře konala 21. 3.
ps2013-036-06-009-146.u16.p5.s7 Na této schůzce, které se zúčastnil i ředitel odboru loterií Karel Bláha, jsem se mimo jiné ptal, kdy bude konečně tento zákon předložen.
ps2013-036-06-009-146.u16.p5.s8 A jelikož se ke mně v době dostávaly signály o jeho změkčování, ptal jsem se i na tyto věci.
ps2013-036-06-009-146.u16.p5.s9 Panem náměstkem jsem byl ujištěn, že zákon bude předložen včas, že zde nedojde k žádnému změkčení.
ps2013-036-06-009-146.u16.p5.s10 Bohužel jsem se slibovaného zákona nedočkal ani v dubnu, ani v květnu a ani v červnu.
ps2013-036-06-009-146.u16.p5.s11 Z tohoto důvodu jsem 18. června 2015 ústně interpeloval tentokrát premiéra opět ve věci připravovaného loterijního zákona, kde jsem ptal, kdy konečně bude dlouho očekávaný zákon tady v Poslanecké sněmovně.
ps2013-036-06-009-146.u16.p6.s1 Velký vládní zákon o hazardních hrách byl vládou projednán ve skutečnosti 29. 7. 2015, vláda jej předložila do Poslanecké sněmovny 28. 8. 2015 a první čtení bylo započato 30. 9. 2015 a zase dnes.
ps2013-036-06-009-146.u16.p6.s2 Toto zpoždění bylo vysvětlováno tím, že bylo potřeba získat čas pro odborníky na Ministerstvo financí na pečlivé zpracování návrhu zákona tak, aby obstál u Evropské komise v rámci tzv. notifikace a aby nebyly z hlediska notifikace vzneseny žádné připomínky Evropské komise.
ps2013-036-06-009-146.u16.p7.s1 Na základně svých dosavadních zkušeností jsem tušil, že to bude jinak, a měl jsem bohužel opět pravdu.
ps2013-036-06-009-146.u16.p7.s2 Návrh není tak dobře zpracován, jak bylo mediálně prezentováno panem ministrem, neboť Evropská komise uplatnila v rámci notifikační procedury k návrhu nového zákona o hazardních hrách tzv. podrobné stanovisko.
ps2013-036-06-009-146.u16.p7.s3 Uplatnění podobného stanoviska znamená, že návrh technického předpisu může vytvořit překážky volného pohybu zboží na vnitřním trhu, a představovat tak závažné porušení práva EU.
ps2013-036-06-009-146.u16.p7.s4 Důsledkem je proto prodloužení původní tříměsíční doby pozastavení prací o další tři měsíce, tedy do 4. února 2016.
ps2013-036-06-009-146.u16.p7.s5 Důvodem takového prodloužení lhůty je skutečnost, že členský stát musí mít dostatečný časový prostor výtky ze strany Evropské komise a jiných členských států zapracovat, neboť je povinností členského státu se k podrobnému stanovisku vyjádřit a oznámit Komisi, jak bude návrh upraven.
ps2013-036-06-009-146.u16.p7.s6 V opačném případě se stát vystavuje nebezpečí zahájení řízení pro porušení Smlouvy o založení Evropské unie.
ps2013-036-06-009-146.u16.p8.s1 Za důležité považuji na tomto místě zdůraznit, že bylo na plné odpovědnosti předkladatele, tedy v tomto případě ministra financí, určit, v jaké fázi bude návrh zaslán kontaktnímu místu, tedy Úřadu pro normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, k provedení notifikačního řízení.
ps2013-036-06-009-146.u16.p8.s2 Vždy však musí předkladatel právní úpravy vyžadující notifikační řízení vzít v úvahu, že poté, co Komise obdrží takový návrh, následuje tříměsíční lhůta a před jejím uplynutím nelze návrh přijmout a v případě uplatnění připomínek musí mít nejen dostatečný časový prostor na tyto připomínky reagovat, ale také musí existovat legislativní nástroje, jak případné nedostatky notifikované právní úpravy zhojit.
ps2013-036-06-009-146.u16.p8.s3 Musí se tedy jednat o fázi legislativního procesu, kdy je předpis otevřen pro případné změny.
ps2013-036-06-009-146.u16.p8.s4 Z tohoto pohledu je ideálně doporučováno ze strany samotného Úřadu pro normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví zahájit notifikační řízení předtím, než je materiál projednán vládou.
ps2013-036-06-009-146.u16.p8.s5 Zdůrazňuji: předtím, než je materiál projednán vládou.
ps2013-036-06-009-146.u16.p8.s6 Tato pravidla ostatně vyplývají i z nařízení vlády č. 339/2002 Sb., o postupech při poskytování informací v oblasti technických předpisů, technických dokumentů a technických norem, které implementuje směrnici 2015/1535 a které výslovně stanoví, že předkladatelé musí předat Evropské komisi návrh ve stadiu, kdy v něm mohou být ještě provedeny podstatné změny, a současně nepředloží ke schválení nebo návrh neschválí ve lhůtě stanovené pro pozastavení prací na notifikovaném návrhu, tedy v tomto případě do 4. února 2016.
ps2013-036-06-009-146.u16.p9.s1 Je zřejmé, že pan ministr, jak je u něj zvykem, se těmito pravidly bohužel opět neřídil a notifikační proces bohužel zahájil ve fázi, kdy o tomto návrhu jednala Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky.
ps2013-036-06-009-146.u16.p10.s1 Přišel tak o možnost zapracovat případné připomínky Evropské komise a členských států - kromě Evropské komise totiž své námitky k předkládané právní úpravě vyjádřily také další dva členské státy - v rámci projednávání materiálu v Legislativní radě vlády.
ps2013-036-06-009-146.u16.p10.s2 Chápu, že se domníval a tak trochu opět spoléhal na to, že jemu podřízení pracovníci na Ministerstvu financí budou schopni za více než rok a půl usilovné práce a za nemalých nákladů na různé analýzy v řádu milionů korun připravit návrh zákona, který bude aspoň slučitelný s evropským právem.
ps2013-036-06-009-146.u16.p10.s3 Bohužel se tak nestalo.
ps2013-036-06-009-146.u16.p10.s4 Pan ministr Andrej Babiš zkrátka nepočítal s možností, že Evropská komise, či jiný členský stát vydá podrobné stanovisko, které bude znamenat nutnost provést další legislativní změny v textu návrhu.
ps2013-036-06-009-146.u16.p10.s5 Díky tomuto pochybení a nedostatečnému respektu k pravidlům určujícím, kdy předkladatel přistoupit k zahájení notifikačního procesu, tak vystavil Poslaneckou sněmovnu obtížně řešitelné situaci.
ps2013-036-06-009-146.u16.p10.s6 Podle vládního nařízení totiž předkladatel nesmí předložit návrh zákona ke schválení zákonodárnému sboru do uplynutí lhůty stanovené pro pozastavení legislativních prací, tedy v tomto případě, jak jsem již řekl, do 4. února 2016.
ps2013-036-06-009-146.u16.p11.s1 K otázce dalšího projednávání předmětného návrhu se proto domnívám, že musíme respektovat zmíněná pravidla.
ps2013-036-06-009-146.u16.p11.s2 Z procesního hlediska by bylo úplně nejčistší a nejsprávnější návrh stáhnout a předložit znova po zapracování připomínek Evropské komise a členských států.
ps2013-036-06-009-146.u16.p11.s3 Nechci být ovšem zase na nějaké tiskové konferenci obviňován panem ministrem, že bráním projednávání loterijního zákona a nahrávám tvrdému hazardu.
ps2013-036-06-009-146.u16.p11.s4 proto takový návrh nepředložím.
ps2013-036-06-009-146.u16.p11.s5 V zájmu toho, aby se dosáhla aspoň minimální procesní čistota, považuji za nutné důrazně alespoň doporučit, aby daný návrh byl v garančním rozpočtovém výboru projednán v době, nám bude známo, jakým způsobem dojde ze strany Ministerstva financí k zapracování podrobných stanovisek Evropské komise a členských států Evropské unie a jakým způsobem a kdy bude návrh přepracován.
ps2013-036-06-009-146.u16.p12.s1 Děkuji za pozornost.
ps2013-036-06-009-146.u17.p1.s1 Děkuji panu poslanci Šinclovi.
ps2013-036-06-009-146.u17.p1.s2 Dalším řádně přihlášeným - pardon, s faktickou poznámkou ještě pan poslanec Karel Fiedler.
ps2013-036-06-009-146.u17.p1.s3 Prosím, pane poslanče.
ps2013-036-06-009-146.u18.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-036-06-009-146.u18.p1.s2 jen opravdu krátce.
ps2013-036-06-009-146.u18.p1.s3 To, co tady zaznělo z úst kolegy Šincla, vůbec jsem nevěděl, jaké bude téma jeho hovoru.
ps2013-036-06-009-146.u18.p1.s4 Bylo by to opravdu asi nejčistější, to, co navrhoval, ale to také nebudu navrhovat proto, aby nemohly být vzneseny žádné připomínky, že chceme projednávání tohoto zákona zdržovat.
ps2013-036-06-009-146.u18.p1.s5 Jsou však tady dvě věci.
ps2013-036-06-009-146.u18.p1.s6 Jednak to, že není uzavřena notifikace a my vlastně nebudeme ve druhém čtení úplně přesně vědět, co tedy budeme projednávat.
ps2013-036-06-009-146.u18.p1.s7 Protože předpokládám, že stávající novela projde podstatnou změnou.
ps2013-036-06-009-146.u18.p1.s8 A také jsem na konferenci, která proběhla v Kongresovém centru, slyšel, že bude předložen komplexní vládní návrh.

Text viewDownload CoNNL-U