|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-10-09 ps2013-033-04-006-020 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

20. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 471/ - druhé čtení

Date2015-10-09
Meetingps2013/033
Agenda Itemps2013/033/020
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/033schuz/s033177.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 811 • previousnext

ps2013-033-04-006-020.u9.p1.s1 děkuji a prosím k mikrofonu pana poslance Humla.
ps2013-033-04-006-020.u9.p1.s2 Prosím, pane poslanče, vaše dvě minuty.
ps2013-033-04-006-020.u10.p1.s1 Děkuji.
ps2013-033-04-006-020.u10.p1.s2 Dobrý den.
ps2013-033-04-006-020.u10.p1.s3 bych si také dovolil nesouhlasit s kolegou Junkem a předložit možná trošku jiný argument.
ps2013-033-04-006-020.u10.p1.s4 jsem přesvědčen o tom, že je důležité posoudit, zda když někdo pojede pod vlivem alkoholu na kole, může způsobit nějaký následek, nebo nemůže.
ps2013-033-04-006-020.u10.p1.s5 Uvedu příklad z praxe.
ps2013-033-04-006-020.u10.p1.s6 My jsme na dopravních nehodách na Benešovsku jednou vyšetřovali dopravní nehodu, kdy nám na silnici ležela dvě těla a mezi nimi jízdní kolo.
ps2013-033-04-006-020.u10.p1.s7 Mysleli jsme si, že tam někoho porazilo auto, a výsledkem vyšetřování bylo to, že cyklista jel pod vlivem alkoholu na kole, srazil chodce, jeden z nich byl mrtvý a druhý z nich byl těžce zraněný.
ps2013-033-04-006-020.u10.p1.s8 Takže ono jde o to, že řízení jakéhokoliv prostředku, který je v dopravě, vyžaduje určité psychické vypětí, určitou soustředěnost a alkohol, chcete nebo nechcete, vám ty možnosti snižuje.
ps2013-033-04-006-020.u10.p1.s9 Máte pocit, že jste neomylní, že jste neodvolatelní, prostě je to o tom, že ta rozlišovací schopnost je snížena.
ps2013-033-04-006-020.u10.p1.s10 To je prostě fakt.
ps2013-033-04-006-020.u10.p2.s1 Navíc druhý příklad, velmi podobný.
ps2013-033-04-006-020.u10.p2.s2 Chodec vychází z baráku, přejde pět metrů, tam kolmo chodník a na chodníku jede cyklista, a když se střetli, tak tam bylo to dítě zase opět zraněno a cyklista ujel.
ps2013-033-04-006-020.u10.p2.s3 Nechci tím polemizovat s vámi nad ničím jiným, než nad tím, že i tím jízdním kolem jste schopni způsobit následky na zdraví, dokonce i na životě.
ps2013-033-04-006-020.u10.p2.s4 Takže to omezení na to, aby lidé, když jedou na kole, jedou vyšší rychlostí než pěší chůzí, byli střízliví, si myslím, že je opodstatněné.
ps2013-033-04-006-020.u10.p2.s5 Děkuji.
ps2013-033-04-006-020.u11.p1.s1 děkuji za dodržení časového limitu a prosím k mikrofonu pana poslance Stanjuru s faktickou poznámkou.
ps2013-033-04-006-020.u11.p1.s2 Prosím, máte slovo.
ps2013-033-04-006-020.u12.p1.s1 chci podpořit pozměňující návrh pana kolegy, pana poslance Junka, protože je rozumný - i v tom oblíbeném Chorvatsku je 0,5 povolená hladina alkoholu pro řidiče.
ps2013-033-04-006-020.u12.p1.s2 Mluvím o motorových vozidlech.
ps2013-033-04-006-020.u12.p1.s3 Když to funguje v naprosté většině západoevropských zemí, a teď nemluvíme jenom o cyklistech, ale mluvíme i o řidičích, tak na rozdíl od jiných se nedomnívám, že jsme horší.
ps2013-033-04-006-020.u12.p1.s4 My velmi často, nebo někteří z nás budeme říkat "nejsme tak vyspělí, nejsme tak dobří, oni si to mohou dovolit, my si to nemůžeme dovolit".
ps2013-033-04-006-020.u12.p1.s5 si to prostě nemyslím.
ps2013-033-04-006-020.u12.p1.s6 Nemyslím, že jsme horší řidiči či cyklisté než v Rakousku, v Německu, v Andoře, v Belgii, v Bosně Hercegovině, v Bulharsku, v Černé Hoře, v Dánsku, Finsku, Francii, Chorvatsku, Irsku, Islandu, Itálii, Kypru, Litvě, Lotyšsku, Lucemburku, Makedonii, Maltě, Monaku, Německu, Nizozemsku, Norsku, Polsku, Portugalsku, Rakousku - můžeme udělat kompromis - v Rakousku je 0,49.
ps2013-033-04-006-020.u12.p1.s7 myslím, že i pan poslanec Junek by na to mohl přistoupit, jestli 0,5 nebo 0,49.
ps2013-033-04-006-020.u12.p1.s8 Je to náš blízký soused, mají tam podobné tradice, vinaři o tom jistě vědí své.
ps2013-033-04-006-020.u12.p1.s9 Skončil jsem u "r", takže ještě je to v Řecku, Slovinsku, Srbsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku, Turecku, Ukrajině, Velké Británii.
ps2013-033-04-006-020.u12.p1.s10 Z ostatních zemí statistiky nemám.
ps2013-033-04-006-020.u12.p1.s11 A s tou nulou je to Bělorusko, Česká republika, Estonsko, Maďarsko, Maroko, Moldavsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko a Ukrajina (?).
ps2013-033-04-006-020.u12.p1.s12 Takže i ten jednoduchý aritmetický výčet, a mluvil jsem o povolené hladině alkoholu u řidičů motorových vozidel a ne nemotorových vozidel.
ps2013-033-04-006-020.u12.p2.s1 Ale vy, kteří tak vášnivě říkáte nulu - a co ti chodci?
ps2013-033-04-006-020.u12.p2.s2 Neměli by mít také nulu?
ps2013-033-04-006-020.u12.p2.s3 Máme statistiku, kolik chodců bylo pod vlivem alkoholu?
ps2013-033-04-006-020.u12.p2.s4 A nemusí jít rychle, stačí, když vám skočí pod auto, a jste v průšvihu jako řidič.
ps2013-033-04-006-020.u12.p2.s5 Dlouho se to vyšetřuje, taková tragická nehoda.
ps2013-033-04-006-020.u12.p2.s6 Odeberou vám oprávnění k řízení.
ps2013-033-04-006-020.u12.p2.s7 Takže zamyslete se, jestli byste nechtěli být ještě tvrdší.
ps2013-033-04-006-020.u12.p2.s8 myslím, že ten návrh je rozumný a že stojí za podporu, a my ho ve třetím čtení podporovat budeme.
ps2013-033-04-006-020.u13.p1.s1 děkuji.
ps2013-033-04-006-020.u13.p1.s2 Nyní mám další tři faktické poznámky - pana poslance Junka, Jakubčíka a Hegera.
ps2013-033-04-006-020.u13.p1.s3 Jako prvního prosím k mikrofonu pana poslance Junka.
ps2013-033-04-006-020.u13.p1.s4 Prosím, máte slovo.
ps2013-033-04-006-020.u14.p1.s1 Děkuji.
ps2013-033-04-006-020.u14.p1.s2 jenom budu reagovat na ta dvě vystoupení kolegů.
ps2013-033-04-006-020.u14.p2.s1 Kolega Kasal.
ps2013-033-04-006-020.u14.p2.s2 úplně nevím, jak dětský alkoholismus souvisí s tím, že pro cyklisty zavedeme toleranci 0,5.
ps2013-033-04-006-020.u14.p2.s3 Tomu úplně nerozumím.
ps2013-033-04-006-020.u14.p2.s4 Buď tady máme, že alkohol je od 18 let, nebo - tomu fakt nerozumím, tomu argumentu.
ps2013-033-04-006-020.u14.p2.s5 A ten argument o tom, že jste zažil pivní maratony a že to nebylo hezké, tomu věřím, ale tam určitě z těch účastníků nikdo neskončil u toho 0,5 promile a u těch dvou piv.
ps2013-033-04-006-020.u14.p2.s6 Tam určitě měli daleko, daleko víc.
ps2013-033-04-006-020.u14.p2.s7 Takže tam úplně ten argument - také nevím.
ps2013-033-04-006-020.u14.p3.s1 Pan poslanec Huml.
ps2013-033-04-006-020.u14.p3.s2 Rozumím, co tím chcete říct, určitě i ta srážka cyklisty s chodcem může být fatální, ale tu zaviní, tu nulovou toleranci, nebo nemá.
ps2013-033-04-006-020.u14.p3.s3 Hlavně při těch vašich příkladech - tam mi zase chybělo to, že vy jste tady neřekl, jestli ten cyklista, který tam někoho porazil nebo se srazili, jestli měl v sobě nulu nebo do půl promile, nebo jestli naopak byl úplně opilý.
ps2013-033-04-006-020.u14.p4.s1 říkám, pořád se bavíme o tom, že chci jenom toleranci, která se rovná dejme tomu nějakým dvěma desetistupňovým pivům, a nechci toleranci pro ty, kteří by měli používat kolo jako dopravní prostředek do hospody.
ps2013-033-04-006-020.u14.p4.s2 Jak jsem mluvil o statistice - 80 % cyklistů, kteří způsobili dopravní nehodu, mělo víc než jedno promile.
ps2013-033-04-006-020.u14.p4.s3 Pro ta novela snad nic neřeší, ti prostě jedou do hospody na čtyři, na pět, na šest piv.
ps2013-033-04-006-020.u14.p4.s4 To je spíš jako běžný provoz.
ps2013-033-04-006-020.u14.p4.s5 Řekněte mi, když jedete na cyklostezku nebo jste doma po obědě, kdy si běžně dáte po obědě čtyři piva!
ps2013-033-04-006-020.u14.p4.s6 To asi ne.
ps2013-033-04-006-020.u14.p4.s7 Dáte si jedno, dvě.
ps2013-033-04-006-020.u14.p4.s8 A o tom se tady bavíme, abyste nemuseli přemýšlet, jestli po nedělním obědě, když jste si dali pivo, dvě, můžete vyjet za půl hodiny nebo za dvě.
ps2013-033-04-006-020.u14.p4.s9 To je smysl novely.
ps2013-033-04-006-020.u14.p4.s10 Děkuji.
ps2013-033-04-006-020.u15.p1.s1 děkuji a prosím k mikrofonu pana poslance Jakubčíka a připraví se pan poslanec Heger.
ps2013-033-04-006-020.u15.p1.s2 Prosím, máte slovo.
ps2013-033-04-006-020.u16.p1.s1 Vážené kolegyně, vážení kolegové, mně tady ta argumentace připadá ve stylu 17 % dopravních nehod způsobí opilí řidiči, tak musíme vyhnat těch 83 % střízlivých.
ps2013-033-04-006-020.u16.p1.s2 si myslím, že vyjmenovávat státy, kde je, kde není povolena určitá hladina alkoholu - nejsem si jist, jestli je to ta pravá argumentace.
ps2013-033-04-006-020.u16.p1.s3 Pokud ty státy, kde je povolená určitá hladina, určité promile alkoholu, pokud v těch státech všichni skočí do vody, my budeme také skákat do vody?
ps2013-033-04-006-020.u16.p1.s4 si myslím, že my jsme Česká republika a že my máme svůj vlastní rozum.
ps2013-033-04-006-020.u16.p1.s5 A proč bychom se nemohli řídit vlastním rozumem!
ps2013-033-04-006-020.u16.p1.s6 Pokud se u nás osvědčila ta nula, proč ji nenechat, proč prostě se snažit o něco, co si myslím, že hlavně v České republice by mohl být trošku problém.
ps2013-033-04-006-020.u16.p1.s7 Pokud u nás povolíme 0,1, tak se bude tolerovat 0,2.
ps2013-033-04-006-020.u16.p1.s8 A všichni budou pít, aby měli 0,5.
ps2013-033-04-006-020.u16.p1.s9 Stejně jako je to s omezením rychlosti.
ps2013-033-04-006-020.u16.p1.s10 Víme všichni, jak to funguje.
ps2013-033-04-006-020.u16.p1.s11 Proto osobně jsem pro to, abychom nechali tu nulovou hranici a tento pozměňovací návrh nepřijali.
ps2013-033-04-006-020.u16.p1.s12 Děkuji.
ps2013-033-04-006-020.u17.p1.s1 Děkuji a prosím k mikrofonu pana poslance Hegera, připraví se pan poslanec Pilný.
ps2013-033-04-006-020.u17.p1.s2 Prosím, pane poslanče, vaše dvě minuty.
ps2013-033-04-006-020.u18.p1.s1 Děkuji za slovo, vážená paní předsedající.
ps2013-033-04-006-020.u18.p1.s2 Členové vlády, páni poslanci, paní poslankyně, musím složit velký hold kolegovi Stanjurovi prostřednictvím paní předsedající.
ps2013-033-04-006-020.u18.p1.s3 To bylo skvělé marketingové představení, to čtení zemí, kde se alkohol může.
ps2013-033-04-006-020.u18.p1.s4 Škoda, že se u toho nemohlo promítat, jak jezdí ta auta 150 po dálnici.
ps2013-033-04-006-020.u18.p1.s5 To by se docela hodilo.
ps2013-033-04-006-020.u18.p2.s1 Tak jenom vážně.
ps2013-033-04-006-020.u18.p2.s2 jsem samozřejmě proti.
ps2013-033-04-006-020.u18.p2.s3 Ta otázka není jenom otázkou argumentů.
ps2013-033-04-006-020.u18.p2.s4 bych dodal proponentům zvýšení hladiny alkoholu, že by mohli ještě říkat, že ten rozdíl mezi řidičem, který pár setin nebo desetinek promile, a řidičem, který je nachlazen nebo rozčilen, že není vůbec velký.
ps2013-033-04-006-020.u18.p2.s5 Že těch faktorů, které způsobuje řízení ve špatném stavu a zvyšuje jeho riziko, je hodně.
ps2013-033-04-006-020.u18.p2.s6 Ale říkám to proto, že si myslím, že ty, které vznikají spontánně při řízení nebo před ním, jsou dostatečné a není k tomu potřeba přidávat ještě riziko dalšího zhoršujícího krůčku, a to je hladina alkoholu.
ps2013-033-04-006-020.u18.p3.s1 Poslední, co bych dodal k argumentu pana kolegy Junka, je, že to lze opravdu obtížně prokázat, kdo pravdu v tom, jestli by se to jedno pivo tolerované dnes víceméně neformálně překračovalo nebo nepřekračovalo.
ps2013-033-04-006-020.u18.p3.s2 osobně si myslím že ano, že kdo je trošku závislý na alkoholu, při tom absolutním zákonu odolá, jestliže si bude moci dát jedno pivo, tak to ho naladí k tomu, aby si dal to další.
ps2013-033-04-006-020.u18.p3.s3 To je velmi pravděpodobné.
ps2013-033-04-006-020.u18.p3.s4 Děkuji.
ps2013-033-04-006-020.u19.p1.s1 Děkuji, pane poslanče.
ps2013-033-04-006-020.u19.p1.s2 Máme před sebou ještě čtyři faktické poznámky.
ps2013-033-04-006-020.u19.p1.s3 S prvním prosím k mikrofonu pana poslance Pilného, připraví se pan poslanec Novotný, poté pan poslanec Stanjura.
ps2013-033-04-006-020.u19.p1.s4 Prosím, máte slovo.

Text viewDownload CoNNL-U