|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-10-21 ps2013-033-06-002-001 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

1. Vládní návrh zákona o státním rozpočtu České republiky na rok 2016 /sněmovní tisk 617/ - prvé čtení

Date2015-10-21
Meetingps2013/033
Agenda Itemps2013/033/001
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/033schuz/s033228.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 1101 • previousnext

ps2013-033-06-002-001.u4.p29.s2 Růst platů ostatních ústavních činitelů činí 14,1 % bez vlivu nově stanovené platové základny dle rozhodnutí Nejvyššího soudu o 7 %.
ps2013-033-06-002-001.u4.p30.s1 Růst počtu funkčních míst oproti rozpočtu na rok 2015 je 13 329, z čehož 7 065 míst v organizačních složkách státu a 6 264 míst ve státních příspěvkových organizacích.
ps2013-033-06-002-001.u4.p30.s2 Uvedené meziroční navýšení je tvořeno především vlivem navýšení 5 811 míst v regionálním školství v souvislosti s růstem počtu žáků, 1 083 míst na řešení otázky migrace a uprchlictví, 1 257 míst na řešení koncepce Armády České republiky a zajištění kybernetické obrany, 354 míst v Generálním finančním ředitelství na řešení EET, 168 míst u Generálního ředitelství cel na rozšíření kompetencí v oblasti trestního řízení a agendu EET, 444 míst u Úřadu práce a Státního úřadu inspekce práce na problematiku nelegálního zaměstnávání, 300 míst zaměstnanců soudů, asistenti soudců a vyšší soudní úředníci v kapitole Ministerstva spravedlnosti, 49 míst ve Státní zemědělské a potravinářské inspekci vlivem rozšíření kompetencí, 105 míst ve Státním pozemkovém úřadu, 93 míst z důvodu zřízení tří nových příspěvkových organizací - hřebčíny Písek, Tlumačov a Zemědělský servis, 80 překlenovacích míst pro diplomaty, 25 míst v České inspekci životního prostředí na rozšíření kontrolní činnosti, 18 míst v České obchodní inspekci - novela zákona o ochraně spotřebitele, 40 míst v Energetickém regulačním úřadu - rozšíření kontrolní činnosti, 12 míst Úřad vlády na posílení oblasti výzkumu, vývoje, inovací.
ps2013-033-06-002-001.u4.p31.s1 Výdaje na výzkum, vývoj a inovace jsou zahrnuty v celkovém objemu 35,7 mld. korun včetně prostředků z Evropské unie.
ps2013-033-06-002-001.u4.p31.s2 Podíl těchto výdajů na HDP pro rok 2016 dosáhne 0,77 %.
ps2013-033-06-002-001.u4.p32.s1 Výdaje na podporu exportu včetně navýšení základního kapitálu České exportní banky jsou rozpočtovány v celkovém objemu 4,7 mld. korun určením pro Českou exportní banku a pro EGAP.
ps2013-033-06-002-001.u4.p33.s1 Ve vazbě na projednávaný zákon o loteriích byly posíleny výdaje o 500 mil. korun v roce 2016 a v letech 2017 a 2018 o jednu miliardu na podporu činnosti v oblasti sportu.
ps2013-033-06-002-001.u4.p34.s1 V oblasti kultury na financování programu péče o národní kulturní poklad jsou v letech 2016 a 2017 rozpočtovány prostředky ve výši 1 miliardy korun každoročně.
ps2013-033-06-002-001.u4.p34.s2 Na filmové pobídky je rozpočtována částka 800 milionů korun.
ps2013-033-06-002-001.u4.p34.s3 Posíleny byly výdaje na záchranu a obnovu kulturních památek a investice příspěvkových organizací na obnovu státních kulturních zařízení a regionálních kulturních zařízení, na podporu živého umění, na podporu kultury národnostních menšin a na kulturní dědictví ve vlastnictví státu podporované evropskými fondy.
ps2013-033-06-002-001.u4.p35.s1 V oblasti dopravy dotace pro Státní fond dopravní infrastruktury je rozpočtována ve výši 208 miliardy korun pro rok 2016.
ps2013-033-06-002-001.u4.p35.s2 Na kompenzace slev na jízdné v roce 2016 jsou určeny výdaje ve výši 260 milionů korun.
ps2013-033-06-002-001.u4.p35.s3 Výdaje na úhradu ztráty ze závazku veřejné služby ve veřejné drážní osobní dopravě jsou rozpočtované ve výši 7,14 miliardy korun ročně v letech 2016 2018, z toho pro kraje a hlavní město Prahu 2,77 miliardy korun ročně.
ps2013-033-06-002-001.u4.p36.s1 Výdaje na volitelné programy Evropské kosmické agentury ESA byly navýšeny o 200 milionů korun.
ps2013-033-06-002-001.u4.p37.s1 Výdaje kapitoly Ministerstva obrany jsou navrženy v letech 2016 2018 ve výši 47,8 miliardy korun pro 2016, ve výši 52 milionů korun pro rok 2017 a 57,2 miliardy korun pro rok 2018.
ps2013-033-06-002-001.u4.p37.s2 Podíl těchto výdajů na HDP činí cca od 1 % do 1,14 %.
ps2013-033-06-002-001.u4.p37.s3 Byly navýšeny prostředky na opatření v souvislosti s migrační situací v České republice v objemu o 1,1 miliardy korun.
ps2013-033-06-002-001.u4.p37.s4 Byly posíleny výdaje na bezpečnostní opatření v České republice.
ps2013-033-06-002-001.u4.p37.s5 Byly posíleny výdaje na financování činnosti dobrovolných hasičů o 250 milionů korun.
ps2013-033-06-002-001.u4.p38.s1 Dotace na obnovitelné zdroje energie jsou pro rok 2016 rozpočtovány ve výši 20,4 miliardy korun.
ps2013-033-06-002-001.u4.p38.s2 Byly posíleny výdaje na zahlazování následků hornické činnosti, technický útlum, na podporu strategických investičních akcí a budování průmyslových zón, na technologická centra a centra strategických služeb.
ps2013-033-06-002-001.u4.p39.s1 V kapitole Český telekomunikační úřad jsou rozpočtovány prostředky na úhradu čistých nákladů představujících nespravedlivou finanční zátěž držiteli poštovní licence pro Českou poštu ve výši 700 milionů korun.
ps2013-033-06-002-001.u4.p40.s1 Výdaje na společnou zemědělskou politiku jsou navrženy na rok 2016 ve výši 36,3 miliardy korun, přičemž největší položku tvoří přímé platby s objemem 24 miliard korun.
ps2013-033-06-002-001.u4.p40.s2 Na podporu rozvoje venkova je rozpočtovaná částka 11,5 miliardy korun, z toho 4 miliardy korun představují prostředky státního rozpočtu České republiky určené na spolufinancování a 7,5 miliardy korun jsou prostředky státního rozpočtu, které budou následně kryté příjmy z Evropské unie.
ps2013-033-06-002-001.u4.p40.s3 Financování programu se zvýší z 25 na 35 %.
ps2013-033-06-002-001.u4.p41.s1 V kapitole Ministerstva pro místní rozvoj byly posíleny výdaje na podporu cestovního ruchu, podporu bydlení, na územně plánovací činnost obcí do 3 tisíc obyvatel, výdaje byly zvýšeny o 1,5 miliardy korun v roce 2016 na spolufinancování integrovaného regionálního operačního programu.
ps2013-033-06-002-001.u4.p42.s1 V kapitole Ministerstva životního prostředí jsou rozpočtované příjmy z prodeje emisních povolenek ve výši 5,7 miliardy korun a současné výdaje, a to v poloviční výši těchto rozpočtovaných objemů.
ps2013-033-06-002-001.u4.p42.s2 Druhá polovina je rozpočtována v kapitole Ministerstva průmyslu a obchodu na podporu obnovitelných zdrojů energie.
ps2013-033-06-002-001.u4.p43.s1 V kapitole Ministerstva spravedlnosti kromě platových úprav byly aktualizovány kapitálové výdaje a posíleny provozní výdaje Vězeňské služby a výdaje na znalecké posudky v návaznosti na nový občanský zákoník.
ps2013-033-06-002-001.u4.p43.s2 Rozpočtované jsou prostředky na zajištění novely zákona, kterým se mění zákon číslo 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů, a na pořízení a provoz elektronického monitorovacího systému na trestní justici.
ps2013-033-06-002-001.u4.p43.s3 Vládní rozpočtová rezerva je navržena ve výši necelých 3,8 miliardy korun, tj. 0,3 % výdajů státního rozpočtu.
ps2013-033-06-002-001.u4.p44.s1 Výdaje kapitoly státní dluh jsou pro rok 2016 navrženy v objemu 52,8 miliardy korun.
ps2013-033-06-002-001.u4.p44.s2 V roce 2016 se očekává relativní stabilizace podílu státního dluhu na HDP, ke konci roku 2016 se očekává státní dluh na úrovni 1 733,7 miliardy korun, podíl státního dluhu na HDP ke konci roku 2016 by měl činit 37,3 %, tzn. že nadále klesá, poměrově koncem roku 2013 jsme měli 41,3 %.
ps2013-033-06-002-001.u4.p45.s1 Na závěr bych chtěl říct, že ten rozpočet sleduje naši strategii snižování deficitu s cílem mít vyrovnaný deficit.
ps2013-033-06-002-001.u4.p45.s2 Je to rozpočet, který podporuje růst naší ekonomiky, je to rozpočet proticyklický, který, i když to vypadá, že se nám daří, a daří se nám, otázka je udržitelnosti toho růstu, je odpovědný, odpovědný vůči příštím generacím a zároveň odšpuntovává nadále ekonomiku, investuje a motivuje spotřebu.
ps2013-033-06-002-001.u4.p46.s1 Takže si vás dovolím požádat o podporu tohoto státního rozpočtu a děkuji za pozornost.
ps2013-033-06-002-001.u5.p1.s1 děkuji, pane ministře.
ps2013-033-06-002-001.u5.p1.s2 Předseda Poslanecké sněmovny předložený návrh zákona přikázal k projednání rozpočtovému výboru.
ps2013-033-06-002-001.u5.p1.s3 Je to rozhodnutí předsedy Poslanecké sněmovny číslo 39.
ps2013-033-06-002-001.u5.p1.s4 Rozpočtový výbor předložil usnesení, které bylo rozdáno jako sněmovní tisk 617/1.
ps2013-033-06-002-001.u5.p1.s5 Prosím, aby se slova ujal zpravodaj rozpočtového výboru pan poslanec Václav Votava.
ps2013-033-06-002-001.u6.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-033-06-002-001.u6.p1.s2 Vážená paní místopředsedkyně, pane premiére, kolegyně, kolegové, bych si dovolil vás seznámit s usnesením rozpočtového výboru číslo 316 ze dne 14. října 2015 k vládnímu návrhu zákona o státním rozpočtu České republiky na rok 2016.
ps2013-033-06-002-001.u6.p1.s3 Bude to možná o něco delší, takže prosím o trpělivost.
ps2013-033-06-002-001.u6.p2.s1 Rozpočtový výbor na své 29. schůzi ze dne 14. října 2015 k prvému čtení vládního návrhu zákona o státním rozpočtu České republiky na rok 2016, sněmovní tisk 617, po úvodním slově ministra financí, zpravodajské zprávě předsedy výboru a po rozpravě rozpočtový výbor
ps2013-033-06-002-001.u6.p3.s1 I. doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby k vládnímu návrhu zákona o státním rozpočtu České republiky na rok 2016 v prvém čtení přijala následující usnesení:
ps2013-033-06-002-001.u6.p4.s1 Poslanecká sněmovna:
ps2013-033-06-002-001.u6.p5.s1 1. schvaluje základní údaje návrhu zákona o státním rozpočtu České republiky na rok 2016 podle sněmovního tisku 617, kterými jsou
ps2013-033-06-002-001.u6.p6.s1 výše příjmů stanovená částkou 1 bilion 180 miliard 856 milionů 787 tisíc 167 korun,
ps2013-033-06-002-001.u6.p7.s1 výše výdajů stanovená částkou 1 bilion 250 miliard 856 milionů 787 tisíc 167 korun,
ps2013-033-06-002-001.u6.p8.s1 rozdíl mezi příjmy a výdaji, což je saldo stanovené částkou 70 miliard korun.
ps2013-033-06-002-001.u6.p9.s1 B. Způsob vypořádání salda těmito financujícími složkami
ps2013-033-06-002-001.u6.p10.s1 a) zvýšením stavu státních dluhopisů do výše 70 miliard 635 milionů 100 tisíc korun,
ps2013-033-06-002-001.u6.p11.s1 b) změnou stavu na účtech státních finančních aktiv, a to zvýšením o 635 milionů 100 tisíc korun.
ps2013-033-06-002-001.u6.p12.s1 C. Finanční vztahy státního rozpočtu k rozpočtům krajů, s výjimkou hlavního města Prahy, a to příspěvky v celkové výši 1 miliarda 69 milionů 972 tisíc 700 korun.
ps2013-033-06-002-001.u6.p13.s1 D. Finanční vztahy státního rozpočtu k rozpočtům obcí s výjimkou hlavního města Prahy v úhrnech po jednotlivých krajích, a to dotace a příspěvky v celkové výši 7 miliard 517 milionů 337 tisíc 044 korun.
ps2013-033-06-002-001.u6.p14.s1 E. Finanční vztah státního rozpočtu k rozpočtu hlavního města Prahy, a to příspěvky v celkové výši 833 milionů 725 tisíc 300 korun,
ps2013-033-06-002-001.u6.p15.s1 F. Zmocnění ministru financí v § 2 odst. 1, 2, 3, včetně možnosti změnit výši celkových příjmů, celkových výdajů a dalších ukazatelů zde uvedeným postupem a v daném rozsahu, zmocnění Ministerstvu financí postupovat při stanovení výše příspěvků na výkon státní správy jednotlivým obcím a hlavnímu městu Praze podle § 1 odst. 10 příloha číslo 8, vše ve vládním návrhu zákona o státním rozpočtu České republiky na rok 2016, podle sněmovního tisku 617.
ps2013-033-06-002-001.u6.p16.s1 II.
ps2013-033-06-002-001.u6.p16.s2 Bere na vědomí, že návrh státního rozpočtu České republiky na rok 2016
ps2013-033-06-002-001.u6.p17.s1 a) obsahuje finanční vztahy k rozpočtu Evropské unie, a to očekávané příjmy z rozpočtu Evropské unie v celkové výši 92 909 566 387 a odvody do rozpočtu Evropské unie v celkové výši 40 500 000 000 ,
ps2013-033-06-002-001.u6.p18.s1 b) stanoví rozsah pojistné kapacity Exportní garanční a pojišťovací společnosti, a.s., ve výši 230 000 000 000 a výši dotace pro doplnění jejích pojistných fondů 2 200 000 000 .
ps2013-033-06-002-001.u6.p19.s1 III.
ps2013-033-06-002-001.u6.p19.s2 Přikazuje k projednání kapitoly a okruhy vládního návrhu státního rozpočtu ČR na rok 2016 takto - to s dovolením nebudu číst.
ps2013-033-06-002-001.u6.p19.s3 Jsou zde vyjmenovány jednotlivé výbory a jim přikázané kapitoly.
ps2013-033-06-002-001.u6.p20.s1 Za druhé.
ps2013-033-06-002-001.u6.p20.s2 Zmocňuje zpravodaje výboru poslance Václava Votavu, aby s tímto usnesením seznámil Poslaneckou sněmovnu, což jsem si tímto dovolil učinit.
ps2013-033-06-002-001.u6.p21.s1 Vážená paní místopředsedkyně, jinak se hlásím do rozpravy.
ps2013-033-06-002-001.u6.p21.s2 Děkuji.
ps2013-033-06-002-001.u7.p1.s1 Děkuji.
ps2013-033-06-002-001.u7.p1.s2 A nyní prosím k mikrofonu pana premiéra, po něm se připraví s přednostním právem pan poslanec Kalousek.
ps2013-033-06-002-001.u7.p1.s3 Prosím, máte slovo.
ps2013-033-06-002-001.u8.p1.s1 Hezké dopoledne, vážené poslankyně, vážení poslanci.
ps2013-033-06-002-001.u8.p1.s2 Státní rozpočet nepochybně patří k nejdůležitějším zákonům, které v daném roce projednává Poslanecká sněmovna, a nepochybně to patří také k nejdůležitějším věcem, na kterých se dokázala dohodnout naše současná vláda a vládní koalice.
ps2013-033-06-002-001.u8.p1.s3 jsem přesvědčen o tom, že debatu o státním rozpočtu, kterou dnes začínáme oficiálně vést na půdě Poslanecké sněmovny, nelze vést a organizovat jako účetní cvičení.
ps2013-033-06-002-001.u8.p1.s4 si myslím, že debatovat na téma dáti - dal smysl tehdy, když parlament projednává státní závěrečný účet.
ps2013-033-06-002-001.u8.p1.s5 Tohle je návrh zákona o státním rozpočtu a rozpočet je v každé zemi, v každém demokratickém státě klíčovým nástrojem vlády, pokud jde o hospodářskou politiku, a klíčovým nástrojem vlády, pokud jde o řešení těch problémů, které vláda řešit chce a pro jejichž řešení se rozhodla.
ps2013-033-06-002-001.u8.p2.s1 Česká republika zažívá velmi silný hospodářský růst.
ps2013-033-06-002-001.u8.p2.s2 se očekávat, že letos ekonomika poroste zhruba o 4 %.
ps2013-033-06-002-001.u8.p2.s3 Naštěstí klesá také nezaměstnanost.
ps2013-033-06-002-001.u8.p2.s4 Nezaměstnanost dosáhla zhruba 6 % a je to skutečně velmi dobrý výsledek.
ps2013-033-06-002-001.u8.p2.s5 Na druhou stranu je důležité si uvědomit, že takto masivní hospodářský růst zažíváme v letošním roce mj. proto, že máme poslední možnost dočerpat peníze z evropských fondů.
ps2013-033-06-002-001.u8.p2.s6 bych rád na tomto místě řekl to, že tento silný hospodářský růst je tady jenom díky chytré politice současné vlády, ale není tomu tak.
ps2013-033-06-002-001.u8.p2.s7 Není tomu tak.
ps2013-033-06-002-001.u8.p2.s8 jsem přesvědčen o tom, že naše vláda k tomu hodně přispívá (smích zprava), ale rozhodně nemá odpovědnost za to, že ekonomika letos roste takto raketově, s výjimkou jediné věci, a to je urychlení čerpání evropských fondů.
ps2013-033-06-002-001.u8.p2.s9 To, že letos dočerpáváme evropské fondy, je klíčový ukazatel, který podporuje růst ekonomiky a podporuje zaměstnanost.
ps2013-033-06-002-001.u8.p3.s1 na to poukazuji právě proto, že je dobré si uvědomit, že v příštím roce tady takto silný impuls nebude.
ps2013-033-06-002-001.u8.p3.s2 My jsme udělali všechno možné i nemožné pro to, abychom letos začali čerpat evropské prostředky.
ps2013-033-06-002-001.u8.p3.s3 Víte, že jsme museli udělat řadu těžkých kompromisů s Evropskou komisí, abychom dosáhli schválení operačních programů.
ps2013-033-06-002-001.u8.p3.s4 V létě se to povedlo, ministerstva vypisují výzvy, hlásí se uchazeči.
ps2013-033-06-002-001.u8.p3.s5 Celý ten těžkopádný proces čerpání evropských fondů se začíná rozjíždět.
ps2013-033-06-002-001.u8.p3.s6 Ale příští rok určitě nebude vrcholem z hlediska finanční perspektivy, ve které se nacházíme.
ps2013-033-06-002-001.u8.p3.s7 Naším cílem je, abychom příští rok vyčerpali co nejvíce, ale nebude to rok vrcholného čerpání.
ps2013-033-06-002-001.u8.p3.s8 Letošek je rok vrcholného čerpání a to samozřejmě i silný vliv na ekonomiku.
ps2013-033-06-002-001.u8.p3.s9 Proto je velmi důležité, aby státní rozpočet, tak jak je předložen, počítal s podporou hospodářského růstu.
ps2013-033-06-002-001.u8.p3.s10 Protože příští rok nám jenom evropské fondy hospodářský růst nezajistí.
ps2013-033-06-002-001.u8.p3.s11 Je velmi důležité, aby tady aktivně přispěl státní rozpočet.
ps2013-033-06-002-001.u8.p3.s12 Říkám to proto, že velmi často slyšíme kritiku zprava - měli byste škrtat odvážněji, ekonomika rekordně roste, tak proč potřebujete schodek 70 mld. korun.
ps2013-033-06-002-001.u8.p3.s13 Právě proto, že je důležité se dívat nejenom na statistiku, na ta čísla hospodářského růstu, ale je důležité se také dívat na strukturu, jak velká část toho růstu je tažena např. tím, že jednorázově dočerpáváme evropské fondy, které se prostě nestihly z různých důvodů v minulých letech vyčerpat.
ps2013-033-06-002-001.u8.p3.s14 Proto je důležité, aby rozpočet měl svůj prorůstový charakter, a proto zdůrazňuji, že debata o rozpočtu není účetní cvičení, ale je to debata o klíčovém nástroji hospodářské politiky vlády.

Text viewDownload CoNNL-U